Ennen kuin ryhdytte nimeämään myynnissä olevaa taloa tai asuntoa homevaurioiseksi. Ensinnäkin voitte joutua korvausvastuuseen, ja toisekseen voitte aiheuttaa kiinteistön omistajalle aikamoista muuta harmia. Homehörhöt voivat esimerkiksi soitella ja nimitellä, tai pahimmillaan uhkailla.
Joten jätetään tällaiset keskustelunavaukset pois, eikö niin, etenkin kun tämän palstan yleistaso on noussut hieman viimeisen puolen vuoden aikana.
Miettikää kaksi kertaa!
3
498
Vastaukset
- Kokemusta on
Mielestäni PITÄÄ tuoda julkisuuteen jos on aivan varma, ettei joku onneton osta ko. asuntoa.
Välittäjät eivät välitä kun heillä ei ole minkäänlaista vastuuta myyntikohteestaan kun myynnin
jälkeen todetaan vauriot levittelevät vain käsiään.- 19+9
Ongelma on siinä, että jos menet tällaisella nettipalstalla sanomaan jotakin myyntikohdetta hometaloksi, on sitten myös pystyttävä huutoonsa vastaamaan. Se voi tarkoittaa esimerkiksi käräjäoikeudessa sen osoittamista, että talo todellisuudessa on hometalo.
Minäkin olen omaisuuteni menettänyt hometalon ostaneena, mutta silti olen sitä mieltä että puskasta yksittäisten myyntikohteiden leimaaminen ei ole kohtuullista. Se johtaa mielivaltaan. Homoeongelma on niin monimutkainen asia, että tuollainen epämääräinen huutelu ei auta.
Siihen minullakaan ei ole vastausta, miten sitten pitäisi toimia jos näkee vaikkapa asuntoesittelyssä ilmiselvän (home)huijausyrityksen. Viranomaisen toimiin olen tyytymötän omassa tapauksessani ja olen varma ettei sieltä saa apua. Tosi varovainen olisin silti nettiin kirjoittelemaan yksittäisistä kohteista.. Täysin tervettä taloa, ja sinun pahin vihamiehesi kertoisi tällä palstalla sen olevan homevaurioinen, miten suhtautuisit. Menettäisit ehkä puhdasta rahaa alentuneen kauppahinnan muodossa (et varmasti pk-seudulla/isossa kaupungissa, mutta pienellä paikkakunnalla huhut kiertävät), ja lisäksi joku pahemmin pimahtanut voisi pahimmillaan aloittaa täysimittaisen vainon (home herättää yllättävän voimakkaita tunteita, ja kuka tahansa pystyy selvittämään kiinteistön omistajan). Olisiko se mielestäsi reilua sinua kohtaan?
Ja olen itse myynyt hometaloja, eikä mitään ongelmia ole koskaan ollut. Ostaja on saanut talon halvalla, ja itse maksanut korjaukset. Tosin ostajat ovat olleet tietoisia rakennuksen vaurioista ennen kaupantekoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712973
- 462574
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322235- 792138
- 951956
- 321712
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil201222