Nettitikun joutuu asentamaan

lisa.

aina uudelleen kun sammuttaa tietokoneen. Mikä asetuksissa on pielessä? Saunalahti liittymänä ja mokkula Huawei.

9

567

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaihtaa se tikku toiseen USB porttiin ja asenna siihen..

      • ap.

        olen asentanut toiseen porttiin mutta sama vika, aina joutuu asentamaan uudelleen.


      • mikä tapa oikea?
        ap. kirjoitti:

        olen asentanut toiseen porttiin mutta sama vika, aina joutuu asentamaan uudelleen.

        asentamisella? Kun minä sammutan tietokoneen, katkaisen sitä ennen yhteyden. Tikku menee täysin pimeäksi. Kun sitten avaan koneen (täysin auki) kaksoisnapautan mobiililaajakaistan kuvaketta. Vähän aikaa miettii ja sitten tulee PIN-koodin kysely (en ole poistanut). Sitten alkaakin scanning ja vähän ajan kuluttua tulee, että muodosta yhteys. Yleensä laitankin koneen vain lepotilaan, jolloin kuitenkin katkaisen yhteyden. Avatessani tästä lepotilasta avaan mobiililaajakaistan ja siinä on heti se muodosta yhteys. En tiedä mikä on oikea käytäntö tikun kanssa, mutta joka tapauksessa katkaisen aina yhteyden myös laittaessani koneen lepotilaan. Mutta sellaista asentamista kuin ihan ensimmäisellä kerralla, tikku ei ole tahtonut!


      • ap
        mikä tapa oikea? kirjoitti:

        asentamisella? Kun minä sammutan tietokoneen, katkaisen sitä ennen yhteyden. Tikku menee täysin pimeäksi. Kun sitten avaan koneen (täysin auki) kaksoisnapautan mobiililaajakaistan kuvaketta. Vähän aikaa miettii ja sitten tulee PIN-koodin kysely (en ole poistanut). Sitten alkaakin scanning ja vähän ajan kuluttua tulee, että muodosta yhteys. Yleensä laitankin koneen vain lepotilaan, jolloin kuitenkin katkaisen yhteyden. Avatessani tästä lepotilasta avaan mobiililaajakaistan ja siinä on heti se muodosta yhteys. En tiedä mikä on oikea käytäntö tikun kanssa, mutta joka tapauksessa katkaisen aina yhteyden myös laittaessani koneen lepotilaan. Mutta sellaista asentamista kuin ihan ensimmäisellä kerralla, tikku ei ole tahtonut!

        Siis näin: Kun sammutan tietokoneen, joudun joka kerta poistamaan tiedostosta Huawei- ja mobiililajakaistaohjelmat ja asentamaan ne uudelleen. Muutoin tikku ei käynnisty!!!


      • Johtuu mistä johtuu
        ap kirjoitti:

        Siis näin: Kun sammutan tietokoneen, joudun joka kerta poistamaan tiedostosta Huawei- ja mobiililajakaistaohjelmat ja asentamaan ne uudelleen. Muutoin tikku ei käynnisty!!!

        Mulla on xp kanssa joskus sellanen ongelma että täytyy bootata tikku pienen perästä siitä kun xp on saanut käynnistettyy ittensä kokonaan, eikä saa nettiyhteyttä. Jostain syystä tikulta ei lähde koneelle tietoa ennenkun sen boottaa. Mulla on nokian cs-15 tikku.


      • tyhmä..
        Johtuu mistä johtuu kirjoitti:

        Mulla on xp kanssa joskus sellanen ongelma että täytyy bootata tikku pienen perästä siitä kun xp on saanut käynnistettyy ittensä kokonaan, eikä saa nettiyhteyttä. Jostain syystä tikulta ei lähde koneelle tietoa ennenkun sen boottaa. Mulla on nokian cs-15 tikku.

        miten bootataan?


      • Johtuu mistä johtuu
        tyhmä.. kirjoitti:

        miten bootataan?

        Ota mokkula irti hetkeksi ja sitten törkkäät sen takasin samaan paikkaan ja odottelet hiukan aikaa, että sinun mokkulaohjelmistosi löytää sen. Sitten yrität uudestaan yhteyttä sieltä mobiilipartnerista tai mikä mokkulaohjelmisto sulla onkaan asennettuna. Lue mokkulan käyttöohjeet ja laita asetukset mieleiseksesi, jos olet ne hukannut tai koira syönyt, niin netistä kyllä löytyy saunalahdeltakin varmaan:)


      • lisa.
        Johtuu mistä johtuu kirjoitti:

        Ota mokkula irti hetkeksi ja sitten törkkäät sen takasin samaan paikkaan ja odottelet hiukan aikaa, että sinun mokkulaohjelmistosi löytää sen. Sitten yrität uudestaan yhteyttä sieltä mobiilipartnerista tai mikä mokkulaohjelmisto sulla onkaan asennettuna. Lue mokkulan käyttöohjeet ja laita asetukset mieleiseksesi, jos olet ne hukannut tai koira syönyt, niin netistä kyllä löytyy saunalahdeltakin varmaan:)

        no niin, vinkiksi niille joilla myös samoja ongelmia. Keksin tällaisen. Klikkaa mobiililaaja-kaistan pikakuvaketta hiiren oikealla. Valitse siitä - yhteensopivuusongelmien vianmääritys ja valitse - kokeile suositeltuja asetuksia - vastaa kyllä. Tämän jälkeen käynnistä mokkula ja kas toimii!!


      • njörtti
        ap kirjoitti:

        Siis näin: Kun sammutan tietokoneen, joudun joka kerta poistamaan tiedostosta Huawei- ja mobiililajakaistaohjelmat ja asentamaan ne uudelleen. Muutoin tikku ei käynnisty!!!

        Kuulostaa siltä että tikulla oleva emuloitu CD asema ajaa autorunin ja yhteysohjelman asennus käynnistyy. Tämän voi vain sulkea ja ehkä paras tapa olisi laittaa ettei autorunia ajeta ollenkaan tuolta asemalta niin installeri ei sitten enää käynnisty.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3299
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1331
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1116
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      15
      1062
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      989
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe