Vakituisen asunnon ulosmittaaminen.

VelanVeli

Tilanne on tälläinen: Velkaa ulosotossa n 70 000€:a
- UO-velat ainoastaan omissa nimissäni.
-Olen maksanut ~30 000€:a 4 vuoden aikana suoraan palkastani tuonne UO:n.
-Alkuperäinen velka n. 56000 eli korot tekevät tällä ansiotasolla noiden maksamisen mahdottomaksi.
*****************************************************************
Omaisuutta ei minulla ole muuta kuin vakituinen asuntomme vaimon kanssa puoliksi.
-Asunnon arvo n. 110/115000€:a, josta velkaa ~60 000.
***************************************************************************
Nyt ulosotto aikoo realisoida tämän asunnon ja panna 4 henkisen perheen lumihankeen vaikka nuo velat ei tule tuolla myyntihinnalla maksettua?. Jos joku osaa lakipykäliä paremmin, että onko tämä lainmukaista?
Olen aina kuvitellut että Suomi olisi sivistysvaltio mutta tämä toiminta muistuttaa enemmänkin Kongon demokraattisen tasavallan meininkiä jossa sapelia heiluttava sotapäällikkö kyllä voi tehdä mitä lystää. Velkaneuvojalle pääsen vasta joskus ja pankista ei lainaa myönnetty vaikka vakuudet/takaajat olisi ollut jo hankittuna. Sukulaiset selvittävät parhaillaan omista pankeistaan, että saisko he lainattua tuon rahasumman ja tehtäis siitä velkakirjat jne... mut toivottomalta tuntuu tää urakka.
Onko joku ollu samankaltaisessa tilanteessa ja miten sait asiat selvitettyä vai saitko?

117

29517

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17

      Noinhan se menee, mökki myyntiin jos ja kun ei osaa asioitaan hoidella.

      • kusetuskos

        Aivan milloin eduskunta menee myyntiin? 100 miljardin velka mutta asukkaat ne lomailee????


      • Anonyymi

        Ketjun aloittajan tilanne on kurja koska hän tyypillisenä suomalaisena ei osannut pitää puoliaan.
        Talo on ilmeisestikkin jo hukkaamisiellossa elikkä kauppaa esim lapsille ei voida tehdä
        velan loppusummasta.Jos sellainen pankille sopii ja pääset sopuun jonkun perillisesi kanssa,myy ja nopeasti sillä voudin korot ovat ryöstöä,eikä kukan eikä mikään puolue pidä Suomessa konkurssin tehneen puolta,saas nähän nostavatko ees suojaosuutta eurollakaan!?


      • Anonyymi

        Aina ei voi itse vaikuttaa elämän kulkuun...
        Sun kaltaiselle paviaanille toivon elämältä kunnon isku takaraivoon..


      • Anonyymi

        Ylimielistä.


    • Kyllä...

      Ikävä kyllä mikään laki ei estä teidän asuntonne pakkohuutokauppaa. Itse asiassa päin vastoin. Laki vaatii, että teidän on maksettava velkanne.

      Tilanne on ikävä, mutta pääsettehän ainakin suurimmasta osasta veloistanne eroon.

      Ja eihän teitä mihinkään lumihankeen laiteta. Olet työelämässä ja vuokra-asuntoon vaan nyt aluksi ja sitten kun loppuvelka on jossain vaiheessa maksettu, niin ei kun uusi yritys. Ei se elämä tuohon lopu.

    • Ei taida olla totta

      Oletkohan nyt varmasti ymmärtänyt asian oikein? Siis jos omistatte asunnon vaimon kanssa puoliksi, niin eihän vouti voi ulosmitata ja pakkohuutokaupata kuin sinun osuutesi, jos ei kerran vaimollasi ole mitään velkoja.

      Ulosottokaari 5 luku 83 pykälä kieltää yhteisesti omistetun asunnon myynnin ilman yhteisomistajan lupaa, mikäli tämä käyttää sitä vakituisesti. Saman pykälän mukaan ulosottomies saa myös käynnistää yhteisomistusta koskevan purkamismenettelyn. Purkamismenettely voidaan käynnistää ilman yhteisomistajan suostumustakin, mikäli muut painavat edellytykset täyttyvät, esim. ettei muuta ulosmitattavaa ole, velkojien kertymä on merkittävä, suhteellisuusperiaate toteutuu jne. Myyntiin tulee kuitenkin suhtautua hyvin pidättyväisesti. Näin ollen viime kädessä jää tuomioistuimen päätettäväksi, mikä merkitys yhteisomistajan asumisen suojaamiselle annetaan.

      Teidän tapauksenne ei kyllä noihin kriteereihin sovi, kun kyse on perheen kodista, velat ovat vain yhden puolison, ja velkoja on jopa yritetty maksaa.

      • iofhnoihaq

        Ei pitäisi toimia,koska velkaa on noinkin paljon jo masettu tai yritetty maksaa.


      • Velanveli

        Olin ulosottoselvityksessä ja avustava sanoi, että lakiin tehty muutoksia juuri tuota varten ettei velalliset luulisi olevansa "turvassa" tuolla puoliomistuksellaan. Olen yrittänyt noita pykäliä itsekin tavata ja tullut siihen tulokseen että ensin mitataan ulos palkasta ja viimeisenä keinona on tuo vakituisen asunnon ulosmittaaminen. Ilmeisesti puolisolle annetaan mahdollisuus ostaa tuo minun puolikkaani ja jollei rahaa löydy niin sitten se pannaan vasaran alle, ei vaan mahdu älliin, että olen kuitenkin koko ajan ollut duunissa ja aio(i)n olla tulevaisuudessakin. En aio jäädä tuota päätöstä odottelemaan vaan tietenkin yritän ratkaisua löytää ennen pakkomyyntiä. Avustava sanoi että 25 000€:a olis puolison osuus millä se vois tään ostaa ja he jättäis asunnon ulosmittaustoimet mut en luota paskan vertaa tuollaisiin suullisiin sopimuksiin tuossa laitoksessa. Noh, ens viikolla se ratkeaa ja jos jaksan niin voin kirjoitella tänne mitä esim. velkaneuvoja sanoi.


      • jfkfkfy
        Velanveli kirjoitti:

        Olin ulosottoselvityksessä ja avustava sanoi, että lakiin tehty muutoksia juuri tuota varten ettei velalliset luulisi olevansa "turvassa" tuolla puoliomistuksellaan. Olen yrittänyt noita pykäliä itsekin tavata ja tullut siihen tulokseen että ensin mitataan ulos palkasta ja viimeisenä keinona on tuo vakituisen asunnon ulosmittaaminen. Ilmeisesti puolisolle annetaan mahdollisuus ostaa tuo minun puolikkaani ja jollei rahaa löydy niin sitten se pannaan vasaran alle, ei vaan mahdu älliin, että olen kuitenkin koko ajan ollut duunissa ja aio(i)n olla tulevaisuudessakin. En aio jäädä tuota päätöstä odottelemaan vaan tietenkin yritän ratkaisua löytää ennen pakkomyyntiä. Avustava sanoi että 25 000€:a olis puolison osuus millä se vois tään ostaa ja he jättäis asunnon ulosmittaustoimet mut en luota paskan vertaa tuollaisiin suullisiin sopimuksiin tuossa laitoksessa. Noh, ens viikolla se ratkeaa ja jos jaksan niin voin kirjoitella tänne mitä esim. velkaneuvoja sanoi.

        muija maksaa sinut ulos.Summahan on vain 25000€ jos kerran arvo noin 110000 ja velkaa 60000 eli 50 000 jaettuna puoliksi on sinun osuus 25 000.Olisi parempi muijan maksaa sinut ulos kämpästä muutenkin.


      • Anonyymi
        Velanveli kirjoitti:

        Olin ulosottoselvityksessä ja avustava sanoi, että lakiin tehty muutoksia juuri tuota varten ettei velalliset luulisi olevansa "turvassa" tuolla puoliomistuksellaan. Olen yrittänyt noita pykäliä itsekin tavata ja tullut siihen tulokseen että ensin mitataan ulos palkasta ja viimeisenä keinona on tuo vakituisen asunnon ulosmittaaminen. Ilmeisesti puolisolle annetaan mahdollisuus ostaa tuo minun puolikkaani ja jollei rahaa löydy niin sitten se pannaan vasaran alle, ei vaan mahdu älliin, että olen kuitenkin koko ajan ollut duunissa ja aio(i)n olla tulevaisuudessakin. En aio jäädä tuota päätöstä odottelemaan vaan tietenkin yritän ratkaisua löytää ennen pakkomyyntiä. Avustava sanoi että 25 000€:a olis puolison osuus millä se vois tään ostaa ja he jättäis asunnon ulosmittaustoimet mut en luota paskan vertaa tuollaisiin suullisiin sopimuksiin tuossa laitoksessa. Noh, ens viikolla se ratkeaa ja jos jaksan niin voin kirjoitella tänne mitä esim. velkaneuvoja sanoi.

        Kaiken takana on kokoomus,kiittäkää noitä ihmisten ryöstäjiä!


    • VelanVeli

      Noniin, paperisota kannatti. Käräjäoikeuden tuomari oli lähettänyt päätöksen tuosta velkajäjestelystä velkaneuvojalleni joka soitti tänään että aloituspäätös on myönteinen. Selvitysmies nimetty ja lopullista ohjelman alkua odottelen kiihkeänä... käsitykseni mukaan kun tuossa päätöksessä lukee kuulemma, että "******* pitää asuntonsa velkäjärjestelyssä", niin ulosotto ei tällä hetkellä saa sitä enää realisoida.
      Velkojilla on vissiin vielä tuon selvityksen aikana mahdollisuus valittaa tästä päätöksestä, mutta valoa kuitenkin 5 vuotta pitkän tunnelin päässä näkyy.

      • Anonyymi

        Onnittelu sinulle joka olet yksi niistä harvoista jotka selvisivät ilman totaalista ryöstöä koko elämänsä työstä!


      • Anonyymi

        Hyvä noin! Sitten vaan maksat velkajärjestelyn summat ajallaan, muusta tingit. Olet jo tottunutkin siihen. Kun järjestely ohi, elämä helpottaa kummasti. Mutta...maksa velat ajallaan, muusta tingi.


    • samassa jamassa

      Kysyisin aloittajalta, että joko olet saanut lopullisen päätöksen velkajärjestelystä. Meillä ollaan hakemus laittamassa vireille ja olemme samanlaisessa tilanteessa. Iso perhe ja oma koti, joka haluttaisiin pitää.

    • VelanVeli

      Terve.
      Ei ole vieläkään lopullista ohjelmapäätöstä tullut, vaan asianajaja laati maksuvara laskelman ja esitti sen minulle ja velkojille, noh yllättäen Lindorff vastustaa ja alkoi kikkailemaan veroprosenteilla ja maksuvaran pienuudella eli nyt se laskelma menee uusiksi ja viimeistään 30.5:ä mennessä sen täytyy olla käräjäoikeudessa. Ohjelma olis ollut 112kk ja ihan siedettävä mut, katotaan nyt saako tuo Lindorff vielä tään koko homman kaadettua.
      ps. Lindorff hoitaa Nordean velkajärjestelyasiat joten kyl vielä ollaan tulisilla hiilillä.

      • Kumma käytös

        Olin Takuusäätiön Velkaneuvojakursseilla Lammilla. Siellä kävi esitteäytymässä itse lin. johtaja. Oli oikein höveli ja mukavantuntuntuinen mies.Ja lupaili neuvotteluja ja maksualennuksia velallisille. Kummallista kuulla että vastustaa. Siellä opin myös lehtitilauksista sen että jollei maksa lehtitilauksen Tilausvahvistusta niin, lasutus loppuu siihen. Näinhän ei kuitenkaan käytännössä ole. Perintätoimisto karhuaa näitä, mutta ei tarvitse maksaa.
        Velkasaneerauksessa kaikki velat lasketaan yhteen ja sovitaan maksusuunnitelma. Takuusäätiö takaa ja laina tulee omasta pankista.
        Jaksakaa hyvät ihmiset taistella. Älkääkä eläkö yli varojenne.


    • samassa jamassa

      Voimia teille, raskasta aikaahan tämä on. Pitkä prosessi. Toivotaan, että saadaan velkajärjestely voimaan, voisi sitten elää turvallisin mielin, vaikka rahasta tiukkaa olisikin. On todella kuluttavaa elää koko ajan pelko sydämessä. Jospa me saataisiin vielä uusi mahdollisuus. Olen kuullut, että tuo Lindorff on aina vaikea ja vastustaa kaikkea.

      • Anonyymi

        Muistakaa ettette van äänestä kokkareita,he kun ovat kaiken tämän ryöstöpolitiikan takuumiehiä!


    • minämyösvelkajärjest

      ei yksi velkoja saa kaadettua ohjelmaa, tuomari päättää kokonaistilanteen kannalta. Lindorff vastustaa aina kaikkea. Minun piti myös säilyttää asunto, mutta tultiin siihen tulokseen, että myymme sen mieluummin kuin roikumme löysässä hirressä 20 vuotta. Se jäi epäselväksi, onko luottotiedot menneet koko sen ajan eli vaikka 20 v, kunnes viimeinenkin penni asunnoista JA veloista on maksettu?

      • samassa jamassa

        Pitikö teille laskea nyt uudestaan maksuohjelma, kun päätitte luopua asunnostanne. Kuinka kauan meni velkajärjestely hakemuksen laittamisesta siihen, että saitte lopullisen päätöksen järjestelystä ja vahvistuksen maksuohjelmaan.


    • VelanVeli

      Saitteko myydä itse vai realisoiko ulosotto tuon asuntonne?. Meilläkin olisi tuo 112kk ollu ihan siedettävä, mut en aio suostua mihinkään 20v ohjelmaan se varma. Asuntolaina tulis 10v maksettua ja loput velkojat sais suurinpiirtein 50% omista saatavistaan. Joukossa on sellaisia perijöitä jotka ovat jo saaneet alkuperäisen pääomansa takaisin ja vielä korkoakin päälle, mutta velkaa on vielä jäljellä vaikka kuinka paljon johtuen tuosta saatanan laillistetusta koronkiskonnasta johtuen. Noh, katotaan kuinka käy tämän kuun loppuun mennessä tää ratkeaa.

      • Minämyösvelkajärjest

        Joo, maksuohjelma meni uusiksi, tosin selvittäjämme ei ollut ehtinyt laskea kunnolla sitä alkuperäistäkään. Joulukuusta asti on puuhastellut tuon laskelman kanssa ja ensimmäistäkään erää en ole vielä maksanut!!!! Asunnon lainat on olleet jäässä joulusta asti, pankki ei saa periä velkoja, vain korot on maksettu. Hakemuksen laitoin jo viime elokuussa, joulukuussa tuli hyväksymispäätös ja tässä ollaan, selvittäjä on koko ajan hakenut lisäaikaa....Eli koko maksuohjelmaa ei ole vielä edes vahvistettu. No, ei ole asuntokaan vielä mennyt kaupaksi. Itse saadaan myydä, ei UO ole siihen puuttunut.


    • VelanVeli

      Kyllä kestää tämän ohjelman teko.
      Ensimmäinen maksuvaralaskelma: ensimmäiset vuodet ~750€/kk
      -Tähän Lindorff eli Nordea kikkailemaan veroprosentilla, tilasin uuden verokortin ja pidätysprosentti laski 5% josta seurauksena:
      Toinen maksuvaralaskelma: ~850€/kk tähän sain vielä lausua omat ajatukseni asianajajalle, ja olisin suostunut tuohon.
      Kolmas laskelma mihin en kerinnyt edes lausuntoa antamaan, koska se oli jätetty käräjäoikeuteen jo ennen kuin sain siitä tietää oli jo melkein 1000€/kk Lindorff on riitauttanut hakemuksen. Ne haluavat asumissuojaosuuden mukaan tuohon laskelmaan jonka asianajaja oli hylännyt eli käräjäoikeuden tuomarille on lähetetty mielestäni lainvastainen maksuvaralaskelma mutta minkäs teen.
      Lindorff eli Nordea on jo ollut ulosotossa suosittuna osapuolena eli saanut maksuistani eniten vuosien varrella ja alan pikku hiljaa uskoa että täällä Suomessa todellakin on annettu liikaa valtaa tälle yhdelle perintäyhtiölle.
      Oikeusaputoimistoon on vissiin pakko olla yhteydessä jos käräjäoikeuden tuomari ei järkeistä tuota asiaa.
      Onko joku kokenut tuollaista asumissuojaosuuden tuomaa lisämaksuvelvollisuutta? Kuinka paljon siihen lasketaan mukaan ?

    • Kurt Makea

      Voi jospa saataisiin sellainen verinen kapina aikaiseksi, että nämäkin riistoyhtiöt Suomesta hävitettäisiin. Ja jokainen, joka näistä rikollisliigoista elantonsa ottaa, pantaisiin tilille köyhän kansan nyrkin edessä. Suomea, tätä kaunista maata, johtavat rikolliset ja he ovat Suomen häpäisseet. On aika nousta, on aika antaa takaisin, on aika iskeä.

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä. Hädänalaisten hyväksikäyttämistä. Järjestelmä sallii riiston. Kohtuuton, aiheeton kuppaaminen on kriminalisoitava. Pitää olla selkärangaton nilviäinen joka tuommoisella elantonsa ottaa. (Tiedän erään järkyttävän pyrkyrin, tekonuorekkaan...ämmän joka vaihtoi perintätoimistosta puhelinmyyntifirman pikkupomoksi. Erittäin katala, lipevä, epärehellisen vaikutelman antava itsekän, omahyväinen otus. Sairautta, kuolemaa, ikuista epäonnea ja kaikkea pahaa sellaisille toisten hyväksikäyttäjille ja siitä hyötyjille. Saisivatpa ahneudestaan ja pahuudestaan samalla mitalla.)


    • samassa jamassa

      Kuulostaa rankanlta. Meillä laitettu vasta hakemus toukokuussa vetämään, eikä ole saatu vielä tietää, että aloitetaanko velkajärjestelyä lainkaan. Kyllähän tuollainen taistelu vie voimia, ei näköjään helpolla selviä, mutta kaipa se on kärsittävä omista virheistä.

    • samassa jamassa

      Hei! Onko teillä kuulunut mitään lopullista vieläkään velkajärjestelystä. Me ollaan odotettu noin kaksi kuukautta jo päätöstä siitä aloitetaanko tuota järjestelyä. Aika stressaava kesä ollut.

    • zerres

      Lindorff on sika yhtiö vastustavat ilmeiseti bonuksien takia kaikkea ja kaikkia ratkaisuja. notaariakaan ei käräjäsalissa näy, ei kuulema kuulu toimenkuvaan? vaikka haastaakin! kaikki velalliset käräjille ajanko kuluksensa?
      onpas kummallista kun hän on se pää vastustaja aina..olisi mielenkiintoista nähdä oikein livenä tää notaari joskus ja päästä keskustelemaan asenne ongelmasta. toinen sika on ulosotto heitä ei kiinnosta kuin bonus rahat! ihmisyys siellä firmassa on kaikonnut sinne valikoituu kait työhön tunne köyhiä..alottajalle tsempiiä! taisteluun! asunnon saa pitää mutta tietyillä ehdoilla.
      ja muillekkin jotka painivat samojen ongelmien kanssa!

      • VelanVeli

        Hei.
        Ei ole vieläkään ohjelman lopullista päätöstä tullut. lomien takia menee elokuun puoliväliin saakka. Lopullinen ehdotus sisälsi asumissuojaosuuden melkein 5000€ lisää ja kuukausierät ~1020€/kk, koska lapsilisät vähennetään tuloista ja se nosti vielä tuota kuukausimaksua.
        - En usko koko touhuun enää ja olen siirtänyt tilini jo tyhjäksi, koska jos ja kun tämä ohjelma tästä vielä raukeaa niin saan tietää siitä noin 4 päivää myöhemmin ja sinä aikana ulosotto jo kerkiää tyhjentämään tilini, vaikka heillä on minun rahojani "säästössä" jo ~ 4000€:a.
        Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiville, on raskasta stana.....


      • Anonyymi
        VelanVeli kirjoitti:

        Hei.
        Ei ole vieläkään ohjelman lopullista päätöstä tullut. lomien takia menee elokuun puoliväliin saakka. Lopullinen ehdotus sisälsi asumissuojaosuuden melkein 5000€ lisää ja kuukausierät ~1020€/kk, koska lapsilisät vähennetään tuloista ja se nosti vielä tuota kuukausimaksua.
        - En usko koko touhuun enää ja olen siirtänyt tilini jo tyhjäksi, koska jos ja kun tämä ohjelma tästä vielä raukeaa niin saan tietää siitä noin 4 päivää myöhemmin ja sinä aikana ulosotto jo kerkiää tyhjentämään tilini, vaikka heillä on minun rahojani "säästössä" jo ~ 4000€:a.
        Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiville, on raskasta stana.....

        Voi että. Toivottavasti on karma rankaissut niitä..


    • VelanVeli

      Tänään tuli maksuohjelman vahvistuspäätös, jonka kävin käräjäoikeuden kansliassa lukemassa. Maksuohjelma on reilusti alle 10v, ja tiukka niinkuin kuuluukin. Meinasi jo usko loppua, kun tuon päätöksen teko venyi ja ainoa ketä siitäkin hyötyi eniten oli tämä ohjelman laatinut asianajaja, jonka palkkio kohosi melkein 1700€:n, mutta velalliseltahan on helppo nyhtää kaikki irti liikenevä hillo. 100-160 €/h----ei paskempi tuntipalkka?. Noh kämppä ainakin toistaiseksi säilyy jollei joku velkojista(Lindorff) halua vielä hovioikeudesta hakea lisää, ainoa mikä suorastaan vituttaa koko touhussa on se tosiasia, että jo maksettu osuus velasta ei hetkauta näitä verenimijöitä sitten ollenkaan ja tässä viittaan Lindorff Oy:n eli Nordea pankkiin. Saivat eniten ulosotossa ja saavat maksuohjelmassakin huomattavasti enemmän kuin muut velkojat, liekö näillä sitten hyväkin bonus-järjestelmä keksittynä päätäjille.

      • samassa jamassa

        Kysyisin vielä, että onko sinulla kaikkiin velkoihin tuo alle kymmenen vuoden ohjelma, vai onko yleensä vakuudettomiin lainoihin lyhyempi maksuaika ja vakuudellisiin niin pitkä, että se tulee maksettua kokonaan.


      • pelastava vj

        Olen vj:n läpikäynyt 10 v sitten. Tosin ei ollut omistusasuntoa mutta eiköhän se maksuohjelma lasketa aina velan suuruuden mukaan prosentuaalisesti. Suurin velkoja sai eniten pienin velka toi velkojalle vain muutaman kympin...


        Mutta hienoa, että saatte pitää asunnon. Aika menee nopeaan ja jos ei muuta opi niin laskemaan mitä ja miten kuluttaa. Joillekin jää enemmän käyttövaraa kun ulosotossa ollessa. Kannattaa ottaa opiksi. Onnea:)


      • VelanVeli
        samassa jamassa kirjoitti:

        Kysyisin vielä, että onko sinulla kaikkiin velkoihin tuo alle kymmenen vuoden ohjelma, vai onko yleensä vakuudettomiin lainoihin lyhyempi maksuaika ja vakuudellisiin niin pitkä, että se tulee maksettua kokonaan.

        Hei. joo koko paketti on sen saman ajan, mutta asuntolaina eli vakuusvelka on alkuperäisellä sopimuksella--> jos(kun) korot nousee niin vakuusvelan maksuaika pitenee, ja kyllä vakuusvelka maksetaan kokonaisuudessaan takaisin. Kämppä saatiin sen takia just pitää, että tulot riittävät maksamaan tuon kokonaisuudessaan takaisin.
        C-velat olisivat vanhentuneet muutenkin kymmenessä vuodessa eli se periaatteessa määräsi tuota ohjelman pituutta käsittääkseni.


    • samassa jamassa

      Olipa mukava lukea, että sinulle on maksuohjelma hyväksytty. Antaa toivoa meille muillekin, jotka ovat samassa tilanteessa. Meillä asiat edelleen kesken, ja tuntuu, että mitään muuta ei osaa ajatellakaan, kuin tätä velka-asiaa. No nyt kuitenkin odotellaan. Meillä vain yksi velkoja vastusti velkajärjestelyä, kohta varmaan tipahtaa luukusta kirje, siitä aloitetaanko velkajärjestelyä, vai hylätäänkö heti alussa. Kyllähän tämä pelottaa.

    • Kaiken menettänyt?

      Viedäänkö myös vanha sota-aikainen homekämppä (talo) alta vaikka luottotiedot on menneet ja vuokra-asuntoa on näin ollen miltei mahdotonta hankkia? Onko kellään tietoa?

    • herneaivot51v

      kuka vastusti "samassa jamassa" olevan velkajärjestelyä? lindorfko taas?

    • samassa jamassa

      OK- perintä, mutta teimme lausuman ja meille tuli päätös velkajärjestelyn aloittamisesta. Nyt sitten papereita hommaammaan, kova urakkahan tässä on vielä edessä. Pelottaa!!

    • VelanVeli

      Kaikki muut paitsi Dinersclub on nyt lähettäneet maksukirjeensä. Homma on täysin sekaisin vieläkin vaikka 30.9 pitäisi maksaa reilut 6000€:a. Asianajajan palkkio melkein 1700€ jonka ulosoton piti maksaa siellä olevista yli 4000:sta, mutta silti sieltä tuli maksulappu jossa on maksuaikaa viikko??. Nordea lähettelee uhkauskirjeitä asuntolaina saatavistaan, vaikka asian pitäisi mielestäni olla jo selvä, sillä Lindorffilta tuli kirje jossa lukee että nordea rahoitus on siirtänyt kaikki asiansa heille. Siitä huolimatta ukaaseja tulee lähes joka toinen päivä postiluukkuun, ilmeisesti haluavat tuplamaksut??. Ulosottoon kertynyt siis yli 4t€ jotka piti tilittää ohjelman alkuun ja asianajajan palkkioon niin pitkälle kun rahat riittävät. Ei ole ainuttakaan kuittia näkynyt ja ens perjantaina tosiaan tarvitsis maksaa jo ensimmäiset erät,,,,,,. On edessä vieläkin aikamoinen selvittäminen vaikka hommanhan pitäisi tässä vaiheessa toimia jo kuin junan vessa, velkaneuvoja vaihtui kesäkuussa ja uusi ei ole ollut missään yhteydessä eli sinnekin suuntaan täytyy lähetellä savumerkkejä....*huoh*.

    • samassa jamassa

      Hei, oletko jo saanut maksuasiat järjestymään, vai vieläkö teillä on yhtä sekavaa.

    • VelanVeli

      Hei, kyllä on sekavaa.Ulosotossa olleista varoista tuli eilen maksukuitit ja soitin samantien Lindorfflle etää josko voitais sopia miten tuo heidän osuus hoidetaan, mutta eipä näkynyt vielä rahoja heillä. Dinersclubiin olen ollut yhteydessä ja eivät ole vastanneet mihinkään jättämääni viestiin, huomenna vapaata joten pakko tuhlata puheaikaa ja soitta niille. Kaikki säästöt käytetty maksuihin ja 30.9 rästiin jäi jo 1500 koska ulosotto paskiainen tilitti rahoja näin myöhään ja kuiteissa lukee joitaki s'tanan viivästyskorkoa vuodelta 2008 yli 900€:a vaikka käräjäoikeuden päätöksessä lukee selkeästi miten rahat tulisi käyttää....sitä varmaan vituttaa menettämänsä bonukset siitä ettei saanut meidän kämppää myytyä.
      Palellaan..

    • VelanVeli

      Noniin, ulosotto oli tilittänyt ~4200€:a päin vittua, ainoa mikä oli mennyt oikein oli selvittäjän palkkio ~ 1700€. Soitin uo:n ja jätkä myönsi heti virheensä, rahat on pyydetty takaisin perintätoimistoilta jo kolme viikkoa sitten--->yksikään ei ole palauttanut vielä. Uo-mies lupas tilittää rahat ohjelman mukaisesti heti kun hillot saapuu heille.
      Lindorffille olen soitellut muutaman kerran ja aina sama saatanan tarina: vaikka käräjäoikeuden päätöksessä lukee " ulosottoon aloituspäätöksen jälkeen kertyneet varat ulosottomies tilittää velkojille ne OHJELMAN MUKAAN", niin Lindorffin amatööri väittää että nuo varat EIVÄT lyhennä maksuohjelmaa??, no voi vittu. Ei kun soittamaan velkaneuvojalle ja se lupas yrittää vääntää rautalangasta tuon asian Lindorffille ja jos se ei mene perille niin asiaa aletaan hoitaa käräjäoikeuden kautta. Että tälläistä.
      Kuukausierät jo kaksi kuukautta tuon asian takia myöhässä ja jos kolmas vielä tulee niin perintäyhtiöillä on oikeus vaatia saataviaan oikeus teitse......en silti luovuta vaikka kusipää amatöörit siellä asioita yrittävät kovasti sotkeakin.
      Katellaan kun asia etenee......
      ps. Teille jotka hakevat/aikovat hakea velkajärjestelyyn niin älkää helvetissä tehkö samaa virhettä kuin minä eli "pakko säästää" ulosottoon vaan muistakaa hakea samalla toimenpide suojaa eli rasti ruutuun!!!!!!

      • Anonyymi

        Sinua kampiteltu tahallaan.


    • VelanVeli

      Vielä kerran: Syyskuussa siis ulosoton olisi pitänyt säästössä olevat rahani tilittää velkajärjestelyn mukaisesti, no eipä ole vieläkään niin tehnyt. Kaikki palkat ja lapsilisät tuloutettu velkojille, ettei tulisi tuota kolmea kuukautta täyteen, alkaa palaa päreet pikku hiljaa. Välillä ollut ihmetteleminen et miten saadaan normi laskut maksettua ja ruokaa pöytään, mutta sillä ajatuksella että lopussa se kiitos seisoo.
      Sais kyllä ulosotto alkaa maksaa jo viivästyskorkoa noille mun säästöille, en oikein tiedä minne valitusta vois viilata kun tuo ulosottomies itse on täys narsisti. Tekis mieli jo laittaa "perintätoimisto" visiitille.

      • Älä hermostu perintä toimistojen karhukirjeiden kanssa he saatavansa käräoikeuden velkapuolen kautta hakevat ja ne velat menevät lopuksi ulosottovirkailijalle. Ota sähköpostiini yhteyttä niin annan sinulle yhden osoitteen ja puhelin numeron johon voit soittaa.
        terveisin: velallinenmasentunut


      • Suoja osuuteen kuuluu vakituinen asunto tai talo tai rivitalo tai osake jossa itse asut ja perheesi tee paperi että on missä asut että on teidän ensiasunto ja pysyvä asuntonne. Vahvista se käräoikeuden kansliassa jossa se merkitään rekisteriin. Ilmoita myös verottajalle.


      • Mikäli tulee vaikeuksia asioista suositan ottaa myös yhteyttä Käräjäoikeuden velkapuolen istuvaan Tuomariin ja ulosottoviraston esimieheen.
        STEMMPIÄ KAIKILLE JOTKA LUKEVAT KIRJOITUKSENI. ETTÄ NÄIN.
        LAKIMIEHET PERIVÄT TURHIA KULUJA !


      • Anonyymi
        velallinenmasentunut kirjoitti:

        Mikäli tulee vaikeuksia asioista suositan ottaa myös yhteyttä Käräjäoikeuden velkapuolen istuvaan Tuomariin ja ulosottoviraston esimieheen.
        STEMMPIÄ KAIKILLE JOTKA LUKEVAT KIRJOITUKSENI. ETTÄ NÄIN.
        LAKIMIEHET PERIVÄT TURHIA KULUJA !

        Lakimiehethän ovat tunnetusti ahneita lieroja jotka tietävät kuinka asioita pyöritellä ja asioita pitkittää, siitähän ne itse hyötyvät, muiden kustannuksella. En arvosta.


    • Millä peruistein ulosotto on myymässä asuntoanne ja paljonko kuukaudessa lyhennät palkastasi ulosottoon ? Onko sinulla maksuvapaita kuukausia ja koska tämmöinen asia saatettiin sinulle tiedoksi ? Tämä minun neuvoni soita ulosotto virkailijan esimiehelle eli koko ulosottoviranomais laitoksen esimiehelle ja soita ja puhu asia selväksi ja sanot että tulet papereiden kanssa selvittämään tilanteen. Yrität sopia maksu ohjelman ilman maksuvapaita kuukausia isommalla summalla ja mene lääkäriin ja pyydä painava lääkärintodistus anna vastine heille että jos ulosotto on toiminut sinua ja perhettäsi kohtaan väärin ? Mikäli ulosotto on tehnyt ulosmittaus paperin talostanne hän voi perua sen sovittelemalla ulosottovirkailijan kanssa ja esimiehen kanssa mukaan lukien. Suomessa Laki että talvi aikaa ei voi ketään ajaan lumihankeen ja sähköjä katkaista. Poikkeus tilanne mikäli olet työttömänä tai saneerattu tuotannollisista ja taloudellisista syistä tai olet sairastunut kaikesta voi heidän kanssa neuvotella ja ulosotto velat elävät omaa aikaa siellä. Oletko naimisissa jos et menkää naimisiin laittakaa talo jonkun toisen nimiin kun haette lainaa ? En paljon muuta osaa neuvoa. Ulosotto arvostaa omaa aktiivisuutta ja että et mene velkasaneeraukseen ja maksat velat itse pois. Nimimerkki velallinenmasentunut

    • Viellä yksi asia tehkää avioehto paperi ja kaksi todistajaa ja vie käräoikeuden kansliaan jossa käräjäoikeus vahvistaa asian.
      Minun sähköposti osoite on [email protected]
      terveisin: velallinen masentunut

    • Aurinko paistaa ehkä

      Miten alkuperäiselle ketjun kirjoittajalle lopulta kävi?

    • VelanVeli

      Terve. Velkajärjestelyyn "pääsin",ohjelma kestää 10v, ja on tiukka kuin mikä. Näin jälkeenpäinhän sitä voi aina miettiä mikä se paras ratkaisu olis ollut ja täytyy myöntää, että omassa tapauksessani olisi ollut parempi myydä tää asunto pois ja aloittaa jokseenkin alusta.

      • Truepita

        Vieläkö aloittaja seuraa ketjua, mikä tilanne asioiden suhteen nyt? Tasoittunut?


      • VelanVeli
        Truepita kirjoitti:

        Vieläkö aloittaja seuraa ketjua, mikä tilanne asioiden suhteen nyt? Tasoittunut?

        Yhtä helvettiä tämä velkajärjestely on. Jos joku painii tämän asian kanssa samoilla teemoilla niin neuvoni on myymään asunto ja yrittää aloittaa puhtaalta pöydältä. 2v 3kk vielä jäljellä ohjelmaa ja maksut vaan nousee mutta 8v sitten laskettua ansiotasoa ei saa ylittää, jollei halua maksaa lisäsuorituksia turhaan. Elinkustannukset on kyllä nousseet ihan helvetisti ja ostovoima heikentynyt sen myötä, mutta näitähän ei ohjelmiin lasketa vaan toimeen on tultava 2011 tuloilla, vaikka kk-maksut nousee esim asuntolainan osalta ensi kesäkuuna 618€:sta 747€:n....


      • kirppiksetrules
        VelanVeli kirjoitti:

        Yhtä helvettiä tämä velkajärjestely on. Jos joku painii tämän asian kanssa samoilla teemoilla niin neuvoni on myymään asunto ja yrittää aloittaa puhtaalta pöydältä. 2v 3kk vielä jäljellä ohjelmaa ja maksut vaan nousee mutta 8v sitten laskettua ansiotasoa ei saa ylittää, jollei halua maksaa lisäsuorituksia turhaan. Elinkustannukset on kyllä nousseet ihan helvetisti ja ostovoima heikentynyt sen myötä, mutta näitähän ei ohjelmiin lasketa vaan toimeen on tultava 2011 tuloilla, vaikka kk-maksut nousee esim asuntolainan osalta ensi kesäkuuna 618€:sta 747€:n....

        Itepä sitä kukin helvettinsä järjestää. Minä olen liikuntavammautunut ja siksi jo kauan sitten työelämästä aivan minimituloille pudonnut yh. Asunto on oma, luottotiedot ok, yhtään laskua ei ole myöhässä, yhtäkään luottokorttia en omista. Mä en ymmärrä yli varojensa eläviä. Otetaan velkaa jopa muotivaatteiden, meikkien tai matkojen, huonekalujen ostamista varten, tai perustetaan firma jolla ei kirkkain aivoin ajateltuna ole menestymisen mahdollisuuksia. Niin makaamme kuin petaamme.


      • RetardedO
        kirppiksetrules kirjoitti:

        Itepä sitä kukin helvettinsä järjestää. Minä olen liikuntavammautunut ja siksi jo kauan sitten työelämästä aivan minimituloille pudonnut yh. Asunto on oma, luottotiedot ok, yhtään laskua ei ole myöhässä, yhtäkään luottokorttia en omista. Mä en ymmärrä yli varojensa eläviä. Otetaan velkaa jopa muotivaatteiden, meikkien tai matkojen, huonekalujen ostamista varten, tai perustetaan firma jolla ei kirkkain aivoin ajateltuna ole menestymisen mahdollisuuksia. Niin makaamme kuin petaamme.

        Olen pahoillani vammautumisestasi. Putosit minimituloille ja maksoit niillä kämppäsi? Ei toivoakaan! Eli maksoit sen ennen vammaa tai sait vammasta muhkeat korvaukset (vakuutus). Mietis ensin ennen kuin yrität provosoida, näyttää nololta.


      • Anonyymi

        Joo velkajärjesty on paras jos haluaa kotinsa pitää.Vaihtoehdot on velkaantuneelle maksa velkaa ulosottoon jos on paljon velkaa tie on pitkä.Seuraava vaihtoehto myy koko omaisuutesi siis asuntosi muu omaisuushan myydään ensin,kesämökki ,tai toinen asunto,jos ei rahat vieläkään riitä kattamaan velkoja jos ei vieläkin jää maksettavaa ulosmitataan palkasta,tai eläkkeestä niin kauan ,kun velka on maksettu.Velkajärjestely kestää 3-10 vuotta jos oma asunto säästetään se on n5-10 vuotta oikeudessa määrätään summa ,joka pitää maksaa velkojille.Euro määrä tulee tulojen ja menojen jälkeen mitä jää se on maksuvara.Jos maksuvara on vähäinen ei maksua ole oikeus määrää nollaohjelman.Oikeus määrää maksuohjelman pituuden maksuohjelma kun päättyy olet vapaa veloistasi.Jokainen tapaus on henkilökohtainen .Velalliset ottakaa yhteys oma kuntanne tai kaupungin velkaneuvontaan varatkaa aika velkaneuvojalle ,siitä se lähtee.Sieltä tulee neuvot velkaneuvoja tekee paperit velkajärjestelyyn kerää velat hoitaa paperityöt eikä maksa yhtään mitään.Ei tarvitse miettiä yökausia sieltä saa tukea ja asiat lähtee etenee


      • Anonyymi
        VelanVeli kirjoitti:

        Yhtä helvettiä tämä velkajärjestely on. Jos joku painii tämän asian kanssa samoilla teemoilla niin neuvoni on myymään asunto ja yrittää aloittaa puhtaalta pöydältä. 2v 3kk vielä jäljellä ohjelmaa ja maksut vaan nousee mutta 8v sitten laskettua ansiotasoa ei saa ylittää, jollei halua maksaa lisäsuorituksia turhaan. Elinkustannukset on kyllä nousseet ihan helvetisti ja ostovoima heikentynyt sen myötä, mutta näitähän ei ohjelmiin lasketa vaan toimeen on tultava 2011 tuloilla, vaikka kk-maksut nousee esim asuntolainan osalta ensi kesäkuuna 618€:sta 747€:n....

        Ihan älytöntä!!! Siinä on jälkikasvu joutunut paljosta paitsi jäämään tilanteen vuoksi.
        Ei hme että tämä pahoinvointialueiden täyttämä maa on itsemurhien valtakunta koska vaikeuksissa olevaa noin kiusataan systemaattisesti. Mikä mielenterveystyö.


      • Anonyymi
        kirppiksetrules kirjoitti:

        Itepä sitä kukin helvettinsä järjestää. Minä olen liikuntavammautunut ja siksi jo kauan sitten työelämästä aivan minimituloille pudonnut yh. Asunto on oma, luottotiedot ok, yhtään laskua ei ole myöhässä, yhtäkään luottokorttia en omista. Mä en ymmärrä yli varojensa eläviä. Otetaan velkaa jopa muotivaatteiden, meikkien tai matkojen, huonekalujen ostamista varten, tai perustetaan firma jolla ei kirkkain aivoin ajateltuna ole menestymisen mahdollisuuksia. Niin makaamme kuin petaamme.

        Syytä ja syyllistä vain. Olet mielestäsi oikea yli-ihminen kun olet tuomitsemassa. Voi olla muitakin sairaita joita ei kukaan auta missään ja yksin on kaikesta selvittävä ja yritettävä kestää ja selvitä vaikka asioita kertyy. Sinä et kertonut liikuntavammastasi mitään etkä vakuutushyödyistäsikään, et exäs elareista ja muista maksuista sinulla, perinnöistä yms. vaan olit pätemässä. Häpeä, itserakas...


      • Anonyymi
        RetardedO kirjoitti:

        Olen pahoillani vammautumisestasi. Putosit minimituloille ja maksoit niillä kämppäsi? Ei toivoakaan! Eli maksoit sen ennen vammaa tai sait vammasta muhkeat korvaukset (vakuutus). Mietis ensin ennen kuin yrität provosoida, näyttää nololta.

        Hienoa että kommentoit idiootille ajoissa. Jospa näki sen. Vaan tuskin k-pää siitä ihmisemmäks muuttuu.


    • voudi

      Kämppä menee myyntiin väistämättä.ei auta mikään sovittelu, paitsi niin tietysti että vaimosi lunastaa osuutesi ja näin ollen kämppä jää hänen nimiin.

    • itelläkimyyty

      Myy ite muuta sit vuokralle mällää rahat äkkiä niin saat asunnon kaupungilta ku on lapsiakin tossa tilanteessa rahat haisemaan vaan...

    • Anonyymi

      Kummallinen fiilis katsoa tuota omaa avausta ja nyt se on ohi.
      En edelleenkään voi suositella velkajärjestelyä sellaiselle asunnon tms omistajalle joka sais uuden alun omaisuutensa myymällä.
      2 vuoden seurantajakso vielä ja voi olla et tulee jotain vaateitakin vielä.
      Lisäsuoritukset maksoin omaaloitteisesti kolme ensimmäistä vuotta. En pyytänyt erillisiä tilinumeroita vaan maksoin ne samoilla tiedoilla kuin joka kuukautiset erät. Vituiks meni ja yhdeltä perintöyhtiöltä joka oli haalinut ison osan veloistani vuosien varrella vaati ennen joulua vajaata 3000€:a. Selvittelin ja kaivoin kuuden - yhdeksän vuoden vanhoja kuitteja jotka lähetin ne yhtiölle. Sieltä tuli vastauksena et nää oli lyhentänyt maksuaikaa ja iso osa veloista oli tullut siis jo maksettua, mutta lisäsuorituksina ne ei kelvanneet vaan piti maksaa vielä nekin erikseen. Onneks on ollut duunipaikka koko ohjelman ajan ja sain sovittua nuo kolmessa erässä.
      Tsemppiä kaikille tämän asian kanssa painiville!!

      • Anonyymi

        eipä tainneet kaikki velat olla mukana järjestelyssä.Velkajärjestelyyn hakiessaan kannattaa kaikki velat hakea siihen mukaan.Ei tule perästäpäin yllätyksiä.Velkajärjestylyn aikana tulot kannatta pitää samalla tasolla,ei tule lisamaksuja.Velkajärjestely yn haku ei maksa penniäkään kuntien ja kaupungin velkajärjestelyyn ottaa yhteyttä.Oikeuaputoimistojen yhteydessä toimii nykyisin velkaneuvonta.Siellä tehdään ihan kaikki tarvittavat paperit velkajärjestely ei maksa yhtään mitään.


    • Anonyymi

      Onko tietoa kuinka monta kertaa vakinaista asuntoa voidaan pakkohuutokaupata? Ulosottokaaren mukaan vain ne kaksi myyntikierrosta tulee, mutta sitten toisaalla puheissa on mainittu kolmaskin myynti. Kuka päättää näistä, vouti vai uo?

      Omaa asuntoani on myyty nyt kaksi kertaa, tarjouksia ei oikeastaan tullut, vain pari ja ne olivat aivan alikanttiin. Myynti lopetettiin toisen kierroksen jälkeen ja asunto palautettiin minulle ja ulosotto alkoi tuloista. Nyt sitten kuitenkin kuulin, että kolmatta myyntiä yritetään jossain vaiheessa, koska velkojat näin tahtovat. Uo sanoi, että tällä kolmannella asunto sitten myydään vaikka tonnilla.
      Siis mitäh! Eikö uo ja vouti ole virkahenkilöitä, joiden työ on toimia molempien etujen mukaan? Kenen etu on ajaa minut taivasalle asumaan ja myydä ainoa omaisuuteni (lainojen vakuus!) alle kaiken järjellisen summan?

      • Anonyymi

        Hei,

        sen verran tiedän omasta kokemuksesta, että kolmanteen myyntiin tarvitaan lain mukainen erityinen syy, mutta tähän käy käytännössä kuitenkin kaikennäköiset syyt (mielestäni lain hengen vastaisesti). Meillä erityinen syy oli puoliksi vanhentunut entisen yrityksen verovelka, siis velan osittainen vanhentuminen oli erityinen syy. Kolmanteen myyntiin ei esimerkiksi pitäisi enää ryhtyä, jos on tiedossa, ettei asunnolla ole oikeasti markkinoita, mutta tästä ei välitetä. Kolmatta kertaa EI SAA myydä millä hinnalla vaan, jollet itse suostu. Alimman hyväksyttävän hinnan pitää olla muistaakseni 80% alueen yleisestä hintatasosta plusmiinus 10% sisältäen välityspalkkion.

        Ota yhteyttä heti valtakunnanvoutiin, ja tee valitus omasta voudistasi, jos toimii lainvastaisesti. Näin me teimme. Jos asunto myydään kiinteistövälittäjän kautta, olet oikeutettu tietämään vähimmäishinnan millä menee, koska se on silloin julkista tietoa. Näin asianajamme kertoi, ja näin tapahtui ulosoton vastustelusta huolimatta. Valtakunnanvouti myös kielsi uuden hinta-arvion tekemisen kolmanteen myyntiin, mitä paikallinen vouti olisi halunnut, ajatuksena varmaan myyntihinnan alentaminen.

        Meillä oli kolmas myynti viime keväänä, ja sitten syksyllä vielä oli neljäs myynti. Koska neljättä myyntiä ei saa lain mukaan olla, tämä verhoiltiin kolmannen myynnin jatkomyynniksi! Peruste korona. Talomme myynti on nyt kestänyt 1,5 vuotta! Nyt myynnin perusteena ollut verovelka vanheni kokonaisuudessaan vuoden vaihteessa, mutta verottaja on nähtävästi tehnyt jatkohakemuksen talomme myynnistä. Asiasta ei ole meille vielä ilmoitettu, vaikka lupasivat näin tehdä ennen vuodenvaihdetta. Vouti arvioi, että jatkomyynti kestää yleensä joko puoli vuotta tai sitten vuoden, saa nähdä mikä meille lykätäään.

        Ja kukaan ei kerro, loppuuko homma sitten tuon jatkohakemuksen jälkeen, jos talo ei mene kaupaksi, vai tehdäänkö taas jatkohakemus ja uusi ja uusi? Ja jos myynti loppuu tuloksettomana kokonaan jatkoajan mentyä umpeen, onko se siinä, vai jos myymme talomme vaikka 10 vuoden päästä, ottaako vouti silloin edelleen itselleen rahat myynnistä? Kun myyntiprosessi ulosottokaaren mukaan on kuitenkin käyty läpi. Tietääkö joku tähän varmaa tietoa? Olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta en vaan löydä faktaa mistään, ja uo ei kerro.

        Sen tiedän faktana, että jos ulosmittauspäätös on tehty, mutta myyntiä ei aloitettu, ja velka vanhenee, niin uo voi ottaa velallisen omasta tulevaisuuden myynnistä oman osuutensa (ehkä myös edelleen myydä, tästä en ole varma). Mutta tosiaan, jos myynti on jo käyty läpi kaikkine kertoineen, mutta asunto ei vaan mene kaupaksi vähimmäishinnalla, niin mites sitten menetellään? Tietääkö joku?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei,

        sen verran tiedän omasta kokemuksesta, että kolmanteen myyntiin tarvitaan lain mukainen erityinen syy, mutta tähän käy käytännössä kuitenkin kaikennäköiset syyt (mielestäni lain hengen vastaisesti). Meillä erityinen syy oli puoliksi vanhentunut entisen yrityksen verovelka, siis velan osittainen vanhentuminen oli erityinen syy. Kolmanteen myyntiin ei esimerkiksi pitäisi enää ryhtyä, jos on tiedossa, ettei asunnolla ole oikeasti markkinoita, mutta tästä ei välitetä. Kolmatta kertaa EI SAA myydä millä hinnalla vaan, jollet itse suostu. Alimman hyväksyttävän hinnan pitää olla muistaakseni 80% alueen yleisestä hintatasosta plusmiinus 10% sisältäen välityspalkkion.

        Ota yhteyttä heti valtakunnanvoutiin, ja tee valitus omasta voudistasi, jos toimii lainvastaisesti. Näin me teimme. Jos asunto myydään kiinteistövälittäjän kautta, olet oikeutettu tietämään vähimmäishinnan millä menee, koska se on silloin julkista tietoa. Näin asianajamme kertoi, ja näin tapahtui ulosoton vastustelusta huolimatta. Valtakunnanvouti myös kielsi uuden hinta-arvion tekemisen kolmanteen myyntiin, mitä paikallinen vouti olisi halunnut, ajatuksena varmaan myyntihinnan alentaminen.

        Meillä oli kolmas myynti viime keväänä, ja sitten syksyllä vielä oli neljäs myynti. Koska neljättä myyntiä ei saa lain mukaan olla, tämä verhoiltiin kolmannen myynnin jatkomyynniksi! Peruste korona. Talomme myynti on nyt kestänyt 1,5 vuotta! Nyt myynnin perusteena ollut verovelka vanheni kokonaisuudessaan vuoden vaihteessa, mutta verottaja on nähtävästi tehnyt jatkohakemuksen talomme myynnistä. Asiasta ei ole meille vielä ilmoitettu, vaikka lupasivat näin tehdä ennen vuodenvaihdetta. Vouti arvioi, että jatkomyynti kestää yleensä joko puoli vuotta tai sitten vuoden, saa nähdä mikä meille lykätäään.

        Ja kukaan ei kerro, loppuuko homma sitten tuon jatkohakemuksen jälkeen, jos talo ei mene kaupaksi, vai tehdäänkö taas jatkohakemus ja uusi ja uusi? Ja jos myynti loppuu tuloksettomana kokonaan jatkoajan mentyä umpeen, onko se siinä, vai jos myymme talomme vaikka 10 vuoden päästä, ottaako vouti silloin edelleen itselleen rahat myynnistä? Kun myyntiprosessi ulosottokaaren mukaan on kuitenkin käyty läpi. Tietääkö joku tähän varmaa tietoa? Olen yrittänyt etsiä tietoa, mutta en vaan löydä faktaa mistään, ja uo ei kerro.

        Sen tiedän faktana, että jos ulosmittauspäätös on tehty, mutta myyntiä ei aloitettu, ja velka vanhenee, niin uo voi ottaa velallisen omasta tulevaisuuden myynnistä oman osuutensa (ehkä myös edelleen myydä, tästä en ole varma). Mutta tosiaan, jos myynti on jo käyty läpi kaikkine kertoineen, mutta asunto ei vaan mene kaupaksi vähimmäishinnalla, niin mites sitten menetellään? Tietääkö joku?

        Kiitos hyvästä vastauksesta.
        Vouti käytti asunnon hinnan arvioimiseen tuttua kiinteistönvälittäjäänsä. Minulle, asunnon omistajalle, ei kerrottu arviosummaa, ei vaikka suoraan sitä pyysin välittäjältä. Tuntui ikävältä, koska kodissani oli käynyt seiniä potkimassa joku ihan vieras tyyppi nenäänsä nyrpistellen vissiin. Tuli tunne, että hyväveliverkosto päätti kohtalostani, ei lain kirjain.

        Koko huutokauppa oli kuin hakuammuntaa, viimeisen kierroksen viimeisellä tunnilla sitten näin miten myynti meinaa sujua. Ja heti huutokaupan loputtua vouti tivasi myynkö. No en tietenkään tuollaiseen ala-arvoiseen alekauppaan. Nyt sitten odotan miten uusi ulosottolaitoksen ylitarkastaja aikoo toimia. Keväällä alkaa kurmootus, kuulemma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta.
        Vouti käytti asunnon hinnan arvioimiseen tuttua kiinteistönvälittäjäänsä. Minulle, asunnon omistajalle, ei kerrottu arviosummaa, ei vaikka suoraan sitä pyysin välittäjältä. Tuntui ikävältä, koska kodissani oli käynyt seiniä potkimassa joku ihan vieras tyyppi nenäänsä nyrpistellen vissiin. Tuli tunne, että hyväveliverkosto päätti kohtalostani, ei lain kirjain.

        Koko huutokauppa oli kuin hakuammuntaa, viimeisen kierroksen viimeisellä tunnilla sitten näin miten myynti meinaa sujua. Ja heti huutokaupan loputtua vouti tivasi myynkö. No en tietenkään tuollaiseen ala-arvoiseen alekauppaan. Nyt sitten odotan miten uusi ulosottolaitoksen ylitarkastaja aikoo toimia. Keväällä alkaa kurmootus, kuulemma.

        Nämä myytävät asunnot ovat suurta kusetusta! Kun esittelijä EI tiedä mistään mitään? Ostaja on hätää kärsimässä, että mitä on ostamassa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta.
        Vouti käytti asunnon hinnan arvioimiseen tuttua kiinteistönvälittäjäänsä. Minulle, asunnon omistajalle, ei kerrottu arviosummaa, ei vaikka suoraan sitä pyysin välittäjältä. Tuntui ikävältä, koska kodissani oli käynyt seiniä potkimassa joku ihan vieras tyyppi nenäänsä nyrpistellen vissiin. Tuli tunne, että hyväveliverkosto päätti kohtalostani, ei lain kirjain.

        Koko huutokauppa oli kuin hakuammuntaa, viimeisen kierroksen viimeisellä tunnilla sitten näin miten myynti meinaa sujua. Ja heti huutokaupan loputtua vouti tivasi myynkö. No en tietenkään tuollaiseen ala-arvoiseen alekauppaan. Nyt sitten odotan miten uusi ulosottolaitoksen ylitarkastaja aikoo toimia. Keväällä alkaa kurmootus, kuulemma.

        Juu sama täällä. Hyväveliverkosto päätti kohtalostani niin kuin kaikista muistakin asioista yrittää päättää mm. työpaikoista, harrastuksista, seurustelukumppanista jne. Eikä vain se tunne siitä vaan ihan oikeasti näin tapahtui ja tapahtuu.

        Asuntoa alettiin suunnitella 2013 ja se valmistui 2015. Olin tuolloin 2013 hakenut toimeentulotukea kunnalta joten siinä vaiheessa olivat jo suunnitelleet, että minut pistetään asumaan tuohon 2015 valmistuvaan taloon.

        Tein ulosoton kanssa sopimuksen, että asuntoa ei ulosmitata jos lyhennän itse vapaaehtoisesti suuremmilla summilla kuukausittain velkaa. Sopimus tehtiin alkukesästä 2015. Aloin maksamaan velkaa sovitusti. Sitten heinäkuussa 2015 he olivat jo taas käyneet sabotoimassa yhtä työpaikkaani. Tavoitteena saattaa työttömäksi. Sitten tuli tämä maahanmuuttovyöry, jonka jälkeen ulosottomies ulosmittasi asuntoni yhteisen maksusopimuksen vastaisesti. Aloin katsella asuntoa muualta jolloin jo yhdessä päivässä otettiin yhteyttä. Otin asunnon vastaan ja esittelijä oli sitä mieltä, että tämä on kohtaloni. Justiinsa juu. Selkeästi suunniteltu, korruptoitunut juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu sama täällä. Hyväveliverkosto päätti kohtalostani niin kuin kaikista muistakin asioista yrittää päättää mm. työpaikoista, harrastuksista, seurustelukumppanista jne. Eikä vain se tunne siitä vaan ihan oikeasti näin tapahtui ja tapahtuu.

        Asuntoa alettiin suunnitella 2013 ja se valmistui 2015. Olin tuolloin 2013 hakenut toimeentulotukea kunnalta joten siinä vaiheessa olivat jo suunnitelleet, että minut pistetään asumaan tuohon 2015 valmistuvaan taloon.

        Tein ulosoton kanssa sopimuksen, että asuntoa ei ulosmitata jos lyhennän itse vapaaehtoisesti suuremmilla summilla kuukausittain velkaa. Sopimus tehtiin alkukesästä 2015. Aloin maksamaan velkaa sovitusti. Sitten heinäkuussa 2015 he olivat jo taas käyneet sabotoimassa yhtä työpaikkaani. Tavoitteena saattaa työttömäksi. Sitten tuli tämä maahanmuuttovyöry, jonka jälkeen ulosottomies ulosmittasi asuntoni yhteisen maksusopimuksen vastaisesti. Aloin katsella asuntoa muualta jolloin jo yhdessä päivässä otettiin yhteyttä. Otin asunnon vastaan ja esittelijä oli sitä mieltä, että tämä on kohtaloni. Justiinsa juu. Selkeästi suunniteltu, korruptoitunut juttu.

        Lisään, että jos olisin saanut maksaa itse ehdottomallani maksusuunnitelmalla eli vapaaehtoisesti, isommilla summilla ja nopeutetulla aikataululla niin olisin tällä hetkellä luottotiedollinen.

        Mutta koska ulosotto esti tämän maksamisen niin edelleen olen luottotiedoton. Eli ulosotto ei tässä minun tapauksessa ainakaan ole millään tavalla pyrkinyt edistämään velan maksua pois. Päinvastoin. He ovat oikein estämällä estäneet ja hidastuttaneet velkojen maksua ja siten aiheuttaneet minulle taloudellista haittaa kasvavina korkoina ja maksuhäiriön säilymistä mahdollisimman pitkään.

        Tästä tein kirjallisen valituksen niin heidän mielestä tässä ei ollut tehty mitään väärää! Ei myöskään siinä tapauksessa ole kuulema tehty mitään väärää tai laitonta, että ulosottomies on vienyt laittomasti tililtäni sellaisia varoja, joita lain mukaan ei saa viedä. Ihan oikein oikeuskanslerin mielestä tässä ei ole tapahtunut yhtään mitään laitonta tai väärää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos hyvästä vastauksesta.
        Vouti käytti asunnon hinnan arvioimiseen tuttua kiinteistönvälittäjäänsä. Minulle, asunnon omistajalle, ei kerrottu arviosummaa, ei vaikka suoraan sitä pyysin välittäjältä. Tuntui ikävältä, koska kodissani oli käynyt seiniä potkimassa joku ihan vieras tyyppi nenäänsä nyrpistellen vissiin. Tuli tunne, että hyväveliverkosto päätti kohtalostani, ei lain kirjain.

        Koko huutokauppa oli kuin hakuammuntaa, viimeisen kierroksen viimeisellä tunnilla sitten näin miten myynti meinaa sujua. Ja heti huutokaupan loputtua vouti tivasi myynkö. No en tietenkään tuollaiseen ala-arvoiseen alekauppaan. Nyt sitten odotan miten uusi ulosottolaitoksen ylitarkastaja aikoo toimia. Keväällä alkaa kurmootus, kuulemma.

        Jos on oikein veemäimen ulosottomies niin he ulosmittaavat asunnon, myyvät ominpäin ilman, että sinulla on asiaan mitään sanomista ja jos ei mene kaupaksi niin varmasti myyvät täysin alihintaan ja useimmiten vielä jollekin tuttavalle. Jos ei sittenkään mene kaupaksi niin homma jatkuu ja jatkuu ja jos ei mene silloinkaan kaupaksi niin laskevat niin pieneksi hintaa ettei mitään rajaa.

        Toinen vaihtoehto on, että vuodet kuluu ja kuluu ja jos esim. edelleen 10 vuoden päästä olette ulosotossa ja vaikkapa lähdette omin päin myymään taloa ja saatte talon kaupaksi mieleisellänne hinnalla niin ulosotto ottaa kyllä tästä välistä sen jäljelle jäävän velkasumman pois. Jos velka on suurempi kuin myyntihinta niin kaikki myyntitulot siis menevät pelkästään ulosottoon. Jos taas teette omin päin jotkin salaiset talokaupat jonkun kanssa ilman ulosoton tietoa niin ulosotto tulee ulosmittaamaan sen myynnistä saadun hinnan tililtänne tai omaisuudestanne jos sellaista enää on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisään, että jos olisin saanut maksaa itse ehdottomallani maksusuunnitelmalla eli vapaaehtoisesti, isommilla summilla ja nopeutetulla aikataululla niin olisin tällä hetkellä luottotiedollinen.

        Mutta koska ulosotto esti tämän maksamisen niin edelleen olen luottotiedoton. Eli ulosotto ei tässä minun tapauksessa ainakaan ole millään tavalla pyrkinyt edistämään velan maksua pois. Päinvastoin. He ovat oikein estämällä estäneet ja hidastuttaneet velkojen maksua ja siten aiheuttaneet minulle taloudellista haittaa kasvavina korkoina ja maksuhäiriön säilymistä mahdollisimman pitkään.

        Tästä tein kirjallisen valituksen niin heidän mielestä tässä ei ollut tehty mitään väärää! Ei myöskään siinä tapauksessa ole kuulema tehty mitään väärää tai laitonta, että ulosottomies on vienyt laittomasti tililtäni sellaisia varoja, joita lain mukaan ei saa viedä. Ihan oikein oikeuskanslerin mielestä tässä ei ole tapahtunut yhtään mitään laitonta tai väärää.

        Voutien palkkiojärjestelmän vuoksi toiminta ei ole aina rehellistä.

        Valvontakin on enemmän sellaista veljeilyä tuomarien, voutien ja pankin kesken. Pystyvät lukemaan lakia valikoidusti.

        Läpi on mennyt sivulliselta ulosottamista, velkaa ilman velkasopimusta, jne...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voutien palkkiojärjestelmän vuoksi toiminta ei ole aina rehellistä.

        Valvontakin on enemmän sellaista veljeilyä tuomarien, voutien ja pankin kesken. Pystyvät lukemaan lakia valikoidusti.

        Läpi on mennyt sivulliselta ulosottamista, velkaa ilman velkasopimusta, jne...

        Sinulla on lakiinperustuva valitusmahdollisuus. Nuo veljeilyjutut ovat satua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on lakiinperustuva valitusmahdollisuus. Nuo veljeilyjutut ovat satua.

        Ei mitään satua, vaan todellisuutta kulissien takana.
        Sen ymmärtää kun näkee itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on lakiinperustuva valitusmahdollisuus. Nuo veljeilyjutut ovat satua.

        Kyllä valittaa pitääkin.
        Nuo asettuvat yhteistuumin vastaan, mutta taistelu kannattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on oikein veemäimen ulosottomies niin he ulosmittaavat asunnon, myyvät ominpäin ilman, että sinulla on asiaan mitään sanomista ja jos ei mene kaupaksi niin varmasti myyvät täysin alihintaan ja useimmiten vielä jollekin tuttavalle. Jos ei sittenkään mene kaupaksi niin homma jatkuu ja jatkuu ja jos ei mene silloinkaan kaupaksi niin laskevat niin pieneksi hintaa ettei mitään rajaa.

        Toinen vaihtoehto on, että vuodet kuluu ja kuluu ja jos esim. edelleen 10 vuoden päästä olette ulosotossa ja vaikkapa lähdette omin päin myymään taloa ja saatte talon kaupaksi mieleisellänne hinnalla niin ulosotto ottaa kyllä tästä välistä sen jäljelle jäävän velkasumman pois. Jos velka on suurempi kuin myyntihinta niin kaikki myyntitulot siis menevät pelkästään ulosottoon. Jos taas teette omin päin jotkin salaiset talokaupat jonkun kanssa ilman ulosoton tietoa niin ulosotto tulee ulosmittaamaan sen myynnistä saadun hinnan tililtänne tai omaisuudestanne jos sellaista enää on.

        Tässä tilanteessa räjäytän talon ja itseni. Siinähän sitten koijarit saavat myytävää.
        Ulosottaja kysyi, että olenko itsetuhoinen. Vastasin että jääpi nähtäväksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tilanteessa räjäytän talon ja itseni. Siinähän sitten koijarit saavat myytävää.
        Ulosottaja kysyi, että olenko itsetuhoinen. Vastasin että jääpi nähtäväksi.

        Joku tiedustelupalvelu päättänyt, että talossa asuminen on turvallisuusriski ja siksipä päättäneet savustaa henkilön talosta ulos vaikkapa sitten ulosmittaamalla asunnon… Henkilön unelmien asunnon kenties. Ja Koijaamo hieroo käsiään yhteen ja myhäilee, saatiinpa taas yksi asuja enemmän korkealla vuokralla ja pitkäksi aikaa…Huonolle asuinalueelle, pieneen asuntoon ja mahdollisimman kalliilla vuokralla, ikuisesti. Ja tiedustelupalvelu ei varmankaan ”tajunnut” että siellä huonolla alueella asuminen on huomattavasti korkeampi turvallisuusriski…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voutien palkkiojärjestelmän vuoksi toiminta ei ole aina rehellistä.

        Valvontakin on enemmän sellaista veljeilyä tuomarien, voutien ja pankin kesken. Pystyvät lukemaan lakia valikoidusti.

        Läpi on mennyt sivulliselta ulosottamista, velkaa ilman velkasopimusta, jne...

        Kun työskentelee valtiolla Venäjä hankkeiden parissa niin ulosotto ei koske puoleen vuoteen-vuoteen palkkaan eikä pankkitiliin eikä ole näkevinäänkään, että henkilö käy töissä, mutta jos jonnekin muualle uskaltautuu menemään töihin ja vieläpä oma-aloitteisesti niin a) tulee heti laittomat potkut ilman omaa syytä ja b) heti lähtee juoksemaan uo-maksut..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on lakiinperustuva valitusmahdollisuus. Nuo veljeilyjutut ovat satua.

        Siellä korruptoitunut torppaa valitusmahdollisuuden, kas näin: lukee tahallisesti väärin valituksen, tekee valitukselle tahallisesti vääristyneen vastineen ja lisää päätökseen, että virheellisestä päätöksestä ei voi valittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä tilanteessa räjäytän talon ja itseni. Siinähän sitten koijarit saavat myytävää.
        Ulosottaja kysyi, että olenko itsetuhoinen. Vastasin että jääpi nähtäväksi.

        Mitä hittoo se ulosottotyyppiä haitannut? Turhaa small talkia! Mielissään vaan kun toisten elämää saa pilata.


    • Anonyymi

      Tee päätös ettet anna rahaasi korolle niin yksinkertaista se on. Elämä

    • Anonyymi

      Ulosottomiehen kaveri ihastunut asuntoon, onnea

      • Anonyymi

        Tai joku amerikkalainen firma haluaa asunnon työntekijälleen..


    • Anonyymi

      Mitenkäs jos omistaa puolet talosta ja on asuntolainaa joka on kiinnitetty taloon. Ulosottomies ulosmittaa puolet talosta muihin velkoihin... Miten se käytännössä menee jos ajattelee että myy myös toisen puoliskon avopuolisolle niin eikö pankki ota ensin omansa pois kun se on pantattu?

      • Anonyymi

        Muistaakseni olen lukenut näistä järjestelyistä uo:n sivuilla. Usein on kuitenkin järkevintä, ehkäpä just pankinkin takia, ja myös helpompi myydä koko talo kerralla pois. Jos ostaja löytyy ja maksaa asiallisen summan, se on pääasia.
        Auttaisiko velkaneuvoja tässä katsomaan vaihtoehdot läpi? Anonyymi chattikin toimii.


      • Anonyymi

        Kun on pantattuna pankille niin pankki tosiaan ottaa ensin omansa pois ja sitten jäljelle jäävä menee ulosottoon velkojen lyhennettäväksi jos sieltä siis jää mitään enää kun pankki on ottanut omansa pois. Voi olla, että uo ulosmittaa asunnon puolikkaan vaikka sieltä ulosottoon ei mitään heruisikaan. Jos joku vaikka on ihastunut asuntoon, vaikkapa joku Auerin asianaja tai vaikkapa amerikkalainen firma haluaa asunnon työntekijälleen..tms. ”Hyvä” keino savustaa siis puolisokin ulos.. Kateellisiakin riittää ja toisaalta joku vuokratalo ottaa varmasti ilomielin vastaan uusiksi asujiksi korkealla vuokralla…


    • Anonyymi

      Minä testamenttaan Suomen valtiolle kaikki ulosotossa olevat velat.

    • Anonyymi

      Aika alkaa olla jo ohi näissä kotien pakkomyynneissä. Jos perhe ajetaan pihalle kuin 90-luvun lamassa kävi, alkaa siitä sitten välitön yhteiskunnan kuppauskierre ja toimeentulotuen maksimikäyttö. Koska pakkohuutokaupoista harvoin edes saadaan velkaosuutta, johtuen voutien halusta myydä alehintaan, velallinen on nesteessä monella tapaa jatkossakin. Ulosotto ottaa palkasta suojaosuuteen saakka velan maksuihin, toimeentulotuki maksaa perheen välttämättömät menot ja asumistuki maksimillaan uuden asunnon. Asumistukisummat ovat korkeita, puhutaan useista satasista.

      Jos perhe olisi saanut pitää velkaa vastaan eli ikäänkuin panttina oman asuntonsa, valtion menot eivät kasvaisi näissä pakkomyynneissä. Kylmässä maassa on asunto välttämätön, jotta mikään sujuu. Perheen huolto, lasten koulut, vanhempien työssäkäynti, elämä.
      Kukaan ei anna takeita, ei kenellekään, etteikö asiat voi muuttua. Hyvässä ja pahassa olemme kaikki samalla "onnenjanalla", jonka yhteinen nimittäjä on aina elämä.

      • Anonyymi

        Velallinen tietää hyvin tarkkaan miten vaikeaa on selviytyä ulosoton palkan mittauksesta vuosikausia. Elämä on ollut taloudellisesti tiukkaa jo pitkään ja kodin pakkohuutokauppa on se viimeinen niitti. Selkä taittuu helpommallakin.
        Ei siis ihme, että kun luemme perhesurmista ja laajennetuista itsemurhista, ensimmäinen kysymys on, oliko taustatekijöissä ulosottoa ja talousahdinkoa.

        Kun katselee ulosottohuutokauppojen myynti-ilmoja, hyvin usein siellä on lasten lelut vielä hujanhajan ja pyykit kuivumassa. Vaatteet kaapeissa ja pihalla koirankoppi. Jokainen voi mielessään miettiä sitä tilannetta. Perintäyhtiöt ja koronkiskurit varsinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velallinen tietää hyvin tarkkaan miten vaikeaa on selviytyä ulosoton palkan mittauksesta vuosikausia. Elämä on ollut taloudellisesti tiukkaa jo pitkään ja kodin pakkohuutokauppa on se viimeinen niitti. Selkä taittuu helpommallakin.
        Ei siis ihme, että kun luemme perhesurmista ja laajennetuista itsemurhista, ensimmäinen kysymys on, oliko taustatekijöissä ulosottoa ja talousahdinkoa.

        Kun katselee ulosottohuutokauppojen myynti-ilmoja, hyvin usein siellä on lasten lelut vielä hujanhajan ja pyykit kuivumassa. Vaatteet kaapeissa ja pihalla koirankoppi. Jokainen voi mielessään miettiä sitä tilannetta. Perintäyhtiöt ja koronkiskurit varsinkin.

        Surullisiahan nuo kodit on jotka ovat pakkohuutokaupassa. Kuvista näkee että yleen viimeisenä loppuu se raha, sitä ennen on käyty kaikki muut sosiaaliset ongelmat läpi. Turha siitä on velkojia syyttää jos itseltä loppuu maksuvara kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullisiahan nuo kodit on jotka ovat pakkohuutokaupassa. Kuvista näkee että yleen viimeisenä loppuu se raha, sitä ennen on käyty kaikki muut sosiaaliset ongelmat läpi. Turha siitä on velkojia syyttää jos itseltä loppuu maksuvara kesken.

        Ei velkojia ainoastaan, mutta järjestelmää kyllä. Hyvin usein perhe ajetaan ihan tahallaan lumihankeen, vaikka olisi muitakin vaihtoehtoja. Keskusteluyhteys ulosoton kanssa ei toimi eikä velkaneuvonta ole asian tasalla ollenkaan. Sossu ei ymmärrä eikä uskalla ehdottaa vaihtoehtoja ettei ylitä toimialueensa rajoja.
        Sitten kun pahaa sattuu ja uutislööpit huutavat, sitten alkaa puolustelu ja oman navan pelastus. Joka ikisellä taholla, viranomaiset ensimmäisessä kiljukuorossa. Perkeleen käsienpesijä pilatukset ja juudakset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei velkojia ainoastaan, mutta järjestelmää kyllä. Hyvin usein perhe ajetaan ihan tahallaan lumihankeen, vaikka olisi muitakin vaihtoehtoja. Keskusteluyhteys ulosoton kanssa ei toimi eikä velkaneuvonta ole asian tasalla ollenkaan. Sossu ei ymmärrä eikä uskalla ehdottaa vaihtoehtoja ettei ylitä toimialueensa rajoja.
        Sitten kun pahaa sattuu ja uutislööpit huutavat, sitten alkaa puolustelu ja oman navan pelastus. Joka ikisellä taholla, viranomaiset ensimmäisessä kiljukuorossa. Perkeleen käsienpesijä pilatukset ja juudakset.

        Tämä sama asioiden kokonaisvaltainen ymmärtäminen puuttuu myös ylivelkaantuneilla vanhuksilla. Jos on perheetön, pitkäaikaissairas ja syrjässä kaikesta digimaailmasta, ainoa henkilötaho joka tietää ikäihmisen tilanteen, on ulosottaja. Kasvoton virkamies, joka ottaa eläkeestä summia.

        Edunvalvontaviranomainen olisi tarpeen, jotta edes joku taho olisi siinä välissä ja tietoinen missä mennään. Äkillisen kuolemankin varalta, jotta perunkirjoitus sujuisi edes jotenkuten ja säällisessä ajassa. Halvimmillaan virallinen edunvalvoja veloittaa noin pari-kolme sataa vuodessa. Se on liikaa ihmiselle, jonka maksuvara kuussa on vain suojaosuuteen saakka.
        Tässä iso korjattava seikka.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä sama asioiden kokonaisvaltainen ymmärtäminen puuttuu myös ylivelkaantuneilla vanhuksilla. Jos on perheetön, pitkäaikaissairas ja syrjässä kaikesta digimaailmasta, ainoa henkilötaho joka tietää ikäihmisen tilanteen, on ulosottaja. Kasvoton virkamies, joka ottaa eläkeestä summia.

        Edunvalvontaviranomainen olisi tarpeen, jotta edes joku taho olisi siinä välissä ja tietoinen missä mennään. Äkillisen kuolemankin varalta, jotta perunkirjoitus sujuisi edes jotenkuten ja säällisessä ajassa. Halvimmillaan virallinen edunvalvoja veloittaa noin pari-kolme sataa vuodessa. Se on liikaa ihmiselle, jonka maksuvara kuussa on vain suojaosuuteen saakka.
        Tässä iso korjattava seikka.

        "Halvimmillaan virallinen edunvalvoja veloittaa noin pari-kolme sataa vuodessa. Se on liikaa ihmiselle, jonka maksuvara kuussa on vain suojaosuuteen saakka."

        Pieninkin eläke on Suomessa sen verran suuri, että tuon pari kolme sataa kyllä pystyy maksamaan kevyesti. Eläkeläisillä on selvästi parempi elintaso kuin toimeentulotuen ja peruspäivärahan varassa elävillä. Hyvinvointivaltion yksi tuntomerkki näköjään on, että täällä itketään ja vollotetaan, vaikkei mitään aihetta ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Halvimmillaan virallinen edunvalvoja veloittaa noin pari-kolme sataa vuodessa. Se on liikaa ihmiselle, jonka maksuvara kuussa on vain suojaosuuteen saakka."

        Pieninkin eläke on Suomessa sen verran suuri, että tuon pari kolme sataa kyllä pystyy maksamaan kevyesti. Eläkeläisillä on selvästi parempi elintaso kuin toimeentulotuen ja peruspäivärahan varassa elävillä. Hyvinvointivaltion yksi tuntomerkki näköjään on, että täällä itketään ja vollotetaan, vaikkei mitään aihetta ole.

        Jos eläkkeestä ulosmitataan sujaosuuteen saakka eli 700 ja risat, ei siinä hilluta. Monet vanhukset asuvat joko kalliisti palveluasunnossa tai sitten halvalla hometorpassa syrjäseudulla. Käteen jää edellisellä alle 500 reippaasti, koska palveluasuminen maksaa kaikille suolaisesti. Jopa köyhälle. Ja toisen vaihtoehdon vanhus ei saa edes asumiskustannuksiakaan Kelan piikkiin, koska omassa asuu. Toimeentulotukiraja on 450 hujakoilla.
        Torpassa kaikki maksaa tietysti. Sähkölämpö varsinkin.
        Ei volloteta. Puolustetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos eläkkeestä ulosmitataan sujaosuuteen saakka eli 700 ja risat, ei siinä hilluta. Monet vanhukset asuvat joko kalliisti palveluasunnossa tai sitten halvalla hometorpassa syrjäseudulla. Käteen jää edellisellä alle 500 reippaasti, koska palveluasuminen maksaa kaikille suolaisesti. Jopa köyhälle. Ja toisen vaihtoehdon vanhus ei saa edes asumiskustannuksiakaan Kelan piikkiin, koska omassa asuu. Toimeentulotukiraja on 450 hujakoilla.
        Torpassa kaikki maksaa tietysti. Sähkölämpö varsinkin.
        Ei volloteta. Puolustetaan.

        Kyllä omistusasuntoonkin saa Kelalta tukea, jopa taloyhtiölainoihin, jos ne on siirretty yhtiövastikkeeseen.

        Toimeentulotukinormi on ensi vuonna 514,82 euroa lääke-, sairaus- ja asuntomenojen jälkeen.

        Ulosotossa ei ulosmitata ”suojaosuuteen asti”. Velalliselle jää käytännössä käteen aina enemmän kuin suojaosuus on.

        Kaava on selostettu täällä: https://ulosottolaitos.fi/fi/index/tietoaulosotosta/tietoavelalliselle/mitenulosmitattavamaaralasketaan.html

        Esim. jos eläke on kaksi-neljä kertaa suojaosuuden suuruinen, koko eläkkeestä mitataan yksi kolmasosa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omistusasuntoonkin saa Kelalta tukea, jopa taloyhtiölainoihin, jos ne on siirretty yhtiövastikkeeseen.

        Toimeentulotukinormi on ensi vuonna 514,82 euroa lääke-, sairaus- ja asuntomenojen jälkeen.

        Ulosotossa ei ulosmitata ”suojaosuuteen asti”. Velalliselle jää käytännössä käteen aina enemmän kuin suojaosuus on.

        Kaava on selostettu täällä: https://ulosottolaitos.fi/fi/index/tietoaulosotosta/tietoavelalliselle/mitenulosmitattavamaaralasketaan.html

        Esim. jos eläke on kaksi-neljä kertaa suojaosuuden suuruinen, koko eläkkeestä mitataan yksi kolmasosa.

        En minä ainakaan saa eläkkeestä käteen yhtään enempää kuin suojaosuuteen saakka. Kansaneläke plus pieni työeläke. Asumistukea saan 70 euroa. Asun omassa ulosmitatussa talossa maaseudulla. Olen vanhuuseläkkeellä. Toimeentulotukea ei myönnetä. Sähkölaskut talvella ovat noin 300e kuussa pienimmillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minä ainakaan saa eläkkeestä käteen yhtään enempää kuin suojaosuuteen saakka. Kansaneläke plus pieni työeläke. Asumistukea saan 70 euroa. Asun omassa ulosmitatussa talossa maaseudulla. Olen vanhuuseläkkeellä. Toimeentulotukea ei myönnetä. Sähkölaskut talvella ovat noin 300e kuussa pienimmillään.

        Kyllä omakotitaloonkin saa asumistukea https://www.kela.fi/omakotitalo ja toimeentulotukea https://www.kela.fi/documents/10192/3464829/Toimeentulotuki.pdf

        Jälkimmäinen linkki henkilökunnalle tarkoitettu, silti julkinen. Lisää tällaisia https://www.kela.fi/kelan-etuusohjeet_ohjeet-etuuksittain


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei velkojia ainoastaan, mutta järjestelmää kyllä. Hyvin usein perhe ajetaan ihan tahallaan lumihankeen, vaikka olisi muitakin vaihtoehtoja. Keskusteluyhteys ulosoton kanssa ei toimi eikä velkaneuvonta ole asian tasalla ollenkaan. Sossu ei ymmärrä eikä uskalla ehdottaa vaihtoehtoja ettei ylitä toimialueensa rajoja.
        Sitten kun pahaa sattuu ja uutislööpit huutavat, sitten alkaa puolustelu ja oman navan pelastus. Joka ikisellä taholla, viranomaiset ensimmäisessä kiljukuorossa. Perkeleen käsienpesijä pilatukset ja juudakset.

        Näin just. Ihan tahalleen ulosajetaan suoraan kadulle asumaan vaikka muitakin vaihtoehtoja olisi. Vaikka velallinen lyhentäisi palkastaan velkaa tai tilittäisi vapaaehtoisesti suurenpia summia kuukausittain ulosottoon niin se ei kelpaa vaan kiusan, sabotaasin ja kärsimyksen teko on tärkeämpää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos eläkkeestä ulosmitataan sujaosuuteen saakka eli 700 ja risat, ei siinä hilluta. Monet vanhukset asuvat joko kalliisti palveluasunnossa tai sitten halvalla hometorpassa syrjäseudulla. Käteen jää edellisellä alle 500 reippaasti, koska palveluasuminen maksaa kaikille suolaisesti. Jopa köyhälle. Ja toisen vaihtoehdon vanhus ei saa edes asumiskustannuksiakaan Kelan piikkiin, koska omassa asuu. Toimeentulotukiraja on 450 hujakoilla.
        Torpassa kaikki maksaa tietysti. Sähkölämpö varsinkin.
        Ei volloteta. Puolustetaan.

        Olis onnellinen, että edes jätetään suojaosuus. Eräille kun tuleepäätös ettei suojaosuutta ollenkaan eli täys nolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä omistusasuntoonkin saa Kelalta tukea, jopa taloyhtiölainoihin, jos ne on siirretty yhtiövastikkeeseen.

        Toimeentulotukinormi on ensi vuonna 514,82 euroa lääke-, sairaus- ja asuntomenojen jälkeen.

        Ulosotossa ei ulosmitata ”suojaosuuteen asti”. Velalliselle jää käytännössä käteen aina enemmän kuin suojaosuus on.

        Kaava on selostettu täällä: https://ulosottolaitos.fi/fi/index/tietoaulosotosta/tietoavelalliselle/mitenulosmitattavamaaralasketaan.html

        Esim. jos eläke on kaksi-neljä kertaa suojaosuuden suuruinen, koko eläkkeestä mitataan yksi kolmasosa.

        Kyllä minulle ainakin on tullut käräjäoikeuden päätös, että ei suojaosuutta ollenkaan eli suomeksi sanottuna nolla euroa jätetään käteen. Lisäksi yritetään viedä viimesijainen perustoimeentulotuki, asumistuki ja työttömyyskorvaus kokonaan ellei sitä itse heti tuhlaa tai nosta tililtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minulle ainakin on tullut käräjäoikeuden päätös, että ei suojaosuutta ollenkaan eli suomeksi sanottuna nolla euroa jätetään käteen. Lisäksi yritetään viedä viimesijainen perustoimeentulotuki, asumistuki ja työttömyyskorvaus kokonaan ellei sitä itse heti tuhlaa tai nosta tililtä.

        En usko.

        Tulojen ulosmitattava määrä on yksi kolmasosa, paitsi **säännöllisesti** maksettavissa palkoissa ja eläkkeissä, joissa se lasketaan alla olevan kaavan mukaan käyttäen rajojen määrittelyssä suojaosuuskäsitettä.

        - Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.
        - Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).
        - Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan koko nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).
        - Jos palkka on suurempi kuin neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrä ulosmitataan yksi kolmasosa neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrää vastaavasta palkanosasta ja lisäksi neljä viidesosaa sen ylittävästä palkanosasta. Palkasta ulosmitataan kuitenkin enintään puolet.

        Tilillä olevilla varoilla on puolitoistakertaisen suojaosuuden suuruinen suoja (ns. erottamisetu). Ensi vuonna se on 1,5* 696 = 1044 euroa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En usko.

        Tulojen ulosmitattava määrä on yksi kolmasosa, paitsi **säännöllisesti** maksettavissa palkoissa ja eläkkeissä, joissa se lasketaan alla olevan kaavan mukaan käyttäen rajojen määrittelyssä suojaosuuskäsitettä.

        - Jos palkka on pienempi kuin suojaosuus, siitä ei ulosmitata mitään.
        - Jos palkka ylittää suojaosuuden, mutta on enintään kaksi kertaa suojaosuus, ulosmitataan suojaosuuden ylittävästä palkasta kaksi kolmasosaa (tulorajaulosmittaus 2/3 x (palkka – suojaosuus)).
        - Jos palkka on suurempi kuin kaksi kertaa suojaosuus, mutta enintään neljä kertaa suojaosuus, ulosmitataan koko nettopalkasta yksi kolmasosa (1/3).
        - Jos palkka on suurempi kuin neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrä ulosmitataan yksi kolmasosa neljä kertaa velallisen suojaosuuden määrää vastaavasta palkanosasta ja lisäksi neljä viidesosaa sen ylittävästä palkanosasta. Palkasta ulosmitataan kuitenkin enintään puolet.

        Tilillä olevilla varoilla on puolitoistakertaisen suojaosuuden suuruinen suoja (ns. erottamisetu). Ensi vuonna se on 1,5* 696 = 1044 euroa.

        Kyllä. Näin vaan on, että päätöksensä luki, ei OLLENKAAN suojaosuutta eli jos saa palkkaa niin nettopalkastaan menee 3/3 osaa ja vieläpä ulosottomies yritti mennä verottajan edelle ja viedä bruttopalkan. Ulosottomies tekee paitsi tahalleen vääriä, laittomia päätöksiä ja toimenpiteitä niin käyttäytyy törkeästi eli huutaa puhelimessa ja valehtelee. Myös käräjäoikeus on tehnyt vääriä laittomia päätöksiä eikä noudata lakia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin just. Ihan tahalleen ulosajetaan suoraan kadulle asumaan vaikka muitakin vaihtoehtoja olisi. Vaikka velallinen lyhentäisi palkastaan velkaa tai tilittäisi vapaaehtoisesti suurenpia summia kuukausittain ulosottoon niin se ei kelpaa vaan kiusan, sabotaasin ja kärsimyksen teko on tärkeämpää.

        Jenkit kiristää jenkkiläiseen yritykseen töihin, ihmiskauppaan ja paritukseen. Vai liekö jenkkiläisiä, jotka ovat kääntyneet palvelemaan Venäjää…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Velallinen tietää hyvin tarkkaan miten vaikeaa on selviytyä ulosoton palkan mittauksesta vuosikausia. Elämä on ollut taloudellisesti tiukkaa jo pitkään ja kodin pakkohuutokauppa on se viimeinen niitti. Selkä taittuu helpommallakin.
        Ei siis ihme, että kun luemme perhesurmista ja laajennetuista itsemurhista, ensimmäinen kysymys on, oliko taustatekijöissä ulosottoa ja talousahdinkoa.

        Kun katselee ulosottohuutokauppojen myynti-ilmoja, hyvin usein siellä on lasten lelut vielä hujanhajan ja pyykit kuivumassa. Vaatteet kaapeissa ja pihalla koirankoppi. Jokainen voi mielessään miettiä sitä tilannetta. Perintäyhtiöt ja koronkiskurit varsinkin.

        Ei niitä kiinnosta kuin oma voiton maksimointi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surullisiahan nuo kodit on jotka ovat pakkohuutokaupassa. Kuvista näkee että yleen viimeisenä loppuu se raha, sitä ennen on käyty kaikki muut sosiaaliset ongelmat läpi. Turha siitä on velkojia syyttää jos itseltä loppuu maksuvara kesken.

        Velkojat kiskovat asiattoman suuria summia jo pelkästään rahastuspuhelimissaan eikä kukaan puutu siihen.. Vai on kaikki muut sosiaaliset ongelmat käyty läpi ennen rahan loppumista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Halvimmillaan virallinen edunvalvoja veloittaa noin pari-kolme sataa vuodessa. Se on liikaa ihmiselle, jonka maksuvara kuussa on vain suojaosuuteen saakka."

        Pieninkin eläke on Suomessa sen verran suuri, että tuon pari kolme sataa kyllä pystyy maksamaan kevyesti. Eläkeläisillä on selvästi parempi elintaso kuin toimeentulotuen ja peruspäivärahan varassa elävillä. Hyvinvointivaltion yksi tuntomerkki näköjään on, että täällä itketään ja vollotetaan, vaikkei mitään aihetta ole.

        Niljake.


    • Anonyymi

      Hyvin usein kun katsotte ulosoton myytäviä asuntoja ne myydään lähes aina alihinnoin, ilmeisemmin jollekin tutulle?

      Kymenlaakson alueella saa ulosmitatun kerrostalo kaksion jopa 500 eurolla.
      Kaksio oli hyväkuntoinen ja alin huuto oli 500 euroa.

      Onko tässä mitään järkeä, mitä velkaa se lyhentää. Minusta se on enemmän kiusantekoa. Kulut kaikki velallisen harteille.

      Ihmisten kiusaamista ja jos kerran lyhentää velkaa, niin miksi asunto koti myydään ihmiseltä. Jotain järkeä asiaan.

      Tuntuu kovin oudolta tuo koko ulosoton toiminta ja ilmeisemmin koulutus ei ole kuin merkantin koulutus näillä ns. ulosottoylitarkastajilla ja vaihtuvuus suuri.

      Myyvät kuulemma asuntoja ja saavat jonkin provision myynneistä itselleen.
      Myös vääriä päätöksiä ja maksuvapaita ei anneta jos niitä haluaa.

      Tuntuu kuin ihmistä käsitellään rikollisena, mutta julkimot joilla on miljoona velat ja omaisuus ei korviaan lotkauteta heidän veloista. Omituista toimintaa.

      • Anonyymi

        Itse katsoin kenelle menee asuntoni. Amerikkalaisen firman työntekijälle.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe