Minulle saatiin parin tunnin painostuksen ja ympäripuhumisen jälkeen myytyä viikkolomaosake Vuokatin katinkullasta. Myyjä oli Lomataika.
Hinta oli kuulema erittäin edullinen 7650e ja vuokratuottoa viikolta 33 tulee 900e. Yhtiövastike on reilu kaksisataa. Minut saatiin vakuuttuneeksi että tämä on hyvä sijoituskohde. Myöhemmin tutkittuani asiaa ja luettuani täältä eri kommentteja sijoitus ei tunnukkaan niin hyvältä. Jos nyt olen oikein ymmärtänyt niin näistä viikkolomaosakkeista ei saa yleensä omiaan takaisin myytäessä ja on vielä suhteellisen vaikeaa saada myydyksi. Kymmenen päivän peruutusaika menee nyt sunnuntaina umpeen ettei sekään onnistu. Tuntuu että tulin oikeasti vedätetyksi kalliiseen viikkolomaosakkeeseen. Pistäkääs kommenttia tästä asiasta onko huoleni aiheellinen vai aiheeton..
Vuokatin viikkoloma-osake.
18
4441
Vastaukset
- järkikäteen mm
loppuu vasta ensimmäisenä arkipäivänä jos se muuten olisi pyhäpäivä ja lisäksi voi tehdä peruutuksen ko päivänä sähköpostilla ,jos alkavat taas vinkumaan ettei käy, niiin sanot niille että asia viedään heti kuluttaja-asiamiehen käsittelyyn . lopuksi viikolta 33 et saa mitään tuottoa kun silloin näitä mökkeja saaa vuokrattua puoli-ilmaiseksi. kyllä sinuakin on kustu silmään pahasti lomaosake koijareiden toimesta.
- kohdalla
Sama haukku sanasta sanaan tulee aina vastauksena
tältä hyvin tunnetulta valittajalta.- Raikuliman
herne nenään TAAAAAS lomaosake myyntikoijarilla . kyllä te olette huvittavaa sakkia kirjoittelette kaikkea paskaa kuinka ihanaa on omistaa lomaosake , vaikka totuus on kaikkea muuta kuin ihanaa. se on tyhmien ja vanhusten hyväksikäyttöä .kaikki nämä lomaosake kauppiaat pitäis viedä saunan taakse....
- tienaava tonttu
Raikuliman kirjoitti:
herne nenään TAAAAAS lomaosake myyntikoijarilla . kyllä te olette huvittavaa sakkia kirjoittelette kaikkea paskaa kuinka ihanaa on omistaa lomaosake , vaikka totuus on kaikkea muuta kuin ihanaa. se on tyhmien ja vanhusten hyväksikäyttöä .kaikki nämä lomaosake kauppiaat pitäis viedä saunan taakse....
Voi vitsi kun tämä lomaosake bizsnes on niin kivaa kun rahaa tulee ovista ja ikkunoista.Ja ostajat ovat myös innoissaan uudesta hankinnasta.
- nbverju
saatko viikostasi 900€ tuottoa suhteessa 7650€ sijoitukseen? Toki vastike katinkullassa 250€ luokkaa, kannattas pyytää kirjallisena toi vuokratuotto. RCI on ok systeemi kun on omatoiminen saa järkyttävän tasokkaita ja suuria huoneistoja. Olen omistaja vuodesta 1998 Holidayclub ja toimii...
- koijariii
myyntipelle puhuu täyträ paskaa vuokratuotosta . eihän sitä usko kukaan täyspäinen.
- Riipinen
Kaupanteon hetkella puhuttiin että myyjä suorittaa vuotuisen tuoton 900e etukäteen. Nyt kun katson papereita niin siinä ei mainita kuin vuodesta 2011. Samoin mainitsivat että jos kahden vuoden sisällä tulen katumapäälle niin saan osakkeeni myytyä siihen hintaan mitä maksoin. Tätäkään pykälää papereissani ei ole.. voi vee..
- Leila...
Viikolla 33 koulut ovat jo alkaneet. Viikkojen kysyntä laskee silloin. Lupasiko Lomataika hoitaa viikkosi vuokrauksen ulos ja takaa tuon hinnan sinulle ? Katsoin www.suomenlomaviikot.fi -sivuilta vuokrapyyntöjä. Viikolta 33 ei ollut yhtään ilmoitusta, mutta viikkoa ennen vuokrapyynnit olivat 800-1000 €. Sivuilla hintapyynnöt tosin olivat samaa luokkaa, kuin olet maksanut.
Jos vuokraus onnistuu vuodesta toiseen tuolla hinnalla, lasketaanpa tuotto. Oletetaan, että hankintahinta verojen jälkeen on ollut 8000 €. Vuokratuotot ovat 900 €- 250 € = 650 € Tästä maksat 28 % pääomaveroa. Prosenttilasku 468 € / 8000 € antaa 5,85 % tuoton sijoitukselle.
Jos yrität myydä viikon, saat siitä vapailta markkinoilta noin 20 % hankintahinnasta.
Jos verrataan sijoitusyksiöön, niin yksiöstä saatu tuotto on jossain 4 % tietämissä. Sijoitusyksiö säilyttää arvonsa ja useimmiten sen arvo nousee.
Viikko-osaketta ei kannata hankkia sijoituskohteeksi. Enemmänkin se on sijoitusta omaan lomailuun ja hyvinvointiin. Käytän omaa viikkoa kevätalvella ja on mukavaa tehdä se vastikkeen hinnalla. Tunnen tyytyväisiä viikko-osakkeen omistajia, jotka tykkäävät hiihtää kevättalvella Lapissa ja ovat hankkineet viikko-osakkeen sitä varten. Toinen tuttu omistaa pari viikkoa heinäkuussa järvimaisemissa, mutta ei kesämökkiä ja on ollut tyytyväinen ratkaisuun. Lisäksi tällä palstalla on muutama suur- perheellinen, jotka ovat hankkineet vapailta markkinoilta edullisia viikko-osakkeita ja käyttävät niitä perheen lomailuun. Kolmas tyytyväinen ryhmä on paljon matkailevat vaihtajat ja lisälomien käyttäjät. Hintaero valmismatkanjärjestäjiin on ollut tähän saakka merkittävä.
Kasvava ryhmä ovat omatoimimatkaajat. Heihin hintaero ei ole enää niin iso, kun netistä löytyy edullisia lentoja ja hotelleja.
Itse en ostaisi lomaosaketta puhtaasti sijoitustarkoitukseen lomaosakemyyjiltä. Sijoittamista varten kannattaa hankkia vapailta markkinoilta edullisesti jokin idioottivarma viikko kuten joulu- hiihtoloma- tai keskikesä, johon löytyy aina vuokralainen.
Peruitko kaupan ?- Riipinen
Ei taida pystyä perumaan kun sopimus oli allekirjoitettu 25.10. Osakekirjat ym toimitettiin 25.11 kirjallisena. Tuon toimituspäivän perusteella kaupan peruutus onnistuisi vielä nyt tiistaina. Kaupan peruuttamiseen 10 vrk sisällä taidetaan laskea kaupan allekirjoituspäivästä. Peruuttaisin oitis jos voisin. Soitan huomenna kuluttajaneuvontaan..
- Ystävä tontun joulun
Riipinen kirjoitti:
Ei taida pystyä perumaan kun sopimus oli allekirjoitettu 25.10. Osakekirjat ym toimitettiin 25.11 kirjallisena. Tuon toimituspäivän perusteella kaupan peruutus onnistuisi vielä nyt tiistaina. Kaupan peruuttamiseen 10 vrk sisällä taidetaan laskea kaupan allekirjoituspäivästä. Peruuttaisin oitis jos voisin. Soitan huomenna kuluttajaneuvontaan..
Viikko-osakkeen voit perua helposti kunhan vait teet sen kirjallisesti. Kerrot syyt. Sinulle oli myyty viikko vuokraviikkona ja tutkittuasi asiaa haluat purkaa osakkeen oston! Allekirjoitus ja päivämäärä. Palautat koko nivaskan myyjälle! Ihan sama onko se 10 päivää kulunut vai ei. Viikko-osake myyjät eivät kanssasi lähde siitä taistelemaan. Helppo homma!
- Leila...
Riipinen kirjoitti:
Liittyikö kauppaan pistejäsenyyttä tai muuta vaihtomahdollisuutta vai oliko siinä kyse pelkästä Vuokatin viikon 33 kaupasta ?
Epäilen, että peruminen ei enää onnistu. - Riipinen
Leila... kirjoitti:
Liittyikö kauppaan pistejäsenyyttä tai muuta vaihtomahdollisuutta vai oliko siinä kyse pelkästä Vuokatin viikon 33 kaupasta ?
Epäilen, että peruminen ei enää onnistu.Ei ollut mitään pisteytyksiä vain vuokatin 33 viikko. Sen viikon saisi kai vaihtaakkin jonnekkin muuanne.
Asiasta otin selvää ja sitä ei voi enää perua, myyjä vain kehoitti pistämään sen myyntiin. Selitin kyllä että olin saanut informaatioo jossa tämä olisi loistava sijoituskohde joka tutkimisen jälkeen paljastui täysin flopiksi. Voi perse näiden kansa... - kusetettiin
Riipinen kirjoitti:
Ei ollut mitään pisteytyksiä vain vuokatin 33 viikko. Sen viikon saisi kai vaihtaakkin jonnekkin muuanne.
Asiasta otin selvää ja sitä ei voi enää perua, myyjä vain kehoitti pistämään sen myyntiin. Selitin kyllä että olin saanut informaatioo jossa tämä olisi loistava sijoituskohde joka tutkimisen jälkeen paljastui täysin flopiksi. Voi perse näiden kansa...On se ihme kun ei uskota varoituksia. Taas saatiin yksi tyhmä ostamaan lomaosakkeen. Mitenkä se vanha sananlasku sanoikaan ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Peru kauppa kiireesti.
- Riipinen
kusetettiin kirjoitti:
On se ihme kun ei uskota varoituksia. Taas saatiin yksi tyhmä ostamaan lomaosakkeen. Mitenkä se vanha sananlasku sanoikaan ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa. Peru kauppa kiireesti.
Kusetettiin ja kirkkaasti. Kiitos Lomataika OY:n. Enpä tuntenut koko hommaa kun menin esittelyyn. Eipä taida keinoa löytyä jossa tämä kauppa saadaan perutuksi..
- Leila...
Riipinen kirjoitti:
Kusetettiin ja kirkkaasti. Kiitos Lomataika OY:n. Enpä tuntenut koko hommaa kun menin esittelyyn. Eipä taida keinoa löytyä jossa tämä kauppa saadaan perutuksi..
Ilmeisesti hankit lomaosakkeen vain sijoituskäyttöön ? Itse ei ole tarkoitus käyttää viikkoa ?
Kävin Lomataikan sivuilla ja se näytti välitysfirmalta. He ovat välittäneet/myyneet sinulle jonkun yksityisen viikon. Suoraan 'uutena' HCR:ltä ostettuna viikko olisi paljon kalliimpi, mutta siihen sisältyisi mahdollisuus päästä pistejärjestelmään ja vaihtoihin maailmalle.
Netin markkinapaikoilla näytti olevan myynnissä vastaavia viikkoja suunnilleen samaan hintaan kuin ostit.
Kauppa on tehty ja sille ei voi enää mitään. Kannattaa miettia mitä hankinnallaan tekee. Laittaako sen suoraan myyntiin vai kokeileeko vuokrausta tai käytkö lomailemassa itse.
Olen yhden kerran vuokrannut oman viikkoni ulos ilmoittamalla netissä.
En ole koskaan tarttunut lomaosake-esittely tarjouksiin, joita yhteen aikaan posti kantoi. Ikävä, että sinulle kävi noin. - Tomera..
Leila... kirjoitti:
Ilmeisesti hankit lomaosakkeen vain sijoituskäyttöön ? Itse ei ole tarkoitus käyttää viikkoa ?
Kävin Lomataikan sivuilla ja se näytti välitysfirmalta. He ovat välittäneet/myyneet sinulle jonkun yksityisen viikon. Suoraan 'uutena' HCR:ltä ostettuna viikko olisi paljon kalliimpi, mutta siihen sisältyisi mahdollisuus päästä pistejärjestelmään ja vaihtoihin maailmalle.
Netin markkinapaikoilla näytti olevan myynnissä vastaavia viikkoja suunnilleen samaan hintaan kuin ostit.
Kauppa on tehty ja sille ei voi enää mitään. Kannattaa miettia mitä hankinnallaan tekee. Laittaako sen suoraan myyntiin vai kokeileeko vuokrausta tai käytkö lomailemassa itse.
En ole koskaan tarttunut lomaosake-esittely tarjouksiin, joita yhteen aikaan posti kantoi. Ikävä, että sinulle kävi noin.Ei tontutkaan osta Lomaosaketta.
- Riipinen
Leila... kirjoitti:
En ole koskaan tarttunut lomaosake-esittely tarjouksiin, joita yhteen aikaan posti kantoi. Ikävä, että sinulle kävi noin.Joo sijoitin puhtaasti sijoitusmielessä kun kuulema on "loistava sijoituskohde". Annoin muutama päivä sitten viikkoloma osakkeeni takaisin myyntiin. Myyjä lupaili että suurella todennäköisyydellä saisin omani pois.. Jää nähtäväksi..
- sonni puuronen
Riipinen kirjoitti:
Joo sijoitin puhtaasti sijoitusmielessä kun kuulema on "loistava sijoituskohde". Annoin muutama päivä sitten viikkoloma osakkeeni takaisin myyntiin. Myyjä lupaili että suurella todennäköisyydellä saisin omani pois.. Jää nähtäväksi..
Sillä katinkullan viikolla saa noin 3000-4000€ ei enempää siis viikkohan oli 33
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752