Olen tullut uskoon!

Ajatelkaa...minä olen tullut uskoon. Siis minä ateistina olen tullut uskoon.
Olen tullut uskoon, että KAIKILLA uskovaisilla on vain sahapurua aivojensa tilalla. :)
Kaikki muut uskot ovat harhaoppisia, mutta tämä minun uskoni on ainut joka pitää paikkansa.
älkää pilkatko minun uskoani tai teen siitä heti rikosilmoituksen. Pilkaksi luetellaan kaikki kritiikki, mikä kuulostaa vähänkin kritiikiltä uskoani kohtaan!

32

391

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häirikköuskis

      lyömättömän tarkasti

    • JIJHGIGJIG

      Vedit sanattomaksi - niinkuin aina

      Todella hyvä veto

    • Eikö uskovaisilla ole just tällainen vakaumus ja he elävät omissa maailmoissaa eli jos joku loukkaa nimenomaa heidän käsityksiään niin heti ollaan haastamassa oikeuteen tai ymmärretään että kaikki on tällöin kuin "Jumalan pilkkaa"...???!!! Eikä todellakaan ajantasata, että sellainen on poistunut Suomen laista kuin "Jumalan pilkka" ja Suomessa tulisi vallita uskonnonvapaus eli sen tulisi tarkoittaa myöskin sitä, ettei ketään saisi käännyttää siihen mihin uskoo. Mielestäni Raamattupiiri ilmoitukset ja tällä sivustolla oleva "Liitykirkkoon.fi" -banneri on rikollista. Katsoisin, onko kirkkollakaan täysin kunnollisia juristeja kun ovat puolueellisia kun hyväksyvät nuo bannerit tuonne oikeaan laitaan. Mielestäni heidän tulisi poistaa moiset bannerit!

      Olen todennut täällä, että laitan ison myllyn jauhamaan viimeistään 9. joulukuuta 2010, mikäli nuo "Liitykirkkoon.fi" -bannerit eivät häivy täältä pois alle aikayksikön tai lisätä "eroakirkosta.fi" -banneria noiden bannereiden joukkoon!!!

      • Mietteitä...g

        Aivan totta! Lisäksi on mielestäni väärin laittaa jokainen lapsi syntyessään kirkon jäseneksi ja sitten koko ala-asteen ja eskarin ajan aivopestä noita tietämättömiä lapsia jeesuspaskalla....


      • luterilainen.
        Mietteitä...g kirjoitti:

        Aivan totta! Lisäksi on mielestäni väärin laittaa jokainen lapsi syntyessään kirkon jäseneksi ja sitten koko ala-asteen ja eskarin ajan aivopestä noita tietämättömiä lapsia jeesuspaskalla....

        Vanhemmat haluavat lapselleen kristillisen kasteen ja liittää kirkkoon, ketään ei liitetä kirkkoon pakolla vastoin vanhempien tahtoa.


      • pelottaa se isomylly

        "Olen todennut täällä, että laitan ison myllyn jauhamaan viimeistään 9. joulukuuta 2010, mikäli nuo "Liitykirkkoon.fi" -bannerit eivät häivy täältä pois alle aikayksikön tai lisätä "eroakirkosta.fi" -banneria noiden bannereiden joukkoon!!!"

        heh heh, nyt jo oikein pelottaa, mitä 9.12. tapahtuu


      • pelottaa se isomylly kirjoitti:

        "Olen todennut täällä, että laitan ison myllyn jauhamaan viimeistään 9. joulukuuta 2010, mikäli nuo "Liitykirkkoon.fi" -bannerit eivät häivy täältä pois alle aikayksikön tai lisätä "eroakirkosta.fi" -banneria noiden bannereiden joukkoon!!!"

        heh heh, nyt jo oikein pelottaa, mitä 9.12. tapahtuu

        Otan yhteyttä ensitöikseni valtion oikeuskansleriin ja laitan tälle keskusteluforumille stopin! Lisäksi otan yhteyttä niihin kansanedustajiin, jotka eivät siedä tällaista toimintaa, jossa halutaan aivopestä ihmisiä liittymään kirkkoon saati eroamaan kirkosta.

        Lisäksi asiasta saa kuulla myöskin "eroakirkosta.fi" - järjestö ja Vapaa-ajattelijat liitto ry. Henkilöitä on lukuisia!!


      • luterilainen. kirjoitti:

        Vanhemmat haluavat lapselleen kristillisen kasteen ja liittää kirkkoon, ketään ei liitetä kirkkoon pakolla vastoin vanhempien tahtoa.

        Hah..tuo on vain panettelua!

        Ei kaikki vanhemmat lopulta halua lapselleen kristillistä kastetta vaan se on vain Suomessa iskostunut TAPA, joka on taas TAPA siihen ettei monet lapsen vanhemmat tunnusta muita tapoja esimerkiksi ilmoittautuminen väestörekisteriin ja syy siihen on se ettei niistä "siviiliristiäisitä" Suomessa paljon puhuta, koska kirkolla on tietynlaista osuutta asiaan.

        Valtion tulisi erota kirkosta vihdoinkin tai päinvastoin!!!!


      • agnus Dei

        ihan asiallista?? et kuitenkaan omista tätä palstaa,koska ei tän nimi ole ateismi.

        olet aikamoinen pentu vielä verrattuna palstan asiallisiin ateisteihin.


      • agnus Dei kirjoitti:

        ihan asiallista?? et kuitenkaan omista tätä palstaa,koska ei tän nimi ole ateismi.

        olet aikamoinen pentu vielä verrattuna palstan asiallisiin ateisteihin.

        "et kuitenkaan omista tätä palstaa,koska ei tän nimi ole ateismi. "

        Et sinäkään? Siis sinustako kirkko saa tehdä omalla palstallaan mitä lystää vaan siksi kun on jotakin mukamas maksanut? Mitä jos minäkin perustaisin sivuston, jossa toteisin bannerissa että "Liitykirkonpolttajiin.fi". Eikö se olisi sinusta yhtään rikollista, väärin tai siinä ei olisi mukana ollenkaan kansakuntaa kiihottavaa sanomaa?

        Eli kirkko saa aivopestä ihmisiin liittymään kirkkoon vain siksi kun on maksanut tälle sivustolle oman nurkkauksena!? Nämähän ovat julkisia eli täällä pyörii kaikenikäistä porukkaa esim. liittymällä lasten kirkkoon, joka sinusta on oikein vai?

        Vihastuttaa vaan se, että "eroakirkosta.fi" ja Jari Tervosta ollaan tehty tutkintapyyntö ja rikosilmoituksia, mutta kirkon toiminnasta ei ole tehty/ei saisi tehdä yhtään mitään tutkintapyyntöä tai rikosilmoitusta vaikka heidän tapansa ilmasta kantojansa on hyvin samankaltainen, jossa voi ilmaantua väärinymmärryksiä!


      • vastarantalainen
        Mietteitä...g kirjoitti:

        Aivan totta! Lisäksi on mielestäni väärin laittaa jokainen lapsi syntyessään kirkon jäseneksi ja sitten koko ala-asteen ja eskarin ajan aivopestä noita tietämättömiä lapsia jeesuspaskalla....

        Aivan turhaa se onkin,koska ketään ei voikaan mihinkään pakottaa. On tehtävä oma päätös, ja sitä ei voi tehdä , ellei ole tietoa. Voidakseen valita mieleisensä vaihtoehdon ,täytyy olla valinnanvaraa. Vanhempien päätökset eivät päde. Ihminen on yksilö, ja hänellä on yksilön vastuu ja oikeus päättää itse. Nykyään taitavat kylläkin suorittaa aivopesu yrityksensä evoluutiomoskalla!


    • luterilainen.

      Ahaa, susta on tullut ateistievankelista jolla on sahanpurua aivoissa ;)

      • Sulla ei ole mielestäni aivoja ollenkaan vaan aivojesi tilalla on VAIN sahanpurua!

        Näin toimii myöskin kristinusko, Jehovat, helluntailaisuus, buddhalaisuus, taolaisuus jne., jotka ovat kaikki vääriä uskontoja.

        Ainut mikä uskonto on olemassa, johon minä uskon:
        "KAIKILLA uskovaisilla on vain sahapurua aivojensa tilalla".

        Sä et ymmärrä uskontoni pointtia? Mikset sä ymmärrä?


      • Mikset voi kääntyä mun uskooni: "KAIKILLA uskovaisilla on vain sahapurua aivojensa tilalla"?!? Miksi kaikkien tulisi olla kääntyneitä kristinuskoon? Perustele!!!


      • likjlijlijölojklöojk
        ateisti1982 kirjoitti:

        Mikset voi kääntyä mun uskooni: "KAIKILLA uskovaisilla on vain sahapurua aivojensa tilalla"?!? Miksi kaikkien tulisi olla kääntyneitä kristinuskoon? Perustele!!!

        ole ennen lukenu tätä palstaa ennen, olen ajatellu et kyllä kerkien ja olen ajatellu et tässä kirjoittaavat vain tosi uskovaiset. Kun luen tämän palstan aloittelian tekstiä päätän etten vastedeskaan lue kirkko kuulolla palstaa. ETTÄ SIKSEEN.


      • likjlijlijölojklöojk kirjoitti:

        ole ennen lukenu tätä palstaa ennen, olen ajatellu et kyllä kerkien ja olen ajatellu et tässä kirjoittaavat vain tosi uskovaiset. Kun luen tämän palstan aloittelian tekstiä päätän etten vastedeskaan lue kirkko kuulolla palstaa. ETTÄ SIKSEEN.

        Parempi on sillä se tuomitaan 9. joulukuuta jälkeen "kiirastulessa", kuten sinutkin jollet liity minun uskontolahkooni: "KAIKILLA uskovaisilla on vain sahapurua aivojensa tilalla".


      • tajokinen
        ateisti1982 kirjoitti:

        Parempi on sillä se tuomitaan 9. joulukuuta jälkeen "kiirastulessa", kuten sinutkin jollet liity minun uskontolahkooni: "KAIKILLA uskovaisilla on vain sahapurua aivojensa tilalla".

        valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin.


      • luterilainen.
        ateisti1982 kirjoitti:

        Sulla ei ole mielestäni aivoja ollenkaan vaan aivojesi tilalla on VAIN sahanpurua!

        Näin toimii myöskin kristinusko, Jehovat, helluntailaisuus, buddhalaisuus, taolaisuus jne., jotka ovat kaikki vääriä uskontoja.

        Ainut mikä uskonto on olemassa, johon minä uskon:
        "KAIKILLA uskovaisilla on vain sahapurua aivojensa tilalla".

        Sä et ymmärrä uskontoni pointtia? Mikset sä ymmärrä?

        Ainut mikä uskonto on olemassa, johon minä uskon:
        "KAIKILLA uskovaisilla on vain sahapurua aivojensa tilalla".

        Miten olet selvinnut sahanpurujesi kanssa :)


    • Tiesitkö, että tuota kutsutaan fundamentalismiksi.

      Se on se uskomisen/uskon negatiivinen ääripää. Tiedätkö mikä on sen positiivinen ääripää?

      • Luterilainen vain

        ...ovat fundamentalisteja. He lukevat Raamattua ja poimivat sieltä aatemaailmaansa sopivia jakeita. He vastustavat sitten niitä uskonnonvastaisuuden nimissä.
        He esim. eivät halua kivittää ketään kuoliaaksi. Se on heistä väärin, minkä he ilmoittavat kaikelle kansalle uutena tietona, jota kukaan muu ei ole tullut huomanneeksi.

        He hylkäävät uskon ja uskonnon, koska tällainen määräys on Vanhassa Testamentissa, joka on kanonisoitu jo 400 v. ennen ajanlaskumme alkua.

        Kun ei asiasta mitään tiedä, on helppo kiivailla. Vahingossa vain tulee osoittaneensa oman ahdasmielisyytensä.


      • Luterilainen vain kirjoitti:

        ...ovat fundamentalisteja. He lukevat Raamattua ja poimivat sieltä aatemaailmaansa sopivia jakeita. He vastustavat sitten niitä uskonnonvastaisuuden nimissä.
        He esim. eivät halua kivittää ketään kuoliaaksi. Se on heistä väärin, minkä he ilmoittavat kaikelle kansalle uutena tietona, jota kukaan muu ei ole tullut huomanneeksi.

        He hylkäävät uskon ja uskonnon, koska tällainen määräys on Vanhassa Testamentissa, joka on kanonisoitu jo 400 v. ennen ajanlaskumme alkua.

        Kun ei asiasta mitään tiedä, on helppo kiivailla. Vahingossa vain tulee osoittaneensa oman ahdasmielisyytensä.

        En usko, että kaikki ateisitit ovat fundamentalisteja - aivan kuin kaikki teistitkään. Ainakin lapsuudenkaverini ja hänen vaimonsa, jotka ovat ateisteja, tulevat erittäin hyvin kanssani toimeen ja ovat korkeamoraalisia hyveelliseen elämään pyrkiviä ihan normi-ihmisiä. Heidän vakaumuksensa vain on, että Jumalaa ei ole. Ei se minua haittaa.

        Minusta olennaista on se, että elää oman vakaumuksensa kanssa sopusoinnussa.


      • Luterilainen vain kirjoitti:

        ...ovat fundamentalisteja. He lukevat Raamattua ja poimivat sieltä aatemaailmaansa sopivia jakeita. He vastustavat sitten niitä uskonnonvastaisuuden nimissä.
        He esim. eivät halua kivittää ketään kuoliaaksi. Se on heistä väärin, minkä he ilmoittavat kaikelle kansalle uutena tietona, jota kukaan muu ei ole tullut huomanneeksi.

        He hylkäävät uskon ja uskonnon, koska tällainen määräys on Vanhassa Testamentissa, joka on kanonisoitu jo 400 v. ennen ajanlaskumme alkua.

        Kun ei asiasta mitään tiedä, on helppo kiivailla. Vahingossa vain tulee osoittaneensa oman ahdasmielisyytensä.

        "He lukevat Raamattua ja poimivat sieltä aatemaailmaansa sopivia jakeita. "

        Ei kannata yleistää, sillä minä en ole koskaan lukenut Raamattua. Olen vain todennut ehkä kuin ristiriitainen ja julma teos kyseenomainen se teidän elämän oppaanne on!

        "Kun ei asiasta mitään tiedä, on helppo kiivailla. Vahingossa vain tulee osoittaneensa oman ahdasmielisyytensä. "

        Minä en ole vielä yhtä ahdasmielistä ja itsekeskeistä eläintä tavannut mitä juuri te monet uskovaiset edustatte. Jotenkin tuntuu ettette ihmisiä ainakaan ole! Haluatte käännyttää, tuputtaa, sättiä ateisteja, jotka eivät tahdo ymmärtää käsityksiänne Raamatun kohdista tai hyväksyä teidän käsityksiänne ihmisoikeuksista tai moraalikäsityksistä. Hyväksytte tappamisen, vaikka se kielletään Raamatussa käskyissänne...eikö se ole hyvin ristiriitaista!?


      • hgkgkjg
        Luterilainen vain kirjoitti:

        ...ovat fundamentalisteja. He lukevat Raamattua ja poimivat sieltä aatemaailmaansa sopivia jakeita. He vastustavat sitten niitä uskonnonvastaisuuden nimissä.
        He esim. eivät halua kivittää ketään kuoliaaksi. Se on heistä väärin, minkä he ilmoittavat kaikelle kansalle uutena tietona, jota kukaan muu ei ole tullut huomanneeksi.

        He hylkäävät uskon ja uskonnon, koska tällainen määräys on Vanhassa Testamentissa, joka on kanonisoitu jo 400 v. ennen ajanlaskumme alkua.

        Kun ei asiasta mitään tiedä, on helppo kiivailla. Vahingossa vain tulee osoittaneensa oman ahdasmielisyytensä.

        Tuntuu että lähes kaikilta uskovaisilta on mennyt pointti yli hilseen....


      • readmorethanonebook
        temppuilija kirjoitti:

        En usko, että kaikki ateisitit ovat fundamentalisteja - aivan kuin kaikki teistitkään. Ainakin lapsuudenkaverini ja hänen vaimonsa, jotka ovat ateisteja, tulevat erittäin hyvin kanssani toimeen ja ovat korkeamoraalisia hyveelliseen elämään pyrkiviä ihan normi-ihmisiä. Heidän vakaumuksensa vain on, että Jumalaa ei ole. Ei se minua haittaa.

        Minusta olennaista on se, että elää oman vakaumuksensa kanssa sopusoinnussa.

        Ateismi ei ole vakaumus. En tiedä miten edes voisi olla ateismissaan fundamentalistinen.
        En todellakaan usko teistisiin jumaliin, niinkö?

        Minulla ei ole vakaumusta jumalia ei ole. En vain usko jumaliin, sillä minulla ei ole syytä uskoa.


      • Aloituksellani halusin tuoda ilmi, millaisia kunnianloukkauksia uskoon tulleet/uskossa olleet voivat tehdä eli kun kysymys on se, että uskovaisia ei saa pilkata sillä silloinhan kytkettynä myöskin "Jumalan pilkkaan". Se on suuri petos, jos uskovaisia pilkkaa ja uskontoa, hui, mutta uskovaiset saavat rauhassa pilkata ateismia, kun ovat mielestään ylimielisiä ja -ihmisiä eli toisin sanoen ylempänä muita ja parempia ihmisiä!?

        Uskonto on vähemmistödiktatuuria, eikä enemmistödemokratiaa.


      • luterilainen.
        readmorethanonebook kirjoitti:

        Ateismi ei ole vakaumus. En tiedä miten edes voisi olla ateismissaan fundamentalistinen.
        En todellakaan usko teistisiin jumaliin, niinkö?

        Minulla ei ole vakaumusta jumalia ei ole. En vain usko jumaliin, sillä minulla ei ole syytä uskoa.

        Joillakin ateisteilla on ilmeisesti vakaumus, koska vapaa-ajattelijat perustivat vakaumusten tasa-arvo yhdistyksen.


      • häirikköuskis
        ateisti1982 kirjoitti:

        Aloituksellani halusin tuoda ilmi, millaisia kunnianloukkauksia uskoon tulleet/uskossa olleet voivat tehdä eli kun kysymys on se, että uskovaisia ei saa pilkata sillä silloinhan kytkettynä myöskin "Jumalan pilkkaan". Se on suuri petos, jos uskovaisia pilkkaa ja uskontoa, hui, mutta uskovaiset saavat rauhassa pilkata ateismia, kun ovat mielestään ylimielisiä ja -ihmisiä eli toisin sanoen ylempänä muita ja parempia ihmisiä!?

        Uskonto on vähemmistödiktatuuria, eikä enemmistödemokratiaa.

        Oletko missään nähnyt vaikka minun pilkkaavan sinun ajatusmaailmaasi tai yleensä ateismia ??

        Kevyemmin suhtaudun omaan ajatusmaailmaani , mitä saa luvan kanssa vapaasti arvostella , enkä pilkastakaan ole hernettä vetänyt . Onhan vain mielenkiintoista tutustua erilaisiin ajatusrakennelmiin . Sitäpaitsi ajatusteni pilkkaajiin on etupäässä kuulunut uskovaisten ääripäätä , joten mitä välii.

        Niin että ei voi yleistää , jos yksikin porukasta on toisenlainen , eiköstä??


      • häirikköuskis kirjoitti:

        Oletko missään nähnyt vaikka minun pilkkaavan sinun ajatusmaailmaasi tai yleensä ateismia ??

        Kevyemmin suhtaudun omaan ajatusmaailmaani , mitä saa luvan kanssa vapaasti arvostella , enkä pilkastakaan ole hernettä vetänyt . Onhan vain mielenkiintoista tutustua erilaisiin ajatusrakennelmiin . Sitäpaitsi ajatusteni pilkkaajiin on etupäässä kuulunut uskovaisten ääripäätä , joten mitä välii.

        Niin että ei voi yleistää , jos yksikin porukasta on toisenlainen , eiköstä??

        "Oletko missään nähnyt vaikka minun pilkkaavan sinun ajatusmaailmaasi tai yleensä ateismia ?? "

        Kaikki uskovaiset tyrkyttävät ja tuputtavat kristinuskoa ei-uskoville. Se pilkkaa minun ajatusmaailmaani. Samoin tuo "Liitykirkkoon.fi" -banneri!


      • häirikköuskis kirjoitti:

        Oletko missään nähnyt vaikka minun pilkkaavan sinun ajatusmaailmaasi tai yleensä ateismia ??

        Kevyemmin suhtaudun omaan ajatusmaailmaani , mitä saa luvan kanssa vapaasti arvostella , enkä pilkastakaan ole hernettä vetänyt . Onhan vain mielenkiintoista tutustua erilaisiin ajatusrakennelmiin . Sitäpaitsi ajatusteni pilkkaajiin on etupäässä kuulunut uskovaisten ääripäätä , joten mitä välii.

        Niin että ei voi yleistää , jos yksikin porukasta on toisenlainen , eiköstä??

        Se on teille "iso sulka hattuun", kun saisitte esimerkiksi ateistin uskoon?

        Mikä siinä on, ettei ihminen voi elää ilman uskontoa?


    • Eiköhän se ole ihan sinun ja Uskon välinen asia.

    • 7+1

      kirjoituksesi ihan totta?

    • Mirka ...

      ""Olen tullut uskoon, että KAIKILLA uskovaisilla on vain sahapurua aivojensa tilalla""
      Olen sanaton, aivan mahtava tulkinta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      196
      4592
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      261
      2627
    3. 133
      1687
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1391
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      202
      1293
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1126
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1104
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      74
      1057
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1047
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1041
    Aihe