Mites kun oon tosi hoikka, niin miten mahtaa imetys onnistua? Raskauskaan ei ole tuonut tähän mennessä kuin 2 lisäkiloa (rv 22). Eikö imetykseen tarvita just rasvavarastoja?
Tiedän, että paino voi nousta vielä paljonkin, mutta ajattelin nyt kysyä kaiken varalta. Mulla on tosi huono ruokahalu ollut koko raskauden ajan. Pitäiskö väkisin kerryttää sitä rasvaa, kun kuitenki haluan imettää? Vauva on ihan hyvissä mitoissa, vaikka painoa ei olekaan vielä kertynyt.
Onnistuuko imetys laihalta naiselta?
4
559
Vastaukset
- 13+19
Ei sun paino vaikuta imettämisen onnistumiseen. Syö terveellisesti ja monipuolisesti, niin kyllä sitä maitoa pitäisi riittää :)
- hilipili.
pidä huoli siitä, että JUOT nestettä riittävästi. voi sitä yrittää syödäkin monipuolisesti, mutta mulla on sellainen käsitys että nesteen saanti on tärkeämpää. ja KALKIN saanti omien luidesi kannalta..
- äippä2009
Mä olen laiha ja kaikenlisäksi melkeinpä rinnaton ja pohdin paljon etukäteen, tuleeko maitoa. Vauvan syntymän jälkeen join paljon vettä ja imetin tosi usein (liiankin usein, näin jälkikäteen tajuttuna). Hyvin riitti maito. 5,5 kk täysimetystä ja nyt vauva jo yli vuoden ja yhä imetän.
- äiti itsekin
Luota itseesi, niin kyllä onnistuu! Syödä ja juoda kannattaa kunnolla ja ainakin itsellä oli aivan valtava nälkä ensimmäiset viikot synnytyksen jälkeen. Kaikki inhokkiruoatkin maistui ja kanakeittoa meni kolme lautasellista kerralla jo sairaalassa...
Onnea odotukseen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446