On alkanut ärsyttää kun mukavaan kerrostaloomme on muuttanut venäläisiä jotka eivät tervehdi... Jotenkin on niin tottunut siihen että naapureihin on mukavat välit ja rappukäytävässä tulee ainakin heit vaihdettua. Venäläistä naapuria kun tervehtii niin hän katselee suurinpiirtein kattoon nokka pystyssä ja kävelee ohi.. Voitaisiin lisätä tapakasvatusta (vaikka kurssi muotoisena) venäläisille jotka tänne alueelle muuttavat jotta yhteisöllisyys ja mukava elinympäristö säilyisivät:)
Venäläiset naapureina..
55
3708
Vastaukset
- fjcjfckhv
ymmärtää että venäläiset ovat meidän herrakansaa täällä alusmaassaan ollessaan. Ethän sinäkään tervehdi muurahaisia pihalla, vai? Sinä olet muurahainen sen uuden naapurisi mielessä, tai paremminkin torakka. Onnea ja ala opetella sitä alusmaalaisen orjan asemaa suhteessa yli-ihmisiin venäläisiin, sinun herroihisi.
- Kunnon suomalainen
Hankala kirjoittaa venäläisistä kun ei ole varma mitä uskaltaa nykyään laittaa yhteenkään tälläiseen viestiin. Elän kunnollista elämää, teen töitä, maksan verot ja kasvatan lapsia, se mitä ajattelen ulkomaalaisista (vaikken edes itseäni rasistina pidäkkään) tuntuu olevan suurinpiirtein syytteen paikka, eli jos sanoo että venäläiset käyttäytyvät huonosti (ja ihan aiheesta,mm. hemmetti kun heidän takiaan saa liikenteessä pelätä) niin silloin on rasisti ja suurinpiirtein syyllinen kunnian loukkaukseen. Jos haluaisi vaan keskustella asioista joita kohtaa joka päiväisessä elämässään niin saa miettiä tarkkaan miten asian ilmaisee..
- E Läkeläinen
Kunnon suomalainen kirjoitti:
Hankala kirjoittaa venäläisistä kun ei ole varma mitä uskaltaa nykyään laittaa yhteenkään tälläiseen viestiin. Elän kunnollista elämää, teen töitä, maksan verot ja kasvatan lapsia, se mitä ajattelen ulkomaalaisista (vaikken edes itseäni rasistina pidäkkään) tuntuu olevan suurinpiirtein syytteen paikka, eli jos sanoo että venäläiset käyttäytyvät huonosti (ja ihan aiheesta,mm. hemmetti kun heidän takiaan saa liikenteessä pelätä) niin silloin on rasisti ja suurinpiirtein syyllinen kunnian loukkaukseen. Jos haluaisi vaan keskustella asioista joita kohtaa joka päiväisessä elämässään niin saa miettiä tarkkaan miten asian ilmaisee..
Tekemällä saa ongelmia mistä tahansa. Minua eivät häiritse venäläiset eivätkä suomalaiset. jokainen taaplaa tyylillään eikä niistä kannata ottaa pulttia itselleen. Jos joku ei tervehdi niin ei se minun häpeä ole. Olkoon tervehtimättä.
- agjkfjgalv
tuossa nyt oli? Siinä ylistettiin venäläisiä omaan perinteiseen asemaansa suhteessa suomalaisiin ja asetettiin suomalaiset perinteiseen asemaansa suhteessa suuren naapurimaan kansaan. Mikä tuossa on syytteen paikka? Venäläisiä ei halvennettu, eikä nimitelty kielletyillä sanoilla. Suomalaisetkin mainittiin omassa tutussa asemassaan, joten pirullako tuosta mitään keissiä saisi aikaiseksi oikeuteen? Edes minkäänlaista kehotusta tai ylyytystä ei tuossa ollut mihinkään vihateon suuntaan.
Sinänsä olet oikeassa kyllä... Suomessa ei ole mielipiteen vapautta ja pelkästään mielipiteestä voi joutua raastupaan... kyseistä tilaa kutsuttiin Helsingin Sanomien kolumnissa mielipidediktatuuriksi, jossa kaikkien pitää olla yleisesti määrättyä mieltä tietyistä asioista linnatuomion uhalla. :) Jos tuosta saa jonkin syytteen, niin syytän Suomen virallisen äänenkannattajan, Helsingin Sanomien kolumnistia oman ajatteluni muuntamisesta olemaan pitämättä mielipiteen määräilystä vapaassa länsimaisessa yhteiskunnassa. Kunnianloukkaus on eri asia ja julkinen, törkeä haukkuminen, mutta mielipiteen vapaus pitää herranjestas sentään olla.
"Live free, or die". Näin seisoi New Hampshiressa paikallisen kunnanviraston seinässä ja olen taipuvainen pitämään tuosta lauseesta omassa pienessä päässäni. - Kunnon suomalainen
agjkfjgalv kirjoitti:
tuossa nyt oli? Siinä ylistettiin venäläisiä omaan perinteiseen asemaansa suhteessa suomalaisiin ja asetettiin suomalaiset perinteiseen asemaansa suhteessa suuren naapurimaan kansaan. Mikä tuossa on syytteen paikka? Venäläisiä ei halvennettu, eikä nimitelty kielletyillä sanoilla. Suomalaisetkin mainittiin omassa tutussa asemassaan, joten pirullako tuosta mitään keissiä saisi aikaiseksi oikeuteen? Edes minkäänlaista kehotusta tai ylyytystä ei tuossa ollut mihinkään vihateon suuntaan.
Sinänsä olet oikeassa kyllä... Suomessa ei ole mielipiteen vapautta ja pelkästään mielipiteestä voi joutua raastupaan... kyseistä tilaa kutsuttiin Helsingin Sanomien kolumnissa mielipidediktatuuriksi, jossa kaikkien pitää olla yleisesti määrättyä mieltä tietyistä asioista linnatuomion uhalla. :) Jos tuosta saa jonkin syytteen, niin syytän Suomen virallisen äänenkannattajan, Helsingin Sanomien kolumnistia oman ajatteluni muuntamisesta olemaan pitämättä mielipiteen määräilystä vapaassa länsimaisessa yhteiskunnassa. Kunnianloukkaus on eri asia ja julkinen, törkeä haukkuminen, mutta mielipiteen vapaus pitää herranjestas sentään olla.
"Live free, or die". Näin seisoi New Hampshiressa paikallisen kunnanviraston seinässä ja olen taipuvainen pitämään tuosta lauseesta omassa pienessä päässäni.Siinähän se idea olikin.. Ei kun ei uskalla sanoa mitä mieltä oikeasti on... Siis kirjoittaen, ääneen kyllä ja olen huomannut että aika moni ajattelee samoin. Se se on, vaikka voissa paistais...
- Kunnon suomalainen
Siinähän se idea olikin.. Ei kun ei uskalla sanoa mitä mieltä oikeasti on... Siis kirjoittaen, ääneen kyllä ja olen huomannut että aika moni ajattelee samoin. Se se on, vaikka voissa paistais...
Niin ja viittasin pelkästään siihen mitä itse kirjoitan, en siihen mitä ed. ja olen muuten samaa mieltä:)
- hoitoonjahetivaan
agjkfjgalv kirjoitti:
"Live free, or die". Näin seisoi New Hampshiressa paikallisen kunnanviraston seinässä ja olen taipuvainen pitämään tuosta lauseesta omassa pienessä päässäni.Suomessa eikä amerikoisa. Että jos Suomen perustuslakiteksti jotenkin vois sua auttaa.
- J?`====
JUURIKIN NÄIN!
- naapurista päivää
Mielestäni erittäin sivistyneen oloinen pariskunta mutta RUS lukee takapuskurissa. Ei merkkiäkään jos sanoo selvällä suomenkielellä notta PÄIVÄÄ. Itsessäni valtaa hämmennys ja jopa nolous kun molemmat antavat tyrmistyneen katseen ensin minulle ja sitten katsovat toisiinsa. Mikä on oikeasti käytäntö rajan toisella puolella vai tunnetaanko siellä edes subjektiivia "naapuri" ?
- Voihan..
On se kiva kun ulkomaalaiset äkeävät tänne huonontamaan suomalaisten käytöstapoja (aikasemmin pidin suomalaisia huonotapaisina.. sitten muutin Lappeenrantaan ja tapasin laumoittain venäläisiä).. Voisivatkos ne ystävällisesti painua rajan taakse?!?
- Ruinaldo
Kävikö mielessäsi, etteivät ne kyseiset venäläiset pakosti tiedä, mitä tarkoitat sillä ''päivää''lläsi?
Sano sama venäjäksi ja kokeile, vastaavatko. - tyhmähkö
Ruinaldo kirjoitti:
Kävikö mielessäsi, etteivät ne kyseiset venäläiset pakosti tiedä, mitä tarkoitat sillä ''päivää''lläsi?
Sano sama venäjäksi ja kokeile, vastaavatko.Olenko jotenkin outo, kun pyrin opettelemaan päivää, kiitos ja anteeksi jo kotimaassa?
- Alma täti
Ruinaldo kirjoitti:
Sano sama venäjäksi ja kokeile, vastaavatko.Ei venäläiset välttämättä ymmärrä mitä jurot suomalaiset heille mumisevat! Opetelkaa suomalaiset venäjän kieli ja menkää sitten reippaasti tervehtimään heitä, uskon teidän saavan vastauksen.
- 12+14
Alma täti kirjoitti:
Ei venäläiset välttämättä ymmärrä mitä jurot suomalaiset heille mumisevat! Opetelkaa suomalaiset venäjän kieli ja menkää sitten reippaasti tervehtimään heitä, uskon teidän saavan vastauksen.
Eiköhän se ole venäläisten velvollisuus täällä opetella edes perussanasto suomenkielellä eikä suomalaisten venäjänkieltä?! Olemme kuitenkin Suomessa.
- tyt5
12+14 kirjoitti:
Eiköhän se ole venäläisten velvollisuus täällä opetella edes perussanasto suomenkielellä eikä suomalaisten venäjänkieltä?! Olemme kuitenkin Suomessa.
Tuolla asenteellahan niitä kunnon naapureita saadaan!!! Huomenna menet ja pyydät anteeksi !!
- kfkyfkf
tyt5 kirjoitti:
Tuolla asenteellahan niitä kunnon naapureita saadaan!!! Huomenna menet ja pyydät anteeksi !!
Amerikassa, eivät naapurini opetelleet suomea tervehtiäkseen minua, vaan kyllä tervehtiminen tapahtui englanniksi puolin ja toisin. En edes olettanut että siellä alettaisiin opetella minun kieltä, jotta voisivat palvella minua. Sama koskee venäläisiä Suomessa. Ei tänne pitäisi edes päästä asumaan, jollei suomenkieli onnistu!
- kyllästynyt rus:iin
Alma täti kirjoitti:
Ei venäläiset välttämättä ymmärrä mitä jurot suomalaiset heille mumisevat! Opetelkaa suomalaiset venäjän kieli ja menkää sitten reippaasti tervehtimään heitä, uskon teidän saavan vastauksen.
Mitä hi**oa ne täällä tekevät jos eivät suomea ymmärrä!? Menkäät takaisin sinne niin ihanaan kotimaahansa.
- +0+0+
Niihin torakoihin verratuina.
- en osta
kun venäläisiä muuttaa taloon. Eihän monikaan halua ostaa asuntoa talosta jossa asuu venäläisiä.
- 23
Täytyypä muistaa tuo kun lähiaikoina käyn etsimään uutta asuntoa.
Jos ei alaeteisen nimitaulussa näy venäläisperäistä nimeä,niin pitää varmuuden vuoksi varmistaa asia
isännöitsijältä!
Kukapa sit'ä haluaisi rahojaan sijoittaa jos asunnon arvo siitä heikkenee. - Hapankaalitoppahousu
23 kirjoitti:
Täytyypä muistaa tuo kun lähiaikoina käyn etsimään uutta asuntoa.
Jos ei alaeteisen nimitaulussa näy venäläisperäistä nimeä,niin pitää varmuuden vuoksi varmistaa asia
isännöitsijältä!
Kukapa sit'ä haluaisi rahojaan sijoittaa jos asunnon arvo siitä heikkenee.vain suomalaisia asukkaita heh heh hah hah haa buaha ha haaaaa turakit !!!
- -99
Hapankaalitoppahousu kirjoitti:
vain suomalaisia asukkaita heh heh hah hah haa buaha ha haaaaa turakit !!!
Niin kauan kun venäjä on paskapaikka asua tulee sieltä meille uusia ihania naapureita. Meillä ei ole muuta mahdollisuutta kun alistua asiaan. Muutaman vuoden jälkeen ruotsinkielen tilalle tulee pakollinen venäjän kielen opiskelu ja ennen sitä paikallislehdissä aletaan opettaa yleisimpiä venäläisiä lauseita, joihin myös tervehdys venäjäksi kuuluu. Itseasiassa asuntojen arvo nousee sitä mukaan mitä enemmän venäläisiä siinä asuu, sillä venäläinen on valmis maksamaan extraa päästessään maanmiestensä seuraan. Ahneiden suomalaisten asunnon myyjien pitäisi tämä ymmärtää jotta isänmaasta satu raha riittäisi edes muutamaksi vuodeksi eteenpäin tässä pikkuhiljaa paskamaaksi muuttuvassa suomessamme.
- Mikä täällä haisee
-99 kirjoitti:
Niin kauan kun venäjä on paskapaikka asua tulee sieltä meille uusia ihania naapureita. Meillä ei ole muuta mahdollisuutta kun alistua asiaan. Muutaman vuoden jälkeen ruotsinkielen tilalle tulee pakollinen venäjän kielen opiskelu ja ennen sitä paikallislehdissä aletaan opettaa yleisimpiä venäläisiä lauseita, joihin myös tervehdys venäjäksi kuuluu. Itseasiassa asuntojen arvo nousee sitä mukaan mitä enemmän venäläisiä siinä asuu, sillä venäläinen on valmis maksamaan extraa päästessään maanmiestensä seuraan. Ahneiden suomalaisten asunnon myyjien pitäisi tämä ymmärtää jotta isänmaasta satu raha riittäisi edes muutamaksi vuodeksi eteenpäin tässä pikkuhiljaa paskamaaksi muuttuvassa suomessamme.
Tosiaan, rajakuntana emme mahda venäläistulvalle mitään, etenkään lähitulevaisuudessa tulevan viisumivapauden koittaessa.
Kämppä kerrallaan venäjän kansalainen valloittaa Suomea, kyllä meni intin käynti hukkaan, on ikävä juhlia itsenäisyyttä venäläisten keskellä.
Kaupunki velkaantuu yhä enemmin, venäläiset ei aivan heti ala verojen maksuun, tää alkaa kilpailla Imatran kanssa epätoivotummasta paikasta, ja kyllähän se pännii olla Lidlissä tusinan iivanan seassa.
Kukaan ei vaan ajattele mitä tapahtuu kun he alkavat vaatia oikeuksiaan, mites kävi Georgiassa. - tutkija-assistentti
paskaa, sillä nuo "kiinteistönvälittäjät" puhuvat aivan muuta.
Mutta suomalainen ihminen on sellainen valittaja, että mikään ei käy.
Jos naapurustoon on tulossa asunnottomien asuntola, vammaisten asuntola, kehitysvammaisten asuntola tai venäläisiä tai muita maahanmuuttajia, niin silloin kyllä valitetaan. Kaikki he ovat ihmisiä, mutta nämä valittajat ovat yleensä "ns" parempaa väkeä, jotka eivät hyväksy mitään muuta ympärilleen kuin suuren pankkitilin omaavia rahanahneita kieroja, kuten he itsekin ovat.
Suvaitsevaisuus on kaikkein tärkeintä. Asuntomme hinnat eivät putoa mihinkään, vaikka kuka tahansa muuttaisi naapuriimme. Me vain luulemme niin. Tai siis oikeastaan nuo tiukkapipoiset ymmärtämättömät ihmiset niin luulevat.
Normaali ihminen ottaa vastaan naapurin, oli se kuka tahansa. Mutta hänhän onkin järjellä varustettu.
Tervehtii rappukäytävässä tai pihalla naapureitaan ja siten saa heistä ystäviään.
Raha ja ahneus tekee ihmisestä ymmärtämättömän olion. - sadgerasgesrgesrg
tutkija-assistentti kirjoitti:
paskaa, sillä nuo "kiinteistönvälittäjät" puhuvat aivan muuta.
Mutta suomalainen ihminen on sellainen valittaja, että mikään ei käy.
Jos naapurustoon on tulossa asunnottomien asuntola, vammaisten asuntola, kehitysvammaisten asuntola tai venäläisiä tai muita maahanmuuttajia, niin silloin kyllä valitetaan. Kaikki he ovat ihmisiä, mutta nämä valittajat ovat yleensä "ns" parempaa väkeä, jotka eivät hyväksy mitään muuta ympärilleen kuin suuren pankkitilin omaavia rahanahneita kieroja, kuten he itsekin ovat.
Suvaitsevaisuus on kaikkein tärkeintä. Asuntomme hinnat eivät putoa mihinkään, vaikka kuka tahansa muuttaisi naapuriimme. Me vain luulemme niin. Tai siis oikeastaan nuo tiukkapipoiset ymmärtämättömät ihmiset niin luulevat.
Normaali ihminen ottaa vastaan naapurin, oli se kuka tahansa. Mutta hänhän onkin järjellä varustettu.
Tervehtii rappukäytävässä tai pihalla naapureitaan ja siten saa heistä ystäviään.
Raha ja ahneus tekee ihmisestä ymmärtämättömän olion.no haluaisitko sinä naapuriin pakolaisten vastaanottokeskuksen? ku pakolaisilla on tapana raiskata ja ahdistella naisia, just tänä kesänä 17v "nainen" raiskattiin lammin vastaanottokeskuksen läheisyydessä hämeenlinnassa ja lehdessä 17 vuotiasta tyttöä sanottiin naiseksi ja joissain uutisissa jätettiin mainitsematta että tekijä oli mamu
- Kokemusta omaava.
Voin kokemuksesta sanoa että niin Venäläisiä, kuin Virolaisia mollataan aivan syyttä, olen asunut jo vuosia talossa jossa heitä asuu, ja ystävällisempiä naapureita saa hakea, osaavat he ainakin käyttäytyä. Toisin on supi Suomalaisten Taunojen Maijojen laita, mustalaisista nyt puhumattakaan he kun laittavat joukolla juhlat pystyyn oli sitten keskiyö, tai päivä niin lähitienoilla ei voi asumisviihtyisyydestä puhua.
- rh5dydrhytrdyhrdt
mua ei ainakaa haittaa jos mua ei morjesteta ku en itekkää sitä harrasta, mut noi liikenteessä törttöilevät venakot pistää kyl vituttaa ja ne akat ketkä kävelee päi jos ei väistä (nykyään kyllä kävelen mä päin mielummin ku väistän,suosittelen muillekin niin eiköhän ne ala jossai vaiheessa oppimaa et kannattaa kattoa eteen)
- jes.
"nykyään kyllä kävelen mä päin mielummin ku väistän,suosittelen muillekin niin eiköhän ne ala jossai vaiheessa oppimaa et kannattaa kattoa eteen"
Näin minäkin olen tehnyt jo pitemmän aikaa. Ylimieliset saa tuta omalla tavallaan. - ahdistaaah
tarkoitukseni ei ole loukata ketään kirjoituksellani vaan keskustella asioista. sananvapautta vielä luulisi sen verran olevan että voi todeta tosiasiat.
se on todella ärsyttävää ettei venäläisillä ole mitään kunnioitusta suomalaisia kohtaan vaan päin kävelevät ja etuilevat jonoissa jne. tokihan niitä ystävällisiäkin löytyy joukosta mutta valitettavasti suurin osa ei osaa käyttäytyä. venäjällä kouluissa ei aikoinaan opetettu englantia ( nykyisin nuorille on englannin opetusta, sitä en tiedä onko se pakollista niinkuin suomessa) kai sillä perusteella että venäjä on suuri mahti valtio, ei tarvitse opetella kun kaikki muut opettelevat venäjää ja kumartavat heitä.(itse venäläinen opettaja kertoi asian) näinhän se alkaa nykyisin olemaan, valitettavasti. itse asiakaspalvelutyötä tehneenä itse asiakkailta ja venäläisiltä kollegoilta olen kuullut että venäläiset matkailijat ymmärtävät ja eivät täällä kaupoissa käydessään oleta kaikkien osaavan venäjää koska hekään eivät osaa englantia/suomea. mutta täällä vaan halutaan pokkuroida vähän liikaa. kauppiailla kai vain rahankiilto silmissä.. - bebbe bönsä
ahdistaaah kirjoitti:
tarkoitukseni ei ole loukata ketään kirjoituksellani vaan keskustella asioista. sananvapautta vielä luulisi sen verran olevan että voi todeta tosiasiat.
se on todella ärsyttävää ettei venäläisillä ole mitään kunnioitusta suomalaisia kohtaan vaan päin kävelevät ja etuilevat jonoissa jne. tokihan niitä ystävällisiäkin löytyy joukosta mutta valitettavasti suurin osa ei osaa käyttäytyä. venäjällä kouluissa ei aikoinaan opetettu englantia ( nykyisin nuorille on englannin opetusta, sitä en tiedä onko se pakollista niinkuin suomessa) kai sillä perusteella että venäjä on suuri mahti valtio, ei tarvitse opetella kun kaikki muut opettelevat venäjää ja kumartavat heitä.(itse venäläinen opettaja kertoi asian) näinhän se alkaa nykyisin olemaan, valitettavasti. itse asiakaspalvelutyötä tehneenä itse asiakkailta ja venäläisiltä kollegoilta olen kuullut että venäläiset matkailijat ymmärtävät ja eivät täällä kaupoissa käydessään oleta kaikkien osaavan venäjää koska hekään eivät osaa englantia/suomea. mutta täällä vaan halutaan pokkuroida vähän liikaa. kauppiailla kai vain rahankiilto silmissä..kyllä kaikki ryssät joutaa montunlaidalle. mun ukki viellä elossa oleva kahden sodan veteraani sanoo et älkää ikinä luottako ryssään,se kai tietää.ja lappeenranta on jo menetetty vitun ryssille, ja herrat kuten kopra hamuais niitä perkeleitä vaan lisää.eteläkarjalainen elämän laatu on menetetty.olen puhunut.
- weriuwoi
Valitettavasti ne on venäläiset, kun pysähtyy suojatien eteen,,,
- veinilä
No siis naapureina ainakin tässä talossa asuvat ovat ystävällisiä ja rentoja. Yhdessä kolataan lunta pihalla vaikka toisiamme ei ymmärretäkään ja oikein katsomalla katsovat että tulee varmasti tervehdittyä.
Hiljaisia ja ylpeistä kaukana. Kylpytakeissa kävelivät uimaan puiston läpi kesällä :D
Kolikon kääntöpuolena tietysti se, että pitäisikö ulkomaalaiselle yleensäkään myydä kiinteistöä, taloa, saati maata!
Isovanhempamme tai isoisovanhempamme ovat taistelleet maallemme itsenäisyyden, myymmekö sen pala palalta pois?- S F
Maa pysyy Suomen maana myytynäkin. Ei ostaja valtiota osta, vaan maapalan, joka on yksityisessä omistuksessa.
Mistä moinen käsitys?
Kaikki maa, mikä on Suomen rajojen sisäpuolella on suomenmaata. - gfkjgk
S F kirjoitti:
Maa pysyy Suomen maana myytynäkin. Ei ostaja valtiota osta, vaan maapalan, joka on yksityisessä omistuksessa.
Mistä moinen käsitys?
Kaikki maa, mikä on Suomen rajojen sisäpuolella on suomenmaata.kaikki muut maat Maapallolla pitävät maa-alueensa omistusoikeuden kansalaisillaan ja niissä on kiellettyä myydä maata ulkomaalaisille. Ainoastaan hölmölä nimeltä Suomi myy maansa ulkomaalaisille. Kait tajuat että valtiolla nimeltä Suomi ei ole paskankaan merkitystä, jos sen alueen omistavat ulkomaalaiset. Mikä on valtio, jolla ei ole maa-alueita??? Virtuaalivaltio?!?
- rff
Naapurissa asuu venäläinen Rouva ja hän muistaa välillä sanoa "maalinka phiska ja pholsoi tiska". Erittäin ystävällistä.
- Pörrimöykky
S F kirjoitti:
Mistä moinen käsitys?
Kaikki maa, mikä on Suomen rajojen sisäpuolella on suomenmaata.Sitä kutsutaan valtaukseksi.
- eräs venäläinen
Toista vuotta asutaan täällä eräässä kerrostalossa. On totuttu, että ollaan ystävällisiä ja tervehditään naapureita. Mutta yksi vanha äijä ei koskaan tervehdi. Yritimme vaimon kanssa tervehtiä vähän kovempaakin ajatellen, että vanha mies ei kuule kunnolla. Mutta ei toimi... Pitäiskö näille vanhoille opettaa tapoja vai annetaan olla kun kuolee kumminkin hetkessä milloin hyvänsä?
- suomalainen!
Tulikos mieleen ettei hän sen takia tervehdi kun ei voi sietää venäläisiä. Tulette tänne vain loisimaan.
- ...
Miksi perkeleessä kerrostalossa tarvii tervehtiä ketään? Ikää kun teille natiaisille vähän karttuu, niin huomaatte, että vain harvaa enää kiinnostaa tutustua haiseviin naapureihinsa!
- Swedenborg
... kirjoitti:
Miksi perkeleessä kerrostalossa tarvii tervehtiä ketään? Ikää kun teille natiaisille vähän karttuu, niin huomaatte, että vain harvaa enää kiinnostaa tutustua haiseviin naapureihinsa!
Kiinalainen sananlasku: Pidä ystävät lähellä ja viholliset kaukana.Mnä en tervehdi kerrostalonaapureitani,olenko väärässä?
- mie vaan
Minä keski-ikää lähestyvä mies kyllä tervehdin kaikkia kerrostalon asukkaita, nuoria ja vanhoja. Useimmiten tervehdykseeni myös vastataan.
- Ei viisumivapaudelle
Näillä herraskansan edustajilla on vielä huono tapa jättää vastikkeet maksamatta. Sen lisäksi, että tuovat mukanaan luteet ja torakat.
- Njet molotov
Meidän vuokrakerrostalossa on 18 huoneistoa ja 12 niissä asuu venäläisiä, revi siitä. Missähän ne kodittomat suomalaiset lymyää?
- sqs
Missäs tämmönen talo on?
- öäö
sqs kirjoitti:
Missäs tämmönen talo on?
Veikkanpa, että suomen Monacossa eli sammonlahdessa!
- Keskeltä seuraava
Käydään yöllä saunomassa ilman lupia, kaljatölkit hujanhajan pukuhuoneessa tutun epäjärjestyksen kanssa. Alaoven vieressä sisäpuolella pikkuleonidin kaikki harrastusvälineet pulkasta polkupyörään. Mitä sitä kotinurkkia täyttämään, kun voivat olla kivasti poistumistiellä hätätilanteessa. Kellariosastoissa ja roskakatoksien nurkissa kaikkea romua ja ovet sijoiltaan potkittuna. Seuraavaksi alkavat todennäköisesti käymään kellaritiloissa vaivattomasti pjaskalla, että saa kerrostaloatmosfääriin enemmän kodikkuutta.
Kun katsoo silmiin, niin luimitaan kuin susi nus.iessa. Jne.jne.- baruskitituraak
V#*tu mitä porukkaa s#*"¤na!! Painus ********
- Harasoo !
Lappeenrannassa ollaan pahasti rähmällään idän suuntaan, ryhdistäytymistä, selä oikaisua kaivattaisiin kipeästi. He saavat käyttäytyä miten haluavat, ja ne tavat on tosi alkeellisia. Hällä väliä porukkaa.
- bebbe bönsa
ei lappeenrannan päättäjät eikä bisnesmiehet ryssiä rakasta ne rakastaa rahaa ja ne on isänmaan vihollisia ketkä ryssiä pokkuroi.
- ven.nainen
Sääliksi käy, kun joudutte elää vihassa. Hymyile, niin sinulle hymyillään! :)
- lypyrin kohtalo
Venäläiset valtaa lappeenrannan talot,kadut ja kaupat, lappeenrantalaiset joutuvat lähtemään vaellukselle kainuun synkkiin metsiin tehdäkseen sinne uuden elämän.
- Anonyymi
Oletko tullut ajatelleksi että he eivät osaa Suomea eivätkä välttämättä uskolla tervehtiä?
- Anonyymi
Tai onko se alottaja tullut ajatelleeksi, että alottaja on kivikautinen, ja ajattelee asiat samalta periaatteelta kuin tuolloin. Vikaa on, jos ei ole "omaa heimoa".
Kehittynyt ymmärtää, että oinas on oinas vaikka ugandassa kasvaisi! Eli syy mitä todennäköisimmin luonteessa, ei kansalaisuudessa!
Jos ihmisten tuomitseminen kivikautisesti kansalaisuuden perusteella jatkuu, se lopetetaan ehkä vasta kun valkosen rodun edustajia lasketaan muutamissa miljoonissa.
- AnonyymiUUSI
Meillä naapurissa hirveä venäläinen ämmä. Luonnollisesti suomalaisen leskimiehen elättämänä hakkaa ovia tms. Myös yöllä. Aina kulkee nokka pystyssä, vaikkei työpäivää ole tehnyt suomalaisessa yhteiskunnassa. Nollatuloilla katsoo työtä tekeviä suomalaisnaapureita alaspäin. En enää koskaan muuta taloon, jossa venäläinen sukunimi alakerran taululla. Asunut Suomessa kymmeniä vuosia, mutta suomenkielikin epämääräistä mongerrusta. En tajua, kuinka kukaan mies voi tuota ihmistä katsella. Kyllä on naiset vähissä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel353535Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1312455Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v261955Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit
https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen101559Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.761546Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma551340- 651211
Leikitään tavuleikkiä
Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen671170Mun on pakko uskaltaa
Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e541156- 661097