Koiran tiineys

diamond dust

Hei!

Meillä sattui "pienehkö" vahinko kun veljeni oli hoitamassa koiraani. Eikä sitten kertonut
minulle koiran juoksevan juuri, eikä sitten pienellä apinalla hoksottimet pelannut että koiraa ei varmaan päästetä vapaaksi tällöin... No veljeni oli jokatapuksessa tietoinen että naapurin koira oli päässyt astumaan omani, eikä veljeni uskaltanut asiaa mainita. Huomasimme liian myöhään raskauden, olin menossa koiran kanssa lääkäriin
kun alkoi maitoa tulemaan, jotta saataisiin tuo valeraskaus poikki, nooh. sitten olimmekin
jo liian myöhässä ja ell oli sitä miltä että kannattaa pennut nyt synnyttää ja hoitaa, 6 pentua luvassa.
Kuvista päätellen, toki tiedän että se ei aina paikkaansa pidä, nyt sit sain kuitenkin laskettua suurinpiirtein ajan, koska olisi laskettu aika jos 63vrk kestää tiineys.

Mutta sitten luin netistä kaikkea mahdollista raskauteen, ja olemme vaihtaneet koiran ruuan
kantavalle/imettävälle koiralle sopivaksi jne. Mutta maitoa on tullut jo reilu 2vk. ymmärsin että pentujen pitäisi syntyä n. 1vk sen jälkeen kun sitä on alkanut erittymään, koirani nisät on hyvin isot ja tisseihin on kertynyt maitoa jo aikas paljon. Nyt noin viikon verran on tuntunut heikkoja potkuja ja pentujen liikehdintää, tänään kuitenkin potkut oli jo aika kovia.

Eli kysymys kuuluu että mistä tiedän että synnytys on lähellä? Olen mitannut lämmön vähintää 2krt päivässä. ja lämpöä on ollut 37.3-38.4 C, onko tämä normaali? ymmärsin että usea koira tiputtaa
lämmön 37 tai hiukan alle kun olisi synytys lähellä, saattaa lopettaa ruuan syömisen ja saattaa liikkua levottomasti, mutta näistäkään ei sanottu että on varmaa että tekee näin. Teimme Koiralle pesän saunalle, koska siellä on lattia lämmitys ja tällöin kissamme ei pääse koiraa häiritsemaan, kun pennut on syntynyt, olemme koirani kanssa olleet täällä synnytys kodissa päivällä ja yöksi sillä on ollut mahdollisuus sinne mennä.
Koira on tehnytkin siellä pesää jo reilun viikon ajan. Olen hankkinut mielestäni ne tarvittavat välineet, ainakin lukemani perusteella. liukuvoidetta, sakset, jodipitoinen desinfiointiaine, lankaa ja
kertakäyttö hanskoja varuiksi. Asun yksin joten vahtivuoroa en voi järjestää, olen kotona kuitenkin
pää osin koko ajan. Minulla myös on ell lääkärin päivystys numero varuilla.

Kertoisiko joku ystävällinen ihminen tapahtumasta lisää tai voisiko neuvoa, jos joku on pielessä?

-KIITOS suuri sille joka ystävällisesti asian ilmaisee ;) -

3

720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhuhuhuhuhuhuhuuu

sitä voitte tarvita synnytyksessä muutenkin.

• diamond dust

ja kysyin ell, hoitaja vastasi puhelimeen ja ei oikein sanonut mitään,
        nyt he ovat lomalla 3pv ja palaavat töihin sitten, joten ajattelin että olisiko täällä joku joka osaa neuvoa,
        ja mulla on päivystys numero kyllä ja saan sitäkautta hänet kiinni, myös tuttumme on teettänyt monet pentueet ja on luvannut auttaa jos ongelmia synnytyksessä.

• Käyppä kirjakaupasta tai kirjastosta hakemassa Helena Koskentalon kirja,joka on hyvä perusopas.

Synnyttämishetken tietää suunnilleen yleensä siitä,kun lasketaan päivät ajankohtaan.Lasketut ajat voi mennä vielä vähän plus ja miinus tuon 63.Sen näkee koiran käytöksestä.Viimehetkillä koira on usein hyvin levoton,saattaa alkaa kovinkin huohotella ym.Mutta on niitäkin,että muutama lääh ja sitten jo pökästään pentua ulos.
      Lämmön mittailu on hyvä juttu,sitä vaan ei aina kiinni saa.Kannattaisi mitata vielä kolmas kerta väliin.Tuo,että koiran lämpö on noin paljon sahaillut,voi olla merkki myös ongelmista.Ja kannattaakin jo nyt soittaa lekurille,ja varmistaa,että on sitten tietoinen,tulevasta tapahtumasta.Vähintään,jos on jostain riskirodusta kyse.
      Vähän on riskaabelia,jos ei mahdollisina synnytyspäivänä synnytyshetkellä ole ehkä ketään paikalla.

Pentulaatikon paikkaa kannatattaa miettiä siinä mielessä tarkoin,että on sitten sellaisessa tilassa,että voi siellä tilassakin itsekkin hyvin olla.Jos asiat ei mene hyvin,niin kannataa varautua siihen,että voi niitä tulevia ja emää joutua pitämään aikojakin silmällä,tai ehkä autella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6888
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1228
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1064
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      944
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe