Homoseksuaalisuudesta

Kotimatkalainen

Olen seurannut palstaa jo jonkin aikaa ja täällä esiintyviä kirjoituksia homoseksuaalisuudesta. Otan nyt kantaa parannuksen tehneenä ihmisenä, syntisenä mutta armahdettuna Jeesukselle Kristukselle kuuluvana naisena. Ja toipumisen tiellä olevana homoseksuaalina.

Ystävät rakkaat, minä jos kuka tiedän näistä asioista oman elämäni ja siihen liittyvien kipuilujen takia. Olen ollut naissuhteissa ja rakastanut heitä valtavasti, sitä en voi kieltää. On olemassa hurja vääristynyt luulo, että jokainen homoseksuaalinen suhde perustuisi himoon ja kiihkoon, mikä on mielestäni erittäin loukkaavaa monia kohtaan, jotka todella kumppaniaan rakastavat; on paljon mies-mies ja nais-nais suhteita, missä toistaan rakastavat esim. hyvinkin "seksuaalittomat" osapuolet, ts. seksillä ei suhteessa ole niin paljoa painoarvoa.

Mutta. Jumala kaikessa rakkaudessaan veti minut tuntemaan totuuden Hänen sanastaan. Kipuilin kauan että onkohan se nyt syntiä, mitä väärää siinä on jne. Yksinkertaisesti silmäni kuitenkin avautuivat totuudelle ja myönnyin sen edessä. Sain armon tehdä parannuksen ja se sama armo kuuluu jokaiselle joka tahtoo, oli synti sitten millainen tai mitä tahansa.

MInulle selvisi täysin kirkkaana ja aivan selvänä että Raamattu selvästi opettaa, että KAIKKI miehen ja naisen avioliiton ulkopuolinen seksuaalinen kanssakäyminen on synti. Tapahtui se rakkaudesta tai himon kiihkosta. Ei eroa.

Olin jo antanut Jeesuksen itseni pelastaa, mutta tajusin tämän kaiken taisteluni keskellä; totuus vapautti. Minä olen elävä todiste siitä, että on olemassa rakastava Jumala, joka jokaisen meistä tuntee ja tahtoo totuuden näyttää. Sana ei valehtele eikä totuus jätä mitään arvailujen varaan. Totuus ei milloinkaan ala sanoilla "olisikohan se" tai " onkohan se nyt niin" jne.

Jumala on tarkoittanut ihmisten välisen seksin miehen ja naisen väliseen avioliittoon, ei toteuttavaksi sen ulkopuolella missään muodossa; avoliitossa, parisuhteessa eikä homoseksuaalisissa rakkaussuhteissa. Vain avioliitossa. Kaikki muu on haureutta.

Nyt joku voi kysyä minulta miten itse olen asian ratkaissut. Olen ratkaissut sen heittämällä asian Jeesuksen kannettavaksi; Hän on luvannut antaa Häneen luottavalle ja Hänen tahtonsa mukaiseen elämään tahtovalle voiman elää Hänen tahtonsa tietä. Itsessäni olisinkin täysin voimaton. Kyllä minäkin ihmmissuhdetta tarvitsen ja uskon sen jos niin on tarkoitettu Herraltani saavankin. Mutta se ei ole nainen. Jumalalle kaikki on mahdollista, myös se että tapaan miehen johon sitten rakastuisin; pakosta mitään ei voi tapahtua, ei tietenkään. Jos en tässä ajassa kykene miehen kanssa olemaan, saan voiman elää yksin ja täyteläisen elämän silti Jeesuksen sanan lupauksen mukaan ja siihen tahdon luottaa. Ja voin kertoa, etten ole ollut aikuisiälläni pätkääkään miehistä kiinnostunut enkä ole vieläkään, mutta tällaisena Hän minua rakastaa ja parsii tätä mimmiä kokoon rakkaudessaan :) Luotan Jumalaani ja Hänelle kaikki on mahdollista. Myös se, että jättää toteuttamatta omia lihallisia tarpeitaan kuten minun kohdallani homoseksuaalisia tekoja. Olen myös ajatellut alkaa selvittämään omia kiemuroitani menneisyydestä; ehken sittenkään ole ollut alkujaan tällainen vaan lapsuudessa ja nuoruudessa tapahtuneiden asioiden takia tällainen. Onneksi Jumala tietää ja tahtoo minulle vain pelkkää hyvää. Kuten jokaselle tasapuolisesti! :)

Jumala ei myöskään vihaa yhtä ainoaa homoseksuaalia, mitä moni ei tunnu ymmärtävän. Mutta homoseksuaalisia tekoja kylläkin. Onhan se mies-nainen välisen avioliiton ulkopuolista seksiä. Samoin jos joku joka tätä luet, on sinun tehtävä parannus jos asut avoliitossa tai harrastat seurustelukumppanisi kanssa seksiä ennen avioliittoa; ne ovat yhtälailla syntiä Herran silmien edessä ja Jumala vihaa niitä tekoja. Sinun on tehtävä parannus tästä teostasi jos tahdot elää Jumalan tahdossa. Jumala antaa Jeesuksessa anteeksi jos tahdot luopua teoistasi, teet parannuksen ja saat omistaa täyden armon. Jeesus on hyvä ja antaa katuvalle ja parannuksen tekevälle kaiken anteeksi. Koska Hän rakastaa meitä.

Siunausta kaikille ja hyvää itsenäisyyspäivää! Itsenäisyys on hieno asia! :)

77

1457

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

ja siksipä en sitä uskokaan.

• mandel.one

Kertoisitko vielä jotakin siitä, miten tähän ratkaisuun päädyit. Jos haluat.

• Kössönöm
        mandel.one kirjoitti:

etten ihan heti tuota usko. Miksi joku kieltäisi minuutensa tuolla tavalla? Haiskahtaa pahasti propagandalta.

• Kotimatkalainen

Tutustuhan Jumalaan. Tulet näkemään omassa elämässäsi ihan yhtälaisia asioita ja kukatie vielä suurempia. Emme me ihmiset itessämme mitään voikaan. Tuntisitpa minut! ;D Mutta voi vakuuttaa tämän kaiken olevan totta. Jeesus elää ja Hän on totuus ja Hän on hyvä. Raamatussa kerrotaan millainen Jumala on; Raamatun mukaan Jumala on mm. rakkaus ja tuo sana rakkaus on kirjoitettu substantiivimuotoon. Eli Jumala on rakkaus kuten tietokone on tietokone. Ja Totuus. Totta on myös tämä kirjoitukseni; en valehtelisi, kunnioitan Jumalaani eikä Hän meitä omiaan ole valheisiin kalinnut vaan vapauttanut totuuteen! :)

• Kotimatkalainen
        mandel.one kirjoitti:

Oliko tämä minulle?

Mutta jos oli, tietenkin vastaan! :)

Kävin läpi tosi kovan "koulun", halusin uskotella itselleni ettei rakkaudelliset homoseksuaaliset suhteet ole syntiä tai mitä pahaa niisssä nyt muka olisi jne; olihan minulla suunnaton tarve tulla rakastetuksi ja minulle "luontainen" oli tietenkin nainen. Mutta Jumala näytti totuuden omalla viisaalla tavallaan minua vahingoittamatta kaikella rakkaudella. Aloinkin ajattelmaan asiaa siitä näkökulmasta, että se on avioliiton ulkopuolista seksiä. En voinut puolustaa omia ajatuksiani asiasta enää millään ja nöyrryin. Ja kun nöyrryin ja totesin että okei Jumala... Oli mitä oli, tahdon seurata Sinua. Ja sain voiman. Ja usko tai älä; olen onnellinen! Jeesus vapautti minut myös monista muista asioista ja pikkuhiljaa kaikki loksahtelee paikoilleen. Jumala on todella voima niille jotka Hänelle tahtovat kuulua ja Jeesus on luvannut olla omiensa kanssa aina ja ikuisesti. Se tuo turvan ja tiedän että heikoina hetkinä vain Hän jaksaa kantaa. Ja tällä pakkauksella niitä hetkiä riittääkin! ;) Mutta onneksi Jumala on myös pitkämielinen eikä vaadi keneltäkään täydellisyyttä! :D

• Kössönöm
        Kotimatkalainen kirjoitti:

Tutustuhan Jumalaan. Tulet näkemään omassa elämässäsi ihan yhtälaisia asioita ja kukatie vielä suurempia. Emme me ihmiset itessämme mitään voikaan. Tuntisitpa minut! ;D Mutta voi vakuuttaa tämän kaiken olevan totta. Jeesus elää ja Hän on totuus ja Hän on hyvä. Raamatussa kerrotaan millainen Jumala on; Raamatun mukaan Jumala on mm. rakkaus ja tuo sana rakkaus on kirjoitettu substantiivimuotoon. Eli Jumala on rakkaus kuten tietokone on tietokone. Ja Totuus. Totta on myös tämä kirjoitukseni; en valehtelisi, kunnioitan Jumalaani eikä Hän meitä omiaan ole valheisiin kalinnut vaan vapauttanut totuuteen! :)

Jos kirjoittamasi on totta, niin täytyy sanoa, että säälin sinua. Edelleenkin, haiskahtaa uskisten propagandaosaston maksetulta mainokselta.

• mandel.one
        Kössönöm kirjoitti:

Jos kirjoittamasi on totta, niin täytyy sanoa, että säälin sinua. Edelleenkin, haiskahtaa uskisten propagandaosaston maksetulta mainokselta.

Mitä ihmeen säälimistä sinulla on.
        Jos nyt joku kertoo oman tarinanasa tuohon suuntaan, niin eikös sinun pitäisi nyt osoittaa sitä avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuutta, mitä niin kovasti peräänkuulutetaan.
        Nyt suhtaudut asiaab aika nuivasti.

Mutta aloittajalta kiinnostaisi vielä tietää´, mikä mielstäsi teki sinusta samaa sukupuolta rakastavan,´kuten asian ilmaisit.
        Löydätkö siihen syyn. Oletko aina tiennyt olevasi sellainen.
        Vai oletko mielstäsi ns bi.

• Kotimatkalainen
        mandel.one kirjoitti:

Jos nyt joku kertoo oman tarinanasa tuohon suuntaan, niin eikös sinun pitäisi nyt osoittaa sitä avarakatseisuutta ja suvaitsevaisuutta, mitä niin kovasti peräänkuulutetaan.

Mutta aloittajalta kiinnostaisi vielä tietää´, mikä mielstäsi teki sinusta samaa sukupuolta rakastavan,´kuten asian ilmaisit.

"Mutta aloittajalta kiinnostaisi vielä tietää´, mikä mielstäsi teki sinusta samaa sukupuolta rakastavan,´kuten asian ilmaisit.
        Vai oletko mielstäsi ns bi."

En tiedä mikä tekee heterosta heteron mikä sitten homoseksuaalista homoseksuaalin. Monimutkaisia asioita. Mutta onneksi Jumala tietää ja tiedän mikä on Hänen tahtonsa ainakin. Hänen tahtonsa on hyvä ja Hänen tahtonsa on ilmoitettu Raamatussa.

Olenko aina tiennyt? Luulisin niin, ainakin teinivuosista eteenpäin. Yritin 16-17-vuotiaana seurustella poikien kanssa, mutta eihän siitä mitään tullut. Olin usein ihastunut tyttöihin ja olin silloinkin rakastunut parhaaseen ystävättäreeni. Bi en ole ollut missään vaiheessa. Ehkä takana on vanhempieni avioero ja vaikea äitisuhde, kuka tietää. Eihän kaikista homoseksuaaleja tuollaisenkaan takia tule.

• Kotimatkalainen

"Mutta aloittajalta kiinnostaisi vielä tietää´, mikä mielstäsi teki sinusta samaa sukupuolta rakastavan,´kuten asian ilmaisit.

En tiedä mikä tekee heterosta heteron mikä sitten homoseksuaalista homoseksuaalin. Monimutkaisia asioita. Mutta onneksi Jumala tietää ja tiedän mikä on Hänen tahtonsa ainakin. Hänen tahtonsa on hyvä ja Hänen tahtonsa on ilmoitettu Raamatussa.

Olenko aina tiennyt? Luulisin niin, ainakin teinivuosista eteenpäin. Yritin 16-17-vuotiaana seurustella poikien kanssa, mutta eihän siitä mitään tullut. Olin usein ihastunut tyttöihin ja olin silloinkin rakastunut parhaaseen ystävättäreeni. Bi en ole ollut missään vaiheessa. Ehkä takana on vanhempieni avioero ja vaikea äitisuhde, kuka tietää. Eihän kaikista homoseksuaaleja tuollaisenkaan takia tule.

Ja olen siis nyt 30v :)

• vastarantalainen

Jumala tekee heterosta heteron. "Mieheksi ja naiseksi hän loi heidät", näin sanotaan luomiskertomuksessa. Ihmisen elämää sotkemaan on tullut toinen osapuoli, Saatana. Hän söhlää sählää asettaa kyseenaliseksi, valehtelee ja vie harhateille.Nykyään ei edes riitä homoseksuaalisuus, vaaditaan lapsia ja perhettä! Kun sitä nyt ei kuitenkaan voi itse fiksata, niin sitten hankitaan surrogaatti äiti, tai suoritetaa tarvittavat toimenpiteet "parisuhteen" ulkopuolella. Sinä olet päässyt selville vesille. Siunausta ja kaikkea mahdollista hyvää koko elinajaksesi.Tällainen Vapahtaja meillä on!

• rakkaus synnynnäistä
        mandel.one kirjoitti:

Kaikki ihmiset rakastavat toisiaan sukupuolesta riippumatta. Joillekin on päähän vain iskostettu valheita, ettei näin muka olisi..

• vastarantalainen
        rakkaus synnynnäistä kirjoitti:

Kaikki ihmiset rakastavat toisiaan sukupuolesta riippumatta. Joillekin on päähän vain iskostettu valheita, ettei näin muka olisi..

Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen ja Jumala on rakkaus. Tässä mielessä rakkaus on synnynnäistäJumalan kuva ihmisessä on kuitenkin pahasti haalistunut. Rakkauden paikalle on astunut seksi, osasta on tullut pää-asia! Kun katselee ihmisten käyttäytymistä ja kuuntelee heidän puheitaan, on aika vaikeaa nähdä tai kuulla rakkautta.

• Ex-lesbo

Ja olen siis nyt 30v :)

Minulle tapahtui ihan sama asia juuri äsken. Olen tähän saakka ollut lesbo ja täysin viettien vietävänä. Tänäänkin erehdyin katsomaan erään naisen farkkupersettä ja huomasin eilenkin että linnan naiset olivat kauniita.
        Harmittelin kovasti sitä että olen lesbo, mutta sitten muistin: Ai niin joo! Siitähän kohistaan netissäkin. Sitten päätin tulla palstalle kertomaan ikäni(Olen samanikäinen nainen kuin sinä)ja sen että olen lesbo.

Näin kirjoituksesi Kössönomille, ja ihme tapahtui: Herra kosketti minua lujaa ja paranin.

Ja nyt olen hetero! Voi ihanaa, ihanaa, ihanaa! IHANAA!

• esther
        Kössönöm kirjoitti:

hihhulien propagandaa.

Ei kaikki uskovat ajattele noin!

• kössöNöm*
        mandel.one kirjoitti:

Minusta tuli lesbo samalla sekunnilla kun luin kotimatkalaisen erittäin mielenkiintoisen viestin.

Siihen saakka olin vain Kössönöm, tavallinen nainen, jolla on aikuinen poika ja työpaikka ja jota on kiitetty oikeudenmukaisuudesta, äidillisestä kärsivällisyydestä ja rehellisyydestä.

Mutta en voinut olla vaikuttumatta kun minua puolet nuorempi nainen on noin .,.,hmm..mielenkiintoinen.

Joskin minun vastakohtani.

• persius
        esther kirjoitti:

hihhulien propagandaa.

Ei kaikki uskovat ajattele noin!

Jotkut ajattelevat.

• Kotimatkalainen

Kuinka kehtaat esiintyä nimimerkilläni ja tehdä minusta siten pilaa? Ilmoitan viestistäsi eteenpäin.

• tutkailija_

Maallikkosaarnaaja-ainesta! Selvä provokaatio. "Haureus"-sana jo se paljastaa.

• Niinkun Kössönöm tuossa sano, niin aika uskomaton tarina. Seksuaalisuus, joka on tiivis osa meitä, ja muuttuu noin yhtäkkiä sormia napsauttamalla - ja vielä syynä se, että kokee edellisen seksuaalisuutensa olevan väärin ja kiellettyä. Mä en ikinä vois sanoo ääneen kenellekään, että se, että hän toteuttaa rakkauttaan myös fyysisesti, ois suoraan väärin tai millään tavalla huonompaa, kun vaikkapa kahden avioliitossa olevan seksuaaliset rakkauden osoitukset. Mutta en olekaan tarpeeksi hyveellinen, puhdas ja kiltti ihminen, niinkuin uskovaiset ovat.

Sen lisäksi musta tuntuu aina jotenkin hassulta kuulla, miten tuntemattomat ihmiset tulee sanomaan, että mun elämäntyyli on jollain tavalla väärin - asun siis poikaystäväni kanssa avoliitossa. En oo koskaan tavannu ketään, jonka kanssa ois yhtä hyvä olla. En myöskään halua kiirehtiä avioliittoon ihan vaan sen takia, että pääsisin sänkyyn - jopa yhteen muutto tuntu aika isolta kynnykseltä. Tietenkään yhden yön jutut ei kuulosta houkuttelevilta munkaan mielestä, mutta kun on varma edes parisuhteessa toisesta osapuolesta, ja tietää että se on kestävää, niin mun mielestä on aika koomista odotella että mennään naimisiin ennen kun mennään sänkyyn. Jokainen tavallaan, tietysti, mutta se että aletaan neuvomaan muita tuollasissa asioissa, ikäänkuin itse ois varmasti viisaampi ja enemmän oikeassa kuin toinen...

Toisekseen, mitä on tuo "haureuden harjoittaminen" suoraan sanottuna? Yhdyntä? Toisen hyväily käsin, oraalisesti? Saako toista edes himoita millään tasolla ennen, kuin ollaan tiukasti avioliitossa? Rakastuminenhan ensin on tietääkseni osakseen kylmää suvunjatkamisviettiä, ennen kuin siitä tulee lämmintä rakkautta.
      Kolmannekseen, mitä mieltä uskovaiset on ihmisistä, jotka ei vaan kykene tekemään lapsia, onko heidän luvallista mennä keskenään naimisiin - homokeskustelussa kun on puhuttu siitä, miten kaksi miestä tai naista ei kykene saamaan lapsia, jonka takia heille ei voi avioliittoa suvaita.
      Entä ehkäisy, onko se haureutta?

• vastarantalainen

Tarina? Kun ihminen kertoo omakohtaisen koko elämän muuttaneen prosessin ( vai tapahtuiko se kertaheitolla?).

• vastarantalainen kirjoitti:

Tarina? Kun ihminen kertoo omakohtaisen koko elämän muuttaneen prosessin ( vai tapahtuiko se kertaheitolla?).

Tarina voi olla tositarinakin, en nää ongelmaa tuossa sanassa. Ja mun korvaan tuo kuulosti aika epätodelta, niinkun selitin tuossa alussa.

• vastarantalainen
        kultapanda__ kirjoitti:

Tarina voi olla tositarinakin, en nää ongelmaa tuossa sanassa. Ja mun korvaan tuo kuulosti aika epätodelta, niinkun selitin tuossa alussa.

Tarina ei minun mielestäni ole koskaan tosi. Mutta olkoon menneeksi.

• vastarantalainen kirjoitti:

Tarina ei minun mielestäni ole koskaan tosi. Mutta olkoon menneeksi.

Etkö ole koskaan kuullutkaan sanaa tositarina?

• vastarantalainen

Seksuaalisuus on valtava voima, se on tarkoitettu meidän iloksemme ja nautinnoksemme. Se ei häviä minnekkään, vaikka pääsisikin eroon homoseksuaalisuudesta! Haureuden harjoittaminen on sitä, että hyppää sänkyyn milloin kenenkin kanssa, oman vaimon tai miehen pitäisi riittää. "Joka katsoo himoiten naista, on jo tehnyt huorin", sanoi Jeesus! Heteroliitossa on mahdollisuus saada lapsi, jos sitä ei ilmaannu,ei se synti ole! Kaikki eivät edes halua lasta, eikä sekään minun mielestäni synti ole, kieltäytyypähän vain ihan ihmeellisestä lahjasta!Kahdelle samaa sukupuolta olevalle se on mahdottomuus. Sinänsä heidän lapsettomuutensa ei ole synti! Heidän syntinsä on Raamatun mukaan heidän suhteensa. Ole hyvä, äläkä ymmärrä tahallasi väärin! Minä en voi mitään sille, että tuntui kummalliselta kun muuan julkkis sanoi että hänen miehensä on hyvä kokki. Sanoja itse oli mies. Muuten, minä en tuomitse, (olenpahan vain armon saanut syntinen! ), mutta kun kysyit...

• masturboida vai onko sekin kielletty? Mitä silloin ajattelet?

• kotimatkalla.

teen usein nin.

• herttainenhertta

Jos valitasi olla toteuttamatta seksuaalista suuntautumistasi ja uskoon tulosi on tehnyt sinut onnelliseksi niin sehän on hyvä asia. Toivottavasti et kuitenkaan evankelioi liiemmälti homoseksuaalien keskuudessa. He ovat saaneet kuulla jo monta kertaa, että heidän rakkauden tekonsa ovat syntiä, että he ovat perverssejä ja kuvottavia, että he eivät kelpaa vanhemmksi ja että heidän on pyrittävä muuttamaan jotain, mkä on keskeinen osa heidän identiteettiään. Sinä sait ehkä uskosi kautta paljon positiivista elämääsi, mutta monille muille oman seksuaalisuutensa kieltäminen ja toisten ihmisten paheksunta aiheuttaa henkistä tuskaa, masennusta ja epätoivoa.

Jos ei ajatella, että homoseksuaalisuus on synti, mitä siitä seuraa? Ehkä se, että homoseksuaalisuus nähdään juuri niin luonnollisena kuin homoseksuaalit itse sen kokevat, että homoseksuaaleja nuoria tuetaan eikä tuomita, että homot ja lesbot saavat kokea ihastumiset, rakastumiset, seksuaalisen läheisyyden, kumppanuuden ja perheen ilman syyllisyyttä, ahdistusta ja toisten tuomitsemista. Olisiko se sitten niin paha asia?

• vastarantalainen

Ei olekaan kysymys siitä , mitä "ihmiset kokevat" oikeaksi tai vääräksi, vaan siitä, mitä Jumala sanoo!Ihmisillä ei ole mitään sanomista, sillä kaikki ovat syntisiä. En minäkään omiani puhu, siteeraanpahan Raamattua, kun ette näytä itse sitä lukevan! Totuus ei lähitulkoonkaan aina ole mukava kenellekään, Joskus se tekee tosi kipeää.

• usko on harhaa
        vastarantalainen kirjoitti:

Ei olekaan kysymys siitä , mitä "ihmiset kokevat" oikeaksi tai vääräksi, vaan siitä, mitä Jumala sanoo!Ihmisillä ei ole mitään sanomista, sillä kaikki ovat syntisiä. En minäkään omiani puhu, siteeraanpahan Raamattua, kun ette näytä itse sitä lukevan! Totuus ei lähitulkoonkaan aina ole mukava kenellekään, Joskus se tekee tosi kipeää.

Syntiä ei ole olemassakaan, vaan se on täysin keksitty juttu.

Raamatun tarinoita ei ole koskaan todeksi todettu eikä todistettu, joten kristinuskoa ja raamattua ei voi yhdistää sanaan "totuus".

• Thronos
        vastarantalainen kirjoitti:

Oletan että olet hetero. Mahdatko elää tai olla elänyt parisuhteessa? Kuvittelepa että Jumalasi olisikin paheksunut heteroita ja hyväksynyt vain homosuhteet. Olisitko ilomielin hyväksynyt sen ja suostunut elämään homosuhteessa todeten vain että totuus ei aina ole mukavaa ja joskus se tekee kipeää. Olisitko nauttinut samaa sukupuolta olevan ihmisen hyväilyistä ja fyysisistä rakkaudenosoituksista?

Vai olisitko suostunut elämään yksin, jäänyt vapaaehtoisesti ilman parisuhdetta ja perhettä koska Jumalasi ei olisi hyväksynyt sellaista suhdetta jonka sinä olisit halunnut?

Jospa olisit kohdannut sielunkumppanisi, ihmisen jonka kanssa olisit tuntenut olosi niin hyväksi kuin vain voi kuvitella, jonka kosketus olisi tuntunut ihanalta, ihmisen johon olisit halunnut sulautua ja jäädä syliin ikuisiksi ajoiksi - ja hän olisi tuntenut samoin. Jos olisitte halunneet sitoutua toisiinne, kasvattaa lapsia rakkautenne lämmössä, nauttia kaikesta mitä elämä eteen tuo - mutta koska olisitte olleet eri sukupuolta ja Jumalasi ei olisi hyväksynyt suhdettanne niin teidän olisi pitänyt lähteä eri suuntiin vaikka olisitte olleet toisillenne juuri oikeat.

Siteeraisitko silloin Raamattua yhtä innokkaasti kuin nyt?

• vaan on
        Thronos kirjoitti:

Oletan että olet hetero. Mahdatko elää tai olla elänyt parisuhteessa? Kuvittelepa että Jumalasi olisikin paheksunut heteroita ja hyväksynyt vain homosuhteet. Olisitko ilomielin hyväksynyt sen ja suostunut elämään homosuhteessa todeten vain että totuus ei aina ole mukavaa ja joskus se tekee kipeää. Olisitko nauttinut samaa sukupuolta olevan ihmisen hyväilyistä ja fyysisistä rakkaudenosoituksista?

Vai olisitko suostunut elämään yksin, jäänyt vapaaehtoisesti ilman parisuhdetta ja perhettä koska Jumalasi ei olisi hyväksynyt sellaista suhdetta jonka sinä olisit halunnut?

Jospa olisit kohdannut sielunkumppanisi, ihmisen jonka kanssa olisit tuntenut olosi niin hyväksi kuin vain voi kuvitella, jonka kosketus olisi tuntunut ihanalta, ihmisen johon olisit halunnut sulautua ja jäädä syliin ikuisiksi ajoiksi - ja hän olisi tuntenut samoin. Jos olisitte halunneet sitoutua toisiinne, kasvattaa lapsia rakkautenne lämmössä, nauttia kaikesta mitä elämä eteen tuo - mutta koska olisitte olleet eri sukupuolta ja Jumalasi ei olisi hyväksynyt suhdettanne niin teidän olisi pitänyt lähteä eri suuntiin vaikka olisitte olleet toisillenne juuri oikeat.

Siteeraisitko silloin Raamattua yhtä innokkaasti kuin nyt?

saanut tuntea Herran rakkautta, jossa mikään tarve ei jää täyttymättä, voi ajatella noin.
        Mutta asian ydin lienee siinä että jotkut asiat ovat oikein ja jotkut väärin! Meillä voi olla tunteita, sinänsä oikealta tuntuvia tai joku muu kuin aviopuolisomme tuntuisikin oikeammalta, sielunkumppanilta...mutta kun se ei ole oikein.
        Meidät luonut Jumala on paljon enemmän kuin fyysiset tai edes henkiset tarpeemme. Ja kyllä uskon, sillä olen kokenut, että Hän tyydyttää ihanuudellaan enemmän kuin rakkainkaan ihminen!
        Hän haluaa, että etsimme täyttymystämme Hänestä ja siten voimme olla täyttymyksenä toisille ihmisille.

• Kääntynyt

Papin aamenko sitten sinetöi sen että kaksi ihmistä voivat harrastaa seksiä tekemättä syntiä?

Mitä jos ko. pappi on leipätyössä?
      Mitä jos ko. pappi tekee itse tietoisesti syntiä?
      Mitä jos ko. pappi on pedofiili?
      Siunaako hänen aamenensa avioliiton silti pyhäksi?

Kahden ihmisen välinen suhde voi olla avoliitossa paljon pyhempi kuin kahden ihmisen välinen avioliitto. Kumpi silloin harrastaa haureutta?
      Jos avoliitossa elävät ihmiset ovat päättäneet olla menemättä naimisiin koska eivät halua siunausta kirkolta/papilta jonka vakaumus ja teot eivät ole yhteneväisiä parin omien kanssa ja silti rukoilevat Jumalan siunausta liitolleen koska ovat molemmat puhtaassa uskossa, niin eikö silloin heidän liittonsa ole Jumalan silmien edessä pyhä ja vastaa Hänen edessään avioliittoa?
      VS
      Pari haluaa mennä naimisiin koska raamattu niin käskee, kuitenkaan kirkko ei edelleenkään vastaa heidän vakaumustaan ja heidän mielestään kirkon teot ovat itsessään syntiä. He valitsevat papin jonka ajattelevat olevan puhtaassa uskossa. Kuitenkin kuvitellaan että ko. pappi on itse avoliitossa elävä homoseksuaali mutta pari ei sitä tiedä. He saavat ko. papilta aamenen ja ovat näin olleen avioliitossa, eivätkä rukoile Jumalaa siunaamaan heidän suhdettaan koska pappi jo siunasi. Onko tämä suhde Jumalan silmien edessä pyhä?

Mielestäni avioliitto on kahden ihmisen välinen side joka joko on tai ei ole Jumalan silmien edessä pyhä. Se, että siunaako sen pappi tai onko se kuulutettu kirkossa on yhdentekevää. Vain se, mikä on totta ja puhdasta Jumalan silmien edessä voi olla pyhää, eikö niin?
      Kuitenkin, Jumala ei asu kirkossa, eikä Jumalan olemassaolo ole riippuvainen siitä onko kirkko olemassa vai ei.

Ja toki, on olemassa pappeja jotka ovat puhtaassa uskossa ja tekevät työtään kutsumuksesta, eivät leivän vuoksi.

• sumusyreeni

Mikäli tarinasi tosi.
        Mitä nyt en epäile, etteikö se voisi olla. Olen kaltaisiasi kyllä tavannut aikaisemminkin.
        Annan vain neuvon.
        Ole viisas. Älä liikaa avaudu väärissä paikoissa. Suojele itseäsi, sillä aihe on tänä päivänä niin herkkä, että sinut helposti revitään kappaleiksi, niin siellä kuin täälläkin. Toiset suojellakseen. Toiset vain repiäkseen.

Etsi pieni mutta hyvä turvaverkko, missä voit avautua ja sekä hoitaa itseasi; tuntojasi sekä mainitsemiasi menneisyyden kipuja.
        Pysy lähellä Jumalaa.

• vastarantalainen
        sumusyreeni kirjoitti:

Mikäli tarinasi tosi.
        Mitä nyt en epäile, etteikö se voisi olla. Olen kaltaisiasi kyllä tavannut aikaisemminkin.
        Annan vain neuvon.
        Ole viisas. Älä liikaa avaudu väärissä paikoissa. Suojele itseäsi, sillä aihe on tänä päivänä niin herkkä, että sinut helposti revitään kappaleiksi, niin siellä kuin täälläkin. Toiset suojellakseen. Toiset vain repiäkseen.

Etsi pieni mutta hyvä turvaverkko, missä voit avautua ja sekä hoitaa itseasi; tuntojasi sekä mainitsemiasi menneisyyden kipuja.
        Pysy lähellä Jumalaa.

Tässäpä sitä taas ollaan! Älä vaan puhu liian paljon! Pienesti ja varovasti vain, ettei pahempaa satu! Hänellä on turvaverkko, Jeesus. Kun Jumala on tehnyt suurimman ihmeen, mitä voi ajatellakkaan, niin suu auki,ja todistamaan! Olet saanut VOIMAN ja ROHKEUDEN hengen! Kiipeä korkeimmalle paikalle, minkä löydät, siellä, missä asut ja ota megafoni mukaan!

• JuPiKö

Ei tuossa oikein mitään erikoista syytä ole miksi tuota aloitusta ei voisi rehellisenä kertomuksena pitää.
      Kirjoittaja ei muuten missään väitä että olisi muuttunut heteroksi, vaan että on päättänyt pyrkiä olemaan toteuttamatta tiettyjä impulssejaan uskonnollisen vakaumuksensa pohjalta. (suomensin vähän tuota uskontermistöä tähän omin luvin). Ja ainakin tälleen äkkilukemalta aloittaja vaikuttaisi olevan hyvinkin tyytyväinen uuteen linjaukseensa. Jos näin on, niin onnitteluni.

Ainut mikä aloituksessa näihersi oli tuo toisilta saman vaatiminen oitis.

Tälläkin palstalla on jo näkynyt niiden vähemmistöläisten kertomaa jotka ovat päätyneet vastakkaiseen, eli "tää on ihan ok" - vaihtoehtoon, mutta hyvä että tasapuolisuuden vuoksi täällä on molemmat puolet myös omakohtaisina kokemuksina näkyvissä. Yhtä väärin kuin on painostaa jotakuta kieltämään seksuaalisuutensa, on painostaa jotakuta toteuttamaan sitä ellei sitä itse tahdo.

Soisin että ihmisten sukupuoliasiat jätettäisiin heidän ja Jumalan/omatuntonsa asioiksi, ja kohdeltaisiin kaikkia ihmisiä ihmisinä - riippumatta siitä millaisia suuntauksia kullakin on. Näin uskon Jumalan meidät näkevän.

• Mack 3376

Kirjoittamastasi olen täysin samaa mieltä kanssasi. Toisten ihmisten seksuaaliasioissa temmeltävät vaikuttavat jotenkin omaan seksuaalisuuteensa näivettyneiltä, siihen tyytymättömiltä ja ikään kuin seksuaalisesti aneemisilta, jotka pyrkivät saamaan seksuaalista täydennystä elämäänsä toisten seksuaalielämää pohtimalla.

• kirjoitettu,

vaikkakin tässäkin asiassa joutuvat ihmiset ottamaan kantaa, koska jos ei vastusta esimerkiksi homoseksuaalisten suhteiden samaistamista avioliittoon, ikäänkuin myötävaikuttaa asiaan. Joudumme siis valitsemaan mikä yhteiskunnassamme on hyväksyttyä ja mikä ei.
        Itseäni kiusaa se miten homoseksuaalisuudesta ja parisuhteista yleisesti, ainakin mediassa, keskustellaan. Homoseksuaaleille kerätään säälipisteitä ja salataan homoaktivistien tavoitteet, joissa pyritään sukupuolettomaan yhteiskuntaan. Vastustajat leimataan suvaitsemattomiksi, ja heitä kohtaan ei kenenkään tarvitse olla suvaitsevainen.
        Minusta tuntuu pahalta katsoa television ohjelmia joissa homomiehet ovat kuin neitejä (enkä sano tätä pahalla!) Miten heidän sukupuoli-identiteettinsä on ihan hukassa. Miksei tällaista uskalleta sanoa ääneen? En varmasti ole ainoa joka jo maalaisjärjellään näkee saman!!
        Enkä ikinä tahtoisi satuttaa homoseksuaalia ihmistä, vaan tahtoisin että hänellä olisi hyvä olla omassa naiseudessaan/miehuudessaan.
        Meillä ihmisillä on monenlaisia haavoja ja ongelmia, muitakin kuin sukupuoli-identiteetin alueella olevat, mutta niistä ei parannuta jos niitä ei myönnetä. Eikä parantuminen aina ole helppoa muillekaan..

• Mr....

Kirjoituksesi oli hyvä todistus Herran työstä. Kristuksen rauhaa, lepoa ja jaksamista elämääsi.

Haluan vielä hieman kompata Sumusyreenin viestiä joka lienee tarkoitettu sinulle. On varmaan hyvä jos olet löytänyt tai löydät turvallisen ja luotettavan uskonyhteyden luotettavien veljien ja sisarien parista. Maailma on raadollinen ja sitä samaa raadollisuutta saattaa esiintyä myös "uskovien" parissa. Kirjoituksestasi olin myös ilolla huomaavinani Kristuksen sisäisen tuntemisesi, ja Kristuksen seurassa meillä ei ole mitään hätää.

Iloisin Vapahtajamme syntymäjuhlan odotuksin terv. Vähäinen veljesi Kristuksessa

• piia.vesa

Tuo minkä olet valinnut, ei ole ehkä helpoin tie. Mutta tärkeintä, että toimit niinkuin itse oikeaksi koet.
        Minä myös uskon, että monilla homoilla tai lesboilla on taustallaan joku syy, mikä on edesauttanut tälläisen piirteen syntymistä. Useilla se on varmaan vaikea suhde esim. omaan vanhempaan. Usein varmaan juuri saman sukupuolen vanhempaan. Joku on sanonut, että siinä haetaan alitajuisesti äitiä tai isää. Tuntuu kornilta, mutta niin monet muutkin sisäiset systeemit ihmisessä alitajuisesti toimivat. Moni on varmaan myös kokenut seksuaalista väkivaltaa tai jonkinasteista hyväksikäyttöä. Yhden nuoren lesbon kanssa olen kerran puhunut. Hän puhui vihasta miehiä kohtaan, joka taas juonsi juurensa sukulaismiehen hyväksikäyttöön lapsena. Aika loogista siis hakea turvaa ja lohtua samasta sukupuolesta, kun vastakkaisen kosketus tuo pelkkää inhoa ja pelkoa.

• piia.vesa kirjoitti:

Tuo minkä olet valinnut, ei ole ehkä helpoin tie. Mutta tärkeintä, että toimit niinkuin itse oikeaksi koet.
        Minä myös uskon, että monilla homoilla tai lesboilla on taustallaan joku syy, mikä on edesauttanut tälläisen piirteen syntymistä. Useilla se on varmaan vaikea suhde esim. omaan vanhempaan. Usein varmaan juuri saman sukupuolen vanhempaan. Joku on sanonut, että siinä haetaan alitajuisesti äitiä tai isää. Tuntuu kornilta, mutta niin monet muutkin sisäiset systeemit ihmisessä alitajuisesti toimivat. Moni on varmaan myös kokenut seksuaalista väkivaltaa tai jonkinasteista hyväksikäyttöä. Yhden nuoren lesbon kanssa olen kerran puhunut. Hän puhui vihasta miehiä kohtaan, joka taas juonsi juurensa sukulaismiehen hyväksikäyttöön lapsena. Aika loogista siis hakea turvaa ja lohtua samasta sukupuolesta, kun vastakkaisen kosketus tuo pelkkää inhoa ja pelkoa.

Aika raskas ajatus elää elämä ilman rakkautta ja seksiä. Mutta jos jollekin, aloittajalle, se on mukava juttu, niin mikäpä siinä. Jeesus auttaa, vaikka seksuaalinen suuntautuminen ei muutukaan? Eli tultiin siihen tulokseen, että kaikkien täytyy elää ilman rakkautta ja seksiä, jos eivät ole miehen ja naisen välisessä avioliitossa. Tosi turhauttavaa elämää niillä muilla.

• Love-And-Hate
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Aika raskas ajatus elää elämä ilman rakkautta ja seksiä. Mutta jos jollekin, aloittajalle, se on mukava juttu, niin mikäpä siinä. Jeesus auttaa, vaikka seksuaalinen suuntautuminen ei muutukaan? Eli tultiin siihen tulokseen, että kaikkien täytyy elää ilman rakkautta ja seksiä, jos eivät ole miehen ja naisen välisessä avioliitossa. Tosi turhauttavaa elämää niillä muilla.

Jumalan rakkaus on kuulemma rajaton ja sitä riittää kaikille. Mutta ihmisen rakkauden pitää jostain syystä suuntautua vain toiseen sukupuoleen ja vain avioliitossa. Miksiköhän? Onko maailmassa liikaa rakkautta kun osa pitää karsia pois?

• jäljillä
        piia.vesa kirjoitti:

Esimerkiksi Mario Bergnerin kirjasta löytyy hyviä pointteja! Hän on entinen homoseksuaali ja kamppaili asian kanssa. Tie ei ollut helppo (se pitää minusta muistaa ja sillä tavalla tuntea myötätuntoa homoseksuaalista ihmistä kohtaan, ymmärtää ettei tuomitse ihmistä, vaikka tuomitsisikin homoseksuaalisuuden toteuttamisen), mutta nyt hänkin elää parisuhteessa ja on isä.
        En ole homoseksuaali, mutta Mario Bergnerin ja Andrew Cominskeyn kirjoista olen saanut ymmärrystä asiaan.
        Meistä jokainen on jollakin tavalla haavoittunut. Tsempataan toisiamme.

• vastarantalainen
        Love-And-Hate kirjoitti:

Jumalan rakkaus on kuulemma rajaton ja sitä riittää kaikille. Mutta ihmisen rakkauden pitää jostain syystä suuntautua vain toiseen sukupuoleen ja vain avioliitossa. Miksiköhän? Onko maailmassa liikaa rakkautta kun osa pitää karsia pois?

Jumalan rakkaus on aivan jotain muuta, kuin ihmisten rakkaus toisiinsa. Jumalan rakkaus parantaa pelastaa ja vie kotiin, jossa synnillä ei ole sijaa.Adamille Hän antoi Eevan, tämä on sen ihmisten välisen rakkauden muoto, johon myös seksi sisältyy, koska se on ainoa mahdollinen tapa"lisääntyä ja täyttää maa", joka on seksualisuuden perimmäinen tarkoitus.Avioliitto on siitä hyvä "instituutio", että se takasi lasten turvallisuuden aikana, jolloin laki ei sitä tehnyt.Avoliitoissa(??)pidetään lasten fyysisistä tarpeista huolta lain avulla, mutta miten lienee psyykisen- ja henkisenhyvinvoinnin laita? Rakkautta ei pidä karsia, pitäisi vain olla selvillä, mitä se sana pitää sisällään, sillä syntiä siihen ei sisälly. Tämä on kirkon palsta. Kirkko käyttää edelleenkin Raamattua opetuksessaan. Raamattu mainitsee nimeltä muutamia asiota synniksi, voit ne sieltä itse etsiä. Elää voi niin kuin itse haluaa, mutta ei pidä vaatia Raamatun siunausta synnille, sitä ei Jumala siunaa!Jumala todella rakastaa jokaikistä, huolimatta siitä, mikä syntisi on, sillä syntisiä olemme kaikki ja lisäksi yhtä paljon! Siksi tarvitsemme Jeesusta! Yksi ainoakaan ei selviä ilman häntä, ei ainoakaan. Rakkaus ei aina silitä myötäkarvaan, sen tekee mielistely! Jos haluat RAKKAUTTA, hyväksy Jumalan jyrinä!

• nettifrendi

Haluan osoittaa sinulle tukeani. Olet saanut osaksesi paljon vastustusta ja aika inhottaviakin kommentteja on tullut. Koita jaksaa.

Keskustelin taannoin oikein hyvässä hengessä nimimerkin kristitty lesbo kanssa. Hän vastasi kysymykseeni miten voisin auttaa tällä tavalla:

"voisit auttaa niin, että jos joskus kohdallesi osuu ihminen joka on tämän asian kanssa kriisissä niin enemmänkn kuuntelet häntä etkä sano että hän ei kelpaa Jumalalle. Tämä siis siksi, kun kysyit, että miten voisit auttaa. Minä olen jo aikalailla selvinnyt, mutta on monia muita jotka apua tarvitsevat. Kun autat lähimmäistäni, autat minua. Että heille ei kävisi samalla lailla kuin minulle. Et varmasti sanoisi kellekään noin(että joku ei kelpaa Jumalalle), mutta tuota juuri haluaisin kristittyjen muistavan, kun joku on kamalassa kriisissä itsensä kanssa seksuaalisuuden alueella. Että Jeesus rakastaa heitäkin yhtälailla kuin ketä tahansa muutakin. "

Hän kertoi miten seksuaalisuuteensa suuntautumiseensa liittyen oli käynyt läpi syvän kriisin, ja oma suhtautuminen sekä hylätyksi tulemisen tunteet johtivat lopulta vakavaan masennukseen johtaen hänet itsetuhon partaalle. Hän on nyt hyvää vauhtia toipumassa masennuksestansa ja kertoo olevansa nykyään varsin iloinen. Suhtautumisensa homoseksuaalisuuteen poikkeaa siitä miten itse asiasta ajattelen.

En nyt ole nähnyt hänen vähään aikaan kirjoittelevan, mutta millä tavoin sinä haluaisit evästää häntä ja minua näissä suhtautumisissa arvokysymyksissä? Kyllähän sinä jo paljon kerroitkin, mutta haluaisin vielä nähdä kommenttisi kun huomioit sen miten haavoittuvaisia me ihmiset voimme olla. Moni hyvää tarkoittava voi tahtomattaan saada pahaa jälkeä, ja toisaalta joskus emme reagoi kun meidän olisi reagoitava.

• Kristitty lesbo

Hei! Olen tuon nettifrendin kirjoituksen nimimerkki Kristitty lesbo.

nettifrendi: hienoa, että lainasit tuon kirjoitukseni tänne! Juuri tuon minä haluan ihmisten (varsinkin konservatiivisten uskovaisten)muistavan, kun kohtaavat homoseksuaaleja elämänsä kriiseissä. Jokaisen pitää kulkea tuo tie niin, että on varmasti ITSE sitä mieltä, mitä sanoo ääneen. Minäkin aikoinani toistelin toisilta opittua vain sen tähden, kun pelkäsin niin paljon. Lopulta eheydyin lesboksi ja säilytin uskoni. Joku voi päätyä erilaiseen ratkaisuun kuin minä, kullekin ihmiselle löytyy varmasti oikea ratkaisu, kun kulkee Jeesuksen kanssa käsi kädessä :) - eheytyipä sitten mihin suuntaan tahansa akselilla homo-hetero. Kunhan vain on itsensä kanssa sovussa.

Kiitän Jumalaa joka päivä siitä, että olen tuosta kaikesta selvinnyt ja saan olla uskossa.

P.S nettifrendi. vastasin sulle siihen uuteen viestipuuhun "Saako olla oma itsensä"

• Kössönöm

Kun esitin epäilyni tarinasi todenperäisyydestä, niin alat vittuilla. Ei mitään uutta uskisrintamalta.

• Kotimatkalainen

Kuten kirjoitin, olen päässyt vasta kymmenen maissa tänään kommentoimaan tätä viestiketjua, eilen en päässyt. Joku on esiintynyt nimelläni ja laitoin asiasta viestin eteenpäin. Minun viestini se ei ole, jollakin on halpamaiset huvit. Siunausta :)

• Kotimatkalainen

Aloitukseni on poikinut näämmä rutkasti mielipiteitä ja keskustelua, kiitos siitä. Mutta on aivan törkeä huomata, että täällä joku on kirjoittanut tänään minun nimimerkilläni valhetta ja törkeyksiä. En hyväksy sellaista ja lähetinkin ylläpitoon asiasta ilmoituksen. Itse olen päässyt vasta tänä iltana vastaamaan tässä kymmenen maissa.

Minua on ihmetttänyt suuresti lukiessani näitä viestejä kaksi asiaa. Ensiksikin miksi on mahdotonta uskoa kertomaani todeksi, aivan kuin Jumala olisi joku nukkuva ja välinpitämätön ja kykenemätön oman tahtonsa sitä etsivälle näyttämään? Jumala ei ole antanut ohjeitaan kiusatakseen ihmistä eikä varmasti ole antanut meille sanaansa, sellaista joka vanhenisi. Kyllä Jumala luotunsa tuntee ja tietää varmasti mitä ihminen tarvitsee kautta aikojen. Raamattu on muuten erittäin ajankohtainen kirja tänäkin päivänä, kannattaisi tutustua. Toiseksi ihmetyttää täällä henkivä tuomion henki. Aivan ihmettelen moista! Mitä ihmeen väärää siinä voi teidän mielestänne olla, jos joku ei tahdo tehdä väärin ja toteuttaa jotain osa-aluetta itsessään. MIksi täällä tuomitaan tahto seurata Luojan tahtoa?

Minusta jokaisen joka sanoo olevansa kristitty, on noudatettava Jumalan tahtoa, tehtävä siinä ainakin kaikkensa. Toki olemme vajaavaisia ja syntisiä, mutta on eri asia elää ja oikein lojua synnissä kuin kilvoitella sitä karkuun vaikkakin joskus tavalla tai toisella lankeaisi. Jeesus ilmoittaa aivan selvästi Sanassa ettei jokainen joka sanoo Hänelle Herra Herra pääse taivasten valtakuntaan vaan se, joka tekee Hänen Taivaallisen Isänsä tahdon. Ja se tahto on hyvä, ja ilmoitettu selvästi Raamatussa. Vaikka uusi aikakausi Jeesuksen myötä onkin voimassa on kymmenen käskyä yhä voimissaan. Kyllä synti on tänäkin päivänä julistettava synniksi rakkudesta lähimmäistä kohtaan, muuten ei voi syntyä synnintuntoakaan eikä katumusta josta seuraa armo. Vaikka se jollekin aiheuttaisi pahan mielen synti on syntiä. Ei Jumala ihmisten takia ala muuttelemaan tahtoaan kulttuurien ja aikojen mukaan; "Minä olen sama eilen tänään ja iankaikkisesti" sanoo Jumala itse. Joten Hänen tahtonsakin on. Vai mukautuuko jokainen lastaan rakastava vanhempikin jokaisen lapsen oikun edessä ja muuttaa perheen arvot ja säännöt tämän lapsen mielen mukaan? Tuskinpa. Se ei olisi rakastavaa vanhemmuutta eikä lapsellekaan hyväksi.

Elämään meidät on kutsuttu, kuolemasta elämään. Ja hiljaa asiat rullaavat eteenpäin, jokaisella omalla tavallaan. Rullaahan sinun omasi Jumalan tahdon mukaan? :)

• vreya

Kaikesta ei tarvitse olla samaa mieltä ja huumorikin on sallittua ellei peräti toivottavaa. Mutta toisen ihmisen hyvinkin henkilökohtaisten kokemusten pilkkaaminen, jopa kasvottomasti netissä, ei kerro teistä mitään hyvää. Jos ette sitä vielä ymmärrä, ei paikkanne ole koneen ääressä näin ilta-aikaan.

Kotimatkalaista haluan kiittää tarinasi kertomisesta ja toivotan elämääsi runsasta siunausta ja iloa Herrassa!

• Riccardo
      • Nuo kohdat, joihin Nissinen viittaa, käsittelevät väkivaltaa.

• Kotimatkalainen

Mutta Raamattu puhuu avioliiton ulkopuolisesta seksistä. Ja homoliitoissa se sitä on koska onhan kahden naisen tai kahden miehen mahdotonta muodostaa miehen ja naisen välinen avioliitto... Jätän kaiken tuomion kuitenkin rakastavalle ja Pyhälle Jumalalle, joka on kaikessa oikeudenmukainen. Meidän tehtävämme on vain ilmoittaa mitä Sana sanoo.

• Kössönöm

Mutta Raamattu puhuu avioliiton ulkopuolisesta seksistä. Ja homoliitoissa se sitä on koska onhan kahden naisen tai kahden miehen mahdotonta muodostaa miehen ja naisen välinen avioliitto... Jätän kaiken tuomion kuitenkin rakastavalle ja Pyhälle Jumalalle, joka on kaikessa oikeudenmukainen. Meidän tehtävämme on vain ilmoittaa mitä Sana sanoo.

"Mutta Raamattu puhuu avioliiton ulkopuolisesta seksistä. Ja homoliitoissa se sitä on koska onhan kahden naisen tai kahden miehen mahdotonta muodostaa miehen ja naisen välinen avioliitto"

- Joten niissä maissa, joissa samaa sukupuolta olevien avioliitto on laillista, ei tarvitse moisesta raamatuntulkinnasta välittää.

• Kotimatkalainen
        Kössönöm kirjoitti:

"Mutta Raamattu puhuu avioliiton ulkopuolisesta seksistä. Ja homoliitoissa se sitä on koska onhan kahden naisen tai kahden miehen mahdotonta muodostaa miehen ja naisen välinen avioliitto"

- Joten niissä maissa, joissa samaa sukupuolta olevien avioliitto on laillista, ei tarvitse moisesta raamatuntulkinnasta välittää.

Valtioiden lait ovat valtioiden lakeja. Ei Jumala niiden takia omaa tahtoaan ala kumoamaan. Vai mitä olet mieltä vaikkapa siitä, että esim. Uudessa-Seelannissa prostituutio on laillista.. Uskotko Jumalan hyväksyvän sen siinä maassa, mutta jättäen hyväksymättä sen maissa missä se ei ole laillista? Mahdotonta.

• Kössönöm

Valtioiden lait ovat valtioiden lakeja. Ei Jumala niiden takia omaa tahtoaan ala kumoamaan. Vai mitä olet mieltä vaikkapa siitä, että esim. Uudessa-Seelannissa prostituutio on laillista.. Uskotko Jumalan hyväksyvän sen siinä maassa, mutta jättäen hyväksymättä sen maissa missä se ei ole laillista? Mahdotonta.

Valtioiden lakien mukaan mennään, olkoonkin, että ne ovat joissain maissa samalla uskonnollisia lakeja, ikävä kyllä.

• Kotimatkalainen
        Kössönöm kirjoitti:

Valtioiden lakien mukaan mennään, olkoonkin, että ne ovat joissain maissa samalla uskonnollisia lakeja, ikävä kyllä.

Olen usein miettinyt sitä tyhjyyttä millaisessa ihminen elääkään ilman uskoa Luojaan. Siinä olen itsekin aikoinaan elänyt kunnes Jumala teki itsensä minulle niin tiettäväksi, etten voinut olla Häneen enää uskomatta. Ja kun tajusin että Jeesuskin on totta, voe poijjaat; sydämen silmät miten sokeat ne olivatkaan olleet ja revähtivät auki ihan tosissaan! Älä sinäkään Kössönöm usko sinua vihaavan paholaisen pajunköyttä. Rakasta itseäsi terveesti ja ota selvää totuudesta. Laitan sinulle linkin, mihin sinun kannattaa tutustua huolella ja ajan kanssa. Pääset lukemaan kyseistä teosta klikkaamalla kunkin "päälinkkiä". Ota aikaa ja tutustu! :)

http://www.kp-art.fi/taustaa/

• Kössönöm

Olen usein miettinyt sitä tyhjyyttä millaisessa ihminen elääkään ilman uskoa Luojaan. Siinä olen itsekin aikoinaan elänyt kunnes Jumala teki itsensä minulle niin tiettäväksi, etten voinut olla Häneen enää uskomatta. Ja kun tajusin että Jeesuskin on totta, voe poijjaat; sydämen silmät miten sokeat ne olivatkaan olleet ja revähtivät auki ihan tosissaan! Älä sinäkään Kössönöm usko sinua vihaavan paholaisen pajunköyttä. Rakasta itseäsi terveesti ja ota selvää totuudesta. Laitan sinulle linkin, mihin sinun kannattaa tutustua huolella ja ajan kanssa. Pääset lukemaan kyseistä teosta klikkaamalla kunkin "päälinkkiä". Ota aikaa ja tutustu! :)

http://www.kp-art.fi/taustaa/

"Olen usein miettinyt sitä tyhjyyttä millaisessa ihminen elääkään ilman uskoa Luojaan."

- Ei elämäni ole tyhjää. Sinun pääsi taas on jumalharhaa täynnä, etkä välitä ottaa selvää asioista. Surullista.

"Siinä olen itsekin aikoinaan elänyt kunnes Jumala teki itsensä minulle niin tiettäväksi, etten voinut olla Häneen enää uskomatta. Ja kun tajusin että Jeesuskin on totta, voe poijjaat; sydämen silmät miten sokeat ne olivatkaan olleet ja revähtivät auki ihan tosissaan!"

- Ei allah mitään olis? Uskoisit siihen, jos olisit jossain muslimimaassa syntynyt ja olisit pylly pystyssä viisi kertaa päivässä kumartelemassa, kuten määrätty on.

"Älä sinäkään Kössönöm usko sinua vihaavan paholaisen pajunköyttä."

- En usko kristinuskon keksimiin taruolentoihin, joka saatanakin on. Se on teidän keksintöänne se.

"Rakasta itseäsi terveesti ja ota selvää totuudesta."

- Typerää tuo teidän höpötyksenne "totuudesta", kun itse olette tuon typerän uskomuksenne kekesineet. Et sinä tietenkään, mutta niin vaan on sinuun uponnut tuokin tarina ihan täydestä.

Laitan sinulle linkin, mihin sinun kannattaa tutustua huolella ja ajan kanssa. Pääset lukemaan kyseistä teosta klikkaamalla kunkin "päälinkkiä". Ota aikaa ja tutustu! :)

- Miksi täällä noita huuhaa-kirjojasi mainostat? Ai niin, on tämä kyllä ihan oikea palsta. Sori:)

• Kotimatkalainen
        Kössönöm kirjoitti:

"Olen usein miettinyt sitä tyhjyyttä millaisessa ihminen elääkään ilman uskoa Luojaan."

- Ei elämäni ole tyhjää. Sinun pääsi taas on jumalharhaa täynnä, etkä välitä ottaa selvää asioista. Surullista.

"Siinä olen itsekin aikoinaan elänyt kunnes Jumala teki itsensä minulle niin tiettäväksi, etten voinut olla Häneen enää uskomatta. Ja kun tajusin että Jeesuskin on totta, voe poijjaat; sydämen silmät miten sokeat ne olivatkaan olleet ja revähtivät auki ihan tosissaan!"

- Ei allah mitään olis? Uskoisit siihen, jos olisit jossain muslimimaassa syntynyt ja olisit pylly pystyssä viisi kertaa päivässä kumartelemassa, kuten määrätty on.

"Älä sinäkään Kössönöm usko sinua vihaavan paholaisen pajunköyttä."

- En usko kristinuskon keksimiin taruolentoihin, joka saatanakin on. Se on teidän keksintöänne se.

"Rakasta itseäsi terveesti ja ota selvää totuudesta."

- Typerää tuo teidän höpötyksenne "totuudesta", kun itse olette tuon typerän uskomuksenne kekesineet. Et sinä tietenkään, mutta niin vaan on sinuun uponnut tuokin tarina ihan täydestä.

Laitan sinulle linkin, mihin sinun kannattaa tutustua huolella ja ajan kanssa. Pääset lukemaan kyseistä teosta klikkaamalla kunkin "päälinkkiä". Ota aikaa ja tutustu! :)

- Miksi täällä noita huuhaa-kirjojasi mainostat? Ai niin, on tämä kyllä ihan oikea palsta. Sori:)

Tutustuhan nyt vaan ja kerro sitten mielipiteesi. ;)

Kössönäm. Itse olen luonteeltani tyyppiä joka koettelee kaiken, olipa se sitten mitä tahansa. En hevin usko mitä kuulen; minun pitää ottaa asioista selvää ennen kuin mitään uskon. Ja aikamoista oli tajuta, että niin Raamattukin kehottaa tekemään, koettelemaan kaiken. Jos joku asia on totta, se kyllä kestää koettelun. Myös sinun. Mutta, hopi hopi...! Alahan jo mennä lukeamaan siitä, neitokainen! Siinä et mitään häviä :)

• todella
        Kössönöm kirjoitti:

puhuu miehimyksistä, jotka makaavat miesten kanssa! Sanotaan sen olevan Herralle iljetys. (Raamatussa)
        Siis homoseksuaaliset SUHTEET ovat Hänelle iljetys. Jokainen ihminen on Hänelle yhtä tärkeä, ja siksi Hän tahtoisikin ettemme elä synnissä, sillä synti erottaa meidät Jumalasta.

Lisäksi luomiskertomuksessa kerrotaan kuinka Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Ei sukupuolineutraaleiksi.

Lisäksi kyllä se että heteroillekin on omat sääntönsä, niinkuin edellä on kuvattukin.

Ei muuta kuin uudelleen Raamattua tutkimaan. Sieltä löytyy Jumalan tahto..jos vaan tahdot uskoa sen

• Niin, en itsekään näe "älä makaa miehen kanssa" tai "miesten kanssa makaavat miehet" -homoutta käsittävänä. Homous on ihan muuta kuin "maata" miehen kanssa. Homous on miestä rakastava kokonainen elämä. Siitä ei Raamattu kerro yhtään mitään. Vain Daavid ja Joonatan ovat hyvin pitkälle sitä, vaikka heidän seksistään ei kerrota mitään. Vai oletko toista mieltä ja miksi olisit?

Miehen kanssahan voi maata myös bi-seksuaalimies, ja onpa jokunen heterokin tehnyt sitä samaa. Mutta ei se tee heistä homoja. Miesten välisessä parisuhteessa on samoja juttuja kuin miehen ja naisen välisessä parisuhteessakin. Ja minulle on tärkeä tieto, että ei Jumala eikä Jeesus paasanneet ollenkaan homouden synnistä. Tuskin homous on siis syntikään. aloeweran pitäisi perehytyä niihin asioihin, jotka Jeesuksen mielestä olivat taivaaseen pääsyn esteinä. Onhan tämä kristinusko, uskoa Jeesukseen ja hänen sanomaansa?

• vastarantalainen
        Kössönöm kirjoitti:

Uskonnollisia lakeja ei pidäkään olla, koska ihmistä ei voi velvoittaa uskomaan, se on privaatti asia! Maallisia lakeja voivat kaikki noudattaa, ja se, joka uskoo, voi kuitenkin tehdä uskonsa mukaan. Islam on asia erikseen. En minäkään usko jumaliin, Jumalaan kylläkin.

• häirikköuskis

palataanko asiaan 10 vuoden kuluttua.

Kaikkea hyvää elämään!

• häirikköuskis

kotimatkalaiselle

• tietäjäinen
        häirikköuskis kirjoitti:

kotimatkalaiselle

Liberaali Martti Nissinenhän on piispa Riekkisen vasen jalka ja oikea jalka on liberaali Kari Kuula. Molemmat asuvat homojen mekassa Kuopiossa.

• Jysky tässä

No sehän on kuulostaa kerrassaan ihanalle. Itse ensin logiikkasi mukaan luo homoksi ja sitten kun lankeat niin suuttuu ja tuomitsee helvettiin.

Hemmetin hyvää siunausta vaan sinullekkin ja kaikille kireille tuomitsijoille!

• vastarantalainen

Emme me tuomitse. Siteeraamme Raamattua yhä edelleenkin. Homoista on ollut puhe, mutta voisimme puhua varkaista "Ihmisten sieppaajista" (traficking), murhaajista, pedofiileista, jne., tai vaikkapa "siivosyntisistä"= ihan tavallisista mukavista ihmisistä. Yhtä syntisiä kaikki tyyni, erotuksetta!

• luminarsku

Hei! halusin nostaa tämän ketjun 'Älä alistu' -kampanjan tueksi. Vastavuoroisesti tuon 'Homoseksuaali kristitty' -ketjun rinnalle. :)

• Miksi?

Miksi? Tämä "tapaushan" on varsin erilainen. "Älä alistu"-kampanjassa kyse oli bi-seksuaalista joka ei luovu täysin seksuaalisuudestaan kuten tämän tarinankirjoittaja.

Näetkö mitään eroa tässä?

Onkosellainen ihminen "ehjä" joka kieltää oman seksuaalisuutensa täysin? Ei varmasti ole.

• Hieno homma.

Eheän ihmisen tekstiä.

• Kristytty lesbo

Hei! Pitääkö kaiken tässä maailmassa ja varsinkin uskovien kesken olla niin vasten sitä, vasten tätä ja vasten toisiamme? Minä en voi ymmärtää sitä. Tarkoitan nyt sitä, että joka kokee olevansa homo, niin olkoon. Ja homous ei sulje uskovaisuutta pois. Ja jos haluaa itse (täyden järjen päätöksellä) eheytyä heteroksi, niin sitten niin tekee. Kunhan vain hyväksyttäisiin toinen toisemme. Rakkaus kaiken voittaa! Niin sen pitäisi mennä. Minusta olisi parasta, kun emme näkisi ihmisiä ensisijaisesti "homona" tai "heterona" ( tai bi, trans) vaan ihmisinä ja me jotka jaamme yhteisen uskon, niin näkisi toisemme aina ilolla, että tuon kanssa voin jakaa kokemuksiani uskosta.

Tuossa "Älä alistu"-kampanjassa en ymmärrä sitä, että miksi eheytystä tyrkytetään ainoana oikeana vaihtoehtona uskovaiselle, jolla on homoseksuaalinen identiteetti. Se, joka vapaasta tahdostaan halua lähteä tälle eheyttämisen tielle, niin on todellakin on vapaa menemään. Mutta mielestäni herkässä tilassa olevia ihmisiä, joilla on muutenkin vaikeaa, niin ei tarvitse painostaa mihinkään sillä pelolla, että Jumala heidät hylkää. Minä olen kertonut tarinani siksi, että nähtäisiin, mitä pakottamisella ja pelottelulla saadaan pahimmassa tapauksessa aikaiseksi. En sen tähden, että haluaisin vihata konservatiivisesti ajattelevia uskovia.

Siunausta jokaiselle mielipiteeseen katsomatta!

• lukekaa!!

Ei Raamatussa sanota homoseksuaalisista suhteista mitään.

• PSARI

Kotimatkalainen nimimerkki kieltää itseltään Jumalansa itselleen luoman seksuaalisuuden ja tunteet tulla rakastetuksi ja antaa vastarakkautta.

Ei homoseksuaalisuus ole väärin, vaan Kotimatkalaisenkin kohdalal se, että hän on itse sortunut olemaan avioliiton ulkopuolisessa suhteessa useammankin omaa sukupuoltaan edustavan naisen kanssa.

Kannatan sukupuolineutraalia avioliittolakia, koska siinä partnerit elävät avioliitossa keskenään olivatpa mies- tai naispareja tai perinteisiä mies-naispareja ja yleensä avioparit ovat pariuskollisia, eivätkä hypi sängystä toiseen niin helposti kuin nämä avoliittolaiset.

Ei homoseksuaalin pidä eheytyä mistään, sillä silloin hän kieltää oman itsensä ja se asia voi johtaa monenlaisiin psyykkisiin ongelmiin. Homoseksuaalisuus kuuluu normaalina ilmiönä terveeseen yhteiskuntaan, eikä siitä pidä jauhaa millään tavoin uskonnon yhteydessä, sillä uskonnollisuus on hengellinen asia, johon maallisten tekojen ei pidä vaikuttaa millään tavoin.

Kuollessa ihmisen tietoisuus irtoaa siirtyen toiseen olotilaan, jossa käydään läpi hänen koko elämänsä. Sen vaiheen jälkeen kaikki maallinen elämä unohtuu ihmisen mielestä, eikä millään maallisella teolla ole enää merkitystä. Ihminen tuntee suurta rauhaa ja kaikkein pyhintä ja suurinta rakkauden tunnetta mitä ikinä voi tuntea ja tuota tunnetta ei voi sanoin kuvat, joka hänet ympäröi tuonpuoleisessa. Helwettiä ei ole, eikä mitään muutakaan, vaan on tuo syvä rauha ja hiljaisuus rakkauden ympäröidessä ihmisen tietoisuuden, jolloin ihminen kohtaa sen mitä on koko ikänsä halunnut kohdata.

• EL.a . k:IM

Kotimatkalainen

Jaha.

Ja minkälainenhan ukon köriläs sulle pitäis lähettää kotimatkallesi?

Sun pitää pitää miehestä hyvää huolta, jos haluat sellaisen kanssa olla.

• Dinjami

Itse en tarvitse eheytystä en nyt enkä ikinä olen ehjä. T: homoseksuaali

• otanko askeleen?

Kysymys: jos on homo, uskaltaako ja kannattaako osallistua näihin Mahdollisuus muutokseen-tilaisuuksiin? Siis se kampanja, mikä on meneillään.
      Mieli tekisi vierailla joissakin tapahtumissa, mutta mietityttää... kovin tuntuvat olevan helluntailaisten "hallussa" nämä tapahtumat kun tapahtumakalenteria katsoo.

• Tuomas-Petteri@suomi

*Kysymys: jos on homo, uskaltaako ja kannattaako osallistua näihin Mahdollisuus muutokseen-tilaisuuksiin? *
        No, HUH! :(
        Mä menisin kernaammin (Setalaisen) laillistetun terapeutin "hoitoon." Ei mahtavaa muutosta vaan ihanaa itsensä hyväksymistä!
        "Mä oon mikä oon." http://www.youtube.com/watch?v=oC7d69Uo8NA
        http://www.heseta.fi/malkus/
        Mulle riittää Sateenkaarimessu ja muutama muu valikoitu messu.

• Rohkaisija

Miksei uskalla. Sinne mukaan vaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      121
      2348
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      214
      2000
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      61
      1503
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      175
      1314
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1238
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1036
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      63
      962
    8. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      907
    9. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      894
    10. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      31
      855
    Aihe