STIEBEL ELTRON

Eroon öljystä

Onko kenelläkään kokemuksia Stiebel -maalämpöpumpusta.Saa kehua ja haukkua.On vaikeaa vertailla markkinoilla olevia laitteistoja .kaikki vaan kehuu maasta taivaaseen omia laitteitaan.Meillä laitteisto odottaa asennusporukkaa.Toivotaam parasta ja pelätään pahinta.

8

4214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • __

      Miten on toiminut Stiebelin pumppu?

      • Ground Zero

        Miellyttävä kokemus oli ainakin suihkussa käynti.Lämpöä riitti erittäin hyvin pitkään suihkuun ja mikä parasta ,veden lämpötila pysyi vakaana.Niin kuumaa vettäkin oli tarjolla, että ihoa poltti. Oljyllä lämmitetty vesden lämpötila meillä vaihteli rajusti viileästä kuumaan ja vettä kului turhaan .Silloin luulin että se johtui suihkusekoittajasta.


    • > kaikki vaan kehuu maasta taivaaseen omia laitteitaan

      tarkoittanet kaitevalmistajia mutta ylikuumenneet ja/tai muuten vinksahtaneet markkinat ova tehneet maalämpölaitteista omakotimiehen pröystäilykohteita: "pikkurahasta ei ole puutetta, asennutinpa maalämpöpumpun"

      eri tukienkin jälkeen hinta tuppaa olemaan viisinumeroinen euromäärä ... määrä jolla normaalisti pitäisi saada parit laitteet. Määrä jolla ilmalämpöpumppuja saa puoli tusinaa

      eikä kukaan tietävä vaivaudu kertomaan Ruotsin hintatasosta :-( siellä huhutaan hinnoittelun olevan selvästi kohtuullisempaa

      • naapuri-

        ruattalaaset sitte niitä tänne asenteleen vai pitää kait muuttaa sinne? Kuullostaa siltä et sulla on suora sähkö ja ilp. Halunnet tusinan ilppejä omaan taloos, ja silti -15 asteen pakkasessa vaan lämmität suoralla sähköllä. Onhan sitten mahdollisuus pröystäillä tusinalla ilppejäkin.

        MLP, IVLP ja ILP välillä nyt vaan on se ero, että MLP on ainoana noista pääasiallinen lämmityslaite, muut ovat tukilaitteita ja pääasiallinen lämmitys hoidetaan sähköllä.


      • Jubileum
        naapuri- kirjoitti:

        ruattalaaset sitte niitä tänne asenteleen vai pitää kait muuttaa sinne? Kuullostaa siltä et sulla on suora sähkö ja ilp. Halunnet tusinan ilppejä omaan taloos, ja silti -15 asteen pakkasessa vaan lämmität suoralla sähköllä. Onhan sitten mahdollisuus pröystäillä tusinalla ilppejäkin.

        MLP, IVLP ja ILP välillä nyt vaan on se ero, että MLP on ainoana noista pääasiallinen lämmityslaite, muut ovat tukilaitteita ja pääasiallinen lämmitys hoidetaan sähköllä.

        En oikein usko, että maalämmöllä saa ilman sähkövastusten apua vettä 70 asteiseksi, itse asun vanhassa talossa, jossa on ´10 cm purueriste, öljyllä ja puulla saa patterikiertoveden 70 asteiseksi, mutta en usko että saa maalämpöpumpulla, jää talo kovimmilla pakkasilla kylmäksi.


      • naapuri- kirjoitti:

        ruattalaaset sitte niitä tänne asenteleen vai pitää kait muuttaa sinne? Kuullostaa siltä et sulla on suora sähkö ja ilp. Halunnet tusinan ilppejä omaan taloos, ja silti -15 asteen pakkasessa vaan lämmität suoralla sähköllä. Onhan sitten mahdollisuus pröystäillä tusinalla ilppejäkin.

        MLP, IVLP ja ILP välillä nyt vaan on se ero, että MLP on ainoana noista pääasiallinen lämmityslaite, muut ovat tukilaitteita ja pääasiallinen lämmitys hoidetaan sähköllä.

        > ... MLP on ainoana noista pääasiallinen lämmityslaite, muut ovat
        > tukilaitteita ja pääasiallinen lämmitys hoidetaan sähköllä.

        totta ja valhetta. Hybridilämmitykset ovat tulossa ja niissä energiasta PIENEHKÖ osa usein on suorasähköä. Tutkiskelepa joskus rakennuksen lämmöntarpeen pysyvyyskäyrää. Täysteho tarvitaan tilastojen mukaan keskimäärin noin kolmena päivänä vuodessa. Jos lämmityslaitteen teho on puolet tästä maksimiTEHOsta, kattaa se silti vuoden ENERGIASTA huikean leijonanosan ... voimee kutsua "pääasialliseksi lämmitykseksi"

        maalämmön saanti tosiaan on vakio ympäri vuoden ja se useimmiten mitoitetaan riittämään hupputehontarpeenkin aikana


    • Aivan paska laite. Kallis. Minulla asennuksesta 2 viikkoa ja laite rikki.....

    • Minuliina

      Meille otettiin vuosi sitten maalämpö pumppu ja kaikki toimi hienosti siihen asti kunnes tämän kesän eka ukkonen särki anturit ja kortin. Korjaaja tuli "korjasi" ja muutaman päivän jälkeen tuli uusi rikko josta ukkonen särki kortin. Nyt ollaan odoteltu korjaajaa 2 kk. Tämä aika on pitänyt käyttää öljypoltinta lämpimänveden saamiseksi. Olemme mieheni kanssa vuoroin soitelleet korjaajille ja hallinto päällikölle Riitta Erkkilälle ja aina on jotain tarinaa sepittäneet ja olleet pahoillaan. Lähetin tulikiven katkuisen s.postin Erkkilälle ja jonkinlaisen vastauksen sain mutta korjaajaa edelleen odotellaan. En suosittele tämän firman vempeleitä kenellekään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1025
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      30
      611
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe