Miltä tuntuisi jalkahoito näin alkukesän päivinä. Minulle tuli äitienpäivälahjakortti jalkahoitajan vastaanotolle ja ehdin sen jo käyttää. Olin toki joskus aiemminkin käväissyt ja tulos oli hyvin myönteinen. Mitenkä kanssasisaret ja veljet ovat kokeneet jalkahoidon?
Mikäpäs siinä valitsin koulutetun jalkahoitajan joita maassamme vielä on. Samalla katsastettiin
jalkojen asentovirheet joita löytyi. Tiesinhän jo ennestään jalkaholvin laskeutuvan iän mukana,
siis kengännumero suurenee numeron tai kaksikin.
Jalan kokoa mitattaessa tuli esille, kenkä numeroa suuremmaksi. Asentovirhettäkin oli joka ajan kanssa saattaa aiheuttaa, polvi-, lonkka-, tai selkäoireilua. Oireilua ehkäisevät asianmukaiset tukipohjalliset, mittojen mukaan tehdyt. Tietenkin kengän ostotilanteessa on huomioitava ettei kengän sisällä ole jo valmiita muotoiluja, silloinhan tukipohjallinen ei toimi toivotulla tavalla.
Jalkahoidossa kovettumat sun muut ihovauriot hoidettiin pois. Kynsien leikkaus, jalkojen hoito öljyllä ja jalkavoiteilla, antoivat todella autuaallisen ja virkistävän olon jaloille. Mietin kannattaa sitä ainakin kerran vuodessa käydä suomalaisella jalkojenhoitajalla, joilla hygienia on kohdallaan ja ammattitaito laadukasta.
Eipä muuta hyvät sisaret ja veljet, kun kerran olemme kävelleet näin pitkälle ja näin kauan,
on kohtuullista suoda jaloillekin hemmottelupäivä. Sittenhän taas kevyin jaloin voimme tepsutella
kesän vehreydessä kohti syksyn kuulaita päiviä.
Hop,hop jalkojenhoitoon
203
8356
Vastaukset
- Anu .
Sinulla kävi samanlainen tuuri kuin minulla,
sain myös lahjaksi jalkahoidon.
Kävin jalkahoitajalla ja kun sieltä lähdin oli semmonen tunne,että onkohan minulla omat jalat vai jonku enkelin,kun oli niin kevyt askel.
Minulla on toinen käynti sitten syksyllä,
naurettiin vain että nyt laitetaan jalat
kesäkuntoon ja syksyllä talvikuntoon ;-))
Kyllä kannattaa jalkojaan hoitaa,minulla kun nyt
on aika tavalla ollut huono verenkierto jaloissa.
Niin teki terää tälläinen hoito.
Varmaan sopisi kaikille hoidattaa jalkojaan
aivan samaten kuin muitakin elintärkeitä
asioita itsessään.
Kiva Kirsikka kun otit palstalle tämänkin asian
ja toivon että tähän keskusteluun yhtyis moni muukin,ei koskaan tiedetä liikaa jaloistakaan
mikä niillekkin on tärkeää.- Hajupoika
Kirsikka aloitti keskustelun kovin epämääräisesti joten kysyisin sinulta vaikka mitä minun olisi tehtävä:
- Jalkahoitajalleko edelleen suosittelisit
- Jalkojen hoitajalle
- Jalkaterapeutille
Tuntuuko saivartelulta, mutta kun Anu kertoo saaneensa lahjakortin jalkahoitajalle niin kertoisitteko hieman tarkemmin.
Monet ammatti-ihmiset tuntewvat itsensä hyvin loukatuiksi kun käytetään väärää ammattinimitystä. - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Kirsikka aloitti keskustelun kovin epämääräisesti joten kysyisin sinulta vaikka mitä minun olisi tehtävä:
- Jalkojen hoitajalle
- Jalkaterapeutille
Tuntuuko saivartelulta, mutta kun Anu kertoo saaneensa lahjakortin jalkahoitajalle niin kertoisitteko hieman tarkemmin.
Monet ammatti-ihmiset tuntewvat itsensä hyvin loukatuiksi kun käytetään väärää ammattinimitystä.Otimpahan linkin, että voitte itse lukea:
http://www.saunalahti.fi/~sjjl/
Palannette asiaan - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Otimpahan linkin, että voitte itse lukea:
Palannette asiaanOdotin että herra Hajupoika olisi kertonut jalkojenhoidosta tai esitellyt koulutusmuutokset joita on tapahtunut viimeisen 10v aikana.
Minua ei häiritse piikittelysi, katson asiaa ikäänkuin ylitsesi. Minun jalkojenhoitaja on käynyt 1,5v koulutuksen 1995, senjälkeen tietääkseni koulutus- ja systeemit ovat muuttuneet.
Voisitko muuten esitellä jalkojenhoitaja ja jalkaterapeutti koulutuksen, vaatimukset ja tehtävät. - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Odotin että herra Hajupoika olisi kertonut jalkojenhoidosta tai esitellyt koulutusmuutokset joita on tapahtunut viimeisen 10v aikana.
Minua ei häiritse piikittelysi, katson asiaa ikäänkuin ylitsesi. Minun jalkojenhoitaja on käynyt 1,5v koulutuksen 1995, senjälkeen tietääkseni koulutus- ja systeemit ovat muuttuneet.
Voisitko muuten esitellä jalkojenhoitaja ja jalkaterapeutti koulutuksen, vaatimukset ja tehtävät.Oletko todella luki-opetuksen tarpeessa?
Laitoin juuri linkin tähän keskusteluun, josta asiain luulisi selvinneen.
Piikittelystä ei ole kyse. Höpisit itse, etkä kykene edes korjaamaan virheellistä tietoa.
Asiattomat naljailut ovat teidän erikoisosaamistanne.
Olisi hyvä joskus keskustella jostain muusta osaamisestanne. STuotaolen saanut kuulla kyllästymiseen saakka ! - Anu
Hajupoika kirjoitti:
Otimpahan linkin, että voitte itse lukea:
Palannette asiaanEn tiedä miten olisi tullut kirjoittaa,
anteeksi jos väärin kirjoitin,ei kai täällä kukaan väärin kirjoitakkaan kuin minä, mutta se siitä.
Täällä ovessa lukee jalkahoitaja enkä muuta
sitten tiedä,kirjoitin niin miten täälläkin on.
Miten Kirsikka tämä nyt sitten saisi siihen
malliin ettei riitaa tulisi,vaan minä itse totean sen että olen huono kirjoittamaan,ei täällä varmaan kukaan muu teekkään virheitä.
Mutta Kirsikalle kiitos aiheesta,kun vain toisetkin ottaisi kantaa tähän asiaan. - Hajupoika
Anu kirjoitti:
En tiedä miten olisi tullut kirjoittaa,
anteeksi jos väärin kirjoitin,ei kai täällä kukaan väärin kirjoitakkaan kuin minä, mutta se siitä.
malliin ettei riitaa tulisi,vaan minä itse totean sen että olen huono kirjoittamaan,ei täällä varmaan kukaan muu teekkään virheitä.
Mutta Kirsikalle kiitos aiheesta,kun vain toisetkin ottaisi kantaa tähän asiaan.Onko Hajupoika oikeassa vai vallan väärässä.
Minä käytän ammattihenkilöiden palveluja, mutta lahjakortti jalkahoitajalle - jaa-a. En tiedä mitä tuohon sanoisin. - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
- Jalkojen hoitajalle
- Jalkaterapeutille
Monet ammatti-ihmiset tuntewvat itsensä hyvin loukatuiksi kun käytetään väärää ammattinimitystä.Missä ovessa sinä luet "jalkahoitaja", oletko ihan varma, että luit oikein ?
Yksityinen saanee sanoa itseään jalkahoitajaksi, minä tai sinä, Kirsikkakin.
Sitten kun kerrot olevasi jalkaterapeutti niin pian joku tulee pian kysymään pätevyystodistustasi.
Näin käynee myös, jos lipsautat olevasi ammatiltasi jalkojenhoitaja. - Anu
Hajupoika kirjoitti:
Missä ovessa sinä luet "jalkahoitaja", oletko ihan varma, että luit oikein ?
Yksityinen saanee sanoa itseään jalkahoitajaksi, minä tai sinä, Kirsikkakin.
Sitten kun kerrot olevasi jalkaterapeutti niin pian joku tulee pian kysymään pätevyystodistustasi.
Näin käynee myös, jos lipsautat olevasi ammatiltasi jalkojenhoitaja.Kyllä pääterveysaseman sivurakennuksessa missä
otetaan vastaan jalkahoitoa tarvitsevia luki
siten ja sieltä saa myös ostaa lahjakortteja.
En voi sille mitään että näin on. - Hajupoika
Anu kirjoitti:
Kyllä pääterveysaseman sivurakennuksessa missä
otetaan vastaan jalkahoitoa tarvitsevia luki
siten ja sieltä saa myös ostaa lahjakortteja.
En voi sille mitään että näin on.Lukiko siinä pääterveysaseman tai keskussairaalan ovessa todella:JALKAHOITAJA
Tätähän sinulta kysyin. Tämä oli myös jo ensimmäisessä puheenvuorossani Kirsikalle eikä hänkään vastannut vaikka selkeän linkin laitoin
viestiini.
Senora myös höpisee jostain muusta. Se taas on asianne, mutta mainitsemani olivat ammattinimikkeitä, joita saa käyttää vain tietyn ammattitutkinnon suorittanut henkilö. - Kirsikka
Anu kirjoitti:
En tiedä miten olisi tullut kirjoittaa,
Mutta Kirsikalle kiitos aiheesta,kun vain toisetkin ottaisi kantaa tähän asiaan.Anu hyvä, ei välitetä ton yhden kommenteista. Pääasia että nautimme ja saimme hyvät jalkahoidot, vaikka meidän äitienpäivä ilomme yksi yrittää pilatakin.
Minua ei vaivaa ammattinimike oli sitten jalka-, tai jalkojenhoitaja, tyytyväisyys on tärkeintä.
Toivottavasti et pahoita mieltäsi Hajupojan saivarteluista, olen todella pahoillani. - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Oletko todella luki-opetuksen tarpeessa?
Laitoin juuri linkin tähän keskusteluun, josta asiain luulisi selvinneen.
Piikittelystä ei ole kyse. Höpisit itse, etkä kykene edes korjaamaan virheellistä tietoa.
Asiattomat naljailut ovat teidän erikoisosaamistanne.
Olisi hyvä joskus keskustella jostain muusta osaamisestanne. STuotaolen saanut kuulla kyllästymiseen saakka !Aika masentavaa kun palstalla esiintyy toisten äitienpäivä lahjan ilonpilaaja aliarvioimalla hoitoa takertumalla ammatti nimikkeeseen, varsinkin kun asia ei hänelle kuulu.
Ajattele, omat rakkaat lapsemme ovat hyvästä sydämestään lahjan antaneet, toivoen tuottavansa meille iloa. Sitä iloa et voi sinä meiltä pois viedä. Saatko todella tyydytyksen itsellesi myrkyttäessä puuteroidun ankeriaan lailla toisten mielihyvän.
Olemme tyytyväisiä saamaamme jalkojenhoitoon, Jalat tuntuvat kevyiltä ja hoidetuilta, nythän sitä on kiva kävellä kevätkesän pientareilla. - noniin
Hajupoika kirjoitti:
- Jalkojen hoitajalle
- Jalkaterapeutille
Monet ammatti-ihmiset tuntewvat itsensä hyvin loukatuiksi kun käytetään väärää ammattinimitystä.voit siis käyttää mielesi mukaan nimitystä
jalkahoitaja ,jalkojenhoitaja.
Terapeutti nimitys on hienostelua vain, sama asia se on siis - Hajupoika
noniin kirjoitti:
voit siis käyttää mielesi mukaan nimitystä
jalkahoitaja ,jalkojenhoitaja.
Terapeutti nimitys on hienostelua vain, sama asia se on siisJalkojenhoitaja- tai jalkaterapeutti-nimitystä itsestäsi vaikka olisit mielestäsi kuinka ammattitaitoinen ellet ole suorittanut tutkintoa AMK.
Se on aivan sama muittenkin tutkintojen kanssa.
Sillä ei ole mitään tekemistä hienostelun kanssa.
Kun menen eläinlääkärille lemmikkini kanssa niin tiedän hänen olevan pätevä eikä kuka tahansa "konitohtori". - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Jalkojenhoitaja- tai jalkaterapeutti-nimitystä itsestäsi vaikka olisit mielestäsi kuinka ammattitaitoinen ellet ole suorittanut tutkintoa AMK.
Se on aivan sama muittenkin tutkintojen kanssa.
Sillä ei ole mitään tekemistä hienostelun kanssa.
Kun menen eläinlääkärille lemmikkini kanssa niin tiedän hänen olevan pätevä eikä kuka tahansa "konitohtori".Monen lähtöön on jalkahoitajiakin. Esim. kosmetologit antavat jalkahoitoa jopa kylpylöissäkin****. Kasvojen hoitoon he ovat ammattitutkinnon suorttaneita.
Otapa vanha sentraalisantran luuri käteesi, näppäile jonkun kylpylän numero, ja kysy asiaa,
onko kysymyksesssä jalkaterapeutti, jalkojenhoitaja, jalkahoitaja vai kosmetologi joka hoidon antaa. Siitähän se tietämisen tuska
sinulle aukeaa. Ilmoita palstalla miten tuli asia hoidettua. - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Monen lähtöön on jalkahoitajiakin. Esim. kosmetologit antavat jalkahoitoa jopa kylpylöissäkin****. Kasvojen hoitoon he ovat ammattitutkinnon suorttaneita.
Otapa vanha sentraalisantran luuri käteesi, näppäile jonkun kylpylän numero, ja kysy asiaa,
onko kysymyksesssä jalkaterapeutti, jalkojenhoitaja, jalkahoitaja vai kosmetologi joka hoidon antaa. Siitähän se tietämisen tuska
sinulle aukeaa. Ilmoita palstalla miten tuli asia hoidettua.Sinäkin vain väännät yhtä ja samaa. Tänäänkin olen pyrkinyt sanomaan, että linkkeinäkin tuomani ovat ammattitutkintoon perustuvia. Sinä voit olla minun jalkahoitajani, parturini, kosmetologini,
kampaajani ei siihen mitään koulututkintoa kukaan kysy, mutta kun alat sitä tehdä ammatiksesi
niin silloin olet joron jäljillä kun laitat hoitolan ja siihen oveen kyltin "JALKOJENHOITAJA" tai
"JALKATERAPEUTTI" ja tästähän oli kysymys alunpitäen, sillä se perustuuammattitukintoon.
Näin on myös arkkitehti, insinööri, merkonomi, ekonomi, tradenomi, artesaani, artenomi, agronomi, lääketieteen tohtori... Lääkäreitä kylläkin puhutellaan tohtoreiksi vaikkeivat olekaan väitelleet tohtoreiksi vaan ovat usein lääketieteen lisensiaatteja tms. - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Aika masentavaa kun palstalla esiintyy toisten äitienpäivä lahjan ilonpilaaja aliarvioimalla hoitoa takertumalla ammatti nimikkeeseen, varsinkin kun asia ei hänelle kuulu.
Ajattele, omat rakkaat lapsemme ovat hyvästä sydämestään lahjan antaneet, toivoen tuottavansa meille iloa. Sitä iloa et voi sinä meiltä pois viedä. Saatko todella tyydytyksen itsellesi myrkyttäessä puuteroidun ankeriaan lailla toisten mielihyvän.
Olemme tyytyväisiä saamaamme jalkojenhoitoon, Jalat tuntuvat kevyiltä ja hoidetuilta, nythän sitä on kiva kävellä kevätkesän pientareilla.Kun sinulla on ongelmia jalkojesi kanssa niin
a) mene terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle, jossa se asia tutkitaan
b) saat lähetteen erikoislääkärille tarvittaessa
jatkotutkimuksiin
c)lääkäri antaa sinulle lähetteen terveyskeskuksen tai keskussairaalan jalkojenhoitajalle tai jalkaterapeutuille.
Voit käyttää myös yksityilääkärin ja jalkojenhoitajan sekä lakaterapeutin palveluja ja saanet silloin kelan korvauksen kuten fysikaalisista hoidoista.
Ihmettelen edelleen, ettei mielestänii hyvät neuvot kelpaa vaan jatkatte itse parjaamalla
jostain vallan muusta.
Kosmetologi-,jalkahoitaja- ym voitte toki mennä, en koskaan ole kieltänyt. Yritin vain opastaa asiassa. - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Kun sinulla on ongelmia jalkojesi kanssa niin
jatkotutkimuksiin
c)lääkäri antaa sinulle lähetteen terveyskeskuksen tai keskussairaalan jalkojenhoitajalle tai jalkaterapeutuille.
Voit käyttää myös yksityilääkärin ja jalkojenhoitajan sekä lakaterapeutin palveluja ja saanet silloin kelan korvauksen kuten fysikaalisista hoidoista.
Ihmettelen edelleen, ettei mielestänii hyvät neuvot kelpaa vaan jatkatte itse parjaamalla
jostain vallan muusta.
Kosmetologi-,jalkahoitaja- ym voitte toki mennä, en koskaan ole kieltänyt. Yritin vain opastaa asiassa.Hyvät neuvot ovat aina tarpeen. Mitenkähän on Kelan korvausten laita kaikkien kohdalla, lienee tulkinnanvaraista. Erikoissairauksissa korvaus Kelalta on mahdollinen, mutta tällaisen
"tavallisen" henkilön sitä on vaikea saada esim. jalkojenhoitoon. Ajatellaan kait niin, "etteivät terveet tarvitse parantajaa" vai miten sen nyt ottaisi. Se on niiden onni jatka korvauksen saavat, en kadehdi heitä.
Toivottavasti saan olle terve, mutta vaivojen kohdatessa hakeudun miltei aina erikoislääkärin
vastaanotolle. On jokaisen oma asia mitä ja missä terveyspalveluja haluaa käyttää. - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Hyvät neuvot ovat aina tarpeen. Mitenkähän on Kelan korvausten laita kaikkien kohdalla, lienee tulkinnanvaraista. Erikoissairauksissa korvaus Kelalta on mahdollinen, mutta tällaisen
"tavallisen" henkilön sitä on vaikea saada esim. jalkojenhoitoon. Ajatellaan kait niin, "etteivät terveet tarvitse parantajaa" vai miten sen nyt ottaisi. Se on niiden onni jatka korvauksen saavat, en kadehdi heitä.
Toivottavasti saan olle terve, mutta vaivojen kohdatessa hakeudun miltei aina erikoislääkärin
vastaanotolle. On jokaisen oma asia mitä ja missä terveyspalveluja haluaa käyttää.En ole lääkäri, en hoitaja, en tee KELA:n ratkaisuja. Yritän vain kertoa, mutta saivartelija kun olet niin saat tietty olla edelleenkin. Sinun kanssasi näkyy vain olevan mahdoton keskustella.
En ole nytkään ketään kieltänyt tekemästä kuinka haluaa, mutta katso esimerkkini
auton huoltotakuista. Minusta ihminen on jopa autoa tärkeämpi - miksi siis tyytyä puoskarointiin ?
Kun menet vaivojesi kanssa ei-pätevälle niin hän
ei ota vastuuta mahdollisista hoitovirheistä.
Sitten menet lopulta lääkäriin ja korjaamattomia virheitä on jo tapahtunut.
- Sadan markan seppä tekee usein tuhannen markan vahingon ! - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
En ole lääkäri, en hoitaja, en tee KELA:n ratkaisuja. Yritän vain kertoa, mutta saivartelija kun olet niin saat tietty olla edelleenkin. Sinun kanssasi näkyy vain olevan mahdoton keskustella.
En ole nytkään ketään kieltänyt tekemästä kuinka haluaa, mutta katso esimerkkini
auton huoltotakuista. Minusta ihminen on jopa autoa tärkeämpi - miksi siis tyytyä puoskarointiin ?
Kun menet vaivojesi kanssa ei-pätevälle niin hän
ei ota vastuuta mahdollisista hoitovirheistä.
Sitten menet lopulta lääkäriin ja korjaamattomia virheitä on jo tapahtunut.
- Sadan markan seppä tekee usein tuhannen markan vahingon !Sinulla on ihan järkeviä hyviä ajatuksia, joista voimme kaikki poimia itseämme koskevia hyviä ohjeita. Olisi ajattelematonta jättää hyviä ohjeita käyttämättä.
- Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Sinulla on ihan järkeviä hyviä ajatuksia, joista voimme kaikki poimia itseämme koskevia hyviä ohjeita. Olisi ajattelematonta jättää hyviä ohjeita käyttämättä.
Sinun avaamissasi keskusteluissa on usein ollut vain yksi vastaaja;Hajupoika ! Katso itse onko vastaillu huonosti vaikkapa kynttiläkeskustelu, jossa kahdella eri nikillä !
Laskin tuossa, että tänään tällä palstalla on kirjoitettu
yli kolmekymmentä viestiä.
Tutustu, mieti ja ihmettele !
60 kävin vain yhden avaamassa, miten lie siellä musiikkimaun kanssa - ymmärrätkö, pidätkö musiikista ?
80 palstalla olisi hyvinkin vilkasta ja asiallista keskustelua kun tällä palstalla "majaansa pitävät häiriköt" malttaisiva olla poissa tai krijoittelevan itse aloittamissaan keskuteluissa.
Olen täysin vakuuttunut, että sinä ja te muut tässä keskustelussa olette häiriköitä - en minä ! ! - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Sinun avaamissasi keskusteluissa on usein ollut vain yksi vastaaja;Hajupoika ! Katso itse onko vastaillu huonosti vaikkapa kynttiläkeskustelu, jossa kahdella eri nikillä !
Laskin tuossa, että tänään tällä palstalla on kirjoitettu
yli kolmekymmentä viestiä.
Tutustu, mieti ja ihmettele !
60 kävin vain yhden avaamassa, miten lie siellä musiikkimaun kanssa - ymmärrätkö, pidätkö musiikista ?
80 palstalla olisi hyvinkin vilkasta ja asiallista keskustelua kun tällä palstalla "majaansa pitävät häiriköt" malttaisiva olla poissa tai krijoittelevan itse aloittamissaan keskuteluissa.
Olen täysin vakuuttunut, että sinä ja te muut tässä keskustelussa olette häiriköitä - en minä ! !Tietääkseni en ole kenenkään osoittanut olevan häiriköijä. Jokainen saa ilmaista mielipiteitään.
Se kynttilä-juttu on varsin vaikeasti käsiteltävä aihe, kiitos vastailustasi. Jotenkin on sukupolvien perintönä jääneet senkaltaiset aiheet helmoihin. Mietin kyllä kynttilöistäkin, mitä aiheita se saattaisi tuoda esille. Tuli sitten se mitä tuli, mutta käteen jäi jonkinverran "villoja" aiheesta, kuten on jo jäänyt tästäkin aiheesta. - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Tietääkseni en ole kenenkään osoittanut olevan häiriköijä. Jokainen saa ilmaista mielipiteitään.
Se kynttilä-juttu on varsin vaikeasti käsiteltävä aihe, kiitos vastailustasi. Jotenkin on sukupolvien perintönä jääneet senkaltaiset aiheet helmoihin. Mietin kyllä kynttilöistäkin, mitä aiheita se saattaisi tuoda esille. Tuli sitten se mitä tuli, mutta käteen jäi jonkinverran "villoja" aiheesta, kuten on jo jäänyt tästäkin aiheesta.Mikä on se, joka nytkin tällä palstalla kohta sadasta puheenvuorosta pyörii vain nikkini ympärillä väittäen kuka mitäkin vailla minkä'änlaista faktaa. Ammatti-ihmiset näyttävät olevan tämänkin keskustelun teemassa kanssani aivan samaa mieltä eli te haukutte kaikki väärää puuta enkä totsellakaan tiedä edes miksi.
Faktoja pyrin esittämään, solvauksiin toki myös vastaan kuten tietänet. En ole milloinkan aloittanut. Dokumentein on asia osoitewttava.
Lukuisia kertoja olen ilmoittavani jos olen erehtynyt ja silloin pyydän myös anteeksi.
Tätä ei vain ole osoitettu koskaan. - saitko
Hajupoika kirjoitti:
Kun sinulla on ongelmia jalkojesi kanssa niin
jatkotutkimuksiin
jostain vallan muusta.
Kosmetologi-,jalkahoitaja- ym voitte toki mennä, en koskaan ole kieltänyt. Yritin vain opastaa asiassa.Tuskin sait tietoa. Ei sitä ainakaan missään näy?
- Hajupoika
saitko kirjoitti:
Tuskin sait tietoa. Ei sitä ainakaan missään näy?
Tietoa palstalaisten katkeruudesta toran ja riidan lietsonnasta sain. He kokevat häpeissään sentään siirtyneen toisille palstoille ja kirjoittavan toisilla nikeillä.
Se vain lisää palstojen tunkkaisuutta entisestään.
- señora lyyli
totta puhut pitäs vissii mennä, ko en ikänä ole ollu jalkahoidossa. televisios mainostettaa että käyttä tätä voidetta, jos tuntuu että tekkee mieli nostaa jalat ylös.
voi mite monast ollu tullu nostettuu jalat seinällä, mutta rasva on jäänt ostamatta.;)) aattelin että tuntuu varmaa mukavamme leppuuttaa jalkojaa ylhäällä ko rasvata niitä.
mie oon vuoskymmenii kulkenu paljain jaloin, ja jalka pohjat on saant kunnon nahan;)), en ennää tuntenu vaik tuli jokkuu haava, huomasin vasta illalla pesulla.
nyt olen ehkä viis vuotta pitänt kesälkii kenkii jalas,ja jalkapohii on jo tuntokii palautunu.
taianpa tilata ajan ko saan vappaapäivän. kyllähän sitä pitäs vissii enne hautaa mennoo jalkasa kuntoo panna;).
Muute mie oon pärjkänny hyvin jaloilla, ei ole tullu mittää haittaa muuta ko joskus väsymys.
oon ain kulkenu matalis kengissä ja levvee lestissä, niin ei ole liikavarpaitakkaa.
se jalka vika minul on, et oikea jalkaterä tahtoo kääntyy kävelles sissääpäin.
ei se mitenkää vääntyny ole sissääpäin, vaan astun jotenkin huolimattomast site. kun muistan kuljen taas suoraa,mutta sitte se jonkuu ajan kuluttuu unohtuu;))
viime kesän tuli meerin kehotuksesta ostettuu kauniit valkoiset kengät, niissä on viien sentin korko.
voi mite minnuu horjutti ko lähin kävelee, tuntu että olin metrin saant pittuutta lissää, niin outo oli kulkee korkokengis.
olihan minul 40 luvul korkokengät, mutta naimisiin mäntyy tuli kulettuu vaa matalil jalkineilla.
kyllä se on minusta kaunista ko naisella on korkeat korot ja nailon sukat.
muistatte varmmaa riitta uosukaisen, hänel on niin kauniit sääret ja hää osas ostaa oikeenlaisii kenkii, että ne viel entisestää näyttävämmät.
hää käytti nilkkaremmisii kenkii,ja niist eduskunnas puhuttiikin joskus.:)) uosukainen on muutenkin kaunis nainen ja pukeutu tyylikkäästi.
kesän ko kulen santaaleissa, niin mie viime kesän rupesin lakkaamaan varpaan kynnnet, on se niin nätin näköstä.
muute käsistä kynsii en viitsi lakata, ko ne kuluu niin noppeesti ,ja on ruman näköstä ko kynsit on lakan kohtii pois.
hoietaa myö tytöt kinttuja, niin miehet voip ihailla meiän säihkysäärii :)))ko kaupunkilla kesäl retonkissa kuletaa.
mukavaa viikkoa kaikille toivoo lyyli- Anu
Kyllä liian usein unohtuu että jalkojakin on hoidettava,aivan kuin muitakin ruumiinosia.
Hoidetaanhan sitä käsiäkin on monenmoiset käsivoiteet sun muut hoito-ohjelmat käsille.
Miksi ihmeessä unohtaisimme jalat,onhan se hyvä kun nostaa jalat silloin tällöin ylös ja rasvaa jollain verenkiertoa lisäämällä voiteella.
Mutta kun jalat hierotaan ja kynnet varpaissa laitetaan kuntoon ja kovettumat poistetaan
niin kyllä se on onni ja autuus.
Minä en voi korkokenkiä pitää kun olen ollut aina
tarpeeksi pitkä,ja kun kerran nuorena olin korkokengissä niin jalkani nyrjäytin.
En ole sen koommin viitsinyt niitä enää jalkaani vetää,isä silloin suuttui ja sahasi kengistäni korot pois,ja sanoi että kuules flikka olet
sinä tarpeeksi hyvä ilman jalkojen loukkaamistakin.
Että semmonen minun korkokenkien tarina,mutta kyllä ne olikin siihen aikaan mahtavan korkeat
korot.Sandaaleja kesäisin pidän ja muitakin
juhlavampia kenkiä jos on tarvis.
Avojaloin en ole sitten lapsuusajn kulkenut,
sekin loppui siihen kun astoi ruosteisen
rautanaulan jalkani läpi,voi mutta teki kipeää.
Menehän vain lyyli sinäkin hoidattamaan jalkasi,
sinä tarvitset niitä pikku jehu pojan perässä
juoksemiseen vielä kauan aikaa. - Hajupoika
Anu kirjoitti:
Kyllä liian usein unohtuu että jalkojakin on hoidettava,aivan kuin muitakin ruumiinosia.
Hoidetaanhan sitä käsiäkin on monenmoiset käsivoiteet sun muut hoito-ohjelmat käsille.
Miksi ihmeessä unohtaisimme jalat,onhan se hyvä kun nostaa jalat silloin tällöin ylös ja rasvaa jollain verenkiertoa lisäämällä voiteella.
Mutta kun jalat hierotaan ja kynnet varpaissa laitetaan kuntoon ja kovettumat poistetaan
niin kyllä se on onni ja autuus.
Minä en voi korkokenkiä pitää kun olen ollut aina
tarpeeksi pitkä,ja kun kerran nuorena olin korkokengissä niin jalkani nyrjäytin.
En ole sen koommin viitsinyt niitä enää jalkaani vetää,isä silloin suuttui ja sahasi kengistäni korot pois,ja sanoi että kuules flikka olet
sinä tarpeeksi hyvä ilman jalkojen loukkaamistakin.
Että semmonen minun korkokenkien tarina,mutta kyllä ne olikin siihen aikaan mahtavan korkeat
korot.Sandaaleja kesäisin pidän ja muitakin
juhlavampia kenkiä jos on tarvis.
Avojaloin en ole sitten lapsuusajn kulkenut,
sekin loppui siihen kun astoi ruosteisen
rautanaulan jalkani läpi,voi mutta teki kipeää.
Menehän vain lyyli sinäkin hoidattamaan jalkasi,
sinä tarvitset niitä pikku jehu pojan perässä
juoksemiseen vielä kauan aikaa.Tässä vielä linkki:
http://www.saunalahti.fi/~sjjl/toimenkuva.htm
Katsopa mitä ovessa todella luki ja missä se ovi oli ? - Anu
Hajupoika kirjoitti:
Tässä vielä linkki:
Katsopa mitä ovessa todella luki ja missä se ovi oli ?Älä viitsi olen jo kertonut.
Ja oikein lukenut.
Minulla on seuraava ajanvaraus vielä
tässä käsillä ja samaten lukee.
En ala tässä mainostamaan. - Hajupoika
Anu kirjoitti:
Älä viitsi olen jo kertonut.
Ja oikein lukenut.
Minulla on seuraava ajanvaraus vielä
tässä käsillä ja samaten lukee.
En ala tässä mainostamaan.Höpiset ettei perässä pysy.
En ikinä menisi kynekologille varpaineni.
Olen herkkäpipiäinen kutisemaankin
- kellohame®
Minä olen ikäni hoitanut itse jalkojani,teen kertakuukaudessa liotukset ja hinkkaukset hankauksineen,välineitähän saa ostaa.
Lukiessa tai TV tollottaessa jalat saa ensin rauhassa olla likoomassa..siitä sitten vaan rapsuttelemaan ja kynsienhoitoon..lopuksi lakkaus ja senjälkeen rasvahieronta!
Olen kuten Lyyli,aina avojaloin kesät talvet hipsin siten..jalkapohjat siksi tarviikin useemmin hoitoo ja puhdistusta.Ja varpaat pysyvät kauniina tiheän kynsienhoidonki tähden..punasine kynsineen.Varpaat minussa kauneinta ovatkin,kuin kypsät vadelmat aina herkullisen näkoisine väreineen:-)
Kaikki vaan hoitamaan jalkojaan..nehän ne suurimmalle koetukselle aina joutuvat ja vähiten niitä todellisuudessa hemmotellaan!
Nyt joukolla "Kevyihin kauniisiin kesävarpaisiin" - MUMMELI1
Sattuipa mukavasti että eilen illalla minäkin olin jalkojen hoidossa.
Meillä oli jumppa ryhmän "seniorisiskot" lopettajaiset eräällä kesähuvilalla ja mukaan oli kutsuttu kolme jalkojen hoitajaa. Sillä nimikeellä nämä koulutetut ihmiset ainakin itseään nimittivät ,eivät kukaan olleet terapeutteja. En ole semmoista nimeä ennen kuullutkaan , taitaa tehdä jaloille muuta kuin rapsutella kovettumia. Hajupoikahan se asian selvittää kun asiasta niin kovasti on huolissaan.
Se vain ei taida tässä keskustelussa olla taas se villakoiran ydin.
Hoidan itse jalkojani säännöllisesti. Liottelen aina tv tä katsoessani semmoisessa koneessa joka muka myös hieroo niitä.
Minä myös olen sisällä kesät talvet avojaloin.
Siksi kai jalkopohjat ovat kovemmaalla kulutuksella. Käyn jalkahoitajallakin säännöllisesti koska aikaisemman halvaantumisen takia varpaisiin jäi oire painua kippuraan.
Minulla on sen takia oikojat jotka tulee varvas väliin,käytän niitä lenkillä ollessa.
Varpaan kynnet pitää olla aina kirkkaan punaisessa lakassa,muuten tuntuu kuin alasti olisi
Lapsenlapset pienenä konttasivat niitä ihmettelemään,kun äitinsä eivät käytä lakkaa.
Eräs sanoi ,että "hilloo taatunu"!
Joten yksi hillovarvas mummo täällä... kenelläkäs ne oli kuin vadelmat.
Tallinnasta saa muuten hyviä ja edullisia jalka rasvoja ja kuorinta aineita.
Eilen oli muuten kahtia jako keskustelussa käytätkö sukkia yöllä vai et .Oli kahdenlaista kannatusta. Itse en osaa nukkua sukat jalassa.- Saskia
Minulla on tapana kerran vuodessa käydä jalkojenhoitalla. Se kuuluu ikäänkuin rutiinihuoltoon koska sokerin takia jalkoja on tarkkailtava. Hyvin tässä on pärjätty, mutta kengät valitsen huolellisesti. Minusta hyvät kengät ovat avainkysymys vanhoilla koska jalat tuppaavat jo väsymään. En ole himokävelijätyyppiä, mutta kyllä tyttäreni matkoilla ja ostosreisuilla ihmettelevät että jaksan vielä heidän kyydissään aika hyvin.
Olen valinnut kengikseni erään tunnetun merkin, jonka varmaan tiedättekin. Minulla on niitä eri värisinä, mutta aina sama merkki. Ne ovat pehmeät ja mukavat. Ongelmani on muita pitenpi ukkovarvas ja se asettaa lestille omat vaatimuksensa mutta näissä pehmeissä kengissä sekin asia hoituu. Olen tästä "kenkälöydöstä" ikikiitollinen ja aion tallustella vielä pitkään kun mitään olennaisia vikoja ei muuten raajoissa ole.
Tottakai -aina kun on mahdollista niin sukkasillaan tai paljain jaloin, se on vapaa-ajan tyyli. Mitä tulee sukat jalassa nukkumiseen, niin olen huomannut että uni tulee sukat jalassa helpommin.
Jos jalat pettää niin paljon menettää, joten kyllä niitä kannattaa hoitaa.
- Helena
Täytyypä osallistua keskusteluun, kun muistutat.
Tosi-harvoin käyn jalkahoidossa enää nyttemmin. Kuten kellohameella, minullakin on kotona kaikki tarvittavat välineet ja aineet, ja kun ei ole erityisiä ongelmia, niin homma hoituu. Kieltämättä onhan se nautinnollisempaa käydä asiantuntijalla hoidattamassa.
Työelämässä ollessani kävin alan ammattikoululla vähintään pari kertaa vuodessa kasvohoidossa ja silloin otin samalla myös jalka- ja käsihoidonkin, kun oppilastyönä se tuli halvemmaksi. Oli se rentouttavaa. Eikä vienyt paljon aikaakaan, kun kolme tyttöä hääri ympärillä. Jalatkin olivat silloin enemmän hoidon tarpeessa, kun rasittuivat - tietenkin -korkeakorkoisissa kengissä. Matalat eivät tulleet silloin kuuloonkaan!- Anu
Vähän lisää tästä jalkahoidosta.
Minulle jalkahoitaja sanoi,että
nahkakengät ovat kaikkein terveellisimmät
jaloille,sandaaleista lähtien.
- Annukka
Laitan yrttihauteen jaloilleni silloin tällöin sauna-iltoina. Pihalta vaan kaikenlaista mausteyrttiä vatiin, kuumaa vettä päälle ja 10min. hautumaan. Siinä sitten jalat vadissa, saunanlauteilla sopii mietiskellä maailman menoa.
Meillä alkaakin jo syksy tulemaan, hedelmäpuut jo pudottelee keltaisia lehtiään. Sitä 2kk. perästä lentää liihotellaan sinne pohjoisen kesään. Siellä aina silmään pistää se heleä vihreys, täällä on luonto auringon polttamaa ruskean keltaista. Varatkaahan kauniit, lämpimät ilmat. Heippa kaikille. - Hymyillen
tai ymmärrys ei oikein kohdallaan ,kun saivartelee jatkuvasti.
Huomion ainakin saa, kun näyttää sitä tarvitsevan kokoajan ja joka palstalla. Näyttää että yrittää olla ja luuleekin olevasa fiksumpi kuin toiset kirjottajat.
Mutta poika poika hajupoika luulo ei ole tiedon väärtti.
Fiksuus ei ole siinä että on jokapaikkaan kommentti, ja yrittää sanoa kaikkeen viimeisen sanan.
Keskiviikontuulia- Anu
Hajupoika yllytti minua vain sanomaan paikka
kunnan missä olen jalkahoitajalla käynyt.
Luuli minua todella typeräksi,intti ja intti,
vielä toisellakin palstalla,sanomaan missä
ovessa luki ja missä päin.
Voi pyhä yksinkertaisuus. - Hajupoika
Anu kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus.Näytte olevan lukutaidottomia jopa "hymyillen".
Joku ojentaa pilkusta tai kirjaimesta, joka saatta olla lapsus. Anu vääntää paikkakuntaa kun kysyn vain että missä ovessa luki "jalkahoitaja"
kun en sellaista ole sattunut näkemään minkään kunnallisen terveysaseman ovessa.
Tähän voi tietysti anonyymina vastata vaikka joku yöhoitaja tai vahtimestari, joka tietää. - Hajupoika
Anu kirjoitti:
Voi pyhä yksinkertaisuus.Koetapa Anu katsoa ihan tarkasti, missä tässä on, että kysyn sinun hoitopaikkaasi missä käyt.
Kysyin vain, että mitä siinä ovessa lukee
ja missä se ovi on, ei siinä paikkakunnasta kysytä mitään ?
- - -
Tässä vielä linkki:
Katsopa mitä ovessa todella luki ja missä se ovi oli ? - kellohame®
Hajupoika kirjoitti:
Koetapa Anu katsoa ihan tarkasti, missä tässä on, että kysyn sinun hoitopaikkaasi missä käyt.
Kysyin vain, että mitä siinä ovessa lukee
ja missä se ovi on, ei siinä paikkakunnasta kysytä mitään ?
- - -
Tässä vielä linkki:
Katsopa mitä ovessa todella luki ja missä se ovi oli ?Kuuleppas 'hajupoika' etköhän sinä taas saivartele aivan mitättömästä asiasta? Minäkö olen ollut pois sieltä 35v..huomaan miten kieli on muttunut kokoajan,mutta käytän just sitä sanastoa jonka olen oppinut.
Olen ihan varma et Anu ja monimuu tekee ihan samoin, mitähän eroo on Jalkahoitajalla,tai sit Jalkojenhoitajalla?? Kerran chatinpuolella sain haukut ja tyhmäksi sanottiin,kun juttelin lainastosta(se on kirjasto tänäpäivänä,tyhmäkin sen kuulemma tietää) Meillä jokaisella on oikeus puhua oppimallamme tavalla,jos jokusana on eroava sinun käytännönkielestäsi,sekö kuvaa tyhmyyttä mielestäsi? Lopeta jo tuo lapsellinen takertuminen joka sepustukseen,anna kaikkien kukkien kukkia ja kaikkien olla omaitsensä. - Anu
kellohame® kirjoitti:
Kuuleppas 'hajupoika' etköhän sinä taas saivartele aivan mitättömästä asiasta? Minäkö olen ollut pois sieltä 35v..huomaan miten kieli on muttunut kokoajan,mutta käytän just sitä sanastoa jonka olen oppinut.
Olen ihan varma et Anu ja monimuu tekee ihan samoin, mitähän eroo on Jalkahoitajalla,tai sit Jalkojenhoitajalla?? Kerran chatinpuolella sain haukut ja tyhmäksi sanottiin,kun juttelin lainastosta(se on kirjasto tänäpäivänä,tyhmäkin sen kuulemma tietää) Meillä jokaisella on oikeus puhua oppimallamme tavalla,jos jokusana on eroava sinun käytännönkielestäsi,sekö kuvaa tyhmyyttä mielestäsi? Lopeta jo tuo lapsellinen takertuminen joka sepustukseen,anna kaikkien kukkien kukkia ja kaikkien olla omaitsensä.Huomaat varmaan miten hän kysyy.
Missä sa cvi oli?
Eikös tämän pitäisi jo tarkoittaa sitä että,
Hän tahtoo jo tietää paikkakunnankin.
Koaska olen hänelle selittänyt,että se ovi on
terveysasemalla ja siellä on myös jalkahoitaja.
Vieläpä on sama nimike minulla tuossa ajanvaraus
kortissakin,ja vain jalkahoitaja,ei siis monikossa.
Mutta nyt tämän neron kanssa jätän väittelyt sikseen ei tähän tarvitse tulla hänen vuoro
puhelunsa vuoksi punaisia pistettä.
Hyvää jatkoa sinulle kellohame. - Hajupoika
kellohame® kirjoitti:
Kuuleppas 'hajupoika' etköhän sinä taas saivartele aivan mitättömästä asiasta? Minäkö olen ollut pois sieltä 35v..huomaan miten kieli on muttunut kokoajan,mutta käytän just sitä sanastoa jonka olen oppinut.
Olen ihan varma et Anu ja monimuu tekee ihan samoin, mitähän eroo on Jalkahoitajalla,tai sit Jalkojenhoitajalla?? Kerran chatinpuolella sain haukut ja tyhmäksi sanottiin,kun juttelin lainastosta(se on kirjasto tänäpäivänä,tyhmäkin sen kuulemma tietää) Meillä jokaisella on oikeus puhua oppimallamme tavalla,jos jokusana on eroava sinun käytännönkielestäsi,sekö kuvaa tyhmyyttä mielestäsi? Lopeta jo tuo lapsellinen takertuminen joka sepustukseen,anna kaikkien kukkien kukkia ja kaikkien olla omaitsensä.Opettelisit lukemaan, etkä puhuisi asiasta, jotak et todellakaan halua edes ymmärtää mitään.
Sama on Anulla ja kumppaneilla.
Höpise mummonmökissä mitä tykkäät, mutta kun asiasta puhutaan ja tuon linkin eteen iin sanoisin, että hop hop...
Ei tyhmyyttään tarvitse kaikkialla toitottaa - tiedetään se muutenkin ! !
Saivartelija olet itse ! ! - Hajupoika
Anu kirjoitti:
Huomaat varmaan miten hän kysyy.
Missä sa cvi oli?
Mutta nyt tämän neron kanssa jätän väittelyt sikseen ei tähän tarvitse tulla hänen vuoro
Hyvää jatkoa sinulle kellohame.Olet paskanjauhaja !
- Anu
Hajupoika kirjoitti:
Opettelisit lukemaan, etkä puhuisi asiasta, jotak et todellakaan halua edes ymmärtää mitään.
Sama on Anulla ja kumppaneilla.
Höpise mummonmökissä mitä tykkäät, mutta kun asiasta puhutaan ja tuon linkin eteen iin sanoisin, että hop hop...
Ei tyhmyyttään tarvitse kaikkialla toitottaa - tiedetään se muutenkin ! !
Saivartelija olet itse ! !Inttäjä olet mutta ethän itsellesi mitään mahda.
- Hajupoika
Anu kirjoitti:
Inttäjä olet mutta ethän itsellesi mitään mahda.
Suurin hölmö olet mitä palstalla on ja inttäjä.
Todellinen palstanpilaaja ! Valehtelija jolle ei mitään määrää liene, vääristelet toisen kirjoittamisia, intät tänäkin päivänä täysin perättömiä 80 palstalla.
Kellohame sortui jälleen samaan höpinään. Aiemmin väitti minus sabotoivan "mummon mökkiä", johon toivotin vain kuten nytkin onnea, häpiskää siellä ja perustakaa niitä vaikka joka mummolle omansa, sinne en tule intttämään. Mikähän teillä muuten mummot on kun ette edes keskenänne tule juttuun ?
Huomasitteko muuten, että tarinatupa täyttyi alta aikayksikön - kaikki halukkaat eivät sopineet edes mukaan. Saitteko sinne kutsun ? - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Todellinen palstanpilaaja ! Valehtelija jolle ei mitään määrää liene, vääristelet toisen kirjoittamisia, intät tänäkin päivänä täysin perättömiä 80 palstalla.
Kellohame sortui jälleen samaan höpinään. Aiemmin väitti minus sabotoivan "mummon mökkiä", johon toivotin vain kuten nytkin onnea, häpiskää siellä ja perustakaa niitä vaikka joka mummolle omansa, sinne en tule intttämään. Mikähän teillä muuten mummot on kun ette edes keskenänne tule juttuun ?
Huomasitteko muuten, että tarinatupa täyttyi alta aikayksikön - kaikki halukkaat eivät sopineet edes mukaan. Saitteko sinne kutsun ?Siellä eivät tunne lainkaan jalkahoitajaa
eikä sellaista kylttiä näkynyt, joten olisi mielenkiintoista tietää ja jos Anu niinkuin aina on väärässä oikaisisi tietonsa. - Anu .
Hajupoika kirjoitti:
Huomasitteko muuten, että tarinatupa täyttyi alta aikayksikön - kaikki halukkaat eivät sopineet edes mukaan. Saitteko sinne kutsun ?Tokkopa sinuakaan on tänne kutsuttu,
emme tarvitse palstan valtaajaa,
sen nimenhän sinä olet saanut.
Pysyttele nyt vain paapantuvassa
kessutoppa sylissäsi ja sätkä hampaissa.
Me kyllä tulemme täällä toimeen,älä
meistä huolta kanna.
Hei vain ja onnea matkaan,hajupoika. - Pistäpä
Hajupoika kirjoitti:
Siellä eivät tunne lainkaan jalkahoitajaa
eikä sellaista kylttiä näkynyt, joten olisi mielenkiintoista tietää ja jos Anu niinkuin aina on väärässä oikaisisi tietonsa.hakuun sana *JALKAHOITAJA*, kerro sen jälkeen onko sellainen ammattinimike oikea vai väärä.
Kerro minun puolestani Anullekin vaikka hän on muutenkin oikeassa. - Sinä
Hajupoika kirjoitti:
Olet paskanjauhaja !
sontiainen ja jonkunlainen sikisokion sekasokio.
- Liena
Hajupoika kirjoitti:
Huomasitteko muuten, että tarinatupa täyttyi alta aikayksikön - kaikki halukkaat eivät sopineet edes mukaan. Saitteko sinne kutsun ?Saitko kutsun tähän ketjuun, kultaseni?:D
- Hajupoika
Liena kirjoitti:
Saitko kutsun tähän ketjuun, kultaseni?:D
Kutsumatta kuljet ja päättömiä höpiset nytkin 80 palstalla. Asiasta et milloinkaan vastaa. Ei tässä ketjussakaan näytä järki päätä pakottavan.
Päättömiä päästellään ajattelematta tuntematta ja perehtymättä lainkaan itse asiaan.
Kun puhutaan keskustelussa jalkojenhoidosta niin luulisi keskustelijain olevan kiinnostuneita jalkojensa hoidosta eikä inttävän asiatomia kuten sinä
jälleen näyt tekevän. Sitten ihmettelette ettei teidän kanssanne kukaan keskustele.
Tässäkin on pitkä ketju puheenvuoroja joissa ei sanota mitään - se on minusta typerää.
Joku katsoo aiheelliseksi puhua potaskaa hyinkin kaukaa - olen todella pettynyt.
Näin tyhmiä mummoja saa todella hakea ja vielä joku kehtaa loukkaantua kun teille kertoo totuuden. - Hajupoika
Sinä kirjoitti:
sontiainen ja jonkunlainen sikisokion sekasokio.
Tuolla lopussa.
- Liena
Hajupoika kirjoitti:
Kutsumatta kuljet ja päättömiä höpiset nytkin 80 palstalla. Asiasta et milloinkaan vastaa. Ei tässä ketjussakaan näytä järki päätä pakottavan.
Päättömiä päästellään ajattelematta tuntematta ja perehtymättä lainkaan itse asiaan.
Kun puhutaan keskustelussa jalkojenhoidosta niin luulisi keskustelijain olevan kiinnostuneita jalkojensa hoidosta eikä inttävän asiatomia kuten sinä
jälleen näyt tekevän. Sitten ihmettelette ettei teidän kanssanne kukaan keskustele.
Tässäkin on pitkä ketju puheenvuoroja joissa ei sanota mitään - se on minusta typerää.
Joku katsoo aiheelliseksi puhua potaskaa hyinkin kaukaa - olen todella pettynyt.
Näin tyhmiä mummoja saa todella hakea ja vielä joku kehtaa loukkaantua kun teille kertoo totuuden.Sinun kanssasi keskustelee, ei kukaan. Omilla sivupersoonillasi höpäjät, ja toiset jotka vastaavat kirjoituksiisi vain ilveilevät kanssasi.
- Hajupoika
Pistäpä kirjoitti:
hakuun sana *JALKAHOITAJA*, kerro sen jälkeen onko sellainen ammattinimike oikea vai väärä.
Kerro minun puolestani Anullekin vaikka hän on muutenkin oikeassa.Minä ja sinä ja joku puu voi sanoa olevansa:
- jalkahoitaja, kun hoitaa omia tai jonkun jalkoja sitä en milloinkaan ole kiistänyt
- minä ja sinä olet kampaaja kun kampaat jokun tukkaa vaikket ole mitään tutkintoa suorittanut
- potilasasiamies sairaalassa voi olla mitään koulutusta tai tutkintoa suorittamaton, jos hänet toimeen valitaan
- taiteilijatkin ovat alkaneet vaatia ettei kuka tahansa "taivaanrannanmaalari" voisi käyttää itsestään taiteilija-titteliä.
Menneekö läpi jossain..
Luette kuin piru raamattua kun kysyin Anulta mitä ovessa luki, jos hän kävi ammattiltaanpätevän jalkojenhoitajan tai jalkaterapeutin vastaanotolla niin kyltissä myös luki näin eikä jotain sinne päin.
Kysymys on tästä:
- jalkojenhoitaja on ammattitutkinnon suorittanut
- jalkaterapeutti on myös AMK tutkinnon suorittanut tietyt opinnot.
Kukaan ei saa käyttää luvatta itsestään tällaista nimitystä. - Anu
Hajupoika kirjoitti:
Minä ja sinä ja joku puu voi sanoa olevansa:
- jalkahoitaja, kun hoitaa omia tai jonkun jalkoja sitä en milloinkaan ole kiistänyt
- minä ja sinä olet kampaaja kun kampaat jokun tukkaa vaikket ole mitään tutkintoa suorittanut
- potilasasiamies sairaalassa voi olla mitään koulutusta tai tutkintoa suorittamaton, jos hänet toimeen valitaan
- taiteilijatkin ovat alkaneet vaatia ettei kuka tahansa "taivaanrannanmaalari" voisi käyttää itsestään taiteilija-titteliä.
Menneekö läpi jossain..
Luette kuin piru raamattua kun kysyin Anulta mitä ovessa luki, jos hän kävi ammattiltaanpätevän jalkojenhoitajan tai jalkaterapeutin vastaanotolla niin kyltissä myös luki näin eikä jotain sinne päin.
Kysymys on tästä:
- jalkojenhoitaja on ammattitutkinnon suorittanut
- jalkaterapeutti on myös AMK tutkinnon suorittanut tietyt opinnot.
Kukaan ei saa käyttää luvatta itsestään tällaista nimitystä.Mitä teet kun tarvitset jalkahoitajaa,
menetkö terapeutille vai minne.
En todellakaan tiedä missä terveysasemalla
kävit enkä välitä tietääkkään.
Enkä aijo paljastaa sinulle tätä missä
minä kävin haluat vain saada paikkakunnan
selville.
Kutsumaton vieras olet tässä ketjussa.Hyvästi. - Hajupoika
Liena kirjoitti:
Sinun kanssasi keskustelee, ei kukaan. Omilla sivupersoonillasi höpäjät, ja toiset jotka vastaavat kirjoituksiisi vain ilveilevät kanssasi.
Tässä keskusteluketjussa olen kirjoittanut vain tällä nikillä. Käsitykseni on, että mukana on toistakymmentä muuta nikkiä eikä yksikään ole minun kirjoittamani.
Huomaatko että runsaan vuoden aikana kaikilla palstoilla keskustelu on ollut vilkkainta siellä, missä hajupoika on mukana.
40 yli 6000 lukija, 65 ja nyt 60 , 70 ja runsaan parin viikon aikana 80 kaikkien aikojen parasta keskustelua, joka olisi erinomaista ellei joku Liena ja kumppanit sivupersoonineen olis sinnekin tullut vain häiriköimään.
Olen pahoillani ettet ole toivottua keskusteluseuraa ja syyt tiedät itsekin.
Miksi et ota opiksesi - se tekisitervydellesikin hyvää. - tutkiskelija
Liena kirjoitti:
Sinun kanssasi keskustelee, ei kukaan. Omilla sivupersoonillasi höpäjät, ja toiset jotka vastaavat kirjoituksiisi vain ilveilevät kanssasi.
Tällä palstalla on käytetty tänään
27 puheenvuoroa, joista "hajun" kanssa 21
tässä ketjussa. Siis vain kuusi on jotain parissa muussa höpissyt ja kokenut muut viitisenkymmentä keskustelun kannalta sellaisian ettei ole halunnut keskustella lainkaan. - MUMMELI1
tutkiskelija kirjoitti:
Tällä palstalla on käytetty tänään
27 puheenvuoroa, joista "hajun" kanssa 21
tässä ketjussa. Siis vain kuusi on jotain parissa muussa höpissyt ja kokenut muut viitisenkymmentä keskustelun kannalta sellaisian ettei ole halunnut keskustella lainkaan.Nyt en malta olla puuttumatta Hajupoika sinun juttuihisi,vaikka yleensä en ole niihin tarttunut.Mutta kun taas kerran kehuskelet ketjujen pituutta joissa sinä olet mukana.
No tässäkään ketjussa sinun ei olisi tarvinnut olla kuin pari kertaa ja asia olisi tullut sanotuksi. Kaikki muu on ollut saman asian jankuttamista.Siitähän se ketjun pituus tulee.Tämäkään ketju ei ollut sinun avaamasi ja lähti heti poikkeamaan itse asiasta ,eli miten hoidamme ja hoidatamme jalkojamme--- kun sinä tulit mukaan. Ei oltu keskustelemassa minkälaisia hoitajia jaloille on olemassa ja minkälainen koulutus heillä on ,vai mitä? - Hajupoika
MUMMELI1 kirjoitti:
Nyt en malta olla puuttumatta Hajupoika sinun juttuihisi,vaikka yleensä en ole niihin tarttunut.Mutta kun taas kerran kehuskelet ketjujen pituutta joissa sinä olet mukana.
No tässäkään ketjussa sinun ei olisi tarvinnut olla kuin pari kertaa ja asia olisi tullut sanotuksi. Kaikki muu on ollut saman asian jankuttamista.Siitähän se ketjun pituus tulee.Tämäkään ketju ei ollut sinun avaamasi ja lähti heti poikkeamaan itse asiasta ,eli miten hoidamme ja hoidatamme jalkojamme--- kun sinä tulit mukaan. Ei oltu keskustelemassa minkälaisia hoitajia jaloille on olemassa ja minkälainen koulutus heillä on ,vai mitä?Epämääräisyys
Kirjoittanut: Hajupoika, 11.5.2004 klo 12.42
- Jalkojen hoitajalle
- Jalkaterapeutille
Monet ammatti-ihmiset tuntewvat itsensä hyvin loukatuiksi kun käytetään väärää ammattinimitystä.
- - -
Itse aloitte mielestäni selvään kysymykseen tapanne mukaan puhumaan puuta heinää kuten sinäkin tässä puheenvuorossasi.
Yritin itse asiaa valaista hyvin huonolla tuloksella.
Olen edelleen sitä mieltä, että en käynyt kanssanne mitään keskustelua. En tunne itse koskaan käyneenikään.
Tällä palstalla ei muuten ole pitkään aikaan ollutkaan oikeata keskustelua ja hyvin vähän lainkaan. - Hili(ma)kka
Hajupoika kirjoitti:
Epämääräisyys
Kirjoittanut: Hajupoika, 11.5.2004 klo 12.42
- Jalkojen hoitajalle
- Jalkaterapeutille
Monet ammatti-ihmiset tuntewvat itsensä hyvin loukatuiksi kun käytetään väärää ammattinimitystä.
- - -
Itse aloitte mielestäni selvään kysymykseen tapanne mukaan puhumaan puuta heinää kuten sinäkin tässä puheenvuorossasi.
Yritin itse asiaa valaista hyvin huonolla tuloksella.
Olen edelleen sitä mieltä, että en käynyt kanssanne mitään keskustelua. En tunne itse koskaan käyneenikään.
Tällä palstalla ei muuten ole pitkään aikaan ollutkaan oikeata keskustelua ja hyvin vähän lainkaan.Olen täysin samaa mieltä kanssasi tästä jalkojenhoitoasiasta. Kyllä meistä jokainen jalkahoitoa tarvitseva löytää hoitajansa syrjäseutuja ehkä lukuunottamatta. Toivottavasti sielläkin perusterveydenhuollolla on resursseja antaa jalkahoitoa tarvitseville.
Hoitajien ammattinimikkeet ovat hyvinkin erilaisia eri pituisesta koulutuksesta, koulutuksen ajankohdasta, alemmasta tai ylemmästä ammattikoulutuksesta yms. seikoista johtuen.
Pienellä paikkakunnalla sama henkilö voi ainoana hoitajana hoitaa myös kasvot, antaa kosmetologisia hoitoja jalkahoidon ohella ja siten ansaita toimeentulonsa.
Kylpylätasoisessa paikassa, jossa luulisi olevan hoitajia kehon joka osalle erikseen, sain jalkahoidon kosmetologilta. Hänellä oli pätevyys myös jalkahoidon antamiseen. Titteliään en kysynyt, olisiko ollut kammottavan pitkä "kosmetologi-käsi-jalka-ym-hoitaja? Hoito oli hyvä!
Mielestäni tämä kuvastaa sitä, että ihmisillä jo melkein pitää olla monta ammattia plakkarissaan turvatakseen toimeentulonsa: opiskeluvelat, perheen perustaminen, asunto, lastenhoito ja kaikki muu ennalta arvaamaton.
Sanonpahan vain vielä, että lycka till kaikille pienipalkkaisille hoitotyöntekijöille!
PS. Näin "Paljon melua tyhjästä", tarkoitan sanoilla saivartelua. - Yökkö
Anu kirjoitti:
Mitä teet kun tarvitset jalkahoitajaa,
menetkö terapeutille vai minne.
En todellakaan tiedä missä terveysasemalla
kävit enkä välitä tietääkkään.
Enkä aijo paljastaa sinulle tätä missä
minä kävin haluat vain saada paikkakunnan
selville.
Kutsumaton vieras olet tässä ketjussa.Hyvästi.Hajupoika on oikeassa.
Anu saa uskoa vaikka Lyylin kortteihin, noitiin ja puoskareihin. Jos jalkoja pitää hoitaa niin
lääkäriin ja sitten lähete ammattitaitoiselle
jalkojenhoitajalle tai jalkaterapeutille.
Anu, sinä et ole nähnyt käymälläsi päterveysasemalla "jalkahoitaja"-kylttiä - ethän?
Paikkakuntaahan Hajupoika ei kysynytkään.
Luulen, että hän tietää sinut syntymämerkin tarkkuudella. Hän ei ole tyhmä kuten sinä ja nämä muut mummot. Sinulla vain on oikeus mennä sekoilemaan mihin haluat. Nyt vain taitaa olla, että ei ole enää sekoiltavaa mummoilla kun haju poistuu, luulisin.
Minä sanon, koska tiedän. - Hajupoika
Olin juuri yhteydessä Hilkka Niskaseen/Hili(ma)kkaan, jolta olen useaan kertaan kysynyt hänen häiritsevistä viesteistään.
Hän tunnusti kirjoittaneensa aikanaan palstalle mm. erään väärennetyn viestin joka oli kirjoituksen mutaan lähetetty [email protected] osoitteesta, jota ei tuolloin edes ollut olemassakaan.
Hän kertoi sen tulleen epähuomiossa ja olleen tarkoitetun ylläpidolöle.
Asiasta olen tiedustellut häneltä meilaten useita kertoja kuten eräitä muitakin. Vastauksia en ole milloinkaan saanut.
Minulla ei ole mitään näitten asiain perinpohjaista tutkintaa vastaan vaan toivon, että sellaisen suoritetaan.
-Ihminen, joka jatkuvasti puhuu vastoin parempaa tietoa on kotipuolessa höpisijä. Normaali ihminen ymmärtää lopettaa höpisemsen eikä väitää väärää tietoa todeksi kuten Hili(ma)kan ja muitten kohalla on.
- Imninen, joka useasti puhuu vastoin parempaa tietoa, on valehtelija. Normaali ihminen myöntäää erheensä.
- - ihminen, joka kirjoittaa em. tavalla eikä muuta käsitystään vaikka oieata tietoa hänelle tarjotaan on tyhmä.
- tietämätön ihminen voi olla, mutta sitä vartenhan keskustelemme, että saisimme tietoa.
Merkillistä, että "haukutaan" tiedon tarjoajaa vaikka millä asiattomilla nimittelyillä.
Hili(ma)kka ja useat muut palstalla on toiminut tällä tavalla josta Hajupoikaa syytätte tulemalla jopa häiriköimään asiallista keskustelua.
Hilkka Niskasella on ollut jo vuoden ajan mahdollisuus keskustellen ja meilaten selvittää asiat ja erimielisyydet.
Hilkka Niskanen, miksi et ole näin tehnyt vaan valehtelit juuri puhelussammekin tässäkin asiassa. - Hajupoika
MUMMELI1 kirjoitti:
Nyt en malta olla puuttumatta Hajupoika sinun juttuihisi,vaikka yleensä en ole niihin tarttunut.Mutta kun taas kerran kehuskelet ketjujen pituutta joissa sinä olet mukana.
No tässäkään ketjussa sinun ei olisi tarvinnut olla kuin pari kertaa ja asia olisi tullut sanotuksi. Kaikki muu on ollut saman asian jankuttamista.Siitähän se ketjun pituus tulee.Tämäkään ketju ei ollut sinun avaamasi ja lähti heti poikkeamaan itse asiasta ,eli miten hoidamme ja hoidatamme jalkojamme--- kun sinä tulit mukaan. Ei oltu keskustelemassa minkälaisia hoitajia jaloille on olemassa ja minkälainen koulutus heillä on ,vai mitä?Olen yrittänyt tietoa tarjota tässä keskustelussa.
Yhtään viestiäni tässä keskustelussa ei ole, jossa olisin kehuskellut jollaine "punaisilla täplillä" teille itsellenne on joku vanha levy jäänyt päälle.
Tämäkin keskustelu olisi saanut tulla asiallisemmaksi, miksi ette puhu asiasta.
Jalkojen hoidosta yritän kertoa, koska luulen että minulla olisi ollut paljon annettavaa sillä alueella myös kokemusperäisesti ei vain kirjaviisautta. - Hajupoika
Anu kirjoitti:
Huomaat varmaan miten hän kysyy.
Missä sa cvi oli?
Hyvää jatkoa sinulle kellohame.Miksi kerrot tämänkin kellohameelle, olisit kertonut heti keskustelussa asiana oikean laidan.
Keskinäisten erimielisyyksien vuosi olisit voinut myös meilaten hoitaa asian.
Anu, miksi et koskaan vastaa kun kysyn asioista meiltaten vaan asiattomasti kirjoittelet palstalla. Meilejä sinulta saan, mutta asiaa ei ole ollut koskaan ensinkään - miksi ? - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Olen yrittänyt tietoa tarjota tässä keskustelussa.
Yhtään viestiäni tässä keskustelussa ei ole, jossa olisin kehuskellut jollaine "punaisilla täplillä" teille itsellenne on joku vanha levy jäänyt päälle.
Tämäkin keskustelu olisi saanut tulla asiallisemmaksi, miksi ette puhu asiasta.
Jalkojen hoidosta yritän kertoa, koska luulen että minulla olisi ollut paljon annettavaa sillä alueella myös kokemusperäisesti ei vain kirjaviisautta.Paljon on juteltu jalkojen tiimoilta, ihan hyvä asia koska tallustelemme niillä päivästä päivään.
Jalkojen hoitoon on viimeisen 10v aikana satsattu esim.diabeetikkojen kohdalla. Heillähän voi pieni haava, tulehdus aiheuttaa arvaamattomia ja korvaamattomia tilanteita. Haavat ovat hankalia parantumaan, samoin kynsien aiheuttamat vauriot. Myöskin kiputilat jaloissa on tarkoin tutkittava ja hoidettava. Kenkien valinta on tärkeätä.
Näitä samoja tilanteita on meidän kaikkien hyvä ennalta ehkäistä, vaikka mitään ongelmaa ei olisikaan. Katselen nuoruuden aikaisia tanssikenkiä joissa on 10cm piikkikorot, miten ikinä olen niilla pystynyt kävelemään? Kengän kantio (kantakuppi) on tänään silmissäni täysin väärä, ilmankos muistan rakot kantapäissäni olleen tuttuja vieraita.
Pidän tärkeimpänä jalkojen ja asiallisten kenkien
kuulumista tämänpäivän elämään ja toisarvoisena
ammatti nimikkeistä kinastelu. Muistakaamme jalkojen itsehoito päivisin, on yhtä tärkeää kun naamanpesu ja -voiteet aamulla. - Hajupoika
Hili(ma)kka kirjoitti:
Olen täysin samaa mieltä kanssasi tästä jalkojenhoitoasiasta. Kyllä meistä jokainen jalkahoitoa tarvitseva löytää hoitajansa syrjäseutuja ehkä lukuunottamatta. Toivottavasti sielläkin perusterveydenhuollolla on resursseja antaa jalkahoitoa tarvitseville.
Hoitajien ammattinimikkeet ovat hyvinkin erilaisia eri pituisesta koulutuksesta, koulutuksen ajankohdasta, alemmasta tai ylemmästä ammattikoulutuksesta yms. seikoista johtuen.
Pienellä paikkakunnalla sama henkilö voi ainoana hoitajana hoitaa myös kasvot, antaa kosmetologisia hoitoja jalkahoidon ohella ja siten ansaita toimeentulonsa.
Kylpylätasoisessa paikassa, jossa luulisi olevan hoitajia kehon joka osalle erikseen, sain jalkahoidon kosmetologilta. Hänellä oli pätevyys myös jalkahoidon antamiseen. Titteliään en kysynyt, olisiko ollut kammottavan pitkä "kosmetologi-käsi-jalka-ym-hoitaja? Hoito oli hyvä!
Mielestäni tämä kuvastaa sitä, että ihmisillä jo melkein pitää olla monta ammattia plakkarissaan turvatakseen toimeentulonsa: opiskeluvelat, perheen perustaminen, asunto, lastenhoito ja kaikki muu ennalta arvaamaton.
Sanonpahan vain vielä, että lycka till kaikille pienipalkkaisille hoitotyöntekijöille!
PS. Näin "Paljon melua tyhjästä", tarkoitan sanoilla saivartelua.Kaksi kertaa tulit 80 pastan erääseen keskusteluun - Mark Twain ei kuulumme ole palstalaisille tuttu, oli tärkeä asiasi ilmoittaa.'Teidustelin sinulta jo aiemmin tiedustelemaani, johon et milloinkaan vastannut.
Nyt voisit vastata ja tiedät jälleen, että Hajupoika on tässäkin asiassa oikeassa. Minulle ei ole mitää syytä etteikö asioita tutkita, koska sitä olen useasti ylläpidoltakin kysynyt.
Panet tämä asia vireille. Laitathan ?
- - - -
Hili(ma)kka - väärentäjäkö olet
Kirjoittanut: Hajupoika, 1.5.2004 klo 11.08
Lähetin sinulle aikanaan mm. tällaisen tiedustelun. Et ole milloinkaan vastannut siihen.
Sinun pitäisi tietää sähköpostiviestin väärentämisen harhauttavasti palstalla julki tuoden olevan rikos - jopa törkeä !
- - -
Aihe: Tekosiasiko?
Lähetetty: Sun, 29 Feb 2004 16:39:54 02 - Anu
Hajupoika kirjoitti:
Miksi kerrot tämänkin kellohameelle, olisit kertonut heti keskustelussa asiana oikean laidan.
Keskinäisten erimielisyyksien vuosi olisit voinut myös meilaten hoitaa asian.
Anu, miksi et koskaan vastaa kun kysyn asioista meiltaten vaan asiattomasti kirjoittelet palstalla. Meilejä sinulta saan, mutta asiaa ei ole ollut koskaan ensinkään - miksi ?En ole koskaan sinulle meiliä lähettänyt,en sitten minkäänlaista.
Oletko nyt täysillä matkassa,vai miksi tälläistä kirjoittelet????
Ole hyvä ja vastaa,sanot tuntevasi minut,mutta
tiedän että tämä on sinulta valhetta.
Älä viitsi kertoa sellaista mitä ei ole tapahtunut,
Sanot ja haukut toisia valehtelijaksi,
mitä sin itse teet parhaillaan. - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Paljon on juteltu jalkojen tiimoilta, ihan hyvä asia koska tallustelemme niillä päivästä päivään.
Jalkojen hoitoon on viimeisen 10v aikana satsattu esim.diabeetikkojen kohdalla. Heillähän voi pieni haava, tulehdus aiheuttaa arvaamattomia ja korvaamattomia tilanteita. Haavat ovat hankalia parantumaan, samoin kynsien aiheuttamat vauriot. Myöskin kiputilat jaloissa on tarkoin tutkittava ja hoidettava. Kenkien valinta on tärkeätä.
Näitä samoja tilanteita on meidän kaikkien hyvä ennalta ehkäistä, vaikka mitään ongelmaa ei olisikaan. Katselen nuoruuden aikaisia tanssikenkiä joissa on 10cm piikkikorot, miten ikinä olen niilla pystynyt kävelemään? Kengän kantio (kantakuppi) on tänään silmissäni täysin väärä, ilmankos muistan rakot kantapäissäni olleen tuttuja vieraita.
Pidän tärkeimpänä jalkojen ja asiallisten kenkien
kuulumista tämänpäivän elämään ja toisarvoisena
ammatti nimikkeistä kinastelu. Muistakaamme jalkojen itsehoito päivisin, on yhtä tärkeää kun naamanpesu ja -voiteet aamulla.Kinastelija olet sinä enkä suinkaan minä alunperinkään. Nytkin puhut itsestäänselvyyksistä
höpisten. Juuri tämä sai kirjoittamaan palstalle kun puhutte puutaheinää. Olen itse diabeetikkokin
ja se oli syy miksi halusin, että osaisitte toimia oikein.
Lahjakortti ei kuulu tähän asiaan millään tavalla, sillä sehän on lahjanantajan ja saajan välinen asia eli se on sinulle maksuväline, josta teetteet pääasian. Kerroin aivan alussa, miten toimia. En todellakaan lähtisi ammattitaidottoman hoidettavaksi !
Auton omistajakin tietää, että auto on huollettava määräajoin ei missä tahansa pajassa vaikka olisivat ammattitaitoisia vaan vastuunalaisessa merkkihuoltoliikkeessä.
Hoitovirheestä pätevä henkilö kuten huollossakin auton maahantuoja ja valtuutettu huoltoliike takaavat työnsä laadun. Olette todella tyhmiä ja typeriä ellette tätä usko ! !
Nyrkkipaja ja "kosmetologi" eivät takaa eivätkö useinkaan vastaa työnsä laadusta eikä mistään muustakaan - valitettavasti.
Ihmerohtojen ja voiteitten kanssa on usein sama juttu. Tästä yritän varoittaa - typerä ja tyhmä olet ellet ymmärrä ! ! - Hajupoika
Anu kirjoitti:
En ole koskaan sinulle meiliä lähettänyt,en sitten minkäänlaista.
mitä sin itse teet parhaillaan.Jos haluat niin tutkittakoon.
Se mitä tiedän ei kuulu palstalla kerrottavaksi.
Lienan ja Hilkan kohdalla asia on ollut heidän toimestaa palstalla kun esim Hlkka antoi itse tietonsa täällä julki.
Luottamuksellista tieoa ei ole hyvä täällä repostella. - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Kinastelija olet sinä enkä suinkaan minä alunperinkään. Nytkin puhut itsestäänselvyyksistä
höpisten. Juuri tämä sai kirjoittamaan palstalle kun puhutte puutaheinää. Olen itse diabeetikkokin
ja se oli syy miksi halusin, että osaisitte toimia oikein.
Lahjakortti ei kuulu tähän asiaan millään tavalla, sillä sehän on lahjanantajan ja saajan välinen asia eli se on sinulle maksuväline, josta teetteet pääasian. Kerroin aivan alussa, miten toimia. En todellakaan lähtisi ammattitaidottoman hoidettavaksi !
Auton omistajakin tietää, että auto on huollettava määräajoin ei missä tahansa pajassa vaikka olisivat ammattitaitoisia vaan vastuunalaisessa merkkihuoltoliikkeessä.
Hoitovirheestä pätevä henkilö kuten huollossakin auton maahantuoja ja valtuutettu huoltoliike takaavat työnsä laadun. Olette todella tyhmiä ja typeriä ellette tätä usko ! !
Nyrkkipaja ja "kosmetologi" eivät takaa eivätkö useinkaan vastaa työnsä laadusta eikä mistään muustakaan - valitettavasti.
Ihmerohtojen ja voiteitten kanssa on usein sama juttu. Tästä yritän varoittaa - typerä ja tyhmä olet ellet ymmärrä ! !Voi voi ja vielä kerran voi. Kyllä sinä nyt purat omaa pahaa oloasi minuun, mutta jos se helpottaa sinua ja oloasi purkautuminen on ihan OK.
Pelottelen sinua olen Scorpioni ja aivan sitä
monella tavalla. Esim epäoikeudenmukaisuudesta näen punaista ja haluan toimia sitä vastaan.
Syvien tunteiden tulkkina vaistoan monia asioita,
mutta lähelleni on vaikea päästä.
Auton huoltovirheestä vastaa huoltamo mutta kuten
tiedämme terveydenhuollossa asia ei aina toimi toivotulla tavalla, koska systeemi on moniulottuisempi ollaan "inhimillisten kysymysten äärellä." Kuten tiedät problematiikkaa riittää kaikille tasoille.
Älä takerru menneeseen, uudet visiot asioista vievät eteenpäin, uusiin ulottuvuuksiin.
Kinastelija en myönnä olevani mutta piikikkyyttä voi löytyä. - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Voi voi ja vielä kerran voi. Kyllä sinä nyt purat omaa pahaa oloasi minuun, mutta jos se helpottaa sinua ja oloasi purkautuminen on ihan OK.
Pelottelen sinua olen Scorpioni ja aivan sitä
monella tavalla. Esim epäoikeudenmukaisuudesta näen punaista ja haluan toimia sitä vastaan.
Syvien tunteiden tulkkina vaistoan monia asioita,
mutta lähelleni on vaikea päästä.
Auton huoltovirheestä vastaa huoltamo mutta kuten
tiedämme terveydenhuollossa asia ei aina toimi toivotulla tavalla, koska systeemi on moniulottuisempi ollaan "inhimillisten kysymysten äärellä." Kuten tiedät problematiikkaa riittää kaikille tasoille.
Älä takerru menneeseen, uudet visiot asioista vievät eteenpäin, uusiin ulottuvuuksiin.
Kinastelija en myönnä olevani mutta piikikkyyttä voi löytyä.Luepa autosi takuukirjasta, jossa selvästi sanotaan, että huoltotoimenpiteet on tehtävä määräajoin valtuutetussa huoltokorjaamossa.
Huollon yhteydessä saadaan käyttää vain alkuperäisiä varaosia jotta takuu olisi voimassa.
Jos toimit auton takuuehtojen vastaisesti tai laiminlyöt ohjeet ja huoltotoimenpiteet tai vaihdat vaikkapa "halvemman" sopimattoman öljyn moottoriin tai lisäät sitä niin olet itse vastuussa.
- Rasvat tulevat kalliimmiksi kuin kintaat !
Minulla on paha mieli kun huomaan typeryytesi. - Hajupoika
Anu kirjoitti:
En ole koskaan sinulle meiliä lähettänyt,en sitten minkäänlaista.
mitä sin itse teet parhaillaan.Tarkistin asian. Sinä olet aloittanut keskinäisen viesteilymme pyytäen, että kirjoittelisimme ja peräti kaksi mieliä samana päivänä. Siis aloitekaan ei ole tullut minulta vaan sinulta !
- Anu.
Hajupoika kirjoitti:
Tarkistin asian. Sinä olet aloittanut keskinäisen viesteilymme pyytäen, että kirjoittelisimme ja peräti kaksi mieliä samana päivänä. Siis aloitekaan ei ole tullut minulta vaan sinulta !
Vannon vaikka minkä nimeen että en ole kirjoittanut sinulle yhtäkään viestiä.
Koska minulla ei ole kuin kaksi joitten
kanssa meilailen ja kumpikaan niistä
et ole sinä.
Älä enää välitä niitä valheitasi. - Hajupoika
Anu. kirjoitti:
et ole sinä.
Älä enää välitä niitä valheitasi.Kerro edes yksi kertomani vale kuin malliksi.
- Hajupoika
Anu. kirjoitti:
et ole sinä.
Älä enää välitä niitä valheitasi.Se voisi olla variksen vala
tai peräti väärä vala. - Anu .
Hajupoika kirjoitti:
Se voisi olla variksen vala
tai peräti väärä vala.Hajupojan kanssa ei minulla ole mitään tekemistä meilaten eikä muutenkaan.
Laita se nyt paksuun kalloosi. - osoita
Anu . kirjoitti:
Hajupojan kanssa ei minulla ole mitään tekemistä meilaten eikä muutenkaan.
Laita se nyt paksuun kalloosi.Haju sanoi sinun vannovan variksen valan. Haju on ollut aina oikeassa. Niin nytkin.
Tosi on! - ANU
osoita kirjoitti:
Haju sanoi sinun vannovan variksen valan. Haju on ollut aina oikeassa. Niin nytkin.
Tosi on!Älähän nyt taas ala kinata,ota hampaisiisi
joku toinen,tiedät että olen oikeassa,
eikä minun tarvitse mitään ees vannoa.
Eikä sinulle lainkaan tosi on kuin vesi.
Oletko sinä sairas niin kovin menisit sitten
tohtorille minä en voi sinua auttaa. - Hajupoika
ANU kirjoitti:
Älähän nyt taas ala kinata,ota hampaisiisi
joku toinen,tiedät että olen oikeassa,
eikä minun tarvitse mitään ees vannoa.
Eikä sinulle lainkaan tosi on kuin vesi.
Oletko sinä sairas niin kovin menisit sitten
tohtorille minä en voi sinua auttaa.Et ole milloinkaan osoittanut todeksi väitteitäsi, vaikka tämän tästä syyttelet valehteusta.
Sinä olet ollut aina väärässä kuten nytkin.
Olen ilmoittanut korjaavani välittömästi jos palstalla olen väärää tietoa antanut.
Kertaakaan ei kukaan ole edes pyytänyt saati yksilöiden ja dokumentein osoittanut yhtikäs mitään. Et siis ainuttakaan kertaa.
Tänäänkin ole ollut täysin oikeassa. Tarkistinkin vielä asiat moneen kertaan. - Hajupoika
Keskiviikontuulilla ei ollut asiaa siteeksikään !
- Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Keskiviikontuulilla ei ollut asiaa siteeksikään !
Pitäisikö jalkojenhoitajalle antaa jalkaa.
TV kertoo juur oululaisesta kenkäkauppoiaasta, joka e ole saanut
- kenkää ! !
Hän pitää kenkäkaiuppaa jo toisessa polvess Oulussa.
Se on kuulemma hänelle h elämäntapa kuten monille kauppiaille.
Menestyvät liikemiehet eivät kuitenkaan kuulemma pidä kauppaa vaan
- myyvät tuotteitaan.
- Anu
Kävästin kysymässä,miksi on jalkahoitaja ja minulle vastattiin että siksi,kun on kiertävä hoitaja joita ei ole montakaan.
Sillä se erottuu muista jalkojenhoitajista,
että sen pituinen se stoori.
Molemmilla nimikkeillä siis on.- Hajupoika
Useassa viestissä olen yrittänyt kertoa kuten viimeksi Kirsikalle, mikä ero asioissa on.
Jalkaongelminesi keskustele ensin lääkärisi kanssa ja hän antaa sitten tarvittavat lähetteet.
Jos hän antaa lähetteen jalkahoitajalle niin senkuin, en sitä ole kiistänyt. Toin vain esille jo alussa
millä nimikkeillä ammattiin valmistutaan nykyään.
Nyt et kertonut miten erottuu ?
Kysyitkö hänen koulutuksestaan/työ- ja toimenkuvastaan.
Hammashoitolassakaan ei hammashoitaja tai suuhygienisti saa tehdä hammaslääkärin työtehtäviä - eihän ?
Voihan jalkojenhoitaja ja jalkaterapeuttikin olla kiertävä ja usean laitoksen yhteinen...
Mikä on siis tämän jalkahoitajan työtehtävä ?
Olen jo monta kertaa kertonut asian, josta itsekin kirjoitat minua loukkaavalla tavalla
kuten tapasi on lähes aina. Taitaa olla satoja viestejä joissa kirjoitat palstalla yhdestä nikistä loukkaavasti ja asiattomasti. - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Useassa viestissä olen yrittänyt kertoa kuten viimeksi Kirsikalle, mikä ero asioissa on.
Jalkaongelminesi keskustele ensin lääkärisi kanssa ja hän antaa sitten tarvittavat lähetteet.
Jos hän antaa lähetteen jalkahoitajalle niin senkuin, en sitä ole kiistänyt. Toin vain esille jo alussa
Hammashoitolassakaan ei hammashoitaja tai suuhygienisti saa tehdä hammaslääkärin työtehtäviä - eihän ?
Voihan jalkojenhoitaja ja jalkaterapeuttikin olla kiertävä ja usean laitoksen yhteinen...
Olen jo monta kertaa kertonut asian, josta itsekin kirjoitat minua loukkaavalla tavalla
kuten tapasi on lähes aina. Taitaa olla satoja viestejä joissa kirjoitat palstalla yhdestä nikistä loukkaavasti ja asiattomasti.Olen ilahtunut kiinostuksestasi terveydenhuoltoalaa kohtaan, koulutuksesta jota pyritään uudistamaan ajan vaatimusten tasolle. Kyllä sillä alalla "kakkua riittää" monille jaettavaksi ja pähkinää purtavaksi.
Terveydenhuollon toimintaa asiakkaita hyvin palvelevaksi, auttavaksi organisaatioksi, on alati uudistuva kehittyvä toiminta. Kuten tiedämme kansantalouden kakusta se haukkaa suurimman osan koulutoimen ohella ja jo se asettaa vaateita päättäjille sekä viranhaltijoille terveydenhuollossa, kaikilla osa-alueilla. - Hajupoika
VIESTISI ANU !
Kirjoittanut: Hajupoika, 14.5.2004 klo 11.21
Tarkistin asian. Sinä olet aloittanut keskinäisen viesteilymme pyytäen, että kirjoittelisimme ja kirjoitit peräti kaksi mieliä samana päivänä. Siis aloitekaan ei ole tullut minulta vaan sinulta.
- - -
Sopiiko sinulle, että asia tutkitaan ja valehtelija maksaa kulut ? - sofia
Kirsikka kirjoitti:
Olen ilahtunut kiinostuksestasi terveydenhuoltoalaa kohtaan, koulutuksesta jota pyritään uudistamaan ajan vaatimusten tasolle. Kyllä sillä alalla "kakkua riittää" monille jaettavaksi ja pähkinää purtavaksi.
Terveydenhuollon toimintaa asiakkaita hyvin palvelevaksi, auttavaksi organisaatioksi, on alati uudistuva kehittyvä toiminta. Kuten tiedämme kansantalouden kakusta se haukkaa suurimman osan koulutoimen ohella ja jo se asettaa vaateita päättäjille sekä viranhaltijoille terveydenhuollossa, kaikilla osa-alueilla.on juuri päinvastainen: vaatimukset kutistetaan markkinavoimille mieleisiksi.
Näiden markkinavoimien lisäämiseksi voidaan ottaa käyttöön myös eutanasia. Ihmisten mielet myönteisiksi eutanasialle voi saada vaikkapa kiusaamalla heitä. Esimerkkejä sellaisesta on tuolla Vanhustenhuolto -palstalla. - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
VIESTISI ANU !
Tarkistin asian. Sinä olet aloittanut keskinäisen viesteilymme pyytäen, että kirjoittelisimme ja kirjoitit peräti kaksi mieliä samana päivänä. Siis aloitekaan ei ole tullut minulta vaan sinulta.
- - -
Sopiiko sinulle, että asia tutkitaan ja valehtelija maksaa kulut ?Hyvä Hajupoika, etkö voisi rajoittaa voimakkaita ilmaisuja kirjoittajille. Olen ymmärtänyt, tämän olevan leppoisa kahvipöytä ikääntyneille.
Emmekö silloin voisi pienen "kädenväännön" jälkeen
jättää erimielisyydet roskikseen. Tulisi hyvä mieli jokaiselle.
Olen nähnyt niin monta koko lopun elämän kestävää
mielipahaa, joka on jäänyt jälkeenjäävälle, erimielisyyksien jälkeen. Siitä jutusta on hyvin vaikea selvitä vaikka kuinka monta terapeuttia olisi hoitamatta, omatunto muistaa hyvin. - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Hyvä Hajupoika, etkö voisi rajoittaa voimakkaita ilmaisuja kirjoittajille. Olen ymmärtänyt, tämän olevan leppoisa kahvipöytä ikääntyneille.
Emmekö silloin voisi pienen "kädenväännön" jälkeen
jättää erimielisyydet roskikseen. Tulisi hyvä mieli jokaiselle.
Olen nähnyt niin monta koko lopun elämän kestävää
mielipahaa, joka on jäänyt jälkeenjäävälle, erimielisyyksien jälkeen. Siitä jutusta on hyvin vaikea selvitä vaikka kuinka monta terapeuttia olisi hoitamatta, omatunto muistaa hyvin.Katso peiliin ja näet kenestä voisit aloittaa kirjoittelun siistinnän.
Kun olen tutkiskelija luonteeltani niin huomaan, että jotain sinun on tehtävä, koska aloittamasi keskustelut eivät yleensä kiinnosta palstalaisia. Tämä on inttämistä, ei keskustelua.
Se taas johtuu yksinomaan teistä.
Teillä ei ole kenelläkään ollut kykyä edes keskenänne keskustella.
Joku sanoikin sattuvasti, että "ne ovat ostoslistaakin kuivempia."
Ennustaja-ketju on oiva osoitus tyhjänpäiväisyydestä, jolla ei ole mitään tekemistä oikeaan ikääntyvien ihmisen kesustelussa. Jos joku niitä haluaa ja joku haluaa ennustaa niin ne eivät kuulu palstalle. - Kirsikka
sofia kirjoitti:
on juuri päinvastainen: vaatimukset kutistetaan markkinavoimille mieleisiksi.
Näiden markkinavoimien lisäämiseksi voidaan ottaa käyttöön myös eutanasia. Ihmisten mielet myönteisiksi eutanasialle voi saada vaikkapa kiusaamalla heitä. Esimerkkejä sellaisesta on tuolla Vanhustenhuolto -palstalla.Terveydenhuollon markkinoilla kehitysajatukset ovat hyviä, mutta toteuttamispuoli osoittaa muuta.
Näyttää siltä että joskus hoidossa olevia käsitellään kuin karjalaumaa.
Pitkäaikaishoidossa
olevia siirretään ikääntyneen aviopulison intervalli kotihoitoon. Viimeisetkin voimavarat menevät liikuntarajoitteisen aviosiipan kaksiviikkois jakson aikana toiselta osapuolelta.
Harvoin noin 80v on niin hyväkuntoinen, jotta jaksaa 24t vuorokaudessa olla toimintakykyinen
hoitaja vuodepotilaalle tai dementikolle.
Kyllä siinä tahdonvoima ei riitä 80v , toisaalla nuoret hoitajat valittavat uupumusta ja väsymistä jo vallan varhaisessa iässä, jaksaako sitten 80v?
Karua todellisuutta tänäpäivänä. Pitkäaikaishoitopaikkoja vähennetään graavin ottein- ikävää todellisuutta.
Hyvä Sofia, että otit asian esille. - Hili(ma)kka
Hajupoika kirjoitti:
Katso peiliin ja näet kenestä voisit aloittaa kirjoittelun siistinnän.
Kun olen tutkiskelija luonteeltani niin huomaan, että jotain sinun on tehtävä, koska aloittamasi keskustelut eivät yleensä kiinnosta palstalaisia. Tämä on inttämistä, ei keskustelua.
Ennustaja-ketju on oiva osoitus tyhjänpäiväisyydestä, jolla ei ole mitään tekemistä oikeaan ikääntyvien ihmisen kesustelussa. Jos joku niitä haluaa ja joku haluaa ennustaa niin ne eivät kuulu palstalle.Tämä ei ole inttämistä eikä tyhjänpäiväistä ketjutusta vaan tosi jännää juttua!
Olen ajellut jo hyvät matkat uudella Nopsakallani, kokeillut kaikki 7 vaihdetta ja hyviksi havainnut, samoin jalka- ja käsijarrun.
Mutta nyt on edessä isompi haaste eli Hilipakan, skootterin, vienti yleisille teille.
Suoraan sanoen pelottaa, mutta aion voittaa pelon. Ystäväni Make on lupautunut antamaan ensiapua ja -neuvoja. Kyllä minulla luullakseni on riittävästi vielä älliä selviytyä liikenteessä, mutta milloinkaan ei voi tietää etukäteen tulevia tilanteita.
Niinpä pyydänkin Teitä muistamaan Hilikkoo Hilipakalla liikenteessä.
Toevotan Teille kaekille oekeen hyvvee viikonloppuva, terveisin Hili(ma)kka. - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Ennustaja-ketju on oiva osoitus tyhjänpäiväisyydestä, jolla ei ole mitään tekemistä oikeaan ikääntyvien ihmisen kesustelussa. Jos joku niitä haluaa ja joku haluaa ennustaa niin ne eivät kuulu palstalle.Miksi sitten kirjoitamme palstalle. Jos kirjoitukset eivät kiinnosta, paras laittaa kone lepäämään. Itselläni on joskus luppopäiviä ja silloin tekstiä tulee.
No mitä nyt niihin Ennustuksiin tulee, nekin ovat tarpeen, tuovat elämään sitä väriä ja hauskuutta, huumorimielellähän
yleensä siihen suhtaudutaan. Mitä pahaa siinä on jos ihmisillä on viatonta hauskaa, ei ainakaan kenenkään kustannuksella naureta.
Yleisesti ottaen, elämässä pitää olla aina pieni pilke silmäkulmassa, eihän tässä muuten jaksaisi taaperrella. Tuleepahan ennustaissa molemminpuolinen hyvänolon tunne.
(En ole Ison Kirjan asiantuntija mutta siellä kaiketi ennustaminen on syntiä, mutta profetoiminen ei, sama tarkoittavat kumpikin, tulevaisuuteen kurkistamista.) - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Ennustaja-ketju on oiva osoitus tyhjänpäiväisyydestä, jolla ei ole mitään tekemistä oikeaan ikääntyvien ihmisen kesustelussa. Jos joku niitä haluaa ja joku haluaa ennustaa niin ne eivät kuulu palstalle.Tutkin keskusteluja ja avaamasi keskustelut ovat lähteneet aina käyntiin hyvin heikosti tai ei ollenkaan. Kirjoitit kynttilöistä joulun tienoilla - moneen päivään kukaan ei vastannut. Vain minä vastasin viimeksi 29.12. ja asiallisesti ymmärtäisin.
Näin on kaikissa keskusteluissa lähikuukausien aikana. Katso ja ihmettele. Vastasiko Hajupoika häiriköiden ? Palstalta poistumiseni näivettää keskustelunne nopeasti.
Nämä keskustelut menevät haluamallanne tavalla, koska olen vastaajana ja silloin vastaan kuin metsäöstä huudetaan.
Siinä mölyämisessä ja huutamisessa olette kyllä taitonne ja kykynne näyttäneet. - Tutkiskelija
Hajupoika kirjoitti:
Tutkin keskusteluja ja avaamasi keskustelut ovat lähteneet aina käyntiin hyvin heikosti tai ei ollenkaan. Kirjoitit kynttilöistä joulun tienoilla - moneen päivään kukaan ei vastannut. Vain minä vastasin viimeksi 29.12. ja asiallisesti ymmärtäisin.
Näin on kaikissa keskusteluissa lähikuukausien aikana. Katso ja ihmettele. Vastasiko Hajupoika häiriköiden ? Palstalta poistumiseni näivettää keskustelunne nopeasti.
Nämä keskustelut menevät haluamallanne tavalla, koska olen vastaajana ja silloin vastaan kuin metsäöstä huudetaan.
Siinä mölyämisessä ja huutamisessa olette kyllä taitonne ja kykynne näyttäneet.Tällä palstalla mummot hyörivät vain Hajupojan ympärillä. Mustasukkaisuuttaan karhaavat j häiriköivät kuin pahaiset kakarat.
Luulisi olevan hyvä päästä keskustelemaan rauhassa omaa keskusteluaan.
Kertokaapa miksi näin eikä noin? - Anu
Hajupoika kirjoitti:
kuten tapasi on lähes aina. Taitaa olla satoja viestejä joissa kirjoitat palstalla yhdestä nikistä loukkaavasti ja asiattomasti.Sinä teet toisten viesteistä asiattomia,
omaat vain oman näkökantasi,et sallisi toisten olevan oikeassa.
Mielestäni en ole sinua loukannut tässä
keskustelussa.
Ja tämä jalkahoitaja toi julki kaikki mitä
hänen toimenkuvaansa kuuluu,miksi se on sinun niin
vaikea käsittää.
Ja aivan ammattilainen hän on ei siitä ole mitään
epäselvyyttä.
Miksi jatkat tätä,siksikö että sinulle on selvinnyt miten väärässä sinä olet.
Vai mikä on motiivisi?Minä olen kulkenut siksipitkään sairaaloissa,jalkojenikin vuoksi,
että minulle ei ole epäselvää siellä mikään.
En myöskään lähettele sinulle meilejä
niinkuin väitit. - tutkija
Tutkiskelija kirjoitti:
Tällä palstalla mummot hyörivät vain Hajupojan ympärillä. Mustasukkaisuuttaan karhaavat j häiriköivät kuin pahaiset kakarat.
Luulisi olevan hyvä päästä keskustelemaan rauhassa omaa keskusteluaan.
Kertokaapa miksi näin eikä noin?onks se yksin mummojen vika miks tullee hämmentään hajusteillaa mummojen soppaa,
ei vetäi mummojen nikkii essiin niin saihsha hää aivan rauhasa olla.
Joten siksi on näin. - Tutkiskelijalle
tutkija kirjoitti:
onks se yksin mummojen vika miks tullee hämmentään hajusteillaa mummojen soppaa,
Joten siksi on näin.Hajupojan kanssa käydään asiallista keskustelua monilla foorumeilla. Totean vain, että tässä Hajupoika ei ole nensinkään häirikkö vaan nämä, jotka tulevat kuin kiimaiset nartut perässä palstalta toiselle.
Kun katsot tämän palstan keskusteluja niin vain yksi puheenvuoro on käytretty jossain muussa keskusteluss ja kun etusivulla on viitisenkymmentä keskusteluketjua niin kyllä tämän tietää "Sokea Reettakin" ilman, että rautalangasta tarvitsee vääntää.
Hajupojan siiryessä palstalta toiselle ovat mummot seuranneet kuin hai laivaa. Katso vaikka 80 palstalla niin sinnehän "Häirikkö-Anu" tuli mesomaan vielä aivan viime metreillä.
Liena siellä on sekoillut myös kauan.
Jos osaat lukea niin luulisin sinunkin ymmärtävän. - sofia
Kirsikka kirjoitti:
Terveydenhuollon markkinoilla kehitysajatukset ovat hyviä, mutta toteuttamispuoli osoittaa muuta.
Näyttää siltä että joskus hoidossa olevia käsitellään kuin karjalaumaa.
Pitkäaikaishoidossa
olevia siirretään ikääntyneen aviopulison intervalli kotihoitoon. Viimeisetkin voimavarat menevät liikuntarajoitteisen aviosiipan kaksiviikkois jakson aikana toiselta osapuolelta.
Harvoin noin 80v on niin hyväkuntoinen, jotta jaksaa 24t vuorokaudessa olla toimintakykyinen
hoitaja vuodepotilaalle tai dementikolle.
Kyllä siinä tahdonvoima ei riitä 80v , toisaalla nuoret hoitajat valittavat uupumusta ja väsymistä jo vallan varhaisessa iässä, jaksaako sitten 80v?
Karua todellisuutta tänäpäivänä. Pitkäaikaishoitopaikkoja vähennetään graavin ottein- ikävää todellisuutta.
Hyvä Sofia, että otit asian esille.kuinka terveydenhuoltoa pitäisi kehittää, ja joista kirjoitit, ovat myös totta.
Kaikki tutkitusti hyvä ei kyllä ole kaikkien suomalaisten tarvitsijoiden ulottuvilla(esim. jotkut syöpähoidot, ms-taudin hoitoon käytettävät lääkkeet ja saattohoito).
Vaikka lääkäreitä koulutetaan paljon, yhä useampi terveyskeskuslääkäri näkyy olevan ulkomaalainen. Monet suomalaiset lääkärit, jotka ovat suomalaisilla verovaroilla kouluttautuneita, lähtevät USAan, jossa kouluttautuminen on kallista. - Anu
Tutkiskelijalle kirjoitti:
Hajupojan kanssa käydään asiallista keskustelua monilla foorumeilla. Totean vain, että tässä Hajupoika ei ole nensinkään häirikkö vaan nämä, jotka tulevat kuin kiimaiset nartut perässä palstalta toiselle.
Kun katsot tämän palstan keskusteluja niin vain yksi puheenvuoro on käytretty jossain muussa keskusteluss ja kun etusivulla on viitisenkymmentä keskusteluketjua niin kyllä tämän tietää "Sokea Reettakin" ilman, että rautalangasta tarvitsee vääntää.
Hajupojan siiryessä palstalta toiselle ovat mummot seuranneet kuin hai laivaa. Katso vaikka 80 palstalla niin sinnehän "Häirikkö-Anu" tuli mesomaan vielä aivan viime metreillä.
Liena siellä on sekoillut myös kauan.
Jos osaat lukea niin luulisin sinunkin ymmärtävän.Kuka milloinkin mesoo sinun mielestäsi,et pysty ees omaa nikkiä käyttään.
Ottiko luonnolle noin kovaa kun et pystynyt
toteen näyttämään valheitasi.
Lopuksi kirjoitin sinne vain miltä minusta tuntui,
en mesonnut niinkuin sinä kerroit,siellä se on luettavissa. - Anu
Hajupoika kirjoitti:
VIESTISI ANU !
- - -
Sopiiko sinulle, että asia tutkitaan ja valehtelija maksaa kulut ?Alahan vain tutkija.
- señoralyyli
Hajupoika kirjoitti:
Tutkin keskusteluja ja avaamasi keskustelut ovat lähteneet aina käyntiin hyvin heikosti tai ei ollenkaan. Kirjoitit kynttilöistä joulun tienoilla - moneen päivään kukaan ei vastannut. Vain minä vastasin viimeksi 29.12. ja asiallisesti ymmärtäisin.
Siinä mölyämisessä ja huutamisessa olette kyllä taitonne ja kykynne näyttäneet.sie ko tutkit kaiken näköstä, olisitko nyt sitte níin kiltti tutkimuksissas viikon loppuna että tekisit mummoille mukavan mielen.semmonen sanahaarniska ko ihmisel on, päästä sielt hyvät essii.
toiseksee ei sinun minnuu ihmettelä muilla palstoil,mie oon vaan karjalainen mummo joka ellää elämäänsä, keksii välil viihykettä näilkii palstoil,voit sannoo suorat sävelet,etkä puhhuu nurkan takan.en mie pahastu vaik erimieltä ollaakin. kohan et silmille hypi;)))
jätin siulle ennustamatta, mutta olisin kyllä jos oisit tullu minun postiin. kahen kesken mie voin kuiskii salat julki;))
näistä palstoista se, että pitäshän sinun jo noinkii viisaana ymämrtää, mite hienoja ihmisiä näil sivuil on.
elämäs on muutakin tavotteita ko saaha kanssaa puhumaa mitä vaa, eikös tärkein ole kuitenkii ihmisen puhe, vaikkei se sinnuu sivutakkaa.ja vaik hää puhuis sanan viikossa, niinko kuulemma hämäläiset.
mie lähen reissuu ottamaa etäsyyttä asioihini.
jos sie oot palstoilla, anna tääl käyville ihmisille hyvvää mieltä.
niinko repe ruutikallo aikonaa suunnillee sano näin,ettei voi koskaa tietää mitä jonkin viestin takan on ,jote vastauksel on merkitystä.
siit mie ottasin vaarin ja miettisin mitä sanosin kirjotuksil.sielon ihminen takana joka sen kirjottaa, ja hänel kaik voi olla laukauksen päässä, siks ei passaa vähätellä.
mukavaa viikonloppua kaikille.toivoo lyyli - Hajupoika
Anu kirjoitti:
Alahan vain tutkija.
Sinullahan tutkittavaa on.
Tutkihan huutamisesti.
Tuossa keskustelun uudessa aloituksessasikaan ei mikään lausumani pitänyt paikkaansa.
Kaikki väitteesi olevat perättömiä kuten aina ! - Hajupoika
señoralyyli kirjoitti:
sie ko tutkit kaiken näköstä, olisitko nyt sitte níin kiltti tutkimuksissas viikon loppuna että tekisit mummoille mukavan mielen.semmonen sanahaarniska ko ihmisel on, päästä sielt hyvät essii.
toiseksee ei sinun minnuu ihmettelä muilla palstoil,mie oon vaan karjalainen mummo joka ellää elämäänsä, keksii välil viihykettä näilkii palstoil,voit sannoo suorat sävelet,etkä puhhuu nurkan takan.en mie pahastu vaik erimieltä ollaakin. kohan et silmille hypi;)))
jätin siulle ennustamatta, mutta olisin kyllä jos oisit tullu minun postiin. kahen kesken mie voin kuiskii salat julki;))
näistä palstoista se, että pitäshän sinun jo noinkii viisaana ymämrtää, mite hienoja ihmisiä näil sivuil on.
elämäs on muutakin tavotteita ko saaha kanssaa puhumaa mitä vaa, eikös tärkein ole kuitenkii ihmisen puhe, vaikkei se sinnuu sivutakkaa.ja vaik hää puhuis sanan viikossa, niinko kuulemma hämäläiset.
niinko repe ruutikallo aikonaa suunnillee sano näin,ettei voi koskaa tietää mitä jonkin viestin takan on ,jote vastauksel on merkitystä.
siit mie ottasin vaarin ja miettisin mitä sanosin kirjotuksil.sielon ihminen takana joka sen kirjottaa, ja hänel kaik voi olla laukauksen päässä, siks ei passaa vähätellä.
mukavaa viikonloppua kaikille.toivoo lyyliPostilaatikkoni olen ilmaissut aivan alkuun. Eipä ole Senoralla ollut aikaa kirjoitta. Sinun osoitettani minulla ei ole ollut.
Nämä riitapukarit haluavat vain riidellä palstoilla ja etsiä sitä vaikka mistä.
Perässä tulevat kun palstaa vaihdan ja sama häiriköinti ja inttäminen jatkuu.
En ota lainkaan syytä näistä itselleni. Tuskin ojennun tällä kerralla sinun viestistäsi.
Sinä saat puolestani höpistä mitä lystäät numeroista ja kahvinporoista. Luulen niillä tuotettavan paljon vahinkoa ihmisille.
Tuo0llainen ennustelu ei ole hyväksi. Kerrot, että takana on ihminen. Voisit itsekin ajatella ennustellessasi, että joku saattaa jopa uskoa ja toimia ennustustesi mukaan ja kuka ottaa vastuun seurauksista.
Minä en lähtisi milloinkaan moiseen. - Hajupoika
señoralyyli kirjoitti:
sie ko tutkit kaiken näköstä, olisitko nyt sitte níin kiltti tutkimuksissas viikon loppuna että tekisit mummoille mukavan mielen.semmonen sanahaarniska ko ihmisel on, päästä sielt hyvät essii.
mukavaa viikonloppua kaikille.toivoo lyyliMinusta voisit ratkaista eräitä asioita kun osaat ennustaa niin menneethän ovat sinulle leikkiä:
- Kumpi on oikeassa kun Anu väittää ettei ole koskaan meilannut minulle ja minä taas sanon, että hän on meilannut ja pyytänyt että kirjoittelisimme. Kumpi puhuu totta.
- Liena sanoo ettei ole milloinkaan meilannut, soittanut, lähettänyt tekstiviestejä minulle.
Minä taas väitä, että Liena on aloittanut kirjoittamalla viestejä pyytäen kirjoittamaan
ja hän on lähettänyt myös lukuisan määrän tekstiviestejä vaikka itse väittää ettei ole ainuttakaan lähettänyt eikä ole edes halunnut koskaan olla missään tekemisissä Hajupojan kanssa.
Harkitse itse vastaatko palstalla vai meilaten.
Olen kumpaakin pyytänyt lukemattomia kertoja vastaamaan asiaan asiallisesti haluamallaan tavalla. Minä en voi mitään sille, että tätä repostelua käydään palstoilla.
Haluan vain tämän loppuvan.
Minulla lienee sentään oikeus puolustautua vai mitä ? - Hajupoika
señoralyyli kirjoitti:
mukavaa viikonloppua kaikille.toivoo lyyliOlen todella ymmälläni viestistäsi. Olemme olleet palstalla
toista vuotta ja nyt kerrot omaavasi ennustajan lahjoja. Et ole niitä milloinkaan keskustelujen tuoksinassa käyttänyt, antanut ainoatakaan "äidillistä" neuvoa.
Sinun maailmasi on pyörinyt, miesvainajassasi, eräässä Amerikanserkussa, Jehussa sekä omassa pihapiirissäsi. Vasta nyt koet tulla kesken kiireittesi varottamaan kun alkaa olla jo liian myöhäistä.
Olet kuin
- Matti maalla viisas kun merellä vahinko sattuu ! - Hajupoika
sofia kirjoitti:
kuinka terveydenhuoltoa pitäisi kehittää, ja joista kirjoitit, ovat myös totta.
Kaikki tutkitusti hyvä ei kyllä ole kaikkien suomalaisten tarvitsijoiden ulottuvilla(esim. jotkut syöpähoidot, ms-taudin hoitoon käytettävät lääkkeet ja saattohoito).
Vaikka lääkäreitä koulutetaan paljon, yhä useampi terveyskeskuslääkäri näkyy olevan ulkomaalainen. Monet suomalaiset lääkärit, jotka ovat suomalaisilla verovaroilla kouluttautuneita, lähtevät USAan, jossa kouluttautuminen on kallista.Löytyisikö jotain uutta ja tietoni kumoavaa?
- Hajupoika
Anu kirjoitti:
Kuka milloinkin mesoo sinun mielestäsi,et pysty ees omaa nikkiä käyttään.
Ottiko luonnolle noin kovaa kun et pystynyt
toteen näyttämään valheitasi.
Lopuksi kirjoitin sinne vain miltä minusta tuntui,
en mesonnut niinkuin sinä kerroit,siellä se on luettavissa.Jalkojen hoidossa ei nikillä ole väliä.
Sinä et ole osoittanut koskaan ainaotakaan perätöntä lauusumaani.
Mesomiseen en ota enää kantaa. - aromi
tutkija kirjoitti:
onks se yksin mummojen vika miks tullee hämmentään hajusteillaa mummojen soppaa,
Joten siksi on näin.Hämmentäkää vain niin hajun aromit tulee vain maistumaan ja tuoksumaan söpönenissänne.
Hän taisi jo muuten lähteä... - !!!!!!!!!!!!
aromi kirjoitti:
Hämmentäkää vain niin hajun aromit tulee vain maistumaan ja tuoksumaan söpönenissänne.
Hän taisi jo muuten lähteä...ehei lähteny siinä taas on.
- sofia
Hajupoika kirjoitti:
Löytyisikö jotain uutta ja tietoni kumoavaa?
tietoja sinulla on jalkojen hoidosta?
- harha
aromi kirjoitti:
Hämmentäkää vain niin hajun aromit tulee vain maistumaan ja tuoksumaan söpönenissänne.
Hän taisi jo muuten lähteä...Harhaluulo olettamuksesi. Tuossa istuu ja könöttä !
- Hajupoika
!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
ehei lähteny siinä taas on.
Mihinkäs sitä kotoaan lähtisi - saunakutsua toki odotin ?
- sinullahan
sofia kirjoitti:
kuulemma on ja anulla lisää
- Hajupoika
sofia kirjoitti:
Paljon enemmän kuin teillä mummoilla yhteensä
eikä ole kuin ensimmäinen plari luettu. - Hajupoika
sofia kirjoitti:
on juuri päinvastainen: vaatimukset kutistetaan markkinavoimille mieleisiksi.
Näiden markkinavoimien lisäämiseksi voidaan ottaa käyttöön myös eutanasia. Ihmisten mielet myönteisiksi eutanasialle voi saada vaikkapa kiusaamalla heitä. Esimerkkejä sellaisesta on tuolla Vanhustenhuolto -palstalla.Nyt nämä jalkaterapia-asiat ensin.
Eutanasia saa odottaa. - sofia
Hajupoika kirjoitti:
Paljon enemmän kuin teillä mummoilla yhteensä
eikä ole kuin ensimmäinen plari luettu.on siis jalkojen hoidosta paljon tietoja, jotka kumoavat sinun tietosi. Niinhän ilmoitit.
- sofia
Hajupoika kirjoitti:
Nyt nämä jalkaterapia-asiat ensin.
Eutanasia saa odottaa.jos sorkkahoitaja sinun tapauksessasi tuleekin siihen tulokseen, että eutanasia on ainoa hoitokeino.
- Bock
sofia kirjoitti:
jos sorkkahoitaja sinun tapauksessasi tuleekin siihen tulokseen, että eutanasia on ainoa hoitokeino.
Voiko mummolla olla pukinsorkat.
Ihmeiden aika ei ole ohi. Naaraspukki. - sofia
Bock kirjoitti:
Voiko mummolla olla pukinsorkat.
Ihmeiden aika ei ole ohi. Naaraspukki.Et ole tainnut kuullakaan sorkkahoitajista. He käyvät maatiloilla vähintäin kerran vuodessa hoitamassa lehmien sorkat kuntoon.
Eilisen keskustelun vilkkauden perustella(60 ) päättelen Hajupojalla olevan kiinnostusta maaseudun oloja kohtaan. Myös maalla yhdistellään joskus eri ammattialojen töitä samalle ihmiselle, jotta heille tulisi täysiä työpäiviä.
Tässä ketjussa(70 ) Hajupoika sanoi hänellä olevan vielä jalkahoitoa koskevaa tietoa, eikä ole kirjoittanut niistä, vaikka sitä on kuulemma enemmän kuin muilla yhteensä.
Niinpä arvailen:
Hajupoika on maalaisista kiinnostuttuaan tavannut ammattitaitoisen sorkkahoitajan, jonka hoidossa olemisestaan vihjaili(?). Näine arveluineni kirjoitin sen, mitä tuossa edellisissä puheenvuoroissa on. - kellohame®
Hajupoika kirjoitti:
Olen todella ymmälläni viestistäsi. Olemme olleet palstalla
toista vuotta ja nyt kerrot omaavasi ennustajan lahjoja. Et ole niitä milloinkaan keskustelujen tuoksinassa käyttänyt, antanut ainoatakaan "äidillistä" neuvoa.
Sinun maailmasi on pyörinyt, miesvainajassasi, eräässä Amerikanserkussa, Jehussa sekä omassa pihapiirissäsi. Vasta nyt koet tulla kesken kiireittesi varottamaan kun alkaa olla jo liian myöhäistä.
Olet kuin
- Matti maalla viisas kun merellä vahinko sattuu !Voiko kukaan sivistyneenä ihmisenä paukutella toiselle noin pahasti?
Meillä jokaisella on omamaailmamme,ja se maailma on hyvin tärkeä ja rakas.
Tunnen Lyylin kanssa lukkarinrakkautta elämäntyöstämme,se ainakin on jättänyt meihin hyvänolon ja asenteemme on valoisa,osaamme nauttia pikkuasioista.jokainen aamu on uusi elämys!
Mitä hyötyä siitä on sinulle hajupoika ollut,vaikka rikasta ja laajaa elämää oletkin saanut elää.Sinussa näkee katkeran-vihamielisen ihmisen,joka loistavasta menneisyydestään huolimatta ei saanut itselleen siitä mitään........mitä vähemmän tiedät,sitä Onnellisempi olet.Mistään hinnasta en vaihtaisi menneitä polkujani suurempiin valtateihin.Murusista se onni kerätään,oltava vaan maltillinen,että jaksaa jokamurun säästää!
Minullekkin pihapiirini on rakas ja se pyörii elämää,aamusta iltaan,siinä aika kuluu ihmetellessä-miten kaunis on sentään maa ja miten korkea taivas.. - Hajupoika
sofia kirjoitti:
Et ole tainnut kuullakaan sorkkahoitajista. He käyvät maatiloilla vähintäin kerran vuodessa hoitamassa lehmien sorkat kuntoon.
Eilisen keskustelun vilkkauden perustella(60 ) päättelen Hajupojalla olevan kiinnostusta maaseudun oloja kohtaan. Myös maalla yhdistellään joskus eri ammattialojen töitä samalle ihmiselle, jotta heille tulisi täysiä työpäiviä.
Tässä ketjussa(70 ) Hajupoika sanoi hänellä olevan vielä jalkahoitoa koskevaa tietoa, eikä ole kirjoittanut niistä, vaikka sitä on kuulemma enemmän kuin muilla yhteensä.
Niinpä arvailen:
Hajupoika on maalaisista kiinnostuttuaan tavannut ammattitaitoisen sorkkahoitajan, jonka hoidossa olemisestaan vihjaili(?). Näine arveluineni kirjoitin sen, mitä tuossa edellisissä puheenvuoroissa on.Maalaismaisemista paljon tiedän, ei olla edes aapiskirjan ensi sivuja käännelty kun Sofialla jo tökkii. Sorkanhoitajalle sassiin ja sitten aapiskirja oikeinpäin käteen.
- sofia
Hajupoika kirjoitti:
Maalaismaisemista paljon tiedän, ei olla edes aapiskirjan ensi sivuja käännelty kun Sofialla jo tökkii. Sorkanhoitajalle sassiin ja sitten aapiskirja oikeinpäin käteen.
kirjoittanut mitään. Täytyyhän sitä hiukan laittaa piristettä, jotta hereillä pysyy.
- Hajupoika
kellohame® kirjoitti:
Voiko kukaan sivistyneenä ihmisenä paukutella toiselle noin pahasti?
Meillä jokaisella on omamaailmamme,ja se maailma on hyvin tärkeä ja rakas.
Tunnen Lyylin kanssa lukkarinrakkautta elämäntyöstämme,se ainakin on jättänyt meihin hyvänolon ja asenteemme on valoisa,osaamme nauttia pikkuasioista.jokainen aamu on uusi elämys!
Mitä hyötyä siitä on sinulle hajupoika ollut,vaikka rikasta ja laajaa elämää oletkin saanut elää.Sinussa näkee katkeran-vihamielisen ihmisen,joka loistavasta menneisyydestään huolimatta ei saanut itselleen siitä mitään........mitä vähemmän tiedät,sitä Onnellisempi olet.Mistään hinnasta en vaihtaisi menneitä polkujani suurempiin valtateihin.Murusista se onni kerätään,oltava vaan maltillinen,että jaksaa jokamurun säästää!
Minullekkin pihapiirini on rakas ja se pyörii elämää,aamusta iltaan,siinä aika kuluu ihmetellessä-miten kaunis on sentään maa ja miten korkea taivas..Sinulla on jäänyt joku levy päälle jo ajat sitten.
Moitit aikanaan minua mummon mökkien sabotoinnista - miten niille on käynyt vaikken muuta kuin kaikkea hyvää toivotin. Eräälle ystävälleni kerroin juuri viestissäni, että toivon hartaasti teidän saavan oman keskustelunne pyörimään. Olisitte häiritsemättä sitten toisten keskusteluja omissa ketjuissaan. Sehän on tietysti sinultakin liikaa pyydetty.
Senora Lyyli tuli ojentamaan. Saanenhan minäkin lausua joskus mielipiteeni. Ei se ollut haukkua, toteamus vain. Nyt keskustelemme jalkojenhoidosta, miksi tästäkään asiasta ei voi kertoa asiaa. Lukisit ensin mitä olen yrittänyt kertoa ja säti sitten vasta.
Kohta vuoden olet ollut antamassa minulle keskusteluohjeita.
Miksi et itse avaa hyviä keskusteluja joihin kaikki sivistyneet tulevat kanssasi innolla keskustelemaan.
Tuolla vain yhden parjaamisella et sinä. soenora ja kumppanit saa mitään aikaan.
Kun senora lupasi ennustaa niin pyysin häntä ennustamaan menneitä - se on hemmetin vaikeaa sinullekin.
Toivotan oikein hyviä keskusteluhetkiä.
Teet minulle suuren palvelun, jos saat siihen liittymään Ruuneperin, Senoran, MdK, Lienan, Anun, Kirsikan, Mummot, ja monet muut.
Ketään näistä en kaipaa omiin ketjuihini elleivät osaa käyttäytyä - opeta sinä heitä.
Minä en todellakaan puutu keskusteluihinne ellette provosoi vastaamaan - senhän sinä tiedät. - sofia
sofia kirjoitti:
kirjoittanut mitään. Täytyyhän sitä hiukan laittaa piristettä, jotta hereillä pysyy.
sanotaan aina sorkkahoitaja, vaikka näkyisi oikein olevan sorkanhoitaja kuten kirjoitit. Tarkistin luotettavasta lähteestä.
En minä kyllä usko, että sorkanhoitaja minun jalkojani uskaltaisi ruveta sorkkimaan. Hän varmaan kehottaisi menemään pedikyristille, vaikka kelpaahan minulle tavallinen jalkojen hoitajakin. Jos hän on pätevä. - Hajupoika
sofia kirjoitti:
sanotaan aina sorkkahoitaja, vaikka näkyisi oikein olevan sorkanhoitaja kuten kirjoitit. Tarkistin luotettavasta lähteestä.
En minä kyllä usko, että sorkanhoitaja minun jalkojani uskaltaisi ruveta sorkkimaan. Hän varmaan kehottaisi menemään pedikyristille, vaikka kelpaahan minulle tavallinen jalkojen hoitajakin. Jos hän on pätevä.Tuli moitteita aina "rapakon takaa".
En ymmärrä lainkaan naljailuasi enkä toistenkaan. Keskustelun ulkopuolella olen asiasta puhunut paljon. Eräs ystäväni kertoi käyneensä hammaslääkärissä ja sanoneensa hoitavan henkilön tittelin hieman huolimattomasti. Heti oli
tullut napakka huomautus, että minä en ole hammashoitaja vaan hammashuoltaja. Katsokin seuraavalla kerralla tarkkaan oven tekstiä ja rinnassa olevaa tunnusta, että osaat puhutella oikein. Jalkojasi hoidattaessasi puhuttele mieluusti jalkaterapeutiksi tai muuten hienosti.
Vaikka sinua hoitaisi keinosiementäjä niin puhuttele häntä vaikka seminologiksi.
Hajupoikakin saattaisi olla aivan eri mies kun ymmärtäisitte olla kuin sivisyneiden ladyjen kuuluisikin olla - vaikkette olisikaan leidejä. - sofia
Hajupoika kirjoitti:
Tuli moitteita aina "rapakon takaa".
En ymmärrä lainkaan naljailuasi enkä toistenkaan. Keskustelun ulkopuolella olen asiasta puhunut paljon. Eräs ystäväni kertoi käyneensä hammaslääkärissä ja sanoneensa hoitavan henkilön tittelin hieman huolimattomasti. Heti oli
tullut napakka huomautus, että minä en ole hammashoitaja vaan hammashuoltaja. Katsokin seuraavalla kerralla tarkkaan oven tekstiä ja rinnassa olevaa tunnusta, että osaat puhutella oikein. Jalkojasi hoidattaessasi puhuttele mieluusti jalkaterapeutiksi tai muuten hienosti.
Vaikka sinua hoitaisi keinosiementäjä niin puhuttele häntä vaikka seminologiksi.
Hajupoikakin saattaisi olla aivan eri mies kun ymmärtäisitte olla kuin sivisyneiden ladyjen kuuluisikin olla - vaikkette olisikaan leidejä.maksavana asiakkaana vähäisen vieraskoreuden riittävän hammaslääkärillä käydessä. Tuttuus näillä palstoilla on eri asia ja perustuu anonyymiyteen, myönnän.
Huomasin nuo kaukaa saamasi moitteet. Ajattelin, että arki näyttää todellisuutta ihmisten välisissä suhteissa.
Mielestäni sanoit ennustamisesta ja niistä mökkijutuista asiallisesti, vaikka tietysti sillä mitä mieltä minä niistä olen, ei kai ole merkitystä. Olen kyllä samaa mieltä kuin sinäkin.
Sanot naljailuksi sellaista, josta minä en käyttäisi naljailu-sanaa. Minä sanoisin sitä pään jumpaksi. Tähän tapaan olemme sisarusteni kanssa pitäneet hauskaa aikuisina ollessamme.
Sinun ja minun välillä oleva kulttuuriero ei ole aivan vähäinen. Lisäksi on muitakin näkemyseroja, joten tuskin vältymme tuleviltakaan törmäyksiltä. Mutta jos törmäyksiä ei tule, niin mukavaahan sekin on. - tutkiskelija
sofia kirjoitti:
maksavana asiakkaana vähäisen vieraskoreuden riittävän hammaslääkärillä käydessä. Tuttuus näillä palstoilla on eri asia ja perustuu anonyymiyteen, myönnän.
Huomasin nuo kaukaa saamasi moitteet. Ajattelin, että arki näyttää todellisuutta ihmisten välisissä suhteissa.
Mielestäni sanoit ennustamisesta ja niistä mökkijutuista asiallisesti, vaikka tietysti sillä mitä mieltä minä niistä olen, ei kai ole merkitystä. Olen kyllä samaa mieltä kuin sinäkin.
Sanot naljailuksi sellaista, josta minä en käyttäisi naljailu-sanaa. Minä sanoisin sitä pään jumpaksi. Tähän tapaan olemme sisarusteni kanssa pitäneet hauskaa aikuisina ollessamme.
Sinun ja minun välillä oleva kulttuuriero ei ole aivan vähäinen. Lisäksi on muitakin näkemyseroja, joten tuskin vältymme tuleviltakaan törmäyksiltä. Mutta jos törmäyksiä ei tule, niin mukavaahan sekin on.Sofia,
varoisit hieman Hajupojalla on tunnetusti kova kallo ja iso pää ! - sofia
tutkiskelija kirjoitti:
Sofia,
varoisit hieman Hajupojalla on tunnetusti kova kallo ja iso pää !kumminkin ja huomenna on sitten uusi päivä.
- varoitinhan
sofia kirjoitti:
kumminkin ja huomenna on sitten uusi päivä.
Hajupojalla on kovempi kallo
ja isompi pää kuin kellään
tällä palstalla.
Se kestää koviakin
kolauksia! - Kirsikka
Hajupoika kirjoitti:
Sinulla on jäänyt joku levy päälle jo ajat sitten.
Moitit aikanaan minua mummon mökkien sabotoinnista - miten niille on käynyt vaikken muuta kuin kaikkea hyvää toivotin. Eräälle ystävälleni kerroin juuri viestissäni, että toivon hartaasti teidän saavan oman keskustelunne pyörimään. Olisitte häiritsemättä sitten toisten keskusteluja omissa ketjuissaan. Sehän on tietysti sinultakin liikaa pyydetty.
Senora Lyyli tuli ojentamaan. Saanenhan minäkin lausua joskus mielipiteeni. Ei se ollut haukkua, toteamus vain. Nyt keskustelemme jalkojenhoidosta, miksi tästäkään asiasta ei voi kertoa asiaa. Lukisit ensin mitä olen yrittänyt kertoa ja säti sitten vasta.
Kohta vuoden olet ollut antamassa minulle keskusteluohjeita.
Miksi et itse avaa hyviä keskusteluja joihin kaikki sivistyneet tulevat kanssasi innolla keskustelemaan.
Tuolla vain yhden parjaamisella et sinä. soenora ja kumppanit saa mitään aikaan.
Kun senora lupasi ennustaa niin pyysin häntä ennustamaan menneitä - se on hemmetin vaikeaa sinullekin.
Toivotan oikein hyviä keskusteluhetkiä.
Teet minulle suuren palvelun, jos saat siihen liittymään Ruuneperin, Senoran, MdK, Lienan, Anun, Kirsikan, Mummot, ja monet muut.
Ketään näistä en kaipaa omiin ketjuihini elleivät osaa käyttäytyä - opeta sinä heitä.
Minä en todellakaan puutu keskusteluihinne ellette provosoi vastaamaan - senhän sinä tiedät.Mahtavaa että muistat meidät kaikki nimeltä ja ajattelet meitä. Sehän on niin joista puhut, olet kiinnostunut heistä, ainakin viesteilyssä!
Jos et ihan niin ikävästi kirjoittaisi vanhemmalle henkilölle kunten tässä ketjussa, olisit ihan mukava tyyppi.
Senoran elämän päiville antaa sisältöä - auttaminen - hoivaaminen, joka valitettavasti puuttuu niin monelta tämän päivän ihmiseltä, miksi
mollata hänen tapaansa elää?
"Kun hän ottaa lapsen syliinsä,
hän puhuu aivan hiljaa lapselle,
näkee lapsen ruusuisen pehmeänä
siinä sylissään, tulee mieleen muistoja,
muistoja,elämän matkalta." - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Mahtavaa että muistat meidät kaikki nimeltä ja ajattelet meitä. Sehän on niin joista puhut, olet kiinnostunut heistä, ainakin viesteilyssä!
Jos et ihan niin ikävästi kirjoittaisi vanhemmalle henkilölle kunten tässä ketjussa, olisit ihan mukava tyyppi.
Senoran elämän päiville antaa sisältöä - auttaminen - hoivaaminen, joka valitettavasti puuttuu niin monelta tämän päivän ihmiseltä, miksi
mollata hänen tapaansa elää?
"Kun hän ottaa lapsen syliinsä,
hän puhuu aivan hiljaa lapselle,
näkee lapsen ruusuisen pehmeänä
siinä sylissään, tulee mieleen muistoja,
muistoja,elämän matkalta."Senora Lyylistä
- en ole sanonut mitään sellaista jonka takana en voisi olla. En myöskään kenestäkään muusta luettelemastani. Te olette joka ainoa kerta aloittaneet senora mukaan luettuna höpinöitänne.
Olen ainoastaan vastannut kuten olette huutaneet
- en usein edes sitäkään.
Senora puhuu, se on hänen oikeutensa.
Usein puuta heinää toistaen kymmenet kerrat kerrottua. Osoitat käsittämätöntä typeryyttä ja moukkamaisuutta puhuessasi senorasta.
Ainakin sitaatteihin laittamasi on täyttä puppua - valitettavasti.
Jos olisit nuo sanat kertonut minusta niin se olisi ollut faktaa.
Hänen kertomanaan se todella taitaa olla täyttä potaskaa.
Tunnetko hänet ihan oikeasti ?
Voisitko kertoa tai hän miten asiat ovat todellisuudessa. - No niin
Hajupoika kirjoitti:
Senora Lyylistä
- en ole sanonut mitään sellaista jonka takana en voisi olla. En myöskään kenestäkään muusta luettelemastani. Te olette joka ainoa kerta aloittaneet senora mukaan luettuna höpinöitänne.
Olen ainoastaan vastannut kuten olette huutaneet
- en usein edes sitäkään.
Senora puhuu, se on hänen oikeutensa.
Usein puuta heinää toistaen kymmenet kerrat kerrottua. Osoitat käsittämätöntä typeryyttä ja moukkamaisuutta puhuessasi senorasta.
Ainakin sitaatteihin laittamasi on täyttä puppua - valitettavasti.
Jos olisit nuo sanat kertonut minusta niin se olisi ollut faktaa.
Hänen kertomanaan se todella taitaa olla täyttä potaskaa.
Tunnetko hänet ihan oikeasti ?
Voisitko kertoa tai hän miten asiat ovat todellisuudessa.on mummojenpotkija vauhdissa...
- Hajupoika
No niin kirjoitti:
on mummojenpotkija vauhdissa...
Myöhäistä on potkia, mutta kun ymmärtäisivä't edes varoa, että annan takaisin !
- Niinpä
No niin kirjoitti:
on mummojenpotkija vauhdissa...
taitaa olla jalat kunnossa... missähän on käynyt hoidattamassa.....?
- Olenko
Niinpä kirjoitti:
taitaa olla jalat kunnossa... missähän on käynyt hoidattamassa.....?
Olenko valitellut muuta kuin teidän typeryyttänne, joka näyttää olevan
oletettua pimeämpää. - menikö
varoitinhan kirjoitti:
Hajupojalla on kovempi kallo
ja isompi pää kuin kellään
tällä palstalla.
Se kestää koviakin
kolauksia!Meneekö perille varoitukset?
- Mummo6
Älkää ihmeessä ottako Hajupoikaa tosissanne. Ei teidän tarvitse perustella kirjoitustanne hänelle. Niissä oli jo kaikki tervejärkisille lukijoille.
Kundilla ei ole muuta tekemistä, kuin istua koneen ääressä ja yrittää saada itselleen seuraa. Älkää menkö halpaan.
Jos tarvitsette saman sisältöistä ajankulua sittenhän asia on ok.
Muuten jättäisin hänen kirjoituksensa omaan arvoonsa.- Hajun kaima
Halpaa makkaraa tänäänkin kaikki pyörii väkkäränä hajun hajussa vaikkei itse piittasi mummo 69
yhtikäs mitään.
Haju saattoi jo muuten lähteä muille maille. - Hajuppoika
Hajun kaima kirjoitti:
Halpaa makkaraa tänäänkin kaikki pyörii väkkäränä hajun hajussa vaikkei itse piittasi mummo 69
yhtikäs mitään.
Haju saattoi jo muuten lähteä muille maille.Enpä ole kuullutkaan, että kaimaksia olemme ?
- Imartelet itseäsi!
Hajuppoika kirjoitti:
Enpä ole kuullutkaan, että kaimaksia olemme ?
Mieti, mieti ja vieläkin mieti, miksi Sinulla ei ole kavereita!
- Hajupoika
Imartelet itseäsi! kirjoitti:
Kateelliset täällä sorkki ja sorsii.
Olen todella yllättynyt siitä positiivisesta palautteesta jota ainakin meileinä tulee ja muitten yhteyksien kautta. Täällä on vain yhden käden sormin laskettavissa ne, jotka erinäisistä syistä ovat katkeroituneet.Meilinä olen tänään saanut yhdeltä palstailijalta negatiivista palautetta. Sekin oli lievästi sanottuna
kummallista koska tätäkin olen useasti kannustanut avaamaan omia keskustelujaan.
Muita negatiivissävyisiäkään en ole saanut juuri koskaan. Kun päivittäinen meilien määrä saattaa olla usein satakunta niin se on todella promillen osia eli olematonta.
Olen jäävi puhumaan ystävistäni ja kavereistani
ainakaan palstalla, mutta sen voin sanoa, että niitä on yllättävän paljon ja täällä palstoillakin lienee joitakin.
En pidä hyvänä kertoa millaiset "siviilisuhteeni" ovat enkä repostele toistenkaan suhteista siitä mitä tiedän. - tutkiskelija
Palstalla keskusteluja katselemalla on todettava, ettätänäänkin tällä 70 palstoilla käydyistä keskusteluista
on ollut Hajupojan kansa n. 97 prosenttia.
Edellinen yli sata keskustelupuheenvuoroa ollut oli Hajupojan "Aprillia" joka sai punaisen tilpun.
80 palstalla on nyt käyty ennätyvvilkasta keskustelua, eikä punaiseen tilppuun johtaneissa kahdeksassa keskustlussa ole Hajua syrjitty kuin näitten jokapaikan ilkeilijöiden taholta.
Miksi mummot haluavat kinata hajun kanssa, se on tutkiskelijallekin mysteeri.
Miksi he eivät tarinoi Mummon mökissä tai senoran kanssa ? - Hajupoika
Taas väitettiin ettei Hajupojan kanssa kukaan keskustele niin ajattelin kysyä asiaa suoraan, koska ainakan minä en tiedä asiasta.:
Tässä keskustelussa on ollut ainakin seuraavat joita en tunnusta omikseni:
Kirsikka
Anu
Noniin
SenoraLyyli
Kellohame
Mummeli1
Saskia
Helena
Annukka
Osoita
Pistäpä
Yökkö
Liena
Hilimakka
Sofia
Varoitin
Harha
Mummo6
Hajunkaima
Imartelet
Eli parikymmentä eri nikkiä ja omat päälle.
En yhtäkkiä osaa sanoa milloin palstalla olisi ollut näinkään monta kirjoittajaa.
Useimmiten koko keskustelujen puheenvuorojen kokonaismäärä jää alle tuon.
80 palstalla väite on sama. Pitänee tarkistaa asia. Omituiseksi tämän tekee se, että asianomainen ihan vakavissaan juuri väitti ettette te ole oikeasti kirjoittaneet vaan Hajupojan sairaassa päässä syntyneitä nämä ovat.
Minua kiinnostaa vain totuus. - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Taas väitettiin ettei Hajupojan kanssa kukaan keskustele niin ajattelin kysyä asiaa suoraan, koska ainakan minä en tiedä asiasta.:
Tässä keskustelussa on ollut ainakin seuraavat joita en tunnusta omikseni:
Kirsikka
Anu
Noniin
SenoraLyyli
Kellohame
Mummeli1
Saskia
Helena
Annukka
Osoita
Pistäpä
Yökkö
Liena
Hilimakka
Sofia
Varoitin
Harha
Mummo6
Hajunkaima
Imartelet
Eli parikymmentä eri nikkiä ja omat päälle.
En yhtäkkiä osaa sanoa milloin palstalla olisi ollut näinkään monta kirjoittajaa.
Useimmiten koko keskustelujen puheenvuorojen kokonaismäärä jää alle tuon.
80 palstalla väite on sama. Pitänee tarkistaa asia. Omituiseksi tämän tekee se, että asianomainen ihan vakavissaan juuri väitti ettette te ole oikeasti kirjoittaneet vaan Hajupojan sairaassa päässä syntyneitä nämä ovat.
Minua kiinnostaa vain totuus.Tätä kysyi tämä ystävä maailman toiselta laidalta.
Hän kuten useat muutkin ovat "huolestuneita."
Tapasin äskettäin erään ikäiseni papan, joka näytti lehdestä kauniin ja viehättävän tytön kuvaa ja hänestä tehtyä laajaa artikkelia.
Etten paljasta luvatta liikaa niin kerron vain, että tämä nuori nainen oli saanut hyvin merkittävää
tunnustusta. Tämän tytön toiset sisarukset olivat olleet kovin huolestuneita sisarestaan kun kaikki opinnot ja työt eivät näyttäneet edistyvän.
Osoittaa suurta typeryyttä runoilijan, kirjailijan, säveltäjän, taiteilijan, filosofin parjaaminen. Tekisit jotain oikeata työtä.
Muistan nuoruudessani somerolaisten isäntien hymähtelyt kun postissa oli kirje "säveltäjä Unto Mononen", hmh! "mikä säveltäjä" taivaanrannanamaalari, laiska vetelys ei des heinätöihin miestä saa....
"Satumaa-tangon säveliä kuullaan tangmarkkinoilla ja monia muita huithapeli Unto Monosen sävellyksiä. Tunsin Unto Monosen ja ymmärrän
mitä on kun lahjakasta neroia ei ymmärretä -
onneksi Untolla sentään oli joku ystäväjoka ymmärsi.
Aleksis Kivi kykeni kirjoittamaan parasta suomalaista kirjallisuuttaa parjattuna, halveksittuna, häväistynäkin.
Onneksi oli eräs leskirouva joka ymmärsi neroa.
Kalle Päätalon tarina on kovin tuttu, outo mies.
Kalevi Sorsa tiesi ettei sellaista voi julkaista ja palautti Kallen kirjantekeleen. Kalle ei lannistunut, meni toiselle kustantajalle.
Kallen kirjoja on luettu miljoonia kappaleita.
Tiedämme nyt maailmanlaajuisen menekkikirjan, josta Suomessakin otettiin heti ennätyspainos...
Tuohon herjaan, jota näillä palstoilla päivästä, viikosta, ja kukaudesta toiseen heitetään ei älyä tarvita. Siitä on vain haittaa. - Ruuneperi
Hajupoika kirjoitti:
Kateelliset täällä sorkki ja sorsii.
Olen todella yllättynyt siitä positiivisesta palautteesta jota ainakin meileinä tulee ja muitten yhteyksien kautta. Täällä on vain yhden käden sormin laskettavissa ne, jotka erinäisistä syistä ovat katkeroituneet.Meilinä olen tänään saanut yhdeltä palstailijalta negatiivista palautetta. Sekin oli lievästi sanottuna
kummallista koska tätäkin olen useasti kannustanut avaamaan omia keskustelujaan.
Muita negatiivissävyisiäkään en ole saanut juuri koskaan. Kun päivittäinen meilien määrä saattaa olla usein satakunta niin se on todella promillen osia eli olematonta.
Olen jäävi puhumaan ystävistäni ja kavereistani
ainakaan palstalla, mutta sen voin sanoa, että niitä on yllättävän paljon ja täällä palstoillakin lienee joitakin.
En pidä hyvänä kertoa millaiset "siviilisuhteeni" ovat enkä repostele toistenkaan suhteista siitä mitä tiedän.Ei kukaan ole kateellinen riitelystäsi.
Tulit palstalle vain loukkaamaan ja häiritsemään, jalkojenhoidosta, asiasta, et sanonut sanaakaan.
Väität, ettet puutu muiden "suhteisiin"!
Olettamuksi ja luuloin, toisenkädentiedoin, joita kirjoitustaidottomat ystäväsi ovat sinulle kertoneet, olet mustamaalannut minua koko palstallaolosi ajan. Ystäviänikin olet aina pilkannut, nimitellyt, loukannut.
Joku muu häpeäisi, sinä et osaa sitäkään! - tyhmä
Hajupoika kirjoitti:
Tätä kysyi tämä ystävä maailman toiselta laidalta.
Tapasin äskettäin erään ikäiseni papan, joka näytti lehdestä kauniin ja viehättävän tytön kuvaa ja hänestä tehtyä laajaa artikkelia.
Etten paljasta luvatta liikaa niin kerron vain, että tämä nuori nainen oli saanut hyvin merkittävää
tunnustusta. Tämän tytön toiset sisarukset olivat olleet kovin huolestuneita sisarestaan kun kaikki opinnot ja työt eivät näyttäneet edistyvän.
Osoittaa suurta typeryyttä runoilijan, kirjailijan, säveltäjän, taiteilijan, filosofin parjaaminen. Tekisit jotain oikeata työtä.
Muistan nuoruudessani somerolaisten isäntien hymähtelyt kun postissa oli kirje "säveltäjä Unto Mononen", hmh! "mikä säveltäjä" taivaanrannanamaalari, laiska vetelys ei des heinätöihin miestä saa....
"Satumaa-tangon säveliä kuullaan tangmarkkinoilla ja monia muita huithapeli Unto Monosen sävellyksiä. Tunsin Unto Monosen ja ymmärrän
Aleksis Kivi kykeni kirjoittamaan parasta suomalaista kirjallisuuttaa parjattuna, halveksittuna, häväistynäkin.
Kalevi Sorsa tiesi ettei sellaista voi julkaista ja palautti Kallen kirjantekeleen. Kalle ei lannistunut, meni toiselle kustantajalle.
Tiedämme nyt maailmanlaajuisen menekkikirjan, josta Suomessakin otettiin heti ennätyspainos...
Tuohon herjaan, jota näillä palstoilla päivästä, viikosta, ja kukaudesta toiseen heitetään ei älyä tarvita. Siitä on vain haittaa.Siinähän se olis mummoille ja muillkkin mukavaa luettavaa,että lähtisit kirjotteleen sitä omaa
"Teostasi viisauksinesi"jätä tyhmät ja ala toimimaan,kuten älykkään ihmisen pitääkin,näytä mummoille,miten terävä ja miten älykäs onkaan sanasimiekka kirjojen sivuilla.Anna tyhmille rauha ja jokaiselle kirjoitus mahdollisuus täällä palstoilla.Jää hyvästi,tule kertomaan ku ensimmäinen teoksesi on saanut neitseellisen kasteen.
Laisesi älykkö menee täällä tyhmienmummojen seassa ihan hukkaan - tyhmä
tyhmä kirjoitti:
Siinähän se olis mummoille ja muillkkin mukavaa luettavaa,että lähtisit kirjotteleen sitä omaa
"Teostasi viisauksinesi"jätä tyhmät ja ala toimimaan,kuten älykkään ihmisen pitääkin,näytä mummoille,miten terävä ja miten älykäs onkaan sanasimiekka kirjojen sivuilla.Anna tyhmille rauha ja jokaiselle kirjoitus mahdollisuus täällä palstoilla.Jää hyvästi,tule kertomaan ku ensimmäinen teoksesi on saanut neitseellisen kasteen.
Laisesi älykkö menee täällä tyhmienmummojen seassa ihan hukkaanPainu itse hornan tuuttiin ellei ole mitään sanottavaa. Häirikkö pahimmasta päästä.
Tällä palstalla on tilaa kirjoittaa mutta kaikki vain hajun kanssa vaikkei päässä ole kuin kusta
kuten sulla! - kikkeilijä
Ruuneperi kirjoitti:
Ei kukaan ole kateellinen riitelystäsi.
Tulit palstalle vain loukkaamaan ja häiritsemään, jalkojenhoidosta, asiasta, et sanonut sanaakaan.
Väität, ettet puutu muiden "suhteisiin"!
Olettamuksi ja luuloin, toisenkädentiedoin, joita kirjoitustaidottomat ystäväsi ovat sinulle kertoneet, olet mustamaalannut minua koko palstallaolosi ajan. Ystäviänikin olet aina pilkannut, nimitellyt, loukannut.
Joku muu häpeäisi, sinä et osaa sitäkään!Aloita oma keskustelu tai käy moikkaamassa mummoja. Mitä olet mummoille tehnyt kun et niiden kanssa viihdy. Taittapi oola niin, että olet tuota kusijuomaasi ottanut itse- Tuossa toisessa teksti oli kuin kusten juostu.
- sofia
Hajupoika kirjoitti:
Tätä kysyi tämä ystävä maailman toiselta laidalta.
Tuohon herjaan, jota näillä palstoilla päivästä, viikosta, ja kukaudesta toiseen heitetään ei älyä tarvita. Siitä on vain haittaa.mainitsemillasi taiteilijoilla on ollut sanottavaa, kuten yleensä kaikilla taiteilijoilla.
Kirjailijalla pitää olla asiaa. Pelkillä sanoilla ja niiden oikeaoppisella peräkkäin laittamisella ei vielä pärjää.
Kirjailijan pitäisi tiedostaa yhteiskunnallinen todellisuus tai ainakin osia siitä, ja kirjoittaa niin, että lukijatkin käsittävät jotain siitä missä mennään.
Rupesit aika ajoin toistamaan "laiska töitään luettelee" ja väität sen kuuluneen lapsuutesi sanontoihin. En oikein usko sitä että se olisi pohjalaisia sanontoja. Nappasit sen päiväkirjapalstalta, jonne olin kirjoittanut tuon isäni toteamuksen.
Tuottamalla palstalle "paljon roskaa" käyttäydyt kyllä täällä palstalla kuin laiska ihminen paljoja töitään luetellessaan, mutta tuo "laiska töitään..." -sanonta sopii minun käyttämäksi koska olen karjalainen ja minä siitä ensin mainitsinkin.
Pohjalaisena sinun pitäisi kai ilmentää pohjalaisuutta. Jos minä olisin sinä, kirjoittaisin "lähdettihin kosimahan -tyyliin" ja miehet olisivat jonninjoutavia retkuja ja tappelijoita. Naiset olisivat jäykkiä, jämäköitä ja jonkinlaisia perheen tukipylväitä.
Tietenkään en väitä, että tuntisin niin hyvin pohjalaisuutta, että pystyisin siitä kirjoittamaan.
Syntyykö ratkaisu tähän ongelmaan vain siten, että karsitaan kirjoituksista niiden rahanarvoiset asiat kassakaappiin. Arvopapereiksi.
Vaikka en minä rahaa ajattele vanhemmistani ja lapsuuteni naapureista yms. kirjoittaessani. Ilmennän niillä heidän ja koko paikan omaleimaisuutta. Kulttuuria.
Myös tämä "idän ja lännen kohtaaminen" sinun ja minun välisenä vuoropuheluna on ajankohtaiskulttuuria. Hedelmällistä kaiken lisäksi, vai mitä sanot? - päätön
sofia kirjoitti:
mainitsemillasi taiteilijoilla on ollut sanottavaa, kuten yleensä kaikilla taiteilijoilla.
Kirjailijalla pitää olla asiaa. Pelkillä sanoilla ja niiden oikeaoppisella peräkkäin laittamisella ei vielä pärjää.
Kirjailijan pitäisi tiedostaa yhteiskunnallinen todellisuus tai ainakin osia siitä, ja kirjoittaa niin, että lukijatkin käsittävät jotain siitä missä mennään.
Rupesit aika ajoin toistamaan "laiska töitään luettelee" ja väität sen kuuluneen lapsuutesi sanontoihin. En oikein usko sitä että se olisi pohjalaisia sanontoja. Nappasit sen päiväkirjapalstalta, jonne olin kirjoittanut tuon isäni toteamuksen.
Tuottamalla palstalle "paljon roskaa" käyttäydyt kyllä täällä palstalla kuin laiska ihminen paljoja töitään luetellessaan, mutta tuo "laiska töitään..." -sanonta sopii minun käyttämäksi koska olen karjalainen ja minä siitä ensin mainitsinkin.
Pohjalaisena sinun pitäisi kai ilmentää pohjalaisuutta. Jos minä olisin sinä, kirjoittaisin "lähdettihin kosimahan -tyyliin" ja miehet olisivat jonninjoutavia retkuja ja tappelijoita. Naiset olisivat jäykkiä, jämäköitä ja jonkinlaisia perheen tukipylväitä.
Tietenkään en väitä, että tuntisin niin hyvin pohjalaisuutta, että pystyisin siitä kirjoittamaan.
Syntyykö ratkaisu tähän ongelmaan vain siten, että karsitaan kirjoituksista niiden rahanarvoiset asiat kassakaappiin. Arvopapereiksi.
Vaikka en minä rahaa ajattele vanhemmistani ja lapsuuteni naapureista yms. kirjoittaessani. Ilmennän niillä heidän ja koko paikan omaleimaisuutta. Kulttuuria.
Myös tämä "idän ja lännen kohtaaminen" sinun ja minun välisenä vuoropuheluna on ajankohtaiskulttuuria. Hedelmällistä kaiken lisäksi, vai mitä sanot?olet päätön kana.
- sofia
päätön kirjoitti:
olet päätön kana.
äijä äimäksi!
- sofia
sofia kirjoitti:
mainitsemillasi taiteilijoilla on ollut sanottavaa, kuten yleensä kaikilla taiteilijoilla.
Myös tämä "idän ja lännen kohtaaminen" sinun ja minun välisenä vuoropuheluna on ajankohtaiskulttuuria. Hedelmällistä kaiken lisäksi, vai mitä sanot?jonninjoutavia....jne oli kyllä vähän kuin vitsi, huono sellainen, jos kerran suutuit siitä. En minä sinua tarkoittanut, enkä oikeasti minulle tuntemattomia muitakaan ihmisiä, vaan sitä mielikuvaa, jonka kirjallisuus ja televisiossa esitetyt elokuvat ovat luoneet.
- höpinä
sofia kirjoitti:
jonninjoutavia....jne oli kyllä vähän kuin vitsi, huono sellainen, jos kerran suutuit siitä. En minä sinua tarkoittanut, enkä oikeasti minulle tuntemattomia muitakaan ihmisiä, vaan sitä mielikuvaa, jonka kirjallisuus ja televisiossa esitetyt elokuvat ovat luoneet.
Olet höpisijä kaikilla palstoilla.
Pian täällä ei ole ketään höpisemässä. - sofia
höpinä kirjoitti:
Olet höpisijä kaikilla palstoilla.
Pian täällä ei ole ketään höpisemässä.käytä charmikkuuttasi jos haluat keskustelujen vilkastuvan?
1)Tässä on risteyspaikka, jossa yksi haara on se, että käytät charmikkuuttasi ja povautat - annat vähän raottaa tulevaisuuden verhoa. Ehkä sillä saisit porukan innostumaan.
2)Toinen haara on se, että sanot sen, mitä ajattelet, kuten sanoit ennustamisesta, mutta joudut asemaan, jossa monet esikuvasikin ovat olleet. Yksin Yrjönä yrittämässä, kuten olen ennenkin maininnut.
Saattaahan niitä useampiakin polkuja olla, mutta niitä pitäisi esitellä niiden, joilla on sosiaalista lahjakkuutta. - Hajupoika
sofia kirjoitti:
käytä charmikkuuttasi jos haluat keskustelujen vilkastuvan?
1)Tässä on risteyspaikka, jossa yksi haara on se, että käytät charmikkuuttasi ja povautat - annat vähän raottaa tulevaisuuden verhoa. Ehkä sillä saisit porukan innostumaan.
2)Toinen haara on se, että sanot sen, mitä ajattelet, kuten sanoit ennustamisesta, mutta joudut asemaan, jossa monet esikuvasikin ovat olleet. Yksin Yrjönä yrittämässä, kuten olen ennenkin maininnut.
Saattaahan niitä useampiakin polkuja olla, mutta niitä pitäisi esitellä niiden, joilla on sosiaalista lahjakkuutta.Pyörit kuin väkkärä.
Kuin päätön kana. Olet moittinut minua milloin milläkin nikillä esiintyväksi kuten kellohamekin tekee. Ei minkäänlaista käsitystä kummallakaan.
Olisin todella onnessani kun luettelemani nikit voisivat "höpistä" keskenään vaikkapa mummon mökissä aivan rauhassa.
Minä en todellakaan häiritseteitä. Kun on jalkojen hoidosta kysymys niin asia olisi ollut selvä, mutta teillä ei näytä olevan mitään tolkkua.
M.O.T. kertoi "rakennusten kuntotarkastuksista" ja se oli oiva näyttö sille, että jotkut käyttämänne hoitajat toimivat kuten nuo rakennusten "kuntoarvioijat" - ei mitään vastuuta.
Sosiaalisia kykyjä et enää kykene oppimaan - niitä sinulla ei ole koskaan ollutkaan. - sofia
Hajupoika kirjoitti:
Pyörit kuin väkkärä.
Kuin päätön kana. Olet moittinut minua milloin milläkin nikillä esiintyväksi kuten kellohamekin tekee. Ei minkäänlaista käsitystä kummallakaan.
Olisin todella onnessani kun luettelemani nikit voisivat "höpistä" keskenään vaikkapa mummon mökissä aivan rauhassa.
Minä en todellakaan häiritseteitä. Kun on jalkojen hoidosta kysymys niin asia olisi ollut selvä, mutta teillä ei näytä olevan mitään tolkkua.
M.O.T. kertoi "rakennusten kuntotarkastuksista" ja se oli oiva näyttö sille, että jotkut käyttämänne hoitajat toimivat kuten nuo rakennusten "kuntoarvioijat" - ei mitään vastuuta.
Sosiaalisia kykyjä et enää kykene oppimaan - niitä sinulla ei ole koskaan ollutkaan.että haluaisit muiden olevan vain sinun opetustesi lukijoita?
En katsellut M.O.T -ohjelmaa kun olin päiväunilla.
Katselin Kotikatsomon. Ihan kelpo-ohjelma. Tunsin itsenikin Aapoksi, joka hänkään ei vaikuttanut "sosiaalistuneelta" sen yhteisön hierarkiaan, jossa tapahtumat etenivät. - Hajupoika
sofia kirjoitti:
että haluaisit muiden olevan vain sinun opetustesi lukijoita?
En katsellut M.O.T -ohjelmaa kun olin päiväunilla.
Katselin Kotikatsomon. Ihan kelpo-ohjelma. Tunsin itsenikin Aapoksi, joka hänkään ei vaikuttanut "sosiaalistuneelta" sen yhteisön hierarkiaan, jossa tapahtumat etenivät.Hössö juttu - kuten tämäkin keskusteluketju !
- sofia
Hajupoika kirjoitti:
Pyörit kuin väkkärä.
Sosiaalisia kykyjä et enää kykene oppimaan - niitä sinulla ei ole koskaan ollutkaan.jälkeen seuranneet tämänaamuiset hoitoaiheet ovat sinun höpinöitäsi:
sama tyyli, samat homehtuneet aiheet... - Täysi
sofia kirjoitti:
jälkeen seuranneet tämänaamuiset hoitoaiheet ovat sinun höpinöitäsi:
sama tyyli, samat homehtuneet aiheet...taidat olla !
- sofia
Täysi kirjoitti:
taidat olla !
meillä, sinulla ja minulla, eri käsitys tuosta täydestä asiasta ja kuinka siihen ei voi lisätä.
Tämä on keskustelupalsta ja muistutan sinua, että jokaisella on omiakin käsityksiä. - selitä
sofia kirjoitti:
meillä, sinulla ja minulla, eri käsitys tuosta täydestä asiasta ja kuinka siihen ei voi lisätä.
Tämä on keskustelupalsta ja muistutan sinua, että jokaisella on omiakin käsityksiä.Mitä tarkoitat kun sanot:
- käsitys
- täysi astia
- mikä on omakäsityksesi asiasta
- entä astiasta
- liikaa
Ei viitsi lukea edes mitä kirjotettu.
näin vain otsikot ja eihän ole kuin parin ihmisen kirjottelut siinä ja yli 140 jo kirjotusta, joten
ei noita kukaan jaksa lueskella. Kirjotelkaas vain edelleen ja menkää hoitamaan tai hoidattamaan jalat, se on tärkeää . Jalkojen pitää olla aina hyvässä kunnossa että jaksaa eikä hierrä mistään ja voit hyvin muutoinkin- Hajupoika
Muorit porajaa jotta mä kiusaan niitä.
Kun on asiasta puhuttu niin se olis niille pitänyt piisata kun sanoin heti alkuun, että taudin kanssa mennään lääkäriin - ei puoskarille.
Sama on muittemnkin kremppojen kanssa.
- "Sadan markan seppä tekee tuhannen markan vahingon, pätee tässäkin."
Mummuthan höpisee kaikenlaisiasta horokoopeista ja ennustaa jonkun numeron persteella kun eivät osaa edes ynnätä aina paljonko 1 1 ja kun kuvittelee jotain niiden päähän sopivan, mutta kun ovat niin ittiänsä täynnä.
Muuten omista sepustuksistani olen aina sanonut, että hyppää yli. Ei ole pakko lukea ei ainakaan vastata koska multa tuloo aina takaasin. ! ! - Kellohame®
Hajupoika kirjoitti:
Muorit porajaa jotta mä kiusaan niitä.
Kun on asiasta puhuttu niin se olis niille pitänyt piisata kun sanoin heti alkuun, että taudin kanssa mennään lääkäriin - ei puoskarille.
Sama on muittemnkin kremppojen kanssa.
- "Sadan markan seppä tekee tuhannen markan vahingon, pätee tässäkin."
Mummuthan höpisee kaikenlaisiasta horokoopeista ja ennustaa jonkun numeron persteella kun eivät osaa edes ynnätä aina paljonko 1 1 ja kun kuvittelee jotain niiden päähän sopivan, mutta kun ovat niin ittiänsä täynnä.
Muuten omista sepustuksistani olen aina sanonut, että hyppää yli. Ei ole pakko lukea ei ainakaan vastata koska multa tuloo aina takaasin. ! !Lopettaapa "Jalkahoitajan työt" teki eilen ehtoolla taas sileet jalkapohjat itelleen,eihä näillä henno nyt juosta edes nurmikolla,suttaantuvat vielä pahanpäiväisesti.
Oikeastaan vihreet varpaat olisivatkin kesänväri,niissä olisi oikeen kunnollinen suojavärikin.Varpaaton hame hipsuttelee pihallaan,kaikkien kukkastensa ja lintustensa joukossa.Toivoo että naapurien kollikissatkin pelästyisivät näkemäänsä ja jättäisivät pihani rauhaan.Hyvämieli ja valoisa ajatus pitää rempat kaukana..kokemuksen äänella- ja suosittelee kaikille lämpimästi!! - Hajupoika
Kellohame® kirjoitti:
Lopettaapa "Jalkahoitajan työt" teki eilen ehtoolla taas sileet jalkapohjat itelleen,eihä näillä henno nyt juosta edes nurmikolla,suttaantuvat vielä pahanpäiväisesti.
Oikeastaan vihreet varpaat olisivatkin kesänväri,niissä olisi oikeen kunnollinen suojavärikin.Varpaaton hame hipsuttelee pihallaan,kaikkien kukkastensa ja lintustensa joukossa.Toivoo että naapurien kollikissatkin pelästyisivät näkemäänsä ja jättäisivät pihani rauhaan.Hyvämieli ja valoisa ajatus pitää rempat kaukana..kokemuksen äänella- ja suosittelee kaikille lämpimästi!!Kenkäsi ahtaat ja pipo painaa.
Olet ilmeisen tyhmä höpisijä
kuten palstan ja tämän keskustelun mummot ovat tässä osoittaneet.
Senoran arvostelu asiallisestikin oli sinusta loukkaus. Ihmettelen, ettette oikeasti juuri koskaan keskustele hänen kanssaan.
Lienen lähes ainoa. Ainakin itse inhoan perinjuurin lepertelyä, nuoleskelua jossa ei ole ihminen aidosti mukana.
Sanoit minun häiritsevän mummoja.
Miten hemmetissä voit näin sanoa. Runsaan vuoden aikana keskustelu on pyörinyt täysin nikkini ympärillä ja olen alun alkaen sanonut etten pidä siitä. Nikin vaihto vain aiheuttaa sen, että syytetään nikkeilystä. Kun siirryn palstalta toiselle niin mummot tulevat kuin sopulilauma perässä. Olen sinuakin pyytänyt useita kertoja vetämään luettelemani mummot omaan mummonmökkiin höpisemään.
Väitit minun sabotoivan mummon mökkejänne.
Olen ensimmäinen onnittelemassa kun se pyörii ja kukoistaa. Saatte mielellään vaikka kaikki punaiset tilput kun saan vain jostain jonkun nurkan jossa saamme keskustella teidän häiritsemättä.
Senora Lyyli oli ensimmäisiä, joka aikanaan tuli asialliseen keskusteluun höpisemään joutavia.
Te saatte omissa ketjuissanne keskustella tai olla keskustelematta kun jätätte Hajupojan rauhaan.
Sinä saat juosta ennustajaeukoilla, manikyristeilla, kosmetologeilla ja puoskareilla miten lystäät, mutta silloin kun
Suomessa on todella jalkaongelmia niin ainoa oikea tapa on:
- ensin terveyskeskuslääkäri, jolta lähete
- keskussairaalan erikoislääkärille/jalkojenhoitajalle/jalkaterapeutille jatkohoitoon
Muuten; naisen seksuaalinen viehättävyys ei ole lainkaan hänen varpaankynsiensä, huuliensa värissä, eikä piukassa pepussa vaan vallan muualla
ja sitä sinä et ilmeisesti ymmärrä lainkaan... - Kellohame®
Hajupoika kirjoitti:
Kenkäsi ahtaat ja pipo painaa.
Olet ilmeisen tyhmä höpisijä
kuten palstan ja tämän keskustelun mummot ovat tässä osoittaneet.
Senoran arvostelu asiallisestikin oli sinusta loukkaus. Ihmettelen, ettette oikeasti juuri koskaan keskustele hänen kanssaan.
Lienen lähes ainoa. Ainakin itse inhoan perinjuurin lepertelyä, nuoleskelua jossa ei ole ihminen aidosti mukana.
Sanoit minun häiritsevän mummoja.
Miten hemmetissä voit näin sanoa. Runsaan vuoden aikana keskustelu on pyörinyt täysin nikkini ympärillä ja olen alun alkaen sanonut etten pidä siitä. Nikin vaihto vain aiheuttaa sen, että syytetään nikkeilystä. Kun siirryn palstalta toiselle niin mummot tulevat kuin sopulilauma perässä. Olen sinuakin pyytänyt useita kertoja vetämään luettelemani mummot omaan mummonmökkiin höpisemään.
Väitit minun sabotoivan mummon mökkejänne.
Olen ensimmäinen onnittelemassa kun se pyörii ja kukoistaa. Saatte mielellään vaikka kaikki punaiset tilput kun saan vain jostain jonkun nurkan jossa saamme keskustella teidän häiritsemättä.
Senora Lyyli oli ensimmäisiä, joka aikanaan tuli asialliseen keskusteluun höpisemään joutavia.
Te saatte omissa ketjuissanne keskustella tai olla keskustelematta kun jätätte Hajupojan rauhaan.
Sinä saat juosta ennustajaeukoilla, manikyristeilla, kosmetologeilla ja puoskareilla miten lystäät, mutta silloin kun
Suomessa on todella jalkaongelmia niin ainoa oikea tapa on:
- ensin terveyskeskuslääkäri, jolta lähete
- keskussairaalan erikoislääkärille/jalkojenhoitajalle/jalkaterapeutille jatkohoitoon
Muuten; naisen seksuaalinen viehättävyys ei ole lainkaan hänen varpaankynsiensä, huuliensa värissä, eikä piukassa pepussa vaan vallan muualla
ja sitä sinä et ilmeisesti ymmärrä lainkaan...Rutistaa ja pussaa 'Hajupoikaa muisKISS!
Kaikki rakastuu varpaisiini,sinakin jos nakisit;-) - Kirsikka
Kellohame® kirjoitti:
Rutistaa ja pussaa 'Hajupoikaa muisKISS!
Kaikki rakastuu varpaisiini,sinakin jos nakisit;-)Näkeehän sen kaikella tavalla ett Hajupoika on lätkässä meihin ladyihin. Aina tulee perästä joka palstalle missä vain hameenhelmamme vilkahtaa ja
vadelmanpunaiset varpaankyntemme hyvin hoidetuissa jaloissa pilkahtavat.
Aivan oikein erikoissairauksien hoidossa ohjaamasi
tie on OK, muttane maksavat itse viulunsa joilla ei ole erikoissairautta. Milloin Haju on käynyt
pedikyristillä viimeksi, veitkö kynsilakan mukanasi vai eikö täti suositellut kynsien lakkausta sieni infektion peloss?
Moikkelis näin maanantai aamuna! - Hajupoika
Kellohame® kirjoitti:
Rutistaa ja pussaa 'Hajupoikaa muisKISS!
Kaikki rakastuu varpaisiini,sinakin jos nakisit;-)Seksikkäät varpaat punaiset huulet, pehmeät jalkapohjat omaava kellohameessa viihtyvä leidi jo pelkästä ajatuksesta joutua lähimaillekaan, ei suurin surminkaan näyttäisi varpaitaankaan
Hajupojalle, jonka jaloissa saattaisi tuoksahdella
jopa sellaiset mausteet ja aromit, että punakutrinen pyörtyisi -
- ja mikä häpeä vielä Hajupojan syliin ! !
Ruuneperi tulisi salamana paikalle sheriffi evp. valtuuksin korjaamaan mokoman häirikön ja tietty Kanadan punatakkiset ratsupoliisit "Kingin"
johdolla passittaisivat konsulin kyydillä vaikka Timbuktuun kun Suomi ei ottaisi vastaan - onhan se sentään sivistysmaa. - Hajupoika
Kirsikka kirjoitti:
Näkeehän sen kaikella tavalla ett Hajupoika on lätkässä meihin ladyihin. Aina tulee perästä joka palstalle missä vain hameenhelmamme vilkahtaa ja
vadelmanpunaiset varpaankyntemme hyvin hoidetuissa jaloissa pilkahtavat.
Aivan oikein erikoissairauksien hoidossa ohjaamasi
tie on OK, muttane maksavat itse viulunsa joilla ei ole erikoissairautta. Milloin Haju on käynyt
pedikyristillä viimeksi, veitkö kynsilakan mukanasi vai eikö täti suositellut kynsien lakkausta sieni infektion peloss?
Moikkelis näin maanantai aamuna!Minä käyn säännöllisesti jalkaterapeutilla.
Ei tulisi kuuloonkaan tuommoset hoidatukset.
Totta kai on kauneutta hoidettava ja hellittävä.
Eräs lääkäri väitti kerran, että minulla on kynsisieni, joka on hoidettava.
Ukkovarpaan kynsi oireili ja se päätettiin poistaa. Pyynnöstäni lääkäri vei sen labraan. Sitä tutkittiin eikä mitään kuten ei ole ennenkään ollut eikä ole. Olen kertonut sairastavani diabetesta ja siihen liittyvää
polyneuropatiaa. Tämä on ollut syy tuohon, että "puoskarointiin" jollaisena neuvonne koen ei ole syytä lähteä. Tiedän niin paljon ystäviäni,
jotka eivät ole ymmärtäneet. Pieni haavauma ukkovarpaassa, menenpä "kostemologille" perikyristille...
Sitten viime hädässä kuitenkin on turvvauduttava lääkäriin.
Eräskin opettajakolleega meni varpaansa kanssa lääkäriin - muutama viikko sairaalassa ja hän terve mies kuoli. Toinen äskettäin myös sattunut;
varvas oli sinertynyt jonkin aikaa - sairaalaan
lopulta kun pohojalaanen ei turhista.. varvas ambutoitiin, sitten jalka eikä pitkään elänyt yksjalkaisena...
Ymmärtänette kun sanon vieläkin
Tanan muorit ! !
Toivoisin, että teidän päähänne sopisi edes joku järjen hitunen.
Senora Lyylin toilauksia moittiessani tein pyhäinhäväistyksen.
Kuinka paljon saatte vahinkoa aikaan nuolla ennustuksillanne. Palsta paranisi paljon kun asiattomat höpinät edes vähenisivät.
Senoran kirjoituksia ei Kellohamekaan lue saati kirjoittelisi jotain asiaa hänelle.Lukekaa ja puhukaa vasta sitten. Tämä keskustelu olisi ollut asiakeskusteluna tärkeä ja hyvä - saattanut antaa joillekin ihmisille elämää päiviin.
Minusta saatte lakata kyntenne tai olla lakkaamatta ja ihan minä värisiksi haluatte.
Näin tyhmää porukkaa kuin tässä keskustelussa on ollut saa hakea kaukaa.
Tämän runsaan vuoden aikana en asiatta ole keskusteluihinne tullut mutta te jaksatte nyt Sofian johdolla olla nokkinenne vaikka missä
vaikkei olisi hajuakaan itse asiasta. - Hajupoika
Tässäkin ketsussa kuten palstalla viime aikoina on tullout esiin merkillinen tietämättömyys.
Huolestuttavaksi sen tekee se, että faktatietoa kertova on vaarassa tulla lynkatuksi ja jos nuotiolle vietäisiin naapuripalstalle kärvennettäväksi niin oitis olisivat risuja keräämässä ja hiillosta yhteen hiileen puhaltamssa.
Kun sanoin jotain jalkojenhoitoasioista faktoina niin kuuroille korville. Samat mummot sanovat yhteen ääneen että loukkaan jotain senoraa.
Huomaan, että hänen kanssaan ei juuri kukaan keskustele.
Taikauskoisuudesta ja noituudesta saa hyvän kuvan kun kaikki nämä fiksuina itseään pitävät menevät kuorossa kysymään tulevaisuuden asioitaan jonkun numeron perusteella. Näitä numeroita on vain kymmenkunta ja siitä jo voi sanov;"Voi pyhä yksinkertaisuus."
Tässä on eräs lehtiartikkeli edessäni, jossa kerrotaan "Mustan surman" raivotessa paavin henkilääkärin sanoneen että syy on kolmen planeetan Saturnuksen, Marsin ja Jupiterin olevan syy vitsaukseen.
Presidentti Washington kärsi kurkkukivusta ja häneltä laskettiin verta - potilas kuoli muutamassa tunnissa. Yhä tänä päivänä monet turvautuvat kuppareihin ja menevät puoskareille
sekä ostavat ihmerohtkoja; käyvä painonvartijoissa pyllyään piukentamassa - turhaan.
Taannoin kiistelimme antibiooteista. Se, että ne tulivat nopeasti yleiseen käyttöön saamme kiittää tri Alexander Flemingia jonka hyvä ystävä kärsi selkäydintulehduksesta. Tri oli käyttänyt penisilliiniä jo ulkoisesti, mutta huomasi ettei se tehonnut. Hän soitti hyvälle golleegalleen
ja sia häneltä lisää ainetta, jota ruiskutti viimein suoraan potilaan selkäytimeen.
Runsaan viikon kuluttua potilas pääsi sairaalasta täysin parantuneena.
Mietin, miksi uutta todellistakin tietoa vastustetaan niin yleisesti ja voimallisesti. Muita ollaan moittimassa ties mistä perustelematta edes omaa näkemystään
eikä huomata omaa pohjatonta typeryyttä. - tutkiskelija
Hajupoika kirjoitti:
Tässäkin ketsussa kuten palstalla viime aikoina on tullout esiin merkillinen tietämättömyys.
Huolestuttavaksi sen tekee se, että faktatietoa kertova on vaarassa tulla lynkatuksi ja jos nuotiolle vietäisiin naapuripalstalle kärvennettäväksi niin oitis olisivat risuja keräämässä ja hiillosta yhteen hiileen puhaltamssa.
Kun sanoin jotain jalkojenhoitoasioista faktoina niin kuuroille korville. Samat mummot sanovat yhteen ääneen että loukkaan jotain senoraa.
Huomaan, että hänen kanssaan ei juuri kukaan keskustele.
Taikauskoisuudesta ja noituudesta saa hyvän kuvan kun kaikki nämä fiksuina itseään pitävät menevät kuorossa kysymään tulevaisuuden asioitaan jonkun numeron perusteella. Näitä numeroita on vain kymmenkunta ja siitä jo voi sanov;"Voi pyhä yksinkertaisuus."
Tässä on eräs lehtiartikkeli edessäni, jossa kerrotaan "Mustan surman" raivotessa paavin henkilääkärin sanoneen että syy on kolmen planeetan Saturnuksen, Marsin ja Jupiterin olevan syy vitsaukseen.
Presidentti Washington kärsi kurkkukivusta ja häneltä laskettiin verta - potilas kuoli muutamassa tunnissa. Yhä tänä päivänä monet turvautuvat kuppareihin ja menevät puoskareille
sekä ostavat ihmerohtkoja; käyvä painonvartijoissa pyllyään piukentamassa - turhaan.
Taannoin kiistelimme antibiooteista. Se, että ne tulivat nopeasti yleiseen käyttöön saamme kiittää tri Alexander Flemingia jonka hyvä ystävä kärsi selkäydintulehduksesta. Tri oli käyttänyt penisilliiniä jo ulkoisesti, mutta huomasi ettei se tehonnut. Hän soitti hyvälle golleegalleen
ja sia häneltä lisää ainetta, jota ruiskutti viimein suoraan potilaan selkäytimeen.
Runsaan viikon kuluttua potilas pääsi sairaalasta täysin parantuneena.
Mietin, miksi uutta todellistakin tietoa vastustetaan niin yleisesti ja voimallisesti. Muita ollaan moittimassa ties mistä perustelematta edes omaa näkemystään
eikä huomata omaa pohjatonta typeryyttä.Mummo1 näyttää aloittaneen uuden "Erkinpäivä" keskustelun. Kuinkas muuten kuin muistelemalla ennustuksia, jotka usei pitävät paikkansa, kuten seuraavat:
- jos vappuna on lunta katolla niin sitä on maassakin.
- jos laitat narun ulos roikkumaan ja se on märkä niin sataa
- jos ripustamasi naru heiluu niin silloin tuulee
- kun ulkona piskottelee niin se on varma sateen merkki
- usein myös poudan jälkeen sataa
- sateen jälkeen usein tulee pouta - juoruilija
tutkiskelija kirjoitti:
Mummo1 näyttää aloittaneen uuden "Erkinpäivä" keskustelun. Kuinkas muuten kuin muistelemalla ennustuksia, jotka usei pitävät paikkansa, kuten seuraavat:
- jos vappuna on lunta katolla niin sitä on maassakin.
- jos laitat narun ulos roikkumaan ja se on märkä niin sataa
- jos ripustamasi naru heiluu niin silloin tuulee
- kun ulkona piskottelee niin se on varma sateen merkki
- usein myös poudan jälkeen sataa
- sateen jälkeen usein tulee poutahuomaako haju ollenkaan kuina mummot provosoivat sinua mukaan naapuripalstalla. Ilkeilyä ainakin minusta. Anopinkieli on terävä, mutt nätti ikkunalla samaten juoru on ikävä kuulla, mutta menettelee mummon akkunalla.
- Hajupoika
juoruilija kirjoitti:
huomaako haju ollenkaan kuina mummot provosoivat sinua mukaan naapuripalstalla. Ilkeilyä ainakin minusta. Anopinkieli on terävä, mutt nätti ikkunalla samaten juoru on ikävä kuulla, mutta menettelee mummon akkunalla.
Tuntuu joskus hassulta eräitten nikkien moitiskelu milloin mistäkin asiasta ja nämä parjaajat eivät lainkaan huomaa syyllistyvänsä juuri tuohon toisessa moittimaansa syntioin itse hyvin pahasti. Tietämättömyyttä koetaan peittää.
Erä minua kirjaviisaudesta moittinut mummo kirjoitti suoraan jotain tietoteosta kopsaten
ja nyt näyttää Sofialle tulleen "assosiaatoio"-tauti. Hän assosioi tänään monella palstalla.
Mihinkähän hänen assosiaationsa liittyvät yhteen, mitähän ovat ne mielleyhtymät. Se jää minulle ainakin salaisuudeksi.
Perättömiä juoruja hän kuitenkin kokee edelleen asiakseen levitellä ainakin kolmella palstalla.
Olisiko juoruilu hänelle se assosiaatio - kuka tietää vaikka olisikin ? - sofia
Hajupoika kirjoitti:
Tuntuu joskus hassulta eräitten nikkien moitiskelu milloin mistäkin asiasta ja nämä parjaajat eivät lainkaan huomaa syyllistyvänsä juuri tuohon toisessa moittimaansa syntioin itse hyvin pahasti. Tietämättömyyttä koetaan peittää.
Erä minua kirjaviisaudesta moittinut mummo kirjoitti suoraan jotain tietoteosta kopsaten
ja nyt näyttää Sofialle tulleen "assosiaatoio"-tauti. Hän assosioi tänään monella palstalla.
Mihinkähän hänen assosiaationsa liittyvät yhteen, mitähän ovat ne mielleyhtymät. Se jää minulle ainakin salaisuudeksi.
Perättömiä juoruja hän kuitenkin kokee edelleen asiakseen levitellä ainakin kolmella palstalla.
Olisiko juoruilu hänelle se assosiaatio - kuka tietää vaikka olisikin ?nyt kun noin suoraan syytätkin, mikä on perätöntä? Mikä juorua?
- sofia
Hajupoika kirjoitti:
Olisiko juoruilu hänelle se assosiaatio - kuka tietää vaikka olisikin ?Palikat ovat pöydällä.
- Hajupoika
sofia kirjoitti:
nyt kun noin suoraan syytätkin, mikä on perätöntä? Mikä juorua?
On hyvin vaikea pulma kun en löydä viesteistäsi muuta kuin hössötystä. Vastasin sinulle naapurissa kun Larin Paraske oli vähän outo sinulle. Lue ja linkki myös. Voin tietysti tuoda tähänkin.
Helena tuli myös "höpisemään" kertoen menevänsä uimahalliin joka on kivenheiton päässä.
Anna mun kaikki hössöttäjät kestää.
Olisi oikein kiva kun saisi tarinoida jonkun mummelin kanssa niinkuin oikeat ihmiset.
Mutta eiväthän oikeat ihmiset palstoille tule. - Hajupoika
sofia kirjoitti:
Palikat ovat pöydällä.
Minä olen täysin vakuuttunut, että "pirunnyrkki" jäisi sinulta kokoamatta.
Viikon pyörittelisit palikkatestiä saamatta aikaan mitään.
Rubikin kuutio on sinulle täysi mysteeri. - sofia
Hajupoika kirjoitti:
On hyvin vaikea pulma kun en löydä viesteistäsi muuta kuin hössötystä. Vastasin sinulle naapurissa kun Larin Paraske oli vähän outo sinulle. Lue ja linkki myös. Voin tietysti tuoda tähänkin.
Helena tuli myös "höpisemään" kertoen menevänsä uimahalliin joka on kivenheiton päässä.
Anna mun kaikki hössöttäjät kestää.
Olisi oikein kiva kun saisi tarinoida jonkun mummelin kanssa niinkuin oikeat ihmiset.
Mutta eiväthän oikeat ihmiset palstoille tule.että tämän palstan mummelien pitäisi muuttua sellaisiksi kuin tuossa aloittamassasi intiimihieronta -ketjussakin fantasioit, niin sitä saat odottaa kauan! -luulen niin.
- Hajupoika
sofia kirjoitti:
että tämän palstan mummelien pitäisi muuttua sellaisiksi kuin tuossa aloittamassasi intiimihieronta -ketjussakin fantasioit, niin sitä saat odottaa kauan! -luulen niin.
Etsin, mutta en löytänyt sellaista. Ei ole minun.
Johonkin taisin kirjoittaa siihen viitaten, että suomalaisnaiset hakevat kovin mielellään ulkomaanmatkoillaan miespuolisten" matkaoppaitten palveluja. Kun sain kertomastani pyyhkeitä pyrin etsimään lötämättä.
Se oli muutama päivä sitten joko IL- tai IS lööpissäkin. Asiaa ei ole ainakaan minun syytä epäillä. Kertokoon, joka on lukenut. - Hajupoika
sofia kirjoitti:
että tämän palstan mummelien pitäisi muuttua sellaisiksi kuin tuossa aloittamassasi intiimihieronta -ketjussakin fantasioit, niin sitä saat odottaa kauan! -luulen niin.
"Tätä et lue lomaesitteestä" IL/Viikonvaihde/15.5.04/ss10-11
Lainaan tästä aukeaman artikkelista
vain yhden virkkeen dokumentiksi:
"Varsinkin miesoppailla
käy helposti
hyvä flaksi"
Riittänee, mutta itselläni oli nyt lukiessani naurussa pitelemistä niin mainiota oli Sari Hannikaisen terävä teksti - kiitoksia ilopillerille. Tämä pitäisi olla kaikkien
lomamatkaesitteiden liitteenä, johon pitäisi kirjoittaa omakätisesti: Luettu 18.5.04 Maija Meikäläinen ja palauttaa se matkan miesoppaalle
- suunsa avaten tarkastusta varten ! ! - sofia
Hajupoika kirjoitti:
Minä olen täysin vakuuttunut, että "pirunnyrkki" jäisi sinulta kokoamatta.
Viikon pyörittelisit palikkatestiä saamatta aikaan mitään.
Rubikin kuutio on sinulle täysi mysteeri.ole aikaakaan koota pirulle nyrkkejä, eikä rubikin kuutioita.
Tuosta assosiaatiojutusta sen verran, että tein siitä lyhennelmän palstalle. Tiedän toki asiasta paljon enemmän kuin mitä olen tänne kirjoittanut. - sofia
Hajupoika kirjoitti:
"Tätä et lue lomaesitteestä" IL/Viikonvaihde/15.5.04/ss10-11
Lainaan tästä aukeaman artikkelista
vain yhden virkkeen dokumentiksi:
"Varsinkin miesoppailla
käy helposti
hyvä flaksi"
Riittänee, mutta itselläni oli nyt lukiessani naurussa pitelemistä niin mainiota oli Sari Hannikaisen terävä teksti - kiitoksia ilopillerille. Tämä pitäisi olla kaikkien
lomamatkaesitteiden liitteenä, johon pitäisi kirjoittaa omakätisesti: Luettu 18.5.04 Maija Meikäläinen ja palauttaa se matkan miesoppaalle
- suunsa avaten tarkastusta varten ! !ei jaksa paljon kiinnostaa.
- Hajupoika
sofia kirjoitti:
ole aikaakaan koota pirulle nyrkkejä, eikä rubikin kuutioita.
Tuosta assosiaatiojutusta sen verran, että tein siitä lyhennelmän palstalle. Tiedän toki asiasta paljon enemmän kuin mitä olen tänne kirjoittanut.On hienoa kun tutustuu ihmiseen, joka kykenee niin visusti pitämään
oman tietämyksensä omana salaisuutenaan ettei kerrto siitä yhtään mitään.
Minulle on täysi mysteeri;
- tiedätkö sinä todellisuudessa yhtään mitään
kun kätket sen niin hyvin. - Hajupoika
sofia kirjoitti:
ei jaksa paljon kiinnostaa.
Luotan tuon mainitsmani mainion artikkelin kirjoittajan tietämykseen.
Olen täysin vakuuttunut, että kaikkien ulkomaille matkaavien mummojen olisi todella hyödyllistä lukea tuo artikkeli vaikkapa ihan sotaäänellä myös omille paapoilleen.
Ei haittaa vaikka ottaisi sen matkalla lentokoneessa tai bussissa luettavakseen.
Sikäli kuin sinua ymmärrän niin taitaisit viis veisata tällekin opastukselle ja sitten
jonain kauniina pävinä hätäisesti tulisit "miesoppaan" luo; "Katso, mitä minun suussani on ?"
Opashan ymmärtää yskäsi ?
Tietysti tuo artikkelin luku lukemansa sisäistäen säästäisi monelta murheelta.
- Omapahan on asianne ! - Hajupoika
sofia kirjoitti:
Tuosta assosiaatiojutusta sen verran, että tein siitä lyhennelmän palstalle. Tiedän toki asiasta paljon enemmän kuin mitä olen tänne kirjoittanut.Tetriskö vain tai pasianssi kiinnostaa.
Harva osaa enää edes rautalangasta vääntää edes "vangin lukkoa" saati sitten, että kykenisi sen avaamaan. - Hajupoika
sofia kirjoitti:
Tuosta assosiaatiojutusta sen verran, että tein siitä lyhennelmän palstalle. Tiedän toki asiasta paljon enemmän kuin mitä olen tänne kirjoittanut.Tässä ketjussa on höpisty kohta päätepisteeseen. Kukaan ei ole vastannut alussa esittämiini jalkojenhoidon ongelmiin ainoasskaan viestiss.
Moittijoiden suurimmiksi ongelmiksi on osoittautunut suuri propleema:
- Minkähän väriset kesäkynnet varpaisiini maalaisin, jotta ne sopisivat yhteen ranta-asuni
ja huulieni punan sekä tukkani värin kanssa..
Niin unohdin vallan, korvakoruni, nenärenkaani ja navan killuttimet.... - Karhaat
Hajupoika kirjoitti:
Tässä ketjussa on höpisty kohta päätepisteeseen. Kukaan ei ole vastannut alussa esittämiini jalkojenhoidon ongelmiin ainoasskaan viestiss.
Moittijoiden suurimmiksi ongelmiksi on osoittautunut suuri propleema:
- Minkähän väriset kesäkynnet varpaisiini maalaisin, jotta ne sopisivat yhteen ranta-asuni
ja huulieni punan sekä tukkani värin kanssa..
Niin unohdin vallan, korvakoruni, nenärenkaani ja navan killuttimet....Punataudin tartuttaja.
Ei ole ihme kun mummot hermostuvat. Palsta pyörii vain sinun napasi ympärillä. Ei sinua kiinnosta naisten varpaankynsien väri,
mahdatko ymmärtää laisinkaan naisia?
Muutapa asennettasi, muuten höpiset yksiksesi palstalla. - pätkii
Karhaat kirjoitti:
Punataudin tartuttaja.
Ei ole ihme kun mummot hermostuvat. Palsta pyörii vain sinun napasi ympärillä. Ei sinua kiinnosta naisten varpaankynsien väri,
Muutapa asennettasi, muuten höpiset yksiksesi palstalla.Mummojen koneetkin pätkivät
kun ovat muistit täyttymässä sinun höpinöilläsi.
Niistä kun pitää tehdä vielä varmuuskopion varmuuskopioita viitenä kappaleena vanhuuden varalle muisteltavaksi. - Hajupoika
Karhaat kirjoitti:
Punataudin tartuttaja.
Muutapa asennettasi, muuten höpiset yksiksesi palstalla.Luettelin äskettäin nikit, joita en tunnusta omikseni. Riittää kullakin omat tuskansa.
Kukaan ei valita akilleen kantapäätä, vaivaisenluuta eikä liikavarpaitaan.
Mitähän asiaa heillä on jalkojenhoitajalle. - varpaille
Karhaat kirjoitti:
Punataudin tartuttaja.
Muutapa asennettasi, muuten höpiset yksiksesi palstalla.Lue ja ymmärrä varpaille polkija.!
http://www2.edu.fi/svenska/hommahanskassa/kauneus/jalat.html - Hajupoika
varpaille kirjoitti:
Lue ja ymmärrä varpaille polkija.!
http://www2.edu.fi/svenska/hommahanskassa/kauneus/jalat.htmlTätä olenn kaivannut.
Pyydän lisää ! - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Tätä olenn kaivannut.
Pyydän lisää !Normaali reaktio on tuttu jo lapsuusaikaan. Kun sattui "vahinko" niin pikkuvauvakin pyrki piiloon ja salamaan vahingon.
Näin se on mummoillakin.
Ojentuvatko.
Nurkantakaa selkään "puukotukset" eivätlupaa hyvää.
- Hajupoika
Kotipuolessa kaikki tiesivät jo muinoin, että
- turha on kattoa paikata jos perustus pettää.
Tämä keskustelu osoittaa, että emme todellakaan tiedosta tätä hyvin tärkeätä asiaa, ennen kuin perustus pettää ja rakennus sortuu.
Jalat ja niiden kunto ei ole naljailun aihe.
Jalat ovat kehomme kivijalat. Toivon tämän asian
edes sopivan jonkun päähän sanailun sijaan.
http://www.ergoselkaklinikka.fi/tekstit/kivijalka.htm- Perustus
Perustus voi pettää monella tavalla. Se on alunpitäen rakennettu sopimattomalle paikalle eli ihminen on saanut jo perimänä heikot jalat.
Monia tekijöitä on vaikkapa näillä palstoilla olevissa keskusteluissa. Puheenvuorot ovat kovin kaunaisia. Katkeruutta puretaan monin tavoin huomaamatta, että taas ollaan kaivamassa
kuoppaa toiselle ja usein itse siihen kupsahtaen.
Käsittämättömiä ovat nakertajain motiivit.
Ylpeys käy lankeemuksen edellä. - Mitä
Perustus kirjoitti:
Perustus voi pettää monella tavalla. Se on alunpitäen rakennettu sopimattomalle paikalle eli ihminen on saanut jo perimänä heikot jalat.
Monia tekijöitä on vaikkapa näillä palstoilla olevissa keskusteluissa. Puheenvuorot ovat kovin kaunaisia. Katkeruutta puretaan monin tavoin huomaamatta, että taas ollaan kaivamassa
kuoppaa toiselle ja usein itse siihen kupsahtaen.
Käsittämättömiä ovat nakertajain motiivit.
Ylpeys käy lankeemuksen edellä.Mitähän hoitoa suosittelisitte näille naapuripalstan uusille tlokkaille ainakin nikkeinä. Ei innosta ketään keskustelemaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=563&posting=22000000003383794 - Uusi
Mitä kirjoitti:
Mitähän hoitoa suosittelisitte näille naapuripalstan uusille tlokkaille ainakin nikkeinä. Ei innosta ketään keskustelemaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=563&posting=22000000003383794Uusi kirjoittaja haluaa kantaa ensi töikseen myös oman kaunaisen kortensa kekoon.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000322&posting=22000000003387314 - 80+
Uusi kirjoitti:
Uusi kirjoittaja haluaa kantaa ensi töikseen myös oman kaunaisen kortensa kekoon.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000322&posting=22000000003387314Jostain on harvakseltaan kirjoittava Maalaismieskin katkeroitunut. Ei ensimmäistäkään keskustelunaloitusta saati rakentavaa puheenvuoroa ole osannut kirjoittaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000003382262 - Varisevat
80+ kirjoitti:
Jostain on harvakseltaan kirjoittava Maalaismieskin katkeroitunut. Ei ensimmäistäkään keskustelunaloitusta saati rakentavaa puheenvuoroa ole osannut kirjoittaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000003382262Paul Norback oli Myrkyn poikia, mutta hänen hanuristaan lähti herkästi "Varisevat lehdet" niin, että muistaakseni peräti maailmanmestariksikin tituleerattiin.
Eräs vaahteralehtisten maasta jaksaa vainota yhtä nikkiä. Syytti aikanaan "Mummon mökin" sabotoinnista vaikka kukaan ei lähitienoollakaan nähnyt.
Ei ollut kovin sivistyneen naisen tekstin laista kun koki parjata jälleen ja vain yhtä nikkiä.
En muista hänen käyttäneen kenestäkään toisesta näin törkeää kieltä. Sanoisin jopa pohjanoteeraukseksi. Tarvittaessa perustelut myöhemmin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000322&posting=22000000003348755 - Hajupoika
Tietoa mummoilta keskusteluun odotin edellisten kaltaisten moitteiden, parjausten ja asiattomuuksien sijaan. Luulen, että edellisten esimerkkien kaltaise kirjoitukset nakertavat ensisijaisesti kirjoittajan oman terveyden perustaa kun katkeruus on purettava.
Keskustelupalstoilla tuonkaltaiset kirjoitukset vain lisäävät tyytymättömyyttä ja litsovat epäsopua.
Laitan tähän kuvallisen linkin eräistä keinoista poisttaa itsestään tuota negatiivisuutta ja tuoda omaan ja lähimmäisten elämään positiivisuutta ja iloa.
http://www.protraining.fi/fitness/venyttely/fitvenjalat 1-6.htm - Onneksi
Varisevat kirjoitti:
Paul Norback oli Myrkyn poikia, mutta hänen hanuristaan lähti herkästi "Varisevat lehdet" niin, että muistaakseni peräti maailmanmestariksikin tituleerattiin.
Eräs vaahteralehtisten maasta jaksaa vainota yhtä nikkiä. Syytti aikanaan "Mummon mökin" sabotoinnista vaikka kukaan ei lähitienoollakaan nähnyt.
Ei ollut kovin sivistyneen naisen tekstin laista kun koki parjata jälleen ja vain yhtä nikkiä.
En muista hänen käyttäneen kenestäkään toisesta näin törkeää kieltä. Sanoisin jopa pohjanoteeraukseksi. Tarvittaessa perustelut myöhemmin.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000322&posting=22000000003348755aina valpas ja vireä Hajupoika, joka pitää mummot, ja miksei vaaritkin, kurissa ja herran nuhteessa, suoltaessansa opettavaisia ja viisaita kirjoituksia tuutin täydeltä iloksemme. Kauan eläköön Hajupoika!!!!!!!
Punainen pallukkakin on kohta silmiemme ilona, mitä vielä voisimme toivoa? Kyllä elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa. Tra-la-laa!!!! - Hajupoika
Hajupoika kirjoitti:
Tietoa mummoilta keskusteluun odotin edellisten kaltaisten moitteiden, parjausten ja asiattomuuksien sijaan. Luulen, että edellisten esimerkkien kaltaise kirjoitukset nakertavat ensisijaisesti kirjoittajan oman terveyden perustaa kun katkeruus on purettava.
Keskustelupalstoilla tuonkaltaiset kirjoitukset vain lisäävät tyytymättömyyttä ja litsovat epäsopua.
Laitan tähän kuvallisen linkin eräistä keinoista poisttaa itsestään tuota negatiivisuutta ja tuoda omaan ja lähimmäisten elämään positiivisuutta ja iloa.
http://www.protraining.fi/fitness/venyttely/fitvenjalat 1-6.htmEntisen sheriffin arvovallalla Ruuneperi koki asiakseen puuttua keskusteluihin palstalla kokien asiallisten keskustelijain olevan "palstanvaltaajia" vaikkei itsekään ollut aiemmin osallistunut aktiivisesti keskusteluihin palstalla eikä viime aikoina millään palstalla.
Hän koki käyttää palstalaisten äänivaltaa vaikkei sitä ollut kukaan hänelle antanutkaan kuten ei aiemminkaan.
Mitä tämä kuuluu jalkojenhoitokeskusteluun.
Jalat ovat kehon perustus ja näillä palstoilla on juuri Ruuneperin kaltaisilla kirjoittajilla erityinen vastuu, että keskustelut ovat palstoilla
tukevalla, ehyellä, lujalla ja kestäväällä pohjalla.
Tällaisella kirjoittelulla kaivetaan maata jalkojen eli perustuksen alta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000003274769 - O tempora
Hajupoika kirjoitti:
Entisen sheriffin arvovallalla Ruuneperi koki asiakseen puuttua keskusteluihin palstalla kokien asiallisten keskustelijain olevan "palstanvaltaajia" vaikkei itsekään ollut aiemmin osallistunut aktiivisesti keskusteluihin palstalla eikä viime aikoina millään palstalla.
Hän koki käyttää palstalaisten äänivaltaa vaikkei sitä ollut kukaan hänelle antanutkaan kuten ei aiemminkaan.
Mitä tämä kuuluu jalkojenhoitokeskusteluun.
Jalat ovat kehon perustus ja näillä palstoilla on juuri Ruuneperin kaltaisilla kirjoittajilla erityinen vastuu, että keskustelut ovat palstoilla
tukevalla, ehyellä, lujalla ja kestäväällä pohjalla.
Tällaisella kirjoittelulla kaivetaan maata jalkojen eli perustuksen alta.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=94&conference=4500000000000323&posting=22000000003274769O temora o morales !
Tämä Ciceron usein käyttämä lentävä lasahdus päättäköön tämä keskusteluketjun. - Joko
Hajupoika kirjoitti:
http://www.protraining.fi/fitness/venyttely/fitvenjalat 1-6.htmvoidaan venytellä ja verrytellä, ja vaikka painaa lantiomme tunteella yhteen, ja jalkapohjat kihelmöiden nautiskella, saadessamme hartaasti odotetun ja rakkaudella rakennetun pallukan pyöräytettyä keskuuteemme?
Rakkauden reseptillä voidaan jatkossa synnyttää monta punaista palleroa, jotka kisailevat joukossamme ylpeydellä, synnyttyään tällaisen valiojoukon keskellä. Onnea ja menestystä kaikille synnytykseen osallistujille!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663412Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1282887- 462589
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331