Mistä Varkaus tuli

Mulle kertoi vanha mies tänään jolla on oikeata tietoa. Aikoinaan kun sekä Joroisten reunaan kuten Leppävirrankin alkoi muodostua tehdasmiljöö. Sen ajan sosialistit työläiset maanomistajien mielestä kommunistit lisääntyi Varkauden alueella liikaa. Niin sitten Joroisten seurakunta kuten Leppävirrankin perustivat Varkauden seurakunnan. Niitä peruja on ne maat esim. Leppävirran puolella. Sitten kun tänne tuli seurakunta ja oma kirkko se mahdollisti muuttaa tämä alue kauppalaksi. Siten ne pääsivät omasta mielestään eroon kommunisteista. Vanha sanonta tunne historiaa niin ymmärrät nykyisyyttä. Nyt kun ajat on muuttuneet ja muuttuu koko ajan niin aloitetaan uudelleen tyhjältä pöydältä. Persaukiset entiset kommaripaperimiehet on muuttaneet syrjäkylille siis Joroisiin ja Leppävirralle. Varkauteen on jäämässä pelkkiä hyväpalkkaisia insinöörejä. Niinköhän sekä Joroinen että Leppävirta alkaa himoita entisiä omia alueitaan takaisin liitettäväksi takaisin. Etten sanoisi mielenkiintoista. Jopa Kuopiossa on mielenkiinto tännepäin lisääntynyt että pääsis saaliinjakoon.

9

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-paperimies

      Todella sivistävää tekstiä :-/

      • Varkkila

        Ja kun minua haukuttiin ylimieliseksi tällä palstalla....


    • 21

      Kyllä, joo. Varkaus se on NIIN houkutteleva ulkoapäin :)

      • Varkkila

        riittääkin jaettavaksi....Konsernin velat esimerkiksi...


    • Water haloo

      historiaan, pidä ollenkaan paikkaansa. Huomaa että et ole lukenut edes Leppävirran historiaa. Saatikka yleistä historiaa. On ikävää levittää näillä palstoilla täysin tuulesta temmattuja juttuja. Eivät ole edes huumoria. Bruno, kirjoita jostain muusta. Älä historiasta.Leikilläänkään. Äläkä sotkeudu politiikkaan.

      • Varkkila

        no, mitäs sanot nyt tuosta Truunon asenteesta palstalla...Ylimielistäkö?
        Milloin kyseessä on asuntojen remontit, taloustilanne tai tällaiset historiapläjäykset, aina tulee samasta tuutista "ehtaa asiaa".


      • Varkkila kirjoitti:

        no, mitäs sanot nyt tuosta Truunon asenteesta palstalla...Ylimielistäkö?
        Milloin kyseessä on asuntojen remontit, taloustilanne tai tällaiset historiapläjäykset, aina tulee samasta tuutista "ehtaa asiaa".

        Se miksi kirjoitin niin kärjistetysti niin näin ne ison talon isännät ajattelivat siihen aikaan. Jos oli sosialisti niin niiden mielestä se tarkoitti kommunistia. Liittyy jotenkin näihin jakoihin punaiset ja valkeat.
        Synnyiseudullani ei tämmöistä jyrkkää jakoa ollut olemassakaan. En lukenut tätä minkä kirjoitin mistään Varkauden seudun historiasta vaan tämän kertoi vanhempi mies joka on sosialisti aatteeltaan. Lisäksi hän on entinen paperimies ja häneltä sen toteamuksen että kommunistipaperimies kuulin. Muuten myönnän tyhmyyteni paperiteollisuuteen joka on mulla aivan vierasta. Sen myös olen oppinut ettei paperimiehiä saa arvostella tässä kaupungissa. Minusta kyllä kirvesmiestä viisaampaa ei ole keksitty ne tietää kaiken. Kaikki ammatit kunniaan.


      • Water Haloo
        bruno2 kirjoitti:

        Se miksi kirjoitin niin kärjistetysti niin näin ne ison talon isännät ajattelivat siihen aikaan. Jos oli sosialisti niin niiden mielestä se tarkoitti kommunistia. Liittyy jotenkin näihin jakoihin punaiset ja valkeat.
        Synnyiseudullani ei tämmöistä jyrkkää jakoa ollut olemassakaan. En lukenut tätä minkä kirjoitin mistään Varkauden seudun historiasta vaan tämän kertoi vanhempi mies joka on sosialisti aatteeltaan. Lisäksi hän on entinen paperimies ja häneltä sen toteamuksen että kommunistipaperimies kuulin. Muuten myönnän tyhmyyteni paperiteollisuuteen joka on mulla aivan vierasta. Sen myös olen oppinut ettei paperimiehiä saa arvostella tässä kaupungissa. Minusta kyllä kirvesmiestä viisaampaa ei ole keksitty ne tietää kaiken. Kaikki ammatit kunniaan.

        Isket jatkuvasti kirvestä kiveen. Mututieto ei anna oikeutta historialle. Eikä paperimiehille. Eikö kaikki ole palkkansa ansainnut. Kateus vie kalatkin vedestä. Ompa turha jatkaa jos ei ole kuin toisenkäden tietoja.
        Varkkila , sinä sen sanoit.


    • Anonyymi

      kampa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe