Mistä Varkaus tuli

Mulle kertoi vanha mies tänään jolla on oikeata tietoa. Aikoinaan kun sekä Joroisten reunaan kuten Leppävirrankin alkoi muodostua tehdasmiljöö. Sen ajan sosialistit työläiset maanomistajien mielestä kommunistit lisääntyi Varkauden alueella liikaa. Niin sitten Joroisten seurakunta kuten Leppävirrankin perustivat Varkauden seurakunnan. Niitä peruja on ne maat esim. Leppävirran puolella. Sitten kun tänne tuli seurakunta ja oma kirkko se mahdollisti muuttaa tämä alue kauppalaksi. Siten ne pääsivät omasta mielestään eroon kommunisteista. Vanha sanonta tunne historiaa niin ymmärrät nykyisyyttä. Nyt kun ajat on muuttuneet ja muuttuu koko ajan niin aloitetaan uudelleen tyhjältä pöydältä. Persaukiset entiset kommaripaperimiehet on muuttaneet syrjäkylille siis Joroisiin ja Leppävirralle. Varkauteen on jäämässä pelkkiä hyväpalkkaisia insinöörejä. Niinköhän sekä Joroinen että Leppävirta alkaa himoita entisiä omia alueitaan takaisin liitettäväksi takaisin. Etten sanoisi mielenkiintoista. Jopa Kuopiossa on mielenkiinto tännepäin lisääntynyt että pääsis saaliinjakoon.

9

644

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-paperimies

      Todella sivistävää tekstiä :-/

      • Varkkila

        Ja kun minua haukuttiin ylimieliseksi tällä palstalla....


    • 21

      Kyllä, joo. Varkaus se on NIIN houkutteleva ulkoapäin :)

      • Varkkila

        riittääkin jaettavaksi....Konsernin velat esimerkiksi...


    • Water haloo

      historiaan, pidä ollenkaan paikkaansa. Huomaa että et ole lukenut edes Leppävirran historiaa. Saatikka yleistä historiaa. On ikävää levittää näillä palstoilla täysin tuulesta temmattuja juttuja. Eivät ole edes huumoria. Bruno, kirjoita jostain muusta. Älä historiasta.Leikilläänkään. Äläkä sotkeudu politiikkaan.

      • Varkkila

        no, mitäs sanot nyt tuosta Truunon asenteesta palstalla...Ylimielistäkö?
        Milloin kyseessä on asuntojen remontit, taloustilanne tai tällaiset historiapläjäykset, aina tulee samasta tuutista "ehtaa asiaa".


      • Varkkila kirjoitti:

        no, mitäs sanot nyt tuosta Truunon asenteesta palstalla...Ylimielistäkö?
        Milloin kyseessä on asuntojen remontit, taloustilanne tai tällaiset historiapläjäykset, aina tulee samasta tuutista "ehtaa asiaa".

        Se miksi kirjoitin niin kärjistetysti niin näin ne ison talon isännät ajattelivat siihen aikaan. Jos oli sosialisti niin niiden mielestä se tarkoitti kommunistia. Liittyy jotenkin näihin jakoihin punaiset ja valkeat.
        Synnyiseudullani ei tämmöistä jyrkkää jakoa ollut olemassakaan. En lukenut tätä minkä kirjoitin mistään Varkauden seudun historiasta vaan tämän kertoi vanhempi mies joka on sosialisti aatteeltaan. Lisäksi hän on entinen paperimies ja häneltä sen toteamuksen että kommunistipaperimies kuulin. Muuten myönnän tyhmyyteni paperiteollisuuteen joka on mulla aivan vierasta. Sen myös olen oppinut ettei paperimiehiä saa arvostella tässä kaupungissa. Minusta kyllä kirvesmiestä viisaampaa ei ole keksitty ne tietää kaiken. Kaikki ammatit kunniaan.


      • Water Haloo
        bruno2 kirjoitti:

        Se miksi kirjoitin niin kärjistetysti niin näin ne ison talon isännät ajattelivat siihen aikaan. Jos oli sosialisti niin niiden mielestä se tarkoitti kommunistia. Liittyy jotenkin näihin jakoihin punaiset ja valkeat.
        Synnyiseudullani ei tämmöistä jyrkkää jakoa ollut olemassakaan. En lukenut tätä minkä kirjoitin mistään Varkauden seudun historiasta vaan tämän kertoi vanhempi mies joka on sosialisti aatteeltaan. Lisäksi hän on entinen paperimies ja häneltä sen toteamuksen että kommunistipaperimies kuulin. Muuten myönnän tyhmyyteni paperiteollisuuteen joka on mulla aivan vierasta. Sen myös olen oppinut ettei paperimiehiä saa arvostella tässä kaupungissa. Minusta kyllä kirvesmiestä viisaampaa ei ole keksitty ne tietää kaiken. Kaikki ammatit kunniaan.

        Isket jatkuvasti kirvestä kiveen. Mututieto ei anna oikeutta historialle. Eikä paperimiehille. Eikö kaikki ole palkkansa ansainnut. Kateus vie kalatkin vedestä. Ompa turha jatkaa jos ei ole kuin toisenkäden tietoja.
        Varkkila , sinä sen sanoit.


    • Anonyymi

      kampa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe