Vauvan syke

esikoinen:)

Heippis!

Olen rv 22 ja viime neuvoloissa vauvan syke on ollut siinä 150-155 pintaan ja tänään oli 145. Neukkutäti sanoi, että on ihan normaalia, että syke heittelee tässä vaiheessa. Kysyinkin, että onko teillä muilla pikuisten sykkeet pudonneet jossain vaiheessa raskautta?

4

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h43ea

120-160 on ihan normaalia. Hetkellisesti voi käydä jopa yli 160kin kun vauva oikein touhuaa. Ihan normaali syke tuo on, älä vaivaa päätäsi asialla enempää.

• alkuper.

Kiitos paljon vastauksesta :) Ensimmäinen tulossa ja kaikki on välillä vähän hakusessa, kun ei mitään pahaa tahdo pikkuiselle tapahtuvan :)

• PuhelinVAstaaaaja
        alkuper. kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksesta :) Ensimmäinen tulossa ja kaikki on välillä vähän hakusessa, kun ei mitään pahaa tahdo pikkuiselle tapahtuvan :)

Sikiön syke vaihtelee normaalisti välillä 120-160(-180), ja ihan niin kuin aikuisellakin siihen vaikuttaa onko hereillä, kevyessä unessa, syvässä unessa, paikallaan, liikkeessä, tuleeko ympäristöstä ärsykkeitä vai ei, onko levollinen vai vähemmän levollinen olo juuri sillä hetkellä jne. Joissain harvinaisissa tapauksissa liian tasainen, monotoninen syke voi olla merkki sydänperäisistä ongelmista, mutta toki syke hetkittäin voi olla hyvinkin tasainen (esim. sikiön ollessa levossa). Syke voi myös käydä alle 120 ja yli 180 väliaikaisesti ilman että kyse on mistään huolestuttavasta.

Omasta kokemuksestani en voi puhua, kun ensimmäisiäkään ääniä ei olle vielä kuultu, mutta terkkatätinä olen muutamien muiden ääniä kuullut, ja runsaskin vaihtelu on erittäin normaalia ja tervettä. So don't worry!

• 4 viikkoisen äiti
        PuhelinVAstaaaaja kirjoitti:

Sikiön syke vaihtelee normaalisti välillä 120-160(-180), ja ihan niin kuin aikuisellakin siihen vaikuttaa onko hereillä, kevyessä unessa, syvässä unessa, paikallaan, liikkeessä, tuleeko ympäristöstä ärsykkeitä vai ei, onko levollinen vai vähemmän levollinen olo juuri sillä hetkellä jne. Joissain harvinaisissa tapauksissa liian tasainen, monotoninen syke voi olla merkki sydänperäisistä ongelmista, mutta toki syke hetkittäin voi olla hyvinkin tasainen (esim. sikiön ollessa levossa). Syke voi myös käydä alle 120 ja yli 180 väliaikaisesti ilman että kyse on mistään huolestuttavasta.

Omasta kokemuksestani en voi puhua, kun ensimmäisiäkään ääniä ei olle vielä kuultu, mutta terkkatätinä olen muutamien muiden ääniä kuullut, ja runsaskin vaihtelu on erittäin normaalia ja tervettä. So don't worry!

mulla oli noilla viikoilla vaavin syke 140-150 välillä.. sitten loppuraskautta kohti laski (130 tietämille) kun sydänkin kasvoi :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1739
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      240
      1533
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      884
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      852
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      829
    Aihe