tää sairaus pilaa koko mun elämän..en voi mennä tanssimaan vanhojentansseihin kun oon niin LÄSKI, mun pari häpee muo ja mä häpeen itteeni..(ja ihan oikeasti oon ylipainoinen) mun mekkokin on varmaan kokoa xxxxl :S :'( kannattais varmaan mennä ilmottaa parille et en tanssi ja nolaa itteeni? parempi et nolaan itteni sillä tavalla ku tanssimalla..
ja joo tää viesti näyttää säälittävältä, mut pakko purkaa jonnekin..
miten te muut ootte pärjännyt vanhojentansseissa?
ääää
2
414
Vastaukset
- lilac pompom
ei ole kokemusta vanhojen tansseista (eikä kyllä 2. asteen koulutuksestakaan siihen asti, kiitos syömishäiriön) mutta aika paljon olen jättänyt menoihin menemättä oman itseinhon takia. sanon vaan, että sairaus todellakin pilaa elämäs jos SINÄ annat sen pilata. älä peru vanhojen tansseja. tuskinpa parisi sua häpeää tai itsesi millään tapaa nolaat. kaverin poikakaveri nolasi tämän kaverini tulemalla tansseihin kännissä (ei siis ollut tytön pari) ja kun sai esitysten jälkeen tanssittaa, kompuroi pitkin lattiaa.
uskon, että olet kaunis mekossasi, kampauksessasi ja meikissäsi. kun itse olin hetken lukiossa, olin ylipainoinen ja sen verran surkealla itsetunnolla varustettu, etten olisi ikinä uskonut kenenkään tahtovan tanssia kanssani. no, lopetin lukion kesken paljon ennen tansseja. unelmoin kuitenkin tansseista, hienosta (prinsessa-)puvusta, upeista kiharoista ja meikistä, ainoa mitä parittomaksi jäämisen lisäksi pelkäsin olivat korkokengät. ja parit vanhojen tanssit nähneenä tiedän, etteivät ihmiset katso sua inhoten, etkä onnistu muiden seasta itseäsi nolaamaan - ellet sitten oikeasti siihen pyri.
älä jätä tansseja väliin syömishäiriön takia, äläkä mitään muutakaan. anna elämän viedä minne se vie, jossain mutkassa syömishäiriö voi jäädä matkasta. mutta jos annat sen estää sua tekemästä, elämästä, nauttimasta, jäljelle ei jää muuta kuin häiriö. yksinäisyys, parittomuus, kokemattomuus. ajattele vaikka mitä mietit kolmenkymmenen vuoden päästä, kun oma tyttösi valmistautuu tansseihin - haluatko muistaa, että annoit sairauden estää itseäsi vai muistaa, miten rohkea olit kun menit? - Sumppi pk-seudulta
Kerro, mitä tuo sana "läski" todellisuudessa tarkoittaa? Paljonko painat pituuteesi nähden?
Tässähän on aikaa vielä vanhojen tanssiin. Jos todella sinulla on ylipainoa niin huomattavasti, niin voit tehdä sen, että jätät karkit, pullat, vaalean leivän pois, eli nopeat hiilihydraatit, sokerituotteet ja vaaleista jauhoista valmistetut leivät, pastan, pitzan. Voit syödä hyvin, nälkää ei ole ja painosi tasoittuu.
Mutta vanhojen tanssit on niin poikkeava kokemus elämäsi aikana, että rohkaisen sinua sinne menemään. Sinun partnerisi ei sinua häpeä, sinä itsekin koet, että se on juhlapäivä itsellesi, joten suosittelen käyttämään sen tilaisuuden hyväksesi. Älä anna sairaiden ajatusten hallita päätöksiäsi, vaan toivon, että sinun terve itsetunto on vahvempi ja annat sen ratkaista, se on myös aito ja terve ratkaisu. Laihuus ei ihmiselle tuo onnea, sen on moni anorektikko saanut omakohtaisesti kokea joutuessaan syömishäiriösairauden orjaksi kahleisiin, josta irtautuminen voi olla henkisesti hyvinkin raskasta.
Painon hallinta terveillä menetelmillä on myös itsestä välittämistä. Riittää, kun on sinut itsensä kanssa, silloin on sinut myös muiden kanssa. Sinähän olet itsellesi läheisin, rakkain, joten miksi et pyrkisi pitämään itsestäsi hyvää huolta, sallimaan rakkautta omaa kehoa kohtaan. Armollisuuteen meillä jokaisella on oikeus!
Toivon sinulle iloa ja tasapainoa oman itsesi kanssa, myös mukavaa joulun odotuksen aikaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321