Yhteys kokoajan päällä vai ei?

eeva 76v.

Uutena netinkäyttäjän ajattelin kysyä, että onko haittaa jos pitää nettiyhteyden päällä kaiken aikaa vai pitäiskö se katkaista aina kun itse ei ole koneen ääressä. Kun noista viruksista ja sellaisista kai aina on vaara olemassa.

7

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla päällä vaan. ei ne virukset itsestään tule. eli sun täytyy olla auttamassa niiden tulemista.

• loperttinen

no, ei aina mutta joskus saattaa olla näin.

• Matti Nysänen

joo ei tarvitse sammutella ellei joku pääse wanista modeemiisi ja ota laitteistoasi haltuunsa...

• päälle..

nuuka on niin voihan siitä modeemista virrat katkasta, eipähän kasvata suotta sähkölaskua, samaten kone vähintään lepotilaan ym ym..

• ole käytännössä mitään vaaraa muuten kuin Windows-käyttöjärjestelmän tapauksessa. Siihenkään ne eivät nykyään aivan itsestään ja käyttäjän mitenkään auttamatta osanne ryömiä.

Meidän perheessä on netti käytännössä aina päällä silloin kuin koneetkin.

• ADSL on helpompi

mites tikun kanssa? Minä olen aina tikun katkaissut (heh) kun laitan koneen lepotilaan. Joskus sammutan kokonaan, pitäisikö silloin myös tikku ottaa pois? Ei ollu näitä ongelmia kun oli ADSL, yhteyshän katkesi kun sammutin koneen. Ja yksi kysymys myös tikusta. Onko vika tikussa vai missä kun joskus netin ollessa päällä katkeaa ja kaikki valot sammuu. Tikussa normaalisti vilkuttaa sininen valo ja kun on lepotilassa sininen valo palaa mutta ei vilkuta. Jossain tapauksessa palaa punainen valo, ilmeisesti jos olen ottanut tikun pois ja laitan sen uudelleen. Minulla on vain mobiililaajakaista käytössä. Silloin kun se tikku on sammunut, en meinaa millään saada sitä päälle. Poika sanoi, että pitäisi ottaa Pin-kysely pois, mutta kun yritin. kone sanoi, että väärä pin-koodi.

• fundamentalist

sääntö jota olen sen 30 vuotta jota olen näiden koneiden kanssa
      pelannut, noudattanut
      Jos odotettavissa on käyttötauko yli kaksi tuntia, katkaisen
      sähköt kaikesta laitteistosta (olen laittanut yhden katkaisjan taakse kaikki).
      Kesällä salamavaaran (maaseutua) takia aina kun poistun talosta
      nyppään lisäksi nettipiuhan irti seinästä ihan fyysisestikin.
      Koneet ja laitteet ovat toimineet omastakin mielestäni aina erinomaisen
      hyvin, joten ei ne tuosta ainakaan pahaa ole tykänneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      638
      2433
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      29
      1197
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      109
      1148
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      10
      1036
    5. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      93
      945
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      885
    7. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      94
      810
    8. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      64
      741
    10. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      29
      693
    Aihe