HDD Plus

Veke456

Elikkä sain erittäin sitkeän viruksen äskettäin. Homma meni niin, että F-Secure ilmoitti löytäneensä viruksen. Ennen kuin huomasinkaan, koneellani oli HDD Plus-niminen ohjelma skannaamassa viruksia ja ilmoitti korjaavansa ongelmat, mikäli maksan jonkin summan. (en muista tarkkaan mutta jotain 60 € luokkaan) Kyseinen ohjelma oli itse virus, joka tarjosi ratkaisua ongelmaan, jonka siis itse loi. Ohjelma antoi viestejä windowsille joka väitti kovalevyni olevan vaurioitunut ja painosti nopeaan rekisteröimiseen, jotta kovalevyni voitaisiin pelastaa.

Tässä siis varoituksen sanat: Mikäli kohtaatte saman ongelman (HDD Plus) Älkää missään nimessä maksako ko. summaa, sillä takeita ongelman poistumisesta ei ole!

Ohjelma on erittäin vakuuttavan näköinen ja siksi vaarallinen. Koitin etsiä tietoa ko. huijauksesta, mutta tietoa löytyi erittäin vähän. Tässä kuitnekin linkki, jonka kautta uskoisin saaneeni ongelman korjattua. Ko. sivulla on linkki ohjelmaaan, jonkaa sanotaan tuhoavan HDD Plussan ja toimintaohjeet vikasietotilaan yms.

http://24sevenpost.com/tech-gizmo/remove-hard-drive-hdd-diagnostic-virus-manual-automatic-solution/

Toivottavasti moni tavoittaa tämän keskusteluviestin, eikä joudu maksamaan ko. summaa. Kirjoittakaa myös tänne keskusteluun omia kokemuksia samasta asiasta ja miten itse ratkaisitte asian.

4

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • annatietoo

      Nyt sun pitäisi kuitenkin pikkasen analysoida.
      Kuinka tämä haitake on päässyt koneelle ?
      Sitten voidaan antaa neuvot, jotta samaa ei tulevaisuudessa tapahtuisi.

      • Veke456

        En oikeen tarkemmin osaa analysoida. Netissä surffailin ja useasti mulla on monta selainta auki ja eri aihealueiden sivuja (kaksimieliset voivat sulkea aikuisviihdesivustot heti pois mielestään), joten on paha sanoa, että miltä sivulta ko. virus tuli.

        F-Secure on tosiaan käyttämäni virusturva ja se ilmoitti löytäneensä viruksen, jonka epäonnistui poistamaan, koska kohde oli nimetty uudelleen. Ennen kuin kerkesin sulkea seliamet ja aloittaa koneen skannausta, windows ilmoitti kovalevyn vaurioituneen ja ruutuun pamahti tämä ko. ohjelma joka alkoi skannata konetta ja ilmoitti 11 ongelmaa löytyneen. Ohjelma korjasi niistä 5-6 ja ilmoitti muiden ongelmien olevan korjattavissa mikäli maksan tuon lisenssin.

        Kone meni myös täysin toimintakyvyttömäksi. Windows valitti ongelmista ja kone sammui vähän väliä. Kun onnistui pääsemään kansioihin, niin tiedostoja ei käytännössä ollut. Hetken jo uskoinkin kovalevyni vauroituneen, kunnes tajusin selvittää asiaa hieman ennen maksamista. Olihan se melko hämärää, koska en mielestäni ole tälläistä ohelmaa koskaan asentanut ja F-Securen tapoihin ei kuulu ongelmien korjaaminen jonkin toisen ohjelman välityksellä.

        En osaa sanoa miten tämä haitake voitaisiin jatkossa ehkäistä pääsemästä jonkun koneelle. Osaan ainoastaan kertoa jo edellämainitsemani ja muiden tietoon sen, että asia on ratkaistavissa aiemmalla linkilläni, eikä tuota maksua tarvitse maksaa, koska kyseessä on huijaus!


      • 12
        Veke456 kirjoitti:

        En oikeen tarkemmin osaa analysoida. Netissä surffailin ja useasti mulla on monta selainta auki ja eri aihealueiden sivuja (kaksimieliset voivat sulkea aikuisviihdesivustot heti pois mielestään), joten on paha sanoa, että miltä sivulta ko. virus tuli.

        F-Secure on tosiaan käyttämäni virusturva ja se ilmoitti löytäneensä viruksen, jonka epäonnistui poistamaan, koska kohde oli nimetty uudelleen. Ennen kuin kerkesin sulkea seliamet ja aloittaa koneen skannausta, windows ilmoitti kovalevyn vaurioituneen ja ruutuun pamahti tämä ko. ohjelma joka alkoi skannata konetta ja ilmoitti 11 ongelmaa löytyneen. Ohjelma korjasi niistä 5-6 ja ilmoitti muiden ongelmien olevan korjattavissa mikäli maksan tuon lisenssin.

        Kone meni myös täysin toimintakyvyttömäksi. Windows valitti ongelmista ja kone sammui vähän väliä. Kun onnistui pääsemään kansioihin, niin tiedostoja ei käytännössä ollut. Hetken jo uskoinkin kovalevyni vauroituneen, kunnes tajusin selvittää asiaa hieman ennen maksamista. Olihan se melko hämärää, koska en mielestäni ole tälläistä ohelmaa koskaan asentanut ja F-Securen tapoihin ei kuulu ongelmien korjaaminen jonkin toisen ohjelman välityksellä.

        En osaa sanoa miten tämä haitake voitaisiin jatkossa ehkäistä pääsemästä jonkun koneelle. Osaan ainoastaan kertoa jo edellämainitsemani ja muiden tietoon sen, että asia on ratkaistavissa aiemmalla linkilläni, eikä tuota maksua tarvitse maksaa, koska kyseessä on huijaus!

        Vastaavia huijauksia on ollut iät ajat.
        Silti se haitta ei itsekseen koneelle tule ilman käyttäjän toimia edellyttäen, että käytetään päivitettyjä ohjelmistoja ja käyttöjärjestelmää.
        Eli ennenkuin analysoit miten haitta pääsi koneellesi, varoituksistasi ei ole mitään hyötyä.
        Esimerkkinä tämä on hyvä virustutkien kaikkivoipaisuuteen uskoville.


      • Veke456
        12 kirjoitti:

        Vastaavia huijauksia on ollut iät ajat.
        Silti se haitta ei itsekseen koneelle tule ilman käyttäjän toimia edellyttäen, että käytetään päivitettyjä ohjelmistoja ja käyttöjärjestelmää.
        Eli ennenkuin analysoit miten haitta pääsi koneellesi, varoituksistasi ei ole mitään hyötyä.
        Esimerkkinä tämä on hyvä virustutkien kaikkivoipaisuuteen uskoville.

        Olen kovin pahoillani etten osaa analysoida asiaa enempää. Olen kertonut jo koko tapahtumaketjun. Mikäli varoituksistani ei ole mitään hyötyä kenellekään, niin siitäkin asiasta olen kovin pahoillani. Enempää en valitettavasti voi tehdä.

        Kun tämän viestiketjun tänne aloitin, niin uskoin tästä olevan joillekin hyötyä. Toivottavasti muut netinkäyttäjät osaavat toimia viisaammin ja eivät anna haitakkeelle lupaa tulla koneelleen, johon nyt nimimerkki 12:sta mukaan itse syyllistyin.

        Enpä siis vaivaa aikaani täällä enempää sillä vastaanotto oli näinkin suopea.

        Ps. Mietelause joka todellakin pisti miettimään miksi alunperin käytin aikaani muiden varoittamiseen:
        "Esimerkkinä tämä on hyvä virustutkien kaikkivoipaisuuteen uskoville."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1646
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1318
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1255
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      173
      1250
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1007
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      916
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      851
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      850
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      846
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      194
      777
    Aihe