Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Asiakasneuvojan palkka?

.......

Paljonko on palkka asiakasneuvojana Contact Centerissä? Kertokaa te jotka tiedätte...

12

35634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koopa

      1300-1600e/kk mahdolliset ilta/vkonloppulisät whatever.

      • tilli

        11-12 eur/h ilta- ja vl-lisät


    • Pera

      Helsingissä palkat 15-30% korkeammat kuin muualla maassa. Täällä Itä-Suomessa keskikokoisessa (200 hlöä) yrityksessä asiakaspalvelijan palkka pyörii 1600 - 2100 euron tietämissä. 1600 saa jokainen, joka osaa vastata puhelimeen. 2100 euroa maksetaan meidän myyntisihteerille, joka hanskaa koko asiakaspalvelun kaikki työt (sopimukset, markkinointi, laskutus, maksuliikenne) ja atk-järjestelmät (pääkäyttäjä).

      • Laura

        Missä firmassa olet?Mikä paikkakunta? Itsekin olen contact centerissä ja meillä on kyllä paljon huonompi palkka..Noudatatteko jotakin tes:ta? Onko pohjapalkka/provisio vai tuntipalkka?


      • Pera
        Laura kirjoitti:

        Missä firmassa olet?Mikä paikkakunta? Itsekin olen contact centerissä ja meillä on kyllä paljon huonompi palkka..Noudatatteko jotakin tes:ta? Onko pohjapalkka/provisio vai tuntipalkka?

        Kuopiolainen 200 henkilön yritys.

        Meidän asiakaspalvelijat ovat ihan kuukausipalkkaisia, suurin osa tienaa sen 1600-1700 euroo. Toimenkuvana puhelinpalvelu (sopimukset /laskutus), nettipalvelu (tarjoukset) ja henkilökohtainen palvelu (sopimukset,laskujen maksu). Toisaalta meiltä on lähtenyt työntekijöitä contact centereihin paremman palkan perässä... Joten ilmeisesti meidän palkat eivät ole kummoisia.


    • Doris

      Minulla palkka 7,39 €/h palveluneuvojana. Teen sekä in- että out-työtä, kielitaito: englanti, ruotsi, saksa - kaikilla pystyn sujuvasti palvelemaan asiakkaita. Tradenomitutkinnosta suoritettu 75 %, työkokemusta asiakaspalvelu- ja myyntityöstä yli 2 vuotta.

      Uutta sopimusta tehdään, koska vanha menee kohta umpeen. Nyt olen ollut koulutuksessa n. viikon ja siirryn vaativampiin hommiin, mutta palkkaa ei kuulemma nosteta, vaan saan tätä harjoittelijan palkkaa (7,39 €) koko kesän, vaikka en ole mikään harjoittelija. En siis tee opintoihin kuuluvaa harjoittelujaksoa, tämä työ ei edes ole millään tasolla koulutuksen mukaista työtä.

      Työ tulee olemaan suurimmaksi osaksi ilta- ja yövuoroa, lauantaitöistä ei makseta mitään extraa. Iltatöistä välillä 18-22 maksetaan 1,14 €/h ylimääräistä.

      Aikaisemmin taloon tulleille (käyneet osa vain peruskoulun, ei työkokemusta alalta) maksetaan 3 viikon koeajan jälkeen 8,19 €/h! Ja sitten minulle vielä väitetään, että työpaikalla kohdellaan kaikkia työntekijöitä tasapuolisesti. Uusi soppari olisi kaiken lisäksi ns. 0-soppari..

      Miltä kuulostaa? Voinko vaatia samaa palkkaa kuin muut vähemmän koulutetut ja ilman työkokemusta olevat saavat? Ja minituntimäärän tulisi olla vähintään 20 h/viikko. Mitä järkeä on muuten palkata kauhea lauma porukkaa kesäksi, kun työtä ei sitten riitä kuin n. 20h/viikko kulekin. Miksi ei palkata vähemmän niin, että työllä voisi vaikka elääkin?

      • Työ

        Hyvä Doris!

        Suomi on vapaa maa. Jos työ, liksa tms. ottaa aivoon, irtisanoudu! Koska työ on arvostettuun tradenomin koulutukseesi nähden aliarvostettua, löydät varmaan työmarkkinoilta milloin vain parempia hommia. Palkkahan liittyy myös työn/työvoiman tarjontaan ja kysyntään, mikä opetetaan kansantaloustieteen peruskursseilla. Palkkaa vastaan teet jotain työnantajan määrittelemää tehtävää (Kyse ei siis ole tunneista vaan siitä mitä saat aikaan). Jos itse olisin pomosi ja olisit saanut keskiverota enemmän tulosta aikaan niin, kyllä, saisit myös keskivertoa kovempaa palkkaa!


      • Perusturvan perässä

        Minäkin istun suuressa call-centerissä.
        Meitä on yhteensä yli 50, joista osa tuntareita, osa jonkin toimialapalvelun kautta, osa yrityskauppojen myötä tulleita oman talon työntekijöitä.
        Tälläkin hetkellä puhelimeen vastaa 4 filosofian maisteria ja kaksi ekonomia.
        Kaikilla on sama palkka, riippumatta siitä, vastaako usean eri yrityksen puhelimiin usealla eri kielellä vai vastaako vain suomeksi ja vain yhden yrityksen puhelimeen. Ja riippumatta siitä, tekeekö kirjallisia hommia lisäksi vaiko eikö.
        Minä olen callcenterissä siksi, että omalla alalla ei ole sellaista käsitettä kuin vakinainen ja kokopäiväinen työsuhde enää. On projektia ja määräaikaisuutta ja osa-aikaisuutta. Teen mieluummin sitten contact center työtä pienemmällä palkalla kuin lojun osan vuotta kortistossa työttömänä.
        Contact Centerissä olen istunut jo 10 vuotta, joten eipä tässä varmaan ihan heti muita töitä vieläkään löydy. Valmistumisesta melkein yhtä kauan. Nyt olen aloittanut viime vuonna opiskelut uudelleen, uudella alalla. Ehkä se päivä vielä paistaa!
        Ilta-ja viikonloppulisineen ahkerimmat urakoivat kyllä sellaista 2000 euron kuukausipalkkaa.
        (Meillä on ihmisiä, jotka ovat joka viikonloppu mielellään töissä).


      • Jusa
        Perusturvan perässä kirjoitti:

        Minäkin istun suuressa call-centerissä.
        Meitä on yhteensä yli 50, joista osa tuntareita, osa jonkin toimialapalvelun kautta, osa yrityskauppojen myötä tulleita oman talon työntekijöitä.
        Tälläkin hetkellä puhelimeen vastaa 4 filosofian maisteria ja kaksi ekonomia.
        Kaikilla on sama palkka, riippumatta siitä, vastaako usean eri yrityksen puhelimiin usealla eri kielellä vai vastaako vain suomeksi ja vain yhden yrityksen puhelimeen. Ja riippumatta siitä, tekeekö kirjallisia hommia lisäksi vaiko eikö.
        Minä olen callcenterissä siksi, että omalla alalla ei ole sellaista käsitettä kuin vakinainen ja kokopäiväinen työsuhde enää. On projektia ja määräaikaisuutta ja osa-aikaisuutta. Teen mieluummin sitten contact center työtä pienemmällä palkalla kuin lojun osan vuotta kortistossa työttömänä.
        Contact Centerissä olen istunut jo 10 vuotta, joten eipä tässä varmaan ihan heti muita töitä vieläkään löydy. Valmistumisesta melkein yhtä kauan. Nyt olen aloittanut viime vuonna opiskelut uudelleen, uudella alalla. Ehkä se päivä vielä paistaa!
        Ilta-ja viikonloppulisineen ahkerimmat urakoivat kyllä sellaista 2000 euron kuukausipalkkaa.
        (Meillä on ihmisiä, jotka ovat joka viikonloppu mielellään töissä).

        Mulla on palveluneuvojana (elikäs tavallaan call centerissä töissä) vakituinen työsopimus, lähinnä aamu- päivä- tai iltavuoroja, vkl:ja n. 2/kk, sunnuntailta tuplapalkka, ei muita lisiä. peruspalkka 1433€/kk sunnuntait ja pyhät (24h palvelu, täällä on AINA joku), eli käytännössä tommoista 1600-1700€/kk bruttona. odottelen kyllä jonkinlaista korotusta kunhan vähän viellä aikaa kuluu. kielitaito suomi/ruotsi/englanti. Tääläkin hetkellä töissä yksinäni yövuoroa kulutan. Koulutuksena yo-merkonomi


      • Ammatin vaihtaja
        Jusa kirjoitti:

        Mulla on palveluneuvojana (elikäs tavallaan call centerissä töissä) vakituinen työsopimus, lähinnä aamu- päivä- tai iltavuoroja, vkl:ja n. 2/kk, sunnuntailta tuplapalkka, ei muita lisiä. peruspalkka 1433€/kk sunnuntait ja pyhät (24h palvelu, täällä on AINA joku), eli käytännössä tommoista 1600-1700€/kk bruttona. odottelen kyllä jonkinlaista korotusta kunhan vähän viellä aikaa kuluu. kielitaito suomi/ruotsi/englanti. Tääläkin hetkellä töissä yksinäni yövuoroa kulutan. Koulutuksena yo-merkonomi

        Hei! Olen hakeutumassa lähinnä numeropalveluun (118)työhön, mutta en oikein tiedä mistä päin aloittaa. Asun Tampereella, ja täällä kuulemma on ainakin ennen ollut paikallinen "haaratoimisto". Toivon, että jos olet samantapaisessa työssä, voisit ystävällisesti antaa jokusen vinkin, sillä keski-iässä ammattia vaihtava kaipaa tukea ja pönkitystä ja hieman avitusta radikaalille päätökselleen. Uskoisin kyllä numerotiedustelussa pärjääväni ulosantini ja kielitaitoni (tosin vain ruotsi, englanti, kehnot saksa ja ranska).
        Jos ehdit/viitsit/mahdollisia hyödyllisiä vinkkejä lähettää, olen kiitollinen.
        Terveisin Leila K.


      • Kivaa duunia
        Ammatin vaihtaja kirjoitti:

        Hei! Olen hakeutumassa lähinnä numeropalveluun (118)työhön, mutta en oikein tiedä mistä päin aloittaa. Asun Tampereella, ja täällä kuulemma on ainakin ennen ollut paikallinen "haaratoimisto". Toivon, että jos olet samantapaisessa työssä, voisit ystävällisesti antaa jokusen vinkin, sillä keski-iässä ammattia vaihtava kaipaa tukea ja pönkitystä ja hieman avitusta radikaalille päätökselleen. Uskoisin kyllä numerotiedustelussa pärjääväni ulosantini ja kielitaitoni (tosin vain ruotsi, englanti, kehnot saksa ja ranska).
        Jos ehdit/viitsit/mahdollisia hyödyllisiä vinkkejä lähettää, olen kiitollinen.
        Terveisin Leila K.

        Itse olen palveluneuvojana keskisuuressa yrityksessä, ei minkäänlaista kokemusta/koulutusta whatsoever, kokopäivätyö, viikonloput vapaat aina. Kk-palkka kiinteä 1890e mahdolliset lisät. Pk-seutu kyseessä.


    • pastilli3971

      Itse työskentelen keskisuuressa n. 400 työntekijän yrityksen asiakaspalvelussa. Työ on tosi mukavaa ja sopivan haastavaa, tiimimme on rento. Lähtöpalkka on hieman yli 15e/h ilta, yö- ja viikonloppulisät sekä tulospalkkiot päälle. Itselle jää nettona käteen vuoroista riippuen 1700-2700 euroa. Suosittelen alaa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2404
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      65
      2151
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      1983
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1868
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1692
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1612
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1466
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1440
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1410
    Aihe