Mikä vika Golfissa?

vanhauskollinen

Vanha kunnon VW-Golf 1,3 nelipisteruisku vm.1990 on alkanut temppuilla talven tultua.
Käynnistyy kuin enkeli, mutta hetken kuluttua ajoon lähdettyä alkaa pätkiä, niin kuin ei saisi polttoainetta. Siis nykii ja pätkii yrittäen sammua. Samoin lämmöt putoavat reilusti alle normaalin käyntilämpötilan.
Tämä kaikki tapahtuu vain silloin, kun pakkanen menee -10 asteeseen ja sen alitse. Lämpimämmällä kelillä ei ole minkäänlaisia ongelmia.
Jäätymisen estoa on tankissa ja "pahvitkin" on laitettu keulille.

9

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbbä

      tarttis varmaankin ruisku säätää,tutkia onko alipaine vuotoja,vaihtaa tulpat johtosarjat ja suodattimet

    • vw

      uusi lämpötilatunnistin! Osta orig. osa niin toimii varmasti.

      • armorit

        frangröbbä, ei oo varmasti eka kerta kun mainihet "ruiskun säätämisestä"?
        Bensansuihkutus ja Dieselruiskutus oikeat termit.
        Ja ne elektonisesti ohjattuja joten niitä ei voi säätää ja veikkaan että viestin alkuperäinen kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku.
        Dieselit eli nokivasarat erikseen.


      • vw
        armorit kirjoitti:

        frangröbbä, ei oo varmasti eka kerta kun mainihet "ruiskun säätämisestä"?
        Bensansuihkutus ja Dieselruiskutus oikeat termit.
        Ja ne elektonisesti ohjattuja joten niitä ei voi säätää ja veikkaan että viestin alkuperäinen kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku.
        Dieselit eli nokivasarat erikseen.

        eikä sitä ruiskua muutenkaan tarvitse "säätää". Varsinkin kun vika on tullut nyt niin "säätämällä" menee vain enemmän metsään. Siitä olen samaa mieltä että letkut ym. kannattaa silmämääräisesti tarkastella, imuvuoto voi tehdä samantyylisiä oireita.


      • yksipisteruisku
        armorit kirjoitti:

        frangröbbä, ei oo varmasti eka kerta kun mainihet "ruiskun säätämisestä"?
        Bensansuihkutus ja Dieselruiskutus oikeat termit.
        Ja ne elektonisesti ohjattuja joten niitä ei voi säätää ja veikkaan että viestin alkuperäinen kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku.
        Dieselit eli nokivasarat erikseen.

        "kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku" Ymmärrätkö itse mitä kirjoitat?


      • vanhauskollinen
        yksipisteruisku kirjoitti:

        "kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku" Ymmärrätkö itse mitä kirjoitat?

        Kiitos tähän tulleista kommenteista.
        Suihkustahan sitä olisi tietty pitänyt puhua, sillä bensakoneesta on kysymys.
        Nuo tulpan johdot ja tulpat uusittiin viime kesänä, laitettiin vielä sellaiset kalliit monokärkitulpat.
        Tuli mieleen, että voisiko ongelman takana olla termostaatin viallisuus ja mahtaisikohan jäähdytysnesteen väkevyydellä olla mitään vaikutusta? On liki neljä vuotta vanhat nesteet syylarissa, vain aivan vähän on sinä aikana joutunut nestettä lisäämään ja ajettu on sinä aikana n. 50 tuh. km.


      • vanhauskollinen
        vanhauskollinen kirjoitti:

        Kiitos tähän tulleista kommenteista.
        Suihkustahan sitä olisi tietty pitänyt puhua, sillä bensakoneesta on kysymys.
        Nuo tulpan johdot ja tulpat uusittiin viime kesänä, laitettiin vielä sellaiset kalliit monokärkitulpat.
        Tuli mieleen, että voisiko ongelman takana olla termostaatin viallisuus ja mahtaisikohan jäähdytysnesteen väkevyydellä olla mitään vaikutusta? On liki neljä vuotta vanhat nesteet syylarissa, vain aivan vähän on sinä aikana joutunut nestettä lisäämään ja ajettu on sinä aikana n. 50 tuh. km.

        Monikärkisistä piti puhua, eikä "mono"-.
        Taitaa vanhuus vaivata sekä kuskia, että autoa!


      • pp
        vanhauskollinen kirjoitti:

        Monikärkisistä piti puhua, eikä "mono"-.
        Taitaa vanhuus vaivata sekä kuskia, että autoa!

        päätellen jäätää. Tarkista lämpöisen imuilman saanti imusarjaan ja säätöläpän/putken toiminta/ehjyys. Jos ei korjaannu niin sitten lämpöanturi tai imuilmasäädin vaihtoon.


      • pp kirjoitti:

        päätellen jäätää. Tarkista lämpöisen imuilman saanti imusarjaan ja säätöläpän/putken toiminta/ehjyys. Jos ei korjaannu niin sitten lämpöanturi tai imuilmasäädin vaihtoon.

        Juuri niin... Imusarja jäätyy, mistä johtuu pätkivä käynti ajon aikana. Yleinen ilmiö näin kovilla pakkasilla.

        Ja Jäähdytysjärjestelmällä ei ole vaikutusta moottorin käyntiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      265
      4630
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      133
      3019
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      44
      2817
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      76
      1771
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1634
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

      Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      28
      1511
    7. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      59
      1380
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      95
      1272
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1149
    10. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      212
      1148
    Aihe