Mikä vika Golfissa?

vanhauskollinen

Vanha kunnon VW-Golf 1,3 nelipisteruisku vm.1990 on alkanut temppuilla talven tultua.
Käynnistyy kuin enkeli, mutta hetken kuluttua ajoon lähdettyä alkaa pätkiä, niin kuin ei saisi polttoainetta. Siis nykii ja pätkii yrittäen sammua. Samoin lämmöt putoavat reilusti alle normaalin käyntilämpötilan.
Tämä kaikki tapahtuu vain silloin, kun pakkanen menee -10 asteeseen ja sen alitse. Lämpimämmällä kelillä ei ole minkäänlaisia ongelmia.
Jäätymisen estoa on tankissa ja "pahvitkin" on laitettu keulille.

9

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • frangröbbä

      tarttis varmaankin ruisku säätää,tutkia onko alipaine vuotoja,vaihtaa tulpat johtosarjat ja suodattimet

    • vw

      uusi lämpötilatunnistin! Osta orig. osa niin toimii varmasti.

      • armorit

        frangröbbä, ei oo varmasti eka kerta kun mainihet "ruiskun säätämisestä"?
        Bensansuihkutus ja Dieselruiskutus oikeat termit.
        Ja ne elektonisesti ohjattuja joten niitä ei voi säätää ja veikkaan että viestin alkuperäinen kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku.
        Dieselit eli nokivasarat erikseen.


      • vw
        armorit kirjoitti:

        frangröbbä, ei oo varmasti eka kerta kun mainihet "ruiskun säätämisestä"?
        Bensansuihkutus ja Dieselruiskutus oikeat termit.
        Ja ne elektonisesti ohjattuja joten niitä ei voi säätää ja veikkaan että viestin alkuperäinen kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku.
        Dieselit eli nokivasarat erikseen.

        eikä sitä ruiskua muutenkaan tarvitse "säätää". Varsinkin kun vika on tullut nyt niin "säätämällä" menee vain enemmän metsään. Siitä olen samaa mieltä että letkut ym. kannattaa silmämääräisesti tarkastella, imuvuoto voi tehdä samantyylisiä oireita.


      • yksipisteruisku
        armorit kirjoitti:

        frangröbbä, ei oo varmasti eka kerta kun mainihet "ruiskun säätämisestä"?
        Bensansuihkutus ja Dieselruiskutus oikeat termit.
        Ja ne elektonisesti ohjattuja joten niitä ei voi säätää ja veikkaan että viestin alkuperäinen kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku.
        Dieselit eli nokivasarat erikseen.

        "kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku" Ymmärrätkö itse mitä kirjoitat?


      • vanhauskollinen
        yksipisteruisku kirjoitti:

        "kirjoittaja puhuu bensakoneesta vaikka sanookin nelipisteruisku" Ymmärrätkö itse mitä kirjoitat?

        Kiitos tähän tulleista kommenteista.
        Suihkustahan sitä olisi tietty pitänyt puhua, sillä bensakoneesta on kysymys.
        Nuo tulpan johdot ja tulpat uusittiin viime kesänä, laitettiin vielä sellaiset kalliit monokärkitulpat.
        Tuli mieleen, että voisiko ongelman takana olla termostaatin viallisuus ja mahtaisikohan jäähdytysnesteen väkevyydellä olla mitään vaikutusta? On liki neljä vuotta vanhat nesteet syylarissa, vain aivan vähän on sinä aikana joutunut nestettä lisäämään ja ajettu on sinä aikana n. 50 tuh. km.


      • vanhauskollinen
        vanhauskollinen kirjoitti:

        Kiitos tähän tulleista kommenteista.
        Suihkustahan sitä olisi tietty pitänyt puhua, sillä bensakoneesta on kysymys.
        Nuo tulpan johdot ja tulpat uusittiin viime kesänä, laitettiin vielä sellaiset kalliit monokärkitulpat.
        Tuli mieleen, että voisiko ongelman takana olla termostaatin viallisuus ja mahtaisikohan jäähdytysnesteen väkevyydellä olla mitään vaikutusta? On liki neljä vuotta vanhat nesteet syylarissa, vain aivan vähän on sinä aikana joutunut nestettä lisäämään ja ajettu on sinä aikana n. 50 tuh. km.

        Monikärkisistä piti puhua, eikä "mono"-.
        Taitaa vanhuus vaivata sekä kuskia, että autoa!


      • pp
        vanhauskollinen kirjoitti:

        Monikärkisistä piti puhua, eikä "mono"-.
        Taitaa vanhuus vaivata sekä kuskia, että autoa!

        päätellen jäätää. Tarkista lämpöisen imuilman saanti imusarjaan ja säätöläpän/putken toiminta/ehjyys. Jos ei korjaannu niin sitten lämpöanturi tai imuilmasäädin vaihtoon.


      • pp kirjoitti:

        päätellen jäätää. Tarkista lämpöisen imuilman saanti imusarjaan ja säätöläpän/putken toiminta/ehjyys. Jos ei korjaannu niin sitten lämpöanturi tai imuilmasäädin vaihtoon.

        Juuri niin... Imusarja jäätyy, mistä johtuu pätkivä käynti ajon aikana. Yleinen ilmiö näin kovilla pakkasilla.

        Ja Jäähdytysjärjestelmällä ei ole vaikutusta moottorin käyntiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2342
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      140
      1507
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      155
      1214
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      937
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe