Onko kokemuksia? Haluaisimme muuttovalmiin talopaketin.
Vaikutti edulliselta? En kyllä tiedä pidänkö hirveästi puisista seinistä, sillä pidän modernista, mutta kaikki muu (pohjaratkaisut, hinta..) vaikutti hyvältä. Ehkä seinät saisi vaikka valkeiksi tj. Maalattua modernimmaksi.
Kuusamohirsitalot?
1
541
Vastaukset
- rak2010.
Tässä yksi keskustelu aiheesta kuusamohirsitalot:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2445685
Itse tein kuusamohirsitalon tänävuonna ja täytyy sanoa, että kokemukset olivat aikalailla tuon yllä olevan keskustelun kaltaisia enkä enää toista hirsitaloa tekisi.
Ihan yleisesti ottaen, älä tee hirsitaloa jos et pidä vanhan näköisestä puuseinästä. Moderni hirsitalo on mielestäni mahdoton tehdä. Toki nykyään on city-nurkat, väliseinät voi tehdä levystä, ikkunat modernin muotoisiksi jne. mutta aina on leveät painumavaralistat, följärit, halkeillut hirsi mikä antaa vanhan ja perinteisen vaikutelman. Helpommalla pääset kun lähdet muokkaamaan jotain kastelli/jukkatalo-pohjaa mieleiseksesi, kun että valitset hirsitalon vain hyvän pohjan perusteella.
Sitten itse kuusamohirsitaloista: Jos haluaa hyvää ja halpaa pitää ostaa kaksi kertaa. Valitettavasti kuusamo on se halpa ja jokin muu olisi hyvä. Puutavara tosin oli melko hyvälaatuista ja sitä oli riittävästi (osin ihan liikaakin) mutta talopaketista kuusamon kohdalla ei voi puhua: kuvat olivat puutteelliset ja niitä vaati jopa rakennusvalvonta lisää. Myös pystytysohje oli pieni A4-nippu KESÄMÖKIN-kasaukseen. Myös myynti ja suunnitteluorganisaatio oli kuusamolla lähinnä vitsi. (esim. ainuttakaan arkkitehtiä puljusta ei löytynyt) monet yksityiskohdat joutui vastaavamme suunnittelemaan, tavaraa puuttui, pystytysporukka ei huomioinut reklamaatioita jne.
Tuntui että kaikkiin kysymyksiin kaupan jälkeen kuusamolla oli kaksi vastautta "kyllä vastaavan/timpurin/pystytysporukan pitää tämä tietää" No ei tiedä ainakaan eteläsuomen yleistimpurit ja kerrostalovastaavat. Ehkä maalla on helpompaa kun tekijät elättävät itsensä mökkejä kasaamalla. Toinen vakiokommentti oli "se on lujaa pohjosen puuta ja kestää" Ja sekään ei nyt ihan niin mene että rakennusfysiikan voi unohtaa hirsitalossa.
Kuusamohirsitaloa en suosittelisi kenellekkään muulle kun hirsirakentajalle, jonka ei ole tarkoituskaan ostaa talopakettia vaan pelkästään hyvää ja halpaa puuta, itse hirressä ei ollut moittimista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa401753Elokapinan mielenosoitussarja alkaa
Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,4041613Vaskikello osaa asiakaspalvelun
Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc491533Eipäs sitten ryypätä kesälomalla
Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo1091225Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen3978Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m221865Pysyä yhdessä vai ei
En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p55865- 55801
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘31759En halua sua enää
joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha37628