Moro!
Minulla on tuollainen vanha talonpoikais huonekalu jonka vetäisin alkup. värillä.
Sekoitin Vernissaan väripigmenttejä mm. luonnon terraa ja okraa, jotta sain alkup. värin ja lakka sekaan.
Pintakäsittelin tuolin, ensimmäinen kerros sujui ongelmitta, kun rupesin pistämään toista kerrosta vernissa tuntui levittäytyvän aivan normaalisti, enkä huomannut mtiään ihmeellistä. Kun tuoli oli viikonajan kuivunut oli selkänojan laudassa ja istuin levyssä aivan kumman näköisiä tummia alueita. En itse tiedä todellakaan mistä nuo voisivat johtua?
Liittyykö tuo jotenkin vernissaan hapettumsieen/ kuivumiseen?
Vernissa ei todellakaan ole tuttu aine ainakaan itselle, joten jos joku voisi vähän selventää että mikä neuvoksi.
Kiitos jo etukäteen
Vernissa ongelma.
3
1221
Vastaukset
- Tööps
Oletko ottanut selvää , sopiko se lakka vernissaan sekoitettavaksi ? Ainakaan kaikkien lakkojen kanssa se ei kaveriksi sovi.
- Perinnemaalari
Kuulostaa ihan perusjutulta; puumateriaalin huokoisuudessa on eroja, ja vernissa imeytyy voimakkaammin toisiin kohtiin. Tällöin sellaiseen kohtaan jää vähemmän sideainetta (= vernissaa), ja pitaan jää tumma läikkä. Tämä tapahtuu usein/yleensä öljymaalilla peittomaalatessa toisella sivelykerralla. Kolmas sively korjaa tilanteen.
Oman kokemukseni mukaan vernissaan/ keitettyyn pellavaöljyyn voi sekoittaa mitä tahansa tärpätillä ohennettavaa lakkaa. Eri valmistajien polyuretaaneja ja alkydeja on ainakin tullut kokeiltua. Eri asia sitten pitäisikö tuollaisia sotkuja vedellä talonpoikaisten juttujen pintaan.
- samuel-80
Miksi sekoitit edes lakkaa sekaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204984
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni861772Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2891636Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741584Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561448Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351217Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r21191Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121180Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041129Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi691121