Päänahka haisee?

gvlkjfjl

Nyt ilmennyt ongelma päänahan kanssa. Se haisee pahalle/eltaantuneelle, itse hiukset eivät haise vaan haju tulee päänahasta. Haju on toisinaan varsin voimakas jos on pipoa(olen pessyt pipoakin säännöllisesti) pitänyt hetken päässä ja hajun huomaa myös toisinaan kun on kumartunut ja nousee takaisin ylös.

Pesen pääni suurinpiirtein joka toinen päivä, yleensä Lv tai Erisanin shampoota käyttäen, joskus pelkällä vedelläkin. Ei oikein tihempään kestä suihkussa käydä kuivumisen vuoksi. Aiemmin ongelmaa ei ollut, mutta jostain syystä se on viimeaikoina ilmaantunut. Kutinaa ei ole, eikä havaittavaa hilseilyäkään. Parturissa käyn noin parin kuukauden välein leikkauttamassa hiukset lyhyeksi.

Olen kokeillut Selukosia, mutta se ei tuonut apua ongelmaan. Olen myös kokeillut pestä useammin/harvemmin, ilman selkeää tulosta. Mikä voisi auttaa? Vai onko kyseessä yksilöllinen ominaisuus josta ei eroon pääse?

6

9263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gvlkjfj

      Itse itselleni vastaten:

      Kävin parturissa leikkauttamassa hiukset lyhyeksi, siileksi. Sen jälkeen pesin tervashampoolla(se eritt. hieno suomalainen shampoo, ruskea puteli). Ongelma ratkesi kertalaakista, nyt hajua ei enää ole, vaikka pipoa pitäisi pitkäänkin.

      Tiedä sitten kumpi toimenpide auttoi, parturointi vai tervashampoo. Ongelma kuitenkin ratkesi, hyvä niin.

    • Juustopää-ä

      Huomasin että maitotuotteet, erityisesti juusto, vaikuttaa tuohon päänahan haisemisongelmaan. Jos syön juustoa, alkaa yleensä päänahka haisemaan melkein samana päivänä ja sitä kestää pari-kolme päivää. Sama juttu muiden maitotuotteiden kanssa.

      Jos jollakulla ongelmia, kannattanee kokeilla jättää maitotuotteet pariksi päiväksi pois.

    • Anonyymi

      Tähän päänahan/hiusten hajuun toimii minulla ehdottomasti fosfaatiton shampoo ja hoitoaine. Välillä kun olen yrittänyt pestä jollakin muulla niin haju palaa välittömästi takaisin. Kampaamossakin pyydän, että käyttävät fosfaatitonta shampoota. Niitä saa iham marketeistakin nykyään riittävästi.

    • Anonyymi

      Tämä päänahan haisuongelma on todella karmea ja hajun huomaa ympärilläänkin.

      XZ-öljyhoito syväpuhdistaa, sisältää myös vähän alkoholia, ja vie hajuongelmaa pois. Itse levitän öljyhoitoa vain päänahkaan, kun se alkaa kutista ja haista pian, vaikka on vain pari päivää aiemmin pessyt hiukset. Itsellä tämä hajuongelma alkaa, jos hikoilen paljon tai haudutan päätä pipossa.

      Myös käsidesiä jotkut laittavat päänahkaan. Sekin sisältää alkoholia.

      Sokereita kannattaa myös vähentää, esim. jättää lisäämättä sokeria teehen, kahviin ym., tai jättää kokonaan syömättä sokeroituja ruokia, koska hiiva voi olla haisun takana ja sehän elää sokerista.

      • Anonyymi

        Pyyhi puuspriihin kastetulla rätillä nuppisi huolellisesti aamuin ja illoin joka päivä , niin haisemisesi loppuu kuin seinään


    • Anonyymi

      Osta Apteekista ketokonatsoli shampoota. Myydään nimellä KONACT SHAMPOO, NIZORAL SHAMPOO ja KETOCONAZOL RATIOPHARM SHAMPOO. Ei tarvitse reseptiä. Jos se ei toimi niin esim Aloe Vera shampoo tai geeli voi olla hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe