Päänahka haisee?

gvlkjfjl

Nyt ilmennyt ongelma päänahan kanssa. Se haisee pahalle/eltaantuneelle, itse hiukset eivät haise vaan haju tulee päänahasta. Haju on toisinaan varsin voimakas jos on pipoa(olen pessyt pipoakin säännöllisesti) pitänyt hetken päässä ja hajun huomaa myös toisinaan kun on kumartunut ja nousee takaisin ylös.

Pesen pääni suurinpiirtein joka toinen päivä, yleensä Lv tai Erisanin shampoota käyttäen, joskus pelkällä vedelläkin. Ei oikein tihempään kestä suihkussa käydä kuivumisen vuoksi. Aiemmin ongelmaa ei ollut, mutta jostain syystä se on viimeaikoina ilmaantunut. Kutinaa ei ole, eikä havaittavaa hilseilyäkään. Parturissa käyn noin parin kuukauden välein leikkauttamassa hiukset lyhyeksi.

Olen kokeillut Selukosia, mutta se ei tuonut apua ongelmaan. Olen myös kokeillut pestä useammin/harvemmin, ilman selkeää tulosta. Mikä voisi auttaa? Vai onko kyseessä yksilöllinen ominaisuus josta ei eroon pääse?

7

13473

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gvlkjfj

Itse itselleni vastaten:

Kävin parturissa leikkauttamassa hiukset lyhyeksi, siileksi. Sen jälkeen pesin tervashampoolla(se eritt. hieno suomalainen shampoo, ruskea puteli). Ongelma ratkesi kertalaakista, nyt hajua ei enää ole, vaikka pipoa pitäisi pitkäänkin.

Tiedä sitten kumpi toimenpide auttoi, parturointi vai tervashampoo. Ongelma kuitenkin ratkesi, hyvä niin.

• Juustopää-ä

Huomasin että maitotuotteet, erityisesti juusto, vaikuttaa tuohon päänahan haisemisongelmaan. Jos syön juustoa, alkaa yleensä päänahka haisemaan melkein samana päivänä ja sitä kestää pari-kolme päivää. Sama juttu muiden maitotuotteiden kanssa.

Jos jollakulla ongelmia, kannattanee kokeilla jättää maitotuotteet pariksi päiväksi pois.

• Anonyymi

Tähän päänahan/hiusten hajuun toimii minulla ehdottomasti fosfaatiton shampoo ja hoitoaine. Välillä kun olen yrittänyt pestä jollakin muulla niin haju palaa välittömästi takaisin. Kampaamossakin pyydän, että käyttävät fosfaatitonta shampoota. Niitä saa iham marketeistakin nykyään riittävästi.

• Anonyymi

Tämä päänahan haisuongelma on todella karmea ja hajun huomaa ympärilläänkin.

XZ-öljyhoito syväpuhdistaa, sisältää myös vähän alkoholia, ja vie hajuongelmaa pois. Itse levitän öljyhoitoa vain päänahkaan, kun se alkaa kutista ja haista pian, vaikka on vain pari päivää aiemmin pessyt hiukset. Itsellä tämä hajuongelma alkaa, jos hikoilen paljon tai haudutan päätä pipossa.

Myös käsidesiä jotkut laittavat päänahkaan. Sekin sisältää alkoholia.

Sokereita kannattaa myös vähentää, esim. jättää lisäämättä sokeria teehen, kahviin ym., tai jättää kokonaan syömättä sokeroituja ruokia, koska hiiva voi olla haisun takana ja sehän elää sokerista.

• Anonyymi

Pyyhi puuspriihin kastetulla rätillä nuppisi huolellisesti aamuin ja illoin joka päivä , niin haisemisesi loppuu kuin seinään

• Anonyymi

Itseltäni loppui hajut kun tilasin suihkuun suodattimen..Se aqua..?Tuli vedestä

• Anonyymi

Osta Apteekista ketokonatsoli shampoota. Myydään nimellä KONACT SHAMPOO, NIZORAL SHAMPOO ja KETOCONAZOL RATIOPHARM SHAMPOO. Ei tarvitse reseptiä. Jos se ei toimi niin esim Aloe Vera shampoo tai geeli voi olla hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      69
      1893
    2. Nainen, onko sinussa sitä aitoa feminiinisyyttä jäljellä

Vai onko se jäänyt meikkien, korujen, hameiden ym. alle peittoon? Onko naisellisuutesi aitoa vai opetettua? Jos teet nai
      Ikävä
      366
      1209
    3. Kirjoita jotain

Kivaa, hellää ja piristävää
      Ikävä
      140
      999
    4. Missäs se Miss Suomussalmi luuraa?

Jokin aika sitten eräs myyjätär tituleerasi itsensä Miss Suomussalmeksi. Asiakas oli kuulemma Tokmannin kassalla todennu
      Suomussalmi
      18
      919
    5. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      83
      667
    6. Päälle hautaus?

Hautauksissa puhutaan päällehautauksista jos vaikka mies on kuollut ensin ja vaimo 20 vuotta myöhemmin! Todellisuudessa
      Lieksa
      104
      651
    7. Voisit nainen joskus vastata minulle

Ja antaa jotain itsestäsi. Pientä tunnistetta ja juttua itsestäsi ja meistä. Kannustan.
      Ikävä
      63
      642
    8. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      41
      638
    9. On tuota ikäeroa meillä kyllä aivan liian paljon

Etsi samanikäistä kuin olet, niin minäkin.
      Ikävä
      49
      570
    10. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      57
      547
    Aihe