Eli mulla syke levossa vaihtelee 80-95 välillä (koskaa ei oo yli 95 ollu paitsi raskauden aikana oli välil yli 100). Pitäskö olla huolissaan?
Väsymystä mul on kun pieni lapsi, kohta 6kk.. yöherätyksiä ja päiväl en saa itse nukuttua. Ehkä tämäkin vaikuttaa?
Liikun kuitenki päivittäin ja käyn jumpillakin aina kun mahdollista. Verenpaineet vaihtelee, korkein raskauden jälkeen ollut 135/87 tms mut toka mittauksel tulee aina parempi. Toissapäivänä viimeks mittasin, just ton 135/87, syke oli eka 90, tokal mittauksel 80 (verenpainemittarin mukaan siis). Tokalla kerral tuo verenpaineki oli alle 130/80. Raskauden aikana verenpaine oli välil lähempänä 140/95. Raskautta edeltäväst ajast en tiiä kun ei sillo mittailtu missään. Nyt mittaillu kotona välillä kun tuli raskausaikana oma mittari ostettua ku piti yhdes vaiheessa kotona tarkkailla kun oli koholla paineet.
Normaali leposyke?
2
870
Vastaukset
- 11+15
Alle 100:n oleva leposyke ei ole suoranaisesti terveydelle haitallinen, joskaan 100:n paikkeilla heiluessaan nyt ei mikään varsinainen terveyden merkkikään; mitä alempi, sen parempi (käytännössä vain urheilijoilla alle 60). Sykevaihtelu on täysin luonnollista, samoin on verenpaineenkin kohdalla. Leposykettä ei tietenkään mitata juuri tiskaamisen ja imuroinnin päätteeksi vaan pitää odotella kohtuullinen aika että se ehtii palautua lepotasolle, tämä aika taas riippuu pitkälti omasta fyysisestä kunnosta.
- ,,,
"Leposykkeellä tarkoitetaan lyöntien määrä minuutissa, kun ihminen on täydellisesti levännyt. Parhaiten sen itse saa mitattua aamulla herätessä ennen kuin nousee sängystä ylös. Sykkeeseen vaikuttavat monet asiat kuten perimä, fyysinen kunto, ikä, stressitaso, yleinen olotila jne. Jo huolestuneisuus jostakin asiasta vaikuttaa usein sykkeeseen."
"Korkea leposyke voi olla toki perinnöllinen asia ja johtua esimerkiksi sydämen pienestä koosta. Jos leposyke nousee normaalista, taustalla voi olla esimerkiksi jokin tulehdus tai anemia yms. "
http://www.naisensydan.fi/terveysasema/uudetvastaukset.html#Sydämen Syke
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135263
- 675064
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603218- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️531934- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381649