Ruka - Juuma

Retkeilijä

Kauanko menee aikaa kävellä tuo reitti?

9

2239

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ville

      Sehän riippuu siitä kävelynopeudesta, mutta päivän siihen voi hyvin varata.

    • mitähän

      Tarkoitatko Rukasta Juumaan? Mitaä ideaa on kävellä kun sinne pääsee vaikka linja-autolla? Taidat tarkoittaa Juumassa olevia luontopolkuja. Siellä on ns. pikku karhunpolku, johon menee muutama tunti. Riippuu vauhdista. Kyllä siihen kokonainen iltapäivä menee, jos pysähtyy käristämään makkaraa laavulla.

      • Retkeilijä

        Tarkoitan nimenomaan reittiä Rukalta Juumaan, Valtavaaran kautta.


      • Köpöttelijä
        Retkeilijä kirjoitti:

        Tarkoitan nimenomaan reittiä Rukalta Juumaan, Valtavaaran kautta.

        Aikamoisia nousuja ja laskuja! Valtavaaran alueella nopeutesi ehkä 2km/h ja tasaisemmalla
        4-5 km/H


    • Reng

      Itse mennyt nyt joka vuosi pienen karhunkierroksen n. 2,5h. Kiinnostaisi mennä kanssa Juumasta Rukatunturille. 24km, ohjeaika 2vrk. Meneekö 8h:n tuo väli. Ehtisi Rukalle illan vietoihin ja taksilla Juumaan takaisin asuntoautolle? Ei kiinnosta teltat ja retkimuonat repussa camping lenkkiä lukuunottamatta. Onko tuolla välillä raskaampia paikkoja kuin pienellä karhukierroksella?

      • Reng

        Itse itselle vastaten...

        29km Juuman leirintäalueelta Rukalle.

        10h aikaa meni välille. Alkumatka ok, sitten märkää polkua mikä välillä katosi (=uusi reititys kierrokselle). Viimeiset 10km yhtä p... Nousua ja laskua. Se on ok. Mutta kun polku ja rinteteet pelkkää louhikkoa ja kivikkoa niin nopeus tippuu tosiaan 2km/h tadolle ja syö hermoa. Mikä hiton retkeiöyreitti tämmöinen on. Kyllä sen menee mutta ilo on kaukana.


    • ultrajuoksija

      taidat olla aika hönö, retkeilyn kuuluu olla hampaat irvessä menoa, välillä jopa oksentaen. Kun ollaan kovilla, niin silloin tuntuu jälkeen hyvältä.
      Tosi onneton aika tuolle matkalle, itse menisin tuollaisen heittämällä 7 tuntiin.

    • reng

      Ehkä olet vaan nyt väärällä alueella suomi24 laatufoorumeilla

    • tavan hemppa

      Tuo ultrajuoksija on todella kova luu, ei hänen kanssa pärjäisi vaelluksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      277
      2316
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1113
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1051
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      872
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      799
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      680
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      679
    Aihe