Sain vasta kuulla olevani 15 viikolla raskaana ja alkujärkytyksestä nyt toivuttu. Päällimmäisenä tunteena olen onnellinen, mutta pelottaa aivan kamalasti, kun on tullut alkoholia kiskottua aika reippaasti... viimeksi viime vkl... Onko muilla kokemuksia vastaavasta? onko kuitenkin tullut terve lapsi? Välillä on ollut voimakkaita ns. vihlovia kipuja vatsassa... voi kun kaikki olisi hyvin!! asialliset vastaukset.
rv 15+4
3
2099
Vastaukset
- Riikkuli
Hei! Itse sain toisesta lapsestani tietää olevani raskaana vasta 17 vko:lla ja tuli kanssa otettua alkoholia ennen kun tiedon sain. Neuvolasta rauhoittelivat minua kun asiasta mainitsin ja oikein terve ja ihana kohta 4v poika on:)
- helmivauvat
varmasti on tärkeintä että nyt lopun raskauden ajan jätät alkoholit sun muut päihteet pois, niin vauva saa kehittyä rauhassa. Ei aina ole niin itsestään selvää että tietäisi olevansa raskaana jos on ollut esim. epäsäännölliset kuukautiset tai syönyt pillereitä ja välivuodot jatkuvat normaalisti. Sinä sentään huomasit noin varhaisessa vaiheessa, jotkuthan ihmettelee vatsakipuja ja sitten onkin jo vauvan pää jalkovälissä! Näin tosin pääsee käymään vain ylipainoisille, tuntuisi melko hullulta etten itse tajuisi olevani paksuna kun on tollanen paisunu koripallo vatsan kohdalla.. ja oksensin ensimmäiset 3 kuukautta päivittäin. Oireeton alkuraskaus mahdollistaa tollaisetkin yllätykset kuin sulle kävi. Mutta onnea ja pidä vauvasta nyt hyvää huolta kun tiedät hänen kasvavan sisälläsi!
- child of hope
Kiitos paljon asiallisista vastauksista!! Mulla juurikin näin käynyt, kun aina ollut epäsäännölliset muutenkin, eikä ollut pahoinvointia tai muuta.. Nyt on jäänyt kaikki paheet taakse ja koitan keskittyä kaikkeen positiiviseen :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758