Onko kukaan teistä kuullut tapauksia tai kokenut mitään kummitteluun viittaavaa Kuopion Särkiniemessä. Itse nuorena asuin vanhempien ja siskojen kanssa kanssa lohkaretiellä ja kaikkea kummaa tapahtui paljon. Kuulin nyt, että siinä korkeassa kerrostalossa olisi kuulemma ajan saatossa tapahtunut 11 itsemurhaa ja monet ovat kokeneet kaiken näköistä kummittelua useissa kerrostaloissa. Tavaroita häviää tai vaihtaa paikkaa, kuuluu ääniä, näkyy hahmoja yms. Hämmästyin tapausten yleisyyttä. Mistä tällainen voi johtua. Haluaisin mielelläni kuulla muilta siellä asuvilla/asuneiila, mitä itse ovat kokeneet!
Kuopion Särkiniemen kummitustalot!!!
26
7622
Vastaukset
Kertoisitko tarkemmin mitä olet nähnyt ja kuullut siellä ja missä talossa. Kaverini taitaa asuaa siinä aika lähellä,en ole varma aonko niitä taloja.
- ????
Vähän samanlaista tapahtui meille kun asuttiin eräässä kerostalossa Siilissä. Makkarin ovi oli kerran auennut itsekseen kun oltiin vaimon kanssa suihkussa. Olen varma että laitoin oven kiinni, koska vauvamme nukkui siellä. Ovi ei aukea jos kahvaa ei paina kokonaan alas asti. Ja semmoista sattui monesti, että vauva ei olisi millään halunnut nukkua siinä huoneessa (tai koko asunnossa?), itki ja huuti aivan kuin olisi pelännyt jotain. Eikä ollut koliikki lapsi. Kun muutettiin toiseen paikkaan niin ensimmäisestä yöstä lähtien lapsi nukkuin pääsääntöisesti hyvin.
- särkkäri.
Särkiniemen korkeat kerrostalot on rakennettu vanhan hautausmaan päälle. Ei siis ihme että kahdessa keskimmäisessä talossa tapahtuu outoja, varsinkin No; 3:n kellarissa.
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/paikannimihaku.html?e=532497&n=6972145&scale=4000&tool=siirra&styles=normal&lang=fi&mode=orto&tool=siirra&lang=fi&mode=orto&map.x=310&map.y=349
Muutin itse pois em. talosta juuri näiden epämiellyttävien ilmiöiden vuoksi vuosia sitten.- Inkilänmäkeläinen
Moro
Osaatko kertoa enemmän tästä hautausmaasta, ja minkä kadun numero 3:ssa
särkkärissä tapahtuu outoja. Jos haluat kertoa olisi kiinnostava kuulla myös näistä epämiellyttävistä ilmiöistä. - lohkaretie mörö
Inkilänmäkeläinen kirjoitti:
Moro
särkkärissä tapahtuu outoja. Jos haluat kertoa olisi kiinnostava kuulla myös näistä epämiellyttävistä ilmiöistä.ja ei ole hautausmaan päällä valitettavasti hevostie mennyt ja viltapelto :D :D
- Atte Ateisti
"Särkiniemen korkeat kerrostalot on rakennettu vanhan hautausmaan päälle"
No ei tasan ole. Miksi tuolla paikalla olisi ollut hautausmaa, kun ei siinä ole kirkkoakaan koskaan ollut?
Suomessa lakikin kieltää hautausmaan päälle rakentamisen.
Lohkaretien tienoo on sitä paitsi nimensä mukaista kivistä tienoota. Tie on saanut nimensä sen varrella olevien huomattavien siirtolohkareiden mukaan. Myös peruskallio on lähellä maanpintaa, jonka ansiosta paikka soveltuikin tornitalojen rakentamiseen hyvin, mutta - hiekkamaita suosivien - hautausmaiden paikaksi huonosti. - Atte Ateisti
Roskajuttu tuo "Särkiniemen hautausmaa".
Tässä sen näkee mitä höpöjuttuja täällä kulkee ja jengi ihan simona uskoo kaiken.
Sitä paitsi jos olisit halunnut kohdistaa kartan osoittamaan Lohkaretie 1 ja 3 tienoita, linkki olisi ollut tämä:
http://kansalaisen.karttapaikka.fi/kartanhaku/paikannimihaku.html?e=532507&n=6972576&scale=4000&tool=siirra&width=600&height=600&mode=orto&lang=fi
Ja missähän täällä Postin lajittelukeskuksen ja ala-asteen koulun välillä se "hautausmaa" vai katakombejako ne nyt olivat, mahtoi sijaita?
Linkkiä peliin, tai vanhanaikaisesti edes lähdeteos, jossa moinen mainitaan? - Harmaarouva
Onko Kuopiosta uusia kokemuksia? Vierailevana olen nähnyt ja kokenut outoja ystäväni uudessa asunnossa, joka sijaitsee lähellä kallion sisällä olevaa uimahallia. Onko kenelläkään tietoa tällä alueella tapauksista? Itselläni on myös aiempia kokemuksia muualla,muttei näin voimakkaita.
- Anonyymi
Inkilänmäkeläinen kirjoitti:
Moro
särkkärissä tapahtuu outoja. Jos haluat kertoa olisi kiinnostava kuulla myös näistä epämiellyttävistä ilmiöistä.Joo se ois kivaa
- tepa809
Itse olen asunut lohkaretie 3 a kerrostalossa ja koin kumittelua. Yöllä nukkuessani kuulin jonkun kävelevän portaita, joskus kuulin ihmisten puhuvan.. Kerroin poikaystävälleni mutta hän vain nauroi ja sanoi äänien tulevan naapurista. Erotin kyllä mitkä äänet tulivat naapurista ja mitkä omasta kotona! hyinen talo
- Wilmafriend
Kaverini asuu siellä ja kun oltiin yhden toisen kaverin kanssa siellä yötä nii ntapahtui vaikka mitä outoa kaverin ipupukin pyöri häkissään kuin hullu... ja ovet aukeilivat itsestään ja tavarat katoilivat kaiken lisäksi luulimme talossa olevan murhaja :D
- Neiti SäRkInIeMi...
Vitut siel mittää kummittelle, mun kaveri assuu siin talossa ja ei siel mittää tapahu... Te kuvittelette vaan... Ja kaiken lisäksi kummituksia ei ole olemassa...
- lohkaretie mörö
NOvoi hitto sentään :D itse asun talossa ja ei muuten kummittele kun naapurin juopot ja tavarat varastosta häviää rosvojen peräkärryyn :D :D ainut kaupungin osa kuopiossa missä on ihana ja rauhallinen asua ...
- Z-><
Lohkaretien kerrostalotonttien alle jäi palanen kulttuurihistoriaa kun raha alkoi puhua kerrostalorakentamisen puolesta. Savon ainoat kivikatakombit, joita oli alueella kolme kappaletta, jäivät rakennusprojektin alle ja näin ollen hävitettiin.
Asia painettiin aikoinaan villaisella museoviraston vastusteluista huolimatta.
Katakombeja oli kuitenkin tutkittu 1900 luvun alkupuolella ja todettu niiden sisältävän ainakin neljän ihmisen haudat. Vainajien maalliset jäännökset jäivät rakennusalueen alle jossa ne ovat tänäkin päivänä. Ei siis mikään ihme vaikka alueella kummittelisikin.- Atte Ateisti
"Savon ainoat kivikatakombit"
En ole vielä edes googlaillut "Savon (tai Suomen) ainoita kivikatakombeja" vai pyramidejako ne olivat, mutta tiedän jo tuloksen...
- särkkärinjärkkäri
onhan siellä ne kallioon louhitut tunnelit joissa on väestönsuojat, niitäköhän tarkotti
- lohkaretie3
onko se siinä lohkaretie3 a talossa?
- särkkärinjärkkäri
en ole ihan varma
- Särkiniemi
Puh sanon minä. Itse käyn Särkiniemen koulua ja eksyin tälle sivulle. Aikamoiset naurut sain. Särkinimessä kummittelee vain rauhallisuus ja iloisuus.
- henkimualima
Kyllä siellä Lohkaretie 3B:n talossa ainakin yhdessä asunnossa kummitteli, vannon käsi sydämellä. Sekä kyseisen talon alla, jossa pesutupa, sauna - ja häkkivarastot. Talossa jo kauan asuneen vanhan rouvan suusta sain epäilyksilleni todistuksen, että asunnossa, jossa tuolloin asuimme, kummittelee. Lisäisin tähän, että toiset ihmiset ovat muutoinkin herkempiä aistimaan tuon kaltaisia yliluonnollisia tapahtumia. Pakko ei ole uskoa, se on jokaisen oma valinta.
Särkitiellä kortteeratessani yötuimaan ilmestyi pimeästä lentävä kalakukko. Se räjähti. Särkiä oli kaikkialla huushollissa...
- Bulletti
Ai että oot hauska? Ilmanko ne teitä savolaisia aina haukkuu.
- dfgdfg
Bulletti kirjoitti:
Ai että oot hauska? Ilmanko ne teitä savolaisia aina haukkuu.
Savolaisista ei ole ikinä ollut kuin harmia.
- Anonyymi
Tiällä Savonmualla se tunnelma onnii vasta senverta lupsakka, jotta elekee työ kehitysaluveen tekeleet pilikatko meetä oekeeta immeisiä, savolaesia, taekka myö sutaettaan panna hiertimellä haestimmeen semmosia jonnijootavia löttyyttäjiä.
Ja sille kalakukosta mittään tietämättömälle piskinhinkkoojalle tiijoksi vuan jotta siihen tulloo joko muikkuja tahi ahvenia.
Sitä särkee suat syyvä iha ite, kun tuota järkee näättää sinullehhii siunaatunneen senverta niukanpuoleesesti siinä jakokaahassa.
Semmosia tällä kertoo ja hyvvee illanköllykkee vuan.
Ja soap naaroo, kun eehän teejän yksoekosten elämään hupi muutenkaan oo liikapaeljo majjoosa tehnä.
P.S. Tulukkipalaveluita soap tilata ermaksuu vastaan. - Anonyymi
Minä asun Särkiniemessä enkä ole kuullut mitään asiasta 🤔
- Anonyymi
Mistä asiasta? Eihän sitä kaikkee kuule suatikka niä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .17310041Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde523335Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja493093- 642805
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2022159- 1142113
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251973Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä651591Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121336Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t221336