vesirokko ja synttärit

hieman ymmällään

lapsellani oli viikolla syntymäpäivä ja sovimme että isovanhempien kanssa kakkukahvit juodaan sunnuntaina. Sitten sankari sairastui vesirokkoon. Voikohan lapsena vesirokon sairastaneet seitenkymppiset ukki ja mummi turvallisesti tulla kahveille kuitenkin kun lapsi ei juurikaan ole kipeän oloinen. Jostain olen joskus lukenut vesirokon vaaroista vanhuksille, mutten enää löydä mitään luotettavaa informaatiota

8

1004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vrywrh

he itse tietävät, ovatko sairastaneet vesirokon aikanaan. Tai siirtäkää kahvituksia viikolla. Kyllähän vesirokko on aina hankalampi sairastaa mitä vanhemmaksi tulee.

• hieman ymmällään

ovat ukki ja mummu vesirokon sairastaneet. Mutta mielessä kukkuu että taudista olisi muita vaaroja iäkkäille.

• 8
        hieman ymmällään kirjoitti:

ovat ukki ja mummu vesirokon sairastaneet. Mutta mielessä kukkuu että taudista olisi muita vaaroja iäkkäille.

yli 60v. vyöruusuna todella ikävä ja hankala.

• 15+19
        8 kirjoitti:

yli 60v. vyöruusuna todella ikävä ja hankala.

jos lapsella vesirokko se ei voi tartuttaa vanhukselle vyöruusua! Mutta jos vanhuksella vyöruusu se voi tartuttaa lapselle vesirokon!!! Kävin viikko sitten kyselemässä asiaa lääkäriltä, koska meill sama tilanne :)

• .
        15+19 kirjoitti:

jos lapsella vesirokko se ei voi tartuttaa vanhukselle vyöruusua! Mutta jos vanhuksella vyöruusu se voi tartuttaa lapselle vesirokon!!! Kävin viikko sitten kyselemässä asiaa lääkäriltä, koska meill sama tilanne :)

minun omalääkäri sanoi: Vyöruusu on jäänne lapsena sairastetusta vesirokosta. Vastustuskyvyn lasku tai saatu lisätartunta puhkaisee vyöruusun. Lapsenlasten vesirokko voi olla laukaiseva tekijä.

Mutta se oli lääkäri joka näin sanoi...

• Vesikello
        hieman ymmällään kirjoitti:

Jos he ovat taudin sairastaneet, niin ovat pöpölle immuuneja.
        Ei heille mitään vaikeuksia lapsen takia synny. Jos nyt kävivät kaffeella ja sitten viikolla saavat vilunväristyksiä, niin älä ota syytä päällesi tai lapsen päälle. Vesirokko ei aiheuta mitään muuta tautia.
        Aikuiset ihmiset tietävät ottavatko riskin, kun tulevat.

Sairauksista ei pidä koskaan syyttää muita.

• anestesiahoitsu
        Vesikello kirjoitti:

Jos he ovat taudin sairastaneet, niin ovat pöpölle immuuneja.
        Ei heille mitään vaikeuksia lapsen takia synny. Jos nyt kävivät kaffeella ja sitten viikolla saavat vilunväristyksiä, niin älä ota syytä päällesi tai lapsen päälle. Vesirokko ei aiheuta mitään muuta tautia.
        Aikuiset ihmiset tietävät ottavatko riskin, kun tulevat.

Sairauksista ei pidä koskaan syyttää muita.

sairastaa useamman kuin kerran, ei sille välttämättä saa immuniteettia...Ja tosiaan, tuo ikävä vyöruusuasia kannattaa huomioida kuin myöskin se että joillekin vesirokko on hengenvaarallinen tauti

• mielummin terveenä
        anestesiahoitsu kirjoitti:

sairastaa useamman kuin kerran, ei sille välttämättä saa immuniteettia...Ja tosiaan, tuo ikävä vyöruusuasia kannattaa huomioida kuin myöskin se että joillekin vesirokko on hengenvaarallinen tauti

jos juhlan sankari ja vieraat ovat terveitä. - Juhlia voi vaikka vähän myöhemmin, ei kai se nyt mitään kivaa ole mitään toipilaskutsuja järjestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      198
      6908
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2036
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1688
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1390
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1238
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1098
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      100
      1074
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      7
      996
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      954
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      929
    Aihe