onko miehellä kihla- ja vihkisormus yksi ja sama ja tulee vasempaan nimettömään?
miehen sormus???
3
2542
Vastaukset
- Alannah
Miehelle ei tule kuin yksi sormus, eli kihla. Näin siis Suomessa.
Mutta halutessaan voi vihkimisen yhteydessä ostaa myös miehelle joko uuden sormuksen (vankemman joka tulee siis kihlan tilalle), monet tekevät niin, tai sitten samaan tapaan kuin naiselle, toinen sormus kihlan rinnalle.
Esimerkiksi meillä tuli kummallekin siis sekä kihla-, että vihkisormukset. Molemmilla on siis sormessa kaksi sormusta.
Mieheni veli vaimoineen taas otti kumpikin kihlan pois ja ostivat tilalle kalevalasormukset vihkisormuksiksi, ja molemmat siis käyttävät edelleen yhtä sormusta.
Ystäväni taas antoi miehelleen vihkisormukseksi perintösormuksen, joka tuli siis kihlan tilalle.
Eräs vanhempi ystäväpariskunta puolestaan meni suoraan naimisiin,eli eivät hankkineet kihlasormuksia, joten miehellä ei ollut sormusta lainkaan, ennen kuin 20-vuotispäivänä, jolloin mies keksi ostaa vaimolleen ne "väliinjääneet kihlat":)ja sai itse siis sormuksen sormeensa vasta silloin.
Eli käytäntöjä on moni ja kaikki yhtä oikein. Sormushan ei ole kihlautumisen yhteydessä pakollinen, sillä kihlaushan syntyy kun kosinta on esitetty ja siihen vastattu myöntävästi.
Siviilivihkiminenkään ei vaadi sormusta.
Ainoastaan kirkolliseen kaavaan kuuluu naisen vihkisormus valmiina. Mutta on siis täysin mahdollista liittää siihen miehenkin sormus.
Ja kyllä, sormus/sormukset tulevat vasempaan nimettömään. - a.l.
Me emme hankkineet kihlasormusta kuin minulle. Kummallekin on hankittu vihkisormus. Se, että molemmilla on vihkisormus tuntui minusta paremmalta ajatukselta, kuin että on kihlat. Aika harva mies vielä ottaa käyttöön kahta sormusta kuitenkaan.
- Melli
Noin meilläkin. Miehelle siis tuli vain vihkisormus, johon kaiverrettiin vihkipäivä. Minulla on nyt kaksi sormusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 133996
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831639Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2641468Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä731455Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2371341Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121130Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041079Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1341070- 931024
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65993