miehen sormus???

kihlausta odotellessa

onko miehellä kihla- ja vihkisormus yksi ja sama ja tulee vasempaan nimettömään?

3

2542

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alannah

Miehelle ei tule kuin yksi sormus, eli kihla. Näin siis Suomessa.
      Mutta halutessaan voi vihkimisen yhteydessä ostaa myös miehelle joko uuden sormuksen (vankemman joka tulee siis kihlan tilalle), monet tekevät niin, tai sitten samaan tapaan kuin naiselle, toinen sormus kihlan rinnalle.

Esimerkiksi meillä tuli kummallekin siis sekä kihla-, että vihkisormukset. Molemmilla on siis sormessa kaksi sormusta.

Mieheni veli vaimoineen taas otti kumpikin kihlan pois ja ostivat tilalle kalevalasormukset vihkisormuksiksi, ja molemmat siis käyttävät edelleen yhtä sormusta.

Ystäväni taas antoi miehelleen vihkisormukseksi perintösormuksen, joka tuli siis kihlan tilalle.

Eräs vanhempi ystäväpariskunta puolestaan meni suoraan naimisiin,eli eivät hankkineet kihlasormuksia, joten miehellä ei ollut sormusta lainkaan, ennen kuin 20-vuotispäivänä, jolloin mies keksi ostaa vaimolleen ne "väliinjääneet kihlat":)ja sai itse siis sormuksen sormeensa vasta silloin.

Eli käytäntöjä on moni ja kaikki yhtä oikein. Sormushan ei ole kihlautumisen yhteydessä pakollinen, sillä kihlaushan syntyy kun kosinta on esitetty ja siihen vastattu myöntävästi.
      Siviilivihkiminenkään ei vaadi sormusta.
      Ainoastaan kirkolliseen kaavaan kuuluu naisen vihkisormus valmiina. Mutta on siis täysin mahdollista liittää siihen miehenkin sormus.

Ja kyllä, sormus/sormukset tulevat vasempaan nimettömään.

• a.l.

Me emme hankkineet kihlasormusta kuin minulle. Kummallekin on hankittu vihkisormus. Se, että molemmilla on vihkisormus tuntui minusta paremmalta ajatukselta, kuin että on kihlat. Aika harva mies vielä ottaa käyttöön kahta sormusta kuitenkaan.

• Melli

Noin meilläkin. Miehelle siis tuli vain vihkisormus, johon kaiverrettiin vihkipäivä. Minulla on nyt kaksi sormusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      13
      3996
    2. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      83
      1639
    3. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      264
      1468
    4. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      73
      1455
    5. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      237
      1341
    6. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      1130
    7. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      104
      1079
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      134
      1070
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      93
      1024
    10. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      65
      993
    Aihe