[Te taksikuskit jotka olette kohteliaita muutaa liikennettä kohtaan, tämä ei koske teitä]
Mikä siinä on, että te taksikuskit ajatte kuin ylijumalat liikenteessä? Eilen ajoi Tampereella Kalevan Prisman lähettyvillä taksikuski punaisiin, kiilaten minut ja monta muuta jalankulkijaa joka ylitimme suojatietä vihreän valon palaessa. Hän ajoi nätisti liikenteenjakajan keskeltä (kevyenliikenteen väylältä ) lävitse ja teki U-käännöksen.
Harmi, että väistin, olisi pitänyt naarmuttaa kylkeä oikein kunnolla.
Sitten tänään joku tuuttailee meikäläiselle kun ajan polkupyörällä ajoradalla - mikäs siinä muka on - lain mukaan pyörällä saa ajaa ajoradalla kun pyörätie puuttuu. Ja tämä on Tampereella enemmän sääntö kuin poikkeus näin talvisaikaan. Onko se niin henkisesti järkyttävää nähdä pyörä ajoradalla Hämeenkadulla tai Itsenäisyydenkadulla, että pitää automattisesti alkaa takomaan rattia ja riehumaan kuin raivotautinen koira?
Jatkuvasti te kiilailette ja käyttäydytte liikenteessä kuin itseoikeutetut jeesukset. Myönnettäköön, että yleistän, mutta silti, keskimääräisesti taksikuskit varmasti rikkovat liikennesääntöjä (erityisesti nopeusrajoituksia näin viikonloppuisin) enemmän kuin mikään muu liikenneryhmä. Pyöräilijä joka rikkoo liikennesääntöjä ja ajaa jalkakäytävällä on teiltä turvassa, mutta ne harvat pyöräilijät jotka suostuvat ajamaan liikenteessä teidän kanssa ovat kyllä pirun hulluja.
Bussikuskit on keskimääräisesti paljon kivempia, ja ymmärtäväisiä, vaikka isot bussit on paljon pelottavampia. Mistäs tämä johtuu?
Tässä tuskin on mitään rakentavaa palautetta, mutta jos jätetään vittuilu sikseen, niin sanotaan, että olisi kauhean kiva jos ette tuuttailisi pyörälle joka ajaa nopeusrajoutusten puitteissa ajoradalla pyörätien puutteessa. Kaistan vaihto ja ohitus ei teiltä paljon energiaa vaadi. Kiitos ja hyvää joulua ja silleen. Nähdään taas pian liikenteessä Tampereen taksikuskit ja heilutellaan kansainväisiä käsimerkkejä (se ei muuten onnistu nyt pyöräillessä kun on lapaset kädessä näin talvella :)
Tai sitten ajetaan liikennesääntöjen mukaan, ja voidaan vaikka morjestaa toisillemme. Ei ole pakko olla vihollisia, eihän?
Taksikuskit, jotka eivät kunnioita muuta liikennettä
50
5301
Vastaukset
- Suharinai
Ahneus saa ainakin meikäläisen välillä ajelemaan melko levottomasti ja lujaa. Ei mahda mitään, mutta kun palkka riippuu vuoron aikana kertyvistä ajoista, niin täytyyhän sitä välillä hieman isommalla kaasulla ajella... Toisaalta myös näillä kilometrimäärillä pidän itseäni hieman tavallista kuskia parempana ja varmempana. Ajojahan kertyy n.50000km vuodessa.
- ajoinhanminäkin
Aika vähän sulle tulee kilometrejä vuodessa johan ihminen kävelee ton verran,taidat olla renki ja kusetat isäntää ja verottajaa.
- laskenut koskaan
että kuinka paljon enemmän tienaat ylinopeudella?, ei taida montaa egee vuodessa kertyä, mutta vatsahaavan saat kyllä ja stressiä pukkaa liikenteessä.
- Peräaho
laskenut koskaan kirjoitti:
että kuinka paljon enemmän tienaat ylinopeudella?, ei taida montaa egee vuodessa kertyä, mutta vatsahaavan saat kyllä ja stressiä pukkaa liikenteessä.
Taksi ajoi kyytiä Helsingin yössä, takapenkillä asiakas ihmetteli ja pelkäsi kun kuski ajoi surutta punaisia päin. Kun sitten tultiin risteykseen, jossa paloi vihreä, taksi pysähtyi. Nyt kyytiläinen ei malttanut olla enää vaiti, vaan kysyi: "Eikö nyt mentäisi kun vihreä palaa". tähän taksisuhari vastasi vaivautuneesti: "Risteävällä palaa punainen sieltä on tulossa taksi". Suunnilleen näin taksit ajaa liikenteesssä.
- Kl0ppi
mitä väliä kilometreillä kun ajaa ne kuitenkin päin vittua?
- Anonyymi
Peräaho kirjoitti:
Taksi ajoi kyytiä Helsingin yössä, takapenkillä asiakas ihmetteli ja pelkäsi kun kuski ajoi surutta punaisia päin. Kun sitten tultiin risteykseen, jossa paloi vihreä, taksi pysähtyi. Nyt kyytiläinen ei malttanut olla enää vaiti, vaan kysyi: "Eikö nyt mentäisi kun vihreä palaa". tähän taksisuhari vastasi vaivautuneesti: "Risteävällä palaa punainen sieltä on tulossa taksi". Suunnilleen näin taksit ajaa liikenteesssä.
Eli pitää olla värisokea.Eilen paloi jalankulkijalle punainen ja bussi näytti vilkkua vasemmalle liikkeellelähdön merkiksi.Maahanmuuttaja jatkoi kävelyään ja bussi seistä jökötti paikallaan.Kysyttäessä mikset töötännyt,niin kuljettaja sanoi,ettei tiennyt missä äänitorvi sijaitsi.Kyllä bussin pitää mennä vihreillä.Kyllä punaisiin päin kävelevä tietää kävelevänsä omaan itsemurhaansa.Sörnäisissä eteen hyppivät hörhöt ovat jo niin addiktoituneita,ettei heidän käytöstään voi edes pitää itsettuhoisuutena vaan kärsimättömyytenä.Me,jotka ylläpidämme yhteiskuntaa sensijaan noudatamme sääntöjä yleisen lainkuuliaisuuden vuoksi.Kaaos syntyy,kun jokainen luo itselleen omat sääntönsä ja noudattaa niitä.
- Ratex
Sama ilmiö näkyy vaivaavan Savonlinnan seutua ja varmaan monta muutakin paikkakuntaa Suomessa. Mm. kaupungista kun lähdetään ulos, kaahataan autojonojen ohi superliukkaallakin vaarantaen useita muita liikenteessä. Skarppia taksikuskit, skarppia!!!
esim.Tampereelta Hesan suuntaan lähtiessä jos ajaa esim. 105 km/h (talvella),
ohi ehtii ainakin parikymmentä autoa ekalla kymmenellä km:llä.
eikä niistä yksikään ole taksi.
t. toispaikkakuntalainen- jalkaisin maleksia
.....Paljonkohan ylijumala tienaa?
- onseperkelekumma
Eniten vituttaa teissä normaaleissa "teiden omistajissa" se kun ajatte hyvällä talvikelilläkin 20km/h alle nopeusrajoitusten!! AUTOSSA ON TALVIRENKAAT TALVELLA, NIILLÄ VOI AJAA NOPEUSRAJOITUSTEN MUKAISESTI. jos ei uskalla niin jääkää kotiinne!
- Stadin taksi
onseperkelekumma kirjoitti:
Eniten vituttaa teissä normaaleissa "teiden omistajissa" se kun ajatte hyvällä talvikelilläkin 20km/h alle nopeusrajoitusten!! AUTOSSA ON TALVIRENKAAT TALVELLA, NIILLÄ VOI AJAA NOPEUSRAJOITUSTEN MUKAISESTI. jos ei uskalla niin jääkää kotiinne!
ne on vaan niitä kepulaisia landepaukkuja Savonlinnan syrjäkyliltä, jotka on tulleet maitotilin saatuaan kaupunkiin ihmettelemään liikennevalojen loistetta !!!!!
- Ihmettelevä??
Miksi kääntyessäsi vasemmalle ajat vasemmanpuoleista autokaistaa mutta sitten menetkin jalankulkijan valoilla ennen autoja risteyksen yli?
Taksien kyydeissä liikkuu myös näitä liikemiehiä, joilla on hinnasta välittämättä kiire. Käskevät siis tippiä maksamalla pitää kiirettä. Ei tietty anna erioikeuksia mutta näin on kuitenkin käytäntö. Toivottavasti lynkkaavat kuskin lisäksi vielä sen asiakkaan, "liikemiehen", joka lystin maksaa.- Numero on
Porvoossa aamulla taxi toi naisen linja-autoasemalle. Nainen maksoi, tuli autosta keppi ja kaksi isohkoa kassia mukanaan. Oli jo takapuskurin ohi menossa kun kuski huusi perään: ovi kiinni. Nainen peruutti, kun ei kuullut mitä kuski huusi. silloin kuski huomasi että monta ihmistä muutaman metrin päässä seurasi tilannetta.
- Turisti-Torsti
Taksikuskit ovat kaikista autoilijoista törkeimpiä liikenteessä Suomessa. Kesäällä Helsingin Kehä-ykkösellä meinasin päästä hengestäni Taxin kiilauksen takia. Käytös johtuu kai siitä että pääsääntösesti kuskit ovat huonolla itsetunnolla varustettua persaukista sakkia ja kun saa isännän omistaman mesen alle niin päähänhän se nousee. Itse asun ulkomailla ja ajan tietty lomamatkalla Suomessa ulkomaisilla kilvillä ja kyllä uskomatonta agressiivisuutta saa kokea ja Suomalaisten autoilijoiden näyttämisen halu on kova. Se että olisin Helsingissä tien tukkona ei ole syy, koska olen syntyperäinen Helsinkiläinen ja ajanut kaupungissa 20 vuotta. Taksikuskit ovat aivan sitä alinta kastia, siksi en taksia juurikaan käytä, vain aivan pakottavissa tilanteissa.
USA:ssa oli muuten hauska oivallus firmojen autoissa. Perässä luki näijn " jos et pidä ajotyylistäni, niin soita pomolleni" ja puhelinnumero. Se kummasti rauhoitti kiilausta ja etusormen näyttelyä. Opetti hieman nöyryyttä ja tapoja rengeille. - Ex taksimies
Aloitin Helsingissä heinäkuussa 1972 ja jouduin lopettamaan 30.6.09, kun ikämittariin tuli 70v.
Yhtään ainutta onnettomuutta ei sattunut, ei tullut ainuttakaan sakkoa liikennerikkomuksesta, mutta niitä läheltäpiti-tilanteita oli paljon. Siis todella paljon.
On totta, että kuljettajat ovat prosenttipalkalla ja se "pakottaa" liikettä niveliin. En katsonut hyvällä silmällä niitä nuoria kuskeja, jotka ajoivat renkaat vinkuen vilkkaassa Hesan liikenteessä. Toinen ryhmä on helsinkiläiset polkupyöräilijät ja heitä on paljon. Kun vielä totesin vuosien varrella, että käytännöllisesti katsoen jokaisella pyöräilijällä oli omat liikennesäännöt, joilla ei ollut mitään tekemistä virallisten sääntöjen kanssa, työvuorot olivat seikkailua.
Tästä kaikesta huolimatta Helsingissä ajaminen on huomattavasti helpompaa kuin jossain muualla. Muualla pidetään kynsin hampain kiinni "niinsanotuista" oikeuksista. Helsingin liikenne on sen verran ruuhkaista, että se pakottaa kaikki liikkujat joustamaan. Kun annat toiselle tietä, saat sitä joskus itsekin. Kohteliaisuus ei maksa yhtään mitään, mutta siitä tulee mieli hyväksi.
Jos joku olisi näyttänyt minulle keskisormea, olisin vain nyökännyt ja hymyillyt. Näyttäjää olisi kaiketi vituttanut entistä enemmän, ehkä.
Kannattaa lukea netistä Pohjanmaan liikennesäännöt ja ottaa opiksi. Jos joku haluaa vaihtaa kaistaa ja käyttää merkiksi suuntavaloa, välit ajetaan heti umpeen, ettei se vilkuttaja pääse eteen. Jos pääsee, menee päivä pilalle. Kunhan pikkukaupungeissakin liikennetiheys kasvaa tarpeeksi, se pakottaa olemaan kohtelias.- hämmentynyt asiakas
Kerron erään tapauksen omalta kohdaltani.Tulin paikallisbussilla Helsingin rautatieasemalle.Maksoin kyydin kolikoilla mitä oli jäänyt taskuni pohjalle.Vähän myöhemmin kaupassa asioidessani huomasin unohtaneeni lompakon kotiin.Kolikoita ei ollut enää bussimatkaan tarvittavaa määrää joten menin taksitolpalle.Silloin oli vasta yleistymässä mahdollisuus maksaa kyyti myös pankkikortilla joten varmensin kuljettajalta käykö hänelle pankkikortti maksuvälineeksi joka minulla on kotiin unohtuneessa lompakossani.Hän Kieltäytyi ottamasta minua kyytiin.Onko Helsingissä taksi niin hyvä bisnes että 13 kilometrin kyyti on merkityksetön?
- Taksinkuljettaja #1
hämmentynyt asiakas kirjoitti:
Kerron erään tapauksen omalta kohdaltani.Tulin paikallisbussilla Helsingin rautatieasemalle.Maksoin kyydin kolikoilla mitä oli jäänyt taskuni pohjalle.Vähän myöhemmin kaupassa asioidessani huomasin unohtaneeni lompakon kotiin.Kolikoita ei ollut enää bussimatkaan tarvittavaa määrää joten menin taksitolpalle.Silloin oli vasta yleistymässä mahdollisuus maksaa kyyti myös pankkikortilla joten varmensin kuljettajalta käykö hänelle pankkikortti maksuvälineeksi joka minulla on kotiin unohtuneessa lompakossani.Hän Kieltäytyi ottamasta minua kyytiin.Onko Helsingissä taksi niin hyvä bisnes että 13 kilometrin kyyti on merkityksetön?
Vaan sinun habituksesi. Taksimiehet kuulee niin usein kaikenmaailman koottuja selityksiä unohtuneista korteista jne. Todennäköisesti näytit potentiaaliselta ns. "juoksutaksilta" ja kuljettajaa ei ylimääräinen kuntoilu juuri silloin huvittanut. Eli olisit lähtenyt vetää pakoon perille saavuttua ja jokatapauksessa taksimies olisi joutunut seuraamaan sinua kerrostalon rappukäytävään ja asuntosi ovelle varmistaakseen ettet kuseta (ajatteles nyt sitäkin kuinka kiusallista kuljettajan kannalta !! ). Siis no money-no honey. Ei se bussikuskikaan olisi ventannut pysäkillä sun kortin taikka kolikonhakua.
Taksinkuljettaja voi valita asiakkaansa ja asiakas taksinsa. - hämmentynyt asiakas
Taksinkuljettaja #1 kirjoitti:
Vaan sinun habituksesi. Taksimiehet kuulee niin usein kaikenmaailman koottuja selityksiä unohtuneista korteista jne. Todennäköisesti näytit potentiaaliselta ns. "juoksutaksilta" ja kuljettajaa ei ylimääräinen kuntoilu juuri silloin huvittanut. Eli olisit lähtenyt vetää pakoon perille saavuttua ja jokatapauksessa taksimies olisi joutunut seuraamaan sinua kerrostalon rappukäytävään ja asuntosi ovelle varmistaakseen ettet kuseta (ajatteles nyt sitäkin kuinka kiusallista kuljettajan kannalta !! ). Siis no money-no honey. Ei se bussikuskikaan olisi ventannut pysäkillä sun kortin taikka kolikonhakua.
Taksinkuljettaja voi valita asiakkaansa ja asiakas taksinsa.Miltähän näytää"juoksutaksi"?(Serkullani on 4 lupaa Helsingissä jote hän voisi ehkä kertoa mutta kerro sinä,taksinkuljettaja#1,oma mielipiteesi)Selvinpäin oleva 30-kymppinen mies illalla kello 18.00 aikaan joka rehellisesti ennen kyytiä varmistaa maksun onnistumisen kortilla.Olen nopea kaveri oppimaan "talon tavolle"!Seuraavan taksin tullessa paikalle istuin kyytiin ja kerroin osoitteen kysymattä mitään maksun onnistumisesta.En muista kysyikö hän perille päästyämme edes mitään panttia kortini haun ajaksi.Fiksu kuski...............
- Taksinkuljettaja #1
hämmentynyt asiakas kirjoitti:
Miltähän näytää"juoksutaksi"?(Serkullani on 4 lupaa Helsingissä jote hän voisi ehkä kertoa mutta kerro sinä,taksinkuljettaja#1,oma mielipiteesi)Selvinpäin oleva 30-kymppinen mies illalla kello 18.00 aikaan joka rehellisesti ennen kyytiä varmistaa maksun onnistumisen kortilla.Olen nopea kaveri oppimaan "talon tavolle"!Seuraavan taksin tullessa paikalle istuin kyytiin ja kerroin osoitteen kysymattä mitään maksun onnistumisesta.En muista kysyikö hän perille päästyämme edes mitään panttia kortini haun ajaksi.Fiksu kuski...............
.....näyttää siltä, että perävalot tuskin vilkkuu kun perille on päästy. Sitäpaitsi jos yritit kyytiin mainitsemaltasi Helsingin pää-rautatieasemalta, niin sitä suuremmalla syyllä se eka ei ottanut kyytiin. Paikkaa kutsutaan taksislangilla TUNKIOKSI, koska kyytiin voi tarjoutua mitä tahansa. Tosiammattilaiset ei edes tule hakemaan kyytejä TUNKIOLTA.
Mainitsemasi kakkostaksi siis otti naiviuttaan riskin siitä mahtaisitko hyväntahtoisesti maksaa. Ei olisi onnistunut minun kanssa.
- vwr
On se tosiaan kummaa touhua noilla taksisuhareilla. Olen tullut siihen päätökseen et suurin vika on sininen silkkijakku. Se nimittäin turruttaa ainakin näköaistin ja kasvattaa metrin mittaisen "K.Yrvän" otsaan. Se muka antaa oikeuden ajalle miten sattuu ja kiilata toisia mitä törkeämmällä tavalla..
- Tampereelta nääs
En tiedä vaivaako muuallakin maassa kuin Tampereella taksikuskeja "lievä" ylimielisyys. Ehkä kohteliaisuus ja matkustajan tavaroiden auttaminen autoon ja autosta ei enää kuulu perus tamperelaisen taksarin arkeen? Ikävää. Muutaman kuukauden kuluessa on useasti sattunut, että taksikuski katselee kaula pitkänä, että kuinka paljon teillä noita laukkuja onkaan? Tässä ei vaikuta se, kuinka monta matkustajaa on autoon tulossa ja miten saadaan tavat kaikki sisään. Viimeisen päälle palveluun tietysti kuuluu sekin, että matkustaja itse avaa takaluukun ja ottaa tavaransa pois takaluukusta, että ei taksimiehen tarvitse nousta autosta kylmään.
Viimeisin tapaus oli, että meille vaimoni kanssa sattui sellainen tila-autoa ajava tummapintainen taksimies. Puhui kyllä suomea joten kuten mutta enemmän puhui puhelimessa omaa äidinkieltään jonkun kanssa ajaessaan. Taisipa olla sieltä Välimeren itäpuolelta. Ei siinä puhumisessa eikä ihonvärissä mitään mutta aamulla kuuden aikaan matkalta palatessa väsyneenä olisi halunnut jonkin verran apua monen matkalaukun kanssa. Edes autosta poistuttaessa.
No, olisihan siinä Tampereen talvessa saattanut vilustua...
Tampereen taksien ajotyyliin en viitsi ottaa kantaa mutta suuren kehun saavat jo aikaisemminkin kehuja saaneet Tampereen kaupunkiliikenteen autot. Ajavat mielestäni nykyään todella hyvin. Mikä parasta tuntuvat myös pysäkeiltä lähtiessään seuraavan takaa tulevaa liikennettä, eivätkä suin päin laita vilkkua vasemmalle ja änge liikenteen sekaan. Sellaisen auton päästää mielellään eteensä, kuten kaupunkialueella tietysti kuuluukin. - ajomie...
susrajalla mittarikuskit on pois suljettu ylinopeusvalvonnasta meinaan vaan jotta polliisi kahtoo läpi kynsien ei haittaa jos satasella mennään 120kmh ohi vaan jotta morkoonit soi, paariin ne tulee sitten lipokkaissaan ja meinaavat vetää kylejjeen kun sisälle pääsee ja haukkuut kenkätehtaan jotajat suohon kun ei lipokas piä yhtään 1cm jäätä pohjassa, sitten ne juo munkkikahveet ja päälle pellaavat hetelmäpeliä 100 eurolla ja sannoo jotta ei kannata oikein tää taxi homma, ja muutennii neon niin saatanan liipattua porukkaa jotta tekis mieli vetää päin näkköö ai perk...
- taksi tuo joku muu v
ajomie... kirjoitti:
susrajalla mittarikuskit on pois suljettu ylinopeusvalvonnasta meinaan vaan jotta polliisi kahtoo läpi kynsien ei haittaa jos satasella mennään 120kmh ohi vaan jotta morkoonit soi, paariin ne tulee sitten lipokkaissaan ja meinaavat vetää kylejjeen kun sisälle pääsee ja haukkuut kenkätehtaan jotajat suohon kun ei lipokas piä yhtään 1cm jäätä pohjassa, sitten ne juo munkkikahveet ja päälle pellaavat hetelmäpeliä 100 eurolla ja sannoo jotta ei kannata oikein tää taxi homma, ja muutennii neon niin saatanan liipattua porukkaa jotta tekis mieli vetää päin näkköö ai perk...
Pääkaupunkiseudulla jossa nyt päivittäin ajan ympäriinsä, olen havainnut seuraavaa. Taksit pitävät huoltoasemia (pakostakin) taukopaikkoinaan ja monella huoltamolla on ilmeisesti jonkin sortin yhteistyökuvio taksiyrittäjien kanssa, mutta miksi hemmetissä se kuski parkkeeraa sen pirssin metrin päähän etuovesta kun se tulee vc tai tauko käynnilleen? usein jopa näkee että mittarikentälle jättävät auton lukittuna kun istuvat kahvilla ja suu vaahdossa ajavat jopa tauoillaan ja muu kansa ei pääse tankkaamaan ennenkuin tämän maailman omistajan tauko päättyy. Martinlaakson abc pukinmäen abc rajatorpan neste tullipuomin shell kaupintien teboil samoin nykyään remontissa oleva pakilan tb tässä vain muutama esimerkki joissa taksikuskit mellastavat kuin muita ei olisikaan. Mikä näitä kuskeja oikein vaivaa? ovat ilmeisesti niin laiskaa sakkia ettei jaksa parkkeerata tavallisen taavin tapaan .
Martinlaakson abc:llä kerran kyyditsi humalaista kaveriaan ja kylmästi ilman tankkausta metrin päässä ovesta löi pirssin lukkoon mittarikentälle ja menivät kahville, asiasta huomautettuani rupesi vielä keljuilemaan. - rulettaa
taksi tuo joku muu v kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla jossa nyt päivittäin ajan ympäriinsä, olen havainnut seuraavaa. Taksit pitävät huoltoasemia (pakostakin) taukopaikkoinaan ja monella huoltamolla on ilmeisesti jonkin sortin yhteistyökuvio taksiyrittäjien kanssa, mutta miksi hemmetissä se kuski parkkeeraa sen pirssin metrin päähän etuovesta kun se tulee vc tai tauko käynnilleen? usein jopa näkee että mittarikentälle jättävät auton lukittuna kun istuvat kahvilla ja suu vaahdossa ajavat jopa tauoillaan ja muu kansa ei pääse tankkaamaan ennenkuin tämän maailman omistajan tauko päättyy. Martinlaakson abc pukinmäen abc rajatorpan neste tullipuomin shell kaupintien teboil samoin nykyään remontissa oleva pakilan tb tässä vain muutama esimerkki joissa taksikuskit mellastavat kuin muita ei olisikaan. Mikä näitä kuskeja oikein vaivaa? ovat ilmeisesti niin laiskaa sakkia ettei jaksa parkkeerata tavallisen taavin tapaan .
Martinlaakson abc:llä kerran kyyditsi humalaista kaveriaan ja kylmästi ilman tankkausta metrin päässä ovesta löi pirssin lukkoon mittarikentälle ja menivät kahville, asiasta huomautettuani rupesi vielä keljuilemaan.tolppahomot
- Taksinkuljettaja #1
taksi tuo joku muu v kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla jossa nyt päivittäin ajan ympäriinsä, olen havainnut seuraavaa. Taksit pitävät huoltoasemia (pakostakin) taukopaikkoinaan ja monella huoltamolla on ilmeisesti jonkin sortin yhteistyökuvio taksiyrittäjien kanssa, mutta miksi hemmetissä se kuski parkkeeraa sen pirssin metrin päähän etuovesta kun se tulee vc tai tauko käynnilleen? usein jopa näkee että mittarikentälle jättävät auton lukittuna kun istuvat kahvilla ja suu vaahdossa ajavat jopa tauoillaan ja muu kansa ei pääse tankkaamaan ennenkuin tämän maailman omistajan tauko päättyy. Martinlaakson abc pukinmäen abc rajatorpan neste tullipuomin shell kaupintien teboil samoin nykyään remontissa oleva pakilan tb tässä vain muutama esimerkki joissa taksikuskit mellastavat kuin muita ei olisikaan. Mikä näitä kuskeja oikein vaivaa? ovat ilmeisesti niin laiskaa sakkia ettei jaksa parkkeerata tavallisen taavin tapaan .
Martinlaakson abc:llä kerran kyyditsi humalaista kaveriaan ja kylmästi ilman tankkausta metrin päässä ovesta löi pirssin lukkoon mittarikentälle ja menivät kahville, asiasta huomautettuani rupesi vielä keljuilemaan.Sen tähden ne taksit parkkeerataan huoltiksien ikkunoiden eteen, jotta voidaan vahtia narkkareiden varalta. Itä-Helsingissä on kahvitauolla nääs vedetty syrjemmässä olevasta sifrasta sivulasi sisään ja käännetty raharenki. Narkkis nääs tekee mitä vaan saadakseen fyrkat seuraavaan piikkiin. Ne valitettavasti luulee että takseissa olisi rahaa.
Taksinkuljettajan on varsinkin silloin kun asiakas on kyydissä, ajettava turvallisesti. Kuljettaja on siis erityisesti vastuussa asiakkaansa turvallisuudesta. Jos asiakas erehtyy pyytämään minulta sallitun ajonopeuden ylitystä ja kehuu vielä maksavansa sakot, niin pyydän välittömästi noin 15.000 € käteispanttisuoritusta. Tuo summa kattaa sakon, henkilökohtaisen ansionmenetyksen ja auton ansionmenetyksen niiltä kuukausilta kun sifra seisoo. Yleensä asiakkaan kiire loppuu siihen.
Taksit ei kiilaa. Taksit on vain oppineet ottamaan rohkeammin tilansa, koska sinä et anna tilaa suosiolla. Pidä siis turvaväli vastedes, niin ammattiautoilija taksimieskin on tyytyväisempi.
Se tummansininen silkkipusakka ei ole edellämainittua "sliipattua kyrvaänkasvatusta" varten, vaan ohjesäännön mukainen työasun osa.
Taksimiehen on noustava autosta avatakseen asiakkaalle oven autoon saapuessa, sekä nostettava mukana olevat tavarat autoon, kuin myös asiakkaan poistuessa autettava päinvastaisessa järjestyksessä. Jos näin ei tapahdu, niin kellonaika ja auton numero muistiin, sekä soitto taksitarkastajalle. Taksitarkastaja voi havaitessaan rikkeen määrätä auton huomautuksen lisäksi ns. data kieltoon. Data kielto tarkoittaa sitä ettei autolle välitetä kyytejä taksikeskuksen kautta.
Sitten nämä fillaristit. Sitä tullaan hitonmoista nopeutta risteykseen nimenopmaan silloin kun autot kääntyy oikealle. Ette pöljät tajua että siinä ajoradan ja jalkakäytävän välisellä kohdalla auton oikeanpuoleisessa taustapeilissä joudutte herkästi katveeseen jolloin teitä ei voi nimenomaisesti havainnoida. Kaiken lisäksi luulette että voisitte ajaen ylittää jokaisen suojatien. Tieliikennelaissa se on sallittu ainoastaa suojateillä jossa on kyseinen nimenomainen polkupyörien ajoratamaalaus. Normaalien suojateiden yli polkupyörä on aina talutettava !!! Tuliko selväksi ???? - Silmiinpistävää
Tampereelta nääs kirjoitti:
En tiedä vaivaako muuallakin maassa kuin Tampereella taksikuskeja "lievä" ylimielisyys. Ehkä kohteliaisuus ja matkustajan tavaroiden auttaminen autoon ja autosta ei enää kuulu perus tamperelaisen taksarin arkeen? Ikävää. Muutaman kuukauden kuluessa on useasti sattunut, että taksikuski katselee kaula pitkänä, että kuinka paljon teillä noita laukkuja onkaan? Tässä ei vaikuta se, kuinka monta matkustajaa on autoon tulossa ja miten saadaan tavat kaikki sisään. Viimeisen päälle palveluun tietysti kuuluu sekin, että matkustaja itse avaa takaluukun ja ottaa tavaransa pois takaluukusta, että ei taksimiehen tarvitse nousta autosta kylmään.
Viimeisin tapaus oli, että meille vaimoni kanssa sattui sellainen tila-autoa ajava tummapintainen taksimies. Puhui kyllä suomea joten kuten mutta enemmän puhui puhelimessa omaa äidinkieltään jonkun kanssa ajaessaan. Taisipa olla sieltä Välimeren itäpuolelta. Ei siinä puhumisessa eikä ihonvärissä mitään mutta aamulla kuuden aikaan matkalta palatessa väsyneenä olisi halunnut jonkin verran apua monen matkalaukun kanssa. Edes autosta poistuttaessa.
No, olisihan siinä Tampereen talvessa saattanut vilustua...
Tampereen taksien ajotyyliin en viitsi ottaa kantaa mutta suuren kehun saavat jo aikaisemminkin kehuja saaneet Tampereen kaupunkiliikenteen autot. Ajavat mielestäni nykyään todella hyvin. Mikä parasta tuntuvat myös pysäkeiltä lähtiessään seuraavan takaa tulevaa liikennettä, eivätkä suin päin laita vilkkua vasemmalle ja änge liikenteen sekaan. Sellaisen auton päästää mielellään eteensä, kuten kaupunkialueella tietysti kuuluukin.Kerkesin seurata tovin aikaa itse kävellessäni kun tila/invataksi seisoi terveyskeskusen edessä jalankulkuväylällä päästämässä mummoa kyydistä. Silmään pisti kun kuski (vanhempi mies) istui paikallaan ja mummo ERITTÄIN HAPAROIDEN tuli takaovesta ulos kävelykepin avulla. Kun pääsi ulos asti oli liikkuminen varmenpaa. Taksikuski sulki oven ja jatkoi matkaa. Itse olin sen verran matkan päässä etten kerennyt apua tarjoamaan.
- PunttiJussi
Näin on.
- stadin vossikka
Olet kusipää jolla virtsa on jäätynyt absoluuttiseen nollapisteeseen korviesi välissä.
- Teiden Ritari
ja ajan ihan niinkun haluan. Saaatan vatipää köyhät,painukaa vit.... ettei tarvi yli ajaa.
- Ei tarvii taksia.
Taksikuskit kuvaillaan laumaksi aivottomia kusipäitä, jotka ammutaan ensimmäisinä, kun vallankumous alkaa.
- Taksinkuljettaja #1
Ei tarvii taksia. kirjoitti:
Taksikuskit kuvaillaan laumaksi aivottomia kusipäitä, jotka ammutaan ensimmäisinä, kun vallankumous alkaa.
Äläpäs sorru uhkailemaan, sillä kaikkinainen taksinkuljettajaan kohdistuva rikollinen toiminta katsotaan rikoslain mukaan AINA törkeäksi teoksi. Jo yritys on rangaistava. Tuollaiset kirjoitukset voidään katsoa sellaiseksi ja IP -osoitteesi jäljittää. Pidäppä siis mielesi ja sormesi näppiksellä kurissa.
- Taksari on Iraskat
Taksinkuljettaja #1 kirjoitti:
Äläpäs sorru uhkailemaan, sillä kaikkinainen taksinkuljettajaan kohdistuva rikollinen toiminta katsotaan rikoslain mukaan AINA törkeäksi teoksi. Jo yritys on rangaistava. Tuollaiset kirjoitukset voidään katsoa sellaiseksi ja IP -osoitteesi jäljittää. Pidäppä siis mielesi ja sormesi näppiksellä kurissa.
Joo käyttelen tuota naapurin taksarin suojaamatonta WLAN verkkoa, ei ole osannut sitä suojata.
- saaren vanhus
Taksari on Iraskat kirjoitti:
Joo käyttelen tuota naapurin taksarin suojaamatonta WLAN verkkoa, ei ole osannut sitä suojata.
Ajoin itseni eläkkeelle asti taksia ja ajoin varmasti miljoonia kilometrejä,sikailin nuorenpana paljon ja pelasin kahvilla kassani hedelmäpeliin,sitten tulin perheelliseksi ja saatiin poika,sain muutamat sakot ihan peräjälkeen,on kuin murphyn laki,kun sakon saa,toinen tulee perään,niinhän siinä kävi,että kortti oli punanotkossa jonkun viikon ja perheeni etelässä,se oli ainoaa aikaa,jolloin oli mahdollista pitää lomaa,kun ajamaankaan ei päässyt ja kuskeja ei ollut,tuloni olivat kuukausista aika riippuvaisia,kesäisin ja joulun jälkeen,niin käteeni kulujen jälkeen jäi ehkä noin 1500 €,siitä on verot ja kulut pois,muuten sitten hyvinä kuukausina tienasin jopa 3500€ kuussa,mutta aina oli rahaa taskussa,koskaan en ollut perse auki,tosin rahoja olisi ollut jakamassa verottaja ja veho ym.pakolliset maksettavat laskut,kun mersutkin hajoaa ja aika useinkin,niin veholle vein kassikaupalla rahaa vuosieni aikana,koskaan tuolla hommalla en päässyt rikastumaan ja en tunne yhtään taksia hesasta,joka olisi rikastunut työnteolla,jos sen on rehellisesti tehnyt,siksi nuoret kuskit kaahaavat,kun autot on hyviä ajaa ja nopeus ei niissä tunnu,onhan niissä kaikki helkutin sutimisen estäjistä kaikkeen mahdolliseen turhuuteen,nykyisin mittarista kun ottaa raportin,niin näkee heti onko kuski ajellut kavereitansa vai maksavia asiakkaita,taksi oli 50-70 luvulla ihan hyvä 2 henkilön ja joskus 3 menkin hyvä bisnes,nykyisin sillä elää ainoastaan,jos isäntä ajaa ainakin puolet ja niitä vuoroja on paljon,kaikkina öinä on rengit töissä,jos semmoisen sattuu saamaan jostain,kun sen 50 € käteen jäävälle rengille ei oikein homma huvita,kun yön ajaa ja 50€ saa rahaa ja tekee 12 tuntista vuoroa,niin ei se enään bisnestä ole,luottokieltoiset ja maahanmuuttajathan siellä nykyaikana tuuraa,kukaan hiukankaan itseänsä kunnioittava ihminen ei mene toiselle tekemään paskan-ajoa ilmaiseksi,sillä mikä on kamalampi asiakas,kuin yli 40 vuotias nais- asiakas,se vittuilee,huutaa ja kusee penkille ja sille pitäisi olla ystävällinen,mutta on meissä taksareissakin vikaa,tosin ei minussa enään kun lopetin,niin kuskit on nykyisin oikeita liimaperseitä,ovia ei avata,vaan lasketaan ikkuna alas ja kysytään ,onkos kädet halvaantuneet,kun siinä seisot,etkä tule sisään,tuon kommentin olen itse kuullut kahdesti 2000 luvulla,itse en arvosta takseja enään lainkaan,muihin hommiin he ei sovellu asenteensa takia ja ei heitä sen puoleen edes huolita,koskaan ei pidä sanoa kuskile,jotta ajoin niin kauan itsekin,että eläkkeelle asti pääsin,paras kun ei koskaan kerro tehneensä kyseistä hommaa,kun aivan rahaton olen,eläkkeeni maksoin aina hyvin ja silloin alkuaikoina olikin duunia,joten saan enempi eläkettä,kuin moni nykyinen isäntä,jos ajaa hesassa vuodessa yli satatuhatta,niin olettaisi sillä rikastuvan,mutta ei,ennen ne myy asuntonsa,mutta auto pitää olla hieno,,jotta voi pullistella
- Taksinkuljettaja #1
saaren vanhus kirjoitti:
Ajoin itseni eläkkeelle asti taksia ja ajoin varmasti miljoonia kilometrejä,sikailin nuorenpana paljon ja pelasin kahvilla kassani hedelmäpeliin,sitten tulin perheelliseksi ja saatiin poika,sain muutamat sakot ihan peräjälkeen,on kuin murphyn laki,kun sakon saa,toinen tulee perään,niinhän siinä kävi,että kortti oli punanotkossa jonkun viikon ja perheeni etelässä,se oli ainoaa aikaa,jolloin oli mahdollista pitää lomaa,kun ajamaankaan ei päässyt ja kuskeja ei ollut,tuloni olivat kuukausista aika riippuvaisia,kesäisin ja joulun jälkeen,niin käteeni kulujen jälkeen jäi ehkä noin 1500 €,siitä on verot ja kulut pois,muuten sitten hyvinä kuukausina tienasin jopa 3500€ kuussa,mutta aina oli rahaa taskussa,koskaan en ollut perse auki,tosin rahoja olisi ollut jakamassa verottaja ja veho ym.pakolliset maksettavat laskut,kun mersutkin hajoaa ja aika useinkin,niin veholle vein kassikaupalla rahaa vuosieni aikana,koskaan tuolla hommalla en päässyt rikastumaan ja en tunne yhtään taksia hesasta,joka olisi rikastunut työnteolla,jos sen on rehellisesti tehnyt,siksi nuoret kuskit kaahaavat,kun autot on hyviä ajaa ja nopeus ei niissä tunnu,onhan niissä kaikki helkutin sutimisen estäjistä kaikkeen mahdolliseen turhuuteen,nykyisin mittarista kun ottaa raportin,niin näkee heti onko kuski ajellut kavereitansa vai maksavia asiakkaita,taksi oli 50-70 luvulla ihan hyvä 2 henkilön ja joskus 3 menkin hyvä bisnes,nykyisin sillä elää ainoastaan,jos isäntä ajaa ainakin puolet ja niitä vuoroja on paljon,kaikkina öinä on rengit töissä,jos semmoisen sattuu saamaan jostain,kun sen 50 € käteen jäävälle rengille ei oikein homma huvita,kun yön ajaa ja 50€ saa rahaa ja tekee 12 tuntista vuoroa,niin ei se enään bisnestä ole,luottokieltoiset ja maahanmuuttajathan siellä nykyaikana tuuraa,kukaan hiukankaan itseänsä kunnioittava ihminen ei mene toiselle tekemään paskan-ajoa ilmaiseksi,sillä mikä on kamalampi asiakas,kuin yli 40 vuotias nais- asiakas,se vittuilee,huutaa ja kusee penkille ja sille pitäisi olla ystävällinen,mutta on meissä taksareissakin vikaa,tosin ei minussa enään kun lopetin,niin kuskit on nykyisin oikeita liimaperseitä,ovia ei avata,vaan lasketaan ikkuna alas ja kysytään ,onkos kädet halvaantuneet,kun siinä seisot,etkä tule sisään,tuon kommentin olen itse kuullut kahdesti 2000 luvulla,itse en arvosta takseja enään lainkaan,muihin hommiin he ei sovellu asenteensa takia ja ei heitä sen puoleen edes huolita,koskaan ei pidä sanoa kuskile,jotta ajoin niin kauan itsekin,että eläkkeelle asti pääsin,paras kun ei koskaan kerro tehneensä kyseistä hommaa,kun aivan rahaton olen,eläkkeeni maksoin aina hyvin ja silloin alkuaikoina olikin duunia,joten saan enempi eläkettä,kuin moni nykyinen isäntä,jos ajaa hesassa vuodessa yli satatuhatta,niin olettaisi sillä rikastuvan,mutta ei,ennen ne myy asuntonsa,mutta auto pitää olla hieno,,jotta voi pullistella
Meissä kuljettajissa on myös sivistyneistöä. Opettajia, insinöörejä, juristeja ja lekureita. Eli sinkkumiehiä joita ei huvita dokata, taikka bilettää viikonloppuisin, mutta on edes jotain tekemistä, joka voi olla vaikka osa-aikaisesti hyödyllistäkin. Minä esimerkiksi monipuolisesti kielitaitoisena ajan erittäin kannattavia sight-seeing sopimusajoja ulkomaalaisille.
Mitä tulee edellä mainitun kehäraakin vuodatukseen 40-kymppisistä naisista, niin he ovat olleet bisnesnaisina minulle eräs parhaimmista asiakasryhmistä. Viimeksikin tämä eräs sanoi kyytiin tullessaan, että laatta saattaa lentää, koska on nautittu liian monenlaista sekoitusta. Eipä hätä. Tempaisin oksennuspussin ladylle syliin heti lähdössä ohjeineen miten tilanteessa toimitaan ja varmistin että pää on pussissa kun laatta lensi lauttasaaaren siltaa ylitettäessä. Sillan päässä sivuun veto ja lateksi hanskat käteen. Pussi oikealta ovelta ojaan. Ladyn suppusuu nessulla paraatikuntoon ja menoksi. Perillä sopimushinta extra-palvelusta ja kiitoksin hyvänyön toivotukset asiakkaalta. Takaisin stadiin tolpalle seuraavaa hakemaan ikkunat hieman raollaan imelän tuoksun tuulettamiseksi karvahattu korvilla. Kaikissa ammateissahan on myös ne vaativammat puolensa, joiden kanssa on vain opittava elämään. Sillä elämäähän tämä vain on.
- werhöel
ihan omat liikennesäännöt. Tosin huomasin Hgin keskustassa Poliisin mustanmaijan joka ajoi juuri vaihtuneita punaisia päin. Ei ollu hälytysajossa ja seuraavassa risteyksessä punaisiin valoihin kiltisti odottamaan jonon jatkoksi. Että ei oo kehumista poliisienkaan liikennekurissa.
- taksineito
Eipä oo kuljetettavissakaan kehumista...autot sotketaan ruualla, vaikka on kieltänyt syömisen autossa sekä melko usein jää kyyti maksamatta tai ainakin osa. Eli kannattaisi miettiä mitä kirjoittelee taksikuskeista...
- puikkari
..juusto lähtee kun "pit stopista" muun liikenteen sekaan. Ei kyllä vilkku välähdä vahingossakaan
- pöhpöhpöh
Oma kokemukseni takseista on lähes tulkoon pelkkää positiivista, toki joukkoon mahtuu aina muutama huono, mutta missäpä asiassa kaikki olisi täydellistä?
Kuten muutama onkin jo todennut, että joissakin paikoissa tila esim. kaistanvaihdoille täytyy ottaa ja koska taksikuskit ajavat paljon, uskaltavat he sen rohkeammin ottaa. Jännä juttu, mutta bussia yleensä väistetään, johtunee ehkä siitä, että henki lähtee sen kanssa kolaroidessa helpommin etenkin jos satut liikkumaan fiudella.
Koska taksikuskit ajavat enemmän kuin "normaaliautoilijat" osaavat he todennäköisemmin ennakoida ja ottaa erilaiset keliolosuhteet huomioon. Ja mitä liikennesääntörikkomuksiin tulee, niin senhän voisi suhteuttaa ajettuihin kilometreihin. Käsi sydämelle: kuka ei olisi koskaan "pujahtanut" valoista tai kolmion takaa risteyksestä? Kuinka moni pyöräilijä taluttaa pyörän tien yli silloin, kun suojatiessä ei ole erikseen aluetta pyöräilijöille? Tai kuinka moni pyöräilijä ymmärtää, että ajaessaan autotiellä ovat hekin kuskeja, joita myös koskee liikennesäännöt (esim. väistämisvelvollisuus)?
Vilkkujen käytöstä: Itse olen törmännyt siihen, että taksit näyttävät vilkkua pääsääntöisesti hyvin, ilmeisesti kuskit haluavat pitää hyvää huolta omasta työvälineestään (toki prosenttipalkalla pitääkin, jos auto on rikki ei liksaakaan tule), mutta entäpä bussikuskit, jotka eivät omista kulkupeliään? Hyvin harva bussi viitsi muuta kuin vilauttaa vilkkua, yleensä silloin ollaankin jo ajoradalla...
Arvostan taksikuskeja siinä missä arvostan muitakin ammattiryhmiä. Jokainen meistä tienaa rahansa omassa työssänsä - ja jokaisella meistä on myös parantamisen varaa: taksikuskeilla, bussikuskeilla, polkupyöräläheteillä, kaupankassalla ym ym ym.
Muuten, seuratkaapa ihan mielenkiinnosta, kuinka monessa kolarissa syypäänä on TAKSI eikä tavallinen autoilija? Näitä ylijumalia on myös muissa kuin taksikuskeissa... ;)Minä olen taksinkuljettaja, ja ajan taksin ratissa tarkemmin ja enemmän liikennesääntöjä noudattaen kuin omassa autossani. Eikä se johdu todellakaan siitä, että varoisin "työkaluni" vahingoittamista. Se johtuu suoraan siitä, että haluan työssäni osoittaa ammattitaitoa ajamisen ja liikennetaitojen suhteen. Lisäksi asiakkaalla tulee olla turvallinen tunne kyydissäni.
Törppöjä mahtuu jokaiseen ammattiryhmään, mutta enpä usko, että taksinkuljettajat ovat niin huonoja työssään, että tätä ketjua olisi ollut tarpeellista edes aloittaa!- Taksinkuoljettaja #1
....takseillahan on se korostettu vastuu asiakasturvallisuudesta. Siksi takseja on vähemmän syyllisenä onnettomuuksissa. Takseilla ja busseilla yhteispeli sujuu samalla kaistalla stadissa, vai pitäisikö sanoa tsadissa? Molemmathan sisältää ammattiautoilijoiden ryhmän. En siis ole kokenut ongelmia esim. bussien kanssa ajaessani siviiliautolla vasemmalla kaistalla. Joka päivä etelään tullessani Mannerheimin tietä ei ole mitään ongelmaa bussien kanssa siirtyä oikealle kaistalle et. hesperian ja pysäkin jälkeen seuraavasta risteyksestä oikealle kääntyäkseni. Tuossa kohden bussit vaihtavat jo vasemmalle kaistalle Elielin aukiolle ryhmittyäkseen. Minulla on myös raskaan kaluston ajokokemusta, joten tunnen bussin käyttäytymisen ja otan sen siten huomioon ja siksipä pystyn ennakointiin eikä ongelmia ole. Siispä hankkikaa lisää ajokokemusta ja tietoa ammattilaisilta ennekuin viisastelette.
Kaksi viikkoa sitten perääni tömäytti Landcruiserilla 19 -kesäinen nätti punapää motarilla. Kysyin oliko 2H, vaiko 4H -veto päällä kun cruiserin perä oli lähtenyt hallitsemattomaan sladiin? Tyttö hölmistyneenä vollotukseltaan jotta ei tuollaista ole autokoulussa opetettu! Että tuollaisiakin pommeja liikenteessä liikkuu parjattujen ammattitaksinkuljettajien lisäksi, eikä monikaan näytä olevan huolissaan?????
olisit vain pitänyt oman paikkasi jos olis tullut lommoja tms niin poliisille.
taksejankin koskee samat lait mitä "normi" autoilijoilllekkin- Taksinkuljettaja #1
.....meillä takseilla on tsadissa varataksipalvelu, niin että uusi auto on alla 15 min sisällä. Mutta sun rutinoffisi hinataan sitten veks ja sää jäät jalkamieheksi, taikka ratikan ja bussin varaan, jollei sulla ole sitten massia taksikyytiin? Niin että kannatta ajatella kahdesti ennenkuin ottaa nokkapokkaa taksin kanssa. Mehän maksetaan 3 kertainen vakuutusmaksukin liikenteessä asiakkaamme turvaksi ja teidän amatööriautoilijoiden aivoitusten varalta.
- Paula Tku.
Syksyllä ajaessani Jyväskylää kohti ohitustietä Tampereen kohdalla autostani katosi sähköt ja matkanteko loppui tietysti siihen.
Siinä sitten lavettia odoteltiin vilkkaasti liikennöidyssä paikassa,sydän pelosta hyppien koska joku törmää.
Kukaan muu ei pysähtynyt kysymään mikä hätänä,voinko auttaa kuin musta taksi volvo,taisi olla jotakin mainosta kyljessä ja roteva mieskuski.
Ihan piti itkeä tirauttaa kun tuli niin helpottunut olo,että edes joku välittää vielä eikä vaan paina ohitse lasittunut katse tiukasti eteenpäin tuijottaen.Kyllä tämä ammatti vaatii muutakin kuin kaasujalkaa ja rahanhimoa.. Eiköhän se asiakaspalvelu ole jokaisen taksityöläisen mielessä; muutoin ei tule työstä mitään. Huonoja päiviä sattuu kaikille, se on selvä.
Kun olin töissä kaupassa, oli valittavia asiakkaita, sama on nykysin.. Ihmisiä tässä kaikki vaan ollaan, sekä kuljetettavat että kuljettajat.
En tosiaan usko tohon, että taksinkuljettajat olisivat vaaraksi muulle liikenteelle. Kun tarpeeksi ajaa, kasvaa tietynlainen itsevarmuus liikenteessä, sitä en kiellä. Mutta liikennesääntöjä kyllä noudatetaan ainakin täällä Hämeessä; sakkojen saanti on taksikuskille pahempi paikka kuin ns. tavisautoilijalle!
- fakta!
Ne on liikenteen nekruja.
- WWW.Taxi.
Aika maksaa rahaa..Taas yksi kadellinen..
- Juuri näin
...Nuo TOLOPPAHOMOT..On olleet mieletään luojan luomia napakymppejä 50 vuotta..En oo missään / koskaan leuhkempaa ja ylimielisempää ammattikuntaa nähäny..!!!!! Etenki rengit,kun ne saa alleen ilmastoidun mesen,,,voi niitä äidin pieniä pullamössö palleroita kuin niiden pippeli kasvaaaaaaaaaaaaa..!!!
- Taksinkuljettaja #1
....ainahan näitä muita parempia selittäjiä joka päivä löytyy. Muistetaanpa kuitenkin että taksin, kuin taksin -kuljettajan tulee läpäistä tietynlainen ministeriön määräämä koe ennen taksinkuljetukseen oikeuttavaa ammattiajolupaa. Läpäisisittekö TE kaikenmaailman itsetietävät valittajat kyseisen kokeen????? Mitä se siiis kertoo valittajista ja ammattikuljkettajista? Häh?????
- lopettaa?
Kannataisko lopettaa moisten 0 tutkimusten teko. Pääset samaan tuloksen, kun unohdat sen keltaisen valon sieltä auton katolta ja alat suorittaa saamaa tutkimusta vaikka kaikista punaisisten autojen tekemisistä tai kaikkien Volvo merkkisten autojen tekemisistä liikenteessä. Lopputulos on ihan sama eli se mitä seuraat ja miten sen tulkitset. Ensi viikolla kaikki punaiset autot terrorisoivat liikennettä ja seuraavalla viikolla kaikki Volvokuskit on sikoja. Näin se ihmismieli vaan toimii.
- hfskdf
Asiahan vaan on loppujen lopuksi niin, että asiakkaat tarvitsevat takseja ja taksit asiakkaita.
Ja ihan vaan ajatuksena teille, jotka täällä meitä taksikuskeja parjaatte: menkää tosiaan katteleen joku päivä/yö kadun varteen, pitäkää kirjaa ja tulkaa sitten uudelleen kertomaan, että oliko ne taksiautot jotka siellä häiritti muita..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1132943Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302405Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen232369Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631082006- 1141650
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711368Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2881198Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2511057- 711044
- 801044