vm. 2003 2.0 bensa. Mulla autoon syttyi antipollution fault vikakoodi muistaakseni p 1060 tai 1660. Lisäksi auto alkoi pätkimään.
Merkkiliike laittoi uuden moottorinohjausyksikön. Sen jälkeen ajoin n. 400 km, syttyi uudelleen merkkivalo ja alkoi pätkimään. Merkkiliikkeeseen, kuittasivat vikakoodin , joka tuli kaasuläppäkotelolta.
Nyt ajoin taas 400 km, syttyi ensin airbag merkkivalo sitten moottorin vikavalo. Taas alkoi pätkimään. Ei ota kierroksia.
Onko moottorinohjausyksikkö nyt sitten vaihdettu turhaan, voinko vaatia rahat takaisin? Missähän vika oikeasti on? Merkkiliikkeessä sanoivat, että seuraava liikku on vaihtaa kaasuläppäkotelo..
Peugeot 807 vikakoodit airbag valo + antipollution fault
12
3433
Vastaukset
- sitä puhdistus
sprayta siihen kaasutinläppään niin se vika saattaa sillä lähteä edullisemmin ja uusinta käsittely muutaman päivän jälkeen. Ei ole kovin vaikeaa. Seuraavaksi ostat sellaisen vikakoodimittarin joka ilmoittaa myös sen viankin selvällä Suomenkielellä eikä pelkillä koodeilla, maksaa alle satasen eli 3-4 huollossa käyntiä koodin nollaamiseksi . Itse olen huomannut että pösöhuollon liikeideana on tehdä pari arvauskorjausta ennen vian korvaamista ja sinunkin kertomuksesi tukee päätelmiäni. Omasta pösöstäni vaihdatin mapin, aktiivihiilisuodattimen kolmet lambda-anturit sitten kun alkoivat ehdottelemaan moottorinohjainyksikön vaihtoa niin aloin tutkimaan asiata ja löysin lambda-anturin liittimestä vian. Korjauksen jälkeen loppuivat antipollution fault ilmoitukset.
- vikakoodit kiusaa
millaista puhdistus-spraytä sinne vois suihkauttaa, käviskö vaikka crc tms?
- Ehdottomasti ei
vikakoodit kiusaa kirjoitti:
millaista puhdistus-spraytä sinne vois suihkauttaa, käviskö vaikka crc tms?
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2514/puhdistussprayt/imukanavan_kaasulapan-puhdistusspr_400m
Lue käyttö ohjeet. - helliikkiikkk
Ehdottomasti ei kirjoitti:
http://www.tarvikkeet.fi/tuote/2514/puhdistussprayt/imukanavan_kaasulapan-puhdistusspr_400m
Lue käyttö ohjeet.en ehtinyt alkaa tilailemaan tuota ainetta, vein auton peugeot huoltoon, aika näyttää, mitä sieltä seruaavaksi löytyy..
- sitä olisi
helliikkiikkk kirjoitti:
en ehtinyt alkaa tilailemaan tuota ainetta, vein auton peugeot huoltoon, aika näyttää, mitä sieltä seruaavaksi löytyy..
löytynyt autotarvikeliikkeestä. Ainakin minä ostin fixussesta.
- ppössööö
sitä olisi kirjoitti:
löytynyt autotarvikeliikkeestä. Ainakin minä ostin fixussesta.
kaasuläppäkotelossa on kuulemma joku lämmitysvastus, ja se on palanut. maksaa n. 50 euroa, ei kovin kallis, vaihdatan sen.
- 7
Samanlaatuinen vika 307- Talvella. Ei ota kierroksia vaikka kuinka kaasua painoi. Kaasuläpän asentoanturi sekoili. Homma tokini sillä kun otettiin akunkenkä irti ja takaisin. Asentoanturi teki silloin jonkinlaisen resetin.
- 9
Kun käyt huollossa pyydä samalla puhdistamaan huohotinletku. Vetää taluuvarmasti jäähän ja öljyt pihalle. kun pakkasta on 15 astetta.
- Täällä pohjoisen
9 kirjoitti:
Kun käyt huollossa pyydä samalla puhdistamaan huohotinletku. Vetää taluuvarmasti jäähän ja öljyt pihalle. kun pakkasta on 15 astetta.
kovissa pakkasissa olen pösöllä ajanut jo seitsemäntoista vuotta melkein joka päivä ja kertaakaan ei ole tehnyt tuota vaikka pakkastakin on ollut parhaanmillaan reilut 30 astetta.
- 18
Täällä pohjoisen kirjoitti:
kovissa pakkasissa olen pösöllä ajanut jo seitsemäntoista vuotta melkein joka päivä ja kertaakaan ei ole tehnyt tuota vaikka pakkastakin on ollut parhaanmillaan reilut 30 astetta.
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Peugeot
Kuten 307 kohdalla seuraava lakoninen rivi kertoo:
Moottorin kampikammion huohotusjärjestelmä saattaa jäätyä.
Ilmiö esiiintyi myös aikaisemmassa 1.6-litraisessa Peugeotisani. 307-ostaessani myyjä vakuutteli, että ilmiö on korjattu lämpövastusten avulla.
Myös muut listan virheet oli tuttuja. - Hannu Hanhi
18 kirjoitti:
http://www.hs.fi/autot/vikasarja/?merkki=Peugeot
Kuten 307 kohdalla seuraava lakoninen rivi kertoo:
Moottorin kampikammion huohotusjärjestelmä saattaa jäätyä.
Ilmiö esiiintyi myös aikaisemmassa 1.6-litraisessa Peugeotisani. 307-ostaessani myyjä vakuutteli, että ilmiö on korjattu lämpövastusten avulla.
Myös muut listan virheet oli tuttuja.Jos on jonnekin hesarin vikasarjaan kirjoitettu että sellaisia vikoja on esiintynyt niin se ei tarkoita että kaikissa siinä automallissa on sellainen vika. Lue ohje miten sitä luetaan http://www.hs.fi/vikasarja/ohje/
- Resetointi
Onko Antipollution Fault vikailmoitus tullut vielä uudestaan? Vai riittikö se, että otti akunkengän irti kerran?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 893288
- 623047
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332530- 802323
- 802313
- 962056
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361923- 121656
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201653Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil311499