Psori lähti ruokavaliolla!

psrss

Teetätin itselleni ruoka-aineintoleranssi testi, koska minulla on ärtynyt paksusuoli. Olinkin sitten intolerantti vaikka kuinka monelle ruoka-aineelle, joita en edes osannut epäillä. Kun aloitin uuden ruokavalion niin samalla katosi psorikin, joka olikin erittäin paha. Kannattaa siis tutkia tämäkin mahdollisuus.

28

15101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmmm....

onko remissiossa?

• psrss

Vaikea sanoa kun ei ole kristallipalloa, mutta minulla oli paha psori joka on olut poissa siitä asti kun tämän vuoden alkupuolella lopetin tiettyjen ruoka-aineiden käytön. Suuri helpotus minulle!

• yhtätulehdusta

tohon remissioon,kun psori on ollu pelkästään pahana jo 20 vuotta! Turha saivarrella tuota,että on vain remissiossa,kyllä siihenkin jotain vaaditaan!

• Tätä mäkin olen tänne kirjoitellut. Ei tää niin vaikeaa ole. Kun huolehtii kunnostaan ja syö terveellisesti niin pysyy kunnossa. Paljon sexiä! Rike tietää

• bits1000101

Heippa. Edelleenkö psori on pysynyt poissa? Kerrotko meille vähän enemmän, millaisessa testissä kävit ja mitä ruoka-aineallergioita (tai intoleransseja) sinulta esim. löytyi?

• psrss

On edelleen poissa. Teetätin sellaisen hiustupesta tehtävän testin, joka näyttää kyllä muitakin terveysongelmia kuin intoleranssit. En ole varma tehdäänkö Suomessa mutta laitanpa linkin kuitenkin tähän enkkulaiseen sivuun.
        http://www.integralhealth.org/integralhealth/general/more-about-the-hair-test.html

Minun intoleranssilista oli pitkä, joista osan tiesinkin ennen testin tekoa.

- Vehnä
        - Maitotuotteet
        - Tomaatti, peruna ym sukulaiskasvit.
        - Sitrushedelmät
        - Eksoottiset hedelmät
        - Paprika
        - Kahvipavut
        - Soija

• yall
        psrss kirjoitti:

On edelleen poissa. Teetätin sellaisen hiustupesta tehtävän testin, joka näyttää kyllä muitakin terveysongelmia kuin intoleranssit. En ole varma tehdäänkö Suomessa mutta laitanpa linkin kuitenkin tähän enkkulaiseen sivuun.
        http://www.integralhealth.org/integralhealth/general/more-about-the-hair-test.html

- Vehnä
        - Maitotuotteet
        - Sitrushedelmät
        - Eksoottiset hedelmät
        - Paprika
        - Kahvipavut
        - Soija

"Dr Sam Shohet, with over 40 years of clinical experience, progressively created and developed a unique hair test which examines your individual personalised health needs - your own unique vibrational signature. "

No huh huh! Itse kyllä miettisin kahdesti tällaisia ulkomailta tilattavia vibraattorijuttuja. Tälläkin alalla niin moni rahastaa toisen kärsimyksellä.

Sen sijaan en halua mitenkään panetella ruokavalion muutosta tai mikään mikä subjektiivisesti tuntuu auttavan ihottumaan. Jos se on placeboa niin mitäs sitten. Ikävä kyllä ihottuma tuntuu vaihtelevan kausittain, vuosienkin aikana, jolloin hyvä ihotilanne voi olla pelkkää sattumaa.

• psrss
        yall kirjoitti:

"Dr Sam Shohet, with over 40 years of clinical experience, progressively created and developed a unique hair test which examines your individual personalised health needs - your own unique vibrational signature. "

No huh huh! Itse kyllä miettisin kahdesti tällaisia ulkomailta tilattavia vibraattorijuttuja. Tälläkin alalla niin moni rahastaa toisen kärsimyksellä.

Sen sijaan en halua mitenkään panetella ruokavalion muutosta tai mikään mikä subjektiivisesti tuntuu auttavan ihottumaan. Jos se on placeboa niin mitäs sitten. Ikävä kyllä ihottuma tuntuu vaihtelevan kausittain, vuosienkin aikana, jolloin hyvä ihotilanne voi olla pelkkää sattumaa.

Hihhih yall, kyseessä ei ole mikään vibraattori vaan hän puhuu yleispätevästi kehon kunnosta tuossa pätkässä :). Siis kyseessä oli ihan vain testi. Ihan sama kuin teettäisit allergiatestin terveyskeskuksessa mutta tämä on tarkempi. Asun ulkomailla joten teetätin siis testini täällä. Testin seurauksena muutin ruokavaliotani jättämällä tietyt ruoka-aineet pois parantaakseni vatsani kunnon mutta plussapuolena oli myös psorin yllättävä ja yhtäkkinen katoaminen.

Saa skeptinen toki olla. Laitoin tämän vinkin vain tänne siksi, että ruokavalion muuttaminen ja kokeilu on ilmaista, kun psoriin käytettävät voiteet ovat kalliita. Suosittelen omalta listaltani vehnän ja maitotuotteiden vähentämisen, koska monet meistä ovat intolerantteja niille.

• yall
        psrss kirjoitti:

Hihhih yall, kyseessä ei ole mikään vibraattori vaan hän puhuu yleispätevästi kehon kunnosta tuossa pätkässä :). Siis kyseessä oli ihan vain testi. Ihan sama kuin teettäisit allergiatestin terveyskeskuksessa mutta tämä on tarkempi. Asun ulkomailla joten teetätin siis testini täällä. Testin seurauksena muutin ruokavaliotani jättämällä tietyt ruoka-aineet pois parantaakseni vatsani kunnon mutta plussapuolena oli myös psorin yllättävä ja yhtäkkinen katoaminen.

Saa skeptinen toki olla. Laitoin tämän vinkin vain tänne siksi, että ruokavalion muuttaminen ja kokeilu on ilmaista, kun psoriin käytettävät voiteet ovat kalliita. Suosittelen omalta listaltani vehnän ja maitotuotteiden vähentämisen, koska monet meistä ovat intolerantteja niille.

Kiitän siis omasta puolestani lämpimästi vinkistä psrss! Jos saan ihan uteliaisuuttani vielä kysyä, oliko sulla joitakin vatsaoireita joiden vuoksi päätit lähteä testeihin? Ja sullako ei siis todettu varsinaista keliakiaa, maitoproteiiniyliherkkyyttä tvs?

Kuten sanottu, jos se toimii sinun kohdallasi niin anna palaa vaan ja vihjaise siitä muillekin. Jokaisen omalla vastuulla on sitten miettiä voiko vinkistä apua saada.

• psrss
        yall kirjoitti:

Kiitän siis omasta puolestani lämpimästi vinkistä psrss! Jos saan ihan uteliaisuuttani vielä kysyä, oliko sulla joitakin vatsaoireita joiden vuoksi päätit lähteä testeihin? Ja sullako ei siis todettu varsinaista keliakiaa, maitoproteiiniyliherkkyyttä tvs?

Kuten sanottu, jos se toimii sinun kohdallasi niin anna palaa vaan ja vihjaise siitä muillekin. Jokaisen omalla vastuulla on sitten miettiä voiko vinkistä apua saada.

Mulla on ollut jo pitkään todella pahaa turvotusta ja vatsakramppeja. Tiesin että mulla oli ärtynyt paksusuoli, mutta minun oli vaikea löytää kaikki oireita aiheuttavat ruoka-aineet, joten teetätin sen testin. Voihan noista intoleransseista kyllä päästä joskus elämässään eroonkin. Mulla on katsottu keliakiat sun muut, mutta niistä ei ollut kyse.

Toinen juttu joka hävisi, on lähes joka kuukautiset flunssat. Olin tosiaan jatkuvasti kipeä, mutta ruokavalio on selvästi vahvistanut immuniteettiäni. En kyllä etukäteen uskonut kuinka paljon ruokavalio vaikuttaa niin moneen asiaan.

Ihonhoito onnea kaikille!

• yall
        psrss kirjoitti:

Mulla on ollut jo pitkään todella pahaa turvotusta ja vatsakramppeja. Tiesin että mulla oli ärtynyt paksusuoli, mutta minun oli vaikea löytää kaikki oireita aiheuttavat ruoka-aineet, joten teetätin sen testin. Voihan noista intoleransseista kyllä päästä joskus elämässään eroonkin. Mulla on katsottu keliakiat sun muut, mutta niistä ei ollut kyse.

Toinen juttu joka hävisi, on lähes joka kuukautiset flunssat. Olin tosiaan jatkuvasti kipeä, mutta ruokavalio on selvästi vahvistanut immuniteettiäni. En kyllä etukäteen uskonut kuinka paljon ruokavalio vaikuttaa niin moneen asiaan.

psrss, jos iho-oireesi palaavat jossakin myöhemmässä vaiheessa dieettimuutoksesta huolimatta, niin olisi tosi tärkeää tämän ryhmän lukijoille että kertoisit siitäkin. Meinaan vaan että ihmiset on ihan oikeutetusti innoissaan kun jokin muutos tuntuu parantavan psorin lopullisesti mutta harva jaksaa hihkua yhtä innoissaan siitä että "tämäkään juttu ei sitten minua oikeasti auttanut!".

• ppp+psori
        psrss kirjoitti:

- Vehnä
        - Maitotuotteet
        - Sitrushedelmät
        - Eksoottiset hedelmät
        - Paprika
        - Kahvipavut
        - Soija

on todennut samat ruoka-aineet vahingolliseksi psoriasiksessa. Olen hyvä esimerkki tästä, mutta en jaksa enää kirjoittaa koko tarinaani, se löytyy näistä ketjuista, jos viitsii vähän selailla.

Lainatkaa kirja kirjastosta tai tilatkaa www.psorinat.com

Minä löysin kirjan netin kautta ja olen tosi tyytväinen elooni. Kesällä 2006 olivat jalat ja kämmenet vereslishalla. Vuosi sen jälkeen lähes kunnossa ja vajaan kahden vuoden kuluttua vai pari sormenpäätä vihoitteli. Nyt on mennyt lähe kolme vuotta ilman mitään uusintoja, jos ei huomio pientä ihorikkoa yhdessä sormessa. Se tulee kun syön liikaa punaista lihaa, paprikoita ja tomaattia. Vehnä alkaa turvottaa ja kutittaa.

• ohilukija
        psrss kirjoitti:

Hienoa, että olosi on parantunut! Pakko tallentaa vastasen varalle laittamasi linkki.
        Kaveriani vaivasi parisenkymmenyä vuotta psoriasis. Siihen ei apua tuntunut löytyvät. Tsekkailin tietoja jo vuosikummen sitten mahdollisista syistä, joihin tarttua. Silloin eteeni tuli tieto vatsan ja suolistoalueen häiriöstä. Eli sitä kautta tulisi tarttua ongelmaan. Solutasolla asia lepää, niin se vaan on. Olet ollut oikeassa tuon ruokavaliosi suhteen.

Kaverini ei ruokavaliolinjalle jaksanut hyväruokahaluisena koskaan lähteä, vaikka kärsi mielestään joskus eri ruuista. Hänen ihottumansa parani tyystin Virosta tilatulla tökötillä muutamassa kuukaudessa. Elämä on nautinto sen osalta.

Hyvää jatkoa sinulle ja kiitos tuosta kertomuksestasi!

• amanda*
        psrss kirjoitti:

Jos joku haluaa paranttaa suolistosairaudet, soitakaa Julia-parantajalle Turkuun, 041-7031717, klo 18-22. Hän on hyvä parantaja.

• akuuttia

D-vitamiini Suomen talvessa
      ”Italialaisena olen tottunut aurinkoon ja lämpöön, joten nyt kun olen talven täällä Suomessa, pitäisikö minun käyttää D-vitamiinia?”

Kun aurinko paistaa 45 leveysasteen eteläpuolella – vaikkapa Italiassa – saa ulkona valtavan määrän D3-vitamiinia aivan ilmaiseksi.

Jos oleilee uimapuvussa auringossa ilman suojavoiteita juuri niin kauan (ehkä 15min), että iho alkaa hivenen punottaa, on saanut noin 10000–20000 yksikköä eli 250–500 mikrogrammaa D3-vitamiinia kertaheitolla. Mutta myrkytystä ei tule, koska vitamiinia hajotetaan samaa tahtia.

D3, tulipa se sitten iholta tai tableteista, kuljetetaan maksaan, jossa se hajotetaan kalsidioliksi, joka on D-vitamiinin varastohormoni. Siis meidän D-vitamiinitankit ovat täynnä kalsidiolia, joka voidaan mitata verenkierrosta. Arvo kertoo varastojen tilasta. Kalsidioli muutetaan sitten munuaisissa uudelleen D3:ksi ja sieltä se sitten kulkeutuu kaikkialle tappelemaan syöpiä vastaan, pitämään luita kunnossa ja estämässä Alzheimeria sun muita tauteja.

Etelä-Italiassa normaalisti elävien ihmisten kalsidiolin taso on 100-200nmol/l, joka on ilmeisesti se ihanteellisin taso. Mutta tuo taso alkaa laskea kohti suomalaista tasoa ja on parissa kuukaudessa meidän tasollamme.

Toisin sanoen, kyllä D-vitamiinia tarvitaan lisää. Mutta paljonko on riittävästi, siitä ei ole yhtenevää näkemystä. Itse olen vakuuttunut siitä mitä professori Ilari Paakkari on vasta Duodecim-lehdessä kirjoittanut, eli jotta me pääsisimme tuolle ”normaalille” eteläitalialaiselle tasolle, me tarvitsemme enemmän kuin nykyiset suositukset opastavat, jopa tuollainen 50–100 mikrogrammaa eli 2000–4000 yksikköä päivässä.

Mutta todettakoon että ravitsemusneuvottelukunnan suositus, se virallinen siis, on paljon tuota pienempi, 400ky eli 10 mikrogrammaa.

http://ohjelmat.yle.fi/akuutti/omalaakari

• mä_vaan

Olen sairastanu vaikeaa psoriasta 6-vuotiaasta, olen nyt 24.
        Psoriin on auttanut ainoastaan etelän aurinko.
        Lääkkeet ja rasvat vain lievittäneet oireita.
        Ensinnä haluan hieman yhtyä rike_44 kommenttiin: "Paljon sexiä!", vuonna -05 löysin elämäni rakkauden ja siitä lähtien psori väheni pikkuhiljaa kuitenkaan se ei poistunut vaan välillä puhkesi erittäin pahana(ehkä stressi).
        n. vuosi sitten psori taas oli erittäin paha ja aloin tutkia mikä siinä etelän auringossa on ihmeellistä niin selvähän se oli että d-vitamiinin määrät ovat ihan eri luokkaa kun suomessa normaali elintavoillani voin saavuttaa.Aloin siis syömään d3 vitamiiniä 5000IU/125µ/1kpl/1pvä tabletteja muuttamatta muita elitapojani ja tulokset näkyvät pian eikä ole läiskän läiskää ollut koko vuonna :)
        Viime vuosi oli minulle hyvin stressaava ja silti selvisin läiskittä.
        Toivottavasti pysyyki poissa ja aion syödä d3vitamiiniä edelleen.
        Tietysti toi on enemmän kun suositellaan ja varmasti oikean ruokavalion kanssa psori pysyy poissa
        mutta oon tosi tyytyväinen tähän omaan ratkaisuuni:)

• on yksilöllistä
        mä_vaan kirjoitti:

Ensinnä haluan hieman yhtyä rike_44 kommenttiin: "Paljon sexiä!", vuonna -05 löysin elämäni rakkauden ja siitä lähtien psori väheni pikkuhiljaa kuitenkaan se ei poistunut vaan välillä puhkesi erittäin pahana(ehkä stressi).
        n. vuosi sitten psori taas oli erittäin paha ja aloin tutkia mikä siinä etelän auringossa on ihmeellistä niin selvähän se oli että d-vitamiinin määrät ovat ihan eri luokkaa kun suomessa normaali elintavoillani voin saavuttaa.Aloin siis syömään d3 vitamiiniä 5000IU/125µ/1kpl/1pvä tabletteja muuttamatta muita elitapojani ja tulokset näkyvät pian eikä ole läiskän läiskää ollut koko vuonna :)
        Tietysti toi on enemmän kun suositellaan ja varmasti oikean ruokavalion kanssa psori pysyy poissa

Ei tähän ole mitään poppakeinoja. Psori riivaa ja riivaa. Tuntuu syötävistä lääkkeistä huolimatta pahentuvan ja lääkkeitä aiotaan minulla koventaa.

Olen kokeillut pitää taukoa liikunnasta ja lepäillä, välttää stressiä jne. niin ei auta ei. Urheilen ja yritän tarkastella mitä syön, mutta eipä se auta. Eri ihmisille voi tepsiä jokin omajuttu. Joku joogaa ja se riittää, joku taas syö d-vitamiinia ja maailma näyttää ihanalta. Tätä litaniaa voi jatkaa vaikka kuinka.

Ihme kirjoja ja artikkeleita sekä muiden kertomuksia saisi lukea ja kuunnella loputtomasti, mutta eivät ne ole ratkaisuja vaan pikemmin rahastusta. Psori on psori ja geeneissä se vika on, mihin ei auta kuin geenin korjaaminen. Toki jokainen voi löytää henkisen hyvinvoinnin nimissä jotain mikä "auttaa" tai tuntuisi auttavan ja siten saisi silmän lumetta korvien väliin jolloin voisi luulla, että kaikki on kunnossa. Näyttäähän se autokin erilaiselta kun lunta on satanut päälle tai auton pesee sekä kiillottaa, mutta sama se silti on sillä ei ne naarmut ja ruosteet mihinkään katoa autostakaan. Toki vikoja voi korjata autossa, mutta ne palaavat takaisin kuitenkin. Samoin on ihmisen laita, viallinen niin on viallinen eikä tosiasia muuksi muutu.

Itse olen myöntänyt tosiasian ja näin ollen olen tautinen loppuiän sekä joudun syömään lääkkeitä. Hyvä puoli lääkkeissä on tai siinä lääkkeessä minkä tulen saamaan on se, että jos sitä ottaa liikaa niin luuydin lakkaa toimimasta ja ongelma varmasti poistuu, mutta tosin lähtee kyllä henki samalla. No, eipä tarvitse sitten raapia, kärsiä jatkuvista haavoista, kuivista silmistä ja suusta ja muista kuivista alueista mitä lääkkeet tekevät yhdessä psorin kanssa. Ellei sitten tämä sama kirous seuraa perässä toiseen maailmaan. Tätä pitänee pohtia.

• ijopk
        on yksilöllistä kirjoitti:

Ei tähän ole mitään poppakeinoja. Psori riivaa ja riivaa. Tuntuu syötävistä lääkkeistä huolimatta pahentuvan ja lääkkeitä aiotaan minulla koventaa.

Olen kokeillut pitää taukoa liikunnasta ja lepäillä, välttää stressiä jne. niin ei auta ei. Urheilen ja yritän tarkastella mitä syön, mutta eipä se auta. Eri ihmisille voi tepsiä jokin omajuttu. Joku joogaa ja se riittää, joku taas syö d-vitamiinia ja maailma näyttää ihanalta. Tätä litaniaa voi jatkaa vaikka kuinka.

Ihme kirjoja ja artikkeleita sekä muiden kertomuksia saisi lukea ja kuunnella loputtomasti, mutta eivät ne ole ratkaisuja vaan pikemmin rahastusta. Psori on psori ja geeneissä se vika on, mihin ei auta kuin geenin korjaaminen. Toki jokainen voi löytää henkisen hyvinvoinnin nimissä jotain mikä "auttaa" tai tuntuisi auttavan ja siten saisi silmän lumetta korvien väliin jolloin voisi luulla, että kaikki on kunnossa. Näyttäähän se autokin erilaiselta kun lunta on satanut päälle tai auton pesee sekä kiillottaa, mutta sama se silti on sillä ei ne naarmut ja ruosteet mihinkään katoa autostakaan. Toki vikoja voi korjata autossa, mutta ne palaavat takaisin kuitenkin. Samoin on ihmisen laita, viallinen niin on viallinen eikä tosiasia muuksi muutu.

Itse olen myöntänyt tosiasian ja näin ollen olen tautinen loppuiän sekä joudun syömään lääkkeitä. Hyvä puoli lääkkeissä on tai siinä lääkkeessä minkä tulen saamaan on se, että jos sitä ottaa liikaa niin luuydin lakkaa toimimasta ja ongelma varmasti poistuu, mutta tosin lähtee kyllä henki samalla. No, eipä tarvitse sitten raapia, kärsiä jatkuvista haavoista, kuivista silmistä ja suusta ja muista kuivista alueista mitä lääkkeet tekevät yhdessä psorin kanssa. Ellei sitten tämä sama kirous seuraa perässä toiseen maailmaan. Tätä pitänee pohtia.

Uskon kanssa tuohon henkiseen taspainon löytymiseen..
        Kuulostaa ikäväkyllä siltä ettet ole sitä löytänyt vielä.

• niin kyllästynyt

Samaa mieltä asiasta. Kaikkea oon kokeillut...jopa niitä kansantansseja lapsuudessa, mutta jos ei mikään auta niin ei auta. Itselläni aloitettiin myös suunkautta otettava lääkitys kalliiden rasvojen lisäksi, mikään muu ole muuttunut kuin vaan jatkuva huono-olo. Hermoja koetellaan ja kunnolla!

• elämänsä loppuun ast

Samaa mieltä kanssasi. Itse olen sairastanut psoria 45 vuotta ja sinä aikana olen nähnyt miltei kaikki vaiheet. Tosin oikein kamalan pahana ei iho ole ollut koskaan, eli ei halkeamia ym, mutta aina jossain kohtaa on läiskät. Niveliin löi muinoin mutta parani. Kynsissä oireita ym. Tauti ei invalidisoi muuta kuin siten, että uimahalliin ei viitsi mennä, kun läiskät on rumat.

Kylvyt ja rasvaaminen toki poistaa karstan, mutta ei paranna.
        Ruokavalioita olen kokeillut jos vaikka mitä ilman näkyvää tulosta. Jopa tuota karppaamista, jota nykyään tarjotaan joka tautiin. Ei vaikutusta. Ainoa, mikä selvästi huonontaa läiskiä, on alkoholi. Sitä kun välttää on iho parempi. Ei siis hyvä silloinkaan.

Tauti on ja pysyy ja on osa minua. Joskus parempi kuin toisinaan, joskus huonompi. Ei voi mittään.

• Avun saanut
        niin kyllästynyt kirjoitti:

Samaa mieltä asiasta. Kaikkea oon kokeillut...jopa niitä kansantansseja lapsuudessa, mutta jos ei mikään auta niin ei auta. Itselläni aloitettiin myös suunkautta otettava lääkitys kalliiden rasvojen lisäksi, mikään muu ole muuttunut kuin vaan jatkuva huono-olo. Hermoja koetellaan ja kunnolla!

Jätin fibromyalgian takia sokerin, hiivan, kahvin, vehnäjauhot, voimakkaat mausteet ym. Ruokavalio auttoi vatsakipuun ja turvotukseen. Hiivatulehdus voi myös aiheuttaa turvotusta, sammasta kielellä ja päänahan hilseilyä. Kokeilin normaalia ruokaa, mutta oireet palasivat. Sain eniten apua tiukasta ruokavaliosta ;)

• Pellenaama

Haluan ottaa kantaa tuohon kommenttiisi rahastuksesta. On totta että kaikenlaisia huuhaa-luontaislääkkeitä on monet kaupat väärällään. Ja myös usein nämä ihmeparantumiskertomukset ovat markkinointitemppuja jonkun kaupallisen tuotteen puolelta. Mutta tässä aloittaja puhui ruokavaliomuutoksesta jolla rahastaminen on huomattavasti hankalampaa. Varsinkin kun kyseessä on vain nimenomaan yksittäisten ruoka-aineiden välttely. Tuolla testillä voi toki tehdä jonkin verran rahaa mutta noita yleisempiä yliherkkyyttä aiheuttavia ruoka-aineita voi itsekin kokeilla vältellä, ilman testiä.

Lääkkeet sen sijaan ovat täydellinen rahastuskeino. Kun esitellään YKSI tietty tuote jolla terveytesi kohenee ja jota vain tämä tietty yhtiö valmistaa. Lääketeollisuudessa liikkuu niin valtavat rahat että heidän motiivinsa huijaamiseen ovat triljoonaluokkaa.

• Mie34
        Pellenaama kirjoitti:

Haluan ottaa kantaa tuohon kommenttiisi rahastuksesta. On totta että kaikenlaisia huuhaa-luontaislääkkeitä on monet kaupat väärällään. Ja myös usein nämä ihmeparantumiskertomukset ovat markkinointitemppuja jonkun kaupallisen tuotteen puolelta. Mutta tässä aloittaja puhui ruokavaliomuutoksesta jolla rahastaminen on huomattavasti hankalampaa. Varsinkin kun kyseessä on vain nimenomaan yksittäisten ruoka-aineiden välttely. Tuolla testillä voi toki tehdä jonkin verran rahaa mutta noita yleisempiä yliherkkyyttä aiheuttavia ruoka-aineita voi itsekin kokeilla vältellä, ilman testiä.

Lääkkeet sen sijaan ovat täydellinen rahastuskeino. Kun esitellään YKSI tietty tuote jolla terveytesi kohenee ja jota vain tämä tietty yhtiö valmistaa. Lääketeollisuudessa liikkuu niin valtavat rahat että heidän motiivinsa huijaamiseen ovat triljoonaluokkaa.

Apolar on ollut hyvä voide, toki tietysti ihottuma palailee takaisin, mutta lievenee nyt ainakin hetkeksi.

• jm_17
        mä_vaan kirjoitti:

Kiitti vinkista.. Mikä se merkki tuo "d3 vitamiiniä 5000IU/125µ/1kpl/1pvä tabletteja" ?

• yall
        Pellenaama kirjoitti:

Kaikkea voi ja kannattaa kokeilla.

Mutta rahastukseen: Lääkkeiden ylivertainen ja kiistaton etu on että ennen kuin niillä voi lähteä rahaa tahkomaan, pitää osoittaa että ne toimivat OIKEASTI (ts. hoitavat ihottumaa todistetusti paremmin kuin lumelääkkeet). Itse maksan oikein mielelläni kortisonivoiteista ja muista toimivista lääkkeistä lääkefirmoille. Voi elämä jos pitäisi yrittää tulla toimeen pelkällä ruokavaliolla.

• Karppivalio

Niin ja karppaamisen aloittamalla diabetespotilaiden ei parhaimmillaan enää tarvitse ottaa insuliinipiikkejä. Katsos, me olemme sitä mitä syömme.

• Kerro psoriasiksesta

Kärsitkö psoriasiksesta? Kerro tarinasi.

Etsimme psoriasiksesta kärsiviä henkilöitä haastateltaviksi erilaisiin artikkeleihin. Kerro, miten psoriasis on haitannut Sinun elämääsi ja oletko saanut siihen apua?

Tarinat julkaistaan nimellä. Korvaamme haastattelusta 50 euron lahjakortin.

Jätä yhteystietosi ja kerro hieman itsestäsi:
      Projektipäällikkö Marika Hiltunen, Kaufmann Agency Helsinki Oy,
      [email protected] tai puh. 050 34 97 405.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe