Nyt kaikki tietävät olevansa rumia, tyhmiä ja parisuhteissa epäonnistuneita sättäreitä. Vielä on selvittämättä kuinka huonoja vanhempia kaikki ovat. :))
Onko niin että kun tulee isäksi tai äidiksi, ei ole enää oikeutettu omaan aikaan ainakaan jos sitä aikaa haluaisi viettää kotona. Jos haluaa istua chatissa vaikkapa tunnin tai kaksi iltaisin, eroaako se kovastikin siitä että kävisi lenkillä, elokuvissa tai missä tahansa harrastuksen parissa. Paitsi että chattaaminen tapahtuu kotoa käsin ja isä/äiti on koko ajan lastensa ”käytettävissä”.
Pitääkö lapselle olla tyrkyttämässä koko ajan virikkeitä, haasteita, harrasteita, sitä ja tätä. Miten kummassa lapsista tuli sentään säällisiä aikuisia aikana, kun agraariyhteiskunta oli enemmistönä, vanhemmat tekivät jatkuvasti töitä tiloillaan eikä kenelläkään ollut aikaa eikä tullut mieleen lähteä kuskaamaan pienokaisia erilaisten virikkeiden pariin. Lapset löysivät itse leikkinsä, heidän mielikuvituksensa kehittyi ja kaiken kaikkiaan heistä on ilmeisesti tullut ihan kelvollisia aikuisia (jotka nyt chattaavat?).
Chattaajia on viime aikoina syytetty ja syyllistetty ties mistä. Tämäkin aihe on varmasti käsitelty, ja syytettyjen penkillä on melkein aina ollut äiti. Miksei isä, tai miksi kumpikaan, miksi yleensä ketään pitäisi syyllistää chattailusta?
Chat-vanhemmat?
2
860
Vastaukset
- myy
Missä se raja kulkee ?
Naapureiden sanomisesta / aviopuolison moitteista kun ei ole siivottu ja hoidettu kotitehtäviä lapsia ? Huonosta omasta tunnosta ? Chattaileva kamu moittinut ?
Toki "alkoholistin" huomiota jäänyt lapsi on myös yhtä yksinäinen ilman virikkeitä mitä myäs "chattailevan" lapsikin kaipaa eli yhteisiä uimarehkiä, pelaamisia yhdessä, yleensäkin yhdessä tekemistä.
Itse olen siinä onnekas etten ole niitä lapsia ollut joilla olisi ollut tietokonetta vaan silloin teimme yhdessä ja sen takia tämä ei ole minulle tärkein kommunikaatio vaan osaan nauttia tästä sopivalla tavalla.
Perheessämme sovitut klo ajat kuka kukin koneella ja mihin aikaan.
Kyllä tässä kohta pitää antaa ukolle vuoro ja kivaa chattailua vaan teille kaikille. - ronja
silleen että maailma muuttuu ja se pitää hyväksyä.Vaikka kuin tekee kipeää.
Tottakai vanhemilla saa ja pitääkin olla omat harrastukset.
Meilläpäin sanotaan"lapsi ei ole este,vaan hidaste..:)"
Kyllä se lapsien kasvatus on vanhemmista kiinni.Toiset tyrkkää harrastuksia ja virikkeitä ylipaljonkin,luultavasti pitääkseen lapset pois pahoilta teiltä.Tai kuvittelevat sen auttavan.Myös kilpailu vanhempien kesken on havaittavissa,puheenaiheita kaupassa mitä kaikkea lapset harrastaakaan..
Toiset taas elävät tasaista mömmöilyä,sen koommin välittämättä kiireisestä elämäntyylistä ja trendeistä.Lapset valkkaa ite harrastukset ja muun ajankäytön.
Kääk,tätä riittäs loputtomiin...:)
Huonot vanhemmmat..no,siinä menköön kukin itseensä ja tutkiskelkoon tuntojaan..:)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sekin pöllöpää
Kait sä nyt ymmärrät ettei kukaan ole niinkuin sinä. Ei kukaan voi sun paikkaa viedä. Ei kukaan milloinkaan. Eli rauhoi454126Roope Salminen sai lapseensa liittyen poikkeuksellisen myönnytyksen Myyrä-kuvauksissa: "Iso..."
Roope Salmisella on 4-vuotias lapsi yhdessä Helmi-Leena Nummelan kanssa. Pariskunta on eronnut ja tätä nykyä Salminen se62863- 931722
En voi oikein lähestyä sinua nainen
koska jännität minua ja leikit tietämätöntä... Et myöskään lähesty minua. Mitä siis teemme???571377- 591366
Sydän on niin rikki
Tämän meidän tilanteen vuoksi… Oli niin paha olla eilen illalla, että itku meinasi tulla. Nyt se sitten tulikin. Umpiso491204Laaja törkeä petos- ym. kokonaisuus Kajaanissa
Että semmoista. https://www.kaleva.fi/poliisi-paljasti-valtavan-rikosvyyhdin-kajaanissa/1140489437970Mikä viikonlopussa on parasta?
Hän? Haave hänestä? Lapset? Ystävät? Vapaa-aika? Lepo? Harrastukset? Kerro mikä sinusta parasta viikonlopussa!95965- 47919
Keskustalla näytön paikka
Pettääkö kepu taas vai äänestävätkö Mieluskylän koulun jatkumisen puolesta?15840