Pitäisi laittaa yläpohjaan puhallusvillaa. Millaisia kokemuksia on Ekovillasta??
Kokemuksia Ekovillasta
9
2501
Vastaukset
enpä laittaisi ... mieluummin palamatonta lasi- tai kivivillaa (ja lahoamatonta ja homehtumatonta)
nämä "ekologiset" villat on jollain kemikaaleilla käsitelty mm. "palamattomiksi" eli eivät ihan ilmiroihulla pala ... mutta eipä ole näkynyt puhalluslampputestiä kuten mineraalivilloille- ml213.
Olen testannut ja selluvilla palaa kytemällä. Selluvilla ei muuten homehdu,- koska on hengittävä. Ihan kokeilumielessä testasin kastelemalla eristeen märäksi ja eriste kuivui kauttaaltaan ilman mitään purkamista tai käsittelyä. Kosteuden johtuvuus on yhtä hyvä kuin poltetun savitiilen.
- ml213.
Jos esim. pesutilojen eristyksessä käytettäisiin selluvillaa, niin monen kohteen runko olisi jäänyt homehtumatta/lahoamatta,- jos kosteusvuoto olisi vähäinen. Selluvilla siirtää tehokkaasti kosteutta pois runkorakenteista. Mineraalivilla haihduttaa kosteutta erittäin huonosti ja siksi homehtuminen kosteusvuodoissa on yleistä.
ml213. kirjoitti:
Olen testannut ja selluvilla palaa kytemällä. Selluvilla ei muuten homehdu,- koska on hengittävä. Ihan kokeilumielessä testasin kastelemalla eristeen märäksi ja eriste kuivui kauttaaltaan ilman mitään purkamista tai käsittelyä. Kosteuden johtuvuus on yhtä hyvä kuin poltetun savitiilen.
Selluvilla ei homehdu, koska se on käsitelty HOMEENSUOJA-AINEILLA. Hengittävyydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Neturell ekovilla homehtuu siinä missä kakkosnelonen ja helpomminkin.
- hohhoijakkaa
ml213. kirjoitti:
Olen testannut ja selluvilla palaa kytemällä. Selluvilla ei muuten homehdu,- koska on hengittävä. Ihan kokeilumielessä testasin kastelemalla eristeen märäksi ja eriste kuivui kauttaaltaan ilman mitään purkamista tai käsittelyä. Kosteuden johtuvuus on yhtä hyvä kuin poltetun savitiilen.
KAIKKI orgaaninen homehtuu jos olesuhteet on homeelle otolliset
- gokkomobiili
Siinä vaiheessa kun tulipalo on edennyt yläpohjaan saakka on aivan sama mitä eristettä siellä on. Jos tuli ei tuhoa sitä yläkertaa kokonaan, niin korjaajat purkavat kyllä eristeet pois. Savun haju ei nimittäin poistu niistä eristeistä vuosikausiin. Toisaalta jos yläkertaan jää jotain pystyyn vakuutusyhtiö (jos on vakuutus) pienentää korvausta, koska osa yläkerrasta on jäänyt tuhoutumatta.
- ja sen poistuminen
asdfsdfgghh kirjoitti:
Selluvilla ei homehdu, koska se on käsitelty HOMEENSUOJA-AINEILLA. Hengittävyydellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Neturell ekovilla homehtuu siinä missä kakkosnelonen ja helpomminkin.
Homehtumiseen liittyy kosteus. Kosteuden haituminen eriteen läpi/kautta on merkittävä este homehtumiselle.
- toimivuus.
hohhoijakkaa kirjoitti:
KAIKKI orgaaninen homehtuu jos olesuhteet on homeelle otolliset
Tajunnet, jos eristeet mahdolistuvat kuvamaan, niin homehtumista ei ilmene. Kuvamisen mahdollisuus on se tärkein pointti. Ymmärtänet hirsiseinän toimivuuden.
- ml213.
2000-vuonna laitatin laajennuksen yhteydessä selluvillan. Ruiskuttamalla seinään ja yläpohjaan.Olin erityisen tyytyväinen ammattimaiseen työhön. Käytännössä seinien ja yläpohjan eristys on yhtenäinen,- vaikka koolaukset eivät ole tarkat.
Selluvillahan on hyvin hengittävä materiaali. Jos todella Suomen ilmasto muuttuu kosteaksi, niin selluvillan ominaisuudet korostuu juuri hengittävyyden ansiosta.
Mutta, haittapuolena taas erittäin heikkö äänieristys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683