Korkealta tippumisen

pelko unessa...

Näin viime yönä unen, joka sijoittuu lapsuuteni vanhaan kerrostaloon.
Tuossa unessa taloon rakennettiin parvekkeita ja olin itse nillä kiipeilemässä.
Yht`äkkiä pohjaa ei enää ollutkaan, vaan meinasin pudota tyhjän päälle.
Tunne putoamisesta ja sen mahdollisuudesta oli niin todellinen, kuin se vain voi
olla. Entä jos olisinkin antanut itseni vain pudota? mitä minulle olisi muka tapahtunut?
Vai onko uni symbolinen vihje siiä, etten päästä irti menneestä, vaan takerrun siihen
liikaa kiinni?

5

2834

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Grace K.

      Korkealta putoaminen unessa (tyhjän päälle) vihjaa yleensä sitä, että unennäkijä murehtii ja vaatii itseltään aika lailla (on turhan ankara itselleen ) . Eli uni saattaa yksinkertaisesti ehdottaa : "Höllää vähän. Asiat järjestyy vähemmälläkin murehtimisella."

      • Uneen pyrkivällä voi olla myös ns. säpsähtämisunia, joissa äkkiä maa häipyy alta - ja putoaminen pohjattomiin syvyyksiin tuntuu alkavan. Ne ovat hurjia kokemuksia. Niiden kokemisessa on 'oksat pois'.

        Näitä ennen koin erikoisen kuilunparrasilmiön. Koko maailma oli kuilun partaalla. Koillis-lounainen suunnassa kulki loputon kalliojyrkänne. Tulkitsin tämän aivojen välittäaineiden vajaatoimminnoista johtuvaksi.
        Niinkin käytännössä yksinkertaiselta tuntuva asia kuin säännöllinen meditointi parantaa aivolohkojen toimivuutta. Vähentää myös kaikkia unihäiriöitä. Säpsekokemukset loppuivat.


      • naminami1111111111

        hahahahahhahah!!!! :D Hyvä että tulkitsit :D


      • unientulkintaa
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Uneen pyrkivällä voi olla myös ns. säpsähtämisunia, joissa äkkiä maa häipyy alta - ja putoaminen pohjattomiin syvyyksiin tuntuu alkavan. Ne ovat hurjia kokemuksia. Niiden kokemisessa on 'oksat pois'.

        Näitä ennen koin erikoisen kuilunparrasilmiön. Koko maailma oli kuilun partaalla. Koillis-lounainen suunnassa kulki loputon kalliojyrkänne. Tulkitsin tämän aivojen välittäaineiden vajaatoimminnoista johtuvaksi.
        Niinkin käytännössä yksinkertaiselta tuntuva asia kuin säännöllinen meditointi parantaa aivolohkojen toimivuutta. Vähentää myös kaikkia unihäiriöitä. Säpsekokemukset loppuivat.

        "Tulkitsin tämän aivojen välittäaineiden vajaatoimminnoista johtuvaksi.

        Niinkin käytännössä yksinkertaiselta tuntuva asia kuin säännöllinen meditointi parantaa aivolohkojen toimivuutta."

        Tuosta tuli mieleen olisiko Johannes evankelistan kannattanut meditoida, nimittäin Ilmestyskirjassa käydään mittava taistelu kahden eri maailman välillä joka huipentuu Googin ja Maagogin välille. Loppuhuipennus on se kun saatana ja peto ja väärä profeetta ja lopulta Kuolema ja Tuonelakin heitetään tuliseen järveen. Nämä hurjat kielikuvalliset nimikkeet ovat herättäneet kahden vuosituhannen ajan ihmisissä pelkoa, kai syystäkin. Onneksi Ilmestys päättyy kuitenkin liudennukseen, jossa uusi Jerusalem laskeutuu taivaasta maan päälle.


      • unientulkintaa kirjoitti:

        "Tulkitsin tämän aivojen välittäaineiden vajaatoimminnoista johtuvaksi.

        Niinkin käytännössä yksinkertaiselta tuntuva asia kuin säännöllinen meditointi parantaa aivolohkojen toimivuutta."

        Tuosta tuli mieleen olisiko Johannes evankelistan kannattanut meditoida, nimittäin Ilmestyskirjassa käydään mittava taistelu kahden eri maailman välillä joka huipentuu Googin ja Maagogin välille. Loppuhuipennus on se kun saatana ja peto ja väärä profeetta ja lopulta Kuolema ja Tuonelakin heitetään tuliseen järveen. Nämä hurjat kielikuvalliset nimikkeet ovat herättäneet kahden vuosituhannen ajan ihmisissä pelkoa, kai syystäkin. Onneksi Ilmestys päättyy kuitenkin liudennukseen, jossa uusi Jerusalem laskeutuu taivaasta maan päälle.

        Meditointi voi olla myös ajoittain osin riskialtista. Sen harjoittajalta vaaditaan tiukkaa elämänotetta.
        Voimakkaiden lääkkeiden käyttö voisi olla se riskitekijä. Näistä minulla ei ole kokemusta. Alkoholin käyttö ja meditaatio eivät sovi myöskään yhteen.

        Muutaman kerran meditointi on pitänyt jättää suorittamatta vaikka alkon käytöstä on kulunut jo vuorokausi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      51
      2273
    2. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      85
      864
    3. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      49
      856
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      10
      802
    5. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      69
      723
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      721
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      630
    8. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      535
    9. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      82
      527
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      489
    Aihe