Mulla on magneetin mukaan kierukka polvesta revennyt laajasti.. kuinka kauan siitä kestää toipua kunnes pääsee takaisin töihin? mulla fyysisesti raskas työ ja jalkoja tarvitaan paljon. Aiemmin mulla oli vain pieni kierukkavamma ja siitä selvisin kahdella viikolla:)
Kertokaa kokemuksianne!
nivelkierukan repeämä, polven tähystys
4
4620
Vastaukset
- Juha_h
Moi,
Jos kyseessä on nivelkierukan poistaminen, eikä kierukan korjaus, niin pääset takaisin töihin parissa viikossa. Muistathan, että nivelkierukan totaaliresekointi aiheuttaa tulevaisuudessa kivuliaan nivelrikon. Yritä siis säästellä polvea, muun muassa vähentämällä rajuja iskuja sisältävää liikuntaa. Pyöräily, vesiliikunta ja vastaava liikunta on suositeltavaa.
Kirjoittelin tänne nivelkierukka repeämistä ja kierukan palauttamisesta siirteellä sekä kierukka implantilla -> http://www.niveltieto.net/nivelklubi/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1278255485/0#17 . Tsemppiä toipumiseen. - olvivammainen
Kierukkavammasta toipunen lienee hyvin yksilöllistä. Mulla toipuminen kierukan osittaisesta poistosta sujui hyvin. Toimistotyöläisenä menin töihin operaation jälkeisenä aamuna ja kävelin sen päivän sauvoilla (koska hoito-ohjeessa käskettiin). Jumppasin polvea ohjeiden mukaan ja kahden kuukauden kuluttua pystyin jo juoksemaan rauhallisia lenkkejä. Viisi kuukautta operaatiosta pystyin juoksemaan puolimaratonin ilman mitään ongelmia.
- polvisökö
mulla kipeytyi vasen polvi viime kesänä.ei kestänyt oikein mitään liikuntaa ilman kovaa kipua,ja nukkumiinenkin oli sitä ja tätä, mutta duunissa olin joulukuun alkuun asti(hulluutta) ja sitten lekuriin.saikkua ja kipulääkettä ekana ja sitten lähete husiin.mankkukuviin sain ajan ja ortopedille,kierukkä repeämä kuulemma on,ja taas saikulle,viikon päästä 12 pvä tähystykseen.nyt ei ole niin kivulias mutta jäykkä on polvi ja tuntuu kuin olis jotain paskaa täynnä,ja polven takapuolella tuntuu kuin olisi tennispallo nivelessä aina kun on istunut jonkin aikaa.saa nähä mitä sieltä löytyy,vähän jänskättää kun ei ikinä mitään operointeja mulle duunattu enkä ole edes sairaalassa ollut ikinä ja ikää "jo" 47v.pikkujuttujahan nää tietenki on verrattuna muihin pahempiin sairauksiin.tsemppii kaikille polvienne kanssa.
- Nivelkierukka
polvisökö kirjoitti:
mulla kipeytyi vasen polvi viime kesänä.ei kestänyt oikein mitään liikuntaa ilman kovaa kipua,ja nukkumiinenkin oli sitä ja tätä, mutta duunissa olin joulukuun alkuun asti(hulluutta) ja sitten lekuriin.saikkua ja kipulääkettä ekana ja sitten lähete husiin.mankkukuviin sain ajan ja ortopedille,kierukkä repeämä kuulemma on,ja taas saikulle,viikon päästä 12 pvä tähystykseen.nyt ei ole niin kivulias mutta jäykkä on polvi ja tuntuu kuin olis jotain paskaa täynnä,ja polven takapuolella tuntuu kuin olisi tennispallo nivelessä aina kun on istunut jonkin aikaa.saa nähä mitä sieltä löytyy,vähän jänskättää kun ei ikinä mitään operointeja mulle duunattu enkä ole edes sairaalassa ollut ikinä ja ikää "jo" 47v.pikkujuttujahan nää tietenki on verrattuna muihin pahempiin sairauksiin.tsemppii kaikille polvienne kanssa.
Voi hyvin olla, että nivelkierukkasi on revennyt. Se on yleisin syy polvikipuihin. Luehan tuo Nivelklubin kierukka keskustelu. Siitä näet, miten kierukka repeää ja korjataan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1076904- 954431
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista483806Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483502- 513498
- 1883445
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242949- 672654
- 462491
- 131854