Noh niin,
Olen säätänyt joitain kuvia printtikelpoisiksi.Tässä nyt mietityttää kun olen 300dpi kuviin lisännyt 8px (pariin jopa 6px) Ariel tekstejä,onko nyt varmaa että näkyvät selvästi?Kun asetan kuvan monitorille samoihin mittakaavoihin kuin tulisi ulos printteristä,näyttää tekstit tosi röböltä.Olen lähettämässä kuvat johonkin tulostuspalveluun kun ee ole omaa printteriä.Onko selvää että tekstit tulevat lukukelpoisina?Muutenkin vähän pelottaa mitä se tulostin huomaa,mitä monitori ei...
Jos ymmärtävältä löytyy apua?Kaikkea ei haluaisi oppia virheitten kautta.
©opyright merkinnät ja printit
2
797
Vastaukset
- 02o
—olisikohan tuossa kirotusvihre eli väärä mittayksikkö
Jos tuo 8 px tarkoittaa tekstin korkeutta, niin se ei takuulla ole suurentamatta luettavissa edes monitorilta.
Olisikohan käyttämäsi mittayksikkö kuitenkin tupografinen piste, ei px
Vanhin (Fournierin) typografinen piste oli 0,35 mm.
Myöhemmin vuonna 1879 Euroopassa didot- pistekoko on 0,3759 mm.
Englantilais-amerikkalaisessa mittajärjestelmässä piste on 0,352 mm
Huom tekstin pistekoko ei tarkoita kirjainten korkeutta vaan suunnittelijan tarkoittamaa perus riviväliä.
Pienin kohtuullisesti luettava pistekoko on mielestäni 8 pt (ei px)- muttpää
Tänks.Oli PS:n tekstiyksiköt asetettu pikseleiksi(px).Tekee mieli kuitenkin muutamaa kuvaan kokeilla tuota 6 pt,kun tarkoituksena on vain leimata kuvan alakulma nimellä ja ajalla...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1354625- 1643821
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1123550Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia432881- 1361816
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta401628Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261269Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi211241Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?431184Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌231183