Mitkä ikkunat?

Sinttuliini2

Voisiko joku kertoa mitkä ikkunat on hyviä, tai omia kokemuksia...
Itse olemme harkinneet LämpöLux tai Tiivi ikkunoita... Hinnassa huima ero, mutta onko Tiivi todella niin huono että kannattaa maksaa enemmän LämpöLux ikkunoista?

223

21266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinttuliini2

      Taikka sitten Jiiri ikkunat oy... Onko kokemuksia?

      • tietäjä

        Alavudelta tulee suomen parhaimmat ikkunat. Laatu on todella hyvää ja muukin palvelu toimii todella hyvin. Hinta/laatu on myös todella hyvin kohdallaan. Näin ollen et maksa muka hyvästä palvelusta jolla muut edustajat teitä kusee silmään.


      • petri v
        tietäjä kirjoitti:

        Alavudelta tulee suomen parhaimmat ikkunat. Laatu on todella hyvää ja muukin palvelu toimii todella hyvin. Hinta/laatu on myös todella hyvin kohdallaan. Näin ollen et maksa muka hyvästä palvelusta jolla muut edustajat teitä kusee silmään.

        mulla on alavuren lasit ja toisia ei tuu ristikko piti olla irrotettava mutta kun ei ole ja oksan kohdat näkyy rumasti


      • vai meneekö

        ja hyvin menee


    • Juuso55

      Kyllä ainaki VTT:n tekemän testin mukaan kannattaa maksaa vähän enemmän. Ikkunoissa huima ero jos testiin on uskominen.

      • Esko12

        Kannattaa myös varmistaa että saat ne VTT:n testaamat ikkunat ;) ei nimittäin nämä välitys firmat niitä myy, vaikka niin sanovat.


    • Ikkunat ostettu just

      Laita tarjouspyyntö haarukka.fi ja ikkunoiden koko sinne kirjaa myös mitä lisävarusteita haluat, saat monta ikkunamyyjän yhteydenottoa sähköpostitse tarjouksina ja pääset arvioimaan hintaeroja. Säästät tuhansiakin euroja, laatu ei ole huonompaa mutta erot hirvittäviä.

      • haarukkaaa

        Kyseinen haarukka ei toimi toivotulla tavalla. Suorat tarjouspyynnöt säästää euroja. Kaikki toimittajat eivät vastaa haarukkaan jätettyihin tarjouspyyntöihin.


    • Yualle

      ja tyytyväisiä ollaan. On vedotonta ja ikkunat kovillakin pakkasilla täysin kuivat. Naapurissa on ikkunat jäässä, mitä lie merkkiä niillä :>

      • hjuronskrig

        Itsellä Skaalan toimitus viipyi pari kuukautta sovitusta, toimitettiin kolhittuja ja viallisia tuotteita, oikein mitään hyvityksiä ei saa, mistään asiakaspalvelusta ei voi reklamaatiotilanteen sattuessa puhua. Lähinnä vastaukset ovat olleet, maksa itse, ei kuulu meille -tyyliä. On luvattu korjata "joskus". Mutta luvattiin sieltä paljon muutakin, mitä ei ole pidetty.

        Asentaja asensi ikkunoita siten, että uretaania oli täplä siellä toinen täällä, päivä paistoi ikkunan ympäriltä sisään. Ei paljon U-arvot paina.

        Jäi oikein paha mieli. Toivottavasti muilla myyjillä asiakaspalvelu pelaa paremmin, vaihtoehtojahan on. Itse en enää Skaalaan toiste sotkeudu.


      • olen,
        hjuronskrig kirjoitti:

        Itsellä Skaalan toimitus viipyi pari kuukautta sovitusta, toimitettiin kolhittuja ja viallisia tuotteita, oikein mitään hyvityksiä ei saa, mistään asiakaspalvelusta ei voi reklamaatiotilanteen sattuessa puhua. Lähinnä vastaukset ovat olleet, maksa itse, ei kuulu meille -tyyliä. On luvattu korjata "joskus". Mutta luvattiin sieltä paljon muutakin, mitä ei ole pidetty.

        Asentaja asensi ikkunoita siten, että uretaania oli täplä siellä toinen täällä, päivä paistoi ikkunan ympäriltä sisään. Ei paljon U-arvot paina.

        Jäi oikein paha mieli. Toivottavasti muilla myyjillä asiakaspalvelu pelaa paremmin, vaihtoehtojahan on. Itse en enää Skaalaan toiste sotkeudu.

        kirjoittaa. Minulle asennettiin Skaala ikkunat joulukuussa 2010. Toimitus ja asennus ajankohdat pitivät päivälleen paikkansa. Asentajat ammattimiehiä ja erittäin siistejä. Ei valittamista Skaalasta. Hinnat ovat jokseenkin samoja kaikilla firmoilla. Kaikilta löytyy kalliimpaa ja halvempaa, riippuuen mitä asiakas haluaa.


      • Skaalatta
        hjuronskrig kirjoitti:

        Itsellä Skaalan toimitus viipyi pari kuukautta sovitusta, toimitettiin kolhittuja ja viallisia tuotteita, oikein mitään hyvityksiä ei saa, mistään asiakaspalvelusta ei voi reklamaatiotilanteen sattuessa puhua. Lähinnä vastaukset ovat olleet, maksa itse, ei kuulu meille -tyyliä. On luvattu korjata "joskus". Mutta luvattiin sieltä paljon muutakin, mitä ei ole pidetty.

        Asentaja asensi ikkunoita siten, että uretaania oli täplä siellä toinen täällä, päivä paistoi ikkunan ympäriltä sisään. Ei paljon U-arvot paina.

        Jäi oikein paha mieli. Toivottavasti muilla myyjillä asiakaspalvelu pelaa paremmin, vaihtoehtojahan on. Itse en enää Skaalaan toiste sotkeudu.

        Tilattiin marraskuun 2010 alussa taloomme parit ulko-ovet skaalata. Ensimmäinen luvattu toimituspäivä oli ja meni, näin käivi toisenkin luvatun toimituspäivän kanssa. Kummallakin kerralla asia selvisi vastakun oli itse yhteydessä myyjään. Eivät vaivautuneet ilmoittamaan toimituksen myöhästymisestä.

        Tästä viimeisimmästä myöhästymisestä aiheutui meille ylimääräisiä kuluja, joista nyt käydään kädenvääntöä myyjän kanssa. Itseä ei niin harmita tilausten myöhästyminen, vaan sapettaa ja helv... paljon tuo tiedottamisen katkos. Myyjän suunnalta ei osata muutakuin pahoitella tapahtunutta, sehän ei paljoa lämmitä asiakasta. Ei taida laskun kanssa mennä "pahoittelut"läpi, jos nyt sattuisi hiukan myöhästymään eräpäivästä.

        Olen samoille edellisen kirjoittajan kanssa. Skaalaa ei tule meille enää toisten ja en suosittele heidän tuotteita edes pahimmalle vihamiehelle.


      • Metsämökin tonttu
        Skaalatta kirjoitti:

        Tilattiin marraskuun 2010 alussa taloomme parit ulko-ovet skaalata. Ensimmäinen luvattu toimituspäivä oli ja meni, näin käivi toisenkin luvatun toimituspäivän kanssa. Kummallakin kerralla asia selvisi vastakun oli itse yhteydessä myyjään. Eivät vaivautuneet ilmoittamaan toimituksen myöhästymisestä.

        Tästä viimeisimmästä myöhästymisestä aiheutui meille ylimääräisiä kuluja, joista nyt käydään kädenvääntöä myyjän kanssa. Itseä ei niin harmita tilausten myöhästyminen, vaan sapettaa ja helv... paljon tuo tiedottamisen katkos. Myyjän suunnalta ei osata muutakuin pahoitella tapahtunutta, sehän ei paljoa lämmitä asiakasta. Ei taida laskun kanssa mennä "pahoittelut"läpi, jos nyt sattuisi hiukan myöhästymään eräpäivästä.

        Olen samoille edellisen kirjoittajan kanssa. Skaalaa ei tule meille enää toisten ja en suosittele heidän tuotteita edes pahimmalle vihamiehelle.

        Olitko ilman oveja sen aikaa taisi olla kylmä


      • Vieläkin pettynyt
        Metsämökin tonttu kirjoitti:

        Olitko ilman oveja sen aikaa taisi olla kylmä

        mut hyvät olivat raot ja pientä mielikuvitusta joutui käyttämään. Ja ainiin kyllähän nyt kauniista kirjoitetut pahoittelut lämmittää.


      • Vika
        hjuronskrig kirjoitti:

        Itsellä Skaalan toimitus viipyi pari kuukautta sovitusta, toimitettiin kolhittuja ja viallisia tuotteita, oikein mitään hyvityksiä ei saa, mistään asiakaspalvelusta ei voi reklamaatiotilanteen sattuessa puhua. Lähinnä vastaukset ovat olleet, maksa itse, ei kuulu meille -tyyliä. On luvattu korjata "joskus". Mutta luvattiin sieltä paljon muutakin, mitä ei ole pidetty.

        Asentaja asensi ikkunoita siten, että uretaania oli täplä siellä toinen täällä, päivä paistoi ikkunan ympäriltä sisään. Ei paljon U-arvot paina.

        Jäi oikein paha mieli. Toivottavasti muilla myyjillä asiakaspalvelu pelaa paremmin, vaihtoehtojahan on. Itse en enää Skaalaan toiste sotkeudu.

        Katso meidän sivuja www.skaala.nu Eli jos yksityinen asiakas laittaa omat kotisivut kaupasta niin arvaat varmaan paljonko pistää päähän moinen firma.


      • Vika
        olen, kirjoitti:

        kirjoittaa. Minulle asennettiin Skaala ikkunat joulukuussa 2010. Toimitus ja asennus ajankohdat pitivät päivälleen paikkansa. Asentajat ammattimiehiä ja erittäin siistejä. Ei valittamista Skaalasta. Hinnat ovat jokseenkin samoja kaikilla firmoilla. Kaikilta löytyy kalliimpaa ja halvempaa, riippuuen mitä asiakas haluaa.

        Löytää se sokeakin kana joskus jyvän.


      • Asiantuntija RKM
        hjuronskrig kirjoitti:

        Itsellä Skaalan toimitus viipyi pari kuukautta sovitusta, toimitettiin kolhittuja ja viallisia tuotteita, oikein mitään hyvityksiä ei saa, mistään asiakaspalvelusta ei voi reklamaatiotilanteen sattuessa puhua. Lähinnä vastaukset ovat olleet, maksa itse, ei kuulu meille -tyyliä. On luvattu korjata "joskus". Mutta luvattiin sieltä paljon muutakin, mitä ei ole pidetty.

        Asentaja asensi ikkunoita siten, että uretaania oli täplä siellä toinen täällä, päivä paistoi ikkunan ympäriltä sisään. Ei paljon U-arvot paina.

        Jäi oikein paha mieli. Toivottavasti muilla myyjillä asiakaspalvelu pelaa paremmin, vaihtoehtojahan on. Itse en enää Skaalaan toiste sotkeudu.

        Valitkaa hyvät ihmiset Lammin-ikkunat! Täysin reklamaatio vapaa valinta. Miksi paalitella huonolaatuisten kanssa kun on tarjolla kunnon tavaraa!


      • Skaidol
        hjuronskrig kirjoitti:

        Itsellä Skaalan toimitus viipyi pari kuukautta sovitusta, toimitettiin kolhittuja ja viallisia tuotteita, oikein mitään hyvityksiä ei saa, mistään asiakaspalvelusta ei voi reklamaatiotilanteen sattuessa puhua. Lähinnä vastaukset ovat olleet, maksa itse, ei kuulu meille -tyyliä. On luvattu korjata "joskus". Mutta luvattiin sieltä paljon muutakin, mitä ei ole pidetty.

        Asentaja asensi ikkunoita siten, että uretaania oli täplä siellä toinen täällä, päivä paistoi ikkunan ympäriltä sisään. Ei paljon U-arvot paina.

        Jäi oikein paha mieli. Toivottavasti muilla myyjillä asiakaspalvelu pelaa paremmin, vaihtoehtojahan on. Itse en enää Skaalaan toiste sotkeudu.

        V1ttu mitä s0ntapuhetta!


    • Metsämökin tonttu

      Mikä ero on uusissa ja vanhoissa ikkunoissa? Ei puu ole yhtään tiiviimpää eikä lasi. Siis kysyn minkä takia pitää vaihtaa ikkunat.

      • 007007

      • kevättä rinnassa
        007007 kirjoitti:

        Tässä yksi syy ikkunoiden vaihtoon
        http://parocfi.virtual35.nebula.fi/innova/assets/pdf/Innova.pdf

        mies tuli kotiimme ja mittasi ikkunat mittarilla vaikka tiesimme niiden vuotavan. käskimme laskea hinnan koko talon ikkuna paketista ja ajattelimme jäädä miettimään. mutta hinta oli halvempi mitä ajattelelimme remontimaksavan ja teimme samalta istumalta päätöksen. koska saimme myös kotimaisen ulko oven nopean päättäjän etuna!! suosittelen smartia thermox. www.smartia.fi


      • sillä lailla
        kevättä rinnassa kirjoitti:

        mies tuli kotiimme ja mittasi ikkunat mittarilla vaikka tiesimme niiden vuotavan. käskimme laskea hinnan koko talon ikkuna paketista ja ajattelimme jäädä miettimään. mutta hinta oli halvempi mitä ajattelelimme remontimaksavan ja teimme samalta istumalta päätöksen. koska saimme myös kotimaisen ulko oven nopean päättäjän etuna!! suosittelen smartia thermox. www.smartia.fi

        mitäs ikkunoita smartia tällä kertaa edustaa?


      • kevättä rinnassa
        sillä lailla kirjoitti:

        mitäs ikkunoita smartia tällä kertaa edustaa?

        naapurin kanssa juttelin tänään sama mies oli käynyt nosto-oven myymässä asennettuna!! papereista vain huomasin!! kannattaa ottaa tarjous jos olet ikkunoita vaihtamassa!! tai uutta rakentamassa nettisivuilta päätellen rakentamiseen tarvittavat tarpeet löytyvät saman katon alta!! kerron myöhemmin kokemuksia ikkunoista miten toimitus ja asennus sujuu sovitussa aika taulussa yms jne.


      • herätystä!!!!
        kevättä rinnassa kirjoitti:

        naapurin kanssa juttelin tänään sama mies oli käynyt nosto-oven myymässä asennettuna!! papereista vain huomasin!! kannattaa ottaa tarjous jos olet ikkunoita vaihtamassa!! tai uutta rakentamassa nettisivuilta päätellen rakentamiseen tarvittavat tarpeet löytyvät saman katon alta!! kerron myöhemmin kokemuksia ikkunoista miten toimitus ja asennus sujuu sovitussa aika taulussa yms jne.

        No joo rajansa kaikella. Ei tule minun taloon SB-ikkunoita. Ja miten se menikään, ettei hyvää ja halpaa olekaan.


      • kalajoelt!!
        herätystä!!!! kirjoitti:

        No joo rajansa kaikella. Ei tule minun taloon SB-ikkunoita. Ja miten se menikään, ettei hyvää ja halpaa olekaan.

        ONKO SE IKKUNA MERKKI VAI JOKIN MALLI?? smartialla on ainakin ollut haapajärveläiset ikkunat


      • JaaaAAA
        herätystä!!!! kirjoitti:

        No joo rajansa kaikella. Ei tule minun taloon SB-ikkunoita. Ja miten se menikään, ettei hyvää ja halpaa olekaan.

        Mikä vika näissä SB-ikkunoissa? Ilmeisesti Haapajärvellä tehdään. Pistääkö kätensä paskaan jos tilaa ikkunat Smartialta? Ei nyt niin erikoisen edulliset kuitenkaan ole.


      • Edellinen
        JaaaAAA kirjoitti:

        Mikä vika näissä SB-ikkunoissa? Ilmeisesti Haapajärvellä tehdään. Pistääkö kätensä paskaan jos tilaa ikkunat Smartialta? Ei nyt niin erikoisen edulliset kuitenkaan ole.

        Niin nämä isolla kirjoittavat kovasti kehuvat on tietysti firman mainosmiehiä ja samaan tahtii haukkuvat kilpailioitten leivistä, mutta onko kellään oikeasti kokemuksia koko firmasta ja ikkunoista?


      • Köyhä ostaja Kemistä
        Edellinen kirjoitti:

        Niin nämä isolla kirjoittavat kovasti kehuvat on tietysti firman mainosmiehiä ja samaan tahtii haukkuvat kilpailioitten leivistä, mutta onko kellään oikeasti kokemuksia koko firmasta ja ikkunoista?

        Ostin ikkunat asennettuna Lämpöluxilta. Olivat kalliimmat kuin toisella jolta kysyin, mutta tarvitsin rahoituksen. Myyjää en kehu, mutta asiansa hoiti, kehu itteensä ja asemaansa liikaa. Ikkunoita ja asennusta kehun. Todella laadukkaat ikkunat ja asentajat olivat ammattimiehiä. Sen näki jo kalustosta, että tähän hommaan on panostettu, hulppea asennusauto kärryneen ja kaikki maholliset tarvikkeet mukana.


      • jape_68
        Köyhä ostaja Kemistä kirjoitti:

        Ostin ikkunat asennettuna Lämpöluxilta. Olivat kalliimmat kuin toisella jolta kysyin, mutta tarvitsin rahoituksen. Myyjää en kehu, mutta asiansa hoiti, kehu itteensä ja asemaansa liikaa. Ikkunoita ja asennusta kehun. Todella laadukkaat ikkunat ja asentajat olivat ammattimiehiä. Sen näki jo kalustosta, että tähän hommaan on panostettu, hulppea asennusauto kärryneen ja kaikki maholliset tarvikkeet mukana.

        asustelen tässä oulun läheisyydessä ja täälläkin puhutuista firmoista olen ottanut tarjoukset ja lämpölux oli kallein ja tiivi toinen!! skaalasta olen kuullut niin paljon huonoa etten edes viitti kysyä!! smartian mies kävi viimeisenä paikan päällä ylivieskan messuilla pysähdyin katsomaan heidän nosto-ovea jonka seurauksena tuli puheeks ikkunat. otin selvää ikkunoista ja ikkunat tehdää haapajärvellä joten laatu vastaava kuin isoilla merkeillä!! sb-ikkuna on heidän tuote merkkinsä. päätin tilata ikkunat asennettuna ja nosto oven jonka kesä iltana itse asennan paikalleen!! uskon etten maksanut paketista liikaa suosittelen kysymää tarjouksen. nimittäin käynti ei maksanut mitää!!



      • raahelainen
        sillä lailla kirjoitti:

        mitäs ikkunoita smartia tällä kertaa edustaa?

        niillä on pitkään ollut sama ikkuna!! paikallisena rakennus miehenä olen asioinut myllymäen aikanakin


      • tyytyväinen!!!
        herätystä!!!! kirjoitti:

        No joo rajansa kaikella. Ei tule minun taloon SB-ikkunoita. Ja miten se menikään, ettei hyvää ja halpaa olekaan.

        ostin sb ikkunat marraskuussa talvella ja hinta laatu suhteelta todella hyvät!! asennus tehtaan toimesta!!


      • niin vain
        sillä lailla kirjoitti:

        mitäs ikkunoita smartia tällä kertaa edustaa?

        Tiiviltähän se Smartia ikkunat ottaa!


      • Upeaa palvelua
        Köyhä ostaja Kemistä kirjoitti:

        Ostin ikkunat asennettuna Lämpöluxilta. Olivat kalliimmat kuin toisella jolta kysyin, mutta tarvitsin rahoituksen. Myyjää en kehu, mutta asiansa hoiti, kehu itteensä ja asemaansa liikaa. Ikkunoita ja asennusta kehun. Todella laadukkaat ikkunat ja asentajat olivat ammattimiehiä. Sen näki jo kalustosta, että tähän hommaan on panostettu, hulppea asennusauto kärryneen ja kaikki maholliset tarvikkeet mukana.

        Tuttavani kuulemma otti uudet ikkunat ja on todella tyytyväinen. Hinta oli jopa laatuun nähden kohtuullinen. Edullinen rahoituskin kuulemma järjestyi kuin taikaiskusta. Myyjä oli todellinen ammattilainen ja palvelu asiantuntevaa. Asennus oli upeaa katsottavaa. Paikalla oli useampi ammattimies. Yhtään ei tyrkytetty eikä kauppaan painostettu. Tarjosi vielä pojille vielä sapuskatkin kun oli niin iloinen uusista laatuikkunoistaan. Tarjouduttiin jopa hoitamaan vielä edullisesti vanhat sakokaivot asetuksen mukaiselle tasolle. Joku tuttava tai retkeilykaveri se kuulemma niitä hoiti. Käyvät kuulemma aina silloin tällöin porukalla telttailemassa. Koko paketti ei maksanut edes ihan tonnia täyteen, joten kyllä vielä nykysuomessa saa kohtuukorvausta vastaan kunnon palvelua. Tuttavani ei kyllä ole enää ihan poikanen, sillä toissa kesänä 93 vuotispäiviä vietettiin. Kyllä on huojentunut mieli, kun on olemassa rehellisiä, auttavaisia ja kristillisen vakaumuksen omaavia palvelun tarjoajia jotka ottavat jopa vanhusten todelliset tarpeet huomioon. Ilman tällaisia lähimmäisenrakkautta uhkuvia myyjiähän saattaisivat vanhusparat joutua vaikka millaisten rahanahneiden ketkujen armoille. Kiitos näille humaaneille hyväntekijöille vielä kerran ja herran rauhaa.


      • jöörsis

        IDIOOTTI!!!


      • Koe ite

        Valmistutekniikka on parantunut.Ja välissä käytetään kaasuja ja up-kerroksia joten ovat tiivvimpiä ikkunoita.


      • öööÖöö
        niin vain kirjoitti:

        Tiiviltähän se Smartia ikkunat ottaa!

        eskopuun ikkunoita.


      • Herätys lesut
        herätystä!!!! kirjoitti:

        No joo rajansa kaikella. Ei tule minun taloon SB-ikkunoita. Ja miten se menikään, ettei hyvää ja halpaa olekaan.

        Juu herätystä, herätysliikkeen miehiähän ne Smartia Thermox miehet ovatkin,
        ainakin johtoporras ja myyntipäälliköt. Sukua kaikki toisilleen.

        Ikkunat joita myyvät ovat merkiltään Tiivi, hinta on vaan 2 x isompi kuin Tiiviltä suoraan otettuna. Lestaadiolaisten lisä !

        Miettisin 2 kertaa otanko Lesuilta yhtikäs mitään.

        Ovat entisiä Lämpöluxin kusettajia. Suomen Lämpöikkuna nykyään.


      • Välikäsi
        jape_68 kirjoitti:

        asustelen tässä oulun läheisyydessä ja täälläkin puhutuista firmoista olen ottanut tarjoukset ja lämpölux oli kallein ja tiivi toinen!! skaalasta olen kuullut niin paljon huonoa etten edes viitti kysyä!! smartian mies kävi viimeisenä paikan päällä ylivieskan messuilla pysähdyin katsomaan heidän nosto-ovea jonka seurauksena tuli puheeks ikkunat. otin selvää ikkunoista ja ikkunat tehdää haapajärvellä joten laatu vastaava kuin isoilla merkeillä!! sb-ikkuna on heidän tuote merkkinsä. päätin tilata ikkunat asennettuna ja nosto oven jonka kesä iltana itse asennan paikalleen!! uskon etten maksanut paketista liikaa suosittelen kysymää tarjouksen. nimittäin käynti ei maksanut mitää!!

        Ei se käynti muillakaan mitään maksa, kiertää ne Jehovat ja lestadiolaiset muutenkin talosta taloon. Myyvät nämä Smartian miehet Tiivin ikkunoita 2 x kalliimmalla kuin Tiivi myy suoraan. Minä tilaisin suoraan Tiiviltä niin jää yksi Lestadiolainen välikäsi pois.


      • Häpeällistä toiminta
        Köyhä ostaja Kemistä kirjoitti:

        Ostin ikkunat asennettuna Lämpöluxilta. Olivat kalliimmat kuin toisella jolta kysyin, mutta tarvitsin rahoituksen. Myyjää en kehu, mutta asiansa hoiti, kehu itteensä ja asemaansa liikaa. Ikkunoita ja asennusta kehun. Todella laadukkaat ikkunat ja asentajat olivat ammattimiehiä. Sen näki jo kalustosta, että tähän hommaan on panostettu, hulppea asennusauto kärryneen ja kaikki maholliset tarvikkeet mukana.

        Juu, ensin oli Ekolator, sitten Lämpölux jonka nimi on nykyisin Suomen Lämpöikkuna Oy, yleensä jos on Suomen jotain niin siitä ei hyvää seuraa. Muistan yli kymmenen vuotta sitten tällaisen tapauksen kun Suomen Työsuojelutarvike Oy Jorma Lahti ja Martti Moisio. Kovia huijareita olivat nekin.
        Siellä Lämpöluxilla ja Lämpöikkunoilla on kova vaihtuvuus myyjissä, eivät meinaa saada enää uusia höynäytettäviä kilpailijoita mollaamaan. Ikkunoiden laatu ei Lämpöluxilla ole mitään luksusta, myyvät pääosin eläkeläisille jotka on helppo painostaa ostamaan rahoituksella.


      • Ylihintaan
        kevättä rinnassa kirjoitti:

        naapurin kanssa juttelin tänään sama mies oli käynyt nosto-oven myymässä asennettuna!! papereista vain huomasin!! kannattaa ottaa tarjous jos olet ikkunoita vaihtamassa!! tai uutta rakentamassa nettisivuilta päätellen rakentamiseen tarvittavat tarpeet löytyvät saman katon alta!! kerron myöhemmin kokemuksia ikkunoista miten toimitus ja asennus sujuu sovitussa aika taulussa yms jne.

        Juu, kokeileppa miten käy kun tilaat Smartian nosto-oven !! Nettikauppa myy nosto-ovea 399 €, ja samaa ovea myy Smartian myyntiedustaja asennettuna 1550 € !!!

        Ei oven asennus voi maksaa 1151 € ?

        Ikkunat, nämä SB ikkunat ovat Tiivi Tuote Oy.n ikkunoita. ja ainakin 2 x kalliimpia kun Tiivin edustajalta suoraan otettuina.

        Huijausta koko Smartian touhu.


      • Kirkollisvero x 2
        kevättä rinnassa kirjoitti:

        mies tuli kotiimme ja mittasi ikkunat mittarilla vaikka tiesimme niiden vuotavan. käskimme laskea hinnan koko talon ikkuna paketista ja ajattelimme jäädä miettimään. mutta hinta oli halvempi mitä ajattelelimme remontimaksavan ja teimme samalta istumalta päätöksen. koska saimme myös kotimaisen ulko oven nopean päättäjän etuna!! suosittelen smartia thermox. www.smartia.fi

        Taitaa olla tämä ns. Smartian lesu poikien oma mainos !
        Kyllähän sitä voi ulko-oven saada nopean päättäjän etuna kun ikkunoissa on hintaa 3000 € enemmän kun Tiivin edustajalta otettuna.

        Smartia myy Tiivin ikkunoita, ja hinta on 2-2 ja 1/2 x Tiivin hinta !!!


      • Rahat pois 1
        jape_68 kirjoitti:

        asustelen tässä oulun läheisyydessä ja täälläkin puhutuista firmoista olen ottanut tarjoukset ja lämpölux oli kallein ja tiivi toinen!! skaalasta olen kuullut niin paljon huonoa etten edes viitti kysyä!! smartian mies kävi viimeisenä paikan päällä ylivieskan messuilla pysähdyin katsomaan heidän nosto-ovea jonka seurauksena tuli puheeks ikkunat. otin selvää ikkunoista ja ikkunat tehdää haapajärvellä joten laatu vastaava kuin isoilla merkeillä!! sb-ikkuna on heidän tuote merkkinsä. päätin tilata ikkunat asennettuna ja nosto oven jonka kesä iltana itse asennan paikalleen!! uskon etten maksanut paketista liikaa suosittelen kysymää tarjouksen. nimittäin käynti ei maksanut mitää!!

        Smartia myy Tiivin ikkunoita, ja hinta on vähintään kaksin kertainen suoraan Tiiviltä otettuna.


      • Jepskukkuu
        Välikäsi kirjoitti:

        Ei se käynti muillakaan mitään maksa, kiertää ne Jehovat ja lestadiolaiset muutenkin talosta taloon. Myyvät nämä Smartian miehet Tiivin ikkunoita 2 x kalliimmalla kuin Tiivi myy suoraan. Minä tilaisin suoraan Tiiviltä niin jää yksi Lestadiolainen välikäsi pois.

        Kannattaa ottaa asioista selvää ennen mesoamista, jos todella ostit tiiviltä niin voin kauhuksesi kertoa, että meni rahat siinäkin lestadiolaiseen taskuun :)


    • ovi-uhri

      Tiivin tuotteet saattavat laadultaan ok, jos vain satut ne joskus saamaan asennettuna ja oikein paikoilleen. Meillä on ERITTÄIN huonoja kokemuksia Tiivin asikaspalvelusta, melkoisen pieleen menneen ovitilauksen osalta...EN SUOSITTELE jos haluat hermosi säilyttää.

      • useita remppoja

        Tiivi ei ole enää suomalaisessa omistuksessa. Laatuun nähden ylihinnoiteltu. Asennus ei toimi laadukkaasti, joka voi pilata hyvänkin tuotteen toimivuuden. Kuten mainitsinkin, laatu korkeintaan keskitasoa, joten ylihinnoiteltu. Takuu asioissa ollut vääntämistä. Ostakaa kotimaisessa omistuksessa olevat ikkunat, jää nekin eurot Suomeen.


    • Tyytyväinen asiakas

      Minulle asennettiin lämpölux ikkunat viime viikolla ja ei voi muuta olla kuin todella tyytyväinen. Asennus silloin kun myyjän kanssa sovittiin ja todella huolellista jälkeä. Hinta-laatu suhteeltaan parhaimmasta päästä sanon minä!

    • reiska remppaa

      Varokaa Lämpöluxia
      Ei ole ihan kaikkialla rehellistä peliä
      Riistää hinnalla ja haukkuu muita tietämättä totuutta.

      • markku.76

        aika värikästä näkyy olevan lämpöluxista mielipiteet. mutta totuuden tiedän. olivat soittaneet vanhemmilleni ja tarjoutuneet ilmaiseksi käymään. meillä kotona todellakin on vaihdon tarpeessa ikkunat mutta vanhempani eivät kykene päättämään toistakymmentä tuhatta maksavia ikkuna remontteja itsekseen. joten päätin ajaa paikan päälle. hintaa ei tahtonut saada ennenku ku lupasi tehdä päätöksen. tein kolme kuukauden tilin ku en päättänyt ottaa niiltä. vaan otin aikalisän ja kyselin. jos tiivi on toista tonnia halvempi vaikka niilläki on korkeat hinnat niin mitkä hinnat ne on sitten lämpöluxilla. nyt ku pakkaset helpottaa niin täytyy kesällä kysellä hintoja ja ennen talvea vaihtaa ikkunat. mutta EHDOTTAMASTI KILPAILUTTAKAA !!!


      • vilustunut

        mittamiehellä ei oikein homma toimi unohtui karmi pois mittasta , ikkuna reikään oli liian pieni.en tiedä joutuuko vaihtamaan firmaa ja ottamaan vahingon takkiin.


      • Jeuu
        markku.76 kirjoitti:

        aika värikästä näkyy olevan lämpöluxista mielipiteet. mutta totuuden tiedän. olivat soittaneet vanhemmilleni ja tarjoutuneet ilmaiseksi käymään. meillä kotona todellakin on vaihdon tarpeessa ikkunat mutta vanhempani eivät kykene päättämään toistakymmentä tuhatta maksavia ikkuna remontteja itsekseen. joten päätin ajaa paikan päälle. hintaa ei tahtonut saada ennenku ku lupasi tehdä päätöksen. tein kolme kuukauden tilin ku en päättänyt ottaa niiltä. vaan otin aikalisän ja kyselin. jos tiivi on toista tonnia halvempi vaikka niilläki on korkeat hinnat niin mitkä hinnat ne on sitten lämpöluxilla. nyt ku pakkaset helpottaa niin täytyy kesällä kysellä hintoja ja ennen talvea vaihtaa ikkunat. mutta EHDOTTAMASTI KILPAILUTTAKAA !!!

        Näillä Firmoilla katteet kohillaan myyvät c-energia luokkaa 3-lasista joka on 30.v vanha keksintö ja ovat hihhuleita!


      • taapero 2

        Höpö höpö lue sopimusehdot.


      • Nyt oikein
        vilustunut kirjoitti:

        mittamiehellä ei oikein homma toimi unohtui karmi pois mittasta , ikkuna reikään oli liian pieni.en tiedä joutuuko vaihtamaan firmaa ja ottamaan vahingon takkiin.

        Varmaan korvaukset sait jos et vaihtanut ikkunaaja korvaavat uuden ikkunan niin se pitää toimia.


    • ei muuta kun

      Ota yhteys alueesi Domus ikkuna edustajaan niin saat parhaan mahdollisen tiedon ja tietysti palvelun ja ikkunat kilpailukykyisin hinnoin.

      • ....................

        no kyllä noita hyviä ikkunoita löytyy monia, enkä ota kantaa siihen mikä on paras , mutta itse valitsin fiini ikkunat sellainen pieni valmistaja , mutta laatu on kyllä huippua ja oli hinnoiteltu muita edullisemmaksi


    • Motiva ja taskulaskin ovat yhtä mieltä siitä, että ikkunoiden vaihto nykyhinnoin ei ole taloudellisesti kannattavaa.

      Mutta tuli vastaan mielenkiintoinen järjenpilkahdus: tuolla kaupungin vastakkaisella laidalla kerrostaloyhtiö lisäytti alumiiniset lisälasit ulkopuolella, nyt asnnusfirmalla on menossa palautekysely

      (Itsekin muinoin rivarin isännöitsijänä noita ulkopuolisia lisälaseja suosin ylisuuriin olohuoneen ikkunoihin)

      • perseestä

        haahha oon kuule ostanut talon jossa oli lisä lasit. ei muute talvella tarvi paljon haaveilla pihalle katsomisesta. ja todella ärsyttävät pestä. meillä sähkölasku tippui paritalossa 54e kuukaudessa ikkunan vaihdon seurauksensa. joten talvikuukausina se tienaa joka kuukausi ikkunoita takasin. ja jos jonkin verran asuin viihtyvyyteen panostaa niin kannattaa vaihtaa. mitä hittoa niillä rahoilla tekee tilillä. kodin panostamiseen ei mene raha ikään hukkaan. eikait kukaan halua asua sellasessa läävässä. tiivi ikkunat ollut 10v ei ongelmia!


      • Ikkuna reisaka

        Ja että vanhat ikkunat taloudellisesti kannattaavaa?.
        En ole samaa mieltä.Kannattaa hommata ajossa hinnat kun vain nousevat.


    • > kaupungin vastakkaisella laidalla kerrostaloyhtiö
      > lisäytti alumiiniset lisälasit ulkopuolella

      tuossa tapauksessa se oli ammatti-isännöitsijän käynnistämä homma

      sain selville hinnankin: kaksisataa euroa kappale ... taloyhti sitten tilasi muutakin kunnostusta, vesipeltien vaihdon ja raitisilmaventtiileitä, jolloin kaikkineen maksoi kolmesataa euroa per ikkuna

      Motivan mukaan täysvaihdon takaisinmaksuaika on liian monta kymmentä vuotta

    • Ikkunaremppaaja

      Myös vanhaan ikkunaan voi tehdä lämpöremontin, edellyttäen että karmit ja pokat eivät ole lahonneet. Kunnon silikooni tiiviste sisäpokaan ja samalla alkuperäinen lasi pois. Lasin pystyy korvaamaan 2k selektiivi argon täytteisellä lämpölasilla.
      Tällöin ikkuna remontti itsetehtynä on normaali omakotitaloon 1000-2000 euroa.
      Myöskin valtaosa -70 luvulla rakennettuja tasamaan taloja lämpölasikarmilla ei tarvitse 10000 € remonttia vaihtamalla aukeaviin ikkunoihin.
      Itse olen myynyt omalla kylällä vain uudet kolmikerros tuplaselektiivi argon täytteiset lämpölasit ko taloihin. Silloin normaali omakotitalo 13-20 neliötä lasipintaa maksaa noin 1300-2000 € kun itse asentaa.
      Sellainen remontti tuo itsensä takaisin viihtyvyytenä ja lämmityssäästönä.
      Kymppitonnin ikkunaremontti ei säästönä syö itteensä, mutta saahan sillä uutta näkymää puitteilla..

      • pro,.-,

        olen ikkunatehtaalla töissä ja yhdyn tähän aivan täysin, onhan se hienoa että uusia ikkunoja ostetaan että meille riittää töitä, mutta tosiaan tuon remontin voi tehdä yllämainitulla tavalla. Ottaa vaan ikkunan valoaukon mitat ja lisää mittoihin vaikka puolitoista senttiä ja tilaa näillä mitoilla lämpölasielementit argon täytteellä ja selektiivillä. Asennuksenkin tekee itse helposti otat vanhan lasin pois vaikka mattoveitten avulla varovasti ujuttamalla sitä sinne pokan ja lasin väliin. sit laitat uudet silikonit pokan huullokseen jaa uus elkku paikalleen ja ammut vielä taakse listat kiinni ja se on siinä.


      • Ammattimies arvossa
        pro,.-, kirjoitti:

        olen ikkunatehtaalla töissä ja yhdyn tähän aivan täysin, onhan se hienoa että uusia ikkunoja ostetaan että meille riittää töitä, mutta tosiaan tuon remontin voi tehdä yllämainitulla tavalla. Ottaa vaan ikkunan valoaukon mitat ja lisää mittoihin vaikka puolitoista senttiä ja tilaa näillä mitoilla lämpölasielementit argon täytteellä ja selektiivillä. Asennuksenkin tekee itse helposti otat vanhan lasin pois vaikka mattoveitten avulla varovasti ujuttamalla sitä sinne pokan ja lasin väliin. sit laitat uudet silikonit pokan huullokseen jaa uus elkku paikalleen ja ammut vielä taakse listat kiinni ja se on siinä.

        Ja asennusfirmoilta laatutakuu niin ei mene iteltä pieleen ja saa kotitalousvähennyksenkin.


    • - vielä neljä vuotta sitten asuin rivarissa jossa etelänpuoleiset olivat sen verran lahot, että ne vaihdettiin kokonaan uusiin. Mutta kaikki muut ikkunat korjattiin, urakoitsija vei muutaman kerrallaan verstaalle kunnostettavaksi (muovi pingoitettuna aukkoon siksi ajaksi)

      - sama firma teki Hesan keskikaupungilla työpaikkani ison rakennuksen ikkunoiden kunnostukset

      - mutta kerrostalossa (vm 1969), josta muutin loppusyksystä, tehtiin täysvaihto. Kovalla kilinällä menivät lasiruudut roskakonttiin

      Kunnostusvaihtoehdosta halutaan aktiivisesti vaieta !

      • Rakenne ratkaisee

        Joo oli varmaan jo lopussa noi karmit jos ei ollut alumiiniset tuskinpa noihin aikoihin?.


    • ikkuna remppaa

      Tottakai siitä halutaan vaieta kun isot ei pysty sitä tarjoamaan!
      Se on sitä pienten paikallisten lasiliikkeiden osaamista ja palvelua.
      Kaikkihan sen ymmärtää et mielummin otetaan 10 000 tai kuten yks lux enemmänkin kun myytäis vastaavaa lämpöhyötyä parilla tuhannella..
      Toinen mitä olen ihmisille ihmetellyt et miksi vaihdetaan maantasolla olevat lämpölasikarmit aukeaviin huonompi lämpöarvoisiin aukeaviin ikkunoihin?
      Hyvin harvoin niitä ikkunoita kuitenkaan auotaan muun kun pintojen pesemisen vuoksi.
      uusi lämpölaskarmi ratkaisukin on halvempi kuin aukeava ikkuna.
      Tietysti jos haluaa pestä neljä pintaa kahden pinnan sijaan ja ottaa huonompaa lämpöarvoa niin sitten.
      Kakkos kerros on sitten erikseen asia aukeavilla et tulee mahdolliseks hätäpoistuma reitit ja korkeudessa helpompi ikkunapesu.
      Totuus on vaan et pelkällä remontilla vanhoihin hinta on het selkeesti huokeempi..

    • ALE tuotteita

      Ei ikkunoiden valmistustavoissa ole suuriakaan eroja. Vertaa ikkunatehtaiden laatua netissä "hyvän ikkunan laatuvaatimukset" niin tiedät ainakin mitä olet ostamassa. Huoltovapaata ikkunaa ei ole.
      Ihmetyttää että kalliin hankinnan ainoa kriteeri on hinta. Mitä halvempi tuote sitä enemmän puutteita. Halpa tuote aikaistaa huoltotarpeita ja uusintatarvetta.
      Rakennetiivistä ikkuna- ja ovituotetta ei taida suomesta löytyä joten kilpailu keskittyy vain hintaan.

    • perseestä

      on ei se kyllä ihan noinkaan ole. pienestä ikkuna tehtaasta ostetaa halpa ikkuna jonka hinta nostetaan laadukkaiden rinnalle!!!

    • > ... miksi vaihdetaan maantasolla olevat lämpölasikarmit
      > aukeaviin huonompi lämpöarvoisiin aukeaviin ikkunoihin?

      eipä juolahtanut mieleeni, että noin kaksinverroin hälmösti voisi tehdä !

      ainoastaan yksinverroin hölmöä on ylipäätään vaihtaa (ja varsinkin vaihdattaa) koko ikkuna muka energiansäästön nimissä ... muulla motiivilla tietysti jokainen saa upottaa liikoja rahojaan mihin haluaa ... mutta raha muuhun käytettynä usein maksaa itseään takaisin kohtuullisessa ajassa

      lämmönsäästöä ikkunoihin saa jopa ilmaiseksi erilaisin "tuunailuin", ainakin murto-osalla täysvaihdon kustannuksista

    • Usko tai älä

      Rahat kiertoon vaikka ikkunoita ostamalla. Mikä kumma vimma talonomistajilla on ostaa uutta maalia joka on maalattu vettä- ja lämpöenergiaa vuotaviin palikoihin. Uudet ikkunat vanhaan kiinteistöön nostaa lämmityskustannuksia n 12 %.
      Kun olet saannut uudet ikkunat asennettua niin suorita lämpökamerakuvaus. Huomaat että yli 25 % ikkunoiden liitoksista, tiivisteistä ja lämpöeristeistä vuotaa kuin seula. Esim. karmiliitoksissa ei ole liimaa vain sinkiläkiinnitys. Ainoa takuuvarma tiivis kohta lienee las. TM:n teettämät tutkimukset VTT:llä kertoo totuuden vuotavista ikkunoista ja ovista. Miten ihmeessä keskiverto ihminen voi tietää mitä ikkunoita hänelle on toimitettu. Vai kertooko nämä ikkunoita ostaneet vain myyntimiesten aivopesutuloksia jotka taas perustuvat uskomuksiin. Viisas kilpailuttaa ikkunarakenteiden laadun eikä yksin hintaa. Uusien ikkunoiden elinkaari on 40 - 50 vuotta. Sinä aikana korjaat ja huollat halpoja ikkunoita useammin kuin laatutuotteita.

      • uudet ikkunat

        Lämpökamerakuvaus kannattaa niin huomaat kuinka paljon vähemmän kylmää pääsee sisään vaihdettuasi kunnon ikkunat niin mekin teimme ja ei tuottanut kuvaus eikä domuksen kanssa tehty ikkunakauppa pettymyksiä.


      • Usko tai älä

        Ookkonä pöljä ? Ei niitä ikkunoita millään sinkilöillä asenneta, ne kiinnitetään ruuveilla ja sitten esi eristys uretaanilla.

        Ennen sisälistan asennusta vedetään vielä uretaani kertaalleen karmin ja seinän väliin listapintaan periaatteella.

        Sitten vasta asennetaan sisälista heti päälle. Ei varmasti ole vuotoa.

        Osta kunnon lämpökamera ja heitä se Motonetin versio mäkeen.


    • Asko69

      Sanon vain että varokaa tätä lämpöluxia. Osaavat kyllä saaha hiukan tietämättömän ja vanhuksen silmukkaan ja se on menoa sit. Suoraansanoen ryöstävät niin paljon kuin mahdollista. Mitä vähemmän olet perillä asiasta, sitä enemmän tulet huijatuksi. Tätä on syytä välttää kuin ruttoa, niin läheltä pääsin ko.toimintaa seuraamaan..

      • vääksy.

        joo kyllä meiläkin juuri tänään kävi,lämpö-luxin miehet,olivat hyvin puheliaita,varsinkin nuorempi.kyseli koko elämämme historian.oli varsin taitava,kyseli moneen kertaan samat asiat,vähän kysymystä muuttaen.mielestäni ovat kuin uskonlahkon julistajia.hinta huikea.


      • petetty vanhus

        herättää mikä on tarkoitus,kun LÄMPÖLUKSILTA kysytään ostajalta ikää. varokaa lämpöluksia tämän jälkeen ei mitään kauppoja kulkukauppiailta ja puhelinmyyjiltä . oli kallis opetus,mutta perille meni


      • Työmies 5
        petetty vanhus kirjoitti:

        herättää mikä on tarkoitus,kun LÄMPÖLUKSILTA kysytään ostajalta ikää. varokaa lämpöluksia tämän jälkeen ei mitään kauppoja kulkukauppiailta ja puhelinmyyjiltä . oli kallis opetus,mutta perille meni

        Oltiin vain ystävällisiä.Asiakspalvelua --anteeksi.


    • meillekin ikkunat

      Eipä nyt ota tolkkua, mistä saa kunnollisia ikkunoita. Jostakin ne olis pakko nyt ostaa.

      • timppermän

        Älä osta ainakaan Fenestran,Skaalan,tai Kuhmon koska ovat huonolaatuisia. Tiivi,Pihla ja Eskpuu taas ovat ruotsalaisen sijoitusfirman omistamia , eli kaikki samaa firmaa. En halua isänmaan miehenä rahojani Ruotsiin. Suosittelen pientä suomalaista toimittajaa, HR-ikkunat,Alavus tai Ii-Ikkunat. Olen kokoillut näitä kaikkia,erittäin laadukkaita tuotteita näiltä kaikilta.Tyytyväisenä rakentaesani rivitaloja, paritaloja ja omakotitaloja myyntiin ja tilaustyönä.


      • meillekin ikkunat
        timppermän kirjoitti:

        Älä osta ainakaan Fenestran,Skaalan,tai Kuhmon koska ovat huonolaatuisia. Tiivi,Pihla ja Eskpuu taas ovat ruotsalaisen sijoitusfirman omistamia , eli kaikki samaa firmaa. En halua isänmaan miehenä rahojani Ruotsiin. Suosittelen pientä suomalaista toimittajaa, HR-ikkunat,Alavus tai Ii-Ikkunat. Olen kokoillut näitä kaikkia,erittäin laadukkaita tuotteita näiltä kaikilta.Tyytyväisenä rakentaesani rivitaloja, paritaloja ja omakotitaloja myyntiin ja tilaustyönä.

        Alavukselta kysyin ja vastasivat heti. Taidan ottaa ne.


      • Yksvaa...

        Jos ei muualta saa niin osta vaikka Fenestralta, niin myökii tehtii. Avausmekanismitkii tuntuu toimivan hyvin. Fenestra myy suoraan ostajalle ja tarjouksenkin voi pyytää.


      • ei hyvääää
        Yksvaa... kirjoitti:

        Jos ei muualta saa niin osta vaikka Fenestralta, niin myökii tehtii. Avausmekanismitkii tuntuu toimivan hyvin. Fenestra myy suoraan ostajalle ja tarjouksenkin voi pyytää.

        paskaa laatua


      • Onnellinen omistaja
        ei hyvääää kirjoitti:

        paskaa laatua

        Kyllä on laatu aja palaute menee perille ja ikkunatehtaalle jossa viimeistään muuttavat
        valmistusta.


    • Kotkan -poika

      Kerroin tästä palstasta 23 vuotta kirvesmiehenä ja ikkuna-asentajana olleelle , se nauroi partaansa. Ja oikeassa olikin, eihän nettiin oikeat alansa osaavat ja tietävät rakennusammattilaiset edes kirjoittele. Hän kehui eniten Iin Ikkunoita. Mestari oli asentanut Pihjan, Tiivin ja Kuhmon ikkunoita, mutta omaan taloonsa oli ostanut Iin ikkunat . Olivat myös tilanneet Iin ikkunat rakennusmestarien huvilaan. Näin ollen tilasin Kotkaan myös itselleni Iin Ikkunat.

      • homot

        taidat olla tehtaan edustaja


    • lappi32

      johan se lämpö lux soitti ja kauppas ikkunoita,mietin että mistä ne on saanut yhteystiedot niin nehän kävi tyrkyttään viime kesänä kesänä sitä jätepuhistamoa ecolatorin nimellä,samoja lessu sutkeja.

      • Ernesti 34

        Mitä tarkoitat lessu sutkeilla?


      • Työn orja

        Ei sama firma.


    • muutama viesti aikaisemmin on hyviä vinkkejä vanhojen ikkunoiden parantamiseksi ... todennäköisesti tulee parempi kuin uusilla ikkunoilla tehtaan hosuasentajien hutiloimin saumauksin

      jos kuitenkin vaihdattaa, huomasin hyväksi ottaa talteen vanhat ikkunat. Tässä perintötalossa on joskus kolme sään pahiten rasittamaa ikkunaa vaihdettu uusiin ja vanhat löytyivät kellarista. Kun joulukuussa öljy kallistui huimasti, hain ja asensin ne sisäpuolelle talveksi ruuvein, tiivistein ja teipein. Varmaan osasyy siihen että lämmön vuosikulutusennuste putosi 11500 kWh:iin (neljän kylmimmän kuukauden perusteella ennustettu)

    • Arch63

      Entisenä Tiivituotteen edustajana voin sanoa, että Tiivi on hinta/laatu suhteessa huono. Hinta liian korkea laatuun nähden. Tuotteissa, toimituksessa ja asennuksessa paljon virheitä. Jälkihoito heikko.
      Ei ollut kiva mennä asiakkaan luokse valehtelemaan tuotteiden hyvyyttä. Otti kovasti omantunnon päälle. Siksi lopetin edustajana.

      • mar9

        Mutta mitä on lämpölux ja heidän toiminta, aivan käsittämätöntä ja pakko myyntiä.
        Tuote on jossain puusepän verstaalla Yli-Iissä tehty ja mainosta vat vielä ikkunoiksi, menisivät sinne ekolator hommiin vai joko se meni nurin,
        Se porukka on huijjareita , varokaa....


      • varokaa lämpö-luxia
        mar9 kirjoitti:

        Mutta mitä on lämpölux ja heidän toiminta, aivan käsittämätöntä ja pakko myyntiä.
        Tuote on jossain puusepän verstaalla Yli-Iissä tehty ja mainosta vat vielä ikkunoiksi, menisivät sinne ekolator hommiin vai joko se meni nurin,
        Se porukka on huijjareita , varokaa....

        Rustholli, Puustelli; Oulun Laaturemontit ja sitten tämä lämpö-lux... samaa klaania, samat kaupankäynnin tyylit eli jumalattomalla painostuksella nimi paperiin ja hintaa on vähintään 30% liikaa. Eli ei ikinä saisi ostaa remonttia kotiinsa ensi-istumalta, kusettavat varmasti.

        Ja kyllä tämä lämpö-lux on samaa koijari porukkaa mitä ecolaattorin pellet. L-positiiviset tekevät todella röyhkeää kauppaa, hommaavat asiakkaansa joko puhelimella tai sitte tulevat ovelle tyrkyttämään...


      • Lumpiotakuu
        varokaa lämpö-luxia kirjoitti:

        Rustholli, Puustelli; Oulun Laaturemontit ja sitten tämä lämpö-lux... samaa klaania, samat kaupankäynnin tyylit eli jumalattomalla painostuksella nimi paperiin ja hintaa on vähintään 30% liikaa. Eli ei ikinä saisi ostaa remonttia kotiinsa ensi-istumalta, kusettavat varmasti.

        Ja kyllä tämä lämpö-lux on samaa koijari porukkaa mitä ecolaattorin pellet. L-positiiviset tekevät todella röyhkeää kauppaa, hommaavat asiakkaansa joko puhelimella tai sitte tulevat ovelle tyrkyttämään...

        Kaikkia muita yhdistää yksi asia paitsi Oulun Laaturemontteja. Kaikki muut ovat Lesta firmoja!!! Oulun Laaturemontit teki hommat kuitenkin loppuun saakka konkurssista huolimatta.


      • +++

        Kiva luuseri!!


      • Kummastelija
        mar9 kirjoitti:

        Mutta mitä on lämpölux ja heidän toiminta, aivan käsittämätöntä ja pakko myyntiä.
        Tuote on jossain puusepän verstaalla Yli-Iissä tehty ja mainosta vat vielä ikkunoiksi, menisivät sinne ekolator hommiin vai joko se meni nurin,
        Se porukka on huijjareita , varokaa....

        Mikä on ekolator? Miten se liittyy ikkunoihin?


    • Maalais...järki!

      Muutama fakta:

      -Kaikki nukuikkunat ovat keskenään liki samanlaisia (suomessa tehdyt), ysy myyhältä U -arvo, lasien määä (moniko kertaiset) ja karmin paksuus.

      -Okt; n ikkunat maksavat keskimäärin 4000-8000€ pielineen ja vesipeltineen) ikkunamärästä riippuen

      -asennus ja rahdit 1000-2000€

      -Loput katetta, srvioi itse mitä haluat maksaa hyvästä myyjästä extraa

      KILPAILUTA!

      Josa haluat Lämpölux niin ovat pääasiassa Iin Ikkunoiden ja ovien tekemiä, -vinkki :kysy suoraan tehtaalta

      Loppujen lopuksi aivan sama ovatko ikkunasi Tiivin, Fenestran, Eskopuu,, Iin Ikkunoiden ja ovien tai Domuksen ei noissa niin isoja eroja ole KUNHAN ET MAKSA TUPLAHINTAA !!

      • hahahahuui

        puhuu mies joka ei tiedä mistään mitää!!!


    • iihahahaa

      katso yrityksen tiedot www.inoa.fi sieltä näet todellisen toteutuneen tuoton yrityksistä, asiakas maksaa!!

    • JupJep

      Itselle tuli Domuksen ikkunat ja sen kautta kaskipuun ovet. Molemmissa oli huomautettavaa paljon:

      -Ulkokarmin maalit kesivät parvekkeen ovesta, maalitehtaan mukaan johtui kivitalon kuivumisesta...
      -Parvekkeen ovi kiero n 1cm
      -Ovien lukkopesät kahdessa ulko-ovessa rikki, ruuvit auki ja sisuskalut sekaisin.
      - Ikkunoissa paljon maalivirheitä, ohut maali tai sitten vedetty märälle puulle, anyway näyttää kellertävältä noilta kohdin. Lsäksi oksanreikiä ja muita orkosia niin paljjon että asentajat sanoivat että ei menisi läpi heillä, ittellä oli pakko laittaa räppänät paikalleen kun alkoi talvi puskea päälle.
      - Ovien mukana ei tullut mainoskuvissa olleita vetimiä...
      - Tuuletusikkunat ei mene kiinni kuin väkisin.

    • inaarista

      olen kuullut samaa että maali hilseilee pois ja ovet ovat kieroja

    • Toimitsijamies

      Olen seurannut lämpölux:in toimintaa "todella"läheltä. Laatu on muihin kotimaisiin tuotteisiin nähden sekundaa mutta hinta on kaksi kertaa kalliimpi kuin muilla kotimaisilla. Myyjillä hyökkäävä asenne myynnissä ja suoraan sanottuna huijaavat enimmäkseen vanhuksia ylihintaisilla tuotteilla. Itse lopetin toiminnan heidän kanssaan kun tuli moraalinen olotila vastaan.

      En suosittele kenellekkään!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • Laatua edullisesti

        Tyypillistä katkeroitunutta valitusta. Kun ei saa mitään itse aikaiseksi, niin puretaan pahaa oloa ruikuttamalla. Peilin eteen siitä mars! Tuotteet ovat laadukkaita ja hinta laatuun nähden varsin kohtuullinen. Tyytyväisiä asiakkaita on jonossa eikä kukaan yhdy käsitykseesi. Joka muuta väittää on vääräuskoinen.


      • viheriö

        huomioitava olisi eristteet ikkunoiden ympärillä. lämpölux mittaa asikkaalle kertomatta ikkunoiden koon pienemmäksi kuin entinen ikkuna .näin ollen ikkunan ympärille voi jäädä jopa yli 8 sm. uretaanikerros . ikkuna on kiinni ruuveilla näin ollen paksun uretaani kerroksen takia ikkunan karmi voi liikkua niin ettei muutaman ajan kuluttua ikkunaa saada enää auki. kuinka ollakkaan kukaan ei vastaa tästä . asiakas ei ole osannut kysellä.


    • Fenestraan pettynyt

      FENESTRAA en suosittele kenellekään! Ikkunat saattavat olla ok, mutta: jos tulee ongelmia ja haluat reklamoida, kukaan ei välitä isossa Fenestran firmassa yhdestä pikku asiakkaasta. Asiakaspalvelua ei tunneta! Virheistä eivät myönnä ja asiakas saa maksaa.

    • välikädet

      Oulunsalolainen Lämpölux (tuore rakennusmyyntifirma) hommaa ikkunat mm. Iin Puunjalostukselta, josta supraan voi saada halvemmalla eli ilman välikäsiä ihan samat ikkunat, myös asennuksineen.

    • Padasjoen ukko

      Lämpö Lux huijarifirma. Aikataulut ei pidä, selitykset menee ristiin ym. Itse tilattiin ikkunat helmikuun alussa, luvattu asentaa huhtikuun loppuun mennessä. Nyt kesäkuun puolivälissä lasit seisoo edelleen pihassa vesisateessa. Asentajia ei näy ei kuulu. Tuotteet myös reilusti ylihintaisia. Älkää erehtykö tilaamaan Lämpö Luxilta mitään.

      • luxlux

        Meil melkkein samoin.Ikkunat tuleevat Tampereelta. Villapalvelut Oy , ovat juur aloittaneet alumiin ikkunoiden teon Soitin Tampereen tehtaalle suoraan.Vastaava henkilö on Jaakonmaa.


      • Padasjoen kukko

        Taidat olla kilpailijan edustaja, joka täällä mollaa ihan suotta. Ei pidä uskoa tällaisia kirjoittajia jotka ajaa vaan omia tarkoitusperiään keinoja kaihtamatta. Oletko mielestäsi uskottava tarinoinesi?


      • remmers
        luxlux kirjoitti:

        Meil melkkein samoin.Ikkunat tuleevat Tampereelta. Villapalvelut Oy , ovat juur aloittaneet alumiin ikkunoiden teon Soitin Tampereen tehtaalle suoraan.Vastaava henkilö on Jaakonmaa.

        tehdas on kyllä ikaalisissa..ja jaakonmaakin:)


    • ikubiub

      työtoveri osti tiiviltä mittatilaus terassi-oven, tiettyyn hintaan jotain ylivuosi sitten, itse nyt kyseltyäni tarjouksia sain samaan hintaan tiiviltä terassi-oven ja parit pienemmät ikkunat samaan hintaan ja töineen. eli kun tinkaa ja kilpailuttaa saa alennuksiakin ja kertoo oman budjetin mihin on varaa niin onnistuu.

      tiivin edustaja oli fiksu ja suora puheinen, sekä ensimmäinen joka tuli kylässä käymään eli kaupan teko intoa löytyi tälläiselle pienelle asiakkaalle. jotkut ei katsonut edes tarpeen tulla käymään vaan lauko puhelimessa tarjouksen ilman mitään ihmeempiä. vaikka me oletetaan että kun ovi tehään puhtaalle seinälle niin jotain varmaan pitäisi katsoa ja tarkistaa kenties..

      nyt odotellaan että asennusajat ja asennukset menisi kuten luvattiin, miksipä ei menisi :) laatu mitataan ajan kanssa sitten, mutta voin suositella näin äkkiseltään.

    • proofmake

      Vanhempani kysyivät viime viikolla lämpöluxilta tarjousta ja edustaja tulikin ja mittaili aikansa. Laskiskeli siinä sitten kahvipöydässä juhlamokkaa hörppien ja heitti hinnaksi ilmeenkään värähtämättä 13500e!! 10 ikkunasta, joista vain viiteen tuli tuuletusluukku. Oliko kova hinta hä?!

      • Hyvin menee

        Laadusta yleensä joutuu vähän maksamaan. Hinta ei kuullosta ollenkaan kovalta ottaen huomioon tuotteen pitkäikäisyyden ja mukanaantuomat hyödyt.
        Itse olen tosi tyytyväinen uusiin upeisiin ikkunoihini, jotka maksoivat toki hieman vähemmän. 9kpl.


      • useat asennettu
        Hyvin menee kirjoitti:

        Laadusta yleensä joutuu vähän maksamaan. Hinta ei kuullosta ollenkaan kovalta ottaen huomioon tuotteen pitkäikäisyyden ja mukanaantuomat hyödyt.
        Itse olen tosi tyytyväinen uusiin upeisiin ikkunoihini, jotka maksoivat toki hieman vähemmän. 9kpl.

        Tuo ikkunamäärä, osta ikkunat jostain muualta ja saat ne 10 ikkunaa a 500€ kpl kirvemies asentamaan, menee 2 päivää veloittaa alle tonnin. Sulla on yhtä hyvät ikkunat ja säästyi puolet hinnasta.


    • idsajd

      lämpöluxin tj ja omistaja on pekka koskelo. sama mies joka omisti ecolatorin. koko suku yleensä aina mukana tekemässä bisnestä porukalla.

      • Hei vaan

        Eikös sinun sukusi sitten tee töitä ollenkaan? Muitten nimiä on tänne helppo kirjoitella, mutta kukas sinä viisas olet?


    • PAAPAS

      ...LÄMPÖLUX IKKUNAT TULI MEILLE TAMPEREEN IKKUNA TEHTAALTA,VILLAPALVELUT OY HONKAMAJA.LÄMPÖLUXILLA 2 KAKSI IKKUNATOIMITTAJAA ETELÄSSÄ ERI KUIN POHJOISESSA.ODOTIN ITESELLENI POHJOISEN TETAAN IKKUNOITA KUN TIESIN NIIDEN ERINOMAISENLAADUN.SUKULAISET JA TUTTAVAT OVAT OSTANEET II IKKUNOITA TÄÄLTÄ ETELÄN STARKIN KAUTTA JA SUORAAN TEHTAALTA. VILLAPALVELUN IKKUNAT OLI MYÖHÄSSÄ KOLME VIIKKOA,ASENTAJAT ALIHANKKIJOITA.LOPPUTULOS KUITENNI OK.

      • Näin on

        Asiaa. Meilläkin on lähipiirissä useita tyytyväisiä. Laatu ratkaisee eikä aina hinta. Hyvästä palvelusta ja erinomaisesta laadusta kuuluukin vähän maksaa.


      • tuohtunut
        Näin on kirjoitti:

        Asiaa. Meilläkin on lähipiirissä useita tyytyväisiä. Laatu ratkaisee eikä aina hinta. Hyvästä palvelusta ja erinomaisesta laadusta kuuluukin vähän maksaa.

        Kyllä lämpöluxsin palvelu on ainakin täysin alaarvoista tuotteet ja asennukset kuukausia myöhässä eikä asikaalle ilmoiteta mitään, ja kun tiedustelee syytä saa jotain epämääräisiä selityksiä


      • ikkunat muualta
        Näin on kirjoitti:

        Asiaa. Meilläkin on lähipiirissä useita tyytyväisiä. Laatu ratkaisee eikä aina hinta. Hyvästä palvelusta ja erinomaisesta laadusta kuuluukin vähän maksaa.

        MIten niiden laatu muka on niin erinomaista muihin verrattuna kysyn vain ????
        Itse tutustuin muiden ikkunoihin ja mitään eroja ei ollut laatuun nähden. Lämpöluxin ikkunoissa on tuuletusikkunamekanismeissa heittoa jonka näkee silmällä


    • nolampolux

      Mielenkiintoista kun kaikilla myyjillä on tehtaan vakituiset asentajat, loppujen lopuksi samat asennusporukat asentavat kaikkien valmistajien ikkunat ja ovet.

      Lämpölux myyjä kusetti ainakin hinnoissa kun ei kertonut oikeaa hintaa, oli vähentänyt valmiiksi kotitalousvähennys edun täysimääräisenä vaikka en olisi saanut kuin 1/3 osan oikeasti.
      Loppujen lopuksi kun kuunteli 4 eri myyjän höpinät jäi tunne että ala on kieroutunut eikä kannata kauppoihin ryhtyä jos ei ole pakko.

    • lämpölux

      en voinut koskaan kuvitellakaan miten joku asia voi mennä pieleen niin pahasti kuin lämpöluxin ikkkunaremontti meni. mittavirhe oli niin suuri,että ,joudutaan kai anomaan rakennuslautakunnalta talon ulkomuodon muutoslupaa. Ala-arvoista tavaraa ja työtä.

    • ei koskaan enään

      ostakaa hyvät ihmiset muualta kuin lämpö luxsilta toimitus pari kuukautta myöhässä ja asennus mitä sattuu

    • kk

      olen asentanut joka merkkiä ja tiedän ikkunoista paljon! TIIVI ylivoimaisesti paras.
      Mutta jokainen tekee oman valinnan!!

      • jäppis

        olen samaa mieltä,ostin tiivin ikkunat 2000 vuonna,eikä mitään valittamista.parvekkeen oven lukko meni rikki 5 vuotta sitten ,lähettivät uuden tilalle ilmaiseksi.tiivi ylivoimaiseksi paras.


    • Talofirma

      Eikö ne mustalaisetki tee hevos kauppoja niin et aina koko sukumukana.
      Tai autokauppoja. Niin taitaa nämä Lämpölux ukotki.
      Missä on Lämpölux tehdas ?

      Jos jotaki ikkuna firmaa suosittelen niin Pihla,Skaala.
      Sit yllättävän hyvä on myös vähemmän tunnettu PIKLAS !

      • joku hölmö

        älkää hyvät ihmiset menkö kulkukauppiaiden ansaan. Lämpölux täyttää vanhanajan imurikauppiaiden tason. mitat päätetään oulunsalossa ei asiakkaan luona.asennus erittäin sotkuista ja pilkkopimeällä huonoilla valoilla ei täyttäisi työsuojelu määräyksiäkään. ei voi sanoa pettynyt ,vaan tyrmistynyt työn ja tavaran laatuun.


      • mm

        Minäkin suosittelen tuota PIKLAS ikkunaa!

        Taitaa Lämpölux olla kohta nurin..


      • ozwell

        puolalaisia kannattaakin kehua!!!


    • lakanapakana

      Lämpöluxilla on erinoimainen palvelu, ikkunat tuli ajoissa palvelu mitä parhaimpia..

      nämä jotku huutajat.. elkää menkö huutajien ansaan..
      ostakaa ja nauttikaa lämmöstä ja laadusta!!!.

      teimme remontin keväällä 2010 ja todella paljon muutttui lämpö sisällä ..

      hinta oli kohdallaan mutta kannattaa kilpailuttaa jos siltä tuntuu!

    • morjes mitä touhua

      Hieno kattoo ku eri ikkuna-firmojen myyjät kinaa täällä keskenään ja haukkuu toisiansa ristiinrastiin :D

    • raukat

      Samaa mieltä

    • Hämmästynyt

      Voi voi tuota Lämpöluxia.. Niiden nettisivuilla sanotaan että asentajillla on vuosikymmenien kokemus ikkunoitten asennuksesta. Nooh itse Lämpölux on perustettu vuonna 2010 kun käy kattoon Fonectan tai yritysrekisterin sivuilta. Mistä ovat saaneetkin noin kokeneet kaverit asentajiksi? Kuulon perusteella ikkunat saattaneet olla pienempiä kuin vanha ikkuna ja vähän lautaa laitettu ettei kovin vinkka kävis sisälle.
      Toinen asia mikä mietityttää tuossa Lämpöluxissa on vähän hämäräperäiset nettisivut. Sivuilla ei näy kenenkään henkilön nimeä, yhteystietoja, missä tehdas on.. On vain puhelinnumeroita. Mainostetaan että kuinka helppoa on soittaa ja saada ikkunat kokeneilta asentajilta vaivatta muutamassa päivässä. Itse en uskaltaisi luottaa moiseen.

      • en ole myyjä.

        Samaa itsekki katsoin nettisivut huonot.
        Ei yhteystietoja, esim asiakaspalvelu,myyjät,asentajat,reklamaationhoito ?
        Ei käy edes toimipaikan tiedot/ tehdas ? ???? !

        Sille papukaija merkki joka väsäny nuo sivut...


        Siinäpä jollekki hyvä myynti kohe myydä lämpöluxin pojille uudet nettisivut...


    • joojoojooj

      Sama mies täällä kirjoittelee

    • mies

      joojoojooj voihan se olla nainenki joka kirjoittelee. ;)
      Taidat olla itse kaikkien näiden keskustelujen takana.

    • katkarapupapu

      mies

      Täällähän on näitä samoja henkilöitä ketkä kirjoittelee , en usko että pelkkä joojooja joo kirjoittelee..

      • ammattitaitoinen

        Mitäs mieltä te ammattitaitoiset kritiikin antajat olette Smartian ikkunoista- ja ovista?


      • ammattitaitoinen
        ammattitaitoinen kirjoitti:

        Mitäs mieltä te ammattitaitoiset kritiikin antajat olette Smartian ikkunoista- ja ovista?

        Smartia kuuluu harjavalta konserniin, jonka tuotemerkkejä ovat mm. kastelli- ja puustelli, olen kuullut kyseiseen konserniin kuuluvista smartian ikkunoista pelkkää hyvää, haluaisin myös kuulla teidän mielipiteenne=)


      • tienhaara_4_tie

        Ovista tunkeutuvat smartian miehet sisään, joten rinnastaisin heidät 2-laadun kauppiaiksi.

        Imurikauppiaita taitavat olla kun tyrkyttävät tuotteita ja jäi ikkunat siksi heiltä ostamatta.

        Pihla vei kisan voiton laadulla ja hinnalla.


    • hannu76

      tais olla pihlan myyjällä aikaa tänne kirjoitella. olen pihlan työskentelyä katsonut jyväskylässä naapurin talossa ja jos se on ammattimiesten käytöstä niin teillä on väärä käsitys asiakaspalvelu työstä.

    • teppo1234567

      hahahahaa, oottete sairasta porukkaa! Luullakseni 99%sesti kukaan tänne kirjottaneista ei oo koskaa vaihtanukkaa ikkunoita, kateellisten panettelua se on! Rauhottukaa jo!

    • Kokemusta on

      EI KANNATA MAKSAA SAMANVEROISISTA IKKUNOISTA YLIHINTAA !!!
      Kaikilla ikkunavalmistajilla laatu on samaa, kaikki vain tietenki yrittää jollakin selittää että nämä meidän on muita parempia.
      nimimerkillä kokemusta on

      • jostain muualta

        Lämpölux myii nyt nosto-ovia yli 3 kertaa kalliimmalla hinnalla kun muualta saa ja muualta saa merkki oven sillä 1000, kun taas lämpöluxin nosto-oven valmistaja ei ole tiedossa. On kuulemma tosi iso eurooppalainen valmistaja, voi olla vaikka kiinalainen mutta ei sitä sanota vaikka kysyin. Hiukkasen kusetetaan hinnalla ja muulla.


    • ikkunan ostossa

      Kyseinen (lämpölux) firma ei ole kauppalehden yritysrekisterin mukaan enään AKTIIVINEN?

      • sivusta seurannut

        sulautunut Suomen lämpöikkuna Oy:n, eli toiminta jatkuu samanlaisena....!!!


    • -------------

      Meillä ollu sotka ikkunat 25 vuotta.Ovat aivan uuden veroiset.Kun ostettiin jotkut epäili mustia tiivisteitä kestääkö?Täytyy sanoa että kyllä kannatti osta vaikka oli vähän kalliimmat.

    • Lasimestarin poika

      Mielenkiinnolla luin koko keskustelun läpi! Johtopäätökset oli seuraavat:

      Kirjoittajissa paljon elämän katkeroittamia ihmisiä, jotka ovat kateellisia siitä, että joillain menee elämässään hyvin. (mm. lessu lausunnot jne...)

      Paljon ihmisiä jotka ymmärtävät sen, että laatu ja kokonaispalvelu maksaa enemmän, kuin TI-ikkunaremontti.

      Totuus ikkunoiden ominaisuuksista ja laatueroista nyt kuitenkin on totuus mikäli on uskominen TM-lehden ja VTT:n tutkimuksiin.

      En ota kantaa mikä on ikkunoiden oikea hinta per. kappale, mutta jos kauppa käy niin varmaan LämpöLuxilla on laatuun nähden ok ikkunat niinkuin on varmasti muillakin jää sitten itse kenenkin päätettäväksi mistä on mitäkin valmis maksamaan. Itse en lähtisi tällaisen "laatu"keskustelun pohjalta poissulkemaan yhtäkään toimijaa, vaan tarkastelisin tarjousten sisällön tarkasti josta jo voi sille hinnallekin löytyä se selitys.

      Eli yksinkertaistettuna jos haluat laatuikkunat ja täydellä palvelulla niin ne maksavat enemmän kuin pelkät lasit joita sitten itseksesi kiroillen väsäät paikoilleen.

      Että simmottis tälläkertaa!

    • :)

      IIN IKKUNAT JA OVET! HYVÄ PALVELU, NOPEA TOIMITUSAIKA, HYVÄ PALVELU, EDULLINEN! MYYTIIN IKKUNOITA EIKÄ MIELISTELTY ASIAKASTA EIKÄ TYRKYTETTY. HINTA JA LAATU KOHALLAAN!

      • tyytyväinen

        Oman kokemuksen mukaan Kankaanpäässä toimiva Wilma-ikkuna on paras.
        Alumiin/teräs runko ja kova muovi pinnoite,ei poijat tarvi ikinä maalata,ei hilseile ja vuodesta toiseen ikäänkuin juuri asennetut.pikku pesu keväällä ja siinä kaikki.
        Ei ainakaan vielä ole ollut sellaisia pakkasia,et tuntuis vetoa tms.
        Lisäksi ovessa vakiona lukot,ei tarvi ostaa erikseen.Lukot ovat jotain turvamallia.Vakuutuksesta saa ylimääräisen 10% alennuksen (Lähi-Vakuutus).
        Kannatta tutustua,firma on kylläkin pieni,mutta todella joustava ja palvelu 100%.
        Muistaakseni elementit tulevat saksasta,mutta googlettamalla selviää,hakusanaksi wilma-ikkuna


    • Uudet lasit

      Itse vaihdoin viime syksynä Lämpöluxin ikkunat, vaikka hinta kuulosti melko kovalta. Mutta kun homma oli tehty, oli jälki sen mukaista. Ikkunat todella laadukkaat ja asennus suoritettiin juuri kuten oli myyjän kanssa sovittu. Kannattaa muistaa että laadusta pitää yleensä maksaa ja voin rehellisesti sanoa että Lämpöluxilta laatua sai. Suosittelen!

      • justjoolauri

        moro lauri.hyvin menee


      • kallista on
        justjoolauri kirjoitti:

        moro lauri.hyvin menee

        lasitusliikkeen (ei itse myy minkään tehtaan ikkunoita)poikien mukaan tiivi ikkunat ovat huonoimmat mitä vastaan on tullut.


      • tosimies pohojanmaaa
        kallista on kirjoitti:

        lasitusliikkeen (ei itse myy minkään tehtaan ikkunoita)poikien mukaan tiivi ikkunat ovat huonoimmat mitä vastaan on tullut.

        Olisin ehdottomasti sitä mieltä, että Skaala myy ja asentaa markkinoiden heikoimmat ja huonoimmat ikkunat


      • ei jaskaa pauha
        tosimies pohojanmaaa kirjoitti:

        Olisin ehdottomasti sitä mieltä, että Skaala myy ja asentaa markkinoiden heikoimmat ja huonoimmat ikkunat

        No niin tosinainen perustele edes vähän. Taitaa olla monta Skaalalle hävittyä kauppaa sulla.


    • jaakkoteppojaakko

      Samat jätkät näköjään duunissa tuolla suomen lämpöikkunoilla ( lämpölux ) kun oli ecolatorilla, ainakin näillä keskustelupalstoilla ne pensalenkkarit jaksaa roikkua kilpailijoita haukkumassa... No jollakin opillahan ne on rahat saatava sponsor capitalille takasin tienattua.

    • tsup_up

      Tosiasiassa ecolatorin aikaisia miehiä ei ole montaa talossa. maksimissaan yhden käden sormilla laskettavissa.

    • insinööri62

      Pihla

    • mut joskus toistekin

      Tuo viestiketju menee niin pitkälle, etten oikein jaksanut enää syventyä väittelyyn.
      Skaalat Lämpöx Tiivix...aina jonkun mielestä se on parempi, josta firmasta on saanut parempaa palvelua. Kun etsitään sitä parasta, se paras koostuu noista kaikista osatekijöistä: toimitusaika, laatu, hinta, jos on tilattu asennus, sen osatekijät ym.
      Meidän tapauksessamme Skaala oli OK. "Asennuksen" eli duunin teki oma väki, eikä tuotteessa ollut mitään vikaa: ite haimme kaupasta.

      t. T

    • Mauj

      Meille laitettiin Lämpöluxin lasit. Kaikki toimi ainaki täällä etelä- suomessa hyvin. Osa ihmisistä ei selvästikkään tiedä mistä puhuu ja jokaisella on omat mielipiteet asiasta kun asiasta. Onhan myyjissäkin eroja ja asentajissa. Ottakaa kaikki asiat, takuut ynm. mustaa valkoselle, niin ei tarvi tapella vaan voi tarkistaa suoraan papereista ja vedota niihin!!
      Lämpöluxia voin suositella omasta kokemuksesta kaikinpuolin lämpimästi. Huippu myyjä ja asentajat ammattitaitosia. Hinta laatu suhde kohillaan.

      • hyvät sulle

        anna mun nauraa!!!! millaisen takuun löpökuks sitten antoi? Et edes tiedä kenen ikkunat sinulle laitettiin.
        Siltä firmalta ei saa mitään paperia mistä selviäisi millaiset ikkunat olet ostanut!!!
        Ikkunoilla ei ole minkäänlaisia luokituksia tai testauksia, joten sait varmaan tosi hyvät ikkunat?


    • erkki

      Menkää lasikauppiaat töihin......ja idiootti olet sinä joka näitten perusteella kaupan ratkaiset...ota järki käteen..kysy 3-4 toimijalta...elä osta halvinta....kuitenki 40-50 vuotta pitkä hankinta. Mukavaa kevättä kaikille.

    • Kujala

      Tilasi smartialta kolme parvekeovea, ulko-oven ja kolme ikkunaa polkineen hintaan 8200€. Siinä taitaa olla välistävetoa liikaa? Vai mitä sanotte.

      • hhh3

        juu, niin on!!! eihän niitä smartian puhelinmyyjien kautta ainakaan kannata ottaa, tulee turhaan välistävetoja. eikä ne niistä mitään tiedä.


    • 11+14

      Vaikea sanoa kun ei tiedä ikkunoiden kokoa. Eikä parvekeovien ja ulko-oven tyyppiä / mallia / eristävyyttä. Meillä pääovi maksoi 2200 euroa sivulevikkeen kanssa. Parhaalla u-arvolla oleva parvekeovikin maksoi varmaan 700 euroa / kpl, paksuutta noin 10 senttiä. Ikkunat maksaa karkeasti 200e/m2, isommissa tietysti halpenee m2-hinta. Esim. 6m2 ikkuna turvalasituksella tuplaselektiivinä varmaan tonnin kappale.

      Joten hinta ihan mahdollinen,mutta jos kyse perinteisistä mökki-ikkuna-kokoisista ja perusovista niin ihan karmea hinta.

      • Kujala

        Ikkunoiden koko 114x153 pokineen. Kysymyksessä omakotitalon3 kert. ikkunat karkaistulla 6 mm. lasilla. Ulommainen poka alumiinia. Ulko-ovi on levikkeen kanssa. Ovessa ja levikkeessä lasit. Parvekeovet myös 3 x 6 mm karkaistut ikkunat. Onkohan tilaukseni hintoineen sittenkin niin siedettävä, että voin nukkua yöni rauhassa?


    • hienot tuli

      Kerrostaloomme hankittiin ja kävimme monta tekijää läpi, myös tehtaalla. Paras ja kallein Pihla, mutta otimme Skaalan, kokonaishomman vuosi. Ikkunatehtailla on monen laatuista ikkunaa, joten saat sitä, mistä maksat. Eräs tehdas käyttää vain toisen tehtaan puutavaraa. Jollain on paremmat ja/tai parempitoimiset helat, jne.

    • tosi helppo

      lammi paras

      • Ällistynyt

        Oh Oh, ei pysty tekeen päätöstä näitten Vastausten ja kommenttien perusteella. Onneksi voin itse päättää mistä otan ja mitä maksan! Otan sen firman ikkunat ja ovet mistä saan parhaan palvelun


      • hyvä ok
        Ällistynyt kirjoitti:

        Oh Oh, ei pysty tekeen päätöstä näitten Vastausten ja kommenttien perusteella. Onneksi voin itse päättää mistä otan ja mitä maksan! Otan sen firman ikkunat ja ovet mistä saan parhaan palvelun

        Otin ovet ja ikkunat Isoniemeltä, sieltä sai hyvän palvelun ja ammattitaidon, tiesivät pikkasen enemmän ikkunoista ja ovista mitä nää "perusmyyjät", tuotteetkin on ollut ihan ok.


    • rakentaja

      Uuden talon rakentamiseen kysyin tarjousta monesta paikasta, taisi olla kymmenkunta mihin tarjouspyyntö lähti.

      Tiivin edustaja soitti vasta kun tilaus oli jo tehty.

      Tilaus lähti HR-ikkunoille mm. edullisen hinnan ja nopean toimitusajan vuoksi. Ikkunat tuli tontille 2 päivää etuajassa, hyvin pakattuna. Asennusta ei ole vielä tehty.

      HR-ikkunoihin päädyin myös osin toisen naapuriin rakentavan positiivisten kokemusten vuoksi. Talooni tulee aika paljon ikkunoita kahteen kerrokseen. Heloineen ja sälekaihtimineen paketille tuli hintaa reilu 5000e toimitettuna.

      • ozwell

        itse en usko näitä kirjotuksia vaan otan selvää!kysyin ammattilaisilta mitä he suosittelevat,kymmeniä vuosia asennushommia tehneiltä!lisäksi luin VTT:n
        testin jossa sama ikkuna paras,halpa ja hyvä,semmoista ei ole olemassakaan
        tässäkään hommassa!lämpölux eli IIN ikkuna on laadukkain,lämpimin jne pohjoisen puusta tehty,ei pehmeä että sormi uppoo niinku asentajat moitti useimpia muita.


      • Halpa ja hyvä?

        HR-ikkunat uuteen taloon :)


    • Tiiviit on

      Itse vaihdoin ´keväällä omakotitaloon Torniossa Tiivi-ikkunat.
      Asentajat tuli aamulla kahdeksan aikoihin niinkun lupasivat.
      Asennusautossa kaikki työvälineet kanttikoneesta lähtien, jotta voi heti laittaa vesipellit paikalleen.
      Vaihdettiin talosta yhdeksän ikkunaa ja työ oli valmis viiden aikoihin.
      Todella hyvin hoitui asennus. Mitä nyt vähän paremmin olisi saanut siivota mutta se ei tärkein homma ollut, vaan että ikkunat on laadukkaat ja asennettu oikein ja siististi.
      Vielä pitäisi vaihtaa pari ulko-ovea ja neljä ikkunaa.
      Suosittelen kyllä Tiiviä.

    • halpis33

      Meille tuli kiinaliset xin xiao ikkunat ja sikahyvät ovat ja tosihalvat.....joku halpamarketti myi.

      • ?mulle kans?

        Mistä toi VTT juttu?


      • Lämpö Läx
        ?mulle kans? kirjoitti:

        Mistä toi VTT juttu?

        Siitä puuttuu i ja u


    • VIITANEN 88

      Näitä juttuja kun lukee, tuntuu siltä että pitäs laittaa naru kaulaan ja lähtä keinumaan.
      Ennen sitä pitäisi kyllä tehdä ikkuna remontti

    • mökkiremppa

      HR-ikkunat tosi hyvin tehty, tarjous tuli jo seuraavana päivänä pyynnöstä. Tilasin

      hyvissä ajoin ennen remontin alkua, myöhästyivät viikolla eivätkä ilmoittaneet

      mitään ennen kun soitin missä viipyvät. Onneksi oli viikon "turvaväli". Muuten ei

      moitittavaa.

    • Tapsapa

      Kyllä jälleen useassa kirjoituksessa on totuus kaukana. Luetellaan eri yritysten nimiä ja väitettän niitä tytäryhtiöiksi tsi että sama omistaja jne.
      Jos joku henkilö osaa markkinoinnin ja on elämänsä aikana työskennellyt 2-4 eti yrityksessä, se ei tee yrityksistä " huijareita" tai että omistaja on sama.
      Yleensä on niin, että jos jollakulla ei vaikkapa ikkunakauppa käy, niin sitten on aikaa mollata kilpailijoita ja kadehtia jos toisilla kauppa käy.

    • ikkunahintoja

      Ikkunoille voi laskea helposti kustannuksen verkkokaupassa (esim. www.mittaikkuna.fi ) Tilaamalla ikkunat netistä, ne joutuu asentamaan/asennuttamaan itse, mutta paljon helpompi vertailla tarjouksia, kun tietää mikä on ikkunoiden osuus hinnassa.

    • ei_myyjä

      Kertokaapa lasien hintoja niin mietitään mikä on paras hinta/laatusuhteelta.
      Saadaan ihan faktoja kehiin.

    • haloo ihmiset

      no jos nyt lähetään siitä että lämpölux kallein ehdottomasti samanlaiset ikkunat kuin muillakkin ei todellakaan ole mitään lapin puuta (antavat vielä isot kylkiäiset) tiivi,pihla,eskopuu sama omistaja tekevät ikkunoita samoilla tehtailla kuten myös smartian ikkunat. fenestra halvin (virosta ikkunat). plus yli 40 muuta valmistajaa jotka itseään suomalaiseksi mainostaa. onnea kilpailutukseen. Nyky ajan ikkunat ovat 3 kerroksisia lämpöelementillä varustettuja. ulkopuoli alumiinia. mitäpä luulette vaikuttaako se kuka on valmistajan nimi jos suurin osa tulee samoilta tehtailta lasit on samoja elementtejä ulkonäkö sama hinnoissa ero suurinpiirtein toimitussisällössä ja ikkunamalleissa. Jos haluatte säästää asentakaa itse! Hintavertailussa kannattaakin ottaa se huomioon että myyjät pelaavat toimitus sisällöllä. Esim A mallin ikkuna ilman hyttysppuitteita ja normaalilla maalauksella huomattavasti halvempi kuin E mallin ikkuna hyttyspuitteilla,sälekaihtimilla ja, kaksivärimaalauksella (esim sisältä valkea ulkoa ruskea). Lisäksi myyjä ottaa tuotteista mittavastuun (yksi vääränkokoinen ikkuna tulee jo kalliiksi) lisäksi on ihan sama kuka tulee ikkunoista mitat ottamaan ja myymään koska joka tapauksessa kyseiset toimenpiteet tulee katteeseen (en usko että kukaan tekee kökällä töitä).

    • Hucch

      Uusi autokin kannattaa ostaa osina, maalata itse ulkona ja kasata itse sateessa.

    • Jaasus

      Alavus ikkunat muuten ok, mutta insinöörit eivät osaa mitata laseja oikein, eivät myönnä mittavirheitä ja kettuilevat asiakkaalle.
      Reklamaatiotilanteissa palvelu kestää noin 12-24kk.. Ainakin pientaloasiakkailla!

      • Niin ja toimitukset tökkii kukaan ei ota vastuuta kun soittaa.siis alavuus ikkuna


    • tyytyväinen tiiviin

      Itsellä ainakin kun lämpöluxin ja tiivin miehet kävi laskemassa ikkuna ja ovi tarjousta oli 8 ikkunaa 2 ovea, niin oli noin 3000 ero näitten välillä. Lämpöluxsilta tarjottiin kaupanpäälle jotain halpaa moottorilumilinkoa ja edustajan käytös oli muutenkin outo. Nyt kun ikkunat on vaihdettu muualta kuin luxsilta, josta kyseltiin ikkunoista ja sanoin on jo vaihdettu niin alettiin haukkua toisen valmistajan ikkunoita ja asennusta että onko niin kenen leipää syöt sen tuotteita kehut.

      • Sanni-Marleena

        Hei.
        Voiko kysyä, paljonko tuli maksamaan? Paljonko ottivat asennuksesta?
        Itsellä ikkunoiden vaihto tulossa, eikä tiedä yhtään, minkä firman valitsen...
        Kiitos vinkeistä! :)


      • ExTiivi
        Sanni-Marleena kirjoitti:

        Hei.
        Voiko kysyä, paljonko tuli maksamaan? Paljonko ottivat asennuksesta?
        Itsellä ikkunoiden vaihto tulossa, eikä tiedä yhtään, minkä firman valitsen...
        Kiitos vinkeistä! :)

        Itse alalla työskennelleenä, voin sanoa että hinnoissa on todella paljon eroa.
        Joku pyytää keskim. 1500€/aukko asennettuna, kilpailuttamalla saat saman paketin alle 1000€/aukko. Asennuksesta ei kannata maksaa yli 250€/aukko.

        Unohda LämpöLux. Jos et halua maksaa myyjän tekemästä työstä 4000€.

        Hinta/laatu-suhteeltaan hyviä ovat:

        www.tiivi.fi

        www.tiima.fi

        www.pihla.fi


      • Betux
        Sanni-Marleena kirjoitti:

        Hei.
        Voiko kysyä, paljonko tuli maksamaan? Paljonko ottivat asennuksesta?
        Itsellä ikkunoiden vaihto tulossa, eikä tiedä yhtään, minkä firman valitsen...
        Kiitos vinkeistä! :)

        Kannattaa käydä tutkailemassa faktoja täältä www.ikkunawiki.fi


    • akkunisi

      Kyllähän äskeisen kirjoittajan viesti on täyttä totta. Lämpölux kannattaa tutkia ennen päätöksiä. Vrt. tänään Erätukun toimintaa. samaa perhettä.

    • Akkuna

      3 kpl 3 lasisia ei avattavia ikkunoita, valkoinen sisäpuite ja ruskea alumiini ulkopuolla

      Tiivin tarjous n. 1600 euroa
      Pihlan tarjous n. 1400 euroa
      Piklas tarjous n. 900 euroa

      Otin tietysti Piklakselta ja ihan asialliset ikkunat, ei mitään moitittavaa.

    • jussigbg

      Mites ois Ruotsalaiset alumiiniikkunat asuinmiljööseen ? :-)
      Hintakin on halvempi kuin Suomalainen perusikkuna.
      www.maximalfonster.se
      Ja kuulemma Göteborgin yhteys FonTek AB on suomalainen kaveri.

    • Suomireferenssejä?

      "Mites ois Ruotsalaiset alumiiniikkunat asuinmiljööseen ? :-)
      Hintakin on halvempi kuin Suomalainen perusikkuna."

      U-arvot vaatimattomammat kuin suomalaisilla ikkunoilla. Tiiveysluokkaa ei ole ilmoitettu. Eivät muuten ole alumiini-, vaan puu-alumiini-ikkunat. Voi se silti olla ihan hyvä ikkuna.

    • ikkunaremonttimielessä

      Me kilpailutettiin lämpölux, scala ja joku uusi firma varmax.. aivan naurettavat hinnat oli lämpöluxilla ja ihme myyjä oli myös kuka meillä kävi sieltä. Scalalla oli mukava myyjä ja hintakin lämpöluxiin verrattuna paljon pienempi. Varmax ilmeisesti joku pienempi tekijä tulivat käymään viimeisenä näistä. hinta molempiin verrattuna pienempi vaikka tuotteet yhtä laadukkaita, ensi keväänä remontti edessä luultavasti tulemme ottamaaan yhteyden siihen pieneen tekijään, edukkaat hinnat, omat asentajat ja hyvät takuut!

    • lg183

      Varmax perustettu 12.6.2015, 2500 euron osakepääomalla.
      Pelkkä myyntiyhtiö ei omaa tuotetta kuka antaa takuun työlle ja tuotteelle?
      Ei kotisivua??? Kannattaa tehdä heti kauppa voi olla ettei keväällä saa ketään kiinni?

    • reissuhommissa123

      Meille tuli varmaxin kautta muutama ikkuna ja 1 ovi, karelia ikkunaa ja kaskipuun ovea myyvät. Omat asentajat heillä joidenka kautta tuli takuu asennukseen. Tehtaalta takuut sitten tuotteisiin , näin lukee papereissa meillä. Plussaa meille oli että hommat meni moitteetta ja kaikki oli aikataulussa!

    • sakari1234

      Itse suosittelen kyllä lämpöluxia jos laadusta tykkää. En omien kokemuksien mukaan vain lukuisien muiden joihin olen törmännyt. Teen itse töitä jossa olen paljon ihmisten kanssa tekemisissä ja voin kertoa, että joskus kuin ikkunoita itselleni vaihdan niin pidän hyvin potentiaalisena vaihtoehtona lämpöluxia vaikka tiedän olevan kalliimpi kuin muut. Lessuja ovat ja se on omissa silmissä iso . Niinkuin toki oikeastaan kaikki muutkin menestyvät ikkunafirmat.

    • HuijariLampoluxilta

      LÄMPÖLUX ON HUIJAUSTA!! Myyvät täysin samoja laseja kun esim Smartia tai Tiivi, mutta ihmisten huijjaamiseksi todella kalliiseen hintaan jotta ihmisille tulee mielikuva että LämpöLux ikkunat ovat jotenkin parempia :D

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      735
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      68
      627
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe