koirien tossuista??

janna,.,,

Käyttääkö joku koirillaan tossuja, jos niin, niin mikä on ollut mielestäsi toimivin merkki tai malli?
että mä inhoan talvea näiden pakkaskelien vuoksi, aina saa olla pakkaslukemia vahtaamassa, voi perskuta missä se kasvihuoneilmiö on, jota mä oon jo yli kakskymmentä vuotta veskielellä oottanut kun ensi kerran siitä alaluokalla mulle vaahdottiin...ei oo vielä näkyny...
Kyllähän sitä ite tarkenee vaikka 30 miinusasteessa käydä kävelemäs (mutta mua ei vaan yksikseen lenkkeilyt kiinnosta katin paskan vertaa, joten jää käymättä)...
Tuon koirulin kintut ei yli miinus kuuden asteen jälkeen tarkene...tosin eri asiat vaikuttaa, jos muuten mainio tuuleton keli ja pakkaset laskuun päin, niin miinus 8 asteessa tarkenee jaloitella hyvin pienen pikkulenkin..kätsä jos pakkanen on nousevaa, siis vaikka mittari vielä näyttää sitä kaheksaa tunnin tai parikin niin koiruuden kintut ihan jääs jo pisutus lenkistä... mutta perseeeee.....kökitään kaikki yli kuuden asteen pakkaskelit sisällä, kun ei sen yli menevällä pakkasella mitään lenkkejä tehdä, sapettaa kun tuolle olisi erityisen tärkeää ylläpitää lihaskuntoa jonkin verran löysien polvinivelten takia ..voi saasta ärsyttääääää... en siis todellakaan vie tuota lenkeille jos yhtään on sen oloinen, että palelee, mantteli sillä on ..mutta sopivaa haalaria oon tässä etsiskellyt..ja tossut kiinnostais..mut niitäkin on niin tuhannen montaa erisorttia ja oikeen mistään ei saa tietoa kuinka hyvin koira tottuu noin yleensä tossuihin ja pysyykö kintuissa , niin ettei niitä tarvi kokoajan olla parantelmassa koivissa.. kyllä mä toki ymmärrän ettei vanhuus tule yksin, tassujen palelu on tullu nyt ihan viimesen parin vuoden aikana kuvioihin enempi ja enempi..mutta ikävä kökkiä sisällä kun toinen haluaa ulkoilla ja tonkia kaiken maailman sontiaisten koloja.. mutta perseellään hangessa istuessa melki kaikki koivet pystyssä ei paljon kävellä eikä kaivella...että kotio ja peiton alle...
toivottavasti joulukuun jälkeen pakkaskelit lässähtää ja sais semmosia 1-2asteen pakkasia.. ne kelit on melki juhlaa ja naama loistaa:)

2

125

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käyttää näköjään :D
      Minulla on ensimmäinen koira,herkkätassu,jolla on tossut.Koskaan ei muilla ole tarvinnut,kovillakaan pakkasilla.Ei edes pienillä...

Tossuja saa ihan hyvin varustetuista eläintarvike liikkeistä (käytössä on),sekä netistäkin löytyy.
      Lemmikkiliikkeistä on siinä mielessä hyvä,että voi sovittaa sopivan koon ja näkee laadun.
      Nuo meidän on ihan hyvin pysyneet,ja tänäänkin kahden tunnin lenkin aikana.

Mutta hommaa sille koirallesi myös kunnon haalari.Varsinkin,jos on polvivikaa,niin ei ole kylmä hyväksi.
      Sekin voi auttaa siihen,että paremmin ulkoilee kylmällä.
      Tossuihin tottuu,kun laitetaan tottumaan :D .Jalkaan vaan,ja menoksi.
      Tosin voihan sitä sisälläkin sisään ajaa,kunhan ei tee siitä mitään numeroa.Useinmiten koirahan reagoi nimenomaan ihmisen käyttäytymiseen.

• janna,.,

Sopiva haalari on hakusessa...oikeaa kokoa kun ei tahdo oikeen löytyä.
        Jos osais ottaa mitat kunnolla ja varman päälle, niin ostaisin tuolta janutexilta, mutta jo manttelia ostaessa huomasin että mitat voi tulla ihan milleen millonkin tuo sattuu köyristelemään, ei nääs tykkää mittailu hommista yhtään, manttelin kyllä on hyväksynyt mukisematta ja mutkien kautta löytyi oikea kokokin eli 33...vaikka omilla mittauksillani sain sellaisia tuloksia kuin 35 tai 37...mutta siis sopivin tuo 33. Tuohon isompaan 35 olen ommellut lenkkeilyä varten etukoiville lahkeet..pikkusen oli sekin työn takana, että viimein prototyyppien kautta sain melkolailla toimivat lahkeet etuosaan, kun muuten kun tuo sukeltaa paremmilla keleillä hankeen "sontiaisten" perään, niin olis puku mahanalta lunta täynnä ja sit sulaa sinne ikävästi, hännän päälle leikkasin loven. 33 koko siis sopivin ja sitä käytetään pikapisutuksilla, helppo pukea, mut jos nyt sais tilattua oikean koon haalarin , niin siihen tuota 33 manttelia päälle olen kaavaillut, jos sit on sopivaa kokoa kerrospukemiseen..jos ee niin sit pitää hommata toi 35 mantteli vielä toinenkin, kun on tullunna torpedoitua tuo edellinen;)
        Tossut pitää myös hommata, se on sit eriasia tuleeko se niillä mihinkään kävelemään, mut sittenhän sen näkee, on nääs tarkka hipiästään;) silitykset ja paijailut on mukavia toki, mut jo kammalla silittelyt saa aikaan hyi vie toi pois mua ilettää ilmeen ja sit selkänahka nykii, kuin saastuis sen kosketuksesta;)
        Terrieri koon haalarin pistin nyt tilaukseen tällä kertaa..saa ny sit nähä..kuinka pieleen tällä kertaa menee..
        kiitoksia neuvoista:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      246
      2179
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      190
      1655
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      47
      1309
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      50
      1025
    5. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      41
      826
    6. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      800
    7. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      31
      780
    8. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      760
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      25
      756
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      647
    Aihe