hei, täällä on varmasti niitäkin joilla on samanlainen tilanne kuin minulla.
Todettu juuri astma ja FEV1 arvo n.60%.
Sairastan kahta autoimmuunisairautta ja nyt en mistään löydä luotettavaa tietoa
siitä, uskaltaako autoimmuunisairas ottaa kausirokotteen kun siinä on sikarokote mukana??
Kausirokote uskallanko ottaa?
8
402
Vastaukset
- uskaliasko???
Millaisia ja mistä olet saanut epäluotettavia? Ehkä kannattaa kysyä sieltä, missä rokotus annetaan.
- ota ihmeessä
Uskallatko sairastaa keuhkokuumeen tai sydänlihastulehduksen tai molemmat yhtäaikaa ? Haluatko hengityskoneeseen ? Jos vastasit kyllä, niin älä ota rokotetta mutta jos vähäänkään epäilyttää (keuhkokuume ja sydänlihastulehdus tappaa perusterveitä nuoriakin hyväkuntoisia) niin ota rokote, se kuitenkin suojaa influenssalta ja niiden tappavilta jälkitaudeilta.
- Tuore astmaatikko
kuten kirjoitin minulla on autoimmuunisairauksia,mistään en ole löytänyt selkeää
tietoa siitä kuinka kausirokote sikarokote reagoi autoimmuunisairauksiin. Entäs jos
kaikki ei menekään noin yksiselitteisen hienosti, vaan rokotteen seurauksena
saan jatkuvia tulehdustauteja kuten toisille käy,kuka silloin ottaa vastuu?
Ai niin - vastuu on ottajalla eikä suinkaan niillä jotka väittävät rokotetta turvalliseksi. - astmaatikko.
Tuore astmaatikko kirjoitti:
kuten kirjoitin minulla on autoimmuunisairauksia,mistään en ole löytänyt selkeää
tietoa siitä kuinka kausirokote sikarokote reagoi autoimmuunisairauksiin. Entäs jos
kaikki ei menekään noin yksiselitteisen hienosti, vaan rokotteen seurauksena
saan jatkuvia tulehdustauteja kuten toisille käy,kuka silloin ottaa vastuu?
Ai niin - vastuu on ottajalla eikä suinkaan niillä jotka väittävät rokotetta turvalliseksi.autoim. sairautta, ja otin rokotteen.
- hyötyy lääketehtaat!
Lue tarkkaan mitä sikapiikkikin sisältää (sivun loppupuolella):
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Vaiettu_sikainfluenssasta.html- varma asiasta
Onko tieto nyt varmasti uudesta rokotteesta, eikä siitä edellisestä. Tämän uuden rokotteen koostumusta on muutettu, miltä osin, en tiedä - vai koskiko se vain unitautia.
Joka tapauksessa 60-vuotista astmaa ja 10-vuotista sydänlihassairautta sairastavana otan rokotukset, jollei minulta niitä kielletä.
- hvgbj
Ihan ensimmäisenä: tämän palstan (tai minkään muunkan nettineuvopalstan) ohjeiden mukaan ei kannata elämäänsä rakentaa. Netissä on paljon huijareita, hysteerikkoja ja väärää informaatiota levittäviä tahoja. Varmasti on oikeaakin levittäviä, mutta omalla terveydellään ei kannata pelata nettineuvojen kanssa.
AINA kun on kyse lääkehoidosta, kannattaa kääntyä lääkärin puoleen.
Sinne minä sinut neuvoisin, etenkin kun on perussairauksia. Autoimmuunnisairauksia on monenlaisia, potilailla on erilaiset lähtökohdat, siksikin kannattaa kysäistä lääkäriltä, etenkin jos on itse epävarma.
Kausi-influenssaan lsiätty h1n1 rokote ei ole sama kuin viime syksynä jaettu. Tarkemmat tiedot saat varmasti lääkäriltäsi.- Sama ilman adjuvantt
Kyllä yksi osa kausi-influenssarokotetta on sama kuin H1N1-rokotteessa, mutta ilman adjuvanttia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!871929- 821760
- 511400
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai471337- 1411305
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I481242Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1061067Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!231022- 39965
Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen59952