Meillä on tyttö (11-vuotias) ja ongelmana kuorsaus. Kuorsannut on jo parisen vuotta. Hammaslääkärillä kun kävimme hammasrautojen takia, tuli puheeksi tytön kuorsaus. Sanoi, ettei ole kovin normaalia tuon ikäisellä. Tytöllä on kookkaat nielurisat. Mieheni suvussa myöskin nielurisa-ongelmia. Ongelmana on vain se, että ei lapsi suostu leikkaukseen. Hätä on suuri jos kuulee edes puhuttavan siitä. Kammoaa kamalasti. Mitä teen??
Iso ongelma
2
580
Vastaukset
- operoitu
lapsi ei päätä operoidaanko hänet vai ei.....
- Kiskotettu
Oletko keskustellut tytön kanssa hänen leikkauspelostaan, mistä se mahtaa johtua? Olisiko hän jostain kuullut tai lukenut joitakin kauhutarinoita, tai olisiko hänellä muuten vääristynyt käsitys sairaalassa olosta? Kyllä tuonikäisen pitäisi jo ymmärtää, että hänen omakin olonsa kohentuisi leikkauksesta. Kuorsaajat nukkuvat usein huonosti ja ovat väsyneitä päivällä.
Yksi konsti kuorsaukseen voisi olla hammaslääkärin kautta hankittava kuorsauskisko. Sitä tosin ei kannata hankkia ennen rautojen poistamista, koska hampaiden asento muuttuu. Se voi myös mittojen mukaan tehtynä tulla aika kalliiksi. Itse maksoin sellaisesta 800 euroa, eikä se auttanut kuin pari vuotta, kun löystyi.
Kuorsauskiskon teho perustuu siihen, että se auttaa pitämään suun sen verran kiinni, että hengitys kulkee nenän kautta. Se ei haittaa esimerkiksi puhumista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Puoluebarometri: Marinin hallituksella 7 parasta mittaustulosta
Orpon hallitusta pitää huonona 2/3 kansalaisista, joka on aika hyvin linjassa hallituspuolueiden yhteenlasketun kannatuk1154274Pride-rautu korvaamaan kirjolohi
Kekkosen saatanan tunari meni muuttamaan aikoinaan sateenkaariväen kalan nimen. Unkarin vallankumouksen innoittamana n302349Purran aikaisemmat kannattajat siirtyneet Lindtmanin leiriin
Melkoinen muutos on käynnissä Suomen politiikan kentällä. Tulevista häviäjistä on hirmuinen kiire päästä ajoissa voittaj672144Olen parasta a-luokkaa
Kerron nyt teille, että olen äärimmäisen utelias, ja iitserakas ihminen. Teen paljon aloituksia itseäni koskien ja tunge361574Se mua jotenkin harmittaa
Et ko sulla ollu näin paljon selvästi mielenpäällä ollut kaikkea, kysymyksiä, neuvoteltavia asioita ja huolenaiheita, et111313- 371295
Järkyttävä hetki - Ellen Jokikunnas pöyristyy italialaisen lääkärin työstä
Unelmia Italiassa -sarjassa ollaan Ellen Jokikunnaksen perheen kanssa Italiassa. Jokikunnas ja Rask ovat rempanneet kakk91138Työeläkkeet ovat pois työntekijän palkasta
Jokainen työeläkkeen nimissä maksettu euro on otettu pois työtä tekevältä palkansaajalta. Mitä korkeampi työeläketaso o261070Oot tosi epätavallinen
ja erikoinen nainen. Tykästyä ikihyviksi sun kaltaiseen naiseen, mitä tästä pitäis edes ajatella.471055Shakki ja matti
Toivoisin, että olisit läsnä ja tukena arjessani. Et edes tietäisi, että se olen minä tässä ja täällä vain. Olisi asioit781003