Kun Citikkalle on tullut niin sanotusti tunnit täyteen, niin paljonko silloin on ollut mittarissa kilometrejä ja minkä ikäinen "hän" on ollut?
Elikkä kestääkö Citikka yhtä paljon kilometrejä ja vuosia kun muut merkit?
Citikan kestoikä?
53
884
Vastaukset
- kohta töihin
ja Citroenillä ja tietenkin jossa oli ostaessani sen 463000 km mittarissa nyt 493000 km ja toiminut moitteetta. Kävin 480000 huollossa jossa uusittiin uusittiin rekisterikilven- ja parkki-poltin sekä pyynnöstäni pyyhkimen sulat ja nyt pyyhkii hyvin. Eikä ollut vikarekisterissä mitään toimintahäiriömerkintöjä.
Mitäs sinä tähän aikaan yöstä mokomia mietit ?- Kysyvä ihminen
täällä usein puhutaan negatiivissävytteisesti Citikan kestävyydestä, niin olis mukava tietää kuinka hyvin palvelleina ne laitetaan paalattaviksi.
- yökyöpeliltä
Kysyvä ihminen kirjoitti:
täällä usein puhutaan negatiivissävytteisesti Citikan kestävyydestä, niin olis mukava tietää kuinka hyvin palvelleina ne laitetaan paalattaviksi.
Kyllä Citroenit menevät hyvinpalvelleina paalaukseen, tosin huomattava osa päätyy museoautoiksi, esim. rättisikat ja iidut, niitähän on varmaan paljon museorekisterissä suhteessa autojen myyntimääriin.
Eihän se mitään haittaa vaikka täällä "puhutaan" negatiivivisesti Citroenistä tällä palstalla ja missä tahansa, nämät puhujat eivät tunnu olevan Citroenin omistajia ja sanovatkin etteivät ikuna kuuna päivänä koske Citroeniin.
Jos Citroenit olisivat huonoja autoja ei niitä myytäisi eikä ehkä valmistettaisi lainkaan kuten monen merkin on käynyt. Montako Ladaa on myyty tänä vuonna Suomessa vaikka valmistus jatkuu, ehkäpä Putin saa ylipuhuttua Väyrysen ja saamme taas ladaa tänne.
Kyllä Citroen on kestävyydeltään laatuauto, tuon korkean laatutaidon osaamisen ovat ralliautoilun saavutukset todistaneet ja siinä on sitten Citroenilla ollut aitiopaikka siirtää tuota laatuvarmuutta siviili malleihinkin. Jos on markkinoilta poistunut autoja niin on myöskin kilpa-autoilusta moni joutunut myös poistumaan. Siinä onkin sinulle enemmän ajatelltavaa kuin kuin kysymyksessäsi " niin olis mukava tietää kuinka pavelleina ne laitetaan paalattaviksi". Jotenkin ontuva tai provosoiva tuo kirjoituksesi.
- mainospuheita
tuossa linkissä ja kaiken lisäksi kyllähän halpaa makkaraa on myyty aina eniten.
- olihan
mainospuheita kirjoitti:
tuossa linkissä ja kaiken lisäksi kyllähän halpaa makkaraa on myyty aina eniten.
Lada aikoinaan in kärkimerkki.
- ojgwjgJgjJgvjwjgj
mainospuheita kirjoitti:
tuossa linkissä ja kaiken lisäksi kyllähän halpaa makkaraa on myyty aina eniten.
Toyotalle kyllä jo kauan. Ei siinä mainostusta tarvita vaan laadukas tuote on aina kaupannut itsensä alalla kuin alalla. Suomeen on tuotu v. 1964 asti yli 700 000 Toyotaa ja nytkin niitä on liikenteessä yli 350 000. Mikään muu automerkki ei ole päässyt lähellekään. Ei edes Lada eikä Vw kupla.
- sama.
Mutta joku silti tojoväkeä tuntuu valvottavan.
- näinvain
katselepa esim. englannin suosituimpien listaa, ja muun euroopan niin kääntyy toisinpäin nuo jutut.
tämä suomi on poikeus, pitää ostaa varmuuden vuoksi japanilainen auto kun sekin minkä ostin 80-luvulla
oli niin "hyvä".olihan ladakin joskus suomen suosituin auto, varmaan sen takia kun oli niin hyvät kaikki
ominaisuudet... - jjdjsjs
näinvain kirjoitti:
katselepa esim. englannin suosituimpien listaa, ja muun euroopan niin kääntyy toisinpäin nuo jutut.
tämä suomi on poikeus, pitää ostaa varmuuden vuoksi japanilainen auto kun sekin minkä ostin 80-luvulla
oli niin "hyvä".olihan ladakin joskus suomen suosituin auto, varmaan sen takia kun oli niin hyvät kaikki
ominaisuudet...mutta jos Skoda on muka parempi auto kuin Porshe niin syön hattuni. Täysin pöljä tutkimus.
- ratkaisee
Kun auton arvo tippuu nopeasti, vähän isompikin remontti on kannattamaton jo melko nuorena. Citroen on yksi nopeimmin arvoaan menettäviä merkkejä ja siitä syystä niitä menee purkuun melko nuorina ja melko vähän ajettuina. Kyse ei siis ole siitä että se olisi huonompi kuin muut, vaan nopeasta arvon alenemasta.
- pettynytomistaja
Pitkä Sitikan kestoikä. Ei niillä kovin monta vuotta ajele noin 5 vuotta. Siinä vaiheessa alkaa kaikki sähkö hienoudet jo reistaamaan siinä määrin että saa nostaa kädet pystyyn. Omassa sitikassa on tällä hetkellä ja juuri kovilla pakkasilla sellainen vika. Kuskin puoleinen ikkuna elää omaa elämäänsä aukee ja sulkeutuu omia aikojaan onpa hienoa tälläisessä säässä.
- Ceevitonen
dieseli kohta kymmenvuotiaaksi eikä vieläkään sähkövikoja. Sinä joka noin hyvin ja varmasti tiedät niin voitko sanoa milloin 526475 km ajetussa alkaisi noita sähkövikoja ilmenemään, että voisi alkaa suunnitella siirtymistä nuorempaan tai ettei peräti siirry tuliterään kun sekin miellyttäisi, vallankin kun on mitättömien korjauskulujen takia kerääntynyt rutkasti välirahaksi.
Sähkövikoja on ollut seuraavasti akku meni viimekesänä 9 vuotiaana huoltoasemalla tankkauksen aikana tyhjäksi tai oikosulkuun mutta viereisestä akkuliikkeestä löytyi uusi. Pitkänvalon (halogeenit) polttimoita aina joskus menee ja joitakin pikkupolttimoita on aina harvakseen on mennyt ja olen niitä itse. Lähivalot ovat xenonit ja niissä alkuperäispolttimot. Webaston vesipumppu uusittu kerran, siinäpä tuo sähköpuolen historia. - Ole tyytyväinen
että ikkuna sulkeutuu!! voipi jäädä auki -25 pakkasella
- citr,as
Ole tyytyväinen kirjoitti:
että ikkuna sulkeutuu!! voipi jäädä auki -25 pakkasella
citikka kestää noin 5v jolloin se viimeistään kannattaa viedä paalattavaksi.
- citr,as
citr,as kirjoitti:
citikka kestää noin 5v jolloin se viimeistään kannattaa viedä paalattavaksi.
Ja Toyota ruostuu puolet nopeammin, eli laske siitä.
- citr,as
citr,as kirjoitti:
Ja Toyota ruostuu puolet nopeammin, eli laske siitä.
helposti paalattava tuo tojota kun ruosteinen tulee halvalla tiivis paali.
- nipponisti.
citr,as kirjoitti:
helposti paalattava tuo tojota kun ruosteinen tulee halvalla tiivis paali.
Tiedätkö miksei ruosteisia sitikoita näy liikenteessä?
- åsmå
nipponisti. kirjoitti:
Tiedätkö miksei ruosteisia sitikoita näy liikenteessä?
vuosimalli 1990 jälkeen ruostuneet.
Kesäisin näkyy kyllä suht. paljon vanhempiakin. Harrasteajoneuvoja ovat. - kuka valehtelee
Ceevitonen kirjoitti:
dieseli kohta kymmenvuotiaaksi eikä vieläkään sähkövikoja. Sinä joka noin hyvin ja varmasti tiedät niin voitko sanoa milloin 526475 km ajetussa alkaisi noita sähkövikoja ilmenemään, että voisi alkaa suunnitella siirtymistä nuorempaan tai ettei peräti siirry tuliterään kun sekin miellyttäisi, vallankin kun on mitättömien korjauskulujen takia kerääntynyt rutkasti välirahaksi.
Sähkövikoja on ollut seuraavasti akku meni viimekesänä 9 vuotiaana huoltoasemalla tankkauksen aikana tyhjäksi tai oikosulkuun mutta viereisestä akkuliikkeestä löytyi uusi. Pitkänvalon (halogeenit) polttimoita aina joskus menee ja joitakin pikkupolttimoita on aina harvakseen on mennyt ja olen niitä itse. Lähivalot ovat xenonit ja niissä alkuperäispolttimot. Webaston vesipumppu uusittu kerran, siinäpä tuo sähköpuolen historia.sitikoissa vikoja mutta sitruunapatongissa ja citroen foorumilla on ja paljon? Joku valehtelee mutta kuka.
- vittuillaan...
kuka valehtelee kirjoitti:
sitikoissa vikoja mutta sitruunapatongissa ja citroen foorumilla on ja paljon? Joku valehtelee mutta kuka.
Ei täällä S24:n autoilupalstoilla kannata kysellä apua ongelmiin, koska vastaukseksi saa pelkkää vittuilua.
Vioista ja ongelmista keskustellaan palstoilla, joilla sen voi tehdä rakentavassa hengessä.
Saman voit huomata myös esimerkiksi Toyopalstalla. Siellä homma meni muutama vuosi sitten jopa niin pitkälle että asiallisetkin vikoja koskevat aloitukset poistettiin palstan sheriffin toimesta muutamassa tunnissa. - citroen-asentaja
nipponisti. kirjoitti:
Tiedätkö miksei ruosteisia sitikoita näy liikenteessä?
niin pitkään että ehtisivät ruostua = 1vuosi
- FJQ
aina tilastojen hännillä muutamaa HARVAA poikkeusta lukuunottamatta. MIKSI?
- Audi-mies A1
Jottei tolloa toyoteroa harmita että osti maailman huonoimman auton kuvatuksen.
- jäit kiinni
Audi-mies A1 kirjoitti:
Jottei tolloa toyoteroa harmita että osti maailman huonoimman auton kuvatuksen.
vaihtoi yhtäkkiä audii. Ahaa ...psykologista sodankäyntiä. Olet niin arvattava että ei onnistu.
- Baron Munchausen
jäit kiinni kirjoitti:
vaihtoi yhtäkkiä audii. Ahaa ...psykologista sodankäyntiä. Olet niin arvattava että ei onnistu.
vuosimalli 1990 jälkeen ruostuneet AX ,Visa.. nämä eivät muka ruostu hahaha taas paskaa
- åsmå
Baron Munchausen kirjoitti:
vuosimalli 1990 jälkeen ruostuneet AX ,Visa.. nämä eivät muka ruostu hahaha taas paskaa
tilalle Citikan pikkuautoksi.
Visaa ei 90- luvulla kai tehtykään?
Ax:ssä oli jo paljon esim muovisia osia, kuten esim, takaluukku. Ruostuu tosi hyvin...
Myönnän, että AX on takalokasuojastaan herkkä. Pohjastaan ja helmoistaan ei niinkään.
90- luvulta lähtien Citikoiden korroosiokestävyys olennaisesti parantunut. Erityisesti haluan nostaa esiin muutoksen Xantiasta alkaen - tojopojoton
åsmå kirjoitti:
tilalle Citikan pikkuautoksi.
Visaa ei 90- luvulla kai tehtykään?
Ax:ssä oli jo paljon esim muovisia osia, kuten esim, takaluukku. Ruostuu tosi hyvin...
Myönnän, että AX on takalokasuojastaan herkkä. Pohjastaan ja helmoistaan ei niinkään.
90- luvulta lähtien Citikoiden korroosiokestävyys olennaisesti parantunut. Erityisesti haluan nostaa esiin muutoksen Xantiasta alkaenZX oli ennen Xantiaa, eikä ruostu sekään!
- Onnellinen omistaja.
Melkoiset koneet on ajettu 470000tkm ja ei tarvitse oljyjä lisäillä 20000km aikana,syytähän olisi vaihtaa vaikka 10000km välein.
Ja miten mukava alusta pakkaskeleilläkin,jos lähtisin japsiautolla niin se olisi kuin kivireellä ajas ja istuisi polvetsuussa takamus melkein tiessä kiini.
En sen takia ajele moisella vehkeellä matkaa,mersuja on ollut mutta hiukan liian kova alustainen matkantekoon.Eriasia on tietenkin s sarja jossa on jo todella hyvä kyyti mutta maksaa liikaa.
On käsittämätöntä kuinka hyvän diesel citroenin saa ja halvalla ja ne varusteet pesee käytännössä kaikki merkit.- minunkin C5
kulkee ja vaivatta ilman remppoja. Suorastaan ihme auto kestävyydessä.
- demirkazik
Ei ne kauheen hyvin kestä. Jätin kesällä "täysinpalvelleen" BX van TD:n Ranskaan, kun tulin veneellä kotiinpäin. Eihän tuolla ollut ajettu vielä ihan 750tkm tekniikallakin vasta 550tkm niin ja vuosimalli oli 1992. Kotipihalta lähti aikanaan paaliin vm 1987 BX break diesel sillä oli taivallettu 570tkm taisi tuo paalaus tapahtua 2002tai 2003. Ainoa tojo minkä olen omistanut lähti paaliin n.8v ikäisenä ja n.250tkm ajettuna, kun tojon hieno diesel poiki ja koriakin olisi pitänyt hitsata. PS: noita sitikoita ei ollut hisattu vielä tuolloin ruosteen vuoksi. Niin ja noita hitsausharjoituksia olen tehnyt autojen kanssa ihan riittämiin tuolla 1980 luvun alkupuoliskolla. Silloin oli ihan sama minkä merkkinen oli auto ruostekorjauksia joutui tekemään jo alle 10v ikäisiin.
- detectivee
minunkin C5 kirjoitti:
kulkee ja vaivatta ilman remppoja. Suorastaan ihme auto kestävyydessä.
citroen foorumilla eikä laatu ja vika eikä katsastus eikä käyttäjätyytyväisyystilastoissa? Jossain on mätää mutta missä???
- joku valehtelee
demirkazik kirjoitti:
Ei ne kauheen hyvin kestä. Jätin kesällä "täysinpalvelleen" BX van TD:n Ranskaan, kun tulin veneellä kotiinpäin. Eihän tuolla ollut ajettu vielä ihan 750tkm tekniikallakin vasta 550tkm niin ja vuosimalli oli 1992. Kotipihalta lähti aikanaan paaliin vm 1987 BX break diesel sillä oli taivallettu 570tkm taisi tuo paalaus tapahtua 2002tai 2003. Ainoa tojo minkä olen omistanut lähti paaliin n.8v ikäisenä ja n.250tkm ajettuna, kun tojon hieno diesel poiki ja koriakin olisi pitänyt hitsata. PS: noita sitikoita ei ollut hisattu vielä tuolloin ruosteen vuoksi. Niin ja noita hitsausharjoituksia olen tehnyt autojen kanssa ihan riittämiin tuolla 1980 luvun alkupuoliskolla. Silloin oli ihan sama minkä merkkinen oli auto ruostekorjauksia joutui tekemään jo alle 10v ikäisiin.
kestää aina mutta kun mennään sitikkaharrastajien merkkifoorumeille pois provofoorumilta niin johan on kaikenlaista valitusta ja vikaa. Kuka valehtelee?
- demirkazik
joku valehtelee kirjoitti:
kestää aina mutta kun mennään sitikkaharrastajien merkkifoorumeille pois provofoorumilta niin johan on kaikenlaista valitusta ja vikaa. Kuka valehtelee?
Kyllä minä merkkifoorumillakin kirjoitan, eikä siellä sen enempää vikoja sitikoissa ole kuin täälläkään, vähemmän ennemmin, kun provopellet puuttuu. Enhän minä tuossa vikojen puuttumisesta puhunut mitään, vastasin vain kysymykseen kuinka kauan ja kuinka paljon. Noiden sitikoiden kilometreihin taisi mahtua kymmenkunta vikaa ja reilusti kulutusosia. Esimerkkinä voidaan pitää kaikkia sitikoilla ajamian kilometrejä (yli 1,5 miljoonaa) ja tiellejättämisiä mahtuu noihin kilometreihin 4kpl. Kokeiltiin ennen nykyistä C5:ttä mitsun outlanderia dieselillä ja se jätti tielle n.23tkm ajettuna???? Joten luottamukseni jaappanilaisiin putosi taas nollaan!
- kaikki lukenut
demirkazik kirjoitti:
Kyllä minä merkkifoorumillakin kirjoitan, eikä siellä sen enempää vikoja sitikoissa ole kuin täälläkään, vähemmän ennemmin, kun provopellet puuttuu. Enhän minä tuossa vikojen puuttumisesta puhunut mitään, vastasin vain kysymykseen kuinka kauan ja kuinka paljon. Noiden sitikoiden kilometreihin taisi mahtua kymmenkunta vikaa ja reilusti kulutusosia. Esimerkkinä voidaan pitää kaikkia sitikoilla ajamian kilometrejä (yli 1,5 miljoonaa) ja tiellejättämisiä mahtuu noihin kilometreihin 4kpl. Kokeiltiin ennen nykyistä C5:ttä mitsun outlanderia dieselillä ja se jätti tielle n.23tkm ajettuna???? Joten luottamukseni jaappanilaisiin putosi taas nollaan!
ovat aina viimeisiä näissä laajoissa autojen vika, katsastus, käyttäjätyytyväisyys ja laatutkimuksissa? Miksi sitikan eurooppalaiset omistajat ja autolehdet eivät ole niihin tyytyväisiä vaan nostavat japanilaiset autot etunenässä Toyotan vuosi vuoden jälkeen voittajiksi? Olisihan heillä mahdollisuus siihen JOS HE OLISIVAT TYYTYVÄISIÄ omiin autoihinsa. Siinä sitä onkin ihmettelemistä sillä otanta on todella laaja eli tuhansia autonkäyttäjiä ympäri Eurooppaa.
Olen huomannut että vain tällä suoli24 palstalla sitikkakuskit kehuvat varauksetta omaa merkkiään mutta muualla ei ... päinvastoin valittavat hyvin usein ongelmiaan. Tässä on selvä ristiriita. Homma ei ole johdonmukaista. - ihan kauhiast
kaikki lukenut kirjoitti:
ovat aina viimeisiä näissä laajoissa autojen vika, katsastus, käyttäjätyytyväisyys ja laatutkimuksissa? Miksi sitikan eurooppalaiset omistajat ja autolehdet eivät ole niihin tyytyväisiä vaan nostavat japanilaiset autot etunenässä Toyotan vuosi vuoden jälkeen voittajiksi? Olisihan heillä mahdollisuus siihen JOS HE OLISIVAT TYYTYVÄISIÄ omiin autoihinsa. Siinä sitä onkin ihmettelemistä sillä otanta on todella laaja eli tuhansia autonkäyttäjiä ympäri Eurooppaa.
Olen huomannut että vain tällä suoli24 palstalla sitikkakuskit kehuvat varauksetta omaa merkkiään mutta muualla ei ... päinvastoin valittavat hyvin usein ongelmiaan. Tässä on selvä ristiriita. Homma ei ole johdonmukaista.mikä sinut pane tulemaan tänne ja kirjoitteleen ? Minä en tuhlaisi aikaani mokomaan. Täällä taitaa kylläkin vierailla enemmän muitten merkkien omistajia kuin Citroenien omistajia joten sitäkin voi ihmetellä. Kai niillä on kullakin omanlaiset selitykset, mutta millainen on sinun selityksesi ?
- c5viini
kaikki lukenut kirjoitti:
ovat aina viimeisiä näissä laajoissa autojen vika, katsastus, käyttäjätyytyväisyys ja laatutkimuksissa? Miksi sitikan eurooppalaiset omistajat ja autolehdet eivät ole niihin tyytyväisiä vaan nostavat japanilaiset autot etunenässä Toyotan vuosi vuoden jälkeen voittajiksi? Olisihan heillä mahdollisuus siihen JOS HE OLISIVAT TYYTYVÄISIÄ omiin autoihinsa. Siinä sitä onkin ihmettelemistä sillä otanta on todella laaja eli tuhansia autonkäyttäjiä ympäri Eurooppaa.
Olen huomannut että vain tällä suoli24 palstalla sitikkakuskit kehuvat varauksetta omaa merkkiään mutta muualla ei ... päinvastoin valittavat hyvin usein ongelmiaan. Tässä on selvä ristiriita. Homma ei ole johdonmukaista.tästä syystä että citroenien omistajat osaavat itse huoltaa ,korjata autojansa,vrt idän merkkien alla kulkeviin laitteisiin nähden .kun tietää mikä auto on niin on vähän tekosyitä vaihtamiseen ,
- kommarisitikka
c5viini kirjoitti:
tästä syystä että citroenien omistajat osaavat itse huoltaa ,korjata autojansa,vrt idän merkkien alla kulkeviin laitteisiin nähden .kun tietää mikä auto on niin on vähän tekosyitä vaihtamiseen ,
pitääkin olla automekaanikko ja nosturi valmiina sekä laatikollinen osia valmiina.
- kysyvä ihminen
ihan kauhiast kirjoitti:
mikä sinut pane tulemaan tänne ja kirjoitteleen ? Minä en tuhlaisi aikaani mokomaan. Täällä taitaa kylläkin vierailla enemmän muitten merkkien omistajia kuin Citroenien omistajia joten sitäkin voi ihmetellä. Kai niillä on kullakin omanlaiset selitykset, mutta millainen on sinun selityksesi ?
Tätä itsekkin ihmettelen. Mikä saa ihmisen vieraan merkin palstalle vakuuttelemaan oman merkkinsa paremmuutta?
Itse en Citikkaa omista, mutta kirjoittelen joskus palstalle koska Citroen on aidosti persoonallinen merkki ulkonäkönsä ja kaasunestejoustensa yms. ansiosta.
Siinä on sitä jotain jota missään muussa merkissä ei ole. - demirkazik
kaikki lukenut kirjoitti:
ovat aina viimeisiä näissä laajoissa autojen vika, katsastus, käyttäjätyytyväisyys ja laatutkimuksissa? Miksi sitikan eurooppalaiset omistajat ja autolehdet eivät ole niihin tyytyväisiä vaan nostavat japanilaiset autot etunenässä Toyotan vuosi vuoden jälkeen voittajiksi? Olisihan heillä mahdollisuus siihen JOS HE OLISIVAT TYYTYVÄISIÄ omiin autoihinsa. Siinä sitä onkin ihmettelemistä sillä otanta on todella laaja eli tuhansia autonkäyttäjiä ympäri Eurooppaa.
Olen huomannut että vain tällä suoli24 palstalla sitikkakuskit kehuvat varauksetta omaa merkkiään mutta muualla ei ... päinvastoin valittavat hyvin usein ongelmiaan. Tässä on selvä ristiriita. Homma ei ole johdonmukaista.Ja silti todennäköisesti suurempi osa citikan omistajista valitsee seuraavaksi citikan, kuin tojon omistajista tojotan (TM koeajojen yhteydessä tehdään nykyisin kysely ko auton omistajille ja esim C5 omistajista n.75% valitsee seuraavaksi citikan, kun aven vastaava on n.65%)
- demirkazik
kommarisitikka kirjoitti:
pitääkin olla automekaanikko ja nosturi valmiina sekä laatikollinen osia valmiina.
En oo automekaanikko enkä vielä ole laatikollisia osia tarvinnut (paitsi kerran tehtiin kaverille kahdesta 6v ikäisestä tojosta yksi, kun toisessa oli ruostevikaa ja toisessa kone poikinut.) Laitetaan tähän autot joihin olen ruostekorjauksia hitsaamalla tehnyt ja samalla minkä ikäinen auto oli. Morris mailer vm -71 oli 9v korjatessani, Opel record C vm 69 oli 13v, Saab 99 vm -74 oli 9v, toyota carina ll -87 oli 6v (ja silti meni paaliin), Ford sierra -87 oli 9v, Volvo 340 -88 oli 9v Volvon jälkeen tultiin järkiimme ja yhtä japsi hairahdusta lukuunottamatta onkin sen jälkeen kaikki olleet citikoita ja iät välillä 1-18v eikä yhtään niistä ole tarvinnut hitsata.
- korkein status
demirkazik kirjoitti:
Ja silti todennäköisesti suurempi osa citikan omistajista valitsee seuraavaksi citikan, kuin tojon omistajista tojotan (TM koeajojen yhteydessä tehdään nykyisin kysely ko auton omistajille ja esim C5 omistajista n.75% valitsee seuraavaksi citikan, kun aven vastaava on n.65%)
että Toyotan asiakasuskollisuus on kaikkein korkein kaikista automerkeistä. Yli 90% big T:n omistajista valitsee seuraavaksi autoksi Toyotan.
- aaa-luokkaa
demirkazik kirjoitti:
Ja silti todennäköisesti suurempi osa citikan omistajista valitsee seuraavaksi citikan, kuin tojon omistajista tojotan (TM koeajojen yhteydessä tehdään nykyisin kysely ko auton omistajille ja esim C5 omistajista n.75% valitsee seuraavaksi citikan, kun aven vastaava on n.65%)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Toyota
"Toyota Motor Corporation, yleisemmin Toyota, on japanilainen kansainvälinen yhtiö. Toyota tunnetaan maailmanlaajuisesti erittäin korkeasta tuotelaadustaan, helppokäyttöisyydestään ja asiakastyytyväisyydestään. Toyotan nykyiset omistajat ostavat seuraavaksi autokseen noin 90 prosentin todennäköisyydellä edelleen Toyotan tai Lexuksen. Muilla merkeillä ei ole läheskään näin suurta asiakasuskollisuutta." - Tässä todellinen syy
korkein status kirjoitti:
että Toyotan asiakasuskollisuus on kaikkein korkein kaikista automerkeistä. Yli 90% big T:n omistajista valitsee seuraavaksi autoksi Toyotan.
suomessa käytetään maailman eniten mielenterveys lääkkeitä. Ovat maailmalla huolissaan suomalaisten mielenterveydestä. samoin suomalaiset johtaa japanilaisten kanssa itsemurhatilastoja. Ymmärtäähän sen, kun valmistusmaassa, maassa missä näitä "auton"romuja valmistetaan, ja myydään, kuten suomessa. Japanilaiset tappavat itsensä. kun eivät kestä sitä häpeää, eivätkä voi myöntää sitä totuutta, että myyvät maailmalle täyttä paskaa. Suomalaisten itsemurhien syy taas on siinä etteivät kehtaa myöntää ostaneensa tätä paska, mitä japanista tuodaan.
- 17+1
korkein status kirjoitti:
että Toyotan asiakasuskollisuus on kaikkein korkein kaikista automerkeistä. Yli 90% big T:n omistajista valitsee seuraavaksi autoksi Toyotan.
miksi näin on! Tai senhän tietää kaikki, tojotaa ei muut halua, kuin merkkiliikkeet!!! Siellä sit ylihintaan yritetään myydä "linttoja" hyväuskoisille ihmisille, jotka etsivät AUTOA! Big T...paremminkin Big B...roblem...ettekö te broblemien omista eiku haltijat voi jo siirtyä sinne "omille" sivuille, eiköhän siellä riitä teille ihmeteltävää, BIG PROBLEMIEN parissa, teidän patsaannehan on aika huonossa maineessa, muutamiakymmeniä kuolleita ja silleen...
- 018§+02
17+1 kirjoitti:
miksi näin on! Tai senhän tietää kaikki, tojotaa ei muut halua, kuin merkkiliikkeet!!! Siellä sit ylihintaan yritetään myydä "linttoja" hyväuskoisille ihmisille, jotka etsivät AUTOA! Big T...paremminkin Big B...roblem...ettekö te broblemien omista eiku haltijat voi jo siirtyä sinne "omille" sivuille, eiköhän siellä riitä teille ihmeteltävää, BIG PROBLEMIEN parissa, teidän patsaannehan on aika huonossa maineessa, muutamiakymmeniä kuolleita ja silleen...
http://www.autobild.de/artikel/auto-bild-tuev-report-2011-1316911.html
- Lumilapio.Shellistä.
14 v Xantia, 363 000 mittarissa, ei syö öljyä, ei pahasti ruosteessa. 7 litraa satasella maantiellä. ABS-valo tuppaa kosteilla keleillä palamaan. Kuluvia osia vaihdettu. Parempi kuin uusi venäläinen.
- me-262
Xantian kohdalla tuntuu vähän siltä, että käyttöaika vaikuttaa enemmänkin parastaennen päivämäärään. Tollaset viisitoista vuotta vanha Xanttia nääs alkaapi pikkuhiljaa vaatimaan hydrauliletkujen(painotan sanaa letkujen) vaihtoja ja merkkikorjaamoille on aivan turha viedä letkujen vaihtoon, koska kyseisten töiden hinnoittelu on aivan järjetömän käsittämätöntä...
Reilut 260 000 km ajettu -96:nen Xanttia ja merkkikorjaamon 1000:een euroon hinnoittelema hydraulivuotoremppa hoidettu asiansa osaavalla korjaamolla 370€ hintaan ja kaiken kukkuraksi merkkiliikkeen diagnoosi vuotopaikasta oli aivan väärä, hö...
Ps. Olkaa tarkkaavaisia Kotkan Auto-Sunin huoltopuolen hinnoittelujen kanssa... - kokemuksella
Sitikoissa on mielestäni heikompi nivelistö vertaillessa muihin saman koko luokan autoihin,tarkoitan palloniveliä ohjauksessa ja jousituksessa. Nivelien vaihto alkaa 60 000-70 000 km jälkeen.
Moottorit ovat olleet hyviä ja luotettavia kaikissa henkilö malleissa,niin bensa- kuin dieseleissäkin- C5 m/2004
Kuinkahan paljon jälkeen 60 000- 70 000 km noita niveliä pitää vaihtaa kun minun autoni nivelet ovat kelvanneet katsastuksissa ja mittarissa 204 600 km olisi kiva tietää kun sinulla jokinlaista tietoa tuntuu olevan.
- THP 150
Maamme vanhin kilvissä oleva Citroën on 1920-luvulta, kaukoidän kapineita rantautui maahamme vasta 1960-luvulla.
2CV tuonti alkoi Helsingin olympilaisten aikoihin v.1952.
ELI YLI 85 VUOTTA. - huonovointisena
780tkm jälkeen varaosisksi, joten ihan hyvin palveli. Nyt uusi C5 vasta 200tkm takana.
- ja tämä totta
1-vuosi / 20tkm parikymmentä kertaa korjaamoon hinattuna, eli kestää kuin ralliversio jos kaikki osat vaihdetaan "muutaman erikoiskokeen jälkeen"
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663432Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463262Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423137- 522688
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271890- 481656
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881559Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401515- 391360