makso 199e sis kaikki suodattimet
1.6 bensa ceed 20000km huolto
40
1296
Vastaukset
- teit?
Anna ihan reilusti myös paikka, jotta minäkin voin huollattaa siellä ensi kerralla. Minulla oli paljon kalliimpi. Oliko sinulla omat öljyt kun kerroit että suodattimet sisältyi hintaan?
- kerron
keminmaan delta ja mitään ei ollu matkassa
- vain, ja
Besa-asemalla halvemalla öljyn vaihto.
Vai väitätkö, että vaihdettiin raitisilma- ja ilmansuodatin bensansuodatin, kun kerran kaikki?
Jarutkin varmaan purettiin ja putsattiin?
Olsi konkassa moinen pulju!- CRDIsti
Eihän bensiimoottorisen 20 tkm huollossa tulekkaan vaihtaa kuin öljynsuodatin ja asiakkaan niin halutessa raitisilmasuodatin.
Dieselissä olisi sitten tarjolla myös pa-suodatin tuossa huollossa, mutta sekin vain suosituksena. - öljynvaihtopisteessä
CRDIsti kirjoitti:
Eihän bensiimoottorisen 20 tkm huollossa tulekkaan vaihtaa kuin öljynsuodatin ja asiakkaan niin halutessa raitisilmasuodatin.
Dieselissä olisi sitten tarjolla myös pa-suodatin tuossa huollossa, mutta sekin vain suosituksena.Alle puolet tosta hinnasta.
- ja äkkiä
öljynvaihtopisteessä kirjoitti:
Alle puolet tosta hinnasta.
öljynvaihtopisteeseen ja tarjoa esson baarissa kamraateille kaffet,mutta varokaa potkimasta liikaa corollan renkaita ettei mene aurauskulma pieleen.
- mikä korolla?
ja äkkiä kirjoitti:
öljynvaihtopisteeseen ja tarjoa esson baarissa kamraateille kaffet,mutta varokaa potkimasta liikaa corollan renkaita ettei mene aurauskulma pieleen.
Mitä corolla kuluu ylihintaseen kian öljynvaihtoon?
Joku retotostelee kehuja, kun vaihto kiaan öljyt parillasataa. Muuala saisi ale puoleenhintaan.
- on tyhmää maksaa ...
Suodatin 10€
Öljy 42€
Työ 30€ sis. jäteenkäsittelyn ja pientarvikelisän.
yht. 82€
199-82= 107
SADALLASEITSEMÄLLÄ EUROLLA VAITAA VIELÄ TOISENKIN KERRAN JA JÄÄ KAHVIRAHATKIN!!
ps. samalla 82 rahalla katsottiin autosta muutakin- vilkasta
joskus huolto-ohjelmaa. Kun sen tekee oikea oppisesti niin siihen tulee muutakin kuin öljyn vaihto.
- CRDIsti?
No lähes tuon hintainen(n.100) se oli perheen edellisen bensa Cee'd:N öljynvaihto Deltassakin. Nykyiseen Dieseliin ei ole vielä tarvinnut vaihtaa omalla kustannuksella öljyjä, että en osaa sanoa tarkkaa hintaa, sain kaupantekijäistä nuo ensimmäiset öljyt. Luultavasti on kalliimpi.
Huomioipa tauno-kuomaseni nyt se, että määräaikaishuolto on jokatapauksessa tehtävä 20tkm tai vuoden välein kumpi ensin täyttyy, muutoin takuu voidaan pahimmillaan jopa evätä, tai ainakin jos on vähänkin epäilystä, että huolto-ohjelmassa mainittujen seikkojen laiminlyönti on vaikuttanut vian syntyyn, niin taatusti tulee pitkät puheet siitä että meneekö vika takuuseen.
n. 100€ - mainitsemasi 82€, ei muuten ole puolet halvempi.
Ymmärsithän nyt, että huolto ja öljynvaihto ovat eri asioita? Autoon on syytä tehdä muutankin kuin vaihtaa öljyt ajoittain.
Jos toteat, että ne muut ovat turhia ja rahastusta, niin minulta loppuu argumentit, jos lopputuloksella ei ole merkitystä, et aja autollasi kauaa, saat siitä huoltamattomanakin hyvän hyvityksen ja kannat itse riskin takuun lakkaamisesta niin sähän säästät siinä selvää rahaa, mutta eikös silloin kannata jättää se öljyynvaihtokin väliin? - 18
vilkasta kirjoitti:
joskus huolto-ohjelmaa. Kun sen tekee oikea oppisesti niin siihen tulee muutakin kuin öljyn vaihto.
huoltokirjas mitä kuuluu huoltoon.
kian kirja ei sisällä huolto-ohjelmaa, pelkät leiman paikat.
jotenka autonhan voi huoltaa vaikka pelkät öljyt vaihtamalla. - tarkastukset?
18 kirjoitti:
huoltokirjas mitä kuuluu huoltoon.
kian kirja ei sisällä huolto-ohjelmaa, pelkät leiman paikat.
jotenka autonhan voi huoltaa vaikka pelkät öljyt vaihtamalla.Ne asentaja tekee samalla, kun löntii öljyropun irrotaa ja hätäsesti sulkee..
Kun katsoo automaankin mainosta. Pitkä lista, mutta pelkkä oljynvahito ja 129€. Koeajaot on hallista ulos.. Kaiki muu maksaa erikseen.. - mdudiu89
18 kirjoitti:
huoltokirjas mitä kuuluu huoltoon.
kian kirja ei sisällä huolto-ohjelmaa, pelkät leiman paikat.
jotenka autonhan voi huoltaa vaikka pelkät öljyt vaihtamalla.tosin erillisessä vihkossa,ainakin minulla-
- CRDIsti
18 kirjoitti:
huoltokirjas mitä kuuluu huoltoon.
kian kirja ei sisällä huolto-ohjelmaa, pelkät leiman paikat.
jotenka autonhan voi huoltaa vaikka pelkät öljyt vaihtamalla.Etkai ole tosissasi?
Kuvitteletko tosiaan, että jos ei ole rastiruutuun tehtävää siinä leiman yhteydessä, niin autoon ei tarvitse eri huolloissa tehdä mitään?
Eli riittää kun vaihdat öljyt?
Voipi olla ilmasuodatin ja raitisilmasuodatin aika tukossa jo 150tkm kohdalla, mutta mikäpä siinä, omalleenhan tekee jokainen mitä lystää.
Turha kai niitä öljyjäkään sinne on vaihdella, jos ei aio muutoin noudattaa huolto-ohjelmaa. - että silleen
CRDIsti kirjoitti:
Etkai ole tosissasi?
Kuvitteletko tosiaan, että jos ei ole rastiruutuun tehtävää siinä leiman yhteydessä, niin autoon ei tarvitse eri huolloissa tehdä mitään?
Eli riittää kun vaihdat öljyt?
Voipi olla ilmasuodatin ja raitisilmasuodatin aika tukossa jo 150tkm kohdalla, mutta mikäpä siinä, omalleenhan tekee jokainen mitä lystää.
Turha kai niitä öljyjäkään sinne on vaihdella, jos ei aio muutoin noudattaa huolto-ohjelmaa.Huollot ovat aivan ala-arvoisa. Ei ne merkkihuollossakaan juuri muuta tee kuin vaihtaa ölljyt ja suodattimet sun muut joista voi periä lisähintaa.
Itseä vitutti suunnattomasti, kun olin enne huoltoon viemistä todennut että kuljettajan ovi narisee saranoistaan. Kun hain auton merkkihuollosta ja avasin oven, niin se narisi edelleen, kuitenkin kädessäni olevassa huoltoraportissa luki että ovien saranat on rasvattu. En käynyt reklamoimassa vaihdoin auton ja kyseistä merkkiä en osta enään milloinkaan.
- Seppo taalasmaa
Joensuussa ad-korjaamolla maksoi 1.4 ceedin huolto(20tkm) 177e. Sisälsi kaikki huolto-ohjelman mukaiset toimenpiteet. Suodattimista vaihtui ilman- ja raitisilmansuodatin. Bensansuodatintahan ei tuossa huollossa vielä tarvitsekaan vaihtaa.
- Asta he Kia man
Pärnäsen korjaamolla vastaava huolto maksoi 178€ ja siihen kuului polttoainesäiliön täyttäminen.
- osilla..
Motonetin osilla maksaisi 40€- Jää vilä katetta ja työlle 137€.
Mitähän alkuperäset osat maksaisi? - hyi haisevat
osilla.. kirjoitti:
Motonetin osilla maksaisi 40€- Jää vilä katetta ja työlle 137€.
Mitähän alkuperäset osat maksaisi?tuulipukukansan oma rompetori
- Demarcus Cheddar
hyi haisevat kirjoitti:
tuulipukukansan oma rompetori
Niin on ja Kia on rupusakin kinneri!
- hahahahahaaaahaaa
"Joensuussa ad-korjaamolla maksoi 1.4 ceedin huolto(20tkm) 177e. Sisälsi kaikki huolto-ohjelman mukaiset toimenpiteet. Suodattimista vaihtui ilman- ja raitisilmansuodatin. Bensansuodatintahan ei tuossa huollossa vielä tarvitsekaan vaihtaa. "
Sehän on kympn tarkkuudella sama hinta kuin delttassa, mutta autosi takuulle sait nyt heittää hyvästit (ainakin ohjainlaite ym sähköviat). Samoin ohjainlaitepäivitysten, huoltokampanjoiden ja koritarkastusken tekeminen jäi. 7 pitkää vuotta miettiä että kannattiko :D - käryäry
hahahahahaaaahaaa kirjoitti:
"Joensuussa ad-korjaamolla maksoi 1.4 ceedin huolto(20tkm) 177e. Sisälsi kaikki huolto-ohjelman mukaiset toimenpiteet. Suodattimista vaihtui ilman- ja raitisilmansuodatin. Bensansuodatintahan ei tuossa huollossa vielä tarvitsekaan vaihtaa. "
Sehän on kympn tarkkuudella sama hinta kuin delttassa, mutta autosi takuulle sait nyt heittää hyvästit (ainakin ohjainlaite ym sähköviat). Samoin ohjainlaitepäivitysten, huoltokampanjoiden ja koritarkastusken tekeminen jäi. 7 pitkää vuotta miettiä että kannattiko :Dhuollot itse niin mikään ei estä sitä tekemästä,muuten huonoimmassa tapauksessa takuu voi olla mennyttä
- CRDIsti
käryäry kirjoitti:
huollot itse niin mikään ei estä sitä tekemästä,muuten huonoimmassa tapauksessa takuu voi olla mennyttä
Joo saahan ne tosiaan tehdä itsekkin, mutta moniko kuluttaja omistaa/pääsee käyttämään huolto-ohjelman mukaisesti merkkikohtaista KIA testeriä tai jarrudynamometriä?
Tosin eipä sitä merkkikohtaista testeriä omista mitkään AD ketjut tai pärnäsetkään, eli se kohta tulee kyllä "villeissä" huoltokorjaamoissa laiminlyötyä kyllä väkisellä. - daa harasoo
CRDIsti kirjoitti:
Joo saahan ne tosiaan tehdä itsekkin, mutta moniko kuluttaja omistaa/pääsee käyttämään huolto-ohjelman mukaisesti merkkikohtaista KIA testeriä tai jarrudynamometriä?
Tosin eipä sitä merkkikohtaista testeriä omista mitkään AD ketjut tai pärnäsetkään, eli se kohta tulee kyllä "villeissä" huoltokorjaamoissa laiminlyötyä kyllä väkisellä.katsovat enemmän merkki testerillä. ainii pitäähän niitä kinnereitä ohjelmoida.
kyl ne ad.n testeri näyttää ne samat viat kuin merkki testerikin.
Ja varmasti osaavat huoltaa yhtähyvi jollei paremmin kuin sirppi ja vasara korjaamo - eipa
daa harasoo kirjoitti:
katsovat enemmän merkki testerillä. ainii pitäähän niitä kinnereitä ohjelmoida.
kyl ne ad.n testeri näyttää ne samat viat kuin merkki testerikin.
Ja varmasti osaavat huoltaa yhtähyvi jollei paremmin kuin sirppi ja vasara korjaamo"kyl ne ad.n testeri näyttää ne samat viat kuin merkki testerikin"
Etpä taida tietää nykyautoista yhtään mitään. Ne ad:n testerit näyttää vain obd-vikakoodit ja siinä kaikki. Eli samat koodit mitkä katsastajatkin näkee.
Merkkihuollossa tsekataan onko esim. tullut ohjelmapäivityksiä (nykypäivää, vrt. siihen että windowsiin tulee lähes viikkottain joku päivitys). Samoin tehdään mahdolliset valmistajan määräämät huollon yhteydessä tehtävät huoltokampanjat jne. Eikä nämäpärnäsen korjaamot pääse lukemaan valmistajan huoltotiedotteita, korjaamokirjoja eikä mitään muita dokumentteja. Kyllä minä kierrän uudehkon autoni kanssa nämä adt ja muut ei merkkihuoltamot kaukaa, niin persaukinen en ole että muutaman kympin ero kirpaisisi. Varsinkin jos hintaero on kympin luokkaa: http://plaza.fi/moottori/vertailut/50-automallin-huoltohintavertailu-huollossa-kalliskin-voi-olla-halpa - rek..
eipa kirjoitti:
"kyl ne ad.n testeri näyttää ne samat viat kuin merkki testerikin"
Etpä taida tietää nykyautoista yhtään mitään. Ne ad:n testerit näyttää vain obd-vikakoodit ja siinä kaikki. Eli samat koodit mitkä katsastajatkin näkee.
Merkkihuollossa tsekataan onko esim. tullut ohjelmapäivityksiä (nykypäivää, vrt. siihen että windowsiin tulee lähes viikkottain joku päivitys). Samoin tehdään mahdolliset valmistajan määräämät huollon yhteydessä tehtävät huoltokampanjat jne. Eikä nämäpärnäsen korjaamot pääse lukemaan valmistajan huoltotiedotteita, korjaamokirjoja eikä mitään muita dokumentteja. Kyllä minä kierrän uudehkon autoni kanssa nämä adt ja muut ei merkkihuoltamot kaukaa, niin persaukinen en ole että muutaman kympin ero kirpaisisi. Varsinkin jos hintaero on kympin luokkaa: http://plaza.fi/moottori/vertailut/50-automallin-huoltohintavertailu-huollossa-kalliskin-voi-olla-halpapitää päivittää niinkuin windows toivottavasti virustorjunta on kunnossa ;D
Testereitä on monenlaisia ja kyllä niillä näkee muutakin kuin eobd.n
Päivityksiä tuskin pytyvät tekemään ad:lla mutta muuten kyllä.
Jos näihin kiohin tulee päivityksiä jotka vaikuttavat auton käyttöön niin niistähän
pitäisi informoida autojen omistajia. Tietysti tämähän ei kuulu Deltan palvelu imagoon. - CRDIsti
rek.. kirjoitti:
pitää päivittää niinkuin windows toivottavasti virustorjunta on kunnossa ;D
Testereitä on monenlaisia ja kyllä niillä näkee muutakin kuin eobd.n
Päivityksiä tuskin pytyvät tekemään ad:lla mutta muuten kyllä.
Jos näihin kiohin tulee päivityksiä jotka vaikuttavat auton käyttöön niin niistähän
pitäisi informoida autojen omistajia. Tietysti tämähän ei kuulu Deltan palvelu imagoon.Taas todistit sen, ettei sinulla ole hajuakaan uusien autojen tekniikasta.
Autojen ohjelmistot ovat vuosia markkinoille tulon jälkeen kehityksen alla, kuukausittain tulee uusia päivityksiä.
Ja mistä ihmeestä sait päähäsi että tämä asia koskee nimenomaan KIA merkkisiä autoja? Aivan samalla tavalla kaikki muutkin vastuuntuntoiset tehtaat tekevät tuoteparannuksia, jotka sitten takautuvasti koskettavat myös käytössä olevia autoja, merkkihuollon asiakkaat saavat nämä päivitykset joko perustuen omaan reklamaatioonsa tai sitten huollon yhteydessä kaupan päälle.
Perheemme KIA Cee'din huoltotaulukossa on kohta "tehdaskampanjoiden tarkastus ja suorittaminen"(tai jotain sinnepäin), tämä jäänee ADpärnäsiltä tekemättä, kun taas merkkihuolto ne suorittaa huollon yhteydessä veloituksetta.
Eli tästähän voi valmistaja/maahantuoja vetää johtopäätkösen, ettei huoltoa ole tehty kokonaan siellä ADpärnällä ja tämä pahimmillaan vaikuttaa huonosti takuisiin.
Mutta jokainen kapasiteettinsa mukaan, edelleenkin kyseenalaistan logiikan tuosta huoltojen teettämisestä merkkiorganisaation ulkpuolella, jos sillä ei oikeasti ole mitään väliä miten ja missä auto huolletaan, niin kannattaako sitä huoltaa sitten ollenkaan? Enitenhän siinä säästää, kun ei ollenkaan käytä rahaa huoltoihin. - ilmaista on
CRDIsti kirjoitti:
Taas todistit sen, ettei sinulla ole hajuakaan uusien autojen tekniikasta.
Autojen ohjelmistot ovat vuosia markkinoille tulon jälkeen kehityksen alla, kuukausittain tulee uusia päivityksiä.
Ja mistä ihmeestä sait päähäsi että tämä asia koskee nimenomaan KIA merkkisiä autoja? Aivan samalla tavalla kaikki muutkin vastuuntuntoiset tehtaat tekevät tuoteparannuksia, jotka sitten takautuvasti koskettavat myös käytössä olevia autoja, merkkihuollon asiakkaat saavat nämä päivitykset joko perustuen omaan reklamaatioonsa tai sitten huollon yhteydessä kaupan päälle.
Perheemme KIA Cee'din huoltotaulukossa on kohta "tehdaskampanjoiden tarkastus ja suorittaminen"(tai jotain sinnepäin), tämä jäänee ADpärnäsiltä tekemättä, kun taas merkkihuolto ne suorittaa huollon yhteydessä veloituksetta.
Eli tästähän voi valmistaja/maahantuoja vetää johtopäätkösen, ettei huoltoa ole tehty kokonaan siellä ADpärnällä ja tämä pahimmillaan vaikuttaa huonosti takuisiin.
Mutta jokainen kapasiteettinsa mukaan, edelleenkin kyseenalaistan logiikan tuosta huoltojen teettämisestä merkkiorganisaation ulkpuolella, jos sillä ei oikeasti ole mitään väliä miten ja missä auto huolletaan, niin kannattaako sitä huoltaa sitten ollenkaan? Enitenhän siinä säästää, kun ei ollenkaan käytä rahaa huoltoihin.kyllä se on asiakas joka maksaa ne ohjelmoinnit vai meinaatko et auto on testerissä 1/2-1 tuntia kiinni ilmaiseksi?
Ja mitä tulee muihin autoihin ei niitä joka huollossa ohjelmoida.
Taitaa toi kia olla vaan sen verran keskeneräinen pitää hienosti sanoen päivittää
jatkuvasti.
Mitä tulee ohjemointiin eiköhän noita kiojakin ole "lastutettu" - CRDIsti
ilmaista on kirjoitti:
kyllä se on asiakas joka maksaa ne ohjelmoinnit vai meinaatko et auto on testerissä 1/2-1 tuntia kiinni ilmaiseksi?
Ja mitä tulee muihin autoihin ei niitä joka huollossa ohjelmoida.
Taitaa toi kia olla vaan sen verran keskeneräinen pitää hienosti sanoen päivittää
jatkuvasti.
Mitä tulee ohjemointiin eiköhän noita kiojakin ole "lastutettu"Asiakas sen tietysti maksaa, mutta ainakaan itse en takuu aikana sitä KIAni kohdalla maksa erikseen, vaan se sisältyy A:huollon hintaa tai B: takuuseen, molemmistahan minä maksan/olen maksanut, mutta ei erillistä veloitusta enää näistä.
Mihin perustat väitteesi että KIA on keskeneräisempi kuin joku muu vastaava tuote?
Auto kuuluisi päivittää takuunalaisena aina/huollossa, jos siihen on jokin tarpeellinen päivitys, jos se jollain merkillä ei kuulu huollon ohjelmaan tai siitä joutuu rupu 2v takuun jälkeen itse maksamaan lienee sen toisen merkin kehnoutta eikä KIA:n, eikö?
Noinko ottaa arvolle, että joku saa parempaa kuin sinä? :) - ööööööhh no
CRDIsti kirjoitti:
Taas todistit sen, ettei sinulla ole hajuakaan uusien autojen tekniikasta.
Autojen ohjelmistot ovat vuosia markkinoille tulon jälkeen kehityksen alla, kuukausittain tulee uusia päivityksiä.
Ja mistä ihmeestä sait päähäsi että tämä asia koskee nimenomaan KIA merkkisiä autoja? Aivan samalla tavalla kaikki muutkin vastuuntuntoiset tehtaat tekevät tuoteparannuksia, jotka sitten takautuvasti koskettavat myös käytössä olevia autoja, merkkihuollon asiakkaat saavat nämä päivitykset joko perustuen omaan reklamaatioonsa tai sitten huollon yhteydessä kaupan päälle.
Perheemme KIA Cee'din huoltotaulukossa on kohta "tehdaskampanjoiden tarkastus ja suorittaminen"(tai jotain sinnepäin), tämä jäänee ADpärnäsiltä tekemättä, kun taas merkkihuolto ne suorittaa huollon yhteydessä veloituksetta.
Eli tästähän voi valmistaja/maahantuoja vetää johtopäätkösen, ettei huoltoa ole tehty kokonaan siellä ADpärnällä ja tämä pahimmillaan vaikuttaa huonosti takuisiin.
Mutta jokainen kapasiteettinsa mukaan, edelleenkin kyseenalaistan logiikan tuosta huoltojen teettämisestä merkkiorganisaation ulkpuolella, jos sillä ei oikeasti ole mitään väliä miten ja missä auto huolletaan, niin kannattaako sitä huoltaa sitten ollenkaan? Enitenhän siinä säästää, kun ei ollenkaan käytä rahaa huoltoihin.Se olisi kulttuja suoja lain vastaista.Toki niitä päivittää saa mutta se olisi tehtävä kutsusta ja ilmaiseksi.Vaikka käyttäisir AD.llä huollossa tulisi niinkin tärkeä päivitys joka ihan auton takuuseensikin vaikuttaa ehdottomasti tehdä ilmaiseksi ja siitä tulisi kertoa auton omistajalle jotta tämä sen voisi huoltoon tuoda.Muissa tapauksissa se ei ole niin tärkeä.Kia auton voi huollattaa esimerkiksi Oulun seudulla vaikkapa Wetterillä,Raskoneella,AD-huoltamoilla ja muutamalla muullakin huoltamolle ilman pelkoa takuun menetyksestä ja jos se menisi väärin tehdyn huollon takia siitä vastaisi hullon tehnyt firma ja Delta auton täytyisi tarkasti selvittää mikä huollossa on niin väärin tehty että auto hajosi juuri sen takia.Näin sanoo laki.
- CRDIsti
ööööööhh no kirjoitti:
Se olisi kulttuja suoja lain vastaista.Toki niitä päivittää saa mutta se olisi tehtävä kutsusta ja ilmaiseksi.Vaikka käyttäisir AD.llä huollossa tulisi niinkin tärkeä päivitys joka ihan auton takuuseensikin vaikuttaa ehdottomasti tehdä ilmaiseksi ja siitä tulisi kertoa auton omistajalle jotta tämä sen voisi huoltoon tuoda.Muissa tapauksissa se ei ole niin tärkeä.Kia auton voi huollattaa esimerkiksi Oulun seudulla vaikkapa Wetterillä,Raskoneella,AD-huoltamoilla ja muutamalla muullakin huoltamolle ilman pelkoa takuun menetyksestä ja jos se menisi väärin tehdyn huollon takia siitä vastaisi hullon tehnyt firma ja Delta auton täytyisi tarkasti selvittää mikä huollossa on niin väärin tehty että auto hajosi juuri sen takia.Näin sanoo laki.
Niinhän se lain mukaan menee, ei se kenenkään vastuita poista.
Huollata sinä AD:llä, minä ajan tuoreimmilla softilla. - mekaanikko 30vuotta
ööööööhh no kirjoitti:
Se olisi kulttuja suoja lain vastaista.Toki niitä päivittää saa mutta se olisi tehtävä kutsusta ja ilmaiseksi.Vaikka käyttäisir AD.llä huollossa tulisi niinkin tärkeä päivitys joka ihan auton takuuseensikin vaikuttaa ehdottomasti tehdä ilmaiseksi ja siitä tulisi kertoa auton omistajalle jotta tämä sen voisi huoltoon tuoda.Muissa tapauksissa se ei ole niin tärkeä.Kia auton voi huollattaa esimerkiksi Oulun seudulla vaikkapa Wetterillä,Raskoneella,AD-huoltamoilla ja muutamalla muullakin huoltamolle ilman pelkoa takuun menetyksestä ja jos se menisi väärin tehdyn huollon takia siitä vastaisi hullon tehnyt firma ja Delta auton täytyisi tarkasti selvittää mikä huollossa on niin väärin tehty että auto hajosi juuri sen takia.Näin sanoo laki.
Useat korjaamot, (kuten erään paikkakunnan AD-ketjun alla toimiva korjaamo teki minulle) antaa asiakkaalle lapun allekirjoitettavaksi ennen huoltoa. Lapussa vakuutan olevani tietoinen siitä, että korjaamolla ei "välttämättä" ole valmiuksia hoitaa kaikkia huolto-ohjelman mukaisia toimenpiteitä eikä korjaamo näin ollen ota vastuuta näiden tekemättömien töiden vaikutuksesta takuuseen. Että näin.
Huolto-ohjelmaan kuuluu siis esim. päivitysten tarkastus ja päivittäminen. Jos sillä on pitkässä juoksussa vaikutusta auton toimintaan/vaurioitumiseen (vaikkapa hiukkassuodattimen vaurio, kun autolla ajetaan ilman korjauspäivitystä muutaman huollon yli), niin ei sitä takuu korvaa jos auton huolto on laiminlyöty tai sitä ei ole tehty valmistajan tarkoittamalla tavalla. Valmistaja takaa auton toiminnan siis vain siinä tapauksessa, että auton huollot tehdään auton huolto-ohjelman mukaisesti.
Näin se vaan menee. Jos pävityksellä on taas vaikutusta auton turvallisuuteen, niin silloin valmistaja tekee takaisinkutsukampanjan, jossa auton omistajaa pyydetään korjaamolle ja päivitys tehdään veloituksetta.
Päivitykset on nykypäivänä vähän sama juttu kuin vaikka öljynsuodatin; jos et vaihda sitä huolto-ohjelmassa määritetyin välein, niin ei siitä johtuvat vauriot ole takuuasia. - öööööhhhhhh
mekaanikko 30vuotta kirjoitti:
Useat korjaamot, (kuten erään paikkakunnan AD-ketjun alla toimiva korjaamo teki minulle) antaa asiakkaalle lapun allekirjoitettavaksi ennen huoltoa. Lapussa vakuutan olevani tietoinen siitä, että korjaamolla ei "välttämättä" ole valmiuksia hoitaa kaikkia huolto-ohjelman mukaisia toimenpiteitä eikä korjaamo näin ollen ota vastuuta näiden tekemättömien töiden vaikutuksesta takuuseen. Että näin.
Huolto-ohjelmaan kuuluu siis esim. päivitysten tarkastus ja päivittäminen. Jos sillä on pitkässä juoksussa vaikutusta auton toimintaan/vaurioitumiseen (vaikkapa hiukkassuodattimen vaurio, kun autolla ajetaan ilman korjauspäivitystä muutaman huollon yli), niin ei sitä takuu korvaa jos auton huolto on laiminlyöty tai sitä ei ole tehty valmistajan tarkoittamalla tavalla. Valmistaja takaa auton toiminnan siis vain siinä tapauksessa, että auton huollot tehdään auton huolto-ohjelman mukaisesti.
Näin se vaan menee. Jos pävityksellä on taas vaikutusta auton turvallisuuteen, niin silloin valmistaja tekee takaisinkutsukampanjan, jossa auton omistajaa pyydetään korjaamolle ja päivitys tehdään veloituksetta.
Päivitykset on nykypäivänä vähän sama juttu kuin vaikka öljynsuodatin; jos et vaihda sitä huolto-ohjelmassa määritetyin välein, niin ei siitä johtuvat vauriot ole takuuasia.jossa olisi yllä mainitsemasi takuuta tai huollon puutteita vastuuttavia papereita ei ole näkynyt saatikka allekirjoitettu.Jos semmoista lappua tyrrkäisivät jäisi huoltaminen siihen ja jatkaisin kilpailuttamista.Joe ei ole työkaluja niin ei sitten huoltoakaan.Mutta toista AD-huollossa ei ole tarjottu mitään kyseiseen viittavaa lappua vaan huoollot on tehty asianmukaisesti,eikä ne ole vaikuttaneet takuuseen mitenkäänNäin Kialla että Hyundailla.Kilpailuttaminen kannattaa aina.
- jääräpää
hyi haisevat kirjoitti:
tuulipukukansan oma rompetori
enemmän pukumiehiä pahvien ostossa motolla olevan päivisin.Veenmoinen ilme naamassa ettei naapuri näe.
Eipä kannata ostaa motolta, ostaa autoliikkeistä esim. veholta osat.Tilaa euroopasta. - kia teck
mekaanikko 30vuotta kirjoitti:
Useat korjaamot, (kuten erään paikkakunnan AD-ketjun alla toimiva korjaamo teki minulle) antaa asiakkaalle lapun allekirjoitettavaksi ennen huoltoa. Lapussa vakuutan olevani tietoinen siitä, että korjaamolla ei "välttämättä" ole valmiuksia hoitaa kaikkia huolto-ohjelman mukaisia toimenpiteitä eikä korjaamo näin ollen ota vastuuta näiden tekemättömien töiden vaikutuksesta takuuseen. Että näin.
Huolto-ohjelmaan kuuluu siis esim. päivitysten tarkastus ja päivittäminen. Jos sillä on pitkässä juoksussa vaikutusta auton toimintaan/vaurioitumiseen (vaikkapa hiukkassuodattimen vaurio, kun autolla ajetaan ilman korjauspäivitystä muutaman huollon yli), niin ei sitä takuu korvaa jos auton huolto on laiminlyöty tai sitä ei ole tehty valmistajan tarkoittamalla tavalla. Valmistaja takaa auton toiminnan siis vain siinä tapauksessa, että auton huollot tehdään auton huolto-ohjelman mukaisesti.
Näin se vaan menee. Jos pävityksellä on taas vaikutusta auton turvallisuuteen, niin silloin valmistaja tekee takaisinkutsukampanjan, jossa auton omistajaa pyydetään korjaamolle ja päivitys tehdään veloituksetta.
Päivitykset on nykypäivänä vähän sama juttu kuin vaikka öljynsuodatin; jos et vaihda sitä huolto-ohjelmassa määritetyin välein, niin ei siitä johtuvat vauriot ole takuuasia.ensinnäkin niitä hiton päivityksiä ei tule autoon joka huoltoon vaikka maksat niistä.
harvemmin autoihin tulee päivityksiä vuoden jälkeen.
Jos esimerkkisi hiukkassuodatimesta ja sen vaurioitumisriski olisi olemassa on vastuutonta
olla laittamatta takaisinkutsua. Voihan joku käyttää auton huollossa jopa deltassa ennen korjauspäivitystä jonka jälkeen seuraavassa huollossa todetaan, että suodatin on paskana.
kun ei ole kyseistä päivitystä.
Ad.t on ihän käypäsiä huoltopaikkoja siinä kuin autofit.kin ei ole deltaan nähden hinalla
pilattuja. - kokemusta löytyy
kia teck kirjoitti:
ensinnäkin niitä hiton päivityksiä ei tule autoon joka huoltoon vaikka maksat niistä.
harvemmin autoihin tulee päivityksiä vuoden jälkeen.
Jos esimerkkisi hiukkassuodatimesta ja sen vaurioitumisriski olisi olemassa on vastuutonta
olla laittamatta takaisinkutsua. Voihan joku käyttää auton huollossa jopa deltassa ennen korjauspäivitystä jonka jälkeen seuraavassa huollossa todetaan, että suodatin on paskana.
kun ei ole kyseistä päivitystä.
Ad.t on ihän käypäsiä huoltopaikkoja siinä kuin autofit.kin ei ole deltaan nähden hinalla
pilattuja."Ad.t on ihän käypäsiä huoltopaikkoja "
Öljyä oli laitettu yli puoli litraa liikaa. Katsoneet jostain taulukosta. Kerran myivät väärät tulpat.
Vaihtoivat hyvät iskarit. Olisivat voineet ilmottaa, ettei näitä tarvi vaihtaa...
- HH Enköping
Minulle se on sama hailei, maksoiko huolto 199 tai 1999 Euroa. Miksi hankkia uutta autoa, jos ei ole varaa sitten huollattaa sitä. Minulle on auton toimintavarmuus tärkeämpää, kuin muutama ylimääräinen huntti euroja huoltokustannuksissa. Turha täällä palstalla hel...tin tyhjätaskujen on rääkyä näistä tyhjänpäiväisistä asioista, "rahalla saa ja hevosella pääsee" ...........kele!
- tddd
ja kun elämme markkinataloudessa ei edes kallein sähköä kannata käyttää vaan ehdottomasti kannattaa kilpailuttaa. Jo pelkän sähkön kilpailuttaminen saattaa säästää satoka euroja vuodessa.En ymmärrä oikein ajatusta siitä,että jos on varaa asua talossa niin miksei sitten maksaa kalleinta mahdollista sähköä?
- Elingenjör
tddd kirjoitti:
ja kun elämme markkinataloudessa ei edes kallein sähköä kannata käyttää vaan ehdottomasti kannattaa kilpailuttaa. Jo pelkän sähkön kilpailuttaminen saattaa säästää satoka euroja vuodessa.En ymmärrä oikein ajatusta siitä,että jos on varaa asua talossa niin miksei sitten maksaa kalleinta mahdollista sähköä?
Kirjoitustaitosi on aivan ala-arvoista söheltämistä ja viestisi sisältö täyttä p...skaa! Nyt kyseessä oli auton huoltohinnat, ei talossähkön kilpailuttaminen. Jouluja sinulle pöljä!
- hdydtdh
Elingenjör kirjoitti:
Kirjoitustaitosi on aivan ala-arvoista söheltämistä ja viestisi sisältö täyttä p...skaa! Nyt kyseessä oli auton huoltohinnat, ei talossähkön kilpailuttaminen. Jouluja sinulle pöljä!
ei mitään syytä maksaa tyhjästä,sitä saa ilmaiseksikin.Jouluja takaisin mutta älä anna höynäyttää itseäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254