Paukamia

tietäiskös joku?

Tuttuni halusi luopua rintsikoistaan ja tarjosi niitä minulle. Kun olin pitänyt niitä puolesta päivästä iltaan saakka huomasin että kaaritukien kohdalle oli ilmestynyt selvästi kohollaan olevat, hyvin punaiset ja joistain kohdista vaaleammat, isot, noin 5 sentin levyiset punaiset paukamat, jotka kutisivat hirveästi.

Olenkohan allerginen jollekin kaaritukien aineelle?
En ole aikaisemmin pitänyt kaarituellisia rintsikoita koska en tykkää muuten niistä.

Viime aikoina olen huomannut että esim. yhdestä t-paidasta, jonka olen ottanut käyttöön yöpaidaksi monen vuoden tauon jälkeen tulee samanlaiset paukamat, lähinnä saumojen kohdille.

Myös kaupan muovikassia kantaessa niin että se on paljaalla ranteella tulee joskus samanlaisia, mutta ei aina.

Ja sitten vielä olen huomaavinani että uusi matkapuhelimeni aiheuttaa kutinaa ja polttelua korvan iholla, jos puhun pidemmän aikaa puhelin tiiviisti korvassa kiinni.

Osaako kukaan sanoa, mistä ihmeestä tällainen voi johtua?????

4

734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      urticaria?! itselläni syytä siihen ei ole löydetty, sitä on ympäri vuoden, mutta pakkasilmalla eniten

    • miu 50

      Olen ollut aina hieman allergiaan taipuvainen ja olen syönyt allergia lääkkeitä jo varmaan 20v...
      Nyt vain oireet ovat pahentuneet...muuttaneet muotoaan..
      ennen pysytin pienessä määrin syömään kalaa ja myöls mausteisia ruokia, niistä sain käheän kurkun ...
      Nyt viime vuosina minulle on alkanut tulla allergiasta tosi kutisevia paukamia jotka laajenevat punoittava ja kuumottavat..
      Ne menevät ohi itsekseen noin 2-4pvssä mutta kun kävin sitten lääkärissä kun en a´jaksanut enään kynsiä ja alueet vain laajeni enemmän ja enemmän, sain kortissonia kuurin joka hyvin pian alkoi helpottamaan oireita, huomasi jo seuraavana päivänä paranemisen.eikä tarvinnut edes niin paljo tableita syödä mitä lääkäri määräsi kerralla..
      Nyt mietin olenko itse herkistynyt lisää vai onko kaloihin /pähkinöihin tullut jotain lisä/säilöntäainetta joka tekee allergisen reagtion näin voimakkaaksi?

    • sami hyttinen

      minullekkin tuli 20.10.2011.
      pitlähihaisesta käsiini ja päähän paukamia, ne olivat sentti kertaa sentti pitkiä.
      huomasin paukamat klo: 23.46 yöllä.
      tulin kotiin ja huomasin että käsissä oli paukamia.

    • Jaahas...

      Jos vaatteissa on jotain värjäys- tai homeenestoaineita niin nehän voivat kans aiheuttaa allergisia oireita. Voihan rintaliiveissä olla kans ohutta kumilankaa saumojen sisällä joka aiheuttaa allergiaa. Huuhteluaineita en enää käytä koska huomaan että sen jälkeen jotkut vaatteet kutiavat saumojen kohdilta ja muualtakin.
      Kaarituissahan voi olla kans nikkeliä joka aiheuttaa reaktioita.
      Samoin sama tuntuna on mullakin että allergiat ovat lisääntyneet iän mukana esimerkiksi soijalle en ole huomannut olevani allerginen paitsi nyt.. tai sittten soijaa taas laitetaan joka ikiseen elintarvikkeeseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe