Vaimo lähti käymään 10km päässä kaupassa autolla ja kotiin lähtiessä auto ei enä startannut, kuului vain hiljainen trrrrt ääni. Tämän jälkeen sisävalo alkoi pätkiä. Auto on vm. 2001 verso, ollu meillä lokakuusta 2005 ja käsittääkseni siihen ei ole akkua vielä meidän aikana kertaakaan vaihdettu. Melko lyhyitä matkoja tulee ajeltua ja taloyhtiön tolppa toimii vähän miten sattuu. Voiko akun vaihtaa itse, ettei tietokoneet tai muut sekoa ja pitäiskö auton sitten startata, jos vaihtaa sisään uuden valmiiksi ladatn/hapotetun akun? Kuin pitkä lenkki pitää ajaa, että akku saa latauduttua kunnolla? Olis pitäny arvata että akku kohta kyykkää, heti pakkasten alettua, vaikka pakkasta oli vain muutama aste, pyöri startti kylmänä tosi hitaasti...
Auto jäi kaupan pihaan ilmeisesti akku kyykännyt
11
1571
Vastaukset
- RX8
Lyhyt ajo ei lataa juurikaan edes atarttin viemää kapasiteettia talvella, kun yleensä on samaan aikaan lämmittimet päällä ja tuuletin täysillä. Akku voi hyytyä siis jo senkin takia, mutta sinun akkusi on jo niin vanha, että suosittelen akun vaihtamista. Vanha akku ei nimittäin yleensä edes lataudu enää täyteen.
Ihme, että akkusi on kestänyt näinkin pitkään.- hyytyny
...sillä kun otin vanhan akun irti ja laitoin uuden sisään, lähti ku palmun alta. :)
- mbe320cdi
hyytyny kirjoitti:
...sillä kun otin vanhan akun irti ja laitoin uuden sisään, lähti ku palmun alta. :)
Annoitko korvausvirtaa? Jos et niin mitä tapahtui? Jouduitko opettamaan ikkunat ynnä muut esim radion että toimivat taas. Mulla kun vaihdoin Mersuun akun ilman korvausvirtaa niin joutuu opettamaan kaikki toiminnot. Se onnistui käymällä kaikki toiminnot läpi ja koodaamalla radio uudestaan.
- 16
mbe320cdi kirjoitti:
Annoitko korvausvirtaa? Jos et niin mitä tapahtui? Jouduitko opettamaan ikkunat ynnä muut esim radion että toimivat taas. Mulla kun vaihdoin Mersuun akun ilman korvausvirtaa niin joutuu opettamaan kaikki toiminnot. Se onnistui käymällä kaikki toiminnot läpi ja koodaamalla radio uudestaan.
radiota en oo vielä kokeillu, kello piti asettaa uudestaan. Sähköpeilit, ilmastointi ja ikkunat toimi kaikki ihan normaalisti.
- Plommaaja
mbe320cdi kirjoitti:
Yleensä ainoa asiat jota joutuu tekemään on ikkunoidet raja-asennot, radio ja kello. Ikkunoistakin vain raja-asennot automaatti-toiminnolle, elikkäs kerta painalluksella ylös ja alas, jos sähköfönstereissä on automaattitoiminto. Radio tietysti hukkaa kanavat ja kello seisahtuu katkon ajaksi, mutta kaikki toimii koodaamatta.
- Hyvää mainosta
Olla alkuperinen akku aika heikko.Olin uuden Yariksen koeajolle lähdössä,ei inahtanutkaan. Auto sisällä myymälässä!
- Äkkiä tyhjenee
Mulle kävi samoin ,Tikkurilassa.
- jaaaaris
painakaa kytkin ihan pohjaan asti muuten se ei startaakaan......
- 6578
Aika pitkään akku kesti teillä . omassa -99 yariksessani akku on vaihdettu bilteman akkuun . Ja isän micrassa akku kesti 9 vuotta (panasonic)
- pieni on se
Mulla oli Yaris 08. Kaksi kertaa sen akku tyhjeni ihan itsestään. Syy: Jarpassa on mopon akkku eli liian pieni.
- Anonyymi
Minulla 2005 mallia yaris, ei tietääkseni vaihdettu akkua, ei inahtannutkaan kun yritin lähteä; auttaako jos joku tulee antamaan virtaa, vai pitääkö vaihtaa uusi akku,
Olisiko joku Helsingin alueella, joka osaisi katsoa, itse en osaa tehdä mitään,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097