Hiusten värjäys raskaana

???

Kuinka usein värjäätte hiuksia raskaanan ollessanne?
Itse olen tottunut värjäämään kerran kuussa, mutta nyt mietityttää onko se liian usein ja onko siitä haittaa.

15

1177

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rv 11+6

Neuvola ei suosittele sitä ollenkaan. Siitähän on ollut nyt juttua kuinka vaarallista värjääminen yhtä äkkiä on. Viime raskaudessa värjäsin kaksi kertaa, tällä kertaa en sitten taida värjätä ollenkaan, kerran se on suositus.

• väripää

ei ehdoton kielto siis. Olen värjännyt ja värjään. Tuskin 1-2 kertaa kesää tekee.

• mä vaan

ja en ole värjännyt plussattuani rv 4 jtn..
      ei riskejä :))

• luumue

10000000 heti kun oven avaat, voit joutua liikenneonnettomuuteen, kaikki saasteet, ulkolainen ruoka.....Et voi välttyä riskeiltä. Entäpä kaupat? Niissä vasta mrsa:t ja muut kuhisee.

• En värjää ollenkaan

Piti värjätä hiukset ja oli hiusvärikin valmiina, mutta värjäämättä jäi kun raskaaks tulin. En oo myöskään meikannut koko raskauden (rv 8 0) aikana. Mä tosin yritän minimoida kaikki mahdolliset riskit kun takana pari keskenmenoa.

• Helmivauvani

n. 6 viikon välein värjään. ja myös meikkaan päivittäin hitusen, käytän dödöä, käytän shampoota ja hoitoainetta, pesen käteni saippualla ja itseni suihkusaippualla, käytän pyykkiä pestessä pesupulveria ja huuhteluainetta, pesen hampaani pepsodentilla, rasvaan itseäni perusvoiteilla ja ceridalilla, tiskaan fairyllä niin että kädet osuu tiskiveteen, hengitän kaupunki-ilmaa ollessani ulkona ja mitähän vielä...

Melkonen kemikaalimutantti on siis meille syntymässä parin kuukauden sisään!!

Ai niin ja olen syönyt maksamakkaraa melkein joka viikko. Ja aurajuustoa muutaman kerran.
      Alkoholiin tai tupakkaan en ole koskenut, siinä menee raja. Eli terveessä järjessä...

• 1.2.2011

Olen tehnyt samoja juttuja kuin sinä paitsi hieman harvemmin värjännyt hiuksia.... ja vielä saunonut kerran pari viikossa!!! Lapsia on syntynyt maailman sivu vaikka ei ole ollut näitä hysteerisyyteen asti meneviä rajoituksia.

• MÄ VAAN
        1.2.2011 kirjoitti:

Olen tehnyt samoja juttuja kuin sinä paitsi hieman harvemmin värjännyt hiuksia.... ja vielä saunonut kerran pari viikossa!!! Lapsia on syntynyt maailman sivu vaikka ei ole ollut näitä hysteerisyyteen asti meneviä rajoituksia.

MAKSAMAKKARAAKIN SAA SYÖDÄ JONKUN VERRAN :))
        SAUNOAKIN SAA :))

• !!!!!!
        MÄ VAAN kirjoitti:

MAKSAMAKKARAAKIN SAA SYÖDÄ JONKUN VERRAN :))
        SAUNOAKIN SAA :))

ilmeisesti provosoi! Kysyin mielenkiinnosta muiden mielipiteitä ja käytäntöjä, sillä teratologinen tietopalvelu sanoo näin:
        Hiusvärit (koti- sekä kampaamotuotteet) eivät ole kohtuudella haitallisia sikiölle. Hiuksia voi värjätä samalla aikavälillä, jolla kävisi esim. kampaajalla. Viikottaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella. Hiusvärien aiheuttamia mahdollisia sikiöhaittoja (esim.syöpäriskin lisäystä) on tutkittu, eikä kirjallisuudessa ole tullut esille selkeää viitet-tä lisääntyneestä riskistä.

Hennavärien karsinogeenisyydestä on esitetty epäilyjä ja siksi toistuvaa käyttöä raskauden aikana voi välttää.

Ei siis vaikuta ihan riskittömältä. Ja varsinkin kun itselläni on tosi tiukka fiksaatio hiusten värjäämiseen 3-4 viikon välein yleensä (mitä olenkin tehnyt oihan näin loppuraskauteen saakka, turha sinänsä näin myöhään kysellä). En kestä yhtään nyt näkyvää puolen sentin tyvikasvua...

• !!!!
        !!!!!! kirjoitti:

ilmeisesti provosoi! Kysyin mielenkiinnosta muiden mielipiteitä ja käytäntöjä, sillä teratologinen tietopalvelu sanoo näin:
        Hiusvärit (koti- sekä kampaamotuotteet) eivät ole kohtuudella haitallisia sikiölle. Hiuksia voi värjätä samalla aikavälillä, jolla kävisi esim. kampaajalla. Viikottaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella. Hiusvärien aiheuttamia mahdollisia sikiöhaittoja (esim.syöpäriskin lisäystä) on tutkittu, eikä kirjallisuudessa ole tullut esille selkeää viitet-tä lisääntyneestä riskistä.

Hennavärien karsinogeenisyydestä on esitetty epäilyjä ja siksi toistuvaa käyttöä raskauden aikana voi välttää.

Ei siis vaikuta ihan riskittömältä. Ja varsinkin kun itselläni on tosi tiukka fiksaatio hiusten värjäämiseen 3-4 viikon välein yleensä (mitä olenkin tehnyt oihan näin loppuraskauteen saakka, turha sinänsä näin myöhään kysellä). En kestä yhtään nyt näkyvää puolen sentin tyvikasvua...

Lähinnä siis se, mikä on kohtuullisesti käytetty?

• ?
        !!!! kirjoitti:

Lähinnä siis se, mikä on kohtuullisesti käytetty?

Jos kysymyksesi oli siis, mikä on kohtuullista hiusvärin käyttöä, niin..

"Hiuksia voi värjätä samalla aikavälillä, jolla kävisi esim. kampaajalla."
        Kampaaja itse sanonut minulle että pitäisi käydä noin 3 kuukauden välein.

• toinen huono

HYi sua oletpa huono äiti ;)
        Mä söin just graavi-lohta, hyvää oli :)

• taustoja...
        toinen huono kirjoitti:

HYi sua oletpa huono äiti ;)
        Mä söin just graavi-lohta, hyvää oli :)

Kannattaa tutustua ruokasuositusten taustoihin vähän tarkemmin. Listerian voi saada raskausaikana helpommin kuin muuten, koska raskausaikana immuunipuolustus on normaalia heikompi. Listeriariski on elintarvikkeissa yksi suurimmista tyhjiöpakatuissa kaloissa, joissa tutkimusten mukaan on raja-arvot ylittäviä määriä listeriaa silloin tällöin. Normaali, terve ihminenhän ei siitäkään ole moksiskaan, mutta ihmiset, joiden immuunipuolustus on heikentynyt sairauden tai sitten juuri raskauden takia voivat saada listeriatartunnan. Listeriariski esimerkiksi pehmeissä (mutta kuitenkin pastöroiduissa) juustoissa on paljon pienempi kuin tyhjiöpakatuissa kaloissa. Graavilohta voi nauttia hyvillä mielin raskaana, mikäli on varma kalan tuoreudesta ja kala on itse graavattua, ei tyhjiöpakattua. Toki on hyvin todennäköistä, ettet mitään listeriaa nyt tuostakaan saanut, mutta en kyllä itse menisi syömään sitä kaikkein suuririskisintä elintarviketta vaikken todellakaan ole nipo näiden ruokasuositusten kanssa.

• Jihaappi

Ite olin tottunut värjäämään n. 3 viikon välein. Nyt rv 23 1 ja värjäyskertoja takana yksi. Yhdellä lisää ajattelin pärjätä loppuraskaudenkin aikana (=

Mutta tosiaan, älä viitsi ressata, kuten yltäkin näkee, turha hysteria pois ja elä elämääsi. Vähän voi tietenkin miettiä, missä menee raja ja siis kohtuudella kaikkea, mutta enpä itsekään ole mitään ruokatottumuksiani ym. muutellut raskaaksi tultuani. Hyvin ne muksut pärjäsivät ja terveinä syntyivät muutama kymmen vuos takaperin kun näistä asioista ei tiedetty, eikä osattu ressata, on se nyt kumma jos ei näin enää. Tietenkin voi vähän miettiä, onko järkeä syödä vaikka raakaa kanaa ym =D

Mutta juu siis, itse harventaisin en edes kerta kuukauteen, vaan reippaasti vähemmän. Niin ettei raskausaikana tulisi värjäyskertoja esimerkiksi kolmea enempää ainakaan, kuvittelisin, ettei viimeisellä kolmanneksella syositella värjäystä ollenkaan.
      Toisin sanoen, nyt nopeasti tukan väri tummaksi tai lähelle omaa väriään, ettei tarvitse koko aikaa juurikasvusta huolehtia (;

• k

tulen tähän keskusteluun sanomaan oman mielipiteeni. hiuksia voi värjätä raskaana ollessa ihan samalla tavalla kun ennekin. värjäystä ei suositella , oli raskaana tai ei, jos se aiheuttaa allergisia reaktioita.
        värejä on nykyään niin monenlaisia ja kevytvärit ovat mietojakin. ainahan voi tehdä pelkästään raitoja jos asia huolettaa.
        mutta pointtini. 2 raskautta ja koko ajan töissä ollut raskauksien aikana. hengittelen ja käsittelen niitä värejä 8h päivässä. ei ne ole luokiteltu vaarallisiksi koska en voi jäädä töistäni pois vedoten että käsittelen värejä. töitä on vaan tehtävä.
        pois turha huoli ja pitäkää itsenne kauniina myös raskausaikana. turha huoli ja murhe vaan pois ja nauttikaa olosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe