Miksi ostaisit Kian, kun

Miettikäämme!

samalla rahalla saa 150000km ajetun mersun? Mese on hyvä ajaa ja siihen saa edullisesti varaosia kaikkialla. Auto on luotettava vuodesta toiseen, koska se on suunniteltu kestämään. Valinta on Sinun.

39

2198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NEUVOA ANTAVA

valitse itse,vai tarvitko neuvoa? Minä tykkäsin Kiasta.

• Miettikäämme!

Kun Kian mittarissa on 250 000 km ja mesen siis 400 000 km, kumpiko auto on ajoltaan edelleen hyvä? Itse olen ajanut tällaisella mesellä - auto oli vielä ns. suomiauto ja aika kulunut ja ryönäinen - mutta kulku ja toimivuus oli hyvä ja korinatinat poissa. Millaisi kokemuksia sinulla on 250 000 km ajetusta Kiasta?

• Mesekin kuluu
        Miettikäämme! kirjoitti:

Kun Kian mittarissa on 250 000 km ja mesen siis 400 000 km, kumpiko auto on ajoltaan edelleen hyvä? Itse olen ajanut tällaisella mesellä - auto oli vielä ns. suomiauto ja aika kulunut ja ryönäinen - mutta kulku ja toimivuus oli hyvä ja korinatinat poissa. Millaisi kokemuksia sinulla on 250 000 km ajetusta Kiasta?

Suoraan sanottuna ei kauheasti kiinnosta, minkälainen auto Kiani on ajaa 10 vuoden päästä ja 250 thkm ajettuna. Se riittää, että se ensimmäiset pari-kolme vuotta kulkee suoraan ja sen jälkeen se ei ole enää minun murhe. Ei edellinen Kia, eikä tämä nykyinen. Sen voin sanoa, että on niitä aika limppojakin pari-kolmesataatuhatta ajettuja Väyrysiä tullut kokeiltua. Ei ne aina niin luksuskunnossa ole. Riippuu pitäjästä ja miten on huollettu. Vai kestääkö Mersun taka-akseliston 20 kumipuslaa ikuisesti??

• neuvoa antava
        Miettikäämme! kirjoitti:

se sai purkamisen ja tarkistuksen jälkeen parhaat arvostelut ja siellä taisi olla mersukin mukana.Itse en aja millään autolla 250 000km ja vaihdan merkistä riippumatta auton viimeistään 4 vuoden ja 100 000km jälkeen,joten se on mulle oikeastaan aivan sama mitä 250 000 jälkeen autolle kuuluu.

• riittää miettimistä

Ajele sinä vaan tähtikeulalla, mutta minäpoika tyydyn kuitenkin uuteen ceediin. Mieti sitä, jos ei ole muuta tekemistä.

• Miettikäämme!

Minulla ei ole varaa tuhlata autoiluun. Maailma ei pelastu, jos ette välitä, mitä autolle kuuluu 250 000 km kohdalla. Uuden "kertakäyttöauton" rakentamiseen kuluu valtavasti energiaa ja luonnonvaroja. Kannatan kestävien koneiden ja laitteiden hankkimista.

• ajelen ceedillä
        Miettikäämme! kirjoitti:

Minulla ei ole varaa tuhlata autoiluun. Maailma ei pelastu, jos ette välitä, mitä autolle kuuluu 250 000 km kohdalla. Uuden "kertakäyttöauton" rakentamiseen kuluu valtavasti energiaa ja luonnonvaroja. Kannatan kestävien koneiden ja laitteiden hankkimista.

Tuo oli järkevä pointti.

• kuuko auto
        Miettikäämme! kirjoitti:

ja sinä puhut ympäristöstä.

• Köyhät ne säästää
        Miettikäämme! kirjoitti:

Olen ajanut Kialla jo enemmän kuin kerran.Melkein 1000 km.
        Näyttää pahalta,että sillä pääsee vielä seuraavankin reissun.Sitten vaihdankin uuden mersun ja maailma pelastuu.En edes harkitse niin vanhaa autoa,jolla on ajettu vaikkapa 250 tkm.Lintta,mikä lintta.
        Mistä muuten saa kestäviä koneita ja laitteita?Mikä on LAITE, ja mikä on KONE?
        Se on kuulemma hyvä,että kuluu luonnonvaroja,ja mieluusti paljon.Energiaa sais mennä reilusti enemmän.Pärjää nuo meitin kaivokset ja Fortum etc.Pekkaperät ,liliukset ja muut rehelliset miehet.

• hiilihappoa koslaan
        kuuko auto kirjoitti:

ja sinä puhut ympäristöstä.

maksaako ne mersutkin nykyään 27-55 t euroa käytetyt?????????????????????kuka ostaa halpaa perusautoa ei kukaan.Ja älä sä usko halpa sanaan se on kia hyvinkin kallis merkki.Ja helev.HYVÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!nokivasara on automaailman aatelia mutta ihan uutena se kannataakin ostaa samoin bemukka. Muut onkin b luokan autoja!!!!!Inhottavia autokeskusteluita tietämättömiltä!

• mieti ite
        Köyhät ne säästää kirjoitti:

Olen ajanut Kialla jo enemmän kuin kerran.Melkein 1000 km.
        Näyttää pahalta,että sillä pääsee vielä seuraavankin reissun.Sitten vaihdankin uuden mersun ja maailma pelastuu.En edes harkitse niin vanhaa autoa,jolla on ajettu vaikkapa 250 tkm.Lintta,mikä lintta.
        Mistä muuten saa kestäviä koneita ja laitteita?Mikä on LAITE, ja mikä on KONE?
        Se on kuulemma hyvä,että kuluu luonnonvaroja,ja mieluusti paljon.Energiaa sais mennä reilusti enemmän.Pärjää nuo meitin kaivokset ja Fortum etc.Pekkaperät ,liliukset ja muut rehelliset miehet.

ei mitään vanhoja kannata ostella..tuli terää meseä vaan!Olet maininnut tän yhteiskunnan luteet tohon loppuun, heillä on ISO AUTO ETU... ei omaa autoa!!varmaankaan jos on tallista muija kaivaa fiat punton.Autoshavöörikin kuskaa isot pomot tallille ..miettikää nyt sähkön hinta enen ja nyt??kuka vie rahat välistä?????????

• ajella Mesellä

Naapurit saattavat luulla jopa ökyrikkaaksi, jos oikein Mersulla pyyhkäisee menemään. Siksipä ajelenkin vaatimattomana miehenä Kialla, joka on muuten auto toimivimmasta päästä.

• kdhf kpweldjk

siis leikkii rikasta??ahaaa.. kun sillä vanha mersun romu mallia 95,viilaampa sitä parilla vitsillä linssiin kun se romu taas rikki:-D seuraavan kerran.Se on niin rähjäsen näköinenkin se mese siitä ruostunnu helmat ja aika usein kaput.

• kukko auto

minua ei ainakaan mikään.Hemmetisti ne ainakin savuaa.

• jalat maassa

Ei kai nyt kukaan järki-ihminen voi olla sitä mieltä, että joku Mersun lintta olisi jokamiehen kulkuneuvo. Jos nyt joku hönerö hankkii sellaisen itsetuntoaan kohottamaan, niin annettakoon hänelle anteeksi tuo hairahdus.

• Yli-minä turhake
        jalat maassa kirjoitti:

Ei kai nyt kukaan järki-ihminen voi olla sitä mieltä, että joku Mersun lintta olisi jokamiehen kulkuneuvo. Jos nyt joku hönerö hankkii sellaisen itsetuntoaan kohottamaan, niin annettakoon hänelle anteeksi tuo hairahdus.

vaan jonkilaista egon jatketta ja hunolle itsetunnolle vahvistusta. Jotkut ovat valmiita maksamaan vanhoista ympäristöä rasittavista autoista päästöineen ylihintaa,kuten ikävä kyllä vaikkapa minkki turkistakin jota ei kukaan järkevä pidä edes ilmaiseksi, saatikka maksa siitä.

• Miettikäämme!
        Yli-minä turhake kirjoitti:

vaan jonkilaista egon jatketta ja hunolle itsetunnolle vahvistusta. Jotkut ovat valmiita maksamaan vanhoista ympäristöä rasittavista autoista päästöineen ylihintaa,kuten ikävä kyllä vaikkapa minkki turkistakin jota ei kukaan järkevä pidä edes ilmaiseksi, saatikka maksa siitä.

Ihan tosissani kysyn: Millainen auto on yli 400 000km ajettu Kia? Toimiiko se kunnolla vai onko se paalitavaraa? Jonkun on tässä maassa käytetyllä ajettava. Millainen on paljon ajettu Kia?

• neuvoa antava
        Miettikäämme! kirjoitti:

Ihan tosissani kysyn: Millainen auto on yli 400 000km ajettu Kia? Toimiiko se kunnolla vai onko se paalitavaraa? Jonkun on tässä maassa käytetyllä ajettava. Millainen on paljon ajettu Kia?

mersuksin savuaa kuin höyryveturi 200 000 jälkeen ja saa remontoida tuhansilla euroilla joka vuosikun ei ole takuutakaan kuin pari vuotta.Kuten krroin vaihdan uuden aina kun auton mittariin tulee 100 000 ja takuutakin on muutaman vuosi vaihtaessa jäljellä.Minulla on jonkun verran rahaakin mutta en minä turhasta rupea maksamaan,merkkiä voin vaihtaa mutta vanhaan savuavaan mersuun en koske vaikka saisin sen ilmaiseksi.
        Käyppä kysymässä toisilta palstoilta samaa asiaa,iin saat saman vastauksen.Ketään ei kiinnosta yli 200 000 ajettu mersu.

• Miettikäämme!
        neuvoa antava kirjoitti:

mersuksin savuaa kuin höyryveturi 200 000 jälkeen ja saa remontoida tuhansilla euroilla joka vuosikun ei ole takuutakaan kuin pari vuotta.Kuten krroin vaihdan uuden aina kun auton mittariin tulee 100 000 ja takuutakin on muutaman vuosi vaihtaessa jäljellä.Minulla on jonkun verran rahaakin mutta en minä turhasta rupea maksamaan,merkkiä voin vaihtaa mutta vanhaan savuavaan mersuun en koske vaikka saisin sen ilmaiseksi.
        Käyppä kysymässä toisilta palstoilta samaa asiaa,iin saat saman vastauksen.Ketään ei kiinnosta yli 200 000 ajettu mersu.

Millainen auto on 400 000 km ajettu Kia?

• qq1122
        Miettikäämme! kirjoitti:

Kyllähän tän päivän autot kestää hyvinkin merkistä riippumatta 400 000-500 000 km.Ladasta en tiedä.

• neuvoa antava
        Miettikäämme! kirjoitti:

katseletko vielä -80 luvun kuvaputki Saloraralla ohjelmia? Jos käytät ja katselet niin ok. Olet keräilijä ja pidät vanhoista tavaroista.Tuttavallani on ties miljoona klilometriä ajettu 70 luvun Volvo jota se rassailee ja hitsailee/maalailee ja puunaa talvisin ja vanha 60 luvun Vespa skootteri johon jopa tekee itse osia.Mutta itse en ole kinnostunut rassailemaan autoja koska on niin paljon muutakin tekemistä.Auto on minulle vain kulkuneuvo ja nykyinen on siinä tehtävässä palvellut erinomaisesti,kuten edellisetkin.

• Nappajää
        neuvoa antava kirjoitti:

katseletko vielä -80 luvun kuvaputki Saloraralla ohjelmia? Jos käytät ja katselet niin ok. Olet keräilijä ja pidät vanhoista tavaroista.Tuttavallani on ties miljoona klilometriä ajettu 70 luvun Volvo jota se rassailee ja hitsailee/maalailee ja puunaa talvisin ja vanha 60 luvun Vespa skootteri johon jopa tekee itse osia.Mutta itse en ole kinnostunut rassailemaan autoja koska on niin paljon muutakin tekemistä.Auto on minulle vain kulkuneuvo ja nykyinen on siinä tehtävässä palvellut erinomaisesti,kuten edellisetkin.

auton mittari oli pyörinyt ympäri muutaman kerran,niin ettei omistaja uskaltanut sanoa paljonko autolla oli oikeasti ajettu,mutta saoja tuhansia kuitenkin.Ceed on 2007 kauppoihin tullut malli ja saman vuonna lienee alettu Kiaa tuomaan enenmmänkin, Cerato oli aiempi 2005 tai 2006 tuotu malli ja niillä lienee jo keretty ajaa enemmänkin,mutta kuitenkin kun ovat pikkuautoja niin eihän niillä ajeta esim 100 000 vuodessassa.Magentiksia lienee ollut 5 vuotta ja 300 000 ajeltu takseina,mutta kun taksitkin vaihdetaan muutaman vuoden iässä niin eipä niiden kilsoja kukaan seuraa.Uusi automerkki ja katsellaan vaikkapa 5 vuoden päästä paljonko niillä sitten on ejettu.Hyvällä huollolla ja pidolla ja korjauksillakin niillä ajellaan siinä missä uudella mersullakin.Jos asiaa oikeasti kovasti kiinnostaa juttele taksimiesten kanssa ovat kovasti kehuneet niin Kiaa kuin Hundaitakin vaikka ovat aikoinaan olleet Mersu miehiä.

• Linttahan se on...
        Miettikäämme! kirjoitti:

Kia on luultavasti 400 thkm ajettuna kulunut, nuhruinen, koliseva, raskaasti raksuttava ja tehot kateissa. Eli aivan samanlainen kuin tuon verran ajetut Mersutkin. Vai et kai tosissasi väitä, että 400 thkm ajetun Mersun voisi ajaa uuden auton viereen huomaamatta eroa?? Usein vanhan paljon ajetun Mersun kuljettaja kehuskelee autonsa vakaata kulkua ja junamaista olemusta, mutta lähemmällä tarkastelulla - etenkin vertaamalla johonkin uudempaan - kyllä huomaa, että ratti on suoraan ajettaessa puoli kierrosta vinossa, auto kampeaa (monien mersujen ominaisuus jo uutena) ja alusta tuntuu löllyltä, perä viistää maata markkinoiden huonoimmista istuimista puhumattakaan. Sellaisia ne ovat käytettynä. Koneethan niissä kyllä kestää öljyä lisäämällä, mutta niinhän ne kestävät nykyään kaikissa. Sen sijaan yli 250 thkm ajettua Mersun automattilootaa ilman täysremonttia ei juurikaan taida olla olemassa. Tässä suhteessa aasilaiset tekevät selkeästi parempaa tavaraa, lootat harvoin hajoavat idän autoissa.

• umpimähkö
        Linttahan se on... kirjoitti:

Kia on luultavasti 400 thkm ajettuna kulunut, nuhruinen, koliseva, raskaasti raksuttava ja tehot kateissa. Eli aivan samanlainen kuin tuon verran ajetut Mersutkin. Vai et kai tosissasi väitä, että 400 thkm ajetun Mersun voisi ajaa uuden auton viereen huomaamatta eroa?? Usein vanhan paljon ajetun Mersun kuljettaja kehuskelee autonsa vakaata kulkua ja junamaista olemusta, mutta lähemmällä tarkastelulla - etenkin vertaamalla johonkin uudempaan - kyllä huomaa, että ratti on suoraan ajettaessa puoli kierrosta vinossa, auto kampeaa (monien mersujen ominaisuus jo uutena) ja alusta tuntuu löllyltä, perä viistää maata markkinoiden huonoimmista istuimista puhumattakaan. Sellaisia ne ovat käytettynä. Koneethan niissä kyllä kestää öljyä lisäämällä, mutta niinhän ne kestävät nykyään kaikissa. Sen sijaan yli 250 thkm ajettua Mersun automattilootaa ilman täysremonttia ei juurikaan taida olla olemassa. Tässä suhteessa aasilaiset tekevät selkeästi parempaa tavaraa, lootat harvoin hajoavat idän autoissa.

niin että simiä kirvelee? Taksikuskit joita jututan paljonkin työni puolesta, ovat täysin eri mieltä kanssasi ja niillä on mersuista paljon kokemusta.Sanovat varsinkin uusien mersujen olevan semmoisia vikapesiä ettei mitään rajaa ja ovat vaihtaneet jopa Ranskalaisiin ja se on paljon se.
        Sanovat useat katsastusmiehet joita myöskin jututan sattuneista syistä että viimeiset hyvät mersut tehtiin -90 luvun alkupuolella.Kertoivat vielä tietyn mallin ja vuosiluvutkin jonka sanoivat olleen sen viimeisen hyvän mersun,jonka voi käytettynäkin hankkia,uudemmat kehoittavat kiertämään kaukaa.

• kolari.nuoh.
        Linttahan se on... kirjoitti:

mitä ihmettä sitten jappaset kun ketään ei täällä kiinnosta vanhat nokivasarat.

• Järkierkki
        Miettikäämme! kirjoitti:

"Millainen auto on 400 000 km ajettu Kia? "

Riippuu varmaan hyvin pitkälti siitä, miten hyvin auto on pidetty kunnossa. Omassa Kiassa on nyt kilometrejä 90 tkm ja hyvin pyyhkii toistaiseksi. Joku 400 000 km tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta, kun näitäkin kilometrejä on saanut sen viisi vuotta kerätä.

Taksimies kertoi mersunsa tarvinneen alustaremontin alle 100 000 km ajettuna, joten ei ne ihan pelkillä määräaikaishuolloilla taida mersutkaan tuonne 400 tkm asti kestää. Keulalla olevaa logoa en katso ihan sen hintaeron arvoiseksi - tai sen, että ottaisin uuden sijaan 150 tkm ajetun.

• opeee
        neuvoa antava kirjoitti:

Nimim. Neuvoa antava:n puheenvuoro on kuin etiikan oppikirjasta, egoistin ohjelmanjulistuksen malliteksti.

Egoismi voidaan jakaa vielä ns viisaaksi ja tyhmäksi egoismiksi. Ns. viisas egoisti perustelee kantansa sillä, että jos kaikki toimivat avoimesti egoismin mukaan, yhdenvertaisuus kasvaa ja lopulta kaikki voittavat.

"Minua ei kiinnosta" tyyppiset väitteet sen sijaan ovat tyhmää egoismia.

On faktaa, että jonkun pitää ajaa loppuun myös ne yli 200 000 ajetut. Kertakäyttöautojen varaosien satavuus voi olla heikko. Itse asiassa onkin, koska edes autopurkaamot eivät viitsi varastoida niiden purkuosia. Siksi niiden varaosat ovat kalliita. Siksi niillä ajetaan ilman katsastusta. Niinpä "Minua ei kiinnosta" änestää sen puolesta, että teillä kulkee 20 v ikäisiä katsastamattomia Kioja joilla esim. ei toimi jarrut.

"Minua ei kiinnosta" voi 20 vuoden päästä kohdata saman auton, minkä itse osti uutena. Tämä kohtaaminen voi tapahtua vaikka suojatiellä.

• dsgdfg
        opeee kirjoitti:

Nimim. Neuvoa antava:n puheenvuoro on kuin etiikan oppikirjasta, egoistin ohjelmanjulistuksen malliteksti.

Egoismi voidaan jakaa vielä ns viisaaksi ja tyhmäksi egoismiksi. Ns. viisas egoisti perustelee kantansa sillä, että jos kaikki toimivat avoimesti egoismin mukaan, yhdenvertaisuus kasvaa ja lopulta kaikki voittavat.

"Minua ei kiinnosta" tyyppiset väitteet sen sijaan ovat tyhmää egoismia.

On faktaa, että jonkun pitää ajaa loppuun myös ne yli 200 000 ajetut. Kertakäyttöautojen varaosien satavuus voi olla heikko. Itse asiassa onkin, koska edes autopurkaamot eivät viitsi varastoida niiden purkuosia. Siksi niiden varaosat ovat kalliita. Siksi niillä ajetaan ilman katsastusta. Niinpä "Minua ei kiinnosta" änestää sen puolesta, että teillä kulkee 20 v ikäisiä katsastamattomia Kioja joilla esim. ei toimi jarrut.

"Minua ei kiinnosta" voi 20 vuoden päästä kohdata saman auton, minkä itse osti uutena. Tämä kohtaaminen voi tapahtua vaikka suojatiellä.

Taas yllättäen kateellinen vanhalla tuontiräppänällä ajava naukuu uudesta uuteen Kiaan vaihtajalle. Olisit vielä lisännyt loppuun, kuinka loppuun ajettu autosi on ostettu ilman velan ottoa, niin puheenvuoro olisi saanut arvoisensa viimeistelyn.
        En tosiaan ymmärrä, miksi uuden auton ostajan pitäisi jotenkin kuumeisesti miettiä, mitä autolle kuuluu 15 vuoden päästä, kun verotusysteemiä pitäisi ylipäätään muuttaa niin, että nuo ikäloput saataisiin kokonaan pois liikenteestä ilmaa pilaamasta. ja uudempi auto on aina turvallisempi. Veikkaan että uusi Punto hakkaa turvallisuudessa jonkun 15 vuotta vanhan Bemarin mennen tullen. Suomi on Euroopan ainoa maa missä vertaillaan vaahto suupielissä, kuka on pystynyt ajamaan milläkin remonteilla 20 vuotta ja 500 thkm. Ja täällä palvotaan näitä vanhoja autoja kun muualla ne ovat lähinnä ongelmajätettä.

Ja mitä Kiaan tulee, eiköhän siihen saa ihan samat harakirivaraosat kuin muihin käytettyihin räppänöihinkin. Purkuosiakin näyttää Kiohin mukavasti saavan ja kolariautoja myydään osina, joten siltä osin huolesi on turhaa. Tiedän muuten lähipiiristä Mersuja ja paljon muita erimerkkisiä autoja, joilla ajetaan ilman leimaa, joten aika turha kärjistää katsastamattomuutta johonkin merkkiin, kyse on enemmänkin omistajan laiminlyönnistä.
        Kian kohtaaminen suojatiellä 20 vuoden päästä lienee aivan yhtä epätoivottavaa kuin mihin tahansa muuhun autoon. Kioihin tehdään aivan samat jalankulkijatörmäystestit kuin muihinkin autoihin ja jarruissa on aivan samaa tekniikkaa kuin muissakin tämän hetken autoissa.

• kaaleitten hevonen
        Miettikäämme! kirjoitti:

Manneporukka tykkää ajella lintalla mersulla.Aja sinä käytetyllä,minä ajan uudella,jos sopii?

• Audi A4.
        Järkierkki kirjoitti:

"Millainen auto on 400 000 km ajettu Kia? "

Riippuu varmaan hyvin pitkälti siitä, miten hyvin auto on pidetty kunnossa. Omassa Kiassa on nyt kilometrejä 90 tkm ja hyvin pyyhkii toistaiseksi. Joku 400 000 km tuntuu aika kaukaiselta ajatukselta, kun näitäkin kilometrejä on saanut sen viisi vuotta kerätä.

Taksimies kertoi mersunsa tarvinneen alustaremontin alle 100 000 km ajettuna, joten ei ne ihan pelkillä määräaikaishuolloilla taida mersutkaan tuonne 400 tkm asti kestää. Keulalla olevaa logoa en katso ihan sen hintaeron arvoiseksi - tai sen, että ottaisin uuden sijaan 150 tkm ajetun.

Noihin premeihin tehdään tuhansien eurojen remontteja matkalla tuonne 400000 tkm. Helposti on käytetyy UUDEN KIAn pelkkiin remontteihin, ja premium on edelleen vanha paska.

• yskin hyvinköhisin

siis olihan hyvin sanottu linttaan ajettu nokivasara ,muuten monesti näkee vanhoja mesejä jonnekki päin syrjälllään eka tulee mieleen 200kiloinen akka tai ukko mutta .. ja hel,,vetti se noki savu mitä perästään päästää.Köh Köh.

• Miettikäämme!

En tiedä Kiasta juuri mitään muuta kuin että kulkevat melko hitaasti moottoritiellä. Siksi päätinkin kirjoittaa hieman provosoivan otsikon, jossa asetettiin Kiaa vastaan mersu.
      Halusin kartoittaa, millaisia ihmisiä kia-ihmiset ovat. Tässä tuloksia.

Kian omistajalla on ammatti ja kohtuullisesti rahaa. Hän on löytänyt kunnon auton kokeiltuaan ehkä joskus jotain ranskalaista. Hän ei juurikaan tiedä tekniikasta mitään eikä ole siitä kiinnostunut. Hän on hyvä kuluttaja, joka pitää elinkeinoelämän pyörät pyörimässä vaihtamalla autoa melko uutena. Hän ei ole erityisemmin ympäristövalveutunut eikä viherpipertäjä.

Mersuasioissa hän luottaa yleisiin harhaluuloihin, joten tässä valistusta. Mersuihmisiä on monenlaisia. Rikkaat ajavat ihan omassa luokassaan. Sinne en minä esimerkiksi ensinkään yllä. Heillä on sadan tonnin pelit.

Vanhempi C-mersu on nykyään monen ammattityöläisen kulkupeli. Auto on usein uutta kiaa halvempi mutta hyvä yksilö on luotettava. Mitään kateutta auto ei herätä, koska naapureillakin on vastaavia.
      Uskokaa tai älkää: hakemalla c-mersun vaikkapa italiasta saa täysin ruosteettoman auton halvalla. Italiassakin on luotettavaa autokauppaa vaikka joku jotain muuta luuleekin.

Väyrysiin ei tavallisella ihmisellä ole varaa koskea: auto saattaa olla pommi ja rahaa palaa. Tämä romusarja on luku erikseen.
      Lopuksi todettakoon, että mersuihmiset ja kia-ihmiset ovat aika erilaisia.

• fghji8

kun saa takuun alaisen varmatoimisen ja yhtä hyvillä tai nykyaikaisemmilla varusteilla olevan auton samaan hintaan?
        Ottaisin monta muutakin merkkiä noin 20 000 hintaan paljon ennemmin kuin käytetyn nokivasaran.

• Spekulointi jatkuu

Hauska analyysi jota voisi vielä jatkaa:

Kian - myös maasturin - ostaa usein myös n. 40 -50 vuotias mies. Saattaa pyöriä jollain tavalla urheilun parissa, esim. junnuvalmentajana. Tai puulaakijääkiekossa. Illalla vähintään puetaan lenkkivaatteet päälle ja lähdetään vaimon tai vanhimman pojan kanssa liikkumaan. Kian omistaa yleensä melko tavallisessa ammatissa oleva, rahoistaan tarkka omakotitalossa asuva duunari, ei niinkään virkamies. Tienaa kuitenkin jo kohtuullisesti hyvän ammattitaidon tai ikälisien saattelemana, jolloin uuteen vaihtaminen muutaman vuoden välein ei tuota tuskaa. Ei pröystäile arkisella Kiallaan, mutta esittelee ja tuo mielellään esiin auton hyviä puolia jos joku esim. työpaikalla kiinnostuu hänen autovalinnastaan. Kian kuljettaja ajaa usein vuodessa keskimääräistä vähemmän. Aivan vanhat papat eivät osta Kiaa, koska ovat liian ennakkoluuloisia uutta merkkiä kohtaan. Saattavat pyöriä parkkipaikalla Kian ympärillä, esittää autosta jopa kysymyksiä taysin tuntemattomalle Kia-omistajalle, muuta eivät rohkene ostaa itselleen. Nuorista taas Kia vaikuttaa hieman liian värittömältä mutta eivät usein muodosta kyydissä istuessaan negatiivista mielipidettä, koska heihin vetoavat DOHC ja 16 valve, esim. cee´din valkopohjaiset mittarit yms. Kiasta löytyvä sälä.

Hieman vanhemman Mersun, esim sen 2000-luvun alun C-sarjalaisen tai farmari Väyrysen omistaa juurikin joku pienen yrityksen toimitusjohtaja, joka ei epäröi koskaan lähteä millään kelillä omalla autollaan tienpäälle. Nämä kaksi edellä mainittua mersu-mallia löytyy myös usein maatalon pihasta, mutta auton ollessa c-sarjalainen, maajussin kuulee moittivan auton pienuutta ja lelumaisuutta ja muistelevan kaihoisasti vanhoja 124 korimalleja. C-mersu, kuten myös E-sarja on myös jobbareiden ikuinen harrastuskohde. Väyrysen viat ja ruosteet kahvihuoneissa tiedetään ja sen kohdalla puhutaan aina, että sekin on jämäkkä auto kun vain löytäs hyvän ja vähän ajetun. Niitä ei vaan montaa taida olla. Puheet kääntyy "patarautakoneisiin" ja CDI-mallien vertailuun. Käytetty Väyrynen on myös auto, joka ei kauaa vanhene samalla omistajalla. C-Mersu saattaa viihtyä samalla omistajalla todella kauankin.

Tämä on vain yhden ihmisen mielikuva, älkää ottako todesta:)

• lopppollppol
        Spekulointi jatkuu kirjoitti:

Hauska analyysi jota voisi vielä jatkaa:

Kian - myös maasturin - ostaa usein myös n. 40 -50 vuotias mies. Saattaa pyöriä jollain tavalla urheilun parissa, esim. junnuvalmentajana. Tai puulaakijääkiekossa. Illalla vähintään puetaan lenkkivaatteet päälle ja lähdetään vaimon tai vanhimman pojan kanssa liikkumaan. Kian omistaa yleensä melko tavallisessa ammatissa oleva, rahoistaan tarkka omakotitalossa asuva duunari, ei niinkään virkamies. Tienaa kuitenkin jo kohtuullisesti hyvän ammattitaidon tai ikälisien saattelemana, jolloin uuteen vaihtaminen muutaman vuoden välein ei tuota tuskaa. Ei pröystäile arkisella Kiallaan, mutta esittelee ja tuo mielellään esiin auton hyviä puolia jos joku esim. työpaikalla kiinnostuu hänen autovalinnastaan. Kian kuljettaja ajaa usein vuodessa keskimääräistä vähemmän. Aivan vanhat papat eivät osta Kiaa, koska ovat liian ennakkoluuloisia uutta merkkiä kohtaan. Saattavat pyöriä parkkipaikalla Kian ympärillä, esittää autosta jopa kysymyksiä taysin tuntemattomalle Kia-omistajalle, muuta eivät rohkene ostaa itselleen. Nuorista taas Kia vaikuttaa hieman liian värittömältä mutta eivät usein muodosta kyydissä istuessaan negatiivista mielipidettä, koska heihin vetoavat DOHC ja 16 valve, esim. cee´din valkopohjaiset mittarit yms. Kiasta löytyvä sälä.

Hieman vanhemman Mersun, esim sen 2000-luvun alun C-sarjalaisen tai farmari Väyrysen omistaa juurikin joku pienen yrityksen toimitusjohtaja, joka ei epäröi koskaan lähteä millään kelillä omalla autollaan tienpäälle. Nämä kaksi edellä mainittua mersu-mallia löytyy myös usein maatalon pihasta, mutta auton ollessa c-sarjalainen, maajussin kuulee moittivan auton pienuutta ja lelumaisuutta ja muistelevan kaihoisasti vanhoja 124 korimalleja. C-mersu, kuten myös E-sarja on myös jobbareiden ikuinen harrastuskohde. Väyrysen viat ja ruosteet kahvihuoneissa tiedetään ja sen kohdalla puhutaan aina, että sekin on jämäkkä auto kun vain löytäs hyvän ja vähän ajetun. Niitä ei vaan montaa taida olla. Puheet kääntyy "patarautakoneisiin" ja CDI-mallien vertailuun. Käytetty Väyrynen on myös auto, joka ei kauaa vanhene samalla omistajalla. C-Mersu saattaa viihtyä samalla omistajalla todella kauankin.

Tämä on vain yhden ihmisen mielikuva, älkää ottako todesta:)

kun tämä nyt vain sattuu olemaan Kia palsta.

• Ei niin sanottua
        lopppollppol kirjoitti:

kun tämä nyt vain sattuu olemaan Kia palsta.

Saatampa näin tehdäkkin. Keskustelun aloitus vaan kylläkin vertaili Mersua ja Kiaa, joten samoilla linjoilla jatkettiin hiukan eri näkökulmasta, jos et sattunut huomaamaan??

• guisman

Työkaveri aikoinaan kymmenen vuotta sitten osti käytetyn 300000 km ajetun Mersun, minä vastaavan hintaisen uuden. Silloinhan Mersu maksoi suhteessa enemmän mitä tänään. Perusteli sillä että uudet pudottaa hinnan nopeasti samassa hintaluokassa. Vaidoin kolmen vuoden päästä uuden, Mersun arvo oli pudonnut enemmän. Ei kaveri puhunut arvon pudotuksista mitään enään. Vielä on tullut vaihdettua pari kertaa, viimeksi auton väriksi osui harmaa, on aika harmaan värinen. Täytyy keväällä vaihtaa vähemmän harmaan väriseen. Ai niin se kaveri ajaa edelleen sillä Mersulla, perässä on vaihdettu tiivistettä ja puslaa, keulassa kaikki liikkuvat nivelet, eikä kone ja vaihteisto uudet ole nekään korista puhumattakaan. Kehui halpaa korjaamoa, on kuulemma oikein hovikorjaaja joka osaa mitä vaan. Kysyin mitä varten korjaajan pitää osata mitä vaan, ei vastannut mutta mulkoili kylläkin. Kyllä joittenkin pitää rakastaa romuja.

• kolmas tie

Ehkä fiksuin vaihtoehto liennee kuitenkin se ettei osta/käytä mitään autoa, vaan liikkuu julkisilla kulkupeleillä...

• KIAlla jatkossakin

Minä en viitsi vanhoilla, toisten paskoiksi polkemilla romuilla ajella. Ostan uuden KIAm ja ajan sillä sen 7 vuotta takuulla. Sitten menen ja vaihdan kaupasta uuden KIAn tilalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7502
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2936
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1776
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1404
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      131
      1153
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      75
      842
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      52
      745
    Aihe