Onko lapsenlapsi syy raitistua?

Alkoholistin tytär

Ehkä vähän tyhmä otsikko, mutta kai siitä jotain selviää. Mietin jo nyt 9.viikolla... Eli mulla on alkoholisti-isä joka hylkäsi meidät kun oltiin pieniä. Otti uudelleen yhteyttä kun oltiin aikuisia. Viimeiset 3 vuotta isä on syyttävästi kysellyt lapsenlapsista, vaikka tiesi että kärsimme lapsettomuudesta. Hän lupaa olla selvinpäin aina kun menen käymään, mutta kuitenkin ryyppää aina. Nyt mietin missä vaiheessa kerron tästä raskaudesta, varmaan aika loppuvaiheessa. Mietin myös että voiko lapsenlapsi antaa syyn raitistua, tai edes vähentää alkoholinkäyttöä. Onko mulla oikeus vaatia isää olemaan selvinpäin? Oon kyllä yrittänyt jo nyt, mutta saan vain tyhjiä lupauksia. Yhtään ei tekisi mieli kertoa koko raskaudesta, mutta kai hänellä on oikeus tietää...

17

1249

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      oikeutta vaatia aikuiselta ihmiseltä yhtikäs mitään, niin se vain on. Ei sinun ole raskaudestasi pakko kertoa.
      Miksi yleensä käyt isäsi luona jos hän pettää kerta toisensa jälkeen lupauksensa olla selvänä??

      Alkoholistia ei voi raitistaa kukaan muu kuin alkoholisti itse... ......

      Sinuna en laskisi sen varaan että isäsi isoisäksi tulon takia raitistuisi

    • odota....

      lapsen lapsen syntymä ja hänen tapaamisensa olisi järjell' ajateltuna hyvä syy ainakin pysyä hetki selvinpäin. ja ainahan voi esittää vaatimuksia. Mutta kumpikaan ei johda raitistumiseen, jollei asianomainen sitä itse halua. Ja vaikka haluaisikin, niin riippuvuus voi olla sitä luokkaa ettei vaan onnistu.

      Näin se vaan on...kuten edellinenkin vastaaja kirjoittaa. Suomenmaassa raitistuneiden määrä olisi varmasti suurempi, jos se olisi vain halusta kiinni.

      Raskaudesta kertominen on sinun valintasi. Älä ainakaan vielä, vasta sitten kun se näkyy, olisi minun ehdotus. Ei ole kyse mistään isoisän oikeudesta tietää, Tiedän erään parin, joka kertoi isoäidille vasta kun lapsi syntyi. Ja kyse oli siitä, että isoäiti aina sekaantui heidän asioihinsa tajuamatta sitä itse.

    • okokokokokoko

      OIKEUS vaatia isääsi olemaan selvinpäin jatkossa kun käyt isäsi luona LAPSESI kanssa!! Jos isäsi ei siihen suostu, sinulla on OIKEUS ja VELVOLLISUUS olla tapaamatta isääsi (ainakin lapsi mukanasi), koska lapsellasi on OIKEUS selviin vanhempiin ja isovanhempiin.

    • Lapsenlapsi toki on hyvä syy raitistua, mutta tuskin näin käy. Mielestäni asioitasi on, milloin haluat kertoa raskaudestasi.

      Alkoholisti on aina alkoholisti, jos viina maistuu niin sille ei muut ihmiset voi mitään. Tulevaisuutta ajatellen voit hyvin vaatia isääsi olemaan ainakin suhtkoht selvinpäin kun kyläilette. Soita ennenkuin menette käymään, puhelimessa nopeasti selviää missä kunnossa toisessa päässä ollaan.

      Kokonaan en sulkisi alkoholisti-vanhempiakaan ulos perhepiiristä. Isovanhemmat ovat lapselle rikkaus ja aina tärkeitä. Teidän pitää vaan tutkata, milloin isäsi on kyläilykunnossa.

      • tytär.......

        ei ole, ei ole ja ei ole...ainakaan meillä :( Vakuuttelut oli kovat kun esikoispoikaa odotin, mutta ei. Mahtaako "ukko" edes tietää lastenlapsiensa ikiä ? Eihän se omakaan lapsi kaikkia saa raitistumaan :(


      • mummikka
        tytär....... kirjoitti:

        ei ole, ei ole ja ei ole...ainakaan meillä :( Vakuuttelut oli kovat kun esikoispoikaa odotin, mutta ei. Mahtaako "ukko" edes tietää lastenlapsiensa ikiä ? Eihän se omakaan lapsi kaikkia saa raitistumaan :(

        Heipat teille alkkisten lapset !
        Täällä kirjoittelee "alkkismummi", siis tyttäreni näkökulmasta alkkis. Olen aina selvinpäin tavatessani lapsukaisen ja leikin ja laulan hänen kanssaan. Omalla ajallani otan lasillisen tai muutaman kun sille päälle satun. Otin tai en, haukut tulee kuitenkin. Lapsenlapsi on suloinen ja ihana 2,5 vuotias reipas tyttönen, joka ilmiselvästi rakastaa minua yhtä paljon kuin minäkin häntä. Meillä on aina hauskaa. Hän ei ole ollut koskaan hoidossani, ehkä siksi ettemme asu samassa kaupungissa ja toinen mummi asuu aivan lähellä, mutta tapaamme vähintään joka toinen viikonloppu ja kesällä lomailemme muutamia päiviä yhdessä.

        Tyttäreni ottaa silloin tällöin niinsanotut lärvit ja soittaa minulle kertoakseen kuinka kamala alkoholisti olen, haukkuu todella rumin sanoin. Pyytelee sitten kankkusessaan anteeksi pahoja puheitaan. Pyydelköön, totuus on etten olisi missään tekemisissä hänen kanssaan, jos sitä ihanaa pikkuprinsessaa ei olisi. Heille kelpaa kyllä kaikenlainen rahallinen apu, mutta sitäkin annan vain lapselle hänen tarvikkeitaan varten, heidän kuuluu tulla toimeen omillaan ilman sukulaisten hyväksikäyttöä.

        Siis, antakaa ihmeessä alkoholistimummeille ja vaareille mahdollisuus tavata lapsenlapsiaan, ei alkkis ole vaarallinen jos ei ole umpikännissä. Ennen vanhaan kaikki äijät oli kännissä ja lapset rakasti niitä ja naureskeli niiden jutuille ja piti niitä hyvinä tyyppeinä. Ehkä nykyajan alkkikset ovat sitten vaarallisempia tai vanhemmat neuroottisempia. Isovanhempia ei kuitenkaan ole kuin tietty määrä ja he ovat juuri sellaisia kuin he ovat.


      • cops
        mummikka kirjoitti:

        Heipat teille alkkisten lapset !
        Täällä kirjoittelee "alkkismummi", siis tyttäreni näkökulmasta alkkis. Olen aina selvinpäin tavatessani lapsukaisen ja leikin ja laulan hänen kanssaan. Omalla ajallani otan lasillisen tai muutaman kun sille päälle satun. Otin tai en, haukut tulee kuitenkin. Lapsenlapsi on suloinen ja ihana 2,5 vuotias reipas tyttönen, joka ilmiselvästi rakastaa minua yhtä paljon kuin minäkin häntä. Meillä on aina hauskaa. Hän ei ole ollut koskaan hoidossani, ehkä siksi ettemme asu samassa kaupungissa ja toinen mummi asuu aivan lähellä, mutta tapaamme vähintään joka toinen viikonloppu ja kesällä lomailemme muutamia päiviä yhdessä.

        Tyttäreni ottaa silloin tällöin niinsanotut lärvit ja soittaa minulle kertoakseen kuinka kamala alkoholisti olen, haukkuu todella rumin sanoin. Pyytelee sitten kankkusessaan anteeksi pahoja puheitaan. Pyydelköön, totuus on etten olisi missään tekemisissä hänen kanssaan, jos sitä ihanaa pikkuprinsessaa ei olisi. Heille kelpaa kyllä kaikenlainen rahallinen apu, mutta sitäkin annan vain lapselle hänen tarvikkeitaan varten, heidän kuuluu tulla toimeen omillaan ilman sukulaisten hyväksikäyttöä.

        Siis, antakaa ihmeessä alkoholistimummeille ja vaareille mahdollisuus tavata lapsenlapsiaan, ei alkkis ole vaarallinen jos ei ole umpikännissä. Ennen vanhaan kaikki äijät oli kännissä ja lapset rakasti niitä ja naureskeli niiden jutuille ja piti niitä hyvinä tyyppeinä. Ehkä nykyajan alkkikset ovat sitten vaarallisempia tai vanhemmat neuroottisempia. Isovanhempia ei kuitenkaan ole kuin tietty määrä ja he ovat juuri sellaisia kuin he ovat.

        se riippuu ihan ihmisestä, itse raitistuin aikanaa kun alkoi tulla lapsenlapsia maailmaan, syy siihen oli että halusin katkaista alkoholistin aiheuttaman mielipaha kierteen. lapsenlapset ovat nyt jo eskari ikäisiä ja eivät ole ikinä nähneet pappaa humalassa eivätkä tule näkemäänkään. Oma elämäni on myös huomattavasti hauskempaa nykyisin-suosittelen kaikille isovanhemmille-


      • Alkoholistin lapsi
        mummikka kirjoitti:

        Heipat teille alkkisten lapset !
        Täällä kirjoittelee "alkkismummi", siis tyttäreni näkökulmasta alkkis. Olen aina selvinpäin tavatessani lapsukaisen ja leikin ja laulan hänen kanssaan. Omalla ajallani otan lasillisen tai muutaman kun sille päälle satun. Otin tai en, haukut tulee kuitenkin. Lapsenlapsi on suloinen ja ihana 2,5 vuotias reipas tyttönen, joka ilmiselvästi rakastaa minua yhtä paljon kuin minäkin häntä. Meillä on aina hauskaa. Hän ei ole ollut koskaan hoidossani, ehkä siksi ettemme asu samassa kaupungissa ja toinen mummi asuu aivan lähellä, mutta tapaamme vähintään joka toinen viikonloppu ja kesällä lomailemme muutamia päiviä yhdessä.

        Tyttäreni ottaa silloin tällöin niinsanotut lärvit ja soittaa minulle kertoakseen kuinka kamala alkoholisti olen, haukkuu todella rumin sanoin. Pyytelee sitten kankkusessaan anteeksi pahoja puheitaan. Pyydelköön, totuus on etten olisi missään tekemisissä hänen kanssaan, jos sitä ihanaa pikkuprinsessaa ei olisi. Heille kelpaa kyllä kaikenlainen rahallinen apu, mutta sitäkin annan vain lapselle hänen tarvikkeitaan varten, heidän kuuluu tulla toimeen omillaan ilman sukulaisten hyväksikäyttöä.

        Siis, antakaa ihmeessä alkoholistimummeille ja vaareille mahdollisuus tavata lapsenlapsiaan, ei alkkis ole vaarallinen jos ei ole umpikännissä. Ennen vanhaan kaikki äijät oli kännissä ja lapset rakasti niitä ja naureskeli niiden jutuille ja piti niitä hyvinä tyyppeinä. Ehkä nykyajan alkkikset ovat sitten vaarallisempia tai vanhemmat neuroottisempia. Isovanhempia ei kuitenkaan ole kuin tietty määrä ja he ovat juuri sellaisia kuin he ovat.

        Hyi sinua! Itsekeskeistä puhetta mummikka. Tyttäresi on oppinut juopottelun jalon taidon juuri sinulta. Sinä olet sen esimerkin hänelle näyttänyt. Otappa nyt vihdoin vastuu tekemisistäsi ja juomisesi seurauksista. Tuskinpa tyttäresi sinua syyttää suotta. Alkoholistille on hyvin tyypillistä kieltää ongelmansa ja kääntää asia jonkun toisen ihmisen viaksi tai vähätellä juomistaan. Jos muut ihmiset huomauttelevat juomisesta, niin melko varmasti juot liikaa. Herää todellisuuteen ja lopeta itsesi pettäminen. Raitistu, voit paremmin itsekkin.


      • mummikka
        Alkoholistin lapsi kirjoitti:

        Hyi sinua! Itsekeskeistä puhetta mummikka. Tyttäresi on oppinut juopottelun jalon taidon juuri sinulta. Sinä olet sen esimerkin hänelle näyttänyt. Otappa nyt vihdoin vastuu tekemisistäsi ja juomisesi seurauksista. Tuskinpa tyttäresi sinua syyttää suotta. Alkoholistille on hyvin tyypillistä kieltää ongelmansa ja kääntää asia jonkun toisen ihmisen viaksi tai vähätellä juomistaan. Jos muut ihmiset huomauttelevat juomisesta, niin melko varmasti juot liikaa. Herää todellisuuteen ja lopeta itsesi pettäminen. Raitistu, voit paremmin itsekkin.

        Nonniin, löytyihän se jeesustelija sieltä. Että oikein itsekeskeinen mummi, joka aina ja kaikessa ajattelee vain ja ainoastaan toisten parasta ja on auttamassa aina kun pyydetään, ja kyllä pyydetään... Teikäläiset on aina sanomassa juopotteluksi ja dokaamiseksi viinilasillista tai kahta. Mielestäni dokaaminen ja juopottelu ovat kännin hakua ja itsensä turruttamista, lasillinen on rentoutumista. Juopottelun taidon tyttäreni oppi ihanassa kaveripiirissään jossa myös huumeet olivat läsnä. Onneksi siihen puuttuivat viranomaiset. Nykyisin hän vain vetää lärvit silloin tällöin, jota hän ei ole koskaan nähnyt minun tekevän. Nuorempi tyttäreni ei ole koskaan maistanut alkoholia eikä tupakkaa (vajaan vuoden kuluttua täysi-ikäinen) on kuitenkin elänyt täysin samanlaisessa perheessä kuin toinenkin. Siis on nähnyt kuinka otan rauhallisesti viinini ja poltan tupakkani. Mitään vaaraa ei lapsillani ole koskaan ollut, eikä puutetta mistään, myös minä olen aina ollut heille läsnä. Toinen vain vihaa minua omista itsekkäistä syistään ja toinen on tosi hyvää pataa kanssani ja teemme paljon asioita yhdessä. Molempia on rakastettu täydestä sydämestä tasapuolisesti. Vastuun tekemisistäni olen kantanut aina ja vastuun myös alaikäisistä lapsistani. Alkoholistin titteliä en ota vastaan jonkun paskiaisen pahan olon purkauksena, itse hän on ne olonsa ansainnut. Äläkä sano että meillä on lapset olleet eriarvoisessa asemassa, eivät ole, vaan todella tasa-arvoisia.


      • Alkoholistin lapsi
        mummikka kirjoitti:

        Nonniin, löytyihän se jeesustelija sieltä. Että oikein itsekeskeinen mummi, joka aina ja kaikessa ajattelee vain ja ainoastaan toisten parasta ja on auttamassa aina kun pyydetään, ja kyllä pyydetään... Teikäläiset on aina sanomassa juopotteluksi ja dokaamiseksi viinilasillista tai kahta. Mielestäni dokaaminen ja juopottelu ovat kännin hakua ja itsensä turruttamista, lasillinen on rentoutumista. Juopottelun taidon tyttäreni oppi ihanassa kaveripiirissään jossa myös huumeet olivat läsnä. Onneksi siihen puuttuivat viranomaiset. Nykyisin hän vain vetää lärvit silloin tällöin, jota hän ei ole koskaan nähnyt minun tekevän. Nuorempi tyttäreni ei ole koskaan maistanut alkoholia eikä tupakkaa (vajaan vuoden kuluttua täysi-ikäinen) on kuitenkin elänyt täysin samanlaisessa perheessä kuin toinenkin. Siis on nähnyt kuinka otan rauhallisesti viinini ja poltan tupakkani. Mitään vaaraa ei lapsillani ole koskaan ollut, eikä puutetta mistään, myös minä olen aina ollut heille läsnä. Toinen vain vihaa minua omista itsekkäistä syistään ja toinen on tosi hyvää pataa kanssani ja teemme paljon asioita yhdessä. Molempia on rakastettu täydestä sydämestä tasapuolisesti. Vastuun tekemisistäni olen kantanut aina ja vastuun myös alaikäisistä lapsistani. Alkoholistin titteliä en ota vastaan jonkun paskiaisen pahan olon purkauksena, itse hän on ne olonsa ansainnut. Äläkä sano että meillä on lapset olleet eriarvoisessa asemassa, eivät ole, vaan todella tasa-arvoisia.

        "Toinen vain vihaa minua omista itsekkäistä syistään ja toinen on tosi hyvää pataa kanssani ja teemme paljon asioita yhdessä. "

        No siinähän se oleellisin tulikin. En usko, että vika on yksistään tyttäressäsi vaikka kuinka haluatkin kieltää oman osallisuutesi suhteenne tilasta. Kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että pidät itseäsi täydellisenä äitinä, joka ei ole tehnyt mitään virheitä.

        Yksi viinilasillinen viikossa ei tee kenestäkään alkoholisita. Siitä ollaan kyllä samaa mieltä, jos tosiaan puhut totta ja se jää tuohon yhteen viinilasilliseen.


      • mummikka
        Alkoholistin lapsi kirjoitti:

        "Toinen vain vihaa minua omista itsekkäistä syistään ja toinen on tosi hyvää pataa kanssani ja teemme paljon asioita yhdessä. "

        No siinähän se oleellisin tulikin. En usko, että vika on yksistään tyttäressäsi vaikka kuinka haluatkin kieltää oman osallisuutesi suhteenne tilasta. Kirjoituksestasi sai sen käsityksen, että pidät itseäsi täydellisenä äitinä, joka ei ole tehnyt mitään virheitä.

        Yksi viinilasillinen viikossa ei tee kenestäkään alkoholisita. Siitä ollaan kyllä samaa mieltä, jos tosiaan puhut totta ja se jää tuohon yhteen viinilasilliseen.

        Siis tyttäreni vihaa minua siksi, että ei käsitä miksi lähdin hänen isänsä luota hänen ollessaan vain sylivauva. Emme olisi kumpikaan hengissä, jos olisimme jääneet. Olen puhunut nämä asiat tyttären kanssa, mutta kaikki ei ole mennyt perille. Nykyään isänsä on täysin "elävä ruumis", jonka edesottamuksia pitää jatkuvasti pelätä. Tytär manaa sen paskiaisen touhuja, on hyvin itsetuhoinen. Uusioperhe meillä on ollut 23 vuotta ja kaikki ovat saaneet samanlaisen kohtelun ja samanverran kaikkea maallista ja henkistä hyvää. Kuopus palvoo esikoista ja heillä on ihanat välit keskenään. Ja kuopus onneksi on meidän vanhempien kanssa paljon ja hänen kaverinsa myös tykkäävät olla meillä, nytkin lähtivät kotiin klo 23.45, ja täysin selvinpäin joka iikka, eivät tupakoi eivätkä dokaile.

        Että älkää nyt aina helvetissä sanoko, että kaikki esimerkit lähtee kotoa ja vanhemmista, kyllä kaikilla ihmisillä on omat ajatukset ja omat vinoutuneet mielikuvansa. Minä kasvatan lapseni sillä mentaliteetillä että "älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä opetan".


      • ....................
        mummikka kirjoitti:

        Siis tyttäreni vihaa minua siksi, että ei käsitä miksi lähdin hänen isänsä luota hänen ollessaan vain sylivauva. Emme olisi kumpikaan hengissä, jos olisimme jääneet. Olen puhunut nämä asiat tyttären kanssa, mutta kaikki ei ole mennyt perille. Nykyään isänsä on täysin "elävä ruumis", jonka edesottamuksia pitää jatkuvasti pelätä. Tytär manaa sen paskiaisen touhuja, on hyvin itsetuhoinen. Uusioperhe meillä on ollut 23 vuotta ja kaikki ovat saaneet samanlaisen kohtelun ja samanverran kaikkea maallista ja henkistä hyvää. Kuopus palvoo esikoista ja heillä on ihanat välit keskenään. Ja kuopus onneksi on meidän vanhempien kanssa paljon ja hänen kaverinsa myös tykkäävät olla meillä, nytkin lähtivät kotiin klo 23.45, ja täysin selvinpäin joka iikka, eivät tupakoi eivätkä dokaile.

        Että älkää nyt aina helvetissä sanoko, että kaikki esimerkit lähtee kotoa ja vanhemmista, kyllä kaikilla ihmisillä on omat ajatukset ja omat vinoutuneet mielikuvansa. Minä kasvatan lapseni sillä mentaliteetillä että "älkää tehkö niinkuin minä teen, vaan niinkuin minä opetan".

        Surullista. Mikset hakenut lapsesi huoltajuutta ja jätit hänet sylivauvauna tuollaisen ihmisen hoiviin? Äitien kuuluu suojella lapsiaan. Mikset turvautunut viranomaisiin? No toisaalta, ehkä sinun aikanasi asiat olivat toisin, tyttäresi ei ehkä ymmärrä sitä ja onhan hän varmasti joutunut kärsimään paljon. Sinun luonasi olisi ollut kaiketi parempi olla. Tavallaan ymmärrän sinua, mutta toisaalta ymmärrän kyllä tytärtäsikin. En voisi itse ikinä hylätä lasta sellaisen ihmisen kynsiin, jonka edessä pitää pelätä.


      • mummikka
        .................... kirjoitti:

        Surullista. Mikset hakenut lapsesi huoltajuutta ja jätit hänet sylivauvauna tuollaisen ihmisen hoiviin? Äitien kuuluu suojella lapsiaan. Mikset turvautunut viranomaisiin? No toisaalta, ehkä sinun aikanasi asiat olivat toisin, tyttäresi ei ehkä ymmärrä sitä ja onhan hän varmasti joutunut kärsimään paljon. Sinun luonasi olisi ollut kaiketi parempi olla. Tavallaan ymmärrän sinua, mutta toisaalta ymmärrän kyllä tytärtäsikin. En voisi itse ikinä hylätä lasta sellaisen ihmisen kynsiin, jonka edessä pitää pelätä.

        Siis otin tietenkin sen sylivauvan mukaani kun lähdin sen hullun luota. Et kai luule, että olisin sinne jättänyt, ymmärsit väärin. Tytär siis kuvittelee, että isänsä elämä olisi paremmin jos olisimme olleet yhdessä ja tytär olisi saanut ihan oikean biologisen perheen. Se on täydellistä harhakuvitelmaa, sen miehen vauhtia ei voinut kukaan pysäyttää.


      • ....................
        mummikka kirjoitti:

        Siis otin tietenkin sen sylivauvan mukaani kun lähdin sen hullun luota. Et kai luule, että olisin sinne jättänyt, ymmärsit väärin. Tytär siis kuvittelee, että isänsä elämä olisi paremmin jos olisimme olleet yhdessä ja tytär olisi saanut ihan oikean biologisen perheen. Se on täydellistä harhakuvitelmaa, sen miehen vauhtia ei voinut kukaan pysäyttää.

        Kaikista noista selittelyistäsi huolimatta lapsesi eli tyttäresi on kokenut paljon ikäviä asioita ollessaan lapsi, eronne vuoksi. Hänellä on täysi oikeus tunteisiinsa ja sinun pitää niitä vanhempana kestää ja ottaa vastuu tilanteesta. Kaikkea ei tietenkään tarvitse kuunnella, mutta en usko että tyttäresi syytökset ovat ihan täysin tuulesta temmattuja. Ongelma on ehkä siinä ettet pysty myöntämään mikä oli sinun osuutesi asioiden pieleen menossa. Itse syytin aikoinani oman lapsuuden kodin ongelmista isääni, mutta myöhemmin näin myös äitini tekemät virheet. Isäni pystyi myöntämään tehdyt virheet, mutta äitini oli jotenkin puolustuskannalla. Uskoisin, että äitien ylipäätään on hyvin vaikea myöntää tekemiään virheitä. Mielummin syytetään aviomiestä tai pahimmassa tapauksessa jopa sitä omaa lastaan. Peiliin katsominen on ilmeisen vaikeaa. Omalla kohdallani olen antanut vanhemmilleni anteeksi enkä enää jaksa märehtiä menneitä. Tietyt asiat vain piti käydä läpi ja asiaa olisi helpottanut jos vanhemmatkin olisivat avoimesti heti myöntäneet perheemme ongelmat.


    • Happomies

      kun alko ajaa elon ohi. Ei sinulla ole tarvetta salailla tai peitellä raskauttasi, sen kummemmin kuin isälläsi on tarvetta raskautesi tähden raitistua. Kuningas alkoholi on siitä paska eines että se liuottaa yläpään jo kauan ennen kuin fyysiset ongelmat alkavat. Alkoholistia ei pitele mikään muu kuin rautasaha ja luuvalo jos hän on viinansa päättänyt juoda, isäsi on. Alkoholistien katkohoitolassa henkilökuntaan kuuluva arpoi joskus että yksi sadasta raitistuu ja pääsee kuiville kokonaan, toivotaan että lapsesi nostaa isäsi tuohon prosenttiin. Vain alkoholisti itse kykenee korkin itseltään sulkemaan, ei muut, vaikka avuksi voivatkin olla ja tukena.
      Keskity sinä omaan ja tulevan kansalaisen elämään täysin rinnoin, isäsi kyllä hoitaa oman postinsa, olkoonkin vaikka juominen. Sinulla on ainakin hyvä esimerkki omasta lapsuudestasi mitä et halua omalle lapsellesi esittää. Onnea matkaan, ilman tai isän kanssa.

    • nyt jotain.

      sinulla ei ole oikeuksia suhteessa toiseen täysi-ikäiseen ihmiseen, hänen käyttäytymiseensä. Toisekseen alkoholismi on sairaus, jota ei ulkoinen tekijä paranna, parantuminen lähtee itsestä ja sairaanhoidosta. Sillä ei ole mitään tekemistä ulkoisten asioiden kanssa. Isäsi tullee ryyppäämään jatkossakin huolimatta tulevasta lapsenlapsesta. Syy on vain eri. Alkoholisti on hyvä kertomaan syitä, mutta toisaalta ympäristö haluaa löytää syyn ja alkoholisti sen kyllä keksii. Hyviä vointeja Sulle. Tv: alkoholistin tytär.

    • Hölömöpölmö

      no jos oma lapsi ei ollut syy raitistua, miten sitten lapsenlapsi? Lopeta itsesi vuoksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      618
      19201
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      70
      16052
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      394
      9519
    4. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      83
      6755
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      19
      4964
    6. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      213
      3971
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      127
      2222
    8. Mitä hänellä oli päällään kun viimeksi näit hänet?

      Avoimia vastauksia saa kirjoitella... Ehkä joku saattaa tunnistaa itsensä kommenttien joukosta :)
      Ikävä
      62
      1485
    9. Meidän tarinako on ohi?

      Ootko niin päättänyt?
      Ikävä
      111
      1437
    10. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      41
      1287
    Aihe