Seksipalstalta ei vastauksia tullut, entäpä täältä?
Muutama kerta on nyt ilman kumia sekstailtu kun vihdoin sain hormonalisen ehkäisyn käyttöön. Nyt ihmetyttää sellainen, että alapäätä (ei oikeastaan emättimen sisältä vaan häpyhuulista) kirveltää/polttelee lievästi yhdynnän jälkeen. Se ei tunnu kovin paljon ja menee ohikin aika pian, mutta ihmetyttää. Jos kyse on hankauksesta niin eihän tässä pitäisi olla mitään eroa kun kumin kanssa ei tuntunut mitään. Toisaalta spermaakaan ei niin paljon roisku pitkin alapäätä että se voisi aiheuttaa tämän.
Kenelläkään ideoita mikä mättää?
Kirvely yhdynnän jälkeen
15
38393
Vastaukset
- Minä
Noin minulla käy aina. Tuntuu, että se sperma vähän kirvelee. Normaalia.
- ............
Vastaus oli ainakin nopea :)
Varmaankin on ihan normaalia juu, oikeastaan se varmaan jo kertoo sen kun tuntemus menee ohi kuitenkin nopeasti.
Sikäli vaan ekalla "paljaalla" kerralla oli vähän ikävää, kun vihdoin pääsi ilman kumia sekstailemaan ja sitten kaikki ei ollutkaan ihan täydellistä. Ja saattaapa tuo kirvely olla vähenemään päin muutenkin. - niimpäniin
Minulla oli sama ongelma, ja joskus vähän sisälläkin. Se ei todellakaan ole "normaalia." Normaalia on kun seksin jälkeen mitään kirvelee/sattuu.
Kävin lääkärillä, löytyi ratkaisu. Käykää molemmat - joka kirjoitti ja joka vastas! - ..............
niimpäniin kirjoitti:
Minulla oli sama ongelma, ja joskus vähän sisälläkin. Se ei todellakaan ole "normaalia." Normaalia on kun seksin jälkeen mitään kirvelee/sattuu.
Kävin lääkärillä, löytyi ratkaisu. Käykää molemmat - joka kirjoitti ja joka vastas!Mikä se ratkaisu sitten oli?
- Rakastunut
niimpäniin kirjoitti:
Kävin lääkärillä, löytyi ratkaisu. Käykää molemmat - joka kirjoitti ja joka vastas!kylläpäs on aivan normaalia. Minulla sama vaiva mistä hakeuduin gynegologin vastaanotolle ja hän tutki minut sekä otettiin papa, ja mitään ei löytynyt. Yksinkertainen syy: Naisen limakalvot ovat herkät ja joskus saattaa esiintyä kirvelyä kun esim käyt pissalla heti yhdynnän jälkeen. Emättimestä tulee spermaa, ja siellä on myös naisen omia eritteitä ja sitten virtsarakosta tuleva virtsa, on olemassa herkempiä naisia ja itselläni ko. asia voimistuu ennen kuukautisten alkua. Ja Gyne myös kyseli johtuisiko emättimen kuivuudesta koska ennen kuukautisten alkua saatan olla kuivempi jne, ..joten esileikkiin kannataa satsata ja jos ei auta niin kantsii kokeilla liukuvoiteita.
- ....
niimpäniin kirjoitti:
Kävin lääkärillä, löytyi ratkaisu. Käykää molemmat - joka kirjoitti ja joka vastas!Hei!
Olisitko niin ystävällinen, että sanoisit mikä sinulle oli avuksi, sillä kärsin samsta ongelmasta. Gyne ei ole ottanut asiaa kummemmin huomioon, vaikka olen maininnut siitä. - ongela om
niimpäniin kirjoitti:
Kävin lääkärillä, löytyi ratkaisu. Käykää molemmat - joka kirjoitti ja joka vastas!kertoisit edes jutun loppuun
- Maijuli
Niin, kuten tuossa edellä jo sanottiin, niin ihan normaalia se on. Sperma on pH-arvoltaan emäksistä, joten se saattaa sen takia aiheuttaa kirvelyä. Naisen omat limakalvot taas ovat happamat. Sen takia on suositeltavaa myös käydä pesulla yhdynnän jälkeen, vaikka se ehkä ikävältä tuntuukin. Jos spermaa jää paljon tai useasti emättimeen, voi emättimen oma pH-tasapaino mennä sekaisin ja oireina voi olla kutinaa ja kirvelyä. Syynä on se, että naisen limakalvojen omat bakteerit eivät elä emäksisessä ympäristössä. Myös hiivatulehdus saattaa puhjeta tästä syystä.
pH-tasapainoa voi yrittää pitää yllä maitohappobakteerikapseleilla. Itselläni ainakin toimivat ihan hyvin. :)- Ninne92
Entäs kirvely, joka tuo vedet silmiin ? Ja kirvelee jo ennen kuin käy pissalla eli virtsa ei vaikuta. Virtsa kyllä pahentaa, samoin kuin vedellä huuhtelu. Ja kirvelee kyl nii mielettömästi eikä mene vartissa ohi.. Alkaa sen jälkeen kun suurin osa spermoista valunut pois. Limakalvoni eivät ole kuivat (olivat ennen, ehkäisyn vaihto auttoi asiaa) ja kostuketta on kyllä riittävästi ! Täytynee kokeilla yhdyntää kondomin kanssa, jos se helpottaisi. Jos kondomi auttaa ni saa kyllä pillerit lentää roskakoppaan.
- 9
Ninne92 kirjoitti:
Entäs kirvely, joka tuo vedet silmiin ? Ja kirvelee jo ennen kuin käy pissalla eli virtsa ei vaikuta. Virtsa kyllä pahentaa, samoin kuin vedellä huuhtelu. Ja kirvelee kyl nii mielettömästi eikä mene vartissa ohi.. Alkaa sen jälkeen kun suurin osa spermoista valunut pois. Limakalvoni eivät ole kuivat (olivat ennen, ehkäisyn vaihto auttoi asiaa) ja kostuketta on kyllä riittävästi ! Täytynee kokeilla yhdyntää kondomin kanssa, jos se helpottaisi. Jos kondomi auttaa ni saa kyllä pillerit lentää roskakoppaan.
sama juttu täällä, ikää vaan jo sen verran ettei enää lapsia tule hankittua ja ehkäisyasia sen puoleen hoidettu ja tuo kumen kanssa pelaaminen ei houkuta enää yhtään.. mitään syytä ei kukaan lääkäri ole osannut sanoa :(
- Ninne92
9 kirjoitti:
sama juttu täällä, ikää vaan jo sen verran ettei enää lapsia tule hankittua ja ehkäisyasia sen puoleen hoidettu ja tuo kumen kanssa pelaaminen ei houkuta enää yhtään.. mitään syytä ei kukaan lääkäri ole osannut sanoa :(
Tuli sitä tossa kokeiltuu tota kumin kans ni siit ei sit tullu taas yhtää mitää. Kortsu oli sellane mis on valmiiks jotai ihme mömmöö et ois liukkaampaa ni se mömmö kuivus siihe suuaukolle ihan tahmeeks ja sen jälkee oliki sit kiva puuhailla ko paikat ihan kuivat -.- Täytyypi jutella gynen kans ko reseptii haen..
- auts................
Ninne92 kirjoitti:
Tuli sitä tossa kokeiltuu tota kumin kans ni siit ei sit tullu taas yhtää mitää. Kortsu oli sellane mis on valmiiks jotai ihme mömmöö et ois liukkaampaa ni se mömmö kuivus siihe suuaukolle ihan tahmeeks ja sen jälkee oliki sit kiva puuhailla ko paikat ihan kuivat -.- Täytyypi jutella gynen kans ko reseptii haen..
sperma kirvelee pahasti ja monta päivää vaik kuin huuhtois poisa :/ Ja liukuvoiteet on tuskaa, kaikki tähän mennessä kokeillut polttaa ikävästi. Kortsu on hankala ilman liukastetta...skvalaaniöljy on ollu parasta liuskastetta, kai se laimentaa spermaa, mutta öljyähän ei saa käyttää kortsun kanssa.
- APUA69
No itse olen 14-vuotias ja viikonloppuna harrastin seksiä ilman kondomia, nyt kirvelyä virtsatessa ja sen jälkeen, onko mahdollista olla virtsatulehdus vai johtuuko viikonlopun tekosista?
- Keskisuomentyttö
Oliko eka kerta ilman kumia? Mulla ainaki kirveli vielä seuraavana päivänä virtsatessa, kun ekaa kertaa tuli ilman kumia puuhailtua… nytki kirvelee mutta tuostapa nyt on menny vasta viis tuntia. Jos syöt pillereitä ni nehän voi kuivattaa, ja sit ko ei kunnolla liu'u ni sitte suattapi hieman kirvellä normaalia enemmän. Oon siis saman ikänen ja itellekkin aika uus juttu tollain. Kannattaa kyllä kokeilla että sitte ko on tarpeeks märkä, niin alottaa kumin kanssa, missä on sit liukastetta, ja sitte ko on kunnolla märkä, niin ottaa pois, jos välttämättä haluaa ilman hoitaa homman. Tietenki sillälailla miten omasta ja toisen mielestä tuntuu parhaalta. Tuollalailla meillä.
- luunaku
Joku liukastemerkki oli ainoa joka sopi hyvin,ei ärsyttänyt eikä poltellut,en vaan muista mitä se oli,vesiliukoista ja punaisessa putkilossa ja erotiikkakaupasta hankittua.Kyllä ne paikat vaan ärsyyntyy mutta pyytäkää kumppania tekemään hitaammin,jyskytys ai tunnu ok lta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759