Työttömyydestä

Alla lainaus tämän päiväisestä Satakunnan Kansasta. Tilastojen mukaan työttömyys aina vaan vähenee vaikka yleisesti on tiedossa miten eri firmat saneeraavat osakkeenomistajille lisää rahaa vähentämällä työpaikkoja. Alla olevassa uutisoinnissa tuodaan esiin että yli satatuhatta nuorta on toimeentulotuen piirissä työttömyyden takia. Paljonko on sellaisia työttömiä joita ei näy toimeentulotukien saajina eivätkä myöskään näy työttömyystilastoissa eri syistä...

Tosiasiassa on olemassa myös piilotyöttömyyttä, eli työttömät ovat erinäisillä kursseilla jotka kurssitukset eivät kuitenkaan johda, eikä niillä ole tarkoitustakaan johtaa kurssitettavan työllistymiseen.. Mitenkä se oikein olikaan takavuosina poliitikkojen puheet, että Suomessa on työvoimapula jonka vuoksi työntekijöitä on tuotettava mm."lämpimistä maista" :)

Huomioikaa kansalaiset että poliitikkomme ovat maamme tähän tilanteeseen johtaneet.

"Lama pudotti suuren määrän nuoria toimeentulotuen varaan
STTLähetä palautetta toimittajalle.
Lama pudotti viime vuonna kymmeniätuhansia nuoria toimeentulotuen varaan. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tilastot osoittavat, että toimeentulotuella elävien määrä lisääntyi viime vuoden aikana huomattavasti, ja erityisen suuri muutos oli alle 30-vuotiaiden aikuisten ryhmässä.

Viime vuonna toimeentulotukea sai yli satatuhatta alle 30-vuotiasta aikuista. Heistä yli 40 000 oli selvinnyt edellisenä vuonna ilman toimeentulotukea."

4

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • von Lagerbom

      Tuo että nuorilta leikataan toimeentulotukea mikäli kieltäytyvät koulutuksesta tarkoittaa juuri sitä, että pakko on mennä kursseille joka ei johda työllistymiseen, kuten tapana on toimia työvoimaviranomaisten taholtakin. Kurssituksia järjestetään silmänlumeeksi jolloin saadaan todelliset työttömyysluvut salattua kansalta.

      "Erikoissuunnittelija Ari Virtanen THL:stä toteaa, että lama iskee erityisesti nuoriin, sillä monet heistä ovat määräaikaisissa työsuhteissa. Lisäksi laman aikana opinnoistaan valmistuvilla nuorilla on vaikeuksia päästä töihin alun perinkään.

      Osa toimeentulotuen varassa sinnittelevistä nuorista saattaa olla vaarassa menettää vielä osan tuestakin. Eduskunta hyväksyi viime viikolla kiistellyn lakimuutoksen, jonka mukaan nuorelta voidaan leikata toimeentulotukea, jos hän kieltäytyy koulutuksesta. "

      • Kiukustunut

        Pitkäaikaistyöttömiä on yli 30 % enemmän kuin vuosi sitten. Työvoimatoimistoissa viis veisataan pitkäaikaistyöttömistä. Vain nuoret ja kauniit saavat jonkinlaista palvelua. 150 000 työtöntä on vuosien ajan pakotettu turhiin koulutuksiin tai heitetty ilmaiseksi työvoimaksi yrityksiin, mitkä eivät missään tapauksessa työllistä. Yritykset ovat surutta käyttäneet tätä hyväkseen. Työtön voi sitä huonommin mitä kauemmin työttömyys kestää. Mitä tekevät päättäjät pitkäaikaistyöttömien tilanteen parantamiseksi. Eivät yhtään mitään. Sinnemäki on hiljaa, Kiviniemi alkaa hehkutttamaan kuinka työttömyys on vähentynyt. Oman onnensa nojaan on pitkäaikaistyöttömät jätetty.


      • Kurssikon
        Kiukustunut kirjoitti:

        Pitkäaikaistyöttömiä on yli 30 % enemmän kuin vuosi sitten. Työvoimatoimistoissa viis veisataan pitkäaikaistyöttömistä. Vain nuoret ja kauniit saavat jonkinlaista palvelua. 150 000 työtöntä on vuosien ajan pakotettu turhiin koulutuksiin tai heitetty ilmaiseksi työvoimaksi yrityksiin, mitkä eivät missään tapauksessa työllistä. Yritykset ovat surutta käyttäneet tätä hyväkseen. Työtön voi sitä huonommin mitä kauemmin työttömyys kestää. Mitä tekevät päättäjät pitkäaikaistyöttömien tilanteen parantamiseksi. Eivät yhtään mitään. Sinnemäki on hiljaa, Kiviniemi alkaa hehkutttamaan kuinka työttömyys on vähentynyt. Oman onnensa nojaan on pitkäaikaistyöttömät jätetty.

        Millä vitun järjellä sekin saatana reenpiisi on sinne valittu? Vihreitten ainoa päämäärä on oman vallan lisääminen ja verojen nosto.
        Sinnemäki on kyllä Arkadianmäen suurin vitsi.
        Itse jouduin yrittämään yrittäjänä mutta verottaja piti huolen ettei mikään riittänyt. Onneksi konkka putsasi pöydän. Ei tartte enää muuta kuin lähteä muille maille täältä kansanedustajapersereikien maasta.


      • yx huolestunut
        Kurssikon kirjoitti:

        Millä vitun järjellä sekin saatana reenpiisi on sinne valittu? Vihreitten ainoa päämäärä on oman vallan lisääminen ja verojen nosto.
        Sinnemäki on kyllä Arkadianmäen suurin vitsi.
        Itse jouduin yrittämään yrittäjänä mutta verottaja piti huolen ettei mikään riittänyt. Onneksi konkka putsasi pöydän. Ei tartte enää muuta kuin lähteä muille maille täältä kansanedustajapersereikien maasta.

        Mitähän hyvää vuosi 2011 tuo pitkäaikaistyöttömille? Pelkään pahoin, ettei mitään. Entistä kurjempaa elämää. Pitkäaikaistyöttömiä tulee yhä enemmän ja yhä useampi putoaa työmarrkkinatuen varaan. Köyhiä on kohta miljoona ja kerjäläisiä omasta takaa tarpeeksi. Mihinköhän oman maan kerjäläiset ajetaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1919
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      126
      1381
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1333
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      927
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe